Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2000
‎Eta dagoen ustiakuntza sozialaren aurka eta sufritutako akulturalizazio eta desnazionalizazioaren aurka, gaur egun munduan dauden erresistentzia-mugimenduenarteko artikulazio solidarioa egitea premiazko bihurtu da, Hirugarren MundukoHerriak eta Lehen Munduko Herrien arteko artikulazioa eginez, eta nazionartekotasun edo internazionalismo berria gauzatuz.
‎Konkistaren ustiaketa edo ustiaketa nazionala, batik bat, Herrien arteko erlazioetan kokatzen da, Herrien edo Estatuen arteko kanpoko harremanetan alegia. Halaber, ustiaketa jasaten duen subjektua, herri?
‎Ordutik hona, atzerritarrak justiziaz eta gizatasunaz hartuak izan dira. Herrien arteko harremanak biderkatu dira eta ulertu bide da, herritar izan eta gizarte partikular bati lotua dela gizabanakoa. Alabaina, gizabanako berbera, gizaki moduan, gizateriari dagokio.
2003
‎· Herrien arteko bakea bildurrak baino ez dau gaur jagoten, zaintzen. Badakie munduko nazinorik handienak zenbaterainoko indarra dauken euren eskuetan:
Herrien arteko mugak nola lausotzen diren ikusten dugunean, etniek zelan elkar ezagutzen duten inoiz baino modu sakonagoan, hiri modernoetako gizakiak zenbat bidaiatzen duen jakitean, gure eta besteen arteko desberdintasunak islatzen dituzten marrazkiek gero eta elkarren arteko antza handiagoa daukate. Egia da gero eta berdinagoak garela, baina egia da, absolutua, desberdinak ere bagarela.
‎Hizkuntzaz gain," herria" tankerako erlazio sarera ere irits daiteke, arrazoi ekonomikoak, sozialak eta politikoak direla medio, eta guretzat interesgarriena da batzen dituen sustrai kulturala. Herrien arteko " ezberdintasunak" au rrez aurre norgehiagokan jarri izana, eta ez preseski kirol zelaietan, erabakigarria izan da historia unibertsalean, protagonista izan diren" nazioen" izenekin idatzia. Baina, gaur egunetik ikusita, asko ñabartu beharko litzateke zehazteko zein neurritan izan ziren nazio horietako kide batzuk, asko edo denak, eragile aktiboak inguruabar bakoitzean.
2004
‎Modu txikiago batean egiten baita, bi aldeetako militante suharrak ari dira. Herrien arteko beste ekitaldiek ez dute, zoritxarrez, ezer apartekorik ekartzen.
Herrien arteko gorabeherak aztertu dituztenak, huntaz ere ohartu dira. Guy Héraud federalistaren iritzia, esate baterako, xuxena da eta nere iritziz onartu egin diteke.
2006
‎Bai batak zein besteak Euskal Herrian hasi eta Asiako lurraldeetan, bertako herriko plaza, espetxe, umezurztegi, estepa zein basamortuan barna egin zuten kultur espedizioaren emaitzak jasotzen dituzte. Herrien arteko kultur harreman mugimendua sortzea helburu zuen espedizio hura bost kidek osatu zuten, horretarako Zeru urdina dantza-antzerki ikuskizuna erabiliz. 2003ko maiatzean abiatu, eta lau hilabetez ibili ziren Asian zehar horretan.
‎Beti ere jakinik materialak bere ingurunean esanahi bat duela, eta inguru horretako kulturarekin eta moldakortasunarekin lotuta dagoela. Herrien arteko harremana eta lotura lantzea Igorren gogoeta izan da. Baina moldakortasunaren ideiak pisu handia izan du gure proiektuan, nomada herrialde horietan nola ibiliko ginen bideak berak erakutsiko zigun, nomadek ere hala egiten dutelako.
2007
Herrien arteko ezberdintasunak aurrez aurre norgehiagokan jarri izana, eta ezpreseski kirol-zelaietan, erabakigarria izan da historia unibertsalean. Protagonistaizan diren nazioen izenekin idatzi da historia hori; baina, gaur egunetik ikusita, asko ñabartu beharko litzateke ikuspegi historiko hori, zehaztu ahal izateko zeinneurritan izan ziren nazio horietako kide batzuk, asko edo denak, eragile aktiboinguruabar bakoitzean.
‎" Hizkuntzak giza elkarrizketaren bitarteko nagusiak dira" eta, horregatik," hezkuntza eleanitzaren eta hizkuntz aniztasunarekiko errespetuaren bidez sustatu behar da bakearen kultura" 189 Hor bertan, ere, honako hitzak aurkitzen ditugu: " Herrien arteko gatazkak ez dira hizkuntz aniztasunetik sortzen, baizik eta ezberdintasunetik, injustiziatik eta identitate kulturalekiko errespetu faltatik" 190 Horrek guztiak, azken batean," giza eskubideak" ulertzeko ohiko modua zabaltzera eta, horrela," eskubide kulturalez" ere hitz egitera eramaten gaitu; hain zuzen, eskubide haiek ez bakarrik" maila indibidualean" baizik ... Kottak-ek honela azaltzen du hori:
2008
‎Mendeetan euskarak eta euskal unibertsoak iraupena jarraituki egokituz soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lortzeko eta etorkizunari aurre egiteko beharrezko zituen erakundeak, legeak eta tresneriak bere aukerara erabakiak subiranoki hartuz kudeatu zituen. Baina goi erdi-arotik honako mendeetan gure hurbileko Herrietan ukandako bilakaerek erakundetze eredu berriak abian jarri zituztenetik abantaila hartu ziguten Herrien arteko lehiaren eraginez piskanaka desegonkortasuna pairatzen hasi ginen etxean. Sartu ginen giroaren eraginez euskal kolektiboaren oharkabeko egoera ihardukitzea luze et nekeza egin zaigu.
‎3 Herriko Etxe guztiek lankidetzan jokatu behar dute, Udalerrietan erabakitzen baita euskal nortasunaren geroa. Herrien arteko euskal sindikatak ongi ulertu du eta ekintza asko sostengatu ditu, nola irakaskuntza, hala hedabideek, kulturgintza eta hizkuntza politika.
‎Hilabete berean, udalerrietako ordezkariak bildu ziren Baionako Herriko etxean, Herrien arteko sindikata antolatzeko. Sindikataren helburua zen ekonomiaren eta kulturaren garapena uztartzea.
‎Lehen, herriko arraunlariak izaten ziren taldeetan, eta horrek xarma ematen zion. Herrien arteko borroka zen nagusi lehen.
Herrien arteko senidetzak, horixe, senidetza hitzarmena eta elkarretaratzea izan ohi du bere egiteko nagusi. Baina herri txiki zapalduen arteko senidetzak badu esan nahi sakon bat, batik bat bizitu eta gauzatu egiten bada:
2009
‎Alde batetik Euskal Kultur Erakundea (EKE), Pizkundean federatuak ziren elkarteak eta botere publikoaren ordezkariak elkarretaratu zituenak. Bestalde Herrien arteko Sindikata, Iparraldeko udalerri gehienak bildu zituen EKErekin lankidetzan aritzeko.
‎Antzezleak herriko jendea dira, ez dago profesionalik, urte osoa ematen dute antzezpena prestatzen, izan ere, urte bakoitzean herri batek dauka prestatzeko ardura. Herrien arteko lehiak egoten dira nork hobeto egin, zotzetan erabakitzen dela hurrengo urtean zeinek egin.
‎Une zurrunbilotsua, denboraren ontzian gainezka egiten duena. Herrien arteko komunitatea. Arrazen arteko fusioa.
‎Askapenako kide Gabi Basañezen hitzetan, elkarte internazionalistek eta brigadistek gero eta herri gehiagotan jazarpen poliziala pairatzen dute. Herrien arteko elkartasuna eskuz esku dabil polizien arteko informazio trukean, eta epaileen eta ministroen artekoetan. Bereziki aipatu dituzte Kolonbia, Espainia, Frantzia, Israel eta Ameriketako Estatu Batuetan (AEB) gertatutako kasuak.
Herrien arteko elkartasuna, geldiezina, dela aurreratu du Luis Ocampo hautagaiak
‎Une zurrunbilotsua, denboraren ontzian gainezka egiten duena. Herrien arteko komunitatea. Arrazen arteko fusioa.
2010
‎Garabide erakundeak Hizkuntza eta Herrien arteko IV. Truke Programaren barruan, Hizkuntza gutxituen estandarizazioa, hizkuntza akademien eta corpusaren garapena bultzatzeko asmoz, aurten ere, azaroaren 15etik abenduaren 2ra arte, Soziolinguista jardunaldi batzuk antolatu ditu. Eskola teorikoak, batez ere, Eskoriatzako HUEZIn antolatu dira, baina Euskal Herriko beste leku batzuetan ere bai (Oñati, Arantzazu, Aretxabaleta, Donostia, Usurbil, Errenteria, Gasteiz, Baiona, Bilbo...), eta bertan, euskaltzain oso eta laguntzaile batzuek hartu dute parte (Patxi Goenagak, Jean Haritxelharrek, Joseba Intxaustik, Xabier Kintanak, Miren Lourdes Oñederrak, Xabier Mendigurenek...) bai eta kultur munduko beste irakasle eta eragile ezagun batzuek ere.
‎– Herrien arteko sindikatuak (hauek tokiko problematika batzuk kudeatzendituzte).
‎herrialdeen tamaina handia, herrialdeen arteko distantziaren laburtasuna eta herrien artekomerkataritza-traben ahulezia. Herrien arteko merkataritza-fluxuak azaltzeko lehenbi faktoreen eraginez grabitate-eredua deritzona eraikitzen da. Eredu horrenarabera, gainerako baldintza guztiak berdin mantentzen direnean lehen aipatutakobi faktoreek, herrialdeen ekonomia-tamaina edo BPG eta distantzia?
Herrien arteko bizikidetzak, familiartekoak bezala, txera, emozioa, tolerantzia... eskatzen ditu. XXI. mendean askatasunez aukeratzen diren egitasmo politikoek bakarrik egin dezakete aurrera; gainerakoak fikzio hutsa besterik ez dira.
2012
‎Generalitatearen seinaleztapena homogeneoa da, batez ere banderatxo bat edo gehiago dituzten zutoinekin, eta bi norabideetan jarrai daiteke, urdinez Santiagorantz eta berdez Montserraterantz. Herrien arteko distantzia ere adierazten dute, baina, kasu batzuetan, herriaren sarrerarekiko eta irteerarekiko distantzia bera markatzen dute, zenbait kilometrotan desberdina denean. Seinaleztapena zurezko hesolekin osatzen da, tarteren batean nahikoak baina beste batzuetan ez daudenak.
2013
‎Manifestazioetara deitzeko dela bi aste egindako agerraldian eman zuten Alde Hemendik mugimenduaren sorreraren berri, eta aurrerantzean ere ekitaldiak antolatzen jarraitzeko asmoa dutela berretsi zuten atzo. Herrien arteko harreman sare bat osatu nahi dute orain, eta erakundeei ere deia luzatu zieten Espainiako eta Frantziako poliziak Euskal Herritik joateko bidea egin dezaten. Hain zuzen, joan den asteazkenean eskatu zuen Eusko Legebiltzarrak Espainiako poliziak «erretiratzeko».
‎lantegiak eta fabrikak, kotxeak eta kamioiak egiteko, trenak eta abioiak, traktoreak eta ureztatzeko sistema berriak? Hori da Balad al Xams aberasteko dugun era bakarra, aberastasunik gabe ez baitago aitzina egiterik, Herrien arteko lehia ezin gogorragoan. Teknologia behar dugu, hitz batean?
‎Faysal iaioa zen Koraneko nahiz Hadithetako aipuak egiten eta, Herrien arteko harremanei buruz izaten zituztèn solasaldietan, ez zen hankamotz ibiltzen.
‎- Herrien arteko mugen sarea
‎Faysal iaioa zen Koraneko nahiz Hadithetako aipuak egiten eta, Herrien arteko harremanei buruz izaten zituztèn solasaldietan, ez zen hankamotz ibiltzen.
‎lantegiak eta fabrikak, kotxeak eta kamioiak egiteko, trenak eta abioiak, traktoreak eta ureztatzeko sistema berriak... Hori da Balad al Xams aberasteko dugun era bakarra, aberastasunik gabe ez baitago aitzina egiterik, Herrien arteko lehia ezin gogorragoan. Teknologia behar dugu, hitz batean... baita benetako armak eguneratzeko orduan ere:
2014
Herrien arteko dibortzioan, banatuta aberatsago izan nahi dugu. Motibazio instrumentala.
‎Oraingotasunaren, aitzinamenduaren aldeko ele zuriz beztitzen dira enbeia ulergarri horiek, abertzaletasuna hazten omen du, barneko turismoa akuilatzen. Herrien arteko lehiak bultzatzen du ondoan baino ederrago egin nahia eta country dantza bat ezartzen da deus ikustekorik ez duelarik erranahiaren eskema epikoarekin.
2015
Herrien arteko jende garraioa garatu nahi izan du departamenduak azken urte hauetan. Transport 64 izeneko zerbitzua sortu zuen, 2013 arte ez zena.
‎EBren abantaila da nazio-estatuaren markoa gainditzen dela eta ezkerrak erantzun globalagoak eman ditzakeela orain. Herrien arteko esperientziak ere errazago ezagut daitezke, beste leku batzuetan baliagarri izan daitezen. Nazioentzat Herrien Europari ekiteko abiapuntu bat den bezala, ezkerrarentzat Elkartasunaren Europari ekiteko abiapuntua izan daiteke EB.
‎Saizarbitoriarenean giza harremanak eta herrien artekoak elkarren ispilu dira, saiakerak idazteko orduan bederen herriaren aldarteak eta jokabideak nortasun pertsonalari balegozkio bezala aztertzen eta epaitzen ditu. Herrien arteko gatazketan politika da mendeku gosea gainditzeko artea, horrela definitzen du Koldo Izagirreren Metxak, eta Saizarbitoriak berak ikuspuntu hori harreman pertsonaletara ere hedatzen du.
2016
Herrien arteko ikusezina
‎alde batetik, UEMAko hiru udalerritan (Bermeo, Oñati eta Zumaia), hau da, euskal hiztun ehunekoa %75 baino handiagoa duten udalerrietan, eta bestetik, ezaugarri soziolinguistiko oso desberdina duen eta handiagoa den laugarren udalerri batean (Errenterian), alegia, euskara-gaitasuna populazioaren %40 azpitik duen udalerri batean. Herrien arteko ezaugarrien alde horrek, esku-hartze prozesuaren garapena izaera ezberdineko udalerrien artean erkatzeko aukera interesgarria zabaldu du, eta ikerketa-lan honi gainbalioa erantsi dio.
‎Ameriketan edo Euskal Herrian, burgesian edo langilerian, izakera bertutetsu berbera beti. Izakera bakar hori, ODOLARI atxikia, herriaren ESENTZIA da; 6 Herriaren soziologiazko nortasuna, horretara, ODOL KATEAZ igarotzen da belaun batetik bestera; alegia, BIOLOGIAZKO bide batez; 7 Hizkuntza (eta kultura osoa) BIGARREN MAILAN gelditzen dira; eta, bide beretik, hizkuntza BAZTERTU egiten da, edo FOLKLORE MAILAN hartzen; 8 Herrien arteko muga, TXARTEL ANTROPOMETRIKOETAN bilatu behar da. Muga hori, horrela, USTEZKOA da; 9 CHAUVINISMOA ETA XENOFOBIA nagusi.
‎Estrukturalistek, zer esanik ez (Sapir, Martinet, eta abar); 6 Herri nortasuna HIZKUNTZAREN bitartez igarotzen da belaun batetik bestera; alegia, KULTURAZKO bide batez; 7 Herriaren arazoa, soziologiazko batasun arazo den aldetik, HIZKUNTZAREN MAILAKO BURRUKA bihurtzen da funtsean. Hizkuntza eta folklorea, BEREZI egiten dira; 8 Herrien arteko muga EGUNEROKO BIZIAN topatzen da, bilatu ere gabe. Muga, IZANEZKOA da; 9 ERRELATIBISMOA:
‎Gaur egungo Ludmila Pablichenko eta Vasili Zaitsev guztien alde, zapaltzen gaituzten estatuek ordaindutako bonbek suntsitutako eskola eta erietxerik gabe noraezean dabiltzan ume eta agureen alde, duintasunagatik eta kontzientziagatik borrokan dauden milizia antifaxista guztien omenez eta Euskal Langile Herriaren elkartasunez beteriko arima antinperialista eta borrokalariari hauspoa emateko, elkar ikusiko dugu Bilbon datorren 23an sionismo faxistaren jabetza den Privat Bank erakunde kapitalistaren aurrean. Herrien arteko Bakea, Klaseen arteko Guda.
‎Lurraren herri-jabegoa luzaroan gordeko da neurri handiago edo txikiagoan, baita hainbatetan egundaino ere, etxeko esparrua gainditzen duen auzolana sortuko da, auzotar edo herritar guztiak lehenago bezala beti elkarrekin lanean jarduteko, eta herriko festetara etorritako alboko herrikoak harrika despedituko dituzte bertakoek oraindik orain arte zenbait tokitan egin ohi den legez. Herrien arteko apustu eta desafio izugarriak jokatuko dira, odolik gabeko gerra txiki serio samarrak, egundaino herri oroimenean gorde direnak, protagonisten izenak ez bezala, kontua ez delako honek edo hark egindako lanak gogoratu eta gorestea, Leitza, Ezkurra, Beruete edo Eratsungoen izena eta sona goraipatzea baino. Haiena baita izana ere, izena bezala.
‎Herriko Etxe edo herri elkargoetan orai arte egin den lanetik abiatuz, agertzen diren beharrak eta idekitzen diren perspektiba berriak barnatu dauzkigute Xiberoko herri elkargoko Allande Socarros, Hazparne herri elkargoko Jean Michel Duhalde eta Euskara eta euskal kulturaren aldeko Herrien arteko Sindikatuko presidenta den Jean Claude Iriartek.
Herrien arteko parekatzeak egiten dira hor gaindi eta gure eskualdean ere badira ja eginak. Hala nola Urruña aspaldixkoan parekatua dagon Suzlbach aleman hiriarekin.
2017
Herrien arteko desafioak ere sortu zituzten arrantzan eta badian lanean aritzen zirenek eragindako erronka haiek, eta, ondorioz, lehen estropaden antolaketa iritsi zen. Traineruen artean izandako aurreneko lehia, Bermeo eta Mundaka herrien artekoa izan zela diote; eta lehena izan ez bazen, bai ezagunenetakoa behintzat.
‎EEP osatzen duten Euskal Kulturaren aldeko Herrien arteko Sindikatuak txos-ten bat osatu zuen 2015ean prospekzio lan bat plazaratuz, elkargo bakarraren sor-tzeari begira. Txostenak bereziki deskribatzen zuen euskararen politika publikoa-ren orain arteko ibilbidea eta aurrera begirako pausoei buruzko gogoeta, beharretatik abiatuz.
Herrien arteko harremana
‎ekainaren 10ean, 9 orenetarik 11k arte. Lehen mailako haur eta burasoak Aiherran bilduko dira, 2017/09/01 ean izanen den Herrien arteko Bateratze Pedagogikoaren arabera. Ama eskolako haur eta burasoak, bai eta interesatuak diren buraso berriak ere Izturitzen bilduko dira, 2017/09/01ean izanen den Herrien arteko Bateratze Pedagogikoaren arabera.
‎Lehen mailako haur eta burasoak Aiherran bilduko dira, 2017/09/01 ean izanen den Herrien arteko Bateratze Pedagogikoaren arabera. Ama eskolako haur eta burasoak, bai eta interesatuak diren buraso berriak ere Izturitzen bilduko dira, 2017/09/01ean izanen den Herrien arteko Bateratze Pedagogikoaren arabera. Erakasleek, laguntzaileek eta hautetsiek pedagogiari buruzko bai eta eskolaldi inguruko jarduerei buruzko zehazpenak ere ekarriko dizkie.
2018
‎hesi saltoa, disko jaurtiketa, xabalina... Herrien arteko txapelketak egiten genituen. 90 gaztetxo entrenatzen genituen; zaletasun handia zegoen.
Herrien arteko senidetzeak.
Herrien arteko gatazkak maiz gertatu izan dira, mugarrien mugitzeak eraginda. Etxalde baten eremuak pixka bat zabaltzeko asmoz, batzuek mugitu izan dute harria, auzo-herriko herri-lurrei zati bat kentzeko gisan.
2019
‎Gizakiak duen kontzientzia ezin da banatu bere izaki sozialaren izaera sakonetik. go banaketak eta ondorioak eman ziren: 1) generoen artean (patriarkatuaren oinarriak eta emakumearen zapalkuntzaren aztarnak); 2) familiaren agerpena; 3) iraultza nekazariarekin lanaren eszedentea eta gain-produkzioa (metatzeko aukerak); 4) lan manuala eta intelektuala; 5) propietate pribatuaren agerpena; 6) kasta-boteredunen agerpena (klaseen arteko ezberdintasunak); 7) Herrien arteko zapalkuntza; 8) Hiri-estatuaren aztarnen agerpena (lehenengo egitura administratiboak); 9) Hiri eta herrien arteko banaketa. Prozesu horretan gizakiak ekoizpen sistema ezberdinak ezagutu ditu (patriarkalismoa, esklabismoa, feudalismoa, kapitalismoa) eta bertan jendarte antolakuntza ezberdinak, propietate mota ezberdinak eta harreman-sozial ezberdinak eman dira.
‎Izen-dantza interesatua da. Herrien arteko garaiko pleituetan, leku baten gaineko eskubideak jokoan zirela-eta, lehenengo argudioa lekuaren izena bera zalantzan jartzearena izaten zen batzuetan, eskubideak leku-izenari loturik baileude, halako izenaren baitako lekuari, alegia. Bakaikukoan, bestalde, dena da Mirutegi, ez dago Madura.
Herrien arteko zein aktibitate produktiboen arteko printzipio federatiboak, kooperazioan oinarritzen baita, badakar berarekin estatuaren zein kapitalismoaren oinarrien ukazioa.
2020
Herrien arteko lankidetzarako eredu honen helburua ez da kooperazio asistentziala jorratzea, eredu tradizionalagoen ildotik. (...) Gure kasuan, euskara biziberritzeko prozesuan metatutako esperientzia da partekatzen duguna, eta herri indigenek gordeta dituzten jakituria jasotzen dugu.
‎Samuel Biscay eta Leire Barbier. Herrien arteko sindikatu hunek hain bat gai kudeatzen ditu, euskara, euskal kultura, euskal telebistaren hedapena, etb. Ikastolan ibiltzen diren haurrak beste eskoletako haurren hein berean laguntzen hastea deliberatu dute.
2021
‎116-Nekez alda zezakeen Agirrek ezer, behin betiko finkatu baitzuen eleberriaren hasieran bertan haren nortasuna: " Kristoren erakuslea" (35 or.). Eta bere alter ego gisa harturik edo, eredutzat du eta jartzen du beti gotzaina, baita erlijiotik harago ere, besteak beste, euskaldunen errealitate politiko-militarra (ez) ikusteko moduan eta Herrien arteko egoera disimetrikoak (inbaditzaileak vs menderatuak)" ahaztean" (ikus" Amandoren lana" kapitulua).
‎Gure hizkerari buruz ari garenean, ezaugarri exotiko eta bitxiak datozkigu burura gehienetan. Herrien arteko hizkuntza-aldakortasun txikiez aritu gara sarri, eta gure eskualdeko zenbait hitz edo esamolde berezi ere ikasi ditugu. Baina, gurea bezalako hizkera zehatz bat aztertzerakoan, ezaugarri bereizleak ez dira kontuan hartu beharreko bakarrak.
2022
‎Oraindik jokatzen ari nintzela sartu nintzen pilota eskolan. Herrien arteko txapelketak jokatzen hasiak ziren, baina Leitzan ez zen eskolarik. Baina gu baino lehenago, Aurrera elkarteak kirolaren eta kulturaren aldeko sekulako lana egiten zuen —eta egiten du— Akordatzen naiz asteburutan nola ibiltzen ginen txikiak, gero handixeagoak, afizionatuak, entrenamenduren bat egiteko.
2023
Herrien arteko lankidetzaren oinarriak
‎Nabarmendu zuen «zerbitzu gehiago eta hobeak» dituen garraio publiko bat bultzatuko duela ahaldun nagusi bihurtzen bada, «ibilgailu pribatuaren alternatiba erreal bihur dadin». Herrien arteko «mugikortasun jasangarriaren» alde egingo duela esan zuen.
‎Baina independentzia, independentzia... mugak ezabatzen ari diren garaian, globalizazioaren aroan, estatuen indarra ahultzen ari denean... Herrien arteko anaitasuna behar dugu. Ez naiz zatiketaren alde..."
‎Mendia itsasertzeraino heltzen da, eta ez du bide ematen baserri, etxe edo antzekorik eraikitzeko. Herrien arteko errepide bihurgunetsuan gaindi, zorabiatu samarturik ailegatu da Ondarroako udaletxera. Han, areto batean biltzekoa da zenbait herritarrekin, tartean arrantzale-ohi ugarirekin.
Herrien arteko gorroto nazionalek eragin duten zentzugabekeria da sinestea posible dela Hitlerri handitasuna kentzea, gaurko jendearen baitan handitasunaren kontzepzio eta zentzuaren erabateko eraldaketa hori lehenik egin gabe; eta eraldaketa kolektibo horretan parte hartu ahal izaiteko, behar dugu geuk eraldaketa hori jadanik egina izan geure baitan; norberak Hitlerrentzako gaztigu bera has lezake bere arimare... Aldaketa horretara iristeko, gizarte honetatik izpirituz atera behar gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia