Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2000
‎ELKAR-LANEAN Ikastoletako irakaskuntzaren garapena eta egoera. 28 zk. (1983), 6 Droga kontsumoaren epidemiologia Euskal Herriko Komunitate Autonomoan. 31 zk. (1984), 12 Bertsolaritzaz galdeketa. 44 zk. (1987), 67
‎ELKAR-LANEAN Droga kontsumoaren epidemiologia Euskal Herriko Komunitate Autonomoan. 31 zk. (1984), 12
2001
‎Horiez gain, une hartan nekazari independienteen taldeak agertu ziren, herri komunitateetan (vicus etan) bilduak, lehen unean askatasun handia lortuz (mundupopulatuaren mugaldeko lurretan bereziki13: musulmanekiko mugan, baso eremuenmugan, Eki Europako lur gutxi populatuetan); baina gero, menpekotasunean erorizjoan ziren horietako asko.
2002
‎Norbanakoaren biografiaren aukerak, arriskuak eta anbibalentziak, familiaren eta herri komunitatearen baitan aurrera eraman zitezkeenak arau edo klase sozial aurrezarrien bidetik, orain norbanakoak berak ditu definitu, zeinetarako harreman sozialen konplexutasunaren ondorioz modu arduratsuan eta ziurrean hartzeko gaitasunik ez duen. Lehen ere aipatu izan den moduan, ez baitira, ordena arazoak?
2003
‎Euskal Herriko komunitate linguistikoak erabat aparte biziko lirateke euskaldunak ez balituzte inguru hurbileko erdarak ontzat hartu izan eta komunikazio tresna gisa erabili. Hedabideen portaera konflikto linguistikoan salagarria da, arazoa konponbidean jarri ordez zitaldu egiten baitu.
2004
‎zergatik da mundua den bezalakoa, hizkuntzaz eta kulturaz josia, bere luze zabalean? Bertan bizi diren pertsonei ala bertan bizi diren herri komunitateei zor zaie ugaritasuna. Erantzunaren zer nolakoak erabakiko du guztiok ahotan darabilgun pluraltasunaren aldarriak zer duen helburu eta zer ukapen.
‎bidenabar esateko, baita bakarrizketaren eitea hartzen duenean ere. Azken funtsean, bakarrizketarik ez dago hizkuntzarik gabe eta hizkuntzarik ez dago herri komunitaterik gabe.
‎Ez gaitezen beraz txepelak izan era honetako auzi mauzien aurrean, gure herri duintasuna bera ere arriskuan jartzeko gai gara gu eta, sobera erakusten dugun gaitasun ideologikorik eza dela medio. Mendeko herri komunitate bati darizkion zantzu txepel guztiak ageri zaizkigu, bai, gehien gehienetan, gure diskurtso beratuaren adierazpenetan.
‎munduan begiz jo dezakegun lehendabiziko nazio komunitate baten barne kohesioaren ezaugarririk behinenak indarkeriaren inguruan komunitate horrek dauzkan ikuspegi etiko eta filosofikoak ote dira? Uste bainuen, baina, dirudienez, oker nenbilen gai honetan ere, barne kohesioaren baitan konpartitzen ziren oinarrizko balio erreferentziak delako herri komunitate horren berariazko ezaugarriak zirela: lurralde bat, historia bat, hizkuntza bat, kultura bat... eta, oro har, besterengandik bereizten duen bere buruari buruzko irudi eta autobaiespen jakin bat.
‎Eskola Txikien Jaian herriko komunitateen inplikazioa: Ikastetxea, gurasoak, Udala eta herritarrak.
‎5 Euskara beste euskal lurralde eta eta kulturakoak izan ditzaten hakomunitate batzuetako ondarea ere rreman eta loturez gain, Euskadiko izanik, erakunde akademiko eta Erkidegoak lurralde eta giza talde kulturazkoek beroriekin izan ditza horiekin kulturazko harremanak keten harreman eta loturez kanpo, bideratzeko itun hitzarmenak izenEuskal Herriko Komunitate Autopetu ahal izango ditu, euskara zainnomoak eskatu dio espaidu eta bultzatze aldera. nol Gobernuari lurralde eta komunitate horiek kokaturik daudeneko Estatuekin itunak eta komenioak egin ditzala —edo eta hala behar izanez gero Gorte Jeneralei horretarako eskabidea ager dezan, berauek hura onartzeko—, horretara euskara zaindu eta bultza dadin.
2009
‎Une zurrunbilotsua, denboraren ontzian gainezka egiten duena. Herrien arteko komunitatea. Arrazen arteko fusioa.
‎Hori izango baita tresnarik onenetako bat norberaren berezko izaera balioesteko, eta ikasle guztien autoestimua eta konfiantza sustatu eta sendotzeko, familien jatorria zein den berdin izanik. Eskola eredu bat non, esaterako, gaurko atzerriko hizkuntzen eskaintzari, gure hiri eta herrietako komunitate erreferentzialenen eta handienen hizkuntzak gehituko zaizkion, hizkuntza horiek ikasteko aukera ikasle guztiei zabalduz, komunitate horietakoak ez izan arren.
‎2 artikuluak, berriz, hau: . Araba, Bizkaia eta Gipuzkoak eta era berean Nafarroak ere, Euskal Herriko Komunitate Autonomoaren partaide izateko eskubidea dute?.
‎Une zurrunbilotsua, denboraren ontzian gainezka egiten duena. Herrien arteko komunitatea. Arrazen arteko fusioa.
‎Alde batetik, euskaldunon komunitatea, eta denok dakigu komunitate hori preso eta iheslarien jatorria dela, erabat konprometituta egongo litzateke presoen amnistia eskuratzen. Bestetik, Euskal Herriko komunitatea ere prest egongo litzateke presoen alde mugitzeko.
2010
‎Hori dela-eta, zenbait figura agerdaitezke: udalerrien arteko sindikatuak (Hegoaldean mankomunitateak), distrituak, hiri eta herri komunitateak, udalerrien komunitateak eta abar (Lasagabaster etaLazkano, 1999).
‎Sirena hotsak eta iluntasuna besterik ez zegoen, argindarra zuzenean eteten baita lurrikara gradu jakin batera iristen denean. Biharamunean senitartekoen eta lagunen berri izaten saiatu nintzen, batik bat Nafarroako eta Euskal Herriko komunitatearen berri. Guztiak ondo daude; baztandar baten alargunak eta haren semeek kalte handia jasan zuten euren etxean, eta Txileko Nafarroako Zentroaren eta baztandar talde baten artean berriro altxatzea erabaki dugu.
‎[13] 2.1 artikulua: Araba, Bizkaia eta Gipuzkoak eta era berean Nafarroak ere, Euskal Herriko Komunitate Autonomoaren partaide izateko eskubidea dute.
‎[14] 6.5 artikulua: Euskara beste euskal lurralde eta komunitate batzuetako ondarea ere izanik, erakunde akademiko eta kulturazkoek beroiekin izan ditzaketen harreman eta loturez kanpo, Euskal Herriko Komunitate Autonomoak eskatu dio espainol Gobernuari lurralde eta komunitate horiek kokaturik daudeneko Estatuekin itunak eta hitzarmenak egin ditzala, edo eta hala behar izanez gero Gorte Jeneralei horretarako eskabidea ager dezan, berauek hura onartzeko?, horretara euskara zaindu eta bultza dadin.
2011
‎kategoriaren azpian estalirik eta gorderik dagoen errealitatea zertan den arakatu behar genuke. Noiztikakoak eta nondikakoak ote dira, izan ere, gisa horretan gorpuztutako herri komunitate historikoak. Nola eta noiz sortu ziren gizateriaren eboluzioan?
‎–Herri egitasmoen iturburuan diferentziaren aitorpena dago, eta herri komunitatearen agintea du aldarri herri mugimenduak. Diferenteak gara, eta diferenteak izaten segitu nahi dugu, diote, beren aldetik, mugimendu horietako ordezkariek?:
‎Bidegabekeriak bidegabekeria, dirudienez, botere sistema hori onartu egiten zuten alde batekoek eta bestekoek. Azken batean, herrian herriko komunitate etnikoaren identitate erreprodukzioa bermatua zegoen gisa horretan, sistemak zituen keriak eta tasunak barne. Hots, jatorrizko herrien erreprodukzioa segurtatua zegoen era horretan komunitate bakoitzari zegozkion identitate ezaugarri kulturalak tarteko.
‎Minorizatze prozesuaren oinarriak honako hauek dira gehien gehienetan: jatorrizko herriak komunitate etnikotzat estigmatizatuak diren neurrian baliogabetze eta ukatze sistematiko baten biktimak dira. Hala, daukaten berezko nortasuna zalantzapean, kolokan, ezarriko zaie; orobat, elkarren artean daukaten homogeneotasun maila ere auzitan jarriko zaie.
‎Hizkuntzarekin eskuz esku, historiaren autokontzientzia funtsezko premisa omen herri komunitate baten barne trinkotasuna bermatzeko: –Zerk egiten gaitu nazio bateko?
2012
‎– Euskal Herriko Komunitate Autonomoak ondoko gaiei dagozkienean konpetentzia esklusiboa du (Espainiako Konstituzioaren 149 artikuluaren ataletan xedatutakoaren kaltetan izan gabe):
‎Euskal Herri kontzeptuak berez definizio biak hartzen ditu euskaraz: Herri komunitate gisa, eta Herri lurralde edo espazio fisikoaren adierazle, herri kontzeptu geografiko toponimikoa. Jose Maria Murga, Bizkaiko buruzagi politikoa, 1801ean idatzi zion gutunean adierazi zion:
‎Nahi duguna funtsean normalizazioa besterik ez da: euskal herriko komunitatea berriro bakean eta elkarren laguntasunean bizi ahal dadila, h. d., denok denekin eta denek denei elkar ulertuz. Hori da euskaltzaleon helburua.
2013
‎‘educacion bilingue intercultural’delakoa, Latinoamerikako jatorrizko herrietako komunitateetan hedatzen ari den eskola formula, gehienez ere hemengo eredu erdaldun batera iristen da, astean ordu gutxi batzuk eskaintzen dizkiona bertako hizkuntza jatorrizkoari. Galdetzekoa da eskola eredu hori astoa den, mandoa den edo Troiako zaldia den.
2014
‎Euskal Herriaren hizkuntz eta kultur berreskurapena, berriz, euskal herritar guztien, euskaldunen eta erdaldunen, ahaleginean datza, denon arteko herri komunitate osotu eta bakezkoa lortzeko. Herritar bakoitzak du bere eginkizuna prozesu horretan.
2015
‎Haatik, beren komunitatearekiko atxikimendua, tokiko gaiekiko inplikazioa edota komunitatearekiko identifikazioa aipatu dituzte irizpide gisa (Hoffman eta Eveland, 2010): hor badago hurbilpen bat Euskal Herriko komunitateekin.
2016
‎Elkarrizketatutako eragileen iritziz, Euskal Herriko komunitate linguistikoa kohesionatzen duten tresna garrantzitsuenetariko bat osatzen dute komunikabideek, eta balio hori aitortzen diote BERRIA egunkariari.
2017
‎Corpus Christi herria XVII. mendean sortu zuten jesuitek. Jatorrizkoa den guarani herriko komunitateak ebanjelizatzeko asmoz heldu ziren, garai hartan, egungo Misiones probintziara. Gaur egun ere, badira hainbat guarani komunitate, basoaren erdian dauden herrixketan bizi direnak.
‎Hitzaldiak antolatzen dituzte, eta euskal dantza taldea eratzeko lanean ari dira. Guarani herriko komunitateekin egiten duen lana da, alabaina, Argentinan dauden beste hamarnaka euskal etxeekiko ezberdin egiten duena. Corpusen inguruko komunitateekin harremanetan jartzea lortu zuen Eusko Etxeak.
‎29 Herri lurretan, jaialdi eta taldeko beste ekitaldi ugari ospatzen ziren, hala nola kirolak, jokoak eta topaketak. Hesitu zituztenean, larriki ahuldu zen herri komunitateen ezaugarri nagusietakoa: jendetasuna.
Herriko komunitatea saretzea du lan ildo berria Marixurrikek
2018
‎Familia libre atera zen auzitegitik, baina kanporatzeko arriskuarekin, haien egoera legez kanpokoa delako. Kuwaiteko bidunen herritartasunik gabekoak etimologikoki, eskubiderik gabekoak beren herrian komunitateko kide horiek Amatxo hotelean pasatu zuten gaua auzitik landa, eta, Ducarrek dioenaz, biharamunean joanak ziren. " Erran digutenaz, Alemaniara abiatu ziren, baina ezin jakin".
2019
‎Arte mailan, Oteizaren ekarpena nabarmena izan zen, sinbolikoa. Arte erlijiosoa herriaren komunitatearekin lotu zuen, eta artistikoki iraultza bat ekarri zuen. Beste artistek ere garrantzia izan zuten, baina Oteiza izan zen, nolabait, brankako irudia.
‎–Nik uste dut testuinguru politikoaren irakurketa ere egin daitekeela: bi heriotza hauek herri komunitate sendoko testuinguruetan gertatu dira (Ondarroan zein Hernanin), ez hirigune handietan; eta, bestalde, komunitate politizatu batzuk ere izan direla bi herri horietan: gatazka armatuak (eta bestelako gatazka sozialek zein politikoek) ere zeharkatu dituzte bi herri hauek, eta testuinguru horietan, heriotza eta omen politikoak egon izan dira.
‎Bizpahiru urte honetan ez dira, bistan dena, gure artean ekintza komuneko espazioak ugaldu. Herri komunitateak barreiatuta eta zirpilduta daude. Neke zaigu gu bizkor bat osatzea.
‎Ordezkapenezko organizazio sozial batean txertatzen da beti familia nuklearra. Industria aurreko mundu erruralean (XVI mendeko Ingalaterran, esate baterako) herri komunitatea bere menpe edo bere babespean hartzen zuen etxalde handi batean txertatzen zen; Gizarte Asegurantza bezalako mekanismoak darabiltzan erregio edo nazio komunitate multiformean txertatzen da familia gaur egun.
2020
‎10.art. Euskal Herriko Komunitate Autonomoak ondoko gaiei dagozkienean konpetentzia esklusiboa du:
‎16.art. Konstituzioaren lehen Erabaki Gehigarrian erabakitzen dena aplikatzeko, irakaskuntza, zabalera, maila, gradu, era eta espezialitate guztietan, Euskal Herriko Komunitate Autonomoaren konpetentziapean dago, Konstituzioaren 27 artikuluaren eta berori zehaztuko duten Lege Organikoei, haren 149 artikuluak Estatuari ematen dizkion ahalmenei eta guztiori betetzeko eta bermatzeko behar den goi inspekzioari kalterik egiteke.
‎Euskal alderdi abertzaleek ezin dute komunitatetik deskonektatutako sistema autonomo bilakatu lau urtean, behin legitimazioa bilatuz eta sistema publikoa herri komunitate horrekiko independentziaz kudeatuz.
2021
Herrietan komunitate energetikoak osatu eta horien bitartez bazkideen energia beharrak asetzeko moduko parke fotovoltaikoak sortzeko eratu zen Ekiola elkartea, otsailean. Proposamenak hainbat udalen interesa piztu du.
2022
‎Prozesu horren ekarpen gisa, emakumeen aurkako indarkeriaren analisi feministarekin bat datorren proposamen metodologikoa partekatuko da artikulu honetan. Fenomenoaren analisitik eratorritako berrikuspen teorikoaren eta hausnarketa epistemologikoaren fruitu da, eta oinarri ditu Euskal Herriko komunitate ekintzaileetan indarkeria gainditu duten emakume ekintzaileen hamar narratiba.
‎Proposamenak akademiako eta akademiaz kanpoko egile feministek garatutako ekarpenetako asko biltzen ditu, horiek gabe gure lan hau pentsaezina bailitzateke. Dena den, formulazio orokorraren eta ekarpen horiei buruzko bana banako gogoeten iturburua bizipen enpiriko jakin bat da; hau da, Euskal Herriko komunitate ekintzaileetako indarkeria sexistaren analisia, ekoizpen narratiboen teknikaren bidez egina. Emaitza gisa, narratiba horien zenbait pasarte partekatuko ditugu, horien azalpen funtzioa baliagarria den kasuetan.
2023
‎Edo badira ere lorategiak liburutegien barnean. Baina ez diet loreei erreferentziarik egin nahi; esan nahi dudana da liburutegiak izan daitezkeela askotariko herri komunitateak loratzeko eta hazteko leku perfektua.
‎Bi kontzeptu horiek Euskal Herriko historian etengabe azaleratzen dira, baina une bakoitzean desberdin azaleratzen dira, munduak eta botere harremanek forma berriak hartzen dituztelako. Momentu bakoitzean dialektika horrek funtzionatzen du euskaldun zibilizatua sortzeko, baina euskaldun zibilizatu horrek beti behar du Euskal Herriko komunitate jakin batzuk estigmatizatu. Eta estigmatizatzeko hitz gakoa da barbaroa, basatia.
‎Gainera, hezkuntza komunitatearen bitartez haur, nerabe eta gazteen senideengana ere irits daiteke, baita herriko komunitatearengana ere.
‎Zailtasunak zailtasun, hedabideok euren jarduera mantenidu ez ezik, euren burua erabarrituz eta egokituz, daukien zerbitzu publikoko bokazinoari heldu eta herriko komunitatearekiko konpromiso sendoari eutsi deutsee.
‎Zailtasunak zailtasun, hedabideok euren jarduera mantendu ez ezik, euren burua eraberrituz eta egokituz, duten zerbitzu publikoko bokazioari heldu eta herriko komunitatearekiko konpromiso sendoari eutsi diote.
‎Kultura hautuen inguruko ikerketak eta azterketak egin izan dira azken bost urteotan: tamalez, kutsura hurbilduz; eta, hirugarrenik, herri komunitate baten kultura adierazpidetzat kokatzen da, eta, adibideak arretaz begiratuz gero, baita adibideen hurrenkerari erreparaturik ere, zeharka kultura aurreirieuskaldunok maizago jotzen dugu erdazrazko kultura ekoizpenetara tzi hauek islatzen direla ohartzen gara: Mendebaldeko kultura kokatzen da erdigunean; euskal kultura herri gaiekin lotzen da, eta jardun gutxitu modura irudikatzen da(" euskaldunok ez dugu[...] kultura berezirik"); eta azken adibide horren ondoren herri kultura eta kultura jasoa bereiztean, kultura mailakatze horretan indar egiten da, eta Mendebaldeko kultura logika horietan euskal kultura ez berezitzat, ez aipagarritzat jo. kultura hizkuntza, kultura hizkuntza iz. Kultura ikasiaren adierazpide den hizkuntza arautua.
‎Genero ordena zalantzan jartzean ordena sozial eta politikoa arriskuan geratu zen eta horren aurrean urte luzez iraungo zuen erreakzioa sortu zen, apurtutako ordena berrezarri nahian. Emakumeak bortizki kanporatu zituzten alardeetatik, bai eta errito horrek eraikitzen zituen herri komunitateetatik ere, arauak hautsi zituzten disidenteak abjektuaren esparrura bidaliz. Herri komunitateak gizonez osaturiko alardeen alde garatu ziren eta gu/ bestea dikotomia sortu zuten, diskurtso eta irainen bitartez bestearen aldaera asko baliatuz.
‎Emakumeak bortizki kanporatu zituzten alardeetatik, bai eta errito horrek eraikitzen zituen herri komunitateetatik ere, arauak hautsi zituzten disidenteak abjektuaren esparrura bidaliz. Herri komunitateak gizonez osaturiko alardeen alde garatu ziren eta gu/ bestea dikotomia sortu zuten, diskurtso eta irainen bitartez bestearen aldaera asko baliatuz. Hau abiapuntutzat hartuta, herriak eta komunitateak nola sortu eta garatu ziren ikusi dugu, genero, klase eta nazio kontzepzio ezberdinak kontrajarriz; apurtutako ordena berrezartzeko saiakeran erabilitako indarkeria, eraikitako komunitateak eta transmititutako emozioak nola artikulatu ziren ikertu dut; Trantsizioaren ondorengo egoera politiko eta soziala aztertu dut konfliktoarekin erlazioan, betiere Bidasoa parte zen jendarteko 90eko eta 2000ko hamarkadetako historia eginez, eta Bidasoako mugak gainditu zituzten arazo eta prozesuez hitz egin da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Herriko 18 (0,12)
herri 18 (0,12)
herriko 8 (0,05)
Herri 3 (0,02)
Herrien arteko 2 (0,01)
herrietako 2 (0,01)
Herrietan 1 (0,01)
herriak 1 (0,01)
herrian 1 (0,01)
herriaren 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 15 (0,10)
Jakin 7 (0,05)
Berria 6 (0,04)
Uztaro 6 (0,04)
Alberdania 5 (0,03)
UEU 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
goiena.eus 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
begitu.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia