2009
|
|
Zortzi sektore nagusi hartzen ditu planak bere baitan: Familia Harremanak; Euskararen Sustapena eta Hizkuntza Baliabideak; Hezkuntza, Ikerketa eta Gazteria;
|
Herri
Administrazioa; Hedabideak eta Kulturgintza; Lan mundua; Kirola eta Aisialdia; Teknologia eta Telematika.
|
|
Zortzi sektore nagusi hartzen ditu planak bere baitan: Familia Harremanak; Euskararen Sustapena eta Hizkuntza Baliabideak; Hezkuntza, Ikerketa eta Gazteria;
|
Herri
Administrazioa;
|
2013
|
|
Horretarako, argitalpen batzordeak ikerketa soziolinguistikoaren fitxa tekniko bat1 erabili du, ahalik eta datu bilketa zabalena egiteko. Euskal Herriko unibertsitateetako fakultate desberdinetako kideak gonbidatu ditugu,
|
Herri
Administrazioko teknikariak parte har dezaten animatu eta gizarteko hainbat erakunde tekniko inplikatu. Hitz aurre honetan eskerrak eman nahi dizkiegu datu bilketa horretan euren lanaren berri eman nahi izan duten ikerlari guzti guztiei2.
|
|
Gure kasuan, aurkitutako 175 ikerlanak suspertzaile motaren arabera banatu ditugu, emaitzak honakoak izanik: Eremu akademikoak 117 ikerlan (%67);
|
Herri
Administrazioak 42 ikerketa (%24); Herri elkarteek, enpresek eta bestelako erakunde motek, 16 (9%).
|
|
|
Herri
administrazioek bultzatutako 42 ikerlanak, era honetan banatzen dira: Eusko Jaurlaritzak 18 ikerlan, Nafarroako Gobernuak 1, Gipuzkoako Foru Aldundiak 7 eta, azkenik, hainbat udalek beste 16 ikerlan.7
|
|
•
|
Herri
administrazioan, hezkuntza sisteman eta antzeko lan arlotan, hizkuntza normalkuntza erantzukizun publikoa dutenak, euren eginkizunak aurrera eramateko oinarri sendoago batetik abia daitezen.
|
2016
|
|
|
Herri
administrazioa eta gizarte eragileak osasungintzak euskararen normalizazioan duen garrantziaz eta hizkuntzak osasun zerbitzuan duen garrantziaz jabetu dira. Erakundearen Lerro Estrategikoetan hizkuntzari dagokion lekua ematen zaio.
|
2018
|
|
egoera, bilakaera eta norabidea, datuen argitan 2017ko EHUko Udako ikastaroan, hiru mahai inguru egin ziren, gizartearen hiru sektore esanguratsuenetarikoen ekarpenak bildu nahirik:
|
Herri
Administrazioko hizkuntza plangintzarako arduradun politikoak lehenean, EAEko unibertsitatean euskararen eta euskal soziolinguistikaren inguruan lanean ari diren irakasleak bigarrenean, eta, hirugarrenik, gizarte esparruko hiru erakundeetako ordezkariak. Zehazki, honakoak izan ziren mahai inguruak eta parte hartzaileak:
|
|
Horrez gain, 2017 urtean argitaratu zen Bikain arautzeko dekretu berria, eta bertan xedatzen da ebaluaketara aurkeztutako entitateek dutela Bikain ziurtagiri maila bat eskuratu euskararen alorrean legediak ezartzen dizkien betekizunak bermatu ezean.
|
Herri
administrazio eta ente publikoen kasuan, horrek esan nahi du zerbitzu hizkuntza bermatu dutela Bikain ziurtagirian mailaren bat egiaztatu ahal izateko. Hala ere, 2017 urtearen aurretik emandako ziurtagiriak ez dira baliogabetu, eta beraz, erakunde batek Bikain ziurtagiria izateak ez du esan nahi ebaluazio prozesuan zerbitzu hizkuntzaren langa hori gainditu duenik, 2017 urtetik aurrera ebaluatutakoei bakarrik eskatu baitzaie.
|
|
|
Herri
administrazioen jarduna ebaluatzea ezinbestekoa da esku hartze publikoaren emaitza eta ondorioak ezagutzeko, eta herritarrei horien berri eman ahal izateko. Horrela, ebaluazioaren bitartez jakin daiteke Administrazioak abian jarritako plan eta zerbitzuek zenbateraino lortu dituzten aurreikusitako helburuak.
|
2020
|
|
Jorratu beharreko lan ildo berrien artean, udalaren solaskideekiko harremanetan gizartearen kezkak borondatez sartzea legoke (De la Cuesta eta Cueto, 2017), hau da Gizarte Erantzukizun Korporatiboak (hemendik aurrera GEK) planteatzen dituen lan ereduei heltzea.
|
Herri
administrazioen zereginen artean, giza-kapitala eta kapital soziala babestea eta berauek berdintasunean garatzea ere badagoelako.
|