Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2009
‎Batzorde horrek, besteak beste, euskal hedabideen ordainsarien analisia burutu berri du eta gaiaren inguruan hausnarketa txostenak prestatu ditu. Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde publikoak koordinatzen dituen HAKOBA erakundea( Herri Administrazioen Koordinazio Batzordea) «Euskara eta Hedabideak» gaiaren inguruko hausnarketa egiten ari da azken bizpahiru urteotan.
2013
‎–Análisis empírico descriptivo de las prácticas y técnicas de gestión de las empresas vascas?, Ekonomiaz: revista vasca de economía, 62, Ogasun eta Herri Administrazio Saila, Eusko Jaurlaritza.
‎El envejecimiento de la población vasca. Sus consecuencias económicas y sociales, Eusko Jaurlaritza, Ogasun eta Herri Administrazio Saila, Vitoria/ Gasteiz.
2014
‎Hasierako ezjakintasunak eraginda, ingurumen irizpideak barneratu zituzten kontratu publikoen aurkako helegiteak jarri ziren eta Europako Erkidegoko Justizia Auzitegiak (EEJA) erabaki behar izan zuen estatu mailako Herri Administrazioek ingurumen irizpideak nola sartu behar zituzten erosketa eta kontratazio publikoetako deialdietan Europar Batasuneko Zuzenbidea urratu gabe. Zentzu horretan, aipagarriak dira EEJAren ondorengo bi epaiak:
‎Aurreko bi zuzentarauetan, iraunkortasun eskakizunak barneratzeko aukerak jasotzen dira, baina Herri Administrazioarentzat borondatezkoa izango da mota horretako eskakizunak dituzten ondasun eta zerbitzuak eskuratzea. Bost urte beranduago, urrats bat gehiago eman zen garraioaren arloan.
‎Amaitzeko, gehitu behar da gaur egungo ingurumen politikako plan eta programak, berrikuntza politikak eta klima aldaketaren aurkako politikak kontuan hartuta EKPI erabat bideragarria eta legezkoa dela Europar Batasuneko kontratazio araubidean, eta, horrez gain, Herri Administrazioen helburua ere bada, Europan, estatuan, autonomia erkidegoan eta udalerrietan.
‎Kontratuaren xedean Herri Administrazioak erosi edo kontratatu behar duena zehazten da, hau da, balizko lizitatzaileei administrazioaren beharra adierazten die eta eskaintza egin edo ez erabakitzen laguntzen die. Beraz, kontratazio prozesuan alderdi sozial edo ekologikoa kontuan hartzeko modurik azkarren eta gardenena kontratuaren xedean bertan adieraztea da.
Herri Administrazioen erosketa
‎Erosketa eta Kontratazio Publiko Iraunkorra (EKPI) Herri Administrazioek iraunkortasunaren alde jarduteko duten tresna erabilgarrietako bat bezala identifikatu da, bereziki sektore publikoak ekonomian leku nagusia duen herrialdeetan. Tradizionalki, Erosketa eta Kontratazio Publikoaren (EKP) arduradunek arlo ekonomikoari bakarrik erreparatu diote.
‎Beraz, artikulu honen helburua zera da, garapen iraunkorraren testuingurua kontuan izanik, EKPren prozesuari loturiko lege esparruak izan duen bilakaera eta EKPI praktikan jartzeko dauden aukerak aztertzea. Horrekin batera, mundu mailako zenbait Herri Administraziok aurrera eraman dituzten hainbat jardunbide egoki ere jasoko dira.
Herri Administrazioek beren papera jokatzen dute kontsumoan, bereziki sektore publikoak ekonomian leku nagusia duen herrialdeetan. Azken estimazioen arabera, Ekonomia eta Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE) osatzen duten herrialdeen kasuan EKPk barne produktu gordinaren (BPG)% 8 azaltzen du.
‎Hurrengo atalean, Erosketa eta Kontratazio Publikoaren prozesuan iraunkortasun printzipioak barneratzeko aukerak bilduko dira, hots, EKPI praktikan jartzeko dauden alternatibak. Bosgarren atalean, zenbait Herri Administraziok EKP prozesuetan iraunkortasun irizpideak barneratuz aurrera eraman dituzten hainbat jardunbide egoki jasoko dira. Amaitzeko, azken atalean guztiaren sintesi bat jasoko da.
2015
Herri administrazioa(%)
Herri administrazioa(%)
Herri administrazioa(%)
‎– Herri administrazioa??. Enpresak??. Goi mailako irakaskuntza
‎Bestalde, nahiz eta emakumeen portzentajea modu berdintsuan hasi den hiru sektoreetan, ezin esan daiteke sektore guztietan berdintasuna lortu denik (ikusi 2 irudia). Herri administrazio eta unibertsitateetan I+G arloan ari diren emakumezko eta gizonezkoen kopuruan parekotasuna lortu dela esan daitekeen arren, enpresetan emakumezkoen presentzia% 29koa baino ez da azken datuen arabera. Beraz, sektore pribatuan I+Gko jardueretan emakume kopuruak sektore publikoan baino nabarmen gehiago gora egin arren, sektore publikoan ez bezala, emakumeen eta gizonen arteko parekotasun ezak esanguratsua izaten jarraitzen du enpresetan.
‎56 artikuluan Fundazioen Euskal Kontseiluaren sorrera aurreikusten da, fundazioen arloko sail eskudunari atxikitako baina haren egitura organikoan integratu gabeko kide anitzeko organo gisa. Hau da, Herri Administrazioaren kontsulta eta aholkularitza baliabide gisa eta fundazioen euskal esparruko zabalkunde baliabide gisa.
‎Idazketa berrian, interesgarria iruditzen zaigu Fundazioen Euskal Kontseilua sortzea kide anitzeko organo gisa, Herri Administrazioaren kontsulta eta aholkularitzarako eta zabalkunderako, betiere, eginkizunak kalitatez eta fundazioen jarduerei balio erantsia emanez betetzen badira, fundazioaren xedeak lortzeko oztopoa izan gabe.
‎Eusko Jaurlaritzako Herri Administrazio eta Justizia Sailak idatzitako Lege Aurreproiektuak araututako gaia zenbait ardatzetan oinarrituta egituratzen da:
2017
‎Azkenik, BEren I. tituluak biktimari zera aitortzen dio: Herri Administrazioek, oro har, eskaintzen dituzten laguntza zerbitzuetara, eta, bereziki, Biktimei Laguntzeko Bulegoetara, doako sarrera konfidentziala (10 art.). Kasu horretan, berriro ere, legegilearen asmoa txalotu beharrean gaude, nahiz eta bizitzen ari garen krisi ekonomiko latzaren aurrean, zerbitzu eta bulego horiei Herri Administrazioek ematen edo eskaintzen dizkieten baliabideen inguruan zala...
‎Azkenik, BEren I. tituluak biktimari zera aitortzen dio: Herri Administrazioek, oro har, eskaintzen dituzten laguntza zerbitzuetara, eta, bereziki, Biktimei Laguntzeko Bulegoetara, doako sarrera konfidentziala (10 art.). Kasu horretan, berriro ere, legegilearen asmoa txalotu beharrean gaude, nahiz eta bizitzen ari garen krisi ekonomiko latzaren aurrean, zerbitzu eta bulego horiei Herri Administrazioek ematen edo eskaintzen dizkieten baliabideen inguruan zalantza handiak ditugun.
2020
‎39 2/ 1998 Legea, otsailaren 20koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Herri Administrazioen zigortzeko ahalmenari buruzkoa.
2021
‎batetik, laneko osasun eta segurtasunari buruzko araudia hobeto aplikatzea sustatzea, eta, bestetik, autonomia erkidegoetan finkatzea, batez ere enpresa txiki eta ertainetan, langile guztiek babes maila bera izan dezaten. Helburu horiek betetzeko, estrategiak beste lau helburu zehatz ezartzen ditu: Laneko arriskuen prebentzioa egiten duten erakundeen eraginkortasuna hobetzea. Lan arriskuen prebentzioaren azterketa, ikerketa, sustapena, laguntza, aholkularitza, zaintza eta kontrola sustatzea Herri Administrazioen ekintzetan. Agente sozialen eta autonomia erkidegoen partaidetzarekin, laneko segurtasuneta osasun baldintzen hobetzea sustatzea, batez ere arrisku handiko sektore, jarduera, talde eta enpresetan. Agente sozialen parte hartzea eta enpresen eta langileen konpromisoa indartzea laneko segurtasuna eta osasuna hobetzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia