Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17.142

2000
‎Nolako sagardoa egin definitu litzateke. " Bestela, bertako sagarrarekin eginda dagoelako bakarrik bezeroak erosiko du?" Ez dago oso ziur Larrañaga. Labela lortzeko bide errazena ekoizle txikiek daukate, orain ere ia sagar kopuru guztia bertakoa erabiltzen dutelako.
Ez dago esan beharrik, ikasleak prest egoten dira beti aktibitate desberdinak garatzen parte hartzeko eta proposamen ugari izaten da zentzu honetan:
‎Eta baliteke hortik aurrera gehiago ere kaleratzea. Ez dago oraindik erabakia.
‎Ikastetxeetan, ingeles mailaren arabera, aukeratzen dira ipuinok. Ez daude adin finkoko haurrei zuzendurik: ikastetxe batzuetan 3 urtekoek badute ingeles maila nahikoa, beste batzuetan 6 urte arte ez.
‎XVa behenafarren mendea da, zalantzarik gabe, erresuman %10a ez izan arren. Ez zegoen mugarik. Muga Gipuzkoa zen, baita Araba ere, baina garai hartan Pirinioak ez ziren inongo muga.
‎Ordezkoa ere izan liteke. Ez dago nire esperientziarekin lotua. Orain bai, bitarte horretan nik ume bat izan dut.
‎Natura eta Baliabide Naturalak Kontserbatzeko Nazioarteko Batasunak (NKZB UICN), 5 kategoria besterik ez ditu aholkatzen, bertako giza-presioaren arabera mailakatuak. Ez dago irizpide eta koordinazio bateraturik eta egoera honek kudeaketa arazo larriak sortzen ditu. Babes figuren inguruan dagoen heterogeneitate zabal hau ordea, ez da izaten lurralde edo ingurune bakoitzaren ezaugarri bereizgarri edo izaeraren isla, askotan garai bakoitzeko ohitura edo modek bultzaturiko irizpide subjetiboen ondorio izaten dira.
‎GUZTIA eztabaidagarria izan daiteke. Ez dago formula magikorik. Baina hainbeste urteren ondoren, estrategia desberdinen balantzea egin genezake.
‎Arte grafikoan lan egiten dut, eta proiektu hau egiteko ideia surf postal batzuk egin behar nituela eta bururatu zitzaidan. Ez dago horrelakorik hilharrien inguruan. Nik neuk egiten dut lan guztia:
‎nazionalitatez gauza biak dela. Ez dago zertan nazionalitateen artean bat hautatu. Identitateak osagarriak dira guztiz.
Ez dago hirugarren mundura joan beharrik laguntzeko. Hori da behintzat, Radio Euskadiko zenbait saioren baitan gizarte talde eta GKEk diotena, gizarte gaiak berri bilakatuz.
‎Zerua da muga) esan ohi dugu ingelesez. Ez dago mugarik euskarak gainditu ez dezakeenik. Oztopoak hor egonda ere, euskara ez dago gaizki, bere txikitasuna ez da mugarria kulturgintza behar bezala eraikitzeko.
‎Iruñean azkenik 100.000 ibilgailu daude, 0,52 biztanleko. Ez dago bertan trafiko arazo handiegirik, auto ilarek ez baitute 20 minutu baino gehiago irauten, bertako Udalaren arabera. Urtero ordea, 60.000 bat isun jartzen dira.
‎Prozesu naturala da. Ez dago talde literariorik irauteko bokazioarekin jaiotzen dena. Horrek irauten du irauten duena eta handik aurrera beste era bateko harremana geratzen da.
‎Fundamentu pittin bat zuten lagunei eskerrak, udaberrian bidaia txartel eta abarrak lotu antza utzi genituen. Ez zegoen atzerako aukerarik; bat, bi eta hiru, Korsikara!
‎Zergatik? Ez dago azalpenik ematerik, garaiak izaten dira. Hemen afizio handia dago, baina baita Gipuzkoan ere.
‎Beude liburuak hilik, baina ekar ditzagun Lertxundiren eta Saizarbitoriaren proposamenak bizira. Ez dauden daudenean onartu eta aplikatzeko, hil edo biziko zaigun eztabaidari behingoz ekiteko baizik
‎bizirik iraun du Lanzaroteko irlan. Ez dago bere jatorriaren berri argirik, baina Kanariar Irletan izandako euskaldun, balentziar eta frantsesen eraginaren ondorioz izan daitekeela diote teoriarik gehienek.
‎Espainia eta Frantziaren batasunaren defentsa, balore eta eskubide demokratikoen gainetik, eta errepresioa eta sufrimenduaren eskutik. Ez dago analisi politikorik, ez arrazionaltasunik, ez balore ez eta eskubide kolektiborik. Nazionalismo ukatzaile, harro eta intolerante batek euskal nazionalismoaren aurka etengabe martxan daukan eraso eta irainerako makina besterik ez dago.
Ez dago helbururik. Horrela atera zait istorioa, hori da dena.
‎Ez nuke nahi eszenarioari" engantxatu" eta musikarekin erlazio naturala galdu. Ez nengoen obsesionatuta beste disko bat egitearekin, baizik eta abestiekin, niretzat zentzua zuten abestiak egitearekin. Ez dakit, agian momentu baten margotzeari ekingo diot.
Ez dagokit niri horrela hitz egitea, baina Tolosako Ekinbide Etxeko antolakuntza kalitatea azpimarratuko nuke. Kanpora joandakoan konturatzen gara.
‎Gaurko gizartean gaztelania edota frantsesa menperatzea izugarrizko pribilegioa da. Ez gaude prest horiek jakiteak ahalbidetzen duen kultur munduari eta nazioartean murgiltzeko ematen duen aukerei uko egiteko, beste arrazoreen artean, ikasi dugulako, berandu ikasi ere, gaztelania gure hizkuntz berezkoa ere badela, latinetik etorria eta hemen sortua, gure artean 2000 urteko bizitza duena eta bere baitan euskararen aztarnak ere badituena. Euskaraz inoiz mintzo zirela ziurtzat ezin jo dezakegun Nafarroako lurralde garrantzitsu baten hizkuntza da, Nafarroako Erresuma historikoaren benetako osagarri eta ardatza.
‎Komentario honetan beharbada Sarrionandiaren estiloaz egiten den aipamena da interesgarriena: " Ez dago ustegabekorik oraingo honetan ere, ez bada estiloa hobetu egin duela eta gaietan, trokatilak barik, lepoa ere busti duela. Bizkaieran oinarrituta, klasikoez ondo ongarrizturik, ahozkoan Iurretatik urrundu barik idazten du Josebak.
‎Euskal klasikoen ezagutza sakonari gehitzen zaio Miranderen prosa narratiboaren eragin handiari, moldaketa pertsonal batean aleaturik bere oinarrizko euskalki bizkaitarraren arragoan. Ez dago gehiegikeriarik ez konplexurik ezertan Sarrionandiaren prosan, orekatua dago iturri batekoa eta bestekoa idiolekto pertsonal batean, baina bere zentzu estetikoaren araberako proportzioan eraikirik, eta ez inoren arau edo ereduari atxikirik.
‎12 artikulua. Ez dago arrazoirik gabe beste inoren bizitza pribatuan, familian, etxean edo postan eskusartzerik, ezta inoren ohore edo izen onari eraso egiterik ere. Nornahik du edo eraso horien aurka legezko babesa izateko eskubidea.
‎Eta gainera, herri elkartu bezala, Nafarroako erresuma hartakoak ginela. Ez dago zalantzan jartzerik Pirinio gehienean, hemendik Kataluniaraino, ugari direla euskarazko sustraiak dituzten toki izenak. Ezpairik gabe esan nezake mendi horietan hainbeste ibili garen euskaldunontzat ez dela horretaz zalantzarik.
‎Hain zuzenere, komunikazio askatasunaren Legea eraldatzeko Lege berria eremu hau arautzera ere etorri da, edukiengaineko kontrola eta erantzukizunari dagokionean bereziki. Ez dago ezer, ordea, Internet bidez bakarrikemititzekoak edo ematekoak diren irrati edo telebista zerbitzuei buruz, zeinak, inongo esleipen prozeduraedo hitzarmen edo konbentzioa sinatu beharretik kanpo dauden. Alde honetatik, aipatzekoa da aintzindarietakoa den Internet bidezko telebista zerbitzu bat Baionan bertan jaio berria dela, programazioarenardatz gisa inguruko gaiak dituelarik (www.tvpi.fr).
‎Gaur egungo konstituzio espainiarraren barruan enmarkaturiko Nafarroa dugubegien aurrean. Ez dago aipamenik Pirinioez iparraldeko Nafarroaz, ez idatzirik, ezgrafikorik.
Ez dago munduan, bere buruaren jabe den edo izan gura duen herririk, bere faktozko edo ametsezko mapa sozializatzen ahalegintzen ez denik. Mapagintza eta kartografia balio estrategiko handikoak dira, eta mapen bidez amets askatzaileak komunikatu ohi diren modu berberean, gezur objektibagarri biribilak ezkutatu gura izan dirasarritan.
‎– Ez nago ni munduan zureigurikapenak asebetetzeko.
‎Beresortzaileak, John Bowlby() izeneko psikiatra eta psikoanalistak, ama haurren arteko erlazioa ikertu zuen bere hasierako lanetatik. Ez zegoen oso adosbetiko adierazpen psikoanalitikoarekin, zeinak haurrak zaindariekiko atxikitzenzirela defenditzen baitzuen, haiek beren oinarrizko beharrak (gosea bereziki) betetzen zituztelako. Harlow en lanak (1958) amarengandik bereizirik hazizituzten rhesus makakoak aztertzean, bat zetozen Bowlby ren formulazioekin.Psikologia, psikoanalisia, portaeraren zientziak, fisiologia, zibernetika etaetologian oinarria zuten ekarpenak bilduz, Bowlby k gorputz teoriko sendoa eratuzuen.
‎Urduri egon nintzen, lehendabiziko aldiz ikusten bainuen nire harridurako, eta beste zerbait ekarri zidaten. Ez dago burgoi eta harro egotekorik, baina hara geldituzaidan oroitzapena, beste guztiak itzaltzen dituela zoritxarrez, ahalkearen ondoriozduda barik! Otoi barka, Jose Luis eta Jone adiskideak...
Ez dagokit niri Euskaltzaindiarekiko aferaz mintzatzea (nahiz eta horren inguruandenok daukagun geure iritzia), ezta bere aportazio politikoaz, linguistikoaz edo literarioaz. Nik baino gaitasun handiagoa dutenek egingo dute lan hori, lan eskerga, Txillarren produkzio zabala ikusita.
‎Antigonaere, bere aldetik, hil egingo da, fisikoki. Ez dago irtenbiderik, patuak agindutakoadirudien egoera, fatal, honetan.
‎– Ez dago batere gaizki gure fonema bereizkuntzarako gaitasunaren eta satorrenusaimenaren arteko paralelo hori... Asko baitira usainak, baina batzuk bakarrikaxola dutenak.
‎Lehenak bigarrena eskatzen du; bigarrenak hirugarrena; eta hirugarrenak laugarrena. Ez dago bakarkako irtenbiderik: elkarrekiko dialektikan datza irtenbidearen atea.Euskal nazioa eraikiko bada, laurak dira ezinbesteko.
‎egiten duen Espainia. Ez dago Suitzako eredu konfederala (ez federala) jarraitu nahi lukeen Espainiarik, non Herri bakoitza burujabebailitzateke.
‎Bitxikeria bezalaagertuko dut, erromatar jeneralek behin eta berriro Numantziako konkistan porrotajasaten zutela ikusitakoan, Erromako hiritargoa bera ere Numantziaren konkistarenalde, haserre bizian, azaldu zela. Ez dago esan beharrik konkistatzaile guztiek, garaiguztietan, konkistatuen ustiaketa eragin dutela. Espainiarrek egunen batean EuskalHerriko konkistari amore eman badiote ere, gure Herriaren ustiaketa beste 20urtetan zehar luzatu ahal izanez gero, zertarako 10 urtetan bakarrik edo 3 urtetanbakarrik ustiatu?
‎Azaldunion nola komentuari buruzko ikerketa historiko bat ari nintzen egiten, eta interesgarria izango zitzaidala oso Aita Morlansen lekukotasuna jasotzea. Ez zegoela arazorikesan zidan. Luzeegi ez jarduteko badaezpada, buruz eta oraindik argi ibili arren adinhandia baitzuen gizonak, baina nahi nuenean azaltzeko, hantxe izango nuela zain, okerrik ezean.
‎Baina, ideiak ez zuen arrakasta handirik izan, zeren New Yorkeko WEAF estazioa sortu zutenean inor ere ez baitzen joan irratsaioak egiteko tarte edo denborak alokatzera. Ez zegoen lar inzentiborik ekoizle beregainak programak sortzera anima zitezen. Horrexegatik WEAF estazioak irra tsaio propioak egiten hasi behar izan zuen, RCA edo Westinghouse ko estazioek bezalaxe.
Ez dago esan beharrik, ibilbideak egitean ingurugiroarekin nahiz biztanleen bizimodu eta ohiturekin errespetuz jokatu behar dela, Karrantzako haranak bere aberastasuna eta xarma gorde ditzan.
Ez dago argi noiz iritsi zen gizakia Kantauri aldera, hasieran oso jende gutxi izan bide baitzen eremu zabalotan bizi zena; gainera, ez zen aztarna askorik gelditu. Hala ere, Asón eta Karrantzako haranak ehizaleku aproposak izaki, ekialdetik etorritako lehen ehiztariak haran hauetako kobazulo eta erreken inguruetan azkar finkatu zirela pentsa daiteke.
‎–Beno, eskegi egingo dut. Ez nago lerdokerietarako.
‎" Iepa, potxola!" bota zidan ikusi bezain pronto. " Ez zaude oso beltzaran, e?", eta nik irribarre egin nion, alferrik baita esatea ez naizela hondartzan egon.
‎–Baina mesedez, Txema, horrela ez zara inoiz zulo horretatik irtengo. Ez zaude ondo burutik, kauenzotz, ezin dut sinetsi gogoratzeko hain premia izugarria duzunik. Benetan, pentsatu pixka bat:
‎Idurika itzazu, mementu batez, bi gizon, bikiak direnak eta berdin berdinak bai azalez eta bai mamiz ere, baina bata katoliko eta bertzea protestant. Ez dago dudarik ezen, gorputzez berdinak izan arren, protestanta anitzez ere astunagoa izanen litzatekeela, zeren bekatu mortalean bailegoke, eta bekatu mortal baten pisua ez dago neurtzerik... Idurika ezazu orain, biak jartzen ditugula jauregiko terrazan, eta handik erortzen uzten ditugula, aldi berean.
‎Hik eper baten gibeletik aurkitu huela heure Damaskorako bidea...? Ez zegok, ez, batere gaizki...!
‎Eta oihu egiteko gogoa etorri zitzaidan: " Ez zaude bakarrik, osaba Joanikot: ni zurekin nago!", baina hura ez zen ene ordua.
Ez nengoen, zinez, bianda ezin apetitosago haren uzteko eta arbuiatzeko...! Zeren eta mahai gainerat bere puntuan zegoen eper gaztea ekarri baitzidaten, eta nik ederki profitatu behar nuen eperkia, hezurrik tipienak ere xurgatu, lamikatu eta garbi utz arteino...
‎musu batzuk eta bertze horrenbertze fereka presati, biharamunak irrealtasun gazi gozoaren mihiseaz estaltzen zituenak. Ez baikeunden elkarrendako eginak. Ni haren adiskide Kristinarekin hasi, hura orobat geroago nire adiskide Ximurrarekin, maitasun berriak adiskidetasun zaharren kalte direlako topikoa gezurtatzeko egokiera genuen eskura.
Ez zegoen guztiz argi nor zen lore horren merezient, epailea edo Javierito koitadua. Batarendako ala bertzearendako izan, duda guti atxilotua askatzeko erabakiak Potzolorengan sorrarazi sentipenez.
Ez nengoen bakarrik. Gizon bat mahaiaren gaineko aldizkariak nahaspilatzen ari zen, beltzuri, odoluzki gaiztotu baten jabe bezain.
‎artxibora bidali, paper eta argazki zaharren hautsa harrotzera, edo, bertzerik gabe, ostiko bat potroetan eta karrikara, egindako zerbitzuen esker onez? Ez baitzaudete maila igoera bat eskaini nahian, ezta?
‎" 948172381 zenbakira deitu duzu. Ez gaude etxean, baina mezuren bat utzi nahi baduzu, itxaron..." Hatz kolpe batez isilarazi nuen Ximurraren erantzungailu automatikoko emakume ahots konputerizatua. Abuztuko ortziral horretan arrosario bera aditzen nuen borzgarren edo seigarren aldia zen, eta erran beharrekoak jadanik erranak eta, okerrik ezean, grabatuak ziren nire lagunak entzuteko moduko lekuan.
‎Bidean, argazkilariaren mugikorraz —trepeta ttattar bat, xake kolore hori beltzezkoa— baliatu nintzen Tomas ere jakitun egin ahal izateko, ortziralean egindako faborearen ordain. Ez nengoen trankil, hala ere, hotsa zabaldu eta Isabel Sanjoseren ilegorri tindatua ez ote zitzaigun halako batean ezerezetik agertuko, esklusiba hondatzera. Ezin inoiz suge horretaz fido.
‎Guk, konparaziorako, bazter nahaslea genuen, ohe hauslea ere bai, baita barregarri edo gizajoa ere. Ez dago gaizki, baina horrek ortzadar zimela baizik ez gintuen bilakatuko laugarren molde bat ez bagenu geure artean, erran nahi baita, taldea gainerako kideen erdipurdikokeriatik eta ergelkeriatik begiratuko zuen norbait. Gurean, delako eginbeharra Anjel Urtxipiari zegokion merezimendu osoz.
‎Ondotik, gorputz azterketa arduratsuari lotu nintzaion, neure eskuz ez bazen, bertzerik gabe ohe gainean neurez hilik agertzeko zenbat aukera nituen aztertzearren. Ez nengoen zorioneko: bestondoa buru gaineko karga apal bat baizik ez zen, urdaila ere bere onean nuen eta bularraldean ez zen ohi baino eramanezinagoa tabakoak eragindako herstura.
Ez balego beste mundurik,
‎Laster lehen kexuak entzuten dira: " Ez dago deretxorik! Non dago mundu honetan Justizia!
‎Neu nintzen! Ez zegoen okerrik: senitartekoak, ahaideak, helbideak, denak ongi zeuden.
Ez dago ezer ezinezkorik, ezintasuna baizik.
Ez dago zer eginik zurekin, Smart jauna. Gezurra gezurraren gainean.
‎Gustatzen? Ez dago salgai, ordea. Hau nirea da.
‎Bada, noski, halakorik bere kabuz egiten duenik, bere burua, erakusleihoa edo ganadua bailitzan, gustura erakusten duenik, propaganda edo fama edo nik ahal dakit zeren bila. Ez nago ni horien artean, Jainkoak daki. Baina bizitza gauza hagitz aldrebesa da, eta ezuste asko gordetzen du bere baitan, eta ez dago esaterik esperientziaren ahotsa da mintzo iturri horretara sekula arrimatu ez zarenik edo aizkora horrek zure burua noizbait gogoko izango ez duenik.
‎Besaulki dotorera igo zuten Ana Morena, lau titidun baina hala ere irtirina, eta irribarre nekatu bat egin zion kamerari. Ez zegoen luzaroko emakume orojakile hura. Zeharo abailduta ikusi nuen.
‎Aipamen hori, beraz, zentzu figuratuan egin nuen, eta halaxe ulertu beharra dago, nahitaez. Ez geunden, alegia, Erdi Aroan, telebistaren mendean baizik. Zein hamarkadatan, baina?
‎Natura jakintsua da. Ez legoke bizian aurrera egiterik, ahanzturak babesik eskainiko ez baligu, eromenak gutaz beste egingo ez balu. Nola eraman hainbeste sofrikario?
‎Tira, esaiguzu, bai, esaiguzu, tira...". " Ez dago esateko zera handirik, Caterpilar andrea. Liburuxka hura erre egin nuen.
‎Negar egin nuen bidean, eta platano bat jan nuen. Ez zegoen trenik, ez zegoen furgonetarik, ez zegoen hegazkinik, eta arbolak oso garaiak ziren, gau azkengabearen begiak bezalakoak. Eseri nintzen halako batean, eta ihintzaren mihiak gorputz osoa xurgatu zidan.
‎Baina, bai zera! Ez zegoen labea ogi txikietarako! Bere onetik kanpo jarri zen Otsotzarmendi jauna.
‎Kontrola galdu zuten zeharo, eta, ohartzerako, dozenaka zendu izan zituzten esku artean, bazter guztietan sakabanatuak. Ez zeuden noski lo, teleikusleak pentsa bide zuen moduan, ez; hilda zeuden. Eta zendu ubelduak erretiratu ahala, hain zen nabarmena harmailetan haiek uzten zuten hutsunea egizu kontu, irakurle, berrehun bat gizaki zein animalia erretiratuak izango zirela aise, gehiago izan ez baziren, non ezuste berri hura nola edo hala konpontzearren, panpinak jarri baitzituzten hildakoen eserlekuetan, txotxongiloak, kartoi harrizko tigreak edo putreak edota salamandrak, igel  tsuzko giza irudiak, pelutxezko hartzak, granitozko edo alabastrozko giza-enborrak, marmol txuriko emakume biluzi estaliak, altzairuzko lehoi inurriak eta mantikorak, zementuzko zikoinak, zurezko neskato abstraktuak eta alanbre herdoilduz egindako mutikote geometrikoak.
‎Zer egin, orduan? Ez zegoen beste aukerarik: martiri gizagaixo baten modura aurkeztu behar nuen neure burua, niganako errukia sortarazi behar nuen bihotz gogor haiengan, eta handik etorriko zitzaidan salbazioa.
‎neu ere izana naiz paradisuan, zegokidan liparrez. Ez dago gehiago eskatzerik, ezen, eskatzea, topikoak dioenaren kontrara, ez baita libre. Jendea, izan ere, gehiegitxo eskatzeagatik hil  tzen baita (edo baitute), eskuarki.
‎Bai, igande arratsalde bat zen, futbolean ari ginen hilerri ondoko zelaian. Ez zegoen arrosarik, ez lilirik, ez San Jose lorerik. Iraila izango zen.
‎Nahigabe luze baten antzekoa da gaur ere Astarraingo Kale Nagusia. Ez dago egun tristeetako kale zahar bat baino gauza tristeagorik; ez eta egun alaietako kale zahar bat baino gauza alaiagorik. Urteak eta zenbait ideia aldatzen dira, eta, seguru asko, orain urte batzuk baino azkarrago aldatzen ere; egunero ikusi, eta ez dela aldatzen iruditzen zaizuna ere, egunero aldatzen da.
Ez dago bera bezalakorik. Astarraingoa balitz...
Ez nengoen prestatua atera zitzaion ahots durduzatuarekin, ez Orduan nik, Miren eta Koldoren lanparak bezain itzalia, ahoaren ordez eskua luzatu, eta atzamar luzea ezarri nion ezpain desiratuetan.
‎Baina prentsaren iragarkiak baino areago, literatura eta idazleak eskoletara eta auzoetara eramatea baino efektiboagoa, idazlan onak eskaintzea da. Ez dago formula hoberik hori baino. Liburu onak beti aurkitzen ditu irakurleak.
‎7 Ez dago inolako kontraesanik, Kymlickak dio, liberalismoaren printzipioak ontzat hartu eta, aldi berean, gutxiengo kulturalen eskubideak defendatzearen artean. Bateragarritasun hori frogatzea izango da, hain zuzen ere, autore honen ahalegin intelektualaren mamia (ikus Kymlicka 1989, 1995b, 1996).
‎Azken urteotan liburutegi gehienak aldaketa prozesu bat jasaten ari dira teknologia berrien eragina dela eta. Ez dago dudarik Internetek garrantzi berezia duela honetan guztian. Gauzak honela, aldaketa hauek hiru norabidetan doazela esan genezake:
‎Ez du jaso dirulaguntza handirik, are gutxiago erakunde finantzieroetatik. Ez daude koadroak tenperatura eta hezetasuna ordenagailuz kontrolatutako ingurune aseptiko batean. Ondo zainduak daude; mimoz eta ilusioz zainduak; Lizarrako jauregi ederrenetako batean.
‎Premiek gerturatzen dituzte; kontratuak biderkatu egiten dira, euren premiak beste. Ez dago munduan legerik giza kontuetan zenbat eta zer nolako itunak egin behar diren zehazteko. Hortik datoz, etorri ere, Erromako legeetan diren izenik gabeko kontratu anitzak.
‎Arrazoi sustraidunak tartean direla erdietsi zuen hark dibortzioa; ordutik hona, haren egintzak, ordura arteko gaitzak menderaturik, beraren egoera hori ezerezten dio eta ordaindu beharreko kalte handiak ere egiten. Ez dago zertan orekatu, bi ezkontideon artean, dibortzioa nork eskuratu eta nork egin duen ezinbesteko.
Ez dago munduan legerik giza kontuetan zenbat eta zer nolako itunak egin behar diren zehazteko. Hortik datoz, etorri ere, Erromako legeetan diren izenik gabeko kontratu anitzak.
‎Oro har, ezkontzarako baimena dute erakundearen xedea bete dezaketen guztiek. Ez dago berezko erregela horren salbuesterik, gradu jakin batzuen arteko senideak izan ezik. Ezkontza debekatuta dago aurreko eta ondorengo senideentzat, lerro zuzenekoak badira horiek.
‎Aldatu beharra dago, nahitaez, aldaketarik kaltegarriena aldatze eza den guztietan. Ez dago zertan amore eman aurreiritzi itsuen aurrean. Aspaldiko oro berria izan zen behin batean.
‎26 Ez dago euskarazko itzulpenik. Bai, berriz, gaztelerazkoa:
‎Hori zen irizpidea. Ez zegoen ezagutza eta errealitatearen arteko loturaren nozioarekin apurtu beharrik. Schlickek egia egokitzapen gisa teoria klasikoari jarraitzen zion — Veritas est adequatio rei et intellectus, eskolastikoek esan bezala—, Aristotelesen garaitik oraindik zutik zegoena eta Russell eta Mooreren oinarria zena beren idealismoari aurre egin guran101 Schlickek Neurath zeukan aurrez aurre egiari buruzko gogoeta hauetan.
‎Zirkulukoentzat ezin zen balio auziei buruz eztabaidatu, soilik gertakari auziei baizik. Ez dago balio sistemarik beste bat baino hobea denik: izan ere, esaten badugu bat bestea baino hobea dela, orduan oraindik aurkeztu gabeko balio sistemaren bat aurresuposatzen ari gara jada.
‎Beraz, Kanten aurka, Vienan matematika analitikoa zela onartuko zuten. Ez zegoen, hortaz, inolako enuntziatu edo judizio a priori eta sintetikorik; enuntziatu sintetikoek a posteriori behar zuten izan. Soluzio kantiarra, orduan, kinka larrian zegoen13.
Ez dago ezer zailagorik gertakizunei zor zaiena ematea baino.
‎" As dead as death"[" Heriotza bezain hilda"]. " Ez dago ezer heriotza bezain hilda; ez dago ezer edertasuna bezain eder". Edertasuna, heriotza, besteak beste, substantzia hutsak (kontzentratuak) direla baina gauza eder batean daudenean nahastuta agertzen direla, errealitatea ulertzeko irudia baino ez da.
Ez dago garrantzirik gabeko arrazoirik, hau da: benetan ez zitekeen arrazoirik izan giza arraza batzuek haritza ohoratzeko joera izan zezaten, baizik eta hauek eta haritza bizitza erkidego batean elkarturik zeudela; beraz, elkarrekin sortzen dira, eta ez hautaketa batengatik, zakurra eta arkakusoaren antzera.
‎Horrela ikusten zuen vienarrak bere lana. Ez zegoen desberdintasunik logika eta etikaren artean. Trebetasun handiz —eskailera batean igoko balitz bezala geroxeago eskailera bera botatzeko—, logika eta arrazoizko hizkuntza erabili zituen logikatik haratago joateko.
Ez zaude.
‎Ez nion eskaintza onartu. Ez nengoen han gehiago luzatzeko.
‎Itoko ginela etsi nuen, halakoxea zen hango kea! Ez zegoen keari ihes egiteko modurik; ziegako ohean etzan nintzen. Jendea han zebilen batera eta bestera, ahal zuen moduan.
‎Bizi izan ez duenak ezin irudika lezake zein mailataraino zaizun lagungarri animo emaileen atxikimendua. Ez dago hitzekin esaterik, ez dago ezagutu ez duenari bere osotasunean adierazteko modurik.
Ez gaude astiro mintzatzeko paradarik egokienean, eta aukera apurra laster izorratu digu kartzeleroak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez 17.142 (112,85)
Lehen forma
Ez 17.142 (112,85)
Argitaratzailea
Open Data Euskadi 3.496 (23,01)
ELKAR 3.356 (22,09)
Berria 1.375 (9,05)
Consumer 1.115 (7,34)
Alberdania 1.024 (6,74)
Susa 939 (6,18)
Pamiela 795 (5,23)
Argia 725 (4,77)
Booktegi 627 (4,13)
Goenkale 390 (2,57)
UEU 386 (2,54)
Jakin 283 (1,86)
EITB - Sarea 170 (1,12)
ETB serieak 168 (1,11)
Euskaltzaindia - Liburuak 160 (1,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 131 (0,86)
Labayru 130 (0,86)
ETB marrazki bizidunak 129 (0,85)
Jakin liburuak 128 (0,84)
ETB dokumentalak 99 (0,65)
Hitza 98 (0,65)
goiena.eus 92 (0,61)
LANEKI 87 (0,57)
Uztaro 77 (0,51)
Guaixe 67 (0,44)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 66 (0,43)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 63 (0,41)
Urola kostako GUKA 61 (0,40)
Erlea 56 (0,37)
Maiatz liburuak 52 (0,34)
Karmel Argitaletxea 51 (0,34)
Anboto 48 (0,32)
Ikaselkar 43 (0,28)
Uztarria 42 (0,28)
aiurri.eus 42 (0,28)
uriola.eus 36 (0,24)
hiruka 35 (0,23)
alea.eus 32 (0,21)
Karmel aldizkaria 31 (0,20)
aiaraldea.eus 31 (0,20)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 28 (0,18)
Herria - Euskal astekaria 28 (0,18)
Deustuko Unibertsitatea 27 (0,18)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 27 (0,18)
Noaua 24 (0,16)
Bertsolari aldizkaria 24 (0,16)
Euskaltzaindia - EHU 23 (0,15)
Txintxarri 23 (0,15)
Osagaiz 21 (0,14)
Aldiri 16 (0,11)
Kondaira 16 (0,11)
erran.eus 16 (0,11)
Karkara 14 (0,09)
Maxixatzen 14 (0,09)
Zarauzko hitza 13 (0,09)
Aizu! 11 (0,07)
barren.eus 10 (0,07)
Kresala 9 (0,06)
Euskalerria irratia 9 (0,06)
HABE 7 (0,05)
Chiloé 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Sarea 6 (0,04)
Sustraia 5 (0,03)
aikor.eus 5 (0,03)
plaentxia.eus 5 (0,03)
EITB - Argitalpenak 3 (0,02)
Orain 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 3 (0,02)
AVD-ZEA liburuak 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
ez egon 17.142 (112,85)
Konbinazioak (3 lema)
ez egon beste 449 (2,96)
ez egon gaizki 441 (2,90)
ez egon ezer 412 (2,71)
ez egon inor 262 (1,72)
ez egon zer 235 (1,55)
ez egon ziur 234 (1,54)
ez egon zalantza 220 (1,45)
ez egon argi 212 (1,40)
ez egon ondo 205 (1,35)
ez egon ados 189 (1,24)
ez egon hemen 181 (1,19)
ez egon arazo 166 (1,09)
ez egon hori 166 (1,09)
ez egon batere 165 (1,09)
ez egon besterik 156 (1,03)
ez egon esan 151 (0,99)
ez egon oso 151 (0,99)
ez egon bakar 150 (0,99)
ez egon prest 150 (0,99)
ez egon ni 148 (0,97)
ez egon zuzen 130 (0,86)
ez egon hain 129 (0,85)
ez egon jakin 128 (0,84)
ez egon ohitu 125 (0,82)
ez egon eskubide 124 (0,82)
ez egon inolako 122 (0,80)
ez egon duda 114 (0,75)
ez egon ez 94 (0,62)
ez egon bera 92 (0,61)
ez egon denbora 92 (0,61)
ez egon zu 90 (0,59)
ez egon gu 86 (0,57)
ez egon modu 85 (0,56)
ez egon ongi 82 (0,54)
ez egon hil 81 (0,53)
ez egon mundu 72 (0,47)
ez egon garbi 69 (0,45)
ez egon arrazoi 68 (0,45)
ez egon seguru 68 (0,45)
ez egon datu 66 (0,43)
ez egon asti 62 (0,41)
ez egon leku 62 (0,41)
ez egon haserre 60 (0,39)
ez egon etxe 59 (0,39)
ez egon atze 57 (0,38)
ez egon alde 55 (0,36)
ez egon den 55 (0,36)
ez egon han 55 (0,36)
ez egon hura 55 (0,36)
ez egon halako 52 (0,34)
ez egon gehiago 51 (0,34)
ez egon diru 47 (0,31)
ez egon gauza 47 (0,31)
ez egon erantzun 46 (0,30)
ez egon horrelako 44 (0,29)
ez egon asko 42 (0,28)
ez egon presa 42 (0,28)
ez egon sinetsi 42 (0,28)
ez egon bi 40 (0,26)
ez egon hor 40 (0,26)
ez egon arrisku 39 (0,26)
ez egon guzti 39 (0,26)
ez egon hitz 39 (0,26)
ez egon poz 39 (0,26)
ez egon behar 38 (0,25)
ez egon jada 37 (0,24)
ez egon txarto 37 (0,24)
ez egon aitzakia 36 (0,24)
ez egon aukera 36 (0,24)
ez egon euskal 35 (0,23)
ez egon gaixo 33 (0,22)
ez egon urrun 33 (0,22)
ez egon eroso 31 (0,20)
ez egon ezkondu 31 (0,20)
ez egon inongo 31 (0,20)
ez egon lasai 31 (0,20)
ez egon euskara 30 (0,20)
ez egon oker 30 (0,20)
ez egon erabat 29 (0,19)
ez egon arau 28 (0,18)
ez egon hau 28 (0,18)
ez egon inon 28 (0,18)
ez egon lan 28 (0,18)
ez egon formula 27 (0,18)
ez egon adostasun 26 (0,17)
ez egon deus 26 (0,17)
ez egon nahiko 26 (0,17)
ez egon sobera 26 (0,17)
ez egon urduri 26 (0,17)
ez egon ebidentzia 25 (0,16)
ez egon egia 25 (0,16)
ez egon emakume 25 (0,16)
ez egon jende 25 (0,16)
ez egon lo 25 (0,16)
ez egon nekatu 25 (0,16)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia