Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 77

2000
‎Bistan da ondoko hilabeteetako konponbidea ez zegoela Egia Atotxako eta besteeliza komentuetako apaiz eta fraideen esku, eta guztiak ere goiko eliz agintarien aginduen zain zeudela. Gotzainaren arauak indarrean jarri ziren igande beretik euskarazkosermoiek ere beren betiko lekua izan zuten (martxoaren 13an) (Cronica:
2001
‎nire adimenak eta zentzumenek eta ez dakit zerk lortua nire gogo —ni gogo— epailearen aurrean ipintzen dudala, eta nik gogoak neurtzen dudala ezaguera horren balioa eta ematen epaia. Ez dago egiaren beste epailerik edo neumdunik, gizakia bera baizik.
2003
Ez dago egia borobilagorik hitz egin nuen nik, Bretonen dizipulu leial naizen honek, batik bat itsu itsuan sinesten dudalako umore beltza dela heriotza edo oinazea gainditzeko era bakarra, eta, beraz, askotan erabiltzen dut nire kontakizunetan gehiegikeria edo gustu txarrekoa omen den baliabide arbuiatu hori. Eta, behin hil ondorenean, Mark Twain handiak egin zuen aukera berbera eginen nuke neuk ere:
2004
‎Hemen ez dago baliabideen zuzentasunaaldarrikatzerik. Hemen ez dago egiaren desideratum zuzentzailerik. Konturatu baitirasofistak, hitza bera, egiaren gordetegi sokratikoa baino gehiago, boterea dela giza auzietan.Den denari buruz egon badaitezke bi justifikazio kontrajarriak, eta horrela dela frogatzendute aldeko eta aurkako hitzaldi bikoitzak asmatzen dituztenean, unean uneko erabilgarriak izango diren hitzaldiak egiten trebetasuna izateak arrakasta segurtatzen du politikan.Horixe salatzen zien Sokratesek sofistei;
‎Bere helburua bestelakoa izango da. Dena eraisteak, gure pentsamenduan biltzen den guzti guztiaz zalantza egiteak, sakonera handiko apustua dakar; eta horren bidez egia bilatzeko erronkari aurre egin nahi dio sendo, suposatzen duelako berak dakienean, berak ikasi duenean, ez dagoela egia fidagarririk eta segururik, eta, bestalde, seguru dagoelako egia izan badela, baina ez ordura arte berak ikasi duen ezertan. Egia aurkitu behar badu oinarri berri batean sustraitu du bere ezagutza, ez fedean eta ez beste inolako agintetan.
2005
‎Bakoitza bere aldetik ari da eta historia, iragana gaurko hizkerara azaltzeko unean, gaur egun, erlatibismo kulturalean murgildu gara. Ez dago egia handirik, egiak baizik eta egia horiek bakoitza bere testuinguru sozial eta espazialean argitzen saiatu behar da. Beraz, guztia ulergarria eta jus­ tifikagarria bihurtzen da testuinguruan, zapalketa arbuiagarriena ere. Dena dela, historia lantzerakoan, datuak ukatu ezinekoak ditugu, erudi­ zioak hortxe jarraitzen du eta beharbada tokian tokiko eta talderik taldeko teoriak lantzen dira.
‎Oneko aldea zeukala zioen eta etsaiek txarrekoa, noski; beti egiaren izene­ an mintzo, politikako gauzetan ere. Hori garai hartako xuriei buruz baliagarri zitzaiokeen, baina diskurtso erretorikoaren oinarrian ez dago egia, egiantzeko­ tasuna baizik, ez baita gauza bera. Egia eta ona, beraz, haren ideologia eta poli­ tika?
‎6 Philosophy and Social Hope liburuan modupragmatis tan Rortyk esan bezala, berak ez du" uste gauzak berez diren bezalako modu bat dagoenik", eta nahiago du" itxurazkoa errealitatea desberdintasuna mundua eta gu modu erabilgarrietan eta ez hain erabilgarrietan deskribatzen dituzten irudien arteko desberdintasunaz ordezkatu" (27 or.)." Ez dago egiarik", berresaten du Truth and Pro gress idazkian (1 or.), zeren berak" Nietzsche eta Jamesengandik, beste askoren artean, itxurazkoa errealitatea desberdintasunaz susmoak izaten" ikasi du. " Guk (pragmatistok) gertatzen ari denari buruz mintzatzeko modu ugari dagoela uste dugu, eta horietatik bat ez dago gauzak berez diren bezalako modutik gertuago beste bat baino.
2006
‎Ezagutzeko modu hori Mendebaldeak garatu duena da, besterik ez. Beraz, ez legoke egia unibertsalez hitz egiterik, ezta zientziarik ere.
2007
‎Esaten zuen: " ez dago egia baino gauza handiagorik; eta gezurrak baino gauza okerragorik". Egiari eutsi behar zaio, ez gezurrari.
2008
‎euskaraz, gauzak bihotzez jakiteari" buruz" jakitea esaten diote. Edozein hizkuntzatan esan daitekeena da inon ez dagoela egia osorik: ez hizkuntza batzuetan, ez besteetan, ez buruan, ez bihotzean eta ez beste inongo egoitzatan.
2009
‎Gaur ordea dena da aldakor eta erlatibo. Dena da libre, ez dago egia bakar bat eta ezta guztiz egia denik ere. Ezer ez da betiko edo ez dauka zertan izanik.
‎Beste alde batetik —segitzen du Foucaultek, Nietzsche interpretatuz—, ezagutzaren eta senen artean haustura, boterezko eta mendekotasunezko erlazioa baino ez dagoela egia bada, desagertzen dena ez da Jainkoa, subjektua bera baizik, bere batasunean eta bere subiranotasunean.
2010
‎Artean ez dago egiarik, niretzat negoziazio baten emaitza da dena
‎Horra baiezpena. Ez dago egia definitibo bati buruzko ziurtasunik, baina, nik sinetsi behar dut nire bidearen egiazkotasunean urratsak ematen segi ahal izateko. Areago, jainkoarengan sinesten ez duenak ere egia baten aldeko aukera egiten du.
‎Zentzu komunak mota askotako etsaiak ditu. Besteak beste, hor ditugu eszeptikoak(" ez dago egia atzematerik"), gezurtiak (egiaren aldean, faltsutasuna lehenesten dutenak), hitzontziak (egiarekiko, baita faltsutasunarekiko ere, erabat ezaxola dena) eta erlatibistak(" zentzu komunaren eredua testuinguru bati atxikitzen zaion eredua baino ez da"). Gure ahaleginik handiena erlatibismorantz lerratuko dugu; izan ere, erlatibismoa da postmodernismoaren ezaugarri berezkoenetako bat.
2011
‎Beste herrialdetan ez bezala, Euskal Herrian ez dago Egiaren Batzorderik. Zergatik?
Ez dago egia bakarra. Errealitate bakanik ez dagoen bezala.
2012
‎–Ze egia? Hemen ez dago egiarik.
‎Nola erabaki? Nola jakin zer den egokia eta zer ona. Hemendik aurrera, ez dago Egiarik, ez Onik, ez dago bide zedarriturik. Erabakitzerakondenatuta gaude.
‎subjektua. Berdin da subjektua edo subjektua" egia baten aurrean" esatea, zeren subjektua beti da egia batena; ez dago egia baten zerbitzura, egia bat ukatzearen zerbitzura, egia bat ezkutatzearen zerbitzura. " Materialismo demokratikoak" ez du ezagutzen subjekturik, gorputzak bakarrik (gizabanakoak eta komunitateak).
‎Negatiboki adierazita: ez dago egiarik munduan.
‎" Faltsua den horretan ez dago egiarik" Theodor W. Adorno filosofo judu alemanaren esaldia G.W.F. Hegelen" egiazkoa osoa da" esaldiaren birformulazioa da.
‎" Aspaldi gaindituta zirudien filosofiak bizirik dirau, gauzatzeko ordua joan zitzaiolako" (Adorno 1966, 15). " Faltsua den horretan ez dago egiarik" esaldiarekin, Adornok pentsamenduaren erradikalismoa aldarrikatzen zuen. Herbert Marcusek behin esan omen zuen, filosofian behintzat gauza bere azken muturreraino, konpromisorik gabe, bere ondorioetan pentsatu gabe, pentsatu behar dugula.
‎Ez da jarrera eszeptikoa, erremediorik gabeko posizioa da. Nire ustez, egia, ez dago esaten dituzun erantzun horietan, ez dago egia absoluturik, egia, beti delako erlatiboa. Erantzunak lurralde komunak baino ez dira.
2013
‎GALen egia osoa argitu behar da, sigla horien biktimek sufritzeari utz diezaioten eta nolabaiteko aitorpen pertsonal eta morala izan dezaten. Ez dago egia ez jakitea baino izugarriagorik. Justizia egin behar da, eta inplikatuek ordaindu egin behar dituzte euren krimenak».
‎Eta ideia horiek uste baino gehiago blaitu dute gizartea. Ez badago egia absoluturik eta bi aldeek arrazoia izan badezakete, biei eman behar zaie tokia. Horixe da, hain zuzen ere, kreazionismoa eta darwinismoa eskoletan batera irakatsi behar direla diotenen argudio errekurrenteenetako bat.
‎Batek hau dio eta besteak hura; zera, aza bezala txikitu zutela, baserria erre zutela edo ez dutela ezer egin. Ez dago egia osoa jakiterik bertara joan gabe.
2014
‎Ez zuen inork sinetsi. Benjamini begiratzea besterik ez zegoen egiaz jabetzeko.
‎alkarrengana bihurtzen ez badira?. Ez dago edertasunik, ontasunik, errealitaterik.., ez badago egiarik.
Ez dago Egiarik, egiak baizik. Historia sorkuntza da eta gizartea forma bat, orden partikular eta singular bat.
‎Baina beharbada ez dago egiatik hain urrun.
2015
‎Bistan da aurreko perpausetako batzuk bitxi ikusten dituen sen hori dela orain azaldu litzatekeena. Alegia, zergatik dira inongo daramatenak eskasagoak baiezkoan, baldin eta egiazkotzat jotzen badira, edo baldin eta ez badago egia/ gezurra aurresuposiziorik?
‎Egia ezagutaraztea ala iragana ahaztearen auziak (zer gertatu zen, zergatik, zeintzuk izan ziren errudunak edo/ eta zer ondorio izan zituen, besteak beste) eztabaida handiak sorrarazten ditu gizarte mailan. Giza eskubideen bortxaketekin lotura dutenek, normalean, iraganean gertatutakoa ahaztu egin nahi dute eta ez daude egiaren legeekin oso ados. Adibidez, Ruandan, non genozidioan askok hartu zuten parte eta milaka pertsona dauden epaiketa baten zain (Gacaca epaiketak),% 63k gertatutakoa ahaztu behar zela zeritzon, ahazte hori aurrera jarraitzeko tresna gisa ikusten baitzuten (Gabisirege eta Babalola, 2001).
‎Egia komunitate baten testuinguruaren arabera baino ezin da ulertu, beraz. Ez dago Egiarik, egiak baizik. Fededun bakoitzak, horrezkero, bere egian du fedea, berak bizi duen horretan.
‎Eta semeak, bere eromenean, amaren hitza bete gura du, eroetxeko kamastran dagoela hankak paraliza dakizkion itxaroten ari da eta nahi du, aitatxoren moduan, amatxok agindu bezala. Hor ez dago askatasunik, ez dago patua bete dadin itxarotea baino, kantiar etikaren ukazioa horrenbestez, ez baitago egia bilatzeko gogorik; aitzitik, kosta lain kosta nahi da egiazko gomuta lausotu.
‎Enfasi hori ez dagokio egiari traizio egiten dionaren itxurakeriari, ezta zinikoaren poseari ere, mitina bota bezain laster mitinean adierazitakoaren aurkakoa egiteko asmoa duena, ez; Saizarbitoriaren hitzak goi maila egiatiari eusteko arazoak dituenarenak dira, superniaren gaztigua niari, goiari eusten batzuetan ahalegindu bai baina zail egiten baitzaio, euskaldun zintzo eta ausart izatea bezainbeste.... Estu daude lotuta niaren ezina superniaren eta zeraren artean onezkoak egiteko orduan, eta iraganaren erruz bizitza etengabe arrakala dakizun.
‎Bortxaz bazen ere. Erabat sinisturik ziostanez, ez baitago egia azalarazteko edo ostentzeko modu eraginkorragorik, biolentzia beti baitabil usnaka, biolentzia adurra dariola letagin zorrotzak erakusten dituen txakur uhaletik lotua baita. Bahitzaile bati gura beste adjektibo atxikirik ere, ez gutxiestea komeni dela ikasi nion.
2016
‎Dena den, helburua argi dute: " Hitzaldiak hausnarketa bultzatu behar du, horixe lortu nahi dugu, izan ere, ez dago egia osorik".
‎Nik irentsi ezinezko bola daukat zintzurrean. Baina ez nago egia esateko prest. Ez behintzat hemen eta orain.
‎Kontrara, klase ertaineko emakume zuriek, hau da, Elizabeh Cady Stantonek eta Susan B. Anthonyk ordezkatzen zituzten haiexek, ezin zuten esan beren bizitzak arrisku fisikoan zeudenik. Haiek ez zeuden egiaz askapenaren aldeko guda batean murgilduta, hegoaldeko gizon emakume beltzak bezala. Eta, argi dago, hegoaldeko beltzen kasuan, Batasunak irabazi arren, gudako indarkeria ez zen erabat eten.
‎A: Halako gauzetan, seguru asko, ez dago egia bat eta bakarra, baina egiaren bila ibiltzeak lagundu egiten digu.
‎" Biziaren sorreraz egingo dudan kontakizuna espekulatiboa da halabeharrez[...]. Ez dago egiatik oso urrun, ziur asko" (43).
‎Berak ez zuen errurik. Egia bere kontzientziaren zati txarrak kontrakoa adierazten zuela, baina adierazpen horretan ez zegoen egiarik, baizik eta bere ahulezia. Beste haurtzaro bat izatera, beste heziketa bat izatera, Arratoiak ez zukeen edukiko aditzera emateko indarrik.
2017
‎Modernismoa, beraz, kontraesan askaezin batean harrapaturik geratuko da, sorgin gurpil amaigabe eta gaindiezin batean: ideala existitu egin behar da, bera gabe ez baitago egiarik, bera gabe ez baitago modurik mundua35 Argi ditzadan berandu baino lehen goian baliatzen ari naizen terminologiak sor litzakeen nahasketak. Premodernismoa modernoa da, hau da, modernitateari dagokio.
Ez dago egiaz zientzia berriak eragin askatzailea izan zuela erakusten duen ebidentziarik. Zientzia modernoaren hasierarekin sortu zen naturaren ikuspegi mekanizistak, desliluratu egin zuen mundua?.
‎Baina bortxatzailetzat salatzen ninduenean, hori beste kontu bat zen. Zera esan nahi dut, hor bai ez zegoela egiaren arrastorik ere. Horrek ez zuen ez hanka eta ez buru.
‎Osabak trago bat eskatu zien Papisa Juanaren istorioa kontatu baino lehen. Batzuetan Luziorekin ez zegoen egia eta gezurra desberdintzerik eta kontatzen zituenak koarentenan paratu behar izaten ziren usu, badaezpada. Egun hartako kontakizuna, errate baterako, zinez istorio pitoa zen, gehiegi egia izateko.
Ez dago egiari ez ikusiarena egiterik.
Ez dago egiari ez ikusiarena egiterik.
Ez dago egiari ez ikusiarena egiterik.
‎Baina ez dago egiari ez ikusiarena egiterik.
2018
‎Medellingo Memoriaren Etxeko paretan, eraikinera sartu eta berehala, bisitariarentzako ohartarazpen kutsuz mintzo da testu bat: " Ez dago egia bat. Ez dago historia osorik.
‎«Justizia trantsizionalaren zereginetako bat da desadostasuna antolatzea. Ez dago egia bat».
2019
‎Protagonista ez da ama alabei egia esaten ausartzen eta haserrealdian esaten ausartzen denean," zure amarekin dauden hezurrak ez dira zure aitarenak" (140) eraso gisa egiten du, jakina baita" erabiltzen jakinez gero, ez dagoela egia bezain ganibet zorrotzik" (127). Bazekien egia entzunda Flora bere senetik aterako zela eta amaiera txarra edukiko zuela.
‎Kontua da emakumeak lanak izango lituzkeela nor den erabakitzeko; galderak ez du erantzunik, baina ez egia gordea aldakorregia delako atzemana izateko, baizik arlo horretan ez dagoelako egiarik. Izatedun bat ez da egiten duena besterik; posibleak ez du gainditzen errealitatea, eta esentzia ez da existentzia baino lehenagokoa:
Ez dago egia izpirik jokabide immorala iradokitzen duten eta gau hartan gertatutakoaren inguruko zurrumurruetan.
2020
‎Tira, haiei buruz zehazki ez; kolokan ipini dituzten pentsamenduei buruz, haien proposamenez. Filosofiaren historiak, beste gauza batzuen artean, erakutsi baitigu ez dagoela egia finko eta aldaezinik, korronte askok, bata bestearen atzean, aurrekoek ezarritako bideak irauli dituztelako. Fitok bukatzeko utzi duen amaigabetasun hori da niri erakargarrien egiten zaidana, seguruenik.
‎Zergatik da hain zaila egia jakitea?". Nire erantzunean, hizkuntza aipatu nuen nik, ez zegoela egia adierazteko hizkuntza onik; hizkuntzaren barruan hitz bortak zeudela, hitz markatuak, karta markatuak, esaterako propaganda politikoak edo komertzialak asmatu edota manipulatutakoak, eta, kutsatutako hizkuntza hori tarteko, oso zaila zitzaiola pertsona bati, talde bati, gizarte oso bati, gertaeren egia aurkitzea. Baita modu etikoan, zintzoan, jokatu nahi zuenean ere.
‎Eta maitasunean ez dago egia bakar bat.
2021
‎perpausaren subjektua ergatiboan doa (guk); predikatu nagusiak tzat marka darama (futbolari saiatutzat); predikatuaren subjektua absolutiboan doa eta perpausaren osagarri zuzena da (Ane). Egitura hauetan, egia direlako aurre suposiziorik gabe predikatzen diren ustezko atribuzioak azaltzen dira; aurreko adibidean Aneri ‘futbolari saiatuaren’ ezaugarria egozten diogu, baina ez dago egia delako aurre suposiziorik. Molde hori agertzen dute hartu, eduki, jo eta eman aditzek, adiera hau dutenean (‘x direla pentsatu’, ‘x ezaugarria egotzi’).
‎" Tertulietan irakurketa guztiak errespetatzen ditugu berdintasunez. Ez dago egia absoluturik, ezta ezagutzagatik liburuak nola interpretatu behar diren inposatu eta erabakitzen duen pertsonarik ere (irakasleak barne). Bakoitzak bere komunikazioa egiten du, irakurketa partekatzen du eta entzuten eta baloratzen ikasten du".
‎Sinesgarritasun arazoak dituzte, gehiegi errepikatzen dira, testu aspergarriz betetzen dute mundua eta ezin dira konparatu literaturaren gasolina berdaderoarekin, egiarekin, jendea eta bizitza interesgarri egiten duen material erregai eta apasionante horrekin. Ez dago egia bilatzeko idaztea baino esperientzia hordigarriagorik eta emaitza hoberik ematen duenik140 Ez du zertan izan egia biografikoa baina izan dadila benetan idatzi nahi duguna, hori baita literaturan dagoen egiarik berdaderoena.
‎Ikusten ditut bertsolari asko diskurtsoak benetan gorputzetik pasa gabe, hau da, pantaila pasa nahian kontraesanetatik igaro gabe eta zauririk batere gabe. Eta iruditzen zait feminismoan ezin dela horrela, denok dauzkagula gure minak, gure kontraesanak, hanka sartu dugula mila aldiz eta, gainera, ez dagoela egia bakar bat. Joaten zarela ertz diferenteak ikusten:
‎dena zartatuko da, ez dago egiaren kontra babestuta.
2022
‎Desagertze behartuak «giza eskubideen urraketa larriak» dira, Foro Sozialaren esanetan, eta, horregatik, giza eskubideen urraketa beraren aurrean aitortza bera egitea merezi dute biktimek. Bide horretan, salatu zuen ETAren biktimek egia jakiteko hainbat tresna dituztela, baina ezin dutela gauza bera esan estatuaren biktimez, haientzat ez baitago egia jakiteko «ia itxaropenik».
‎–Mitologia da. Ez dago egia goren bat.
‎logika umetontozko batek egiten du bultza hemen gogor, eta, horren arabera, min ematen duen hitz edo ahapaldi oro egia izango da. Azkenik, hitzez min ematea baitezpadakoa eta derrigorra izango da, eta minik ezean, ez dago egiarik.
2023
‎Laburbilduz, inor ez zegoen egia susmatzeko prestatuta: Nik ez nuen sekula, inolako baldintzetan ere, ezkondu eraztun bat zeraman gizonezko bat ukituko.
‎Gertatutakoaren larritasuna ulertzea eta onartzea, zenbaitetan gizarte moduan ikusi nahi izan ez badugu ere. Ez dago egia edo kontakizun bakarra: erronka da egia desberdinak haien artean hizketan aritzea, gehigarriak izatea, askotariko ahotsak jasotzea, eta gerraren konplexutasuna ulertzen laguntzea.
‎" Ez zegok egiarik, ez zegok deus benetakorik, ez zegok deusik." Charles Bukowski
‎Badaki subjektuaren bilakatzerik gabe ez dagoela egiarik. Badaki egiaren abiaputua Eros zela.
‎"... hainbat egia dago, zure egia, eta beste egia batzuk daude, baina egia guztien atzean egia bakarra dago, eta hauxe da, ez dagoela egiarik. Egia guztien atzean ez dago egiarik."
‎"... hainbat egia dago, zure egia, eta beste egia batzuk daude, baina egia guztien atzean egia bakarra dago, eta hauxe da, ez dagoela egiarik. Egia guztien atzean ez dago egiarik."
‎Gero antzokian musukoa erabiltzearena etorri zen, ikusle edukiera mugatuak, salbokonduktoak, txertoak, osasun pasaportea, arauak, negazionistak, telelana, PCR frogak, positiboak eta negatiboak, LABI batzordea… dena zen kaosa, dena unadura, dena zalantza, dena ziurgabetasuna. Eta bakoitzak bere egia zuen, eta ez zegoen egia bakar bat. Usteak eta uste ustelak baino ez.
‎Egia da. Hemen ez dago egia biribilik. Beti da etengabeko bilatze bat.
Ez zaudete egia esaten ari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia