2023
|
|
Manu horrek eztabaida sorrarazi du autoreen artean, tributuen subjektuaren kontzeptua eta, batez ere, gaitasun juridiko tributarioa zalantzan jartzen dituelako.
|
Ez
dago argi nortasun juridikorik gabeko erakundeak
|
|
Lehenengo arazoari, hau da, gaitasun tributario berezien ingurukoari, aspaldi eman zitzaion erantzuna.
|
Ez
dago gaitasun juridiko berezirik tributuen arloan, horrek Kode Zibilaren indargabetzea ekarriko lukeelako, Kodeak gaitasun juridikoa aitortzeko betekizunak ezabatuz. Gainera, alferrekoa izango litzateke gaitasun berezi hori, nortasunik gabeko erakundeak ezin izango lukeelako tributuaren zerga egitatea gauzatu, gaitasun juridiko arruntik gabe, luke kontraturik egin, errentarik lortu...
|
|
Nolanahi den ere, zorra garaiz ordaintzen ez den kasu guztietan ez da zehapenik ezarriko.
|
Ez
dago arau haustearen tipoa, beraz, betebeharpekoak bere tributu egoera erregularizatzen badu zorra ordainduz Tributu administrazioarenaurretiazkoerrekerimendurikjasobainolehen; ez dagoarau hausterik prozedura betearazlean ere Administrazioak luzatutako likidazioa ez bada ordaindu, ezta behar bezala egindako autolikidazioa betebeharpekoak aurkeztu badu ere zorra ordaindu gabe eta aurretiazko errek... lehen kasuan ez da autolikidazio baten zorra, eta bigarrenean, autolikidazioa ez da faltsua, zehaztugabea ala osatugabea.
|
|
Ulerbidez, ez dira aipatu subjektu ezberdinen arteko betebehar lotuak, atxikipen edo konturako sarreren ondorioz, edota subjektu ezberdinek egindako zerga egitate bateraezinen ondorioz (BEZ eta KbOE), edo eragiketa lotuen ondorioz.
|
Ez
dago argi ere noiztik zenbatu behar den betebehar lotuaren preskripzio epea, ezta ondorio geldiarazleak betebehar lotuari eragiten dion zatiaren gainekoa soilik den ala ez, ezta zer gertatzen den ere tributu berari buruz betebehar bateraezinak daudenean, zergaldi edo likidazio aldi ezberdinetakoak izanda denborazko egozpenaren irizpideen gainean desadostasunak badira, eta abar. Arestian Auzitegi Gorenak adierazi duenez, betebehar lotu batetik datorren zor ez den sarrera eskatzeko preskripzio epea zenbatzen hasiko da, subjektu ezberdinak daudenean, betebeharpeko batek beste betebeharpekoaren betebeharra Administrazioak aldatu duela jakiten duenetik aurrera (2020ko ekainaren 11ko AGE, 3887/ 2017 errek.).
|
|
|
Ez
dago interesik
|
|
|
Ez
dago interesik.
|
|
|
Ez
dago zehapenik
|
|
|
Ez
dago zehapenik
|
|
|
Ez
dago berandutze interesik lehen sei hilabeteetan autolikidazioa epez kanpo eta errekerimendurik gabe aurkeztu bada soilik. Autolikidazioa epez kanpo eta aurretiazko errekerimendurik gabe aurkeztuz gero, 203 artikuluko zehapena.
|
|
|
Ez
dago berandutze interesik, probidentzia eman den egunetik zordunari jakinarazi ondorengo hilabetera arte ordaindutako kopuruen gainean.
|
|
|
Ez
dago berandutze interesik betearazpen aldian
|
|
|
Ez
dago berandutze interesik betearazpen aldian
|
|
|
Ez
dago interesik.
|
|
Konturako sarreren kasuan, ordaintzaileak ere Administrazioari abonatu behar dio.
|
Ez
dago garbi, hala ere, ordaintzaileak konturako sarrerengatik ordaindutakoa noren kontura izan behar den, etekinak lortu dituenaren kargura ala ordainketa egin duenaren kontura. Edozein kasutan, errenta lortu duenak zergaren kuotaren kontura kendu dezakeen zenbatekoa da.
|
|
|
Ez
dago jarduteko gaitasun berezirik Tributu zuzenbidean. Beraz, jarduteko gaitasun orokorra aplikatzen da, Kode Zibilak araututakoa13 Jarduteko gaitasun orokor hori bat dator Tributu zuzenbideko jarduteko gaitasunarekin.
|
|
Tramite egintzetan ordezkaritza badagoela uste da.
|
Ez
dago zerrendarik kasu honetan baina 1992ko apirilaren 23ko Auzitegi Gorenaren Epaiaren esanetan tramite egintzak honakoak dira: "(...) prozedura hasteko egintzak, prozedura antolatu eta garatzeko egintzak eta agiriak ekartzeko egintzak.
|
|
Adibidez, prozedurako ebazpenik aurkaratzen duenean ordezkariaren jarduketa berretsi dela uste da; halaber, tributu zorraren edo isunaren ordainketa egiten duenean ala geroratzea eskatzen duenean, eta abar.
|
Ez
dago berrespenik errekurtsoa edo erreklamazioa jarri denean ahalorderik edo ahalorde nahikorik ez dagoelako, jakina.
|
|
|
Ez
dago berezitasunik ordezkaria aholkulari fiskala ere bada, TLOk aipatu bezala. TFAOek, aldiz, ez dute aholkulari fiskala aipatzen.
|
|
Erantzukizuna ezarriko da langile, profesional nahiz beste enpresari batzuei atxiki edo jasanarazi behar zaizkien tributuen gainean; erantzukizuna, ordea, mugatuta dago kontratatu edo azpikontratatu den zatiraino, egindako obra edo zerbitzua aintzat hartuta.
|
Ez
dago erantzukizunik kontratugileak edo azpikontratugileak ordaintzaileari ekarri badio tributu betebeharrak ordainduta dituela adierazten duen ziurtagiria. Ziurtagiriak kontrataren edo azpikontrataren faktura bakoitza ordaindu baino hamabi hilabete lehenagoko tributuak jaso behar ditu.
|
|
Herri zorra balore titulutan jaso (izendunak edo eramailearentzakoak) edota zorra aitortzeko bestelako agiritan jaso badaiteke ere, gaur egun Estatuko zorra, bereziki, kontuko idatzoharretan jasota geratzen da modu esklusiboan, baimendutako erakunde kudeatzaileetan.
|
Ez
dago agiri fisikorik, beraz. Erosleei, ordea, ordainagiri bat ematen zaie eta bertan erosketa edo salmenta egin dela ziurtatzen da, baita baldintzak itundutakoaren araberakoak direla ere.
|
|
Lege iruzurraren kasuan, ostera, egintza edo egitate batzuk burutzen dira, emaitza jakin batzuk lortzeko, hain zuzen ere, beste modu batera lortu liratekeen emaitzak.
|
Ez
dago itxurazko eta benetako borondatearen arteko alderik, alderdiek egiatan nahi dutena egiten baitute. Edonondik begira dakiola ere, figura bi horien arteko desberdintasuna oso argia izan arren, praktikan zail gertatzen da bereizketa hori egitea.
|
|
(d)
|
Ez
dago langabeziaren ondoriozko prestaziorako eskubiderik. Baina, etorkizunari begira, kontuan hartu da LANEren 189 Hitzarmenak, Espainiak 2022ko ekainaren 9an berretsitakoak, ezarritakoa, bai eta 2022ko otsailaren 24ko EBAren epaiak (389/ 20 Auzia) adierazitakoa ere:
|
|
O
|
Ez
dago homogeneotasunik osagarri pertsonalen artean, ezta halakoen eta oinarrizko alokairuaren edota beste alokairu osagarri batzuen artean ere. Erregela horren salbuespen da, aurkakorik itundu ez bada behintzat, oinarrizko alokairua eta antzinatasun osagarria baliokidetzat hartzea.
|
|
G
|
Ez
dago izapidetza alokairuak ordaintzeko kondenarik.
|
|
|
Ez
gaude administrazio egintza jakin baten gaineko zaintzan ezta organoen gaineko zaintzan, baizik eta jarduera konkretu baten gainean eta bere osotasunean hartzen diren zaintzaedo kontrol neurriak eta tresnak. Esangura honetan eta kontuan izanik EK aurretiazko sistema politiko diktatoriala, argi esan daiteke zaintzapeko edo kontrolpeko jardueraren gaineko zuzendaritza zuela zaintzaileak.
|
|
Frankismo garaian toki autonomiaren aitorpenak egiten ziren, baina autonomia funtzional bezala adierazten zen, horren gaineko kontrola handia izanik (erregimen politikoaren ondorioz).
|
Ez
zegoen garai horretan benetako autonomiarik. 1978ko konstituziogileak benetako autonomiaren aldeko aldarrikapena egin zuen eta toki autonomiaren printzipioa toki erakundeen erdigunean jarri zuen218 Adierazi dugu ere, lan honetan zehar, benetako toki autonomia bermatzeko baliabide ekonomikoak behar direla.
|
|
Herritarren eta Administrazioaren erabakiak hartzeko, eskuragarri dagoen informazioa hobetzeko funtsezko urratzat hartzen da, asimetriak ezabatuz, eta jasangarritasun printzipioa betetzen lagundu behar du etengabe, apirilaren 7ko Finantza Legearen 2 artikuluan xedatutakoaren arabera.
|
Ez
dago zerbitzuen benetako kostuaren definiziorik ez TAAJLen ez azaroaren 6ko HAP/ 2075/ 2014 Aginduan (toki erakundeek ezarritako zerbitzuen benetako kostua kalkulatzeko irizpideak ezartzen dituena). Azken hori abenduaren 3ko EHA/ 3565/ 2008 Aginduari soilik egiten dio erreferentzia, zeinak toki erakundeen aurrekontuen egitura onartzen baitu, eta horrek aukera emango baitu zehaztasun handieneko sailkapena egiteko" 545.
|