Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 333

2000
Ez dago munduan, bere buruaren jabe den edo izan gura duen herririk, bere faktozko edo ametsezko mapa sozializatzen ahalegintzen ez denik. Mapagintza eta kartografia balio estrategiko handikoak dira, eta mapen bidez amets askatzaileak komunikatu ohi diren modu berberean, gezur objektibagarri biribilak ezkutatu gura izan dirasarritan.
‎Eta zu ere ez zaude mundu honetannireak asebetetzeko.
‎Ematen du harro sentitzen garela, gu eta gutarrak ingurukoak baino zuhurragoak izan omen garelako, baina, egia berdadero? eta funtsezkoenaren esploratzaile porrokatuak gara maizegi, etaabsolutua aurkitu nahi dugu absoluturik ez dagoen munduan. Geroxeago aipatukodudan liburu eta egile enblematiko batean atera zait perla distiratsu hau:
‎—Hemen ez zagok mundu zaharrik ez berririk. Izan ere, bertze aita kaputxino hark erran zigun bezala, mundua bat duk, halakoa duk eta beti halakoa izanen duk, Jainkoak Adan eta Eba Paradisutik egotzi zituenetik egunen fineraino, jenderazinoz jenderazino... eta ez zekiat, beraz, zergatik eskandalizatzen zareten.
‎Zeren, erran behar ote dizut tenore honetan ez dagoela mundu osoan, enetzat bederen, zure letrak eta zure gutunak baino kontsolamendu kontsolagarriagorik: ez Caravaggioren koadrorik, ez Pisako dorrerik, ez El Doradorik... ez ahate errerik —zeina baitut janaririk deliziosentzat eta bianden biandatzat—, eta ez Kleopatraren edertasunik ere?
‎Izan ere, heresia izurria baino kutsakorragoa da, eta osabarekin gehiegi ibili izan zinen, urte luzeetan. Eta, bertzela uste dezakezun arren, erabakia onbera eta bihozbera izan da, zeren heresiazko bekatua ez baitago munduko azote guztiekin ordaintzerik ez garbitzerik; ezta desterruarekin ere. Eta kontu egizu, bertzalde, ezen, enegatik izan ez balitz, galeretarat kondenatuko zutela... eta haren etxea desegin, eta haren lurrak gatzez idortuko zituztela, nola izan ohi baita ohitura eta usantza halakoetan; eta ez kexatu, zeren, zigorretik desterrurat xuxen eraman beharrean, hilabeteko atsedenaldia emanen baitzaio, zaurietarik sendaturik joan ahal izan dadin harat...
‎Premiek gerturatzen dituzte; kontratuak biderkatu egiten dira, euren premiak beste. Ez dago munduan legerik giza kontuetan zenbat eta zer nolako itunak egin behar diren zehazteko. Hortik datoz, etorri ere, Erromako legeetan diren izenik gabeko kontratu anitzak.
Ez dago munduan legerik giza kontuetan zenbat eta zer nolako itunak egin behar diren zehazteko. Hortik datoz, etorri ere, Erromako legeetan diren izenik gabeko kontratu anitzak.
2001
‎Ironia, galdera, paradoxak ziur eta geldi ez dagoen munduaren agerpenak dira. Hizkera literarioaren ezaugarri bat ziurra ez izatea bada, mugikorra izatea, hiru espresabideok horretarako aproposak dira.
‎Izan ere esan nuen ez baitago mundu ulergarriaren azken mugan ere jakintza osoagorik, eta gutxiago oraindik mundu ikusgarri honetan. Ez dago ezer esaterik, gutxi dugu honezkero gehitzeko eta barkatuko didazu, lagun, baina gaurkoan uste dut soberan daudela hitzok, egia esateko, arrotzak nabari baititut.
‎Niretzat ez dago munduan tigrea bezalako animaliarik. Bikaina, zaulia, urratsa goxo goxo eta dotore egiten duen animalia.
‎‘Baina gau behartua, inoiz ez dagoelako mundu guztia batera gau zarratuan.’
‎Nik ere bai. Ez legoke munduan hori baino lanpara ederragorik.
‎Honela, beharrezkoa da mundua den bezalakoa izatea, ezberdintasunek osaturiko ordena bat. Bakarra da, eredu honetan integraturik ez legokeen mundurik existitzen ez delarik. Eta esferikoa izateaz gain itxia da, finitua beraz.
‎Wittgensteinek esan zuen gerora subjektua ez dela munduko osagaia: " Subjektua ez dagokio munduari, baizik eta bere muga da" 15 Paralogismoetan, beraz, judizioen azken subjektua den niari kategoriak aplikatzen zaizkio, subjektua objektu bat bihurtzen dugu, arima bihurtzen da, horrela pentsamenduaren baldintzapen logikoa oro har erruz objektuaren determinazio metafisikotzat hartuz. Ondorioa psikologia razionala da, arima bilakatu den subjektuari materiagabetasuna, ezabaezintasuna, nortasuna eta espiritutasuna, hilezkortasuna egozten dizkiona.
‎Baina ezerezetik ez da ezer sortzen. Gainera, denbora hori erabat hutsa legoke, bertan une oro berdina litzateke eta, beraz, ez legoke munduaren hasierako unea determina lezakeen ezer. Eta beraz, munduak mugagabea izan behar du denboran.
‎Osagaietan beharrezkotasunik ez badago, zaila da osotasuna bera beharrezkoa izatea. Kantek mundutik at legokeen kausa ere baztertu egiten du, zeren bere kausalitateak beti ere denboran ekin luke eta, orduan, ez legoke mundutik at.
2002
‎– Ez dago munduan ezpata hori baino egokiagorik zuk egin behar duzunerako, esan zion?. Ezpata ahoa ezin zorrotzagoa du, gogorra eta kamutsezina, eta gai da burdina eta altzairua mozteko landare kimu bigunak bezala.
‎Adarra jotzen ari zitzaiola ere pentsatu zuen behin edo behin. Adiskidea bera ari zela istorio osoa asmatzen, eta ez zegoela munduan hark aipatzen zuen erako izaki aldrebesik, halako itxura eduki zezakeen emakumerik.
‎Gaur egun ez dago munduaren konplexutasun osoa globalizazio ekonomikoaren parametro hutsetatik ulertzerik. Inoiz izan den globalizazio handiena dugu gure artean; izan ere, horretan ahalegintzen dira korporazio transestatalak eta hedabide erraldoiak.
Ez dago mundua bere osotasunean ulertzerik modu isolatu batean, kulturak berak interpretatzen baititu modu komunean eta sozialean munduaren sorkuntza bera, naturako fenomenoak, gizarte antolakuntzarako irizpide nagusiak, lan banaketarako joerak eta bizitza aztura nagusiak.
‎Horregatik guztiagatik, elikadura egokia dela uste da, baldin eta organismoaren beharrak asetzeko gai bada; ezaugarri pertsonalen arabera, nutrizio eta osasun egoera ona lortzeko edo horri eusteko. Adineko pertsonen elikagai beharrak Ez dago mundu osorako balio duen modalitate dietetikorik; dieta behar berezietara egokitu behar da, askotariko faktoreen arabera. Hala ere, badira zenbait gomendio orokor, adineko pertsona guztien organismoak (mantenugaiak) aprobetxa ditzakeen energia eta substantzia beharrak bete ahal izateko, bizi kalitate hobea sustatzeko.
‎Ekoturismoak ekosistema naturaletan izan ditzakeen arriskuak argitzeko, NBEren txostenak Galapago uharteak hartzen ditu adibidetzat, paradisu natural bat eta dibertsitate biologikoaren puntu neuralgikoa. Izan ere, hegaztien erdiak, landareen %32 eta bertan bizi diren narrastien %90 ez daude munduko beste inon. Lehen begiratuan, txostenak dio Galapago uharteek ekoturismoaren promesaren adibide direla.
2003
‎Esan behar dut aurrena gure herrian izugarri igo dela elizaz ezkontzen direnen kopurua, eta horren arrazoia, ez oso metafisikoa, txerriak izan direla. Kontua da udaletxearen beheko solairuan ukuilu bat dagoela, eta ez dagoela mundu honetan ez legerik ez erregurik park horren jabea iritziz aldaraziko duenik. " Ez jauna", dio berak.
‎Nola elkarrekiko tratu guztiak apurtzeko zorian egon ziran eta nola berak agindu behar izan zion ez zuala gehiago inoiz mozkorrik arrapatuko. Iziartxuren antzeko neskarik ez zegoala munduan. Izena bera ere, ez al zan inoiz eta inun ere entzun eztan izen bat?...
‎Hau betiko tinkatuta geratu zan Iziartxuren irudimenean eta beretzat ez zegoan munduan mozkorti bat baino izaki nazkagarriagorik.
‎Horregaitik, ez dago munduan herririk, zelan edo halan jakintza ta arte berarizko bat ez daukanik: folklore edo herrijakintza.
‎izan ere, pentsiora heldu zenetik –ia egun oso bat– ez zuen leihatetik begiratu; are gehiago, gortinak ere ez zituen erretiratu. Eta gela propioan leihate propioa izatea lujoa zen Matiasentzat, eta pertsona ez dago munduan lujoak desaprobetxatzeko. Eta lujoa da berdin berdin leku itsusi bati begira dagoen leihatea, edo patio antiestetiko bati begira dagoena, edo Kafkaren etxera begira dagoena.
‎–Hara. Hori ulertzeko, ikusi besterik ez zegok munduan nola dauden nahastuta, baita norbere baitan ere, gauza onak eta txarrak, ongia eta gaizkia. Eta Azpil bizilekutzat hartu zutèn lehen belaunaldikoek ere hala ikusten zitean mundua:
‎Eta halaxe zioen CNTren orri ale hegalariek ere. Beraz, ez nengoen mundutik aparte. Maiatzaren 7a zen.
2004
‎Zeinek ez du behin edo behin honelakorik esan?: «Hori baino teatrero hoberik ez dago mundu honetan!» Izan ere, norbaiten hitzak edo jarrera benetakoa iruditzen ez zaigunean, antzerkia egiten ari dela uste dugu. Antzerkia egitea, berez, gezurretan aritzea balitz bezala.
‎Beharbada ez nuen ongi ulertuko baina (hain zuzen ere, hizkuntza asko ditut buruan baina, bat bihotzean), greziatarren liburu batean irakurri nuen behinola hasieran ez zegoela munduan gizonezkorik ez andrazkorik, bien izatea batean zuten zer batzuk edo nor batzuk baizik. Lur eta Eguzkiren seme alabak ziren gizandreok, eta ahal haundikoak omen ziren.
‎(KANTUAN) Ez dago munduan ni baino biltzaile hoberik! Aii!
‎Jk Hain zuzen, epistemoiogian, errorearen teoria garatu da, bestcak beste, sen onaren araberaontzat ematen ditugun hainbat ideiaz(, iore hau gorria da?, adibidez) fida ez gaitczen. Tcoriahorren arabera koloreak, usainak eta mota horretako gainerako propietateak ez daude munduan; subjcktuan baizik. Beraz, cpistemologiaren aiorrean lan bat cgitera bazoaz ez.in duzu emantzat joobjektuek koloreak badituztenik (propietate bigarrenen Eeoria subjektibistak alde batera uzten dituzulaesplizituki esan gabe ez behintzat).
‎Hilabete bi pasatu zituen kostaldean, harik eta konturatu zen arte kaioak zentzunean sartuko zituen amaren semerik ez zegoela munduan, eta haiekin arrazoitzeko bidea ez dela dialektika sakonetan hastea, baizik eta antxoa batzuk jartzea muturren parean.
‎Egia erran, Del Valle aspertzen hasia zen euskaldun barregarri haien harat honatei so emaniko lehenbiziko ordu erdia igaro orduko. Izan ere, hura baino jende aspergarriagorik ez zegoen munduan. Egoki janzten ziren, egoki mugitzen ziren eta egoki hitz egiten zuten:
‎Hedadurak ideia razional baten tratamendua jasoko du, eta, ikuspegi honetatik, bere bidez ordenatuko dira gai materialez burura dakizkigukeen ideia guztiak. Horren arabera, hedaduraren ideiarik ez balego, ez legoke mundu fisikoarekin zerikusia duten beste ideia guztien artean ordena eta ulergarritasuna ezartzerik. Goia eta behea, ezkerra eta eskuma, espazioaren ideiaren barruan ulertuko dira, baina baita higidura ere (higidura gaiak espazioan lekuz aldatzen direnean emango da), kopurua (nola ulertu bi edo hiru elementu ezberdinen arteko ezberdintasuna ez badago hedadurarik euren artean), neurria, zabalera, irudi geometrikoak...
‎Bestalde, lortu ez duenez, oraingoz behintzat, hedaduraren ideia horrekin nolabaiteko errealitate fisiko bat adierazten dela bermatzeko modurik, eta onartuta ez dagoela mundu materialean ideia horri legokiokeen errealitate fisiko baten existentziaren segurantziarik, ezta, gainera, mundu fisikoaren existentziaren segurantziarik ere, Descartesek erakutsi du ideia horrek objektibotasun maila bat adierazten duela, bere eduki propioa eta guzti, eta eduki horrek errealitate fisikoa determinatuko duela. Urrats hau eman guran Jainkoarengana joko du atzera, Jainkoaren existentziaren frogapenera.
‎Hauek pentsamenduaren osagaiak egingo ditu eta eurak izango dira hor kanpoan zerbait badelako susmoa iziotuko duten iturria. Sentimenik ez balego, ez legoke mundu sentigarriaren existitzearen susmorik, ezta mundu horren arrastorik ere, eta Ni pentsatzaile hori pentsatze huts horretara mugatuko litzateke. Descartesek mundu fisikoa berreraikitzeko abiapuntu bezala, beraz, egiaztapen bat hartuko du, hots, badirela niregan sentimen batzuk (hala nola ikusmena, entzumena, irudimenak eta era horretako ahalmenak).
‎Descartesek bere zalantzaren bidean alde batera utzi behar izan du ez bakarrik eskolan ikasitako guztia, baizik eta baita orainean sentimenen bidez beregana dezakeen edozein ezagupen ere; eta putzu ilun horretatik irteteko arrazoimenaz baliatuz, bai Niaren bai Jainkoaren existentziaren segurtasunera heldu ahal izan da. Garbi geratu da, bestalde, berak ideia argi eta bereizitzat jo dituen Nia eta Jainkoa arrazoimenezko zerbait direla eta ez dutela, berez, mundu fisikoaren eta inolako izaera fisikoren beharrik euren existentziarako; hau da, Ni eta Jainkoa izan izango gara, mundu fisikoa izan ala ez izan, eta, gainera, ez dago mundu fisikoa ezagutu beharrik Nire eta Jainkoaren ezagutzara heltzeko. Ni pentsatzen dudan neurrian naiz Neu eta ez dut beste ezeren premiarik edukiko neu izateko; eta, bestalde, Jainkoaren existentzia frogatzera nire pentsamendu hutsaren garapenetik heldu naiz.
‎Mundua ezin daiteke mundu bezala ezagutu hizkuntzaren bidez ez bada. Hizkuntzarik ez balego mundua ez litzateke mundu izango, anabasa baizik, kaos hutsa alegia, Leibniz, Kant eta Hegelek maisuki azpimarratu zutenez. Wittgensteinek urrats erabakigarria egingo du honako hau eranstean:
‎Dakusagun, bada, ni/ bestea (k) dialektika etikoa zertan den. Arestian ohartarazi dugunez, subjektua ez dago munduan bakarrik, bakarka, beste subjektuekin batera dago," gizakia izaki soziala baita eta besteen konpainian bizitzeko sortua", Aristotelesek ongi azpimarratu zuenez. Hemen datza, hain zuzen ere, etikaren oinarri faktikoa.
‎—Behi makala baino gauza makalagorik ez dago mundu honetan.
‎Nahi duena esango du Setatsuak, ez dutela ondo lo egiten eta beste, baina pauso kontuan ez daukate parekorik. Beraiek bezalako ibiltaririk ez dago munduan.
‎—Pena ematen zidak azken kargamentua izango dela pentsatzeak —egin zuen Bizkarrokerrek hasperen— Baina betikorik ez zegok mundu honetan.
‎" Orain, joan hadi hara... Orain ez zagok munduan ibiltzerik, motel!"
2005
‎–Itxura eta itxurakeria besterik ez zagon mundu honetan! Noiz ikasiko dun pertsona ez duela kanpoak egiten, barruak baizik?
‎Munduko lau hegaletan bizi izan naiz baina niretzat ez dago munduan Elgoibar bezalako herririk. Hor jaio nintzen eta hemeretzi urte arte hortxe bizi izan nintzen.
‎Anaiak esaten zion amari haiek elizara joaten zirela han kalefakzioa jartzen zutelako. Baina osaba Joserendako erlijioa baino gauza garrantzitsuagorik ez dago mundu honetan, eta amari beroa ematen hasi zitzaion: anaia zaharrena gerran hil zela elizaren alde borrokan, eta niri gustatzen zitzaidala eliza, eta esanekoa nintzela.
‎Beti bazagok zerbait. Ez badaukak minik, ez hago mundu honetan. Mina duk bizitzaren seinalea.
2006
‎Ez dakit inoiz egin den" ikerketa zientifikorik" jakiteko neska gazteen artean ehuneko zenbat bizi den berdintasunaren ametsean. Ni feminismo munduan mugitzen naiz eta Bizkaian badaude neska gazte eta feminista asko eta beraiek ez daude mundu edo amets horretan.
‎Aro politiko hau eta ETA fenomenoa ez ziren bake egoeran sortu. Bake hitza edota bake egoera baino gauza anbiguoagorik ez dago munduan. Normalizazio politikoa erdiestea da arazoa.
‎zelan heldu legitimitatea sortuko duen irizpide normatibo batera, subjektu arrazional orok onartuko duen batera, horretarako mundua, birliluratu? barik (azken aukera hori ez baitagokio munduaren ikuspegi modernoari).
‎Aspaldi esana dut, benetan euskal den unibertsitate batek ikerketa mailako aitorpena egin liekeela alorrean alorreko euskarazko eskuliburuei. Publizitate mundua erdarazko mundua da; euskaraz ez dago mundu hori deskribatzerik, euskaraz sortu egin behar da mundu hori, eta ez dago munduak sortzea bezalako ikerketarik. Tamalez, ordea, lantegi gaitz horretara animatzen den irakasle arduratsuak apenas espero dezakeen beste ordainik, bere kontzientziak emango dionaz gain.
‎Aspaldi esana dut, benetan euskal den unibertsitate batek ikerketa mailako aitorpena egin liekeela alorrean alorreko euskarazko eskuliburuei. Publizitate mundua erdarazko mundua da; euskaraz ez dago mundu hori deskribatzerik, euskaraz sortu egin behar da mundu hori, eta ez dago munduak sortzea bezalako ikerketarik. Tamalez, ordea, lantegi gaitz horretara animatzen den irakasle arduratsuak apenas espero dezakeen beste ordainik, bere kontzientziak emango dionaz gain.
‎Printze baten muxuaren zain jarraitzen du Loti Ederrak. Baina ez dago munduan, antza, horren herrialde eroriko errege kontsorte izan nahi duenik.
‎Eta kitto. Ez dago munduan medikurik horrek kalte egingo duela ziurtatuko didanik. Bila hasiz gero, topatuko nuke ongarria dela sinatuko lukeenik.
2007
‎nolako zarakarra eta zornea botatzen duten pertsona apain eta dotore itxurako hauek! Kirats hau jasango duen ama semerik ez dago munduan. Bere biltegiko urak azkarrago bildu ditu eta zentrifugazio lan izugarria egin behar izan du.
‎Neure semian ama batek ekustean gauza aundigokorik ez dago munduan.
‎Definizioei dagokienez, esan beharra dago, ez dagoela mundu guztiak onartzenduen definizio bat. Uste dut honetan ari diren erakundeek beldur pixka bat sentitudutela definizio bakar eta erabatekorik ez dagoelako.
‎Gorputzik gabeko gizakirik ez dagoen bezala, ez da lurralderik gabeko herririk. Ijitoek ez dute berezko lurralderik, beraz ijitoen nazioerria ez dago munduan. Israel Berria sortu baino lehenagokojuduek, gaurko ijitoek bezala, ez zuten herriaren nortasuna, edo ez zuten nazioarteko aitorpena, identitatearen beste osagarriak izanik ere, lurralde propiorik ezzutelako.
‎Narrazioari sinesgarritasuna ematen laguntzen du. Baina, batzuetan, tesian defendatzen den ideia nagusia ez dagokio mundu errealari, eta ez da posible ebidentziak eskaintzea. Kasu horietan, hizlariak azaldu behar du paradoxikoa den zerbaiten lekuko izango direla entzuleak, eta saiatu sinesgarri egiten defendatu behar duena.
‎Jakina denez, erretorika izan da Grezia klasikoaren ezaugarri aipatuenetako bat: ez dago mundu klasikoa ulertzerik eztabaidarik gabe, diskurtsorik gabe eta argudiorik gabe.
‎Erromeria txarrik ez dago munduan Oiartzundik hasita Epelerrekara Epelerrekatikan Astigarragaraino Astigarragatikan Pardiolaraino. Zer arraiotan habil, sudur handi hori?
‎Hizkuntzarik gabe ez legoke mundurik, darraigu Alvarez Santa Cristina irakurtzen?, ezen mundua mundu baldin bada, gizakiak halakoxe zertu duelako da, bestela anabasa hutsa litzateke, edo greziarrek ziotenez: kaos bat.
‎batean pentsatzeagatik1448 Ez dago hizkuntza, hizkuntz jokoak daude (pragmatikoak); ez dago mundua, baizik eta «munduak» (fisika, mito, poesiakoak). Aitzitik, hizkuntzak eta munduak, hizkuntz jokoek eta munduek orain, Lehenengoan bezain lotu lotuak segitzen dute betiere.
‎Begitantzen zait, lurpetarki gertatzen eta arazoak sortzen ari dena dela, ideien garapen libre eta fruituor hori, Mendebaleko filosofia, zientzia eta literaturarena kontsideratzen dela bereziki eta, hein batean, Mendebalaren aurreskutasun material eta kultural hau, hemengo hizkuntza «sanskritikoen» berezko dohainekin lotua suposatzen dela( ez dago munduan beste hizkuntzarik grekoaren bikaintasunekin!) 612 Hala moduzko arrazoi bitxien oihartzun puskak sumatzen dira batzuetan haren gogartean: itauntzen omen da, dio Humboldt-ek, zer gertatuko zatekeen mendebalean, Kartagok Erroma garaitu izan balu, alderantziz ordez?
‎Alderantziz, ordea, ezagutzaren posibilitearen baldintzak oro subjektuan kokatuz, subjektu berri moderno kreatibo bat eraiki du, mundua berak «eratzen» duena. Ez dago mundurik, objektibitaterik, subjektuarena baino.
‎Hala ere, arazo horrek ez dio Espainiari bakarrik eragiten, giza jarduerak planetaren itsas hondo osoaren isiltasuna eragotzi baitu. “Dagoeneko ez dago kutsadura akustikorik ez dagoen munduko txokorik”, esan zuen adituak.
‎Dialisi aparatu baten ondoan ez dirudi oso pozgarria denik. Larriena da epidemiologoek ohartaraztea agian ez dagoela mundu osorako dialisi aparaturik. Nolanahi ere, fitxa garrantzitsuak mugitu dira transplantearen arloan, eta gauza bera gertatu da hemodialisiarekin.
‎GKEak ausartegiak izan daitezke gai klimatiko nagusien tratamenduan Jendeak badaki klima aldaketa gertatzen ari dela, eta haren erritmoa handitzen ari dela. Ez dago munduan biztanle gehienak oso kezkatuta ez dauden herrialderik, ezta Estatu Batuetan ere. Izan ere, inkesta batzuek txinatarrak kezkatuenen artean daudela diote.
‎Nafarroako osasun sistema publikoa, gero eta pribatuagoa dena, adibidez, Espainiako batez bestekoa bezalatsukoa da, hobexeagoa agian. Baina nafar askok uste dute Osasunbidea bezalakorik ez dagoela munduan, Opus Deiren klinikaren kalitatea osmosiaren bidez hedatzen ahal delakoan. Ezin da ukatu navarrismoak arrakasta izan duela propagandaren aldetik.
‎Baina Sabinok eta beste askok maite duten zuhaitza ez dago Gernikan (edo, puristak izanez gero, Lumon), Luiaondon baizik, Bizkaiko mugan zirauen haritz malatuaren ondoan. Hainbat abertzale ez daude munduari begira, beren buruei begira baizik. Beude.
‎Baina ez diogu Bieterri deitu. Ez dago mundu mailako adierazpenik, komunikazio globala eten egin da. Keith Johnsonek berriro ere egingo digu horrelako bat.
‎Ikaragarria da hori gero, ematen du haragi bizitan dagoen arrakala ez dela sekula mamituko, odol jario horrexen minberak jango zaituela, zeugandik aldendu ezinda, baina, zer nahi duzu, urteen poderioa bezalakorik ez dago munduan zaurien sendatzeko. Orbainak hor dira, ez da zalantzarik, ez dira aise desagertzen.
‎Karrika idor hertsiak, buztinez eraikitako etxeak, sotoak bezain fresko ziren ostatuak, azken jujamendua irudikatzen zuen elizaren ate zizelkatua eta bereziki klaustro mozarabea. Handik, zikoinak habiatzen mirets nitzakeela erran nion Carmeni, amiamoko zuri beltzen zeru urdinean zeharreko hegaldiaren pareko gauza ederragorik ez zegoela munduan.
2008
‎Giza jarduerak munduko ozeanoetan izan duen eraginaren mapa bat osatu du nazioarteko ikertzaile talde batek. Mapak erakusten du ez dagoela mundu osoan gizakiaren eragina jasan ez duen kilometro karratu bakar bat ere.
‎Azkenik, ume umetatik esan zuen Ernestinak haztean eta koskortzean moja joango zela herri inguruko eremu aski bakarti batean zegoèn karmeldar oinutsen komentura, benetako askatasunaren bila omen zihoan?, jarrera hura Reginari ulertezina egiten zitzaion bitartean: nola izan zitekeen inor libre klausurako burdinen artean, ez baitzegoen munduan txoririk, kaiolako espetxean libre izan zitekeenik! Horregatik galdetu zion Reginak galdetzekoa Ernestinari, antza, etsipenaren ertzetik.
‎gutxik du eskura, eta mundu artistikoaren edo arte mundialaren bihotzean kokatzen da. Ez dago munduan hiri errepresentatuagorik egungo media artistikoetan (literatura, zinema, kantagintza, pintura?). Kale kantoi bakoitza erreferentzia artistiko bilaka daiteke.
‎edozein hitzen esanahia munduko egoera bat dela sinestea. Kontrako usteak dioenez, esanahiaren atzean ez dago munduaren edo errealitate objektiboaren ezer, esanahia ez da, hor kanpoan?, hitzetatik harago, den ezer, esanahia hitzetatik hitzetara doa.
‎Bezperan Narbonan baino esprint luzeagoa jo behar izan zuen Man Uharteko txirrindulariak, eta, gainera, zailtasun handiagoei aurre egin behar izan zien. Helmugarako 300 bat metro falta zirenean bidea itxi zioten, baina, une honetan, ez dago munduan Cavendishi gaina hartuko dion esprinterrik.
‎Horregatik ongi legoke gobernu espainola estutasunean jartzetik harago joateko asmoa agertuko balu Ibarretxek. Ez dago munduari aurrera eginarazteko modurik, bidegabeak diren legeak urratuz baino, eta, horretarako, azkeneraino iristeko prest egon behar da. Eta horrek esan nahi du egun bat jartzea, nazioarteko begiraleak gonbidatzea eta Espainiari lasai lasai uztea bere burua nabarmen agertzen, indarrez galarazita bozka ematea.
‎Idazteari ekin dio, argi eta gogoz, hariari bart utzitako lekuan helduta. Une horretan, bake horretan, idazlearentzat ez dago munduan bere nobela besterik.
‎Nobelako pertsonaia baten ahotan honakoa irakurriko dugu: ? Ez dago mundu bakar bat. Hainbat mundu daude, eta elkarren ondoan doaz denak, munduak eta antimunduak, munduak eta itzalezko munduak, eta mundu bakoitza beste mundu batean dagoen norbaitek amestua, irudikatua edo idatzia da?.
‎Nafarroako Gobernuan ere aldaketarik ez da izan. Legeak bere horretan dirau eta 2008 urterako aurrekontuetan ez dago mundu sozio-ekonomikoarekin lotutako diru partidarik. Are gehiago, egun indarrean dagoen ordenamendu juridikoa ez dela ukituko agertu dute; eta beraz, Nafarroako kontsumitzaile euskaldunoi berriz ere ukatuko egin zaigu existentzia.
‎Azkenik, ume umetatik esan zuen Ernestinak haztean eta koskortzean moja joango zela herri inguruko eremu aski bakarti batean zegoèn karmeldar oinutsen komentura –benetako askatasunaren bila omen zihoan–, jarrera hura Reginari ulertezina egiten zitzaion bitartean: nola izan zitekeen inor libre klausurako burdinen artean, ez baitzegoen munduan txoririk, kaiolako espetxean libre izan zitekeenik! Horregatik galdetu zion Reginak galdetzekoa Ernestinari, antza, etsipenaren ertzetik.
‎Etorri ziren naziak eta soluzioa heriotza bera zela asmatu zuten, eta heriotza soluzio bat zela. Orduz geroztik, ez dago munduan soluzio gabeko gauzarik. Heil!
‎Seme alabak mundura ekartzea erantzukizun handia da, itzela, eta bada zama hori eramateko bere burua gai ikusten ez duenik, edo besterik ezean, bere burua gai ikusi arren, erantzukizuna hartzeko prest ez dagoenik. Bada seme alabaren beharrik sentitzen ez duenik eta bada, burutik batere sano ez dagoen mundu honen norabidea aztertu eta gero, mundura beste biztanle bat ekartzea absurdotzat jotzen duenik. Seme alabek sufritu egingo dute munduan, batzuek gehiago eta beste batzuek gutxixeago, baina denok sufrituko dugu, eta bada sufrimendu hori ikusteko eta are gutxiago onar  tzeko prest ez dagoenik.
‎Baliteke egia izatea, eta hori dioenak arrazoi osoa izatea, baina beti galdetu izan diot neure buruari hitz horien atzean ez ote dagoen erresumin mingots baten antzeko sentimendu ezkutu bat, inbidia apur bat guk ditugun (eta izan ditugun) eta aurreko belaunaldikoek izan ez dituzten aukerengatik. Gure amonek jakin izan balute guk dakiguna, guk ditugun aukerak orain dela hirurogei urte izan balituzte, ziurrenik gutako asko eta asko ez geundeke mundu honetan. Baina tira, alferrik da ura joanda gero presa egitea, eta gaur eta hemen gaudenok gu gara.
2009
‎Michael Jackson zendu berriari asteartean egin zioten hileta omenaldiak mundu erdia eduki zuen telebistaren edo Interneten aurrean. Ez dago mundu mailako daturik, baina audientziak neurtzeaz arduratzen den enpresa Nielsen Media Research enpresak jakinarazi duenez, 30,9 milioi estatubatuarrek ikusi zuten ekitaldia. Neurketa hileta zuzenean eman zuten 19 telebista kateetan egin zuten omenaldiaren hiru ordu eta erdiko iraupena kontuan hartuta. 
‎–Gauza kreatuen hainbeste dizdirarekin argitzen ez dena, itsua da; hainbeste deiadarrekin esnatzen ez dena, gorra da?. Ez dago munduaren ukorik. Aitzitik, mundua ebanjelio bat da, entzuten jakinez gero.
‎Naturako lege eta datu hotzak besterik ez dagoen mundu hori,, zentzurik gabe, errealista, Schopenhauerren filosofian aurkitzen da zarrastagarriro interpretatua (Wittgensteinengan eragintsu izan da).
‎Arantzazu ez dagoela mundutik aparte, baina hamaika bide zaharren bidegurutzean, Lizarraldek ere erreparatu izan duena da (ik. Lizarralde, 260, 369, 416).
‎Zein mailatakoa?, jarraitu genuke galdetzen. Ez dago mundu bat.
‎Eta ezer ikusi ez duenak, ez al luke berak ere berarentzat nahikoa ikusi izango?... Dena dela, inor ez dago munduan bera bakarrik, bere begiekin bakarrik. Arbasoen, lagunen begietatik ere ikusten ahal da.
‎Victoriaren garaipena, berriro ere. Bere herrialdeko heziketa bezalakorik ez dago munduan. Horretaz ziur dago, eta ez du bidaliko umea gurean dauden ikastola, ikastetxe publiko edota eskola erlijioso zahar horietako batera.
‎Pentsatu gabe luzatzen dut besoa, mahai gainean daukadan kamera hartu eta argazkia ateratzeko. Ez dago munduan Eliasen moduko ipuin kontalaririk. Ez dakit horrexek ez ote zuen ama maitemindu.
‎Hamaika hiritan, hamaika aldiz pertsona berbera. Ez dago munduan halako kasualitaterik.
‎...harbada?. Baina zaude lasai, haurra berehala hilko da-eta?, adibidez?, baina, azken bertigoak arnasarik gabe utzi zuelako edo, ez zuen esan; eta Reginak, ordainean, negar egin nahi izan zuen, zer besterik, baldintza haietan??, baina hura ere ezin izan zuen, malko iturria guztiz agortua zuelako, ausaz; eta, halarik ere, malkorik egin ezin duen negarra negarrago delako, negargarriago bai behintzat?, ez zegoen munduan irudirik, negarra hobeto islatuko zuenik, Reginaren malkorik gabeko bisaia baino.
‎–Regina: ez dakit zer den Jainkoa, hori ez baitago mundu honetan jakiterik, baina badakit nolakoa den? –esan zion bat batean nerabe bihurtutako senarrak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia