Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2001
Emakumeek ez dute gonarik erabiltzen; eskuarki sari deritzan soinekoa. Oihal handi fina izaten da, zetazkoa edo ehunezkoa, askotan kolore anitzekoa, gorputz guztia biltzen duena.
2003
‎Talde medikoak nabarmendu duenez, “arpoia jartzeko ez da anestesiarik behar, ziztada hutsala baita. Emakumeek ez diote proba honi beldurrik izan behar”. Asteazkenetan kirofanoa irekiko da, eta arazorik ez badago, pazienteak 3 egun besterik ez du ospitalean jarraituko.
2004
Emakumeek ez dute gizonen arazoetan sartu behar!
2005
‎Leku honetan Ertzaintzak kargatuko du, hiru atxilotu eta zenbait zauritu utziz.Arratsaldean, beste hiru pertsona atxilotuko dituzte Alarde tradizionalean desfilatzen saiatzeagatik. Emakumeek ez dute beren helburua lortu, baina gutxienezgatazkaren existentzia irudikatu egin da.
2007
Emakumeek ez dakite ziur kaltzioak lagundu dien ala ez. Baina sintomen eguneroko taulak aztertuta, zer ondorio atera ote dute?
2008
Emakumeek ez ei dute onartzen idazle direnik hainbat liburu argitaratu arte, baten batek euren lana saritu arte...
‎Nor jantziko da horrela? Emakumeek ez daukagu horren muturreko aldarrikapenik egin beharrik. Nik ez, behintzat.
2009
‎Argi uzi behar da abortua ez dela antisorgailu bat. Emakumeek ez dute abortatu nahi, beste irtenbiderik ez dutelako egiten dute. Emakumeak sexu erlazioetan ere, gizonezkoaren maila berean egoteko zailtasunak ditu.
2011
‎Bestalde, genero indarkeria gai nagusitzat hartu dutenak %5era ez dira iritsi. Ezberdintasuna modu naturalean onartzean datzan indarkeria sinbolikorik ere ez du antzeman." Emakumeek ez dute indarkeria sinbolikoa legitimatu, eta uste dut horren jakinaren gainean egin dutela, beraien ikusgarritasuna eta legitimitatea eskatzen ari diren emakumeak baitira. Genero indarkeriaren gaia, beharbada, beldurragatik ez da azaldu.
‎Estatistikako Institutu Nazionalaren (INE) arabera, absentismoak eta produktibitate galerak (gutxiago lan egitea migrainaren sintomen ondorioz) eragindako lan kostuak urtean 1.838 milioi eurokoak dira. Emakumeek ez dute lanera joaten urtean 8,3 egun migrainengatik, eta gizonek 3,9 egun falta dituzte. Migrainaren kontrako tratamendu farmakologikoak Migrainaren aurkako tratamendu ugari daude.
2012
‎Non zegoen sekretua? Emakumeek ez zuten jendearentzat kantatzen, eurentzako baizik. Gizonek kanpoan kantatzen zuten, emakumeek barruan.
‎Hasteko, garairako aurrerapen itzela bazen ere, Atenasko demokrazian biztanleriaren zati txiki batek besterik ez zuen parte hartzen. Emakumeek ez zuten eskubide politikorik, ezta esklaboek ere; eta haiekin batera metekoak zeuden (Atenasen finkatutako beste polisetako biztanleak, kanpoko merkatariak, esklabo askeak eta abar), hots, hiritarrak ez izateagatik eskubide politikorik ez zutenak. Guztira, gizartearen %10 batek zuen asanbladan parte hartzeko ahalmena.
2013
‎Urte hartan bertan, 1995ean, dimitituz aurkeztu zuen idatzian garbi esan zuen Duperrayk: " Emakumeek ez daukate gaur egun batere bermerik sistemaren eraginkortasunaz, ez eta ere, okerragoa dena, eragin kaltegarriak mesedeak baino handiagoak ez izatearen bermerik". Geroztik uko egin dio mamografia orokortuen bidez emakumeen galbahetzeari.
2014
Emakumeek ez dute beren lehenaldirik, historiarik, erlijiorik, mitorik. Ez duteberen artean komunitate bat osatzen ere, gizonen artean barreiatuak bizi dira.
‎Gizonek aldaera gehiago zituzten, muturreko ergelkeriatik bikaintasunerazihoazenak. Emakumeek ez zuten muturreko joerarik aurkezten, berez mediokreakzirelako. Ikuspuntu horren harira, jeinutasunaren eremua inbaditzen zutenemakumeak, normalak izatetik urrun, entelegu maskulinoaren kasu patologikoakziren.
Emakumeek ez dute gizonek bezain ondo metabolizatzen alkohola; beraz, azkarrago intoxikatzen dira (Gordis, 1995). Nolanahi den, kontuan hartzen dena ez da edan den alkohola, odolean dagoena baizik.
‎Eta emakumeak, zenbat bide ibili behar ditu? Emakumeek ez al lukete altxa beraien kontra jotzen duen bidegabekeriaren eta berdintasun ezaren aurrean behintzat. Atzera begira, argi dago ordutik igaro diren 50 urte luzeetan aski bide ibili ditugunok emakumeok izan garela:
2015
‎Orduan, zergatik axola zitzaion haren esana? Emakumeek ez dakitela idazten, ez dakitela margotzen... Zergatik arduratu, argi egonik ez zela benetan ari, baina nola edo hala lagundu egiten ziola hori esateak?
‎Behin psikologo baten teoria irakurri nuen igandeko gehigarri batean eta gutxi gorabehera halaxe esaten zuen: ? Emakumeek ez dituzte arazoak konpontzeko asmoz planteatzen, baizik eta gizonezkoen arreta erakartzearren?. Bitxia, ezta?
‎Egitura arauak ez die onartzen identitate osotasunik. Emakumeek ez dute identitaterik, gizon identitatea eratzen duten praktiken sisteman gizonaren diferentzia subordinatua baino ezin dira izan. Parte izan beharrean, osotasuna lortzen tematzen badira, mamutzar anomaloak bilakatzen dira.
Emakumeek ez dute patxadarik ez buru orekarik politika gaietan iritzia emateko.
2016
‎Defendatu zirenak heroiak izan ziren, baina haien gurasoek ez zituzten heroiak nahi, alabak bizirik nahi zituzten. Emakumeek ez dute bizia arriskuan jarri behar norbaitek bortxatzen dituenean, ezetz esatea nahikoa behar luke izan. Eta horregatik, halako esaldiek argi erakusten dute sentsibilitaterik eta formakuntzarik eza.
Emakumeek ez zutela zertan beren senarren sexu eskakizunei men egin: ideia horixe bihurtu zen, azkenerako,, borondatezko amatasuna?
2017
‎Krisi honetan emakumeak ikusezin bihurtzen dira, estatistikek eta indiar jendarteak ez ditu laboraritzat hartzen, animalien eta hainbat uztaren arduradunak badira ere. Emakumeek ez omen dute nekazaritza krisia jasaten, gabezia egoeretan zaintza lanak biderkatu arren, goseagatik, gaixotasunengatik... Eta emakumeak dira Indiako landa eremuan zaintzaren arduradun bakarrak.
‎Izan ere, datua oreka baten islatzat uler liteke, ez balitz artea ikasi duten andreen zenbatekoagatik. Emakumeek ez diotela bide profesionalari itxaropen berberekin ekiten erakusten du, adituaren ustez. Azken urteotan, gero eta andre gehiago sumatu ditu zenbait kasutan, eta Ertibil Bizkaiko artista gazteen programa jarri du adibidetzat.
‎Neurri batean, zailagoa zelako haientzat alderrai edo batetik besterako etorkin bihurtzea, bizimodu nomadak gizonen indarkeria jasateko arriskuan jartzen zituelako, areago misoginia indartzen ari zen garai hartan. Emakumeek ez zuten batetik bestera ibiltzeko halako erraztasunik ere, haurdunaldiak eta haurren zaintza tarteko, eta ez zuten horrelakorik aintzat hartu akademikoek, joputzatik ihes egitea (migrazioaren eta beste nomadismo modu batzuen bidez) hartzen baitute borroka modu paradigmatikotzat. Emakumeak ezin ziren soldatapeko soldadu ere izan, nahiz eta armadan sartu ziren sukaldari, garbitzaile, prostituta edo emazte gisa; 38 baina aukera hori desagertu egin zen XVII. mendean, armadak arautu ahala eta atzetik joan ohi zitzaizkien emakume saldoak gudu zelaietatik kanporatu ahala (Kriedte 1983:
Emakumeek ez dute ondo ulertzen zergatik den hain mingarria beren duintasunerako zakildun gerrikoen erabilera. Zeren badakigu emakumeak behar bezain buruargiak direla ulertzeko SM eszena batek ez duela esan nahi irrikan daudenik bulegora iristean jipoitu ditzaten edo ahoa estali diezaieten harrikoa egiten ari diren bitartean.
‎% 60ak badaki sardinieraz baina gero eta gutxiago hitz egiten da. Emakumeek ez omen dute hitz egiten gaizki ematen duelako, hori bada zerbaiten seinale. Hezkuntzan ez da ikasten sardinieraz.
‎Neska koxkor nintzen Xalbador Garmendia Etxeberriak zuzendu ninduenean. " Emakumeek ez dute umerik izaten. Familia izaten dute." Ikasi nuen ñabarduraren garrantzia, eta kulturak hitzen bidez bereizten duela abere eta gizakien mundua.
2018
‎Kasu guztietan afektuei oso lotuta dauden zereginak dira. Emakumeek ez dute euskal identitatea ordezkatu; emakumeak euskal identitate hori elikatzen saiatu dira. Horretaz gain euren euskalduntasuna demostratu izan behar dute, euskaraz hitz egiten, euskara ikasten...
‎Ángeles Briñónek, soziologoak eta genero eta berdintasun arloko adituak azaltzen duen bezala, feminismoa emakumeen eta gizonen aukera berdintasuna lortzen saiatzen den mugimendu soziala da; matxismoa, berriz, emakumeak beheragoko izaki gisa eta gizonek baino eskubide gutxiagorekin hartzen duen jarrera edo portaera da. 8 Kristalezko sabaia pasatzea Emakumeek ez dute zuzendaritza postuetan ordezkaritza handirik, nahiz eta oso prestatuta egon, lan merkatura sartu eta erdi mailako arduradunengana iritsi. Batzuetan, hori da muga, amatasunaren mugekin baitaude, familiaren zaintzari ematen zaion erantzunkizuna eta, gizonen aldean, lanaren garapenean gehien fokatzen diren gizonen aldean.
2019
Emakumeek ez dute osoki hutsik egiten munduan sartuak diren bizi arauak onartzen ez dituztenean, are gutiago zeren gizonak baitira egin dituztenak beraiek gabe. Bada, jakina, amarru eta liskarrik haien eta gure artean; haiekin dugun onarpenik hertsiena oraino nahasia eta ekaiztsua da.
‎Emakume obreroaren egoera hain zen penagarria, non Sismondik eta Blanquik eskatu baitzuten lantegietarako sarrera debekatzea emakumeei. Emakumeek ez zuten hasieratik beren burua defendatu eta sindikaturik antolatu, eta, neurri batean, horregatik egon ziren halako egoera penagarrian. Emakumeen, elkarteak?
‎– Emakumeek ez dute inoiz jotzen aitzakiaz harago?, esaten zidan gizonezko idazle batek. Ez du arrazoi faltarik.
Emakumeek ez bezala, gizonezko batzuk ingeniaritza, buru, izatearekin eta, kudeaketarekin?
Emakumeek ez baitzuten deus erantzuten, ahots sendo eta gutural batek deiadar egin zuen:
2020
‎Kontaktuak izatea. Gizonak gehiengoa dira eta elkarri laguntzen diote sare horien bidez. Emakumeek ez dute lortzen sare horietan sartzea edo sare propioak eraikitzea. Horregatik daude emakume fisikarien, matematikarien eta astrofisikarien elkarteak.
‎Kontua zen milioika erretzailek erosten zituztela Lucky Strike eta halako zigarroak, baina ez zela haien artean emakumerik. Emakumeek ez zuten erretzen, ez behintzat leku publikoetan; prostitutek bakarrik jokatzen zuten hain nabarmen. Beraz —pentsatu zuen manipulazioaren mago hark—, emakumeak zigarro erretzen jarriz gero, milioika erostun gehiago, milioika dolar gehiago American Tobacco Company ren kontabilitateko irabazien lerroan.
‎44. " Emakumeek ez dute osoki hutsik egiten munduan sartuak diren bizi arauak onartzen ez dituztenean, are gutiago zeren gizonak baitira egin dituztenak beraiek gabe."
2021
‎Aurkezpenak eta agurrak eginda, besaulkietan eseri ziren gizonak, bi aldeetan, emakumeak erdiko sofan esertzen ziren bitartean. Emakumeek ez zuten ezer hartzeko gogorik eta presa zutelako aitzakian lehenbailehen hasi nahi zuten. Eseri zirenean, Pepi, izter, belaun eta berna ikusgarrien jabe izatearen jakitun, irri egin zien gizonei.
‎Bakar bat ezin da sartu. Emakumeek ez parte hartzeko printzipioa apurtu egingo litzateke horrela, eta ez dute tarterik negoziatzeko. Baina zer botere dago hor atzean?
‎Orduan, «emakume biluzien irudiak eta bideoak lortzeko asmoz, kamera tripode baten gainean uzten zuen, piztuta, neskak enfokatuz, eta arropaz aldatzen ziren bitartean grabatuz». Emakumeek ez zuten grabaketa horien berri, eta haien baimenik gabe egin zituen. Akusatuak prozedura bera errepikatzen zuen gero arropak janzten ari zirenean.
‎" Emakumeei ez zaie aurpegia ikusten, jantziekin ezkondua edo ezkongabea den kategorizatzen zaie…". Emakumeek ez dute protagonismoa emakume bezala.
‎" Emakumeak kanpo gelditzen dira, eta zerbaitetan parte hartzen badute edo zerbait egiten badute, ez da hain arriskutsua izango; ez da ondoren gogoratuko". Emakumeek ez dute festa" kontuan hartzen". " Kinto gaztea nintzenean, azken egunean, beste neska batekin nengoen eta beste guztiak kinto mutil zaharrak ziren.
‎Horrek egiteko modurik onenaren inguruko eztabaida irekitzen du, norbanakoaren askatasunaren eta justizia sozialaren arteko orekari eutsiz. Emakumeek ez dute isolamendu kosmopolita defendatzeko interesik, zeinak ukatu egiten baitu elkarrenganako betebehar oro, ez eta amets komunitaristak defendatzeko ere, zeinak betebehar horiek identitate komunetan oinarritzen baitituzte; dilemaren erdigunean daude –posizio historikoa–.
Emakumeek ez dute Zaratarik.
Emakumeek ez dute Zaratarik.
2022
‎«25 urte geroago, oraindik zaila da frogak lortzea, eta justiziara jotzen duten andreen auziak artxibatzeko arriskua dago. Emakumeek ez dute bigarrenez umiliatuak izan nahi». Mukwegek uste du berez balegokeela indarkeria kasu batzuk frogatzerik:
‎Klinika horien jabeen arabera, soil soilik gizonezkoek dute ezkutuko desio edo fantasiarik? Emakumeek ez?
Emakumeek ez dute ulertzen, halaber, gizonek hierarkia modura ikusten dutela informazioa edukitzea: uste horren arabera, informazio gehiago duen jendea hierarkian gorago dago.
‎Baina kontakizunak berebat kritikatzen du zentzu ona. " Gizon eta emakumeek ez dituzte elkarren xedeak ulertzen [hitz egiterakoan][...] Emakumeek ez dute ulertzen...". Zientziaren posiziotik egindako kritika da.
‎Espainian lan egin nahi zuen emakumeak aitaren baimena behar izaten zuen. Emakumeek ez zuten bankuan kontu bat irekitzerik, eta ez zuten inolako jabetzarik edukitzeko eskubiderik. Beharra handia zen, lanerako aukerak sortu zitzaizkien etxetik kilometro gutira, baina debekatuta zuten muga pasatzea.
‎–Zuk itxi ahoa! Emakumeek ez dute gerra ikusi ere egin.
Emakumeek ez dute barruko arroparik janzten janaria prestatzen dutenean.
2023
‎Emakumezko kirolariak: berdintasunaren podiumerantz Emakumeek ez dute erraza izan kirol arloan (beste hainbatetan bezala). 1900era arte, Parisen, ez zuten Joko Olinpikoetan parte hartu; modu lekukoan eta ez ofizialean egin zuten.
‎Oraindik entzun dezaket haren ahots irmoa, udarako igande arratsalde batez, bata bestearen atzetik lurretik erauzi eta ahotik jaurtitzen zituen belar izpietako bat mastekatu bitartean: " Emakumeek ez diten gogoko hori egitea, amak esan zidanan". Eta segidan barre burlatia, eta bere katu begi haiek:
Emakumeek ez dute beste irtenbiderik nahiz eta antzu geratu edo euren izaera sakonenak kalteak pairatu.
Emakumeek ez ninduten bakean uzten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia