Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 154

2001
‎Gizonezkoak defentsiban jartzen dira beti, eta batzutan harro. Emakumeak ez, lasai geratzen dira, barre egiten dute zurekin, eta askoz tabla gehiago dauzkate. Publikoa tratatzen ere jakin behar da.
Emakumeak ez du gizonak seduzitzerik nahi.
2003
‎Baina sexu harremanetarako erabiltzen zituzten emakumeak ere ez ziren edonolakoak. Emakumeak ez ziren nornahi. Bazuten guztiek berezitasun bat:
Emakumeak ez zirela ordaintzen soilik edertasunaren arabera, eta tartean bazirela bi, berrogeita hamarretik oso gertukoak. Ez sinesteko modukoak.
2004
‎Errendimenduak sakrifizioa dakar berarekin eta hori ez dator nesken" ohiturazko" ezaugarriekin bat. Emakumeak ez du orain arte kirol kulturarik izan.
Emakumeak ez zion erantzun, sorbaldak jaso bakarrik.
‎Esaldiaren azken hitza ahoskatu orduko aldatua du martxa bigarrenera eta mendateko hurrengo bi hur gune itxian sartu dira. Emakumeak ez du itxaron bihurgunetik atera arte, ezta gizonak hirugarren martxa sartu arte ere, eta minutu batzuk lehenago erabilitako ahots bolumen berberarekin bota dio:
‎gaizki aparkatuta zegoen furgoneta baten gainean erori zuan. Emakumeak ez zian zauri larririk izan, autoak bai ordea matxura polita; gero semeak pagatu behar."
2006
‎Saka eta saka ari zitzaion teklatuari, amorratuta. Emakumeak ez zuen begirik jaso pantailatik, baina paper bat helarazi zion gizonari.
2007
‎Eta geldo eta beltz urruntzen ari dela han atzean. Emakumeak ez du beste ezer esan bidaia osoan, une batez atzera begiratu du, baina segituan jarri du masaila lehengo lekuan. Gitargatanera arteko bihurgune guztiak ohi baino kontu handiagoarekin hartu ditu Hikmetek, badaezpada.
‎Gero, geure jarreraz lotsatuta, irribarre nerbiosoari ekin diogu. Emakumeak ez, emakumea bare dago, ez du saltorik egin. Baina haren irribarrea desagertu da, ezabatu.
‎Eskerrak gaztetatik emaztea alboan eduki duen, dena errazten. Emakumeak ez du sekula eritasunik izan, tarteka tristura egun batzuk. Biak makal daudenean bakarrik sortzen da zailtasunen bat.
2008
Emakumeak ez zuen ezer erantzun. Barbosak belauniko iraun zuen, hilaren ile adatsa laztantzen, lurra kentzeko ahaleginez.
‎Portas do Sol eta Santa Luzia begiratokiak pasatuta zeuzkaten. Emakumeak ez zuen asmatzen zelan jokatu ustekabean sortu zitzaion egoera hartan. Alde batetik lotsaturik zegoen, baina ez al zen hura, azken baten, aspalditik itxaroten zuen momentua?
‎Hori jasotzeko, 140 inprimakia bete behar duzu. Emakumeak ez badu kotizatzen, ezin du bigarren prestazioa jaso, baina bai haurtxoentzako txekea, ezarritako baldintzak betetzen baditu. Horietako bat da ama azken bi urteetan legez Espainian bizi izana eta umea Espainian jaio izana.
‎Biktimak Polizia deitu zuen, eta osasun etxera eraman behar izan zuten; tratu txarrak jasandako emakumeentzako zentro batera joan zen ondoren. Emakumeak ez zuen salaketarik jarri. Beste atxilotua Izarbeibarko 74 urteko bizilaguna da.
Emakumeak ez zuen ezer erantzun. Barbosak belauniko iraun zuen, hilaren ile adatsa laztantzen, lurra kentzeko ahaleginez.
Emakumeak ez ezik, ordea, medikuak ere geratzen dira nola jokatu ez dakitela. Juana Balmaseda abokatuaren esanetan, dilema izaten dute:
‎zure erresuman emakumeen berdintasuna lortzen baldin bada, Urrezko Aro berri bat ezagutuko dugu, eta gure gorabeherak bortxakeriarik gabe konpontzen ikasiko dugu gizakiok.... Emakumeak ez du zertan gizonaren mende bizi, baizik eta biek maila berean partekatu behar dituzuela bizitzako gertaerak eta etorkizuna" Narratzaile pertsonaia den Jasmina gazteak gaur egungo Irak suntsituan, amerikarrek eta aliatuek txikituriko Bagdaden bere historia latza, bizimodu krudela kontatuko digu. Jasmina, familia, Ali anaia, kaleko tiroketa eta lehergailuen eztanden eszenatokian.
Emakumeak ez du betazalik ere mugitzen.
‎Rosa agertzen da poliziak lagundurik. Emakumeak ez darama soineko gorria, handi samar geratzen zaion gona beltz bat baizik, eta brusa zuri bat, hura ere handi samarra. Takoirik gabeko zapata baxu batzuk ditu oinetan, eta belaunak eta garbi garbi dauzka.
‎" The Simpsons elkarrekin ikustea" edo" irakurtzen batera egotea". Emakumeak ez du jeneralean ezin litekeen gauzarik eskatzen, baina hori bai: beti gehiago.
2009
Emakumeak ez dira mozkortzen
‎Polizia zientifikoko gizonezkoak baiezko isil bat egin zuen. Emakumeak ez zuen imintziorik egin. Ile horia motots batean bildurik zeraman.
‎Orain emazteak ez zion ezer eskatzen, ez bazen egoera konpon zezala, eta azkenaldian, irtenbide moduan, etxea sal zezala, etxe txikiago bat lor zezaketela, apartamentu bat edonon, Feng Shuirik gabekoa. Emakumeak ez du beste ezer nahi. Diego dirua ematen saiatu izan denean gorde ezazu hori, esan dio mespretxuz emazteak, gorde ezazu bankukoentzat, gu ari gara aurrera ateratzen.
‎Paretarekin hitz egitea bezala. Emakumeak ez zekien ezer lehen etxe hartan egon zenari buruz. Kartzela edo zirkua egon ote zen, berdin.
Emakumeak ez zituen begiak liburutik kendu.
Emakumeak ez dira babes berezia behar duten gutxiengo bat
‎Berdintasuna guneak partekatzea da, baita izen ona ematen dutenak ere. Emakumeak ez dira babes berezia behar duten gutxiengo bat. Gutxiengoek tratu berezia behar dute, eta hori ez da emakumeon kasua.
Emakumeak ez zion galdetu zergatik. Igarri egiten zion haren ahalke zaputzari; ematen zuen bazekiela haren bihotzaren barruan irakurtzen.
‎Indar gehiago, eta baita behazuna bera ere ezti gozo bihurtzeko abildadea. Emakumeak ez du, ordea, nik ordu arte ezagututako inoren antzik, aratza du begirada, lasaia du arnasa, gozoa du hatsa.
‎Elbira Zipitriaren eskolakoa zen andereñoa, eta koaderno bat zeukan hainbat abesti, asmakizun, aho korapilo, esaera zahar eta olerki berrirekin betea. Emakumeak ez zeukan formazio akademiko handirik, mugatua zuen, itxia esan nuke, munduaz zeukan ikuspegia, baina hizkuntzaren transmisioari dagokionez, zubigintza ezin hobea egiten zuen tradizioaren eta haur baten munduaren artean.
2010
Emakumeak ez du erantzun, eta gizonak atzetik bere besoen artean bildu duenean haren gorputzaren uzkurdurak eta zotinaren ikarak sentitu ditu bere soinaren kontra.
Emakumeak ez zuen segidarik nahi larunbatekoarentzat.
‎Hala uste du Tourainek eta egungo errealitatearen argazkia atera du: Emakumeak ez daude gizonen aurka, emakumeak emakume eta gizon dira aldi berean, baina gizonek ez dute emakume izan nahi.
2011
‎Gaur egun, sexu irudi asko oso agresiboak dira eta, batez ere, emakumearen irudi irreal bat ematen dute. Emakumeak ez dira behar bezala tratatzen pornografian.Nola bizi duzu aktore izatea eta, batez ere, famatu bihurtzen ari den aktore bat izatea. Beste asko ez bezala, hurbileko izaten saiatzen zarela dirudi... Ez dakit zer esan.
‎Emazteari telefonoz deitzen dionean ahalegin bat egingo du, noski, senarraren ahotsa imitatzen. Emakumeak ez du susmo txarrik egingo. Lauzpabost esaldi izan dira guztira, isiluneak luzeagoak izan dira ia ia.
‎Ez ba, ez dugu ahazten. Emakumeak ez du ezer ere ahazten, alderantziz, gizonezkoak baino askoz ere trebeagoak dira den dena gogoan gordetzeko, pentsatu zuen, izan ere ez baita gure oroimena gogoratzen dena, gure haragia baizik bere sakontasunean.
2012
‎Horretarako, txiki txikitatik euren buruen kontrolik ez izateko hezten dituzte, debekuak ezarriz eta lotsaraziz. Emakumeak ez dira herritarrak, emakumeak ez dira subjektuak, emakumeak objektuak dira jaiotzen diren unetik. Merkantzia aldatzeko, familien arteko trukea egiteko, ezkutuko ekonomian lanean aritzeko eta ugalketa lanetarako erabiltzen dituzte.
‎Harkaitzak, olatuen aparra, itsasoa. Emakumeak ez du, artean, ontzia zabaldu, senarraren hautsek ez dituzte, artean, haizeen norabideak hartu.
2013
‎Emakumeak biktima gisa tratatuko dituzte, ez delitugile gisa. Emakumeak ez, baina zer gertatuko da medikuekin. Haiek, bai, zigortu dituzte, eta ataka estuan jarriko dituzte, arriskuan.
Emakumeak ez du erantzun. Atea guztiz ireki eta Josebari etxe barrura sartzen utzi dio.
‎pastiza, arrautzaz eta irinez egina eta ahabiazko erreximentaz estalia. Emakumeak ez zuen berehala bista urrundu. Nonbait, bera ere ohartua zitzaien apezaren behakoei.
‎Baina Bennet anderea ez zegoen hain pozik berriarekin. Emakumeak ez zuen inolaz ere bazterrera utzia bikotea Hertforshiren bizitzeko plana, eta Lydiaren aldamenean inoiz baino pozago eta harroago egotea espero zuenean, alaba Iparraldean ezarriko zen albistea hartzea desilusio latza izan zen; eta, gainera, zein tamalgarria Lydia erregimentu horretatik aldendu beharra, bertan mundu guztia ezagutzen zuela eta hainbeste kutun zeukala!
‎Tontakeria bat da, nik gomendatzen dut dena femeninoan egitea, eta orduan konturatuko dira beraiek noraino den garrantzitsua aipatuak izatea. Emakumeak ez gaituzte ezta aipatzen, ez. Orduan, gure gizartea oso erosoa dago feministak alboratzen dituen bitartean.
‎Emakume eta gizonen arteko parekidetasunaren bidean al da Jakiunde? Emakumeak ez dira gehienak, baina badira. Parekidetasun natural baten bidean doa Jakiunde.
2014
Emakumeak ez du Mirenen azalpenik entzun nahi, antza.
Emakumeak ez baitzuen ahanztekoa bere senar Anbroxiorekin Parisa egin zuèn eztei bidaia ezin eztiago hura, ez horixe!
‎Butlerren hitzetan, genero identitatea ekintzen errepikapenaren estilizazioanoinarritzen da eta zigor sozialek eta tabuek mugatzen dute. Emakumeak ez dueneanhori guztia «serioski» hartzen eta bere identitatea lekualdatzen duenean «feministatikemakumera», gizonak birkokatzen eta zigortzen du, bere ekintza «desegoki»enondorio negatiboak erakusten dizkio5.
‎Gizatasuna, humanitatea maskulinoa da eta gizonek emakumeak beraiekikoerlazioan definitzen dituzte. Emakumeak ez dira izaki autonomotzat kontsideratzen, gizonekiko erlatiboak baizik. Emakumeak gizonekiko erlazioan determinatu etadesberdintzen dira, ez hala gizonak.
‎nekazariak etalangileak, morroiak eta esklaboak, historia liburuen orrialdeetan agertuz joan zirenhaien lekua aldarrikatuz. Emakumeak ez ziren agertokian sartzera gonbidatuak izan: alta, agertokia konkistatu behar izan zuten hainbat oztopo gaindituta1.
‎Gutxiagotasunaren aurreiritzia inoiz desagertu ez bazenere, osagarritasunaren ideian eta bertute kode bikoitz batean oinarritutako baldintzaberriek emakumetasuna eta emakumeei gordetako paper sozialak apur bat duintzeaexijitu zuten. Emakumeak ez ziren herritar osoak, ez eskasagoak izateagatik, baiziketa soilik natura ezberdina zutelako. Aitorpen horren ordainetan, emakumeeketxekotasunari eta beren sexuari ustez egokitutako lanarekiko erabateko arduraldiarilotutako esentzia duintasun eta harrotasunez zaindu behar zuten.
‎1 Emakumeak ez dira fidagarriak. Herri jakinduriak, aspalditik, garbi adierazten du hori:
Emakumeak ez dira berdin bizi munduko bazter guztietan; horregatik, GKEak saiatzen dira salaketa jartzen eta laguntza ematen kasurik larrienetan
Emakumeak ez dira berdin bizi munduko leku guztietan. Ez da gauza berria.
Emakumeak ez dira elkarren artean etengabe lehian dabiltzan bakarrak, beraz, gizonak ere etengabeko lehian bizi baitira. Orain, emakumeen arteko lehiak anitzak diren ez bezala, gizonen arteko lehiak maskulinitatea du oinarri, nagusiki.
2015
‎Baita gizarteak ere, ez duelako parte hartzen. Emakumeak ez gara beldurrean hezi, sexu terrorean baizik. Izan ere, mina egiteak ematen digu beldurra, indarkeria egoerari aurre egiteak baino.
‎Hala izan zen emaztearekin ere. Emakumeak ez ziren beren buruan ezer tinko atxikitzeko gauza. Baina gaizki egin zuen emaztearekin haserretuta; areago, ez al zitzaion berari atsegin emakumeen xumetasuna?
‎barkamena eskatu zion, gertatuari garrantzia kendu, berriz gertatuko ez zela agindu... Emakumeak ez zuen kontra egiten, isilik zegoen: beharbada Jabiren erretolikak konbentzitu zuen; akaso hari aurre egiteko egoera eskasean zegoen, hizkuntza diferentzia zela-eta; edo, agian, dirutxo haren premia larria zuen, bere etxea eta alaba aurrera ateratzeko.
‎Maite du A. Olea, baina ez ditu onartzen hark moja sartzeko gomendaturikoak. Emakumeak ez dira erraz ezagutzen. Emakume gazte argiak nahi ditu.
Emakumeak ez luke sinetsiko esango balio.
2016
‎Hori da nik daukadan ideia, baina milaka adibide egongo dira. Emakumeak ez darama zapia beti bere nortasuna aldarrikatzeko. June Fernandez kazetariak elkarrizketatu zuen emakume kubatarrak, Yasminek, [Yasmin Silvia Portales Machado] zapia darama eta ez da nortasunagatik.
‎Euriak ez zuen atertzen, ordea, eta nik idazleari buruzko galderak egiten jarraitu dut. Emakumeak ez du bere senarraren eleberririk irakurri, lehena bakarrik, artean ezagutzen ez zuelako, baina ondorengoetan lau lerrotik behin berak egindako komentarioren bat aurkitzen zuen, edo elkarrekin egindako gogoetaren bat, eta deserosoa suertatzen zitzaion.
Emakumeak ez ziren oso femeninoak, ez behintzat ikatz meategietan eta burdin galdategietan lanik ez egiteko bezainbeste, edo egurra mozten edo zuloak egiten ez aritzeko adina. Santee kanala eraikitzeko lanetan, Ipar Carolinan, emakumeak ziren langileen erdiak.
‎– Emakumeak ez dira gizonen berdintzat
‎Martin bera harritu egin zen Ireneri lehen aldiz “ama” esan ziolako inpentsan. Emakumeak ez zuen esperoko, baina ez zuen zirkinik egin. Jaten hasi ziren.
Emakumeak ez?
2017
‎Gu musulmanik nordikoenak gara. Emakumeak ez daude zapalduta.Berreskura daiteke Estonian 400 hiztun dituen hizkuntza bat? 1920ko hamarkadan, tatarrek alfabeto arabiarra baztertu eta latinoa hartu zuten. Baina, gero, Sobiet Batasunaren garaian, zirilikoa.
‎Nik gauzak ikusten ditudan bezala, libre izan nahi ez duena ez duk pertsona. Emakumeak ez dik libre izan nahi. Orduan, emakumea pertsona al da?
‎Gizonek emakumeekiko barneratu zituzten beldur sakonak (Elizaren propaganda misoginoaren ondorioz bereziki) testuinguru horretan indartu ziren. Emakumeak ez zituzten akusatu gizonak inpotente bihurtzeaz soilik; haien sexualitatea ere zerbait beldurgarri bihurtu zen, deabruzko indar arriskutsu: gizonei irakatsi zitzaien sorginek esklabo egin zitzaketela, eta haien nahiaren mende jarri (Kors eta Peters 1972:
Emakumeak ez zuen galdera atsegin izan.
‎Bistan da amorratzen dagoela Isabelek galdetzeko zertan oinarritzen duen bere baieztapena. Emakumeak ez dio plazer hori eman nahi izan. Ailegatuak dira.
Emakumeak ez du erantzuteko lanik hartu.
‎Talentu berbera izanik ere, ez zuketen berdin tratatuko. Emakumeak ez maitatzea, gizona bazara, jarrera bat da. Gizonak ez maitatzea, emakumea bazara, patologikoa da.
‎" Emakumeak ez dira gizonen berdintzat gizaki osotzat hartzen, espeziea iraunarazteko ugalketa tresnatzat baizik. Bestalde, gizonei mundua garatzeko, adimena sortzeko... ardura eman zaie, mundu sozialaren sortzaileak dira".
2018
Emakumeak ez badaude, gai batzuez aritzeak" ez duela zentzurik" jakitun da Dani Alvarez (Bilbo, 1977) Radio Euskadiko Boulevard irratsaioko aurkezle eta zuzendaria. EHUko ikerketak zehazten duenez, emakumeen presentzia ez da heltzen heren batera irratiko Faktoria, Boulevard eta Ganbara saioetan.
Emakumeak ez dira gai beren irrikak ondo bideratzeko, eta desordena iturri atergabea dira; horregatik, nahitaez egon behar dute, gizon baten mende edo gizonen ebazpenen mende, eta horregatik ez zaie inoiz uzten beren burua ebazpen horien gainetik jartzen?. Emileren kasuan, kontrara, bere buruaren ugazaba izan dadin heziko du tutoreak mutila, hartara Rousseauren kontratu sozialeko partaide gisa dagokion lekua har dezan.
‎Jatorrizko kontratua eginez geroztik, eremu pribatuaren eta eremu publiko zibilaren artekoa izan da dikotomiarik garrantzitsuena, eta dikotomia horrek argi islatzen du natur kondizioko sexu ezberdintasunaren ordena, zeina, aldi berean, ezberdintasun politikoa ere bai baita. Emakumeak ez zeuden natur egoeratik kanpo, baina ez dira izan jatorrizko kontratuaren parte; bestela, zapuztu egingo zen kontratu sexualaren helburua bera! Emakumeen eremua gizarte zibilaren barruan dago, baina, aldi berean, haren kanpoan.
‎Langile gisa ere, emakumeak gizonen mende daude, eta ez gizonak beste gizon batzuen mende dauden modu berean. Emakumeak ez dira, nolabait esatearren, langile gisa sartu enplegu kapitalistaren egitura patriarkalean: emakume gisa sartu dira.
Emakumeak ez dauka sexurik.
‎ekitaldi pribatuak izanda, desfilea antolatzen zutenen biltzeko eskubidea gailendu zen. Emakumeak ez onartzeko aukera onetsi zuen epaiak, elkarteek kideak onartzeko eskubidea zutela eta. Sententzia erabakigarria izan zen:
‎Genero rolak bereizita badaude, eskubideak eta botere banaketa ere desberdinak izaten dira gizon emakumeengan. ? Emakumeak ez du munduko inongo gizartetan menderatzen gizona, dio aditu batek.
Emakumeak ez badu bigarren farmako bat probatu nahi, edota hobe, 2 saiakera eta konbinazioa probatu ondoren, hobekuntza nahikorik ez badu nabari, bigarren mailako tratamendua eskain diezaiokegu. Horretarako unitate espezializatu batera bidaliko dugu, eta bertako proba diagnostikoek esango dute tratamendu hauek ondo letozkiokeen ala ez.
‎Harrigarria da". Emakumeak ez du erantzuten, baina hitza jan duela iruditzen zaio Loreari. Gai deserosoa ote?
‎Marider buhamesak ireki zidan atea, denbora luze baino lehen. Emakumeak ez zeraman artilezko bizkar estalkia besterik lihozko ohe atorra zuriaren gainean. Haren aurpegiko dardara, baina, ez zen euri lanbroaren hezetasunak eragina.
‎(2) Master ikasleen %25 ziren emakumezkoak. (3) Doktoregaien %35 (4) Emakumeak ez ziren heltzen irakasle titularren %10 izatera. (5) Ez zegoen emakume katedradun bakar bat ere.
2019
‎Gizakiaren miseriak eta duintasunak ditu mintzagai," giza kondizio larriaz" ari zaigula eta haietaz mintzatzeko darabilen enuntziazio modua urrikia dela, edota" maitasuna", egilearen beraren hitzez baliatu nahi izanez gero. Emakumeak ez dira kondizio horretatik baztertuta bizi.
Emakumeak ez du aditu, edo ez dio jaramonik egin. Baxuegi mintzatu da Aitor, ziurrenik.
‎Montaignek ondo ulertu zuen emakumeari ezarri zaion patuaren arbitrariokeria eta bidegabekeria: ? Emakumeak ez dabiltza oker munduko arauei uko egiten dietenean, gizonek eginak baitira, emakumeak aintzat hartu gabe. Normala da jukutriak eta liskarrak izatea emakumeen eta gure artean?.
Emakumeak ez dizkio beti hain zintzo aitortzen sentimenduak bere buruari. Senarra maitatzea eta zoriontsua izatea, azken batean, bere buruarekin eta gizartearekin duen betebehar bat da; familiak hori espero du; gurasoek begi onez ikusi ez badute ezkontza, modu bat da oker zebiltzala erakusteko.
‎kanpina, bizikleta, igeriketa eta abar. Emakumeak ez du egun guztia igarotzen senarra noiz itzuliko: kirola egiten du; elkarteetako, klubetako kide da; baditu kanpoko zeregin batzuk, eta ofizio txikiren bat ere bai batzuetan, diru pixka bat dakarkiona.
‎Guk, berriz, gogoko ez dugun emakume konplaziente baten ondoan aurkitzen dugu. Emakumeak ez dira beren zentzumenen jabe gu garen neurri berean, eta ordaina ez dute hain bizkorra eta hain segurua. Haien itxaronaldiak kale egiten du ehunka aldiz.
Emakumeak ez du positiboki pentsatzen egia beste bat dela, gizonek dioten horretaz bestelakoa: hori baino gehiago, uste du egiarik ez dela, izan.
‎Kasu askotan, gizonak badu modua bere izena zikindu gabe egiteko emakumearen ohorea lohitzen duten gauzak. Emakumeak ez ditu ondo ulertzen halako sotiltasunak; ohartzen da, hori bai, gizonak ez duela jokatzen aldarrikatzen dituen eta obediarazten dizkion printzipioen arabera; gizonak ez du nahi, ez, nahi omen duen hori: orobat, emakumeak ez dio ematen, zinez, itxuraz ematen diona.
‎Adolphen, Benjamin Constantek garrazki deskribatu zuen nolako kateekin lotzen duen gizona emakume baten pasio eskuzabalegiak. ? Emakumeak ez zituen neurtzen bere sakrifizioak, oso lanpetua baitzegoen sakrifizio horiek niri onarrarazten?, esaten du Éléonoreri buruz, krudelki. Onarpena, hain zuzen, gizon maitalea kateatzen duen konpromiso bat da, emaile gisa agertzeko onurarik ere aitortu gabe; emakumeak exijitzen dio esker onez har ditzala gainean uzten dizkion fardelak.
‎Izan ere, gatazka bat dago neska gaztearen nartzisismoaren eta sexualitateak destino gisa ezartzen dizkion sexu esperientzien artean. Emakumeak ez du onartzen bere burua inesentzial gisa, non eta ez duen esentzial gisa berraurkitzen bere amore ematearen bidez. Objektu eginik, idolo bihurtzen da, eta harro ezagutzen du bere burua idolo horrengan, baina arbuioa dio inesentzialtasunera itzularazi nahi duen dialektika gupidagabeari. Altxor liluragarri bat izan nahi du, ez harrapatzeko moduko gauza bat.
‎deitzea, eta hamabost aldiz garestiago ordaintzen zen gizon bati edozein irain egitea baino; emakume ezkondu bat bahitzea, hain zuzen, gizon libre bat erailtzearen parekoa zen; emakume ezkondu bati eskua edo besoa estutzeak hamabost eta hogeita hamabost sos bitarteko isuna ekartzen zuen; abortua debekatua zegoen, ehun soseko isunez zigortua; emakume haurdun bat erailtzea lau aldiz garestiago ordaintzen zen gizon libre bat erailtzea baino; gizon libre batek halako hiru balio zuen haurrak izan zitzakeela frogatua zuen emakumeak, baina balio guztia galtzen zuen ama izateko modua galtzen zuenean; esklabo batekin ezkontzen bazen, legetik kanpo geratzen zen, eta gurasoei zilegi zitzaien alaba hiltzea. Emakumeak ez zuen inolako eskubiderik pertsona gisa. Nolanahi ere, Estatua indartu zenerako hasia zen Erroman ikusia genuen bilakaera:
‎Txokolate kaneladun batek Gideri Espainia osoa deskubritzen baldin badio, aho exotiko baten musuek areago eskaintzen diote beren herria maitaleari, landaredi, fauna, tradizio, kultura eta guzti. Emakumeak ez ditu bere baitan laburbiltzen ez erakunde politikoak eta ez aberastasun ekonomikoak, baina aldi berean haragitzen ditu mami haragizkoa eta mana mistikoa. Lamartineren Graziellarekin hasi eta Lotiren eleberrietaraino eta Moranden kontakizunetaraino, arrotza emakumeen bitartez ahalegintzen da eskualdearen arimaz jabetzen.
‎Gizonaren sexua hatz bat bezain garbia eta soila da; xalotasunez uzten da agerian, eta, askotan, mutilek harro eta erronkaz erakusten diote elkarri; emakumearen sexua, berriz, misteriotsua da baita emakumearentzat berarentzat ere, ezkutukoa, tormentatua, muki jarioa, umela; odoletan egoten da hilero, batzuetan humorez zikindurik, eta bizi sekretu eta arriskutsua du. Emakumeak ez du hartan ezagutzen bere burua, eta, neurri handi batean, horregatik ez ditu bere sentitzen desirak. Hain zuzen, desirak modu lotsagarri batean azaltzen dira.
‎horixe da emakumea; hura da bitartekari desiratua, gizonari arrotza zaion naturaren eta berdinegia zaion parekoaren arteko bitartekaria. Emakumeak ez dio aurrez aurre jartzen ez naturaren isiltasun etsaia, ez elkar onartzeko exijentzia gogorra; pribilegio paregabe batez, emakumea kontzientzia bat da eta, hala ere, badirudi posible dela hartaz jabetzea haren haragian. Emakumeari esker, badago modu bat ihes egiteko nagusiaren eta esklaboaren dialektika gupidagabeari, zeinak askatasunen erreziprozitatea baitu sorburu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia