Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 51

2002
‎Eguzkia ixilik ibiliko da bere bidean zehar. Emakumea ez hainbestean, soinutsuago, berba* Argitaratubakoa, 1985 tsuago baino. Honeen artean Pauline kalakaria; inoren kontra be, ez; baina, ekin!
2003
‎Aitaren egungo irudia eta etxean duen eginkizuna inoiz baino lausoagoak dira orain. Emakumea ez da etxean geratzen, eta gizonak, kasu askotan, ez du bete bere etxeko konpromisoa. Bakoitzak etxeko lanak egiteko erabiltzen dituen orduei buruzko estatistika puntualez gain, “etxea edukiz husteko joera dago, eta, aldi berean, irudi maskulinoa galtzen ari da eta bere gizarte rolean desitxuratzen ari da”, laburbiltzen du Martín Herguedasek, Gaztela eta Leongo gizarte ikertzaileak.
‎" Zatoz nirekin" esan eta amultsuki heldu omen zion beso batetik, edo zintzilikatu omen zitzaion, eta hurbiltasunak batzuetan ematen duen kidetasunari esker bakean eta isilik egin omen zituzten pauso batzuk kalean barrena, gizonaren sorbaldaren kontra burua ezarri eta begiak itxita, gizonezkoak ematen zion bake horretan atseden hartuz, erasotzaileak gainera oldartu zitzaizkienean. Emakumea ez omen zuten ukitu, baina bera jo izan balute bezala egin omen zien aurre, kate batetik zintzilik zeraman eskuko poltsarekin airean kolpe alferrikakoak emanez lehenik eta hitzez mehatxatuz gero, nahiz eta ordurako erasotzaileak ihesi alde eginak ziren. Gizonak minuturen bat egin omen zuen lurrean zerraldo konorterik gabe, eta kolpetik bere onera etorri balitz bezala begiak zabaldu zituen arren, ez omen zen gertatuarekin oroitzen.
2005
Emakumea ez zait (barka honen zakarki mintzatzea) batere" zerutiarra" iruditu.
2006
‎nik urteetan uste nuen heziketa kontua zela gizonezkoen eta emakumezkoen portaera ezberdinen arrazoia. Bere garaian" Emakumea ez da jaiotzen, bilakatu egiten da" Simone de Beauvoir-en esaldi hori interpretatzen nuen bere horretan. Baina geroztik irakurri dut berriz eta zer pentsatua ere eman dit.
‎" Eta orain desagertuko zara, ezta?", galdetu zion emakumeari Ainhizek, burua atzeko eserlekurantz jiraturik. Emakumea ez zen desagertu: hantxe jarraitzen zuen bere polar granateaz jantzita.
2009
‎Uretatik onik atera nuenetik are nabarmenagoa zuen nire alderako isuri berria. Emakumea ez zen ez gau ez egun nigandik bereizten. Charlotterekin egoteko paradarik ere ez nuen izana azken egunetan.
Emakumea ez zen halako gaitzak joa. Haren eztarrian,, erre?
‎Horretan GERMAN ikusten du.( Emakumea ez du oso ondo ikusten).
‎" Sartu hadi horrekin!" eta antzeko beste batzuk entzun ziren gizonezkoen ahotan. Emakumea ez zen, ez, emetasunaren gailurra; emetasunaren adiera eta ulerkera patriarkal horren gailurra, uler bedi. Bitartean, kolpe bakoitzarekin iruditu zitzaidan neure ondoko gizonezkoak, instintiboki, esku biak hankartera biltzeko keinua egiten zuela, esentziak babestu guran balebil bezala, intxaurrekin elkartasun intimoan.
2011
‎alegia, emakumezkoaren subjektibitatea ez dagoela erabat faloaren arauaren mende. Emakumea ez dago irentzearen beldurrera makurtua, gizona dagoen bezala. Aitaren debekuaren, ezak?
2012
Emakumea ez zen aurkezten, eta ahotsak entzuten ziren xuxurlaka:
2013
‎Garai hartan ez zen gutaz hitz egiten. Emakumea ez zen" inportantea". Ez gintuzten baloratzen, eta ez gintuzten baloratu harik eta esaten hasi ginen arte:
‎Irri batzuk aditu nituen. Emakumea ez zegoen bakarrik.
‎Handik dena espezial ikusiko zuten. Emakumea ez dakit negarrez edo irrika ari ote zen, baina eskua begietatik pasatzen ari zen, malkoak xukatzeko bezala. Eta pelukeroak bat batean jesukristoren oihua egin zuen, denek aditzeko maneran.
2014
Emakumea ez zegoen hain edanda, ia batere ez. Polita zen, begi ilunekoa eta musugorria, eta begi bizi biziak josiak zizkion bere lagunari, belatz batek bezain erne.
‎Betiereko emakumetasun hori, ordea, ez da existitzen, betiereko gizatasunaeta gizontasuna ere existitzen ez diren bezalaxe. Emakumea ez, hezur haragizkoemakumeak existitzen direla azpimarratuko du Beauvoirrek, beren konkretutasuneta partikulartasun guztiekin.
Emakumea ez da subjektu bezala erreibindikatzen, hasteko horretarakobitarteko zehatzik ez duelako eta gizonek behartutako menpeko erlazio konplexuhorretan lotuta eta harrapatuta dagoelako.
‎Sasoi bertsuan, gorputz atal guztiak ebaki zizkion emakume gazte bati apurka apurka eta putreei jaten eman. Emakumea ez hiltzeko agindu zien zerbitzariei ordea, jaten eta edaten emateko, bizirik eusteko ahalik eta luzaroen. Putreak bere besoei haginka ikusi zituen emakumeak.
2016
Emakumea ez zegoen ados, eta nik harekin bat egin nuen esatean ezinezkoa zela berea bezain ondo gobernaturiko izpiritu batek inori irain egitea.
‎Noizean behin jiratu egiten zen barran zegoen zerbait jateko. Emakumea ez zen ezer jaten ari.
2017
‎Gorroto hutsa zen. Emakumea ez zen berriro agertu. Hilabete asko izan nituen gorrotoa destilatzeko.
‎Gizonak karakterra duela esango da eta kitto. Emakumea ez. Emakume bat ezagutu dut aginduak ematen zituela emateagatik eta ez da onartzen.
Emakumea ez zen paretik kendu. Zamarra erdizka zabaldu eta pistola baten giderra erakutsi zion.
2018
‎ametza txarra da eraikuntzarako, egurra dateke; ahuntza menderatu ezina ez da etxeko abere. Emakumea ez da pertsona abere bai, doaikabe. Esakeraren mezua misoginoa da, baina hori adierazteko erabiltzen den hizkera neutroa da:
2019
‎Azkeneko urteetan, generoa sakonago lantzera jo dut, nire bizitzan jasandakoek eman didaten ikuspuntua kontuan hartuta. Emakumea ez beste gaiak ere landuko ditut, jakina, baina emakumearen ikuspuntutik.
‎ideia historiko bat da. Emakumea ez da errealitate finko bat, baizik bilakaera bat; bere bilakaera horretan konparatu dugu gizonarekin, hau da, bilakaera horretan definitu ditugu haren posibilitateak: haren gaitasunez mintzatzean, den horretara murriztu nahi izaten dute emakumea, gaur egun den horretara, eta horrexek faltsutzen ditu eztabaidak; egia da gaitasunak ez direla argiro agertzen baldin eta gauzatzen ez badira, baina egia da, era berean, transzendentzia eta gainditzea den izaki batez ari garenean kontuak ezin direla behin betiko kitatu.
‎esaterako, obuluaren egiturak ez du islarik haren egoeran; aldiz, garrantzi biologiko handirik gabeko organo bat, klitoria, funtsezkoa zaio. Emakumea ez du naturak definitzen: emakumeak berak definitzen du bere burua, natura bere erara ekarriz bere afektibitatera.
‎–Gizonaren gorputzak berez du zentzua, emakumearena kontuan hartu gabe ere; emakumearenak, berriz, gabetua ematen du gizasemea gogoan ez badugu[...] Gizona pentsa daiteke emakumea gabe. Emakumea ez daiteke pentsa gizona gabe?. Eta emakumea ez da gizonak erabakitzen duena baizik; hala,, sexua?
‎ispilukeria, ordea, desagertu egiten da haragizko harremanetan, eguneroko tratuan; errealitatearen esparruan kokatzen dira ezkon sentimenduak, hala nola amodio fisikoa. Emakumea ez da gizon maitearentzat janzten eta preparatzen. Dorothy Parkerrek, bere kontakizunetako batean, deskribatzen du nola emakume gazte bat irrikaz dagoen senarra noiz etorriko, egun batzuetako baimena eman baitiote, eta nola erabakitzen duen polit polita jartzea hura hartzeko.
‎Bien pobreziak, ostera, elkarrekikoa bihurtzen du ezkontzaren lotura. Emakumea ez dute ez feudalismoak eta ez Elizak askatu. Aitzitik, joputzarekin hasi zen familia patriarkaletik zinezko ezkon familiarako bidea.
‎zen, etxeko anderea, kultuari lotua, ez esklaboa baizik gizonaren laguna; senarrarekin lotzen zuen esteka hain zen sakratua, non bost mendean ez baitzen izan dibortzio bat bera ere. Emakumea ez zegoen bere geletan konfinatua: otorduetara, festetara joaten zen, eta antzerkira; kalean, gizonek pasatzen uzten zioten, eta kontsulak eta lictorak baztertu egiten ziren emakumea pasa zedin.
‎Ez bata eta ez bestea ez da subjektua. Emakumea ez da harrapakin bat, ezta aitzakia soil bat ere. Malraux ohartu da ezen Lawrencerentzat, hinduarentzat ez bezala, ez dela nahikoa emakumeak abagunea ematea infinituarekin kontakturik edukitzeko, nola ematen baitu paisaia batek:
‎Aldibereko inarrosaldi batek biribilkatu zituen bata bestearekin. Emakumea ez zen existitzen lurra bezala arrailtzeko baino, gizonarentzat erraiak zabalik edukitzeko baino, maitalearen humoreez betea izateko baino. Zoramendua hilketa bihurtu zen.
‎–Emakume hau hartu dut, eta halakoxea da nire neurria eta nire lur-zatia?. Emakumea ez da eramateko arina, baina gizona ez dago egina prestasunerako:
‎Gizonarengatik betetzen dira Jainkoak lur honetarako dituen asmoak. Emakumea ez da laguntzaile bat baino. Emakumea bere tokian geratzen da, zain, eta aditzera ematen du:
‎Emakumea gizonarekin lotzen duen sexu harremana ez da gizonak emakumearekin duen lotura bezalakoa; emakumea haurrarekin batzen duen loturak ez du parekorik beste ezeinekin. Emakumea ez da brontzezko tresna soilak sortua: orobat, makina ez da aski emakumea ezeztatzeko.
‎esku hartze hori bestelakoa balitz, emaitza ere bestelakoa litzateke guztiz. Emakumea ez dute hormonek definitzen, ez sen misteriotsu batzuek, baizik kontzientzia arrotzen bitartez bere gorputza eta munduarekiko harremana atzemateko duen moduak; neska nerabea mutil nerabearengandik bereizten duen amildegia modu hitzartuan handitu diete, txiki txikiak direnetik; gero ezin eragotz daiteke emakumea egina izan den bezalakoa izatea, eta emakumeak beti darama iragan hori arrastaka; horr... Jakina, ez da sinetsi behar emakumea eraldatzeko aski denik haren kondizio ekonomikoa aldatzea:
Emakumea ez da inolako halabehar misteriotsuren biktima; emakumea espezifikatzen duten singulartasunen esanahiak emana da haien garrantzia; singulartasun horiek gainditzeko modukoak izango dira baldin eta haiek beste ikuspegi batetik atzematen hasten bagara; ikusia dugu nola emakumeak bere esperientzia erotikoaren bidez probatzen duen, eta maiz higuintzen, gizasemearen nagusitasuna:
‎Mogueime emakumearenganantz hurbildu zen zenbait urrats, harri baten gainean eseri zen, so egin zion. Emakumea ez zen itzuli, hurbiltzen zelarik ikusi zuen, zeharka, irudiagatik eta irudiaren araberako ibilerarengatik ezagutzen zuen, ez zekien oraindik zer izen zuen, portugaldarra zela baizik ez, behin galegoz mintzatzen zela entzun baitzuen. Emakumearen aldaken mugimendu kadentziadunak Mogueime aztoratzen zuen.
2020
‎Taulan agertzen den moduan, gizona zer da? Emakumea ez dena. Eta zer da gizon modernoa?
‎Alkateak tarte luze bat egina zuen ordurako eta albait bizkorren ibili beharrean egon zen. Emakumea ez zen behin ere desbideratu eta laster azken zeharkalea atzean utzi zuen. Mikel txundituta zegoen, kale itsua baitzen hau eta amaieran beheranzko eskailerak baino ez zeuden, beheko kale nagusirantz eramaten zutenak.
‎Atera nintzen. Emakumea ez zegoen erakusmahai aldean; jada ez zen aditzen inoren ibiltzea, garbiketaren tresnak ez ziren handik ikusten. Begirada bat egin nion gelei ematen zuen korridoreari; ez zegoen harreragile garbitzailearen zantzurik.
2021
‎Ezin esan leku ukatua denik, larriagoa baita hari egin zaiona. Emakumea ez da ia inon aipatua izan, eta aipatu izan denetan iraintzeko izan da, salbuespenak salbuespen. Salbuespenok ez dira asko, egia.
‎Emakume batek ireki dio atea (ia beti dira emakumeak). Emakumea ez zen hitzorduarekin akordatzen. Gogoratu izanak ere ez zuen egongela txukunduko.
‎ideia historiko bat da. Emakumea ez da errealitate finko bat, baizik bilakaera bat[...] transzendentzia eta gainditzea den izaki batez ari garenean kontuak ezin direla behin betiko kitatu. (I:
‎Iritsi zen polizia ere. Emakumea ez zen mugitzen baina arnasa hartzen zuen. Unetxo bat lehenago besoan jarri nion eskua, “ondo zaude? ”, baina begiratu ere ez zidan egin.
Emakumea ez da dantzaria izan, dantzatua baizik. Egia ote?
2022
Emakumea ez da ama jaiotzen. Ama jaio egiten da.
‎esku hartze hori bestelakoa balitz, emaitza ere bestelakoa litzateke guztiz. Emakumea ez dute hormonek definitzen, ez sen misteriotsu batzuek, baizik kontzientzia arrotzen bitartez bere gorputza eta munduarekiko harremana atzemateko duen moduak.
‎Autoak eraikuntza enpresa baten errotuluak ditu. Emakumea ez dago gehienetan bezain dotore jantzita, prakak ditu soinean eta gainetik ardo koloreko zamarra luzea, ia belaunetaraino heltzen dena. Inbidiaren atximurra nabaritzen du zelatariak, ez andreak etxe berri bat erosi duelako, berak ez luke inolaz ere beste etxe batean bizi nahi, baina bai andreak egitasmo bat duelako, bizitzaren zati handi bat aurretik duelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia