2000
|
|
Beste alde batetik, Euskal Herrian jatorria eta abiapuntua
|
duten
taldeak daude, bertan sendotasuna lortu eta gero, proiekzio estatala edota nazioartekoa ere lortzensaiatu direnak eta aurreko kategorian aipatutako taldeekin, estatu mailan behintzat, lehiatzeko moduan direnak. Hauxe da El Correo taldearen kasua, zeinaren beste ezaugarria, hain zuzen ere, Euskal Herrian bertan jarraitu duen hedapen multimediatikoaindartsua izatea den.
|
|
Anzieu ren iritziz (1986), taldeetan fantasia kontuan hartzeak eta erabiltzeakdesberdintzen
|
ditu
taldearen ulermen psikoanalitikoa eta psikosoziologikoa (Lewin i buruz ari da batik bat).
|
|
Antzinako Erregimeneko gizarte tradizionalari amaiera eman zion trantsizio garaia zen, non gizartearen modernotze prozesuak behar ezberdin batzuk ezarri zituen (estatu zentralizatua, mugikortasun soziala, herritarren arteko komunikazioa, kultura zentralizatua, gizartearekiko identifikazioa, ezagutza modernoen inguruko formazioa, alfabetakuntza, etab.), irakaskuntzaren arloan ere erantzuna izango zuten beharrak hain zuzen. Izan ere, kulturaren administrazio eta zabaltze tresnen kontrola guztiz oinarrizko baldintza zen gizarte berria eraiki nahi
|
zuten
talde sozialen nagusitasuna ziurtatzeko.
|
2001
|
|
Ikasle bakoitzak modu ezberdinean egingo du bidea, eta proposatzen zaizkionikas esperientziei atarramendu ezberdina aterako die. Are gehiago, eginkizunhoriek elkarreraginean burutuko diren heinean, ez
|
dute
talde guztietan balioedota erabilgarritasun berbera izango, eta ondorio/ emaitza ezberdinak (ez beti, ikusgarriak?) eragingo dituzte talde batean eta bestean, ikasle batengan etabeste batengan.
|
|
Ordurako ez
|
nuen
taldearen babesa, eta berriro zirkuitu honetara hurbildunintzenean, beste emakume batzuekin ere egin nuen topo. Bat batean, ez nintzenbakarra; ezta arrunta ere.
|
|
Hau da, gizabanakoek beste hizkuntzaren eta kulturaren ezagutza eta apreziazioa jasotzendute beren identitate kulturalari eutsiz (ikus Lambert-en (1974) elebitasungehigarriaren kontzeptua). Hizkuntza minoritarioa
|
duten
taldeko kideentzat, berriz, 2Hren jabekuntzaren ondorio soziala asimilazioa da (ikusLambert en (1974) elebitasun kengarriaren kontzeptua). Beraz, testuingurusoziala garrantzizko faktore bezala ikusia izan da hizkuntzen jabekuntzan.
|
|
Hizkuntzaren eta kulturaren prestigioari dagokionez, ez bakarrik bere lurraldean duen prestigioa, baizik eta baita nazioartean duena ere.Hiztun komunitateak orduan eta status altuagoa izan, bizitasuna kolektibitatebezala jarrera hartzea ulertuko litzateke. Nahiz eta faktore demografiko eta laguntza instituzionalekoak bezain neurterraza ez izan, gertakari soziopsikologikoekadierazten
|
dute
talde estatus altuak taldeko kideentzat identitate sozial positiboagoaekar dezakeela, eta, aldiz, estatus baxuko kideentzat hori zailagoa dela (Sachdeveta Bourhis, 1987; Tajfel eta Turner, 1979).
|
|
Aipatzekoa da, ziurragoa dela orokorrean, bizitasun orokor indartsua dutenhizkuntz taldeak entitate kolektibo desberdindu modura bizirautera iristea, eta ezbizitasun orokor ahula
|
duten
taldeak.
|
|
3 Azkenik, ukipena kontuan izanik, 2H
|
duen
taldearekiko gertutasuna aldatuegin daiteke estatus politiko linguistikoaren baitan. Horrela, hizkuntzaofizialak ikasteko arrazoiak arras desberdinak dira, atzerriko hizkuntzarenjabekuntzan agertzen diren orientazioen arabera.
|
|
Laburtuz, Clement eta Kruidener ek (1985) integratibitatean sartzen diren biaspektu garrantzitsu azpimarratzen dituzte: afektu positiboa eta dagoeneko Gardner eta Lambert-ek (1972) aipatutako identifikazio desioa; eta autore horiek diotenaren arabera, badaude zenbait kasu, zeinetan biak ez dira elkarrekin agertzen.Beren ustetan, orientazio integratiboa beste talde etnikoarekin kontaktuan egon etaberen kultura mehatxatua ikusten ez
|
duten
taldeetan bakarrik agertzen da; baldintza horietatik kanpo, zaila da gertatzea. Hori, orokorrean, hizkuntza menperatzaileeta maioritarioa duten taldeen kasua da.
|
|
afektu positiboa eta dagoeneko Gardner eta Lambert-ek (1972) aipatutako identifikazio desioa; eta autore horiek diotenaren arabera, badaude zenbait kasu, zeinetan biak ez dira elkarrekin agertzen.Beren ustetan, orientazio integratiboa beste talde etnikoarekin kontaktuan egon etaberen kultura mehatxatua ikusten ez duten taldeetan bakarrik agertzen da; baldintza horietatik kanpo, zaila da gertatzea. Hori, orokorrean, hizkuntza menperatzaileeta maioritarioa
|
duten
taldeen kasua da. Guri dagokigunez, Euskal Herrian, gaztelania dutenen taldea legoke egoera horretan.
|
|
Hori, orokorrean, hizkuntza menperatzaileeta maioritarioa duten taldeen kasua da. Guri dagokigunez, Euskal Herrian, gaztelania
|
dutenen
taldea legoke egoera horretan. Bestetik, Clement eta Kruidener enustez (1983), 2Hren jabekuntzan beti egongo da presente nolabaiteko orientaziopragmatiko edo instrumental bat.
|
|
Hizkuntzaren jabekuntzari dagokionez, Labrie eta Clement ek (1986) bizitasun etnolinguistikoaren pertzepzioaren efektua aztertu zuten H2rekiko jarreraeta motibazioetan. Emaitzek erakutsi dutenez, ez zegoen inongo erlazio estatistikorik bizitasun subjektiboaren pertzepzioen artean (SVQaz neurtzen ziren modura) eta frankofonoen H2
|
zuen
taldearekiko jarreren eta H2 ikasteko motibazioen etaH2ren erabilpenaren artean.
|
|
a) identitateespainolak orientazio instrumentalean eta integratzailean eragiten du. Orientazioinstrumentalari dagokionez, identitate espainol altua duten subjektuak dira orientazio mota hori indartsuena dutenak, eta orientazio integratzaileari dagokionez, identitate espainola baxua
|
dutenen
taldea da orientazio mota hori indartsuen duena. Identitate euskaldunari dagokionez, horrek orientazio integratzailean bakarrikeragiten du esanguratsuki, identitate euskaldun altua duten subjektuak izanikorientazio integratzaile indartsuena dutenak; b) baldintza geografikoak orientazioinstrumentalean eragiten du, baldintza hori oso beharrezkoa dela uste dutenek izanik orientazio instrumental indartsuena; eta baldintza linguistikoak integratzaileaneta irabazi pertsonalekoan eragiten du, baldintza hori oso beharrezkoa dela ustedutenek izanik integratzaile indartsuena, eta baldintza hori beharrezkoa dela ustedutenek irabazi pertsonalekoa dutela indartsuena.
|
|
Euskararenerabilera eta horrek dituen funtzioak aztertzeko, ondorengo mailak hartu dirakontuan sare sozialean (Espi, Azurmendi eta Arratibel, 1993; Arratibel, 1999): 1) Gertuko sarea: gizabanakoak normalki interakzionatzen
|
duen
taldea, familia, lagun eta ezagunekin egiten duen euskararen erabilera; maila honetan gurasoak, bikotekidea, seme alabak, lagunak, lehengusuak, bizilagunak, lankideak eta ikaskideak sartzen dira; 2) Urrutiko sarea: ezezagunekin egiten dituzten kanpo erabilerak, eguneroko interakzio zirkulutik kanpo daudenak eta erlazio urriagokoak; maila horretan sartzen dira:
|
2002
|
|
garrantzizkoak dira eskala ekonomiak garatzeko etaarlo teknologikoan, esparru komertzialean, ikerketan eta garapenean (I+G) eta kudeaketan sinergiak koordinatzeko. Ildo horretan, lan sozietateen tzakoerreferentzia esanguratsuak dira enpresen arteko lankidetza estrategi koanburututako esperientziak, konkretuki lehenengo talde sektorialen eraketa: adibidez, galdaragintza eta konponketa jardueretan diharduten enpresenelkarteak (interes ekonomikoa
|
duten
talde gisa egituratuak).
|
|
Neoklasikoen ereduaren oinarria konkurrentzia perfektuada (eta ondorioz, milioika gizabanakok osatutako merkatuan, gizabanako bakoitzak eragin ahalmen oso txikia izatea). Eredu horretan, merkatuan eragina izateahelburu
|
duten
taldeak (monopolioak) ez dira ontzat jotzen, interes kolektiboengainetik beren talde interesak jartzen saiatzen baitira. Jokabide horren ondorioz, sindikatuek soldata maila finkatuko lukete, eta enpresariek zenbat enplegu sortzendiren erabakiko lukete.
|
|
Roman Felones ek, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza etaKultura Kontseilariak, 1987an hauxe esan zuen, alegia, euskararen tokia unibertsitatean itzulpen eta interpretazio saileko lizentziaturaren barrura mugatu beharzela45 Adierazpen horiek harrigarriak dira, Unibertsitatearen behin behinekoaraudiak euskara eta gaztelania unibertsitatearen hizkuntza ofizial moduan hartuzituela kontuan hartuz gero. Unibertsitate berriak, gainera, ez zuen ondo hasi bereibilbidea; 1990eko azaroan Magisteritzako lehen ikasmailan eskolak euskarazjasotzen
|
zituen
taldea desagerrarazi zuen. Urtebete beranduago, berriro jarri zenmartxan.
|
|
Irakasle elebidunek unibertsitate euskaldunaren subjektu estrategikoaosatzen dute. Jatorri ezberdinak
|
dituzten
taldeez osaturik dago: irakasleeuskaldun zaharrak, zeintzuk esfortzu galanta egin behar duten?; euskaldun berriak, horiek oraindik esfortzu gehiago?:
|
|
Arriskuaren gizartea, beraz, ez da, klase gizartea?. Epe luzera ez
|
ditu
talde, herrialde edo eskualde batzuk bereizten. Modernizazioaren arriskuek duten globalizaziorako joera azpimarratu beharreko fenomenoa da.
|
|
Alde batetik, Getxon udal irratia sortu berria zegoelako, eta, beste aldetik, lizentzia lortu zutenek garatutako proiekturik ez zutelako. Gasteizko Gobernuan ziren bi alderdi politikoek (k eta PSOEk) ideologikoki hurbil
|
zituzten
taldeen alde jo zutelako susmoa piztu zuen erabaki horrek.
|
|
iritzi bat plazaratzen du beste guztien gainetik. Horretara, iritzi publikoa talde baten iritziaren bozgorailua da; eta, bozgorailurik ez
|
duen
taldeak, bere zerbitzuan hedabiderik ez daukan taldeak, bere iritzia publikoaren aurrera eramaterik ez duen taldeak, iritzirik ere ez du.
|
|
iritzi bat plazaratzen du beste guztien gainetik. Horretara, iritzi publikoa talde baten iritziaren bozgorailua da; eta, bozgorailurik ez duen taldeak, bere zerbitzuan hedabiderik ez daukan taldeak, bere iritzia publikoaren aurrera eramaterik ez
|
duen
taldeak, iritzirik ere ez du.
|
|
Sistema guztietan, guzti guztietan, hedabide nagusiek botere ekonomikoa eta politikoa
|
duten
taldeen mesedetan dihardute, edozein delarik botere horren ildo politikoa, ekonomikoa, erlijiosoa eta kulturala.
|
|
Azestes ospetsuaren berriak eta izenak aztoratuak zituen auzoko herriak. Itsasertza bete
|
zuten
talde alaiak osatuz, denak Eneas eta beretarrak ikusi nahian, eta batzuk lehian parte hartzeko prest. Plaza erdian denek ikusteko moduan ipini dituzte lehenbizi sariak:
|
|
Orain,
|
zuen
taldeak eta zuen zuzentza botereak krisi larria bizi duenean, eztabaida publikoen eta legeen bidez Senatuaren aurkako jarrera xaxatu nahi dutenak prest direnean, Gaio Verres ekarri dute epaiketa honetara erruztaturik, denen iritziak, bere bizitzak eta ekintzek kondenatua, bere itxaropen eta adierazpenen arabera bere maila ekonomikoagatik errugabetua.
|
2003
|
|
Horien ondorioz, UEU beti euskara hutsez egin zela gogorarazi zien sailburuei Orbek, «ni ez naiz inor jokabide hori aldatzeko», eta bi urte lehenago tankera bereko eskariari ere ezezkoa eman zitzaiola. Edozein kasutan, «Arrazoi indartsuagoak baldin badituzue edo eta
|
zuen
taldearentzat oker handiak sortzen badizkizue, agian, auzia birplaneatu litzateke». Ez zen horrelakorik gertatu, nahiz eta noizean behin gaia berriro azaldu sailburu bileretan.
|
|
UEU uztailaren 18an hasi zen, Manuel Lekuonaren hitzaldiarekin, Unibertsitate eskaera zela-eta 1922an Gernikan gertatutakoak gogoraraziz. Martin Orbek, bere aldetik, euskara unibertsitatera eraman nahi
|
zuten
talde, ekintza, zein eskaera guztiei kidetasun osoa agertu zien. Mahaian izan ziren beraiekin Juan Mari Lekuo na eta Patxi Uribarren, azken hori Euskaltzaindiaren ordezkari moduan.
|
|
Hegoaldeko EAS (Euskadiko Alderdi Sozialista) eta Ipar Euskal Herriko HAS (Herriko Alderdi Sozialista) alderdien batasunaren ondorioz sortu berria zen EHAS alderdiak mesfidati samar hartu zuen Euskal Unibertsitatearen aldeko kanpaina. So zialista abertzaleak bildu nahi
|
zituen
talde honen iritzia garrantzitsua da, UEUren inguruko zenbait lagun bertako kide ere bazen eta. EHASen Euskaldunak aldizka rian idatzitako bi artikulutan zera esaten zen:
|
2005
|
|
Bi urte ospatu gabe egon ondoren ekaina bukaeran alardeari berrekitearen aldeegingo
|
du
talde batek. Bidasoa konpainian adibidez, eta bere kokapena ez galtzeko, soilik 11 pertsonak desfilatu zuten.
|
|
(...) Konstituzioaren ikuspegitik, ez dago zalantzan jartzerik Tradizional deituAlardeko konpainiak osatzen dituzten kideek biltzeko eta besterengandik bereiztenden talde bat, berezko izena, egitura eta antolakuntza
|
dituzkeen
talde bat, osatzekoaukera, eta era berean, auziari abstraktuan helduz gero, Konstituzioan trabarik ezdute edukiko elkarte horiek, beren egituretatik abiaturik, alardearen ospakizunaktradizioa ulertzen duten moduan antolatu nahi badituzte. Halaz ere, beharrezkoa dakasu zehatzari eta haren inguruan gertatzen diren gorabehera bereziei ere heltzea, Konstituzioak ezagutu eta aitorturiko ahalmen horien araberako jarduna gehiegizkojarduna ote den ikusteko edo jardun hori Konstituzioak ere aitortzen eta bermatzendituen beste eskubide batzuen, eta horietakoa dugu sexuarengatik ez baztertuaizateko eskubidea?
|
|
Tradizioaren eraikuntzaren atzean sarritan botereen arteko lehia da ezkutatzen dena. Zentzu horretan, botere gehien
|
duen
taldeak tradizioaz duen bere ikuspegia gailentzea lortzen du. Iraganeko zenbait elementu jakin aukeratzen dira, baina azkeneko emaitza etahelburuak guztiz berriak izaten dira, eta beti interes zehatz batzuk daude historiareneta tradizioaren irakurketa honetan.
|
|
Lan-taldeak osatzeko bi irizpide nagusi daudela esan daiteke: aldebatetik, ikasleen artean, beraien gustura nahi
|
duten
taldeetan kokatzea; bestetik, irakaslearen irizpidearen arabera taldeak osatzea. Irizpide horiekin noizean behinjokatzea eta aldaketak egitea komenigarria ikusten da.
|
|
Irakasleen, gurasoen eta ikasleen parte hartzea eta inplikazioahobetuko da baldin eta beraien artean komunikazio eta inflormazio fluxuak ondokudeatzen badira. Ikastetxean informazioaren kudeaketa egokia egiteko ezinbestekoa
|
dugu
talde lana bultzatzea. Irakasleek, gurasoek eta ikasleek erakundeanintegratzeko eta parte hartzeko elkarren arteko komunikazioa beharrezkoa dute.
|
|
Bileretako lana bukatzen dutenean, txantxetan hasten dira, oso giro ona baitago. Zein langile mota
|
ditugu
talde honetan. Nola jokatu behar du Lurdesek talde honetan?
|
|
zikloko edo saileko bileretan, ikasmaila edo irakasgaibakoitzaren arduradunek helburuei, edukiei, metodologiari eta ebaluazioariburuzko irizpideak adosten dituzte. Curriculum atal hauen irizpideak mailakatu eta hitzartu behar
|
ditu
talde honek. Hurrengo lerroetan bi ikuspegihauek lantzen saiatuko gara:
|
|
Taldekatze hauek denbora jakin baterako egiten dira, lan zehatz bat egiteko.Lana amaitzen denean, taldea desegin egiten da, ez du jarraitzen. Antolaketa honekaukera ematen du, batetik, lana talde txikietan banatzeko eta, bestetik, irakasleakarreta handiagoa eskaintzeko behar handiena
|
duten
taldeei. Lana interesen edo gaitasunen arabera bana daiteke, talde bakoitzari bere ahalmenaren araberako emaitzaeskatzeko.
|
|
Rolen eredua: erabakia hartu behar
|
duen
taldeko kideek rol bat jokatzen duteerabakia hartzeko. Pertsona batek pertsona baikorraren rola jokatuko du, besteak ezkorraren papera(, deabruaren abokatua?) eta beste kide batekmoderatzaile papera jokatuko du.
|
2006
|
|
Weber-en teorian gizartea ulertzeko modu bat dugu: interes antagonikoak
|
dituzten
taldeen arteko borrokaren lurraldea da gizartea. Talde bakoitzak bere interes partikularrak ditu eta, hortik aparte, munduaren gaineko bere irudia.
|
2007
|
|
Horrenbestez, iruditzen zaigu gaindituta dagoela arraza giza talde batekopartaide izatearen lotura elementu dela dioen kontzeptua. Gisa berean, iruditzenzaigu jaiotzaren edo halako kultur inguru zehatzean egotearen kasualitate hutsekolotura ere gainditu behar dugula, baldin eta gizabanakoak ez
|
badu
taldeari atxikipen librea erakusteko eskubiderik, betiere arestian azaldutako hiru kontzientziamailetan. Noski, gizabanako helduari buruz ari gara, aurretik ez baitu aukeraketaautonomoa egiteko gaitasunik, begi bistakoa denez.
|
|
Honako galdera hau egiten dugunean, Zeintzuk dira nazioak osatzen dituzten komunitateak? garbi ikusten dugu erantzunaren gakoa oinarri etniko aurremodernoan datzala.Bestela esanda, nazioak osatzeko aukerak
|
dituzten
taldeek bi baldintza hauekbetetzen dituzte: alde batetik muinean komunitate etniko esanguratsua izatea, berenoroipen, sinbolo, mito eta tradizioz horniturik, eta bestetik populazioak sentimendueta helburu amankomunak izatea.
|
|
Bestalde, kulturitxura emateko prozesu hori, ez da bare bare garatuko den zerbait. Estatuek, Parlamentuak, Europako Kontseiluak edo ordezkaritzarik ez
|
duten
talde gutxituek tirabirak dituzte beren artean. Kultur gaiak ezinegona sortzen du eta erakundeeuroparrak egoera ahalik eta apalen gera dadin saiatzen dira.
|
|
toxikotasun ezezaguna duten substantziei, aurretik ikertuakizan diren substantzien batez besteko toxikotasunari dagokion lehenespenezko balioaesleitzen zaie. Substantzia, jada arrazoizko substantzia kopuru bat ikertua
|
duen
talde kimikokopartaidea bada, orduan, batez besteko toxikotasuna talde horretatik ateratzen da, batez bestekoorokorra atera beharrean.
|
|
Eskola osomikrosistema garrantzitsua da haurraren bizitzan (Lopez eta Fuentes, 1994; Barretteta Buchanan Barrow, 2002; Buchanan Barrow, 2005). Mikrosistema horretansartzeak, besteak beste, honako aldaketa ekologiko esanguratsu hauek dakartza: alde batetik, ordura arte haurrak talde txiki batean (familian) zituen eragin trukeak; eskolan, berriz, talde handi batean gertatzen dira eragin truke horiek; bestetik, adinbatzuetako haur gutxi batzuek eta helduek osaturiko talde bateko kide izatetikheldu gutxi eta adin bertsuko haur asko
|
dituen
talde batera pasatzen da; azkenik, berezko jarduerak egitetik araututa dauden jarduerak egitera igarotzen da (Bronfenbrenner, 1979).
|
|
13.12 irudia. Telebistak eragina
|
du
talde nazionalen inguruko ezagutzetan etausteetan (argazkia: www.tacoline.net).
|
|
Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste
|
dute
talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute. Hori guztia kontuanhartuz, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso interesgarria da, batetik, estereotipo nazionalak nola garatzen diren aztertzea eta, bestetik, estereotipaziomaila eta horretan eragina izan dezaketen aldagaiak aztertzea.
|
|
R. Kae s ek dioenez (1999), hiru behar motaksorrarazten
|
dituzte
taldearen teoria psikoanalitikoek eztabaidatzen dituzten problemak: behar soziohistorikoek, behar klinikoek, eta pentsamendu psikoanalitikoakbere epistemologia lantzeko duen beharrak.
|
|
Hemen, askatasunaren grina naturalaz ari baita, adibide gisa ehiztari eta artzainen herri nomada primitiboen askatasun zaletasuna aipatzen da, nahiago
|
baitute
taldearen askatasuna (talde barruan bizitza batere ez den arren hertsadurarik gabekoa, oharrarazten du berak!), laborantzak eskaintzen dizkien erosotasunak baino712 Ez dakit Kant-ek menditarrak bereziki primitiboak ikusten zituelako, Geografia Fisikoan (arg. F. Th.
|
2008
|
|
PROESC banaka edo taldean aplika daiteke. Taldean aplikatzen denean, txikia izan behar
|
du
taldeak. Hitzak garbi ahoskatu behar dira eta behar den bestetan errepikatuko dira, hautemate hutsegiterik gerta ez dadin.
|
|
Nork erabakitzen du Batzar Nagusia deitzea? Kide kopuru handia
|
duten
taldeko organo guztietan bezala, nork bere burua deitzea ez da batere erraza eta, beraz, deialdi hori erraztu eta ondo eratzeko asmoz, administrazio organoari dagokio, «korporazio» izaera duten erakunde guztietan gertatzen den moduan. Hori bai, jakina, urteroko ohiko Batzar Nagusia deitzeko orduan, legean ezarritako irizpideei jarraitu behar die Errektore Batzordeak.
|
|
Hala eta guztiz, boto eskubidea erabiltzeko benetako interesik ez
|
duten
taldeei eskubide hori emateak arazo larriak sortzen ditu bai sozietatearen ikuspegitik bai eta erakundearen ikuspegitik ere. Kooperatiben errealitatean, adibidez, behar den erakundezko zaintza mailarik ez izatea da, behin baino gehiagotan, horren ondorioa.
|
|
Ez dago batere argi indar politiko handiagoa
|
duten
taldeen aldeko erabakiak hartzea ez dela derrigorrez zuzena izan behar. Alderantziz, beharbada, epe motz eta luzera jardueran parte hartzen dutenen arteko interes ezberdinak bateratzean har daitezke erabakirik onenak.
|
|
Bestalde, setgid bita setuid antzekoa da, baina taldearen babesei dagokie, helburua berdina izanik, babesak modu kontrolatuan saihestea hain zuzen. Beraz, setgid bita aktibatuta duen exekutagarria bere exekuzioan zehar exekutagarriak esleituta
|
duen
taldearen baimenekin arituko da.
|
|
Taldeak sortzeko eta eguneratzeko groupadd eta groupmod komandoak erabili ohi dira konfigurazio fitxategiak zuzenean ukitu beharrean. Erabiltzaile batek esleituta
|
dituen
taldeak aldatzeko, berriz, usermod komandoa erabiliko da g, G edo Ga21 aukerarekin. Beste aukera bat da aipatutako ingurune grafikoak erabiltzea.
|
|
Erabiltzailea zenbait taldetako partaidea izan arren, momentu batean talde bakar bat du esleiturik. Kontuan sartzean, saioaren hasieran alegia,/ etc/ passwd fitxategian zehaztuta
|
duen
taldea esleitzen zaio erabiltzaileari.
|
|
Hori dela-eta, Unix sistemetan azaldu den setgid izeneko bit berezia erabili ohi da partekatutako fitxategi azpisistemaren erro katalogoan. Hala egiten denean, besterik esaten ez den bitartean, azpisisteman sortzen diren fitxategi guztietako taldea katalogo horrek esleitutakoa izango da, sortzen duen erabiltzaileak momentuan esleituta
|
duen
taldeari kasu egin gabe eta newgrp komandoa erabiltzeko beharrik gabe.
|
2009
|
|
Taldekideen ezaugarriei dagokienez, bi aukera posible ditugu: bata, antzeko ezaugarriakdituzten emakumeen taldeak egitea litzake, alegia, etxekoandreen taldeak, lanmunduko arazoak sentitzen dituztenenak etab.; edota ezaugarri ezberdinak dituztenemakumeen taldeak sor genitzake, nahiz eta hauekin lan egitea zailagoa izandaitekeen esperientziarik ez
|
duen
talde gidariarentzat.
|
|
Azken joera horri erantzuteko, ordea, bada besteplanteamendu alternatibo bat egiten duen korrontea. Piluletatik ihesi, emakumeensexu arazoez beste ikuspuntu bat
|
duen
talde batek dihardu, hain zuzen, sexuheziketaren bidea eta emakumeen espezifikotasuna azpimarratzen dituena (ikusiKaschak eta Tiefer, 2001). Ikuspegi tradizionaletik urruntzen den beste proposamen hau helarazi nahi diegu irakurleei orri hauetan.
|
|
Botere harreman asimetrikoak
|
dituzten
taldeetan, estereotipoek harremanhoriek azaltzen eta iraunarazten laguntzen dute. Emakumeek sentiberak direlakohautatzen dituzte zeregin mota jakinak edo gizonek errendimendura eta ekintzarabideratuago daudelako izaten dituzte bestelako lanak edo jokabideak.
|
|
Gizonen eta emakumeen laginak konparatzen direnean, desberdintasunesanguratsuak ikus daitezke aldagai batzuetan, horietatik, nabarmenena jatorriaizanik. Ikusi dugun bezala, emakume gehienak Latinoamerikatik etortzen dira baina patroia aldatzen da gizonen lagina aztertzean; kasu horretan, Magrebekoekosatzen
|
dute
talde handiena(% 66,3), latinoamerikarrak atzetik datoz(% 24,5) etagainerako% 9,2 Ekialdeko Europatik. Magreben eta Ekialdeko Europan egoerazibila ez da berdina, oro har, emakumeak ezkonduak edota bananduak daude; gizonak, berriz, ezkongabeak dira.
|
|
Eta, batez ere, telefonoarenoinarrian dagoenak: hitz egiteak, eta behin eta berriro azaltzen zaigun galdetzeak.Edo hormetan erantsitako kartelak (baliabide gutxi
|
duten
taldeek asko erabiltzendute oraindik sistema hau, eta oso proiektu interesgarrien berri izateko bidea da). Edozein bidetan topa liteke kultura albistea, bide estandarretatik aparte.
|
|
Zorionez ez da halako askorik gertatzen, herriko talde eta norbanakoen arteanherri komunikabideak ondo ikusiak eta errespetatuak izaten direlako. Normaleaninformazio orokorreko hedabideetan protagonismorik ez
|
duten
talde eta pertsonekeskertu egiten dutelako euren berri ematea eta batzuek besteen beharra dutelako.Kazetariak iturria behar du bere lanerako lehengaia delako eta informazio iturriakbere mezua zabaltzeko kazetaria behar du. Hala eta guztiz ere, gaizki ulertuak, hanka sartzeak eta akatsak gerta daitezke, eta horiei profesionaltasunez aurre eginbehar zaie.
|
|
Dena dela, gero eta gehiago dira erredakzio lokaletara heltzen diren prentsa oharrak (askotangoitik behera idatziak eta informazio elementu guztiekin: titularra, azpititularra, albistearen gorputza, tartekiak, argazkia...), egun gero eta gehiago baitira prentsabulegoa edo prentsa arduraduna
|
duten
talde eta erakundeak, instituzionalak izanzein ez izan.
|
|
Hurbiltzen zaizkigunhoriek ezagunak direnean, presioa handiagoa izaten da, hurbiltasunaz baliatzendirelako. Herriaren presioa onerako ere izaten dela aitortu beharra dago; izan ere, normalean bestelako hedabideetan sarbiderik ez
|
duten
talde eta norbanakoek benebenetan eskertzen diote herriko kazetariari euren informazioa kaleratzeko egitenduen lana eta ahalegina.
|
|
Alderantziz, tindaketa kobalenteek konplexu nahiko espezifikoak etaoso egonkorrak ematen dituzte. Batzuetan, mota honetako tindatzaileak koloratzaile erreaktiboak deitzen dira, zelula osagaien funtzio talde zehatzekinerreakzionatzen
|
duen
taldea dutelako. Hauek, ez dira orokorrean biologianerabiltzen, bai ostera ehungintza industrian.
|
|
17 Azkueren eta Bustintzaren ikasle ziren Euzko Gaztediko hainbat kidek sortu zuten Bilbon Euzkeltzale Bazkuna elkartea. Euskaltzaindiaren gidaritza onartzen ez
|
zuen
talde horrek, Euzko Deya izeneko aldizkaria argitaratzeaz gain (1916), Euzkerea aldizkaria ere kaleratu zuen. Horrez gain, Método gradual para aprender el euzkera izeneko euskara ikasteko metodoa plazaratu zuen, eta baita urtero egutegi bat atera ere.
|
|
Politika fiskalaren helburua, adibidez, zergak txikiagotuz? eskaera agregatua handitzea bada, batez ere kontsumorako joera marjinal handia
|
duten
taldeen bitartez egin da.
|
|
Zerga gutxiago ordaintzeko orduan trebetasun handiena
|
duten
taldeen kasuan (zergen zama alboratzeko zenbait tresna erabiliz), batez besteko tasak handiagoak eta tasa marjinalak txikiagoak izan behar dira, zergen zamari uko egiteko talde horiek duten erraztasunari aurre egiteko asmoz.
|
|
· Konexioetan igorle bakarra eta hartzaile bakarra egon daitezke. Hau da, TCPk ez
|
du
talde difusioa edo difusioa egiteko balio (multicast edo broadcast, hurrenez hurren, ingelesez).
|
2010
|
|
Enplegu tasa: enplegua
|
duten
talde bateko kide aktiboen proportzioa.Ehunekotan adierazten da. Oro har, 16 urteko eta gehiagoko biztanleriariburuz kalkulatzen da.
|
|
lanaren ohiko antolaketa taylorista langilea/ lanpostua erlazioan oinarrituta egon da, eta orain langile taldea/ jarduera gunea erlazioa ari danagusitzen. Ordenagailua lagun
|
duen
talde teknologia azaldu da, sortakakofabrikaziora ondo egokitzen dena eta diseinuan zein produkzioan erabil daitekeena.Lan taldea «jarduera gune» batez arduratzen da eta, beraz, kide bakoitzak balioanitzekoa izan du produkzioan. Ondorioz ardurak, funtzioak, betekizunak, jarduerak eta abar aldatu egingo dira, eta harremanetarako eta integraziorako modu berriak dituzte.
|
2011
|
|
Ikus daiteke, kasu honetan, mundu mailan ez bezala, estatu gutxi direla 50 hizkuntzatik gora jasotzen dituztenak. Aldiz, multzo bakoitzean zenbat estatu dauden begiratuta, ikusten da estatu gehienak 30 hizkuntza bitartean
|
dituztenen
taldean sartzen direla.
|
|
Kopurua ez da funtsezkoa, baizik eta boterearen banaketa eta estatusaren tratamendu ezberdina. 3(?) Gutxiengo terminoa baino, soziologiak, gutxiengoa
|
duen
taldea, darabil honelako egoera batean dagoen taldea izendatzeko:
|
|
Azken faktoreak taldearen zein bere hizkuntzaren estatusari dagozkionak dira. Erakundeetatik babesa lortzen duten talde etnolinguistikoek normalean estatus sozial eta ekonomiko handia izaten dute, bai behintzat gizartean halako botererik ez
|
duten
taldeekin konparatuta. Eta modu berean, hizkuntzaren eta kulturaren prestigioa edo sona ere handiagoa izaten da, bai lurraldearen barruan, baina baita nazioartean ere.
|
|
Euskal Herriko Unibertsitatearen Bilboko Esperientzia Geletara jo genuen horien bila. Ikasketa maila ertaina
|
zuten
taldeko guztiek, eta horien arteko erdiak baino gehiagok goi mailako ikasketak. Beraz, nagusi jantziak bilatu genituen.
|
|
Baina, erasokortasunaren zenbait maila erakuts ditzake. Nortasun antisozialaren nahastea duten pertsona guztiak ez dira kriminalak, nahaste hori
|
dutenen artetik
talde txiki bat bakarrik joaten baita legearen aurka. Gizartean gertatzen diren krimen gehienak gaizkileen portzentaje txiki batek eginak dira.
|
2012
|
|
Itunen garapena. Enpresarekin lotura
|
duten
taldeekin, harreman egonkorragoak lortzeko, elkarrekiko konfiantza giltza da. Horretarako, bi aldeentzat onuragarriak diren itunak garatzean, enpresa harremanak sendotzen dira.
|
2014
|
|
Baina bertso eskolak emaitzak ematen ari ziren, eta neska haiek indartsuzetozen: Maialen Lujanbio, Estitxu Arozena, Iratxe Ibarra, Nerea Elustondo... Lehen emakumezko bertsolari taldetxo hark ez
|
zuen
talde kontzientziarik (2003raarte itxaron zen bertsolariak euren emakume izatearen inguruan biltzeko; 2005era arte Maialen Lujanbiok bertsolaritzari eta generoari buruzko lehen gogoetapublikoa, lehen teorizazioa egin zezan).
|
|
Egoneanhotz dago. Harritu egiten zuen mutil hark, kosta egiten zitzaion bere bi aldeak batzea.Pertsona berbera izan al zitekeen bileretan hain gogor hitz egiten zuena, bankuguzti guztiek izan behar
|
dute
talde iraultzaile baten helburu, eta jertsea jartzekokontseilatzen ziona?
|
|
Kasualitatez, antzekotasun handia
|
dute
talde horrek eta Kristevak bere Women s Time (Kristeva, 1986) saiakeran aipatutako 1 kategoriak. Kristevak feministen hiru «belaunaldi» identifikatu zituen, eta nik goian aipatutako hori Kristevaren 1 belaunaldiarekin etorriko litzateke bat.
|
|
Eta eskubide berdintasunerako eta hezkuntzaaukerak zabaltzeko legeei dagokienez zer? Lege horiek izendatu egin behar dutelaguntzea asmo
|
duten
talde soziala. Eta feministek «emakumeak» inbokatzendituztenean zer?
|
|
Emakume izendatua izatea aurrebaldintza izan daiteke zenbait elkartasunmota gertatzeko. «Emakumeak» edo «amak» taldeen identitate bat eraikitzen dutenerretorika politikoek, akaso, arbuioa sor dezakete helburu
|
zituzten
talde agerikoengan.Hortaz, Lacanen formula ezagunari, alegia, ez dagoela subjektu bilakatzerik aldezaurretik pairatu gabe dagokion subordinazioaren puska bat, honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan:
|
|
Isozianatoa N= C= O formula
|
duen
talde kimikoa da.
|
|
Bestalde, lehen aipatu dugun bezala, adimen kristaldua handitzen edo egonkor mantentzen da 70 urteak arte (adimen jariakorra, berriz, 30 urteetarako jaisten hasten da), eta, gero, gutxitzen da, baina jaitsiera hori erantzuteko denboraren behar handiagoaren ondorio izan daiteke, eta ez trebetasunen jaitsierarena. Azkenik, hainbat faktorek (heziketa formala, telebista, lana, eta abar) eragina
|
dute
taldeen arteko desberdintasunetan. Hala ere, zaharrenek ezagutza bidezko plastikotasun nabarmena (aldakortasuna) erakusten dute eginbehar intelektualean.
|
|
Bi haur talde antolatzen dira: AGNHa
|
dutenen
taldea eta kontrol taldea. Itxaronaldi baten ondoren sari bat emango diegula esaten diegu.
|
|
AGNHa dutenen artean bi talde daude: erasokortasunik gabeko arreta gabezia
|
dutenen
taldea eta arreta nahaste erasokorra dutenena. Erasokortasunik gabeko arreta gabezia duenak ikaskuntza zailtasunak, nahaste afektiboak eta barne herstura ditu.
|
2015
|
|
Genozidio kanpainetan parte hartzen duten guztiek ezdute dolus specialisik. Behe mailako soldadu askok ez
|
dute
taldea suntsitzeko asmorik; aregehiago, kanpaina kriminalaren helburu genozidaren berri ez duenik ere izaten da. Kasuhorietan, honako galdera hau sortzen da:
|
|
Ez ditu argitzen ikasleen ikaskuntzak zein neurritaraino hobetu ote diren. Ondorio sendoagoak ateratzeko, beharrezkoa litzateke kontraste talde bat erabiltzea, hau da, ohiko baliabideak erabiliz gai bera landu duen eta antzeko ezaugarriak
|
dituen
talde bat.
|
|
Alde batetik, lantzen dituzte unibertsitate mailako geometriako problemen ebazpena eta teoremen frogapena. Bestetik, Bigarren Hezkuntzako curriculuma oinarri hartuta, gai bat garatu behar dute idatziz, eta gai horren aurkezpena egin behar
|
dute
taldearen aurrean.
|
|
Ikus daitekeen bezala, protoi azido bat
|
du
talde karboxilikoan (R COOH), azido azetikoaren antzera. Ionizazio orekari dagokion erreakzioa ere antzekoa da:
|
|
Estatuaren egitura, funtzionamendu eta izaerari dagokienez Estatu patrimonialaren ideia ez da desagertu, hau da, Estatua jabetza perstonaltzat hartzearen joerak bizirik dirau. Horrek esan nahi
|
du
talde batzuek Estatua aberasteko eremu bat izango balitz bezala kudatzen jarraitzen dutela. Rafael Puenteren arabera, Estatua harrapakin gisa ulertzen dute eta berau arpilatzea helburuetako bat izaten da Estatuaren funtzio soziala ahulduz (Puente, 2010).
|