Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎izendatzen duena, epe luzeak baldintzatua da, eta historian zehar taldebatek gizaldiz gizaldi transmititzen diren gizarteko praktiken multzoa sortzen dueneanosatzen da. Gizarteko praktiken multzo honek bestelako taldeengandik bereizten du, eta oinarri horren gainean hautematen du taldeak bere burua talde gisa. Horrela, jarraitzen du autoreak Devereux aipatuz, izaera etnikoa, bi datu motek osatzen dute: taldearen jokaera, zuzenean beha daitekeen neurrian, eta taldeko kideek beren ezaugarriei buruz egiten dituzten auto orokortzeak? 3 Beraz, ezberdintasun enpirikoarenexistentziari taldeak bere buruaz duen pertzepzioa gehitzen zaiola esan dezakegu, ondorio gisa.
‎Terapia taldeetan bereziki agerian jartzen diren egoera hauek, taldeko gainerako kideek angustiaz eta ondoezaz bizi dituzte, nola eta zergatik jakin gabenorbaitekiko gorrotoa sentitzen baitute. Hain zuzen, bizitzako edozein egoeratangerta daitezkeen egoera hauek, hitzaren eta ulermenaren bidez lantzea eta gainditzea ahalbidetzen du talde terapeutikoak.
2002
‎b. Zentzu objektiboan, Gizarte Segurantzan sartzen ez diren prestazioak emanez (batez ere, langabezia masibotik eta iraupen luzeko langabeziatik ondorioztatzen diren prestazioak). Langabezia prestazioen oraingo arauketak, aldez aurretiko kotizazioak eskatzean eta prestazioak aldi mugatu bateansoilik ematean, babesik gabe uzten du talde handi bat. Hutsune hori betetzeko, Europako hainbat lurraldetan, baita Euskal Herrian ere?, birgizarteratzeko gutxieneko errentak edo gizarte soldatak sortu dira.
‎Esatebaterako, ikertzaile onenak nazioarteko taldeetan aritzen dira lanean, eta ikasle edoikertzaile atzerritar ugari erakartzen dituzte beren laborategietara. Horrek, noski, zail egiten du talde horien ikerketa erabat euskaraz burutzea. Beraz, neurri bateanbederen, egoera horrek goi mailako ikerkuntza, nazioartekoa denez?
‎74) hilerri horiek taldearen giza kohesioan izan zuten garrantzia azpimarratzen du (batez ere tentsio uneetan), eta monumentu hori talde baten lurraldearenmugarria edo zuina da autore horren aburuz. Bestalde, Arthur A. Saxe k nabarmentzen du taldearen arbasoen lurraldeari eustea ahalbidetuko zuela toki horretanhilobi jarduerek jarraitzeak. Hilobi funtzioaz gain trikuharriek beste funtzioren batbaldin bazuten, hori denek adostua eta onartua izan zen, eta hilobi horieneraikuntzan laguntzeak edo parte hartzeak lagundu zezakeen horretan.
‎Zeren, zerk ezaugarritzen du talde bat. Batez ere, taldea osatzearen sentsazio sozializatuak; bestela esanda, talde bat daukagu, osagaiek multzo bateratua osatzen dutela uste duten unean.
2005
‎Sinesmen eta pasioen mundua da nagusitzen dena. Komunitatearen identitateari kritikaeginez gero, guztion kontra eginiko erasotzat ulertzen du taldeak. Memento horretan pasioan oinarritutako autodefentsa dinamika sortzea ez da harritzekoa izatengehienetan.
‎Bi urte ospatu gabe egon ondoren ekaina bukaeran alardeari berrekitearen aldeegingo du talde batek. Bidasoa konpainian adibidez, eta bere kokapena ez galtzeko, soilik 11 pertsonak desfilatu zuten.
2007
‎Gainera, erraztasuna izan du talde lanerako eta ingurune aldakorretanlan egiteko, ingurune hau izugarri aldakorra delako.
‎guztiz errealak gizabanakoaren nortasunean eragiten dutela ez bakarrik erasubjektiboan, baizik eta baita objektiboki ere. Izan ere, neurri handi batean, kideakonartu du taldeak hartaz egin duen irudia. Hori gertatzen da naturakgizakia prestatu duelako inguruan bizirik irauteko eta ez, hain zuzen ere, berefuntsa eta barneko aukerak ezagutzeko.
‎Atxikipen libre horren kariaz, gizabanakoak sentitzen du taldearen balioen, historiaren eta kulturaren jabe dela. Gozatu egiten ditu bere ordezkaritzat jotzendituen kirolarien garaipenak.
‎13.12 irudia. Telebistak eragina du talde nazionalen inguruko ezagutzetan etausteetan (argazkia: www.tacoline.net).
2008
‎emakumeak eta gizonak, beltzak eta zuriak, eta abar. Heredagarritasuna biztanleria bati une jakin batean aplikatzeak ondorioz ekartzen du talde batetik bestera iraunkorra ez izatea, baita denboran zehar aldaezina ez izatea ere.
‎PROESC banaka edo taldean aplika daiteke. Taldean aplikatzen denean, txikia izan behar du taldeak. Hitzak garbi ahoskatu behar dira eta behar den bestetan errepikatuko dira, hautemate hutsegiterik gerta ez dadin.
2009
‎· Konexioetan igorle bakarra eta hartzaile bakarra egon daitezke. Hau da, TCPk ez du talde difusioa edo difusioa egiteko balio (multicast edo broadcast, hurrenez hurren, ingelesez).
‎Zerbitzari batek gordetzen du taldeko kideen zerrenda. Kide berri batek taldean sartu nahi duenean, zerbitzari horri jakinaraziko dio, eta aurkibidean sartuko du zerbitzariak kide berria.
2011
‎Eusko Jaurlaritzari aurkeztutako urteko langile zerrendetan kontratu finkoakdituzten langileekin batera, sozietate elkartuetako langileak ere daude. Behin bainogehiagotan, enpresa batzordeak salatu du taldeko langileetako askok(% 37k) sozietate elkartuetan, azpikontratuen bidez edo langile autonomo gisa lan egitendutela5, eta, beraz, erakundeari beren zerbitzuak eskaintzen dizkiotela, irratiko etatelebistako hitzarmen kolektiboen onurarik izan gabe6 Gurutz Gorriaz (2003: 105107) ELA sindikatuko ordezkariaren hitzetan, jarduerak kanpora ateratzea «EITBkozuzendaritza pribatizazio politika ezkutatzeko erabiltzen hasi den definizioa da», etazera dio, Radio Euskadi adibidetzat hartuta:
‎Horrela, Giles, Bourhis eta Taylorrek (1977) bizindar etnolinguistikoaren kontzeptua proposatu zuten (Azurmendi, 2000); kontzeptu horrek tresna bat ematen du talde arteko testuinguru batean komunitate etnokulturalen indarrari eragiten dioten aldagai sozioestrukturalak aztertzeko. Talde baten bizindar etnolinguistikoa horrela definitzen dute:
‎Ikus entzunezko komunikazioari buruzko aldez aurreko formazioak ez du taldeen arteko desberdintasun nabarmenik eragin (9 taula). Datu honek agerian uzten du ekoizpen eta programazio prozesuei buruz jasotako formazioa oso eskasa izan dela, baita ikasgairen bat ikasi dutenen artean ere.
‎Andrieu, Amaia, eta Jiménez, Estefania. Azken lan honetan, Jose Inazio Sierrak kolaboratu du taldearekin, helduen gaitasunak deskribatzeko atalean.
‎Ikasle bakoitzari eskatuko zaio ikusitakoa eta horren esangura kontatzea orri zuri batean. Ondoren, nork berea irakurriko du taldearen aurrean eta eztabaidarako bidea emango zaie ikasleei.
2015
‎Haatik, nerabeekin taldearen eraginaz hitz egin denean bestelakoa izan da haien erantzuna: askok (%47, 8) aipatzen du taldeko ikus entzunezko hautuak ez duela eraginik norberaren hautuindibidualean, eta ia denek (%85, 3) uste dute inor ez dela baztertzen taldeko ereduari jarraitzenez diolako. Autoafirmazio hori oso nabaria izan da, bai galdetegian, baita sakonekoelkarrizketetan ere.
‎Nerabeen adin tartea bereziki kontuan hartzekoa da identitate eraikuntzan, gurasoek erreferentenagusi izateari uzten diotelako nerabearen hezkuntza prozesuan, lagun taldearen mesedetan (Colemaneta Hendry, 2003; Milner, 2004). Izan ere, nerabeak beharra sentitzen du talde baten parte izateko etabertan era aktiboan parte hartzeko (Kroger, 2007), sozializazio prozesu horretan taldearen kulturaelementuak ezagutu, bereganatu, egokitu eta erreproduzitzeko (Corsaro, 2005). Horregatik bihurtzenda lagun taldea ezinbesteko nerabearen mikrosisteman edo eguneroko bizitzan (Nurmi, 2001; Hartup, 2005; Bukowski, Brendgen eta Vitaro, 2007; Newman, Lohman eta Newman, 2007).
‎Ikaskuntza prozesua amaitzen denean, ikasle bakoitzak kalifikazio kuantitatibo eta kualitatibo bana jasotzen du. Horrela, ikasle bakoitzak posizio erlatibo bat lortzen du taldearen barruan, eta, aldez aurretik antolaturiko eskala baten arabera, esleitzen zaio jakintza eta gaitasun maila bat.
‎Ikus daitekeen bezala, protoi azido bat du talde karboxilikoan (R COOH), azido azetikoaren antzera. Ionizazio orekari dagokion erreakzioa ere antzekoa da:
‎Estatuaren egitura, funtzionamendu eta izaerari dagokienez Estatu patrimonialaren ideia ez da desagertu, hau da, Estatua jabetza perstonaltzat hartzearen joerak bizirik dirau. Horrek esan nahi du talde batzuek Estatua aberasteko eremu bat izango balitz bezala kudatzen jarraitzen dutela. Rafael Puenteren arabera, Estatua harrapakin gisa ulertzen dute eta berau arpilatzea helburuetako bat izaten da Estatuaren funtzio soziala ahulduz (Puente, 2010).
2017
‎Gure taldeak, hala nola, sistema kannabinoidea bai gizaoozitoetan eta granulosetan (Peralta eta lank., 2011, Agirregoitia, et al. 2015, Agirregoitia, eta lank.2016) zein behien oozitoetan espresatzen dela deskribatu du (Lopez Cardona eta lank., 2016) bainaoraindik oso gutxi dakigu barne sistema kannabinoidearen funtzioari, jardunari eta eraginari buruzoozitoen heltzean edota ernalketan. Horregatik, gizakiarekin lan egiteak dakartzan mugengatikgizakiekin ez ezik saguekin lan egiten jarraitu du taldeak, zehazki kannabinoide sintetikoek (HU) nola jarduten duten oozitoen heltzean eta zer nolako eragina duten ernalketan. Gainera, CB1 eta CB2hartzaileentzako knockout (KO) saguen sorrerak kannabinoideen seinalizazioaren eraginari buruzkoinformazio gehiago lortzeko aukera eskaini digu.
2019
‎Gure taldeak, hala nola, sistema kannabinoidea bai gizaoozitoetan eta granulosetan (Peralta eta lank., 2011, Agirregoitia, et al. 2015, Agirregoitia, eta lank.2016) zein behien oozitoetan espresatzen dela deskribatu du (Lopez Cardona eta lank., 2016) bainaoraindik oso gutxi dakigu barne sistema kannabinoidearen funtzioari, jardunari eta eraginari buruzoozitoen heltzean edota ernalketan. Horregatik, gizakiarekin lan egiteak dakartzan mugengatikgizakiekin ez ezik saguekin lan egiten jarraitu du taldeak, zehazki kannabinoide sintetikoek (HU) nola jarduten duten oozitoen heltzean eta zer nolako eragina duten ernalketan. Gainera, CB1 eta CB2hartzaileentzako knockout (KO) saguen sorrerak kannabinoideen seinalizazioaren eraginari buruzkoinformazio gehiago lortzeko aukera eskaini digu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia