Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 401

2002
‎(fil 10 eta 20 arteko gauza bildumak sortu , 10etik haste kontatuz.
‎� Zenbakien [fil Aldian gai batez emendatzen den bildumaren segida egin zenbakikuntza KJ 40z goitiko idazkerak sortu batekoen eta diktaketa idatziaren ulertzeko (kokapenean oinarritu zenbakikuntza hamarrekoa hamarrekoen algoritmoan bermatuz.
‎[Q] Emana den bola kopuruaren bilduma sortu eta erabilia den batuketazko deskonposaketa azaldu. Abako handia dakarren kartoiari esker ariketa osagarriak egin daitezke.
‎[fil Emana den bola kopuruaren bilduma sortu eta erabilia den batuketazko deskonposaketa azaldu. 50 ezaupidea agerrarazi.
‎2 zifrako eta zifra 1eko bi zenbakiren batuketa: lehenik batekoei kasu emanen diegu beste hamarrekorik sor daitekeenetz jakiteko.
‎Fitxategi bakoitzean den kartoizko gordailuari esker (hemen ttipiturik ageri) norberak zuzent dezakeen problema anitz sor daiteke (ikus 16, 26, 56, etab. or.).
‎Zenbaki problemen kasuan, norberak zuzendu proble� mei leku handia eman diegu: honenbeste manatzen den egoerak, zenbaki baten osagaien bilatze egoerak(" gordai� luarekilako problemak"), iruditako problemak, etab. Nahi bezainbat itsats eta ken daitezkeen Kanikarren kutxa estalkiekin gisako horretako egoerak sortzen dira.
‎" lrakasleak diferentzia horiek kontuan hartu behar ditu, hein bereko multzoak ez sortzeari kasu emanez" (pedagogia zikloko eskolaren antolaketaz 01/ 1991 argitaratu ministerioko testuaren arabera).
‎Beraz, pedagogia diferentziatuko ikastresna gisa egina da fi� txategi hau. Jokamolde hau gustukoagoa dugu ezenez eta hein bereko haur taldeen sortzea , horrek diferentzien finka� tzeko jaidura baitu. Gainera, esperientziak erakustera emaiten du ez direla beti haur berak ikasteko denbora gehiagoren beharretan direnak.
‎Kartoia ikasleei erakusten die baina binperrez, berak zer ikus� ten duen deskriba dezaten. Gisa horretan, 9 ttittako konfigu� razioaren" ikusten" eta doakion gogoko irudiaren sortzen laguntzen ditu. Ondotik, 2 ttitta gordetzen ditu eta erraiten die:
2005
‎Goseteek ere hondamen egiten zuten. [...] Herriak haziz bezala, merkataritza ere sortu eta hedatu zen. Hirietako........................................................
‎1234an Antso azkarra hil zenean, rralde hauek. Funtsean, Antso Handiak zituen Zuberoako eta Lapurdiko jaurerriak sortu . Errege honen erresuma Leongo eremuetatik Gaskonia eta Kataluniaraino hedatzen zen. kondea Nafarroako Errege hautatu G zuten eta honen erregealdian Foru
‎Erresuma bat IX. mendean sortu zen Iruñea hiriaren inguruan. Hasieran
‎Katedral gotiko: estilo gotikoa XII. mendetik goiti, Frantzia iparraldean sortu den estiloa. Arkitektura erlijiosoan hedatu zen bereziki.
‎Nafar erromantzea: Nafarroan, Ebro ibaiaren inguruan mintzatua zen latinetik sorturiko hizkuntza.
‎Katedral erromaniko: arte erromanikoa Frantzian sortu zen X. mendean eta Europa guzian hedatu XI. eta XII. mendeetan. Arkitekturan ere eragin handia izan zuen eta bereziki lehenbiziko katedralen eraikuntzan.
2012
‎1764an sortu zen" Euskal Herriaren Adiskideen Elkartea" ri esker, ikusmolde horiek Euskal Herrian ere hedatu ziren. 2 dok. filosofo:
‎Biltzar konstituziogile: konstituzio baten sortzen ari den jende taldea.
‎Lehen artikulua: Gizonak, libre eta eskubide berekin, sortzen eta bizitzen dira.
‎Justizia sailean, auzitegietako epaileak ere hautetsi ziren. Zerga zaharrak deuseztatu zituzten eta zuzenago ziren batzuk sortu .
‎Luis XVI.aren hiltzearen ondorioz, europar erregeen koalizio bat sortu eta Frantziaren aurkako gerlan sartu zen. Bestalde, Vendée eskualdean erregetiarren altxamendua gertatu zen (altxatu horiek Chouans deitzen ziren).
‎Bere erabakiak inposatu zituen: Departamendu bakoitzean prefet bat izendatzeaz gain," ohorezko legioa", lizeoak, Kode zibila, Frantziako Bankua eta Libera germinala 1 dok. sortu zituen.
‎Laster, libertateak deuseztatu, polizia indartu, kazetak estekan eman eta desberdintasunak berriz indarrean ezarri zituen noblezia inperiala sortuz . 1808an, Napoleon Baionara etorri zen Espainiaren geroaren trenkatzeko.
‎Napoleonek inperio zabala sortu nahi zuen eta hartan iraultzaren ideiak zabaldu. Baina haren handinahiengatik Erresuma Batua, Austria, Prusia eta Errusia kezkatu eta aliatu ziren.
‎• Biltzar konstituziogile: konstituzio baten sortzen ari den jende taldea.
‎• foru: Erdi Aroan hiri handi baten sortzeko araudia. Eskualde bakoitzeko usaia eta ohiturak, Espainiako errege erreginek errespetatu behar zituztenak.
‎Martin Lutherrek eta Joan Kalbinek sustatu erlijio giristinoa. Erreforma deitu erlijio mugimenduaren ondorioz sortu zen.
‎14 or. (1 dok.) Gizonaren sortzea , Michelangelo, XVI. mendea, jabetza publikoa
‎Euskaldun batzuek esku hartze handia izan zuten kolonizazioan. Buenos Aires hiria Juan Garai bizkaitarrak sortu zuen 1580an. 2 dok.
‎XV. mendearen erditsutik hara, Italian, arte berri bat sortu zen antzinateak goiargiturik. Michelangelo artistak 1508tik 1519ra Erromako Kapera Sixtinoko tronadura apaindu zuen; Testamentu Zaharreko pertsonaiak eta eszenak margotu zituen.
‎Chambordeko jauregia 3 dok. adibide ona da: jauregi hori Frantses I.a Frantziako erregearen manuz Loirako ibarrean sortu zen pizkunde hastapenean.
‎Gizonaren sortzea , Michelangelok margoturik
‎Bere erregealdian() Frantses I.a erregeak 1 eta 2 dok., erresumaren batasuna azkartu zuen Villers Cotterêtseko ordenantzari esker. 51 artikuluaren arabera, parrokia bakoitzeko erretoreek bataio erregistroa sortu behar zuten eta 111 artikuluaren arabera, frantsesak latina ordezkatu zuen agiri administratiboetan. 3 dok. Hizkuntzez eta dialektoz aberats zen erresuman, frantsesa hizkuntza ofiziala bilakatu zen.
‎neurri handiko monumentua, barnean hilobiak dauzkana. foru: Erdi Aroan hiri handi baten sortzeko araudia.
‎Baina Elizak iharduki zuen: 1537an, Ignazio Loiolakoak 1 dok. jesuiten anaidia sortu zuen. Jesuitek eskolak sortu zituzten; urrun joaten ziren misionest, hala nola Frantses Xabierkoa nafartarra Asiara.
‎1537an, Ignazio Loiolakoak 1 dok. jesuiten anaidia sortu zuen. Jesuitek eskolak sortu zituzten; urrun joaten ziren misionest, hala nola Frantses Xabierkoa nafartarra Asiara. 2 dok.
‎Frantziako erresuman 3 dok. erlijio krisia horrek sekulako gerla zibila sortu zuen 1562an. Labriteko Joana, Nafarroako erregina, protestantismoa bere euskal eta Biarnoko lurretan indarrez jarri nahiz ari izan zen.
‎Martin Lutherrek eta Joan Kalbinek sustatu erlijio giristinoa. Erreforma deitu erlijiomugimenduaren ondorioz sortu zen. Protestanteak, luthertarrak, higanotak edo kalbinistak ere deitzen dira. zuen egutegi giristinoaren lehen orrialdea
‎Erregearen manuz, Colbert ministroak oihal, tapizeria eta arma manufakturen sortzea bultzatu zuen. Merkataritzaren garatzeko, ontzidia eta portuak berrantolatu zituen.
‎Baionan, adibidez, Aturriren eskuineko ibaiertzean Erregearen itsas armategia sortu zen. 5 dok.
‎Luis XIII.aren ihizi etxetoaren inguruan, Luis XIV.ak baratzez inguratu palazio izigarri handia eraikiarazi zuen, lehenik Le Vau eta gero Mansart arkitektoei galdeginik. Frantses moldean sortu baratze horiek, Le Nôtre erregearen baratzezainak asmatu zituen. Le Brunek palazio barneko eta oroz gainetik" Galerie des Glaces" 1 dok. gela ospetsuaren apaindurak egin zituen.
‎Higienea XVII. mendean: 1601eko irailaren 27an sortu zen Luis XIII.aren adibidea
‎1735eko azaroaren 26an, goizeko oren bata eta bi orenak artean, hiruzpalau eguneko neska sortu berri bat abandonaturik aurkitu zen Baionako ospitalearen aitzinean.
‎Coursic kortsarioa (Pablo Tillacek marraztua, 1920 urteetan) deitzen zutena Baionan sortu zen eta" La Légère" itsasontziaren kapitaina zen.
2013
‎Lehen astean Makoto jauna ez zen ohartu, bigarrenean halako duda sortu zitzaion eta hirugarrenean bere baitan hasi zen:
‎Lehen astean Makoto jauna ez zen ohartu, bigarrenean halako duda sortu zitzaion eta hirugarrenean bere baitan hasi zen:
‎Aldizkako jalkiera horrek sortu geruzen segida flyscha deitzen da. b) Uraren presioa eta gaineko geruzen pisua direla medio, geruzak gogortzen dira, harri bilakatuz. d) Plaka tektonikaren ondorioz, konpresiozko mugimendu bat sortzen da, geruza horizontalak deformatuz.
‎Aldizkako jalkiera horrek sortu geruzen segida flyscha deitzen da. b) Uraren presioa eta gaineko geruzen pisua direla medio, geruzak gogortzen dira, harri bilakatuz. d) Plaka tektonikaren ondorioz, konpresiozko mugimendu bat sortzen da, geruza horizontalak deformatuz.
‎Santa Anako puntan 3 dunbarria deitu arroka sortzen ari da. Gainetik eta beheretik jasaten dituen erasoen ondorioz, itsas ezpondatik askatuko da bertze bien gisara.
‎Tokiko baldintzen eta harrien izaeraren arabera higadura ez da, beraz, denetan berdin gertatzen. Ezberdintasun horren ondorioz, eta higadura areagotzen delarik, neurri ezberdinetako sarguneak sortzen dira. Hastapenean kalak baizik ez direnak, denborarekin badia bilaka daitezke.
‎Ziburu Donibane Lohizuneko badia, higadurak sor dezakeenaren adibide ikusgarri bat.
‎Turismoa Ingalaterran sortu zen XVIII. mendean. XIX. mendean, turismoa jende aberatsek baizik ez zuten gozatzen.
2016
‎MATERIALAK sormena pizten du aritzera bultzatzen du jarduera eremuak mugatzen ditu pausatzeko edota behatzeko mementoak sortzen ditu
‎Dantzan sartzen laguntzea, dantzatzeko plazera sortzea
‎• Bertigoa sortzea : itzulipurdika aritzea, itzulikatzea, nork bere burua erortzera uztea.
‎• Konfiantza giroa sortu behar du, egitera utziz, bultzatuz, egina balioztatuz...
‎• Sortzea : dantzakideen, espazioaren eta soinuaren arteko lotura sortzea.
‎• Sortzea: dantzakideen, espazioaren eta soinuaren arteko lotura sortzea .
‎Gidariaren seinalean (txaloa...), haur bakoitzak pertsona hurbilena segitu behar du. Zirkulu bat edo gehiago sortzen dira, berez.
‎Musikaren eta mugimenduaren arteko lotura sortzea .
‎Jarduera arautuak eginez, egokitzapen eta lankidetza gaitasunak lantzen dituzte, eta talde egoerek sortzen dituzten oztopoak ulertzen eta onartzen dituzte.
‎◦ lekualdaketak ingurumen edo oztopo anitzen arabera egokitzeko, ◦ elkarren kontra eta elkarrekin aritzeko, bakarka eta taldeka; taldeak sortu oztopoak onartzeko, ◦ erritmoan adierazteko, musikarekin edo gabe, objektu batekin edo gabe, jestuen eta lekualdaketen bidez sentimenduak eta emozioak adierazteko, ◦ espazioan kokatzeko eta lekualdatzeko, ◦ ibilbide sinple bat deskribatzeko edo irudikatzeko.
‎Badakite zer dagoen aitzinean, gibelean, gainean, azpian, eta eskuin, ezker, urrun eta hurbil. Irakasleek sortu edo haurrek proposatu ibilbideen segitzen ikasten dute; lekualdaketak hitzez deskribatzen eta irudikatzen dituzte.
‎• Elementu nabarmenak irudikatzeko manera desberdinak trukatzea sinbolo komunak sortzeko gisan.
‎Adierazpena, artea edota estetika xede duten jarduerak sortzea eta burutzea
‎Biziarazten dituen sentsazio eta emozio anitzeko egoerak sortzen baititu, ikasleek kirol eta gorputz heziketa beharrezkoa dute, beren praktikez mintzatu ahal izateko (izendatzeko, adierazteko, komunikatzeko...).
‎Adierazpena, artea eta estetika xede duten jarduerak sortzea eta burutzea
‎• Dantza: pertsonaia, irudi eta sentimendu batzuk gorputzaz adieraztea, emozio batzuen komunikatzeko koreografia labur bat sortuz (3 elementu), soinu mota ezberdinei jarraikiz.
‎Adierazpena, artea edota estetika xede duten jarduerak sortzea eta burutzea: gimnastika, gimnastika erritmikoa, dantza.
‎EDOTA ESTETIKA XEDE DUTEN JARDUERAK SORTZEA ETA BURUTZEA
‎Adierazpena, artea eta estetika xede duten jarduerak sortzea eta burutzea
‎Arazo bakoitzaren kasuan, jokoaren edo jardueraren egokitzapen zenbait proposatzen ditugu, beharrez, arau berriak sortuz .
‎Aitzineko saioa gogora: gertatu arazoak, sortu diren arauak...
‎◦ ikasle bezainbat bide orri izanen da, ahalaz, kartoizko euskarrietan. Bide orri bakoitzaren idazpurua bete. lurreko ekintza segiden parean, ikasleak ekintza segida sortzeko hautatu dituen motrizitate ekintzen etiketak kola.
‎Dantzan sartzen laguntzea, dantzatzeko plazera sortzea
‎• Abiapuntu bat hautatzea. objektu bat, musika bat, album bat, irudi bat, ekintza aditzak, ikasgelako, eskolako edo eguneroko biziko gertakari bat... Abiapuntua hautatzeko, haurren interesa kontuan hartu da, dantza proiektua ikastalde osoak sortuko baitu.
‎Mugimenduak aldatzen eta anizten, dantza sekuentzia bat sortzen eta memorizatzen laguntzea
‎• Aldagai bat hautatzea (adib.: dena gorputza luzatuz dantzatzea, lurretik hurbil, beso batez, lekualdatuz...), eta ekintza bakoitzari dagokion sinboloa erakustea, ekintzak elkartzea, ordena ezberdinetan bateratzea, aldagai beraren inguruan dantza erranaldi zenbait sortzeko .
‎◦ binaka, talde ttipitan, ◦ denak betan, aldizka, • Erranaldiak sortzea , dantza ekintza bat hartuz eta aldagaiekin aldaraziz, ikastaldeak dantza ttipi zenbaitez osatu errepertorioa sor dezan (adib.: " dena ttipiz" dantza, eguzki dantza...)
‎◦ binaka, talde ttipitan, ◦ denak betan, aldizka, • Erranaldiak sortzea, dantza ekintza bat hartuz eta aldagaiekin aldaraziz, ikastaldeak dantza ttipi zenbaitez osatu errepertorioa sor dezan (adib.: " dena ttipiz" dantza, eguzki dantza...)
‎• Dantza horiek noizbehinka berregiten dira, ikasleek jestu memoria lan dezaten eta haiek sortu dantza bat berregiteak eta ikastaldeari erakusteak ematen duen plazera ezagut dezaten.
‎Koreografia bat sortzea
‎• Dantzatzeko plazera sortzeko eta atxikitzeko, irakasleak beti:
‎• irakaslearen hautuaren arabera, musika jestuak egituratzeko oinarria izan daiteke, edo giro bat sortzeko soinua.
‎Ekintza segida bat sortzea eta gogoan atxikitzea, berregiteko. ikusle eta dantzari eginkizunak ezberdintzea.
‎• Ekintzen sinbolizatzeko kode bat sortzea . kode hori kartetan adieraztea. Adibidez:
‎◦ kartak erabiliz, ondoko saioan egiteko mugimendu segidak sortzen ahal dira.
‎Talde koreografia bat sortzea
‎Igeriketa saio bat sortzea eta burutzea
‎Taldeak mailaka antolatzea. konfiantzazko giroa sortzea .
‎Bakarkako dantza erranaldi bat sortzea .
‎Dantzari izatea, zenbait erabiliz, espazioa erabiliz, iraupenak eta erritmoak aldatuz. koreografo izatea koreografia labur bat sortuz , erranaldi dantzatu batean bakarkako edo taldekako mugimenduak nahasiz, norabideak, iraupenak eta erritmoak aldatuz.
‎• Giro bat sortzea : tokia, argia, jantziak...
‎• Saio bukaerako helburua: bakarkako edo taldeko behin behineko dantza bukatu bat sortzea .
‎Aldagai bat erabiltzen den aldi oro, hitz berri bat sortzen da. zenbait hitz lotzen dira, erranaldi bat osatzeko. Erranaldia behin eta berriz errepikatzen da.
‎Gisa horretan, erranaldi bera dantzatzeko molde anitz sortzen da.
‎Bakarkako dantza erranaldi bat sortzea .
‎▶ Talde mugimenduak sortzea , norabide aldaketekin, gero haien koreografian sartzeko.
‎Taldeko koreografia bat sortzea . koreografia kodetu, idatzi, berrikusi eta saio bakoitz hobetu da, taldean eta harmonian lekualdatuz.
‎Bizikletariaren izena koreografia bat sortzea , kodetzea eta ikusle batzuei aurkeztea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
sortu 143 (0,94)
sortzen 103 (0,68)
sortzea 58 (0,38)
sortuz 34 (0,22)
sortzeko 27 (0,18)
sor 17 (0,11)
sortuko 5 (0,03)
sortzean 3 (0,02)
Sortzea 2 (0,01)
Sortzen 2 (0,01)
SORTZEA 1 (0,01)
Sortu 1 (0,01)
Sortzean 1 (0,01)
sortu gabe 1 (0,01)
sorturiko 1 (0,01)
sortzearekin 1 (0,01)
sortzeari 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia