Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.312

2000
‎Berriro entzuten da hor Lauaxetaren boza offean bezala, Izuen gordelekuetan barrena liburuko hitzaurrearen oihartzuna balitz legez, hizkuntzaren beraren zerbitzutan adina ari baita, errealitatearen mugetan bilaketan eta sorkuntza literarioaren zerbitzutan: " Ludi onen bestaldez loratzen diran landaraen usañak goxalde bakotxak dakarkidaz. Auxe da neure sakona!
‎Euzkeraz batez be! Erabillijak. ixan diran izkuntzak bost jarrai bide erakutsi dagiskegubez, baña ele onen iruliak gerau gara." (Olerkiak, Erein, 119 or.)
‎Liburuaren arrakasta liburuaren kalitate maila onari egozten diote kritiko gehienek. Zenbaitzuk, ordea, berezko kalitateak arrakasta handi hau ez duela halere erabat justifikatzen eransten dute, beste zenbait literatur obra kalitatezko izanda ere ez baitira horregatik, beste gabe, arrakasta komertzialak bihurtu.
‎Joan San Martinek (Egan, 1984, 3 alea, 156 or.)" metaforaz eta kontraesanez" egina dela diosku: " poesia absurdu horietakoa dirudi, ez itxura hutsez, baina egia garratza" (157 or.). Kalitate aldetik egileak berak hitzaurrean dioen moduan kalitate onekoa ez ote den sujeritzen du baina" gauza berriak esaten ditu Bordelek Donostiako gaztelutik eta Etxahunek galeretatik esan ez bezalakoak." (158 or.)
‎Poema horien garraztasuna eta gordintasuna hainbesterainokoa da, ezen obraren literaturtasuna bera jarri izan baita auzitan. Liburuaren aintzin solasean Ruper Ordorikak gogoratu egiten du" ez zaigu (la) komeni ahaztea egileak beti edukitzen duela obra helburutzat, sartu bide diren bitarteko guztiak onerako dituela baldin eta xede horrekin bat egiten badute." (6 or.) Aitzpea Azkorbebeitiak aipatzen du zenbait kritikok poema horien lirikotasuna, literaturtasuna eta indarra azpimarratzen dutela. Sarrionandiaren epe honetako kartzelako poemei, liburu honetakoei eta Marinel Zaharrak en zeudenei," poesia militante" edo" konprometitua" bezalako etiketak jarri izana Azkorbebeitiak arbuiatzen du, aurreiritzietan oinarritzen direlako bere ustez, gaiaren erabilerak obraren asmoa bera ez baitu ukatzen.
‎Gazteek, bestalde, irakurketa hori gustukoa dutela aditzera eman du era berean Mari Jose Olaziregik gazteen irakurketa zaletasunen inguruan egindako ikerketa eta inkesten emaitzak. Irakurle gazteen artean, beraz, oso harrera ona izan du, eta adinean gora egin ahala hobea. Bestalde, Joan Mari Torrealdaik egindako inkestek euskal idazlerik estimatuenen artean kokatzen dute eta bere obrak" obrarik hoberenak" sailean ere bai.
‎M. Azkue" sariaren irabazle modura. Liburuaren hitzaurrean egileak poesigintzaren arloan sentitzen zuen deserosotasuna aitortzen zuen" errez idazten dira poemak, baina poesia ona idaztea gauzarik zailena da" eta, beharbada, horregatik esaten du bere obra hau" baino gordairu zaharren batean atxikitzekoa, berari eta adiskideei bakarrik dagokien lana" dela. Idazle gazte (23 urte) apalaren oharrok gora-behera, funtsean literatur zereginaren arloan jarduterakoan anbiziotsu agertzen da.
‎Lehen aldiz hark Bide barrijak liburuaren ostean azaldu zituen ideia, asmo eta ametsen oihartzuna entzun baitaiteke Sarrionandiarenean: " Olerkari nazala agertutiari enago, izkuntza onetan be gogai batzuk azaldu daikeguzala erakustiari bai." (Lauaxeta, Olerkiak, Erein, Donostia, 1985)
‎Liburuak bereziki harrera ona izan zuen kritikoen artean, eta ordurako POTT bandaren partaide ezaguna zenaren lehen emaitza honek euskal idazle kontsagaratuen artean leku bat harrarazi zion, oso gazterik.
‎Federiko Krutwigek sortu eta gidatzen zuen Jakintza Baitha taldeko kidea dela (edo zela; ez dakit sortzailea hilez geroztik taldeak jarraitzen duen); horrek gutxienez hizkuntza modu jakin bat hautatzera eraman du: hizkuntza kultua, periodo luzeetakoa, mailegu anitz darabiltzana, zehaztasun lexikal eta sintaktikoaren onetan , euskara batuaren arauak betez nolanahi ere. Efektua bitxi samarra da, aitortu behar dut, baina gutxi gorabehera horrelatsu imajina liteke izango litekeela euskara idatzia Joanes Leizarragaren bideak aurrera egin balu.
‎kontatzeko duten ahalmena kontuan hartu, balizko erritmo bat aztertu, hori izan da erreferentzia nagusia. Euskaldunok kontalari onak garela uste dut, ahozko literaturaren eragina gertu behar du, eta gurasoek, zentzu horretan, euskara asko dakite... Hor dago erreferentzia nagusia:
‎Edozelan ere, halakoak ez dira soilik gure artean gertatzen. Edozein herrialdetako liburu salduenen zerrenda begiratzea aski da konturatzeko horien artean literatura ona salbuespena dela. Gil Berak esan duen bezala (Ostiela 9, 23 orr.)" edozein literaturan gehiena zaborra da", baina gure literatur mundu nimiñoan ez dugu literatura ona, ez hain ona eta kaskarra desberdintzeko ohiturarik, ez horretarako tresna ikonografikorik (bilduma ezberdinak, adibidez).
‎Edozein herrialdetako liburu salduenen zerrenda begiratzea aski da konturatzeko horien artean literatura ona salbuespena dela. Gil Berak esan duen bezala (Ostiela 9, 23 orr.)" edozein literaturan gehiena zaborra da", baina gure literatur mundu nimiñoan ez dugu literatura ona , ez hain ona eta kaskarra desberdintzeko ohiturarik, ez horretarako tresna ikonografikorik (bilduma ezberdinak, adibidez). Lagun batek esan zidan, behin, euskal literaturak abenturazko eleberrien eta best-sellerren beharrean zegoela, hots," bigarren mailako" literatura baten beharrean.
‎Edozein herrialdetako liburu salduenen zerrenda begiratzea aski da konturatzeko horien artean literatura ona salbuespena dela. Gil Berak esan duen bezala (Ostiela 9, 23 orr.)" edozein literaturan gehiena zaborra da", baina gure literatur mundu nimiñoan ez dugu literatura ona, ez hain ona eta kaskarra desberdintzeko ohiturarik, ez horretarako tresna ikonografikorik (bilduma ezberdinak, adibidez). Lagun batek esan zidan, behin, euskal literaturak abenturazko eleberrien eta best-sellerren beharrean zegoela, hots," bigarren mailako" literatura baten beharrean.
‎Liburuan Tolkienengandiko eragina nabaritzen da noizbehinka: Erdi Aroko giroa isladatzean, pertsona zintzoen bihotz ona erakustean edota maltzurren urdinen izen onomatopeikoetan, Gudruk adibidez. (Egunkaria VI)
‎Eta beheraxeago honela dio: " atsegina, freskoa, orekatua, errealista eta ona baita eleberria."
‎Ikus daitezke, sarritan, deskribapen paregabeak, bai pertsonaiak bereizterakoan, hauen barne gatazkak adierazterakoan, bai natura deskribatzerakoan, bai zenbait ohitura, gorroto, amodio, eliztarren izakera. Hein batean, lehentasunez tratatzen ditu autoreak euskal ohitura, izakera, etxe, eta hiri errural baten alderdi on eta txarrak.(...)
2001
‎Geroztik, auskalo zenbatetan irakurri dugun R. Saizarbitoriaren nobelarik ezagunena den hau, eta gehienetan, literatur lan onei soilik datxezkien gertakarien lekuko mutu izan garela esan behar: 100 metrok, ezer baino lehen, plazerezko irakurketa agortezinak eragin ditu gugan.
‎Bistakoa da baieztapen horretan 60ko hamarkadako kultur giroaz mintzo zitzaigula filologoa, P. Bourdieuk Les héritiers... klasikoan maisuki deskribatzen zuen garaiaz. Literatura irakurtzea, literatura" ona ", pasioz bizi zuen gaztedi unibertsitario konprometitua izan zen hura, literatura/ subliteratura arteko mugak tinkoak zirela pentsatzen zuen gaztedia.
‎Horregatik deritzot desegokia Egunero hasten delako gomendatzeko modernotasuna edo aitzindaritasuna bezalako argudioak soilik erabiltzeari, nobela hau, testu on guztien antzera, forma despliege hutsa baino zerbait gehiago baita. Mundua sentitu eta bizitzeko modu bat iradokitzen zaigu bertan eta hori onartuz, gizakioi barru barrukoak zaizkigun zalantzak bihurtzen dira hizpide.
‎Ezin esan gizonezkoen irudi ona ematen denik nobelan. Floraren ahotan jartzen diren" ona zaude" (65) etengabeak eta Hopper en Hoteleko logela (1931) koadroarekin egiten diren etengabeko konparaketak (10, 63, 170, 186,...) desolazioaren, abandonoaren erreferentzia plastikoak ditugu.
‎Ezin esan gizonezkoen irudi ona ematen denik nobelan. Floraren ahotan jartzen diren" ona zaude" (65) etengabeak eta Hopper en Hoteleko logela (1931) koadroarekin egiten diren etengabeko konparaketak (10, 63, 170, 186,...) desolazioaren, abandonoaren erreferentzia plastikoak ditugu. Liburuaren lehenengo argitalpenaren azalean irudikatzen zen koadro honek J. Updike nobelagilearen poema bat merezi izan bazuen, gizakiaren bakardadea irudikatzeko duen indarrarengatik izan zen.
‎Ezin esan gizonezkoen irudi ona ematen denik nobelan. Nobelako protagonista Zhivago doktorea bezala sentitzen bada Bioleta autobusetik ikusten duenean (126) antz gutxi du gizonezko honek B. Pasternak en nobelako protagonistarekin.
‎Azken honek, Yuri Zhivagok, emakume batekin ezkondu ondoren beste batez maitemindu arren, ez du zitalkeriaz jokatzen. Horregatik, Floraren ahotan jartzen diren" ona zaude" etengabeak eta Hopper en Hoteleko logela (1931) koadroarekin egiten diren etengabeko konpareketak desolazioaren, abandonoaren erreferentzia plastikoak ditugu. Liburuaren lehenengo argitalpenaren azalean irudikatzen zen koadro honek J. Updike nobelagilearen poema bat merezi izan bazuen, gizakiaren bakardadea adierazteko duen indarrarengatik izan zen.
‎Hasi gerrak mixeria erdiragarrienak erakutsi zizkieten gudari zaharrengandik, edo maitatzeko ezintasun ia patologikoa duten Juan Martin edo entziklopedia saltzailearekin jarraituz, oraingoan ere bizitza" erromantizatu" egin digu egileak. Horren ondorioz, literatur lan onetan soilik soma daitekeen begirada gizatiarra, irakurleari egia ezkutukoenak azaleratuko dizkiona, gailentzen da liburuan. Novalisen ostean hedatu zen definizioa bere eginez, literatur lan onetan bizitzan egoteko modu bat iradokitzen baitzaigu.
‎Horren ondorioz, literatur lan onetan soilik soma daitekeen begirada gizatiarra, irakurleari egia ezkutukoenak azaleratuko dizkiona, gailentzen da liburuan. Novalisen ostean hedatu zen definizioa bere eginez, literatur lan onetan bizitzan egoteko modu bat iradokitzen baitzaigu. Hortik, narrazio hauek anekdotatik haruntzago joaten dakien irakurlearengan eragingo duten aztoramen puntua, azken batean, arazo oso unibertsalekin, oso gureekin, egingo duelako topo:
‎Aranjuezen ezagutzen du protagonistak Eugenia (2 kap), Poetas de las cuatro lenguas izeneko antologia prestazeko bilera batean (78). Hasieratik adierazten da Eugeniak istorioan izango duen patua, bere izenak, segituan, Eugénie izeneko Landetako jatetxe on bat baitakarkio burura protagonistari (79). Ongi jaten den jatetxe= Eugenia honek, gainera, melankoliko jartzen du protagonista hasieratik, Donostiako Victoria Eugenia gogorarazten baitio (79).
‎" Sexua zikina den?. Ona bada bakarrik".
‎Ruskin eta Rossetti, emakumezkoei dagokienez, arras desberdinak, baina biak berekoi eta kritikagarriak. Lehenengoa, XIX. mendeko arte kritikari onena izan arren emakumeez ezer gutxi zekielako (ezkontza gauean emaztearen biloa ikusi zuenean hartu zuen ezustekoa liburu guztietan aipatzen da); bigarrena, playboy kontsumatua izateaz gain, artelana inoren gainetik jarri zuelako. Bere posesiorik preziatuena bailitzan, etxean, mundutik isolatua gorde zuen Rossettik Siddal, eta hilik jaio zitzaion lehenengo umearen ostean ere, bere amoranteekin jarraitu zuen emaztea etxean depresio bortitzak jota zegoela jakinda ere.
‎Erantzuna ez dago, gure iritziz, arrazoi ez literarioetan ere, eta zentzu honetan, liburu honen argitalpenaren inguruan sortutako iskanbilek (zentsura arazoak zirela medio), edo zenbaitzuek nobelan ikusten zuten mezu politikoak zailtasun handiak izango lituzke oraindik gaur egun duen harrera ona azaltzeko. Halaber, euskal literaturaren irakurleriaren motibazioak ezagutzen ez ditugun une honetan, harrera honen arrazoia betebehar akademikoetan ikusteari ere sinpleegia deritzogula esan behar.
‎arotza izatearekin. Aitak altzari onak egiten zituen moduan egiten ditu berak poemak, lan hau eta askotan entzun zaion esaldia da ofizioa baita, ez kondiziorik gabe, baina ikas litekeena ere badena.
‎"[...] Poetaren egiazko konpromezua idazlearena da. Konpromezu politikoa eta etikoa ez da aski, sendimenduak ere aski ez diren bezala, poesia ona egiteko[...]. Poeta ez da bere ideiengatik edo bere portaeragatik, bere sentimenduengatik ere ez den bezala, baizik eta bere poemen balioagatik, bere idazkeragatik, bere hitzengatik.
2002
‎Eleberri hauek ihes egiten diote esperimentalismo orori eta, estilo fresko eta sinple batez, generoaren dimentsio epikoa berreskuratzen dute. Aristiren nobelek eleberri beltzaren (batik bat Chandlerren) edo Ipar Amerikako dirty realism delakoaren eragin argia dute, eta gurean neorruralismo beltzaren adibide onenetakotzat hartu izan dira. Autoreak indarkeria eta sexua nagusi diren landa giro perbertsoa islatu du eleberri hauetan.
‎1951n Asteasun jaio zen Joseba Irazu Garmendiak, ezizenez Bernardo Atxaga denak, bide luzea du, dudarik gabe, 1971tik gaurdaino literaturan egindakoa. Bera dugu euskal egile sarituen eta itzuliena, eta Atxagak gurean nahiz Euskal Herritik kanpo erdietsitako harrera onaren erakusgarri dira atzerriko adituen laudorioak8 Zientzia Ekonomikoetan lizentziatura eskuratu ondoren, 1981etik 1984ra bitartean Filosofia ikasketak egitera joan zen Bartzelonako Unibertsitate Zentralera. Hasieran ekonomista, euskara irakasle, liburu saltzaile, inprimategiko langile, irratiko gidoilari... aritu zen, harik eta 1980an literaturan buru belarri jardutea erabaki zuen arte.
‎Egia esateko, obabar zikloa dei geniezaiokeenak harrera oso ona izan du, eta Premio Nacional de Narrativa delakoa irabazi aurretik ere jarraitzaile asko zituen euskal irakurleen artean. Adibidez, Bi letter jaso nituen oso denbora gutxian (1984), Sugeak txoriari begiratzen dionean (1984) eta Bi anai (1985) narrazioek lau edizio izan zituzten batez beste 1988 arte, eta 20.000 ale inguru saldu zituen obra bakoitzak, kopuru handiak inondik ere, kontuan hartzen bada urte haietako euskal merkatu potentziala.
‎Azpimarratu nahi genuke, halaber, Bi anai eleberri laburraren kalitate literarioa. Bat gatoz I. Aldekoarekin (1998), esaten duenean eleberri hori, A. Lertxundiren Hamaseigarrenean aidanez eleberriarekin batera, 1980ko hamarkadako onena dela. Lau hizkuntzatara itzuli duten eta orain arte hamahiru edizio saldu dituen Bi anai eleberriak Paulo eta Daniel anaiek Obabako ingurune bihozgabean daramaten bizitza kontatzen du.
‎15 hizkuntzatara itzuli dute eta sari garrantzitsuak hartu ditu: Kritika Saria 1993an, Premio Nacional de Narrativan finalista urte berean, Zilarrezko Euskadi Saria 1994an, 1994ko libururik onena El Urogallo eta Elle aldizkarientzat... Eta sarigai izan da, besteak beste, Aristeion Sarian (1996) eta International IMPAC Dublin Literary Award delakoan (1997).
‎Liburu honen lehenengo kapituluan Erzensbergerrek esandakoak gogora ekarri ditugunean adierazi bezala, beldur gara zientziaren teorian P. Feyerabendek behiala defendatutako" denak balio du" aldarria hertsiegi ez ote den jarraitu gaur egun, eta literatura onaren eta txarraren arteko mugak ez ote diren errazegi deuseztatu. Merkatuaren legeetara errenditzeak sorkuntza literarioari kalitate irizpideak leuntzea erakarri badio, genero guztien artean komertzialena denari, eleberriari, ondorio kezkagarriak ekarri dizkio.
‎Amor y guerra, Espasa Calpe, 1999] Saizarbitoriaren hurrengo eleberria. Orain arte izandako bi euskal edizioek eta Eusko Jaurlaritzak 1996ko Hedapen Saria eman izanak erakusten dutenez, harrera ona izan du lan horrek. Espainiar kritikari dagokionez, R.
‎alde batetik, Cien años de soledad, Irigoienen lana" ibai nobela" eta zenbait belaunaldiren narrazioa den aldetik, eta Pedro Páramo, bestetik, kontuan hartzen baditugu hildakoen arteko elkarrizketa luzeak, ugariak baitira, halaber, Irigoienen nobelan. Gure ustez, Poliedroaren hostoak autorearen prosa poetiko magikoaren adibide onenetakoa da, eta benetan iradokitzailea suertatzen da obra honen irakurketa.
‎Obra irakurrerraza eta konplexutasun formal askorik gabea izan arren, I. Mugika Iraolaren artikulua salbu (ik. 1988), ez zuen aurrekoak besteko harrera ona izan.
‎Lan honekin, autoreak urrats garrantzitsua egin zuen bere esperimentazio narratiboan, eta euskal narratiban gutxitan ikusten diren erregistro eta ñabardura ugari lortu zuen. Kritikaren harrera, nola euskal eremuan hala espainierazkoan, ona izan da, eta gaur egun autorearen eleberri goretsienetako bat dugu. Otto Pette baronetaren atean ezezagun baten agerpen harrigarriaz hasten da eleberria.
‎Un final para Nora, Alfaguara, 1999] 1996an kaleratu zen. Irakurlea hasiera hasieratik harrapatzen duen eleberria da, eta Euskal kritikari gehienentzat oharkabean pasatu bazen ere, autorearen obra onenetakoa delakoan gaude gu. Obrari buruz euskaraz argitaratutako artikulu bakanetako baten ondoren argitaratu elkarrizketan (ik.
‎1997), Lertxundik berak liburuak izandako oihartzun eskasaz harrituta zegoela zioen. Zorionez, espainierara itzuli izanari esker, kritikak testua berriro aztertu ahal izan du, eta L. de la Peñak El Paísen() idatzitako iruzkinean agertzen diren laudorioek, esaterako, erakusten dutenez, eleberria harrera ona izaten ari da.
‎Honetaz gain, dudarik ez dago eleberri mota honek gurean arrakasta handia lortu duela eta 110 Streeteko geltokia (I. Zabaleta) edo Alaba (G. Garate) liburuen berrargitalpenak ditugu, besteak beste, irakurleen artean polizi eleberriak izandako harrera onaren adibide.
‎Garate izan zen Euskal Filologia lizentziaturaren sortzaileetako bat Deustuko Unibertsitatean (1978). Bere argitalpen ugarien artean, marxismoari buruz idatzi dituen sei liburuez gain, ipuin liburuak (Aldarte oneko ipuinak, Elkar, 1982..), polizia eleberriak (Esku leuna, Elkar, 1977; Goizuetako ezkongaiak, Elkar, 1979; Izurri berria, Elkar, 1981..), eleberri sozialak, erreportaiak (New York, New York, Elkar, 1988), literatur kritikako lanak (Euskal eleberriaren kondaira I, Mensajero, 1983; Euskal Eleberriaren Kondaira II, Mensajero, 1985; Euskal Eleberriaren Kondaira III, Mensajero, 1991; Atzerriko eta Eusk...
‎Heterofonia eta heteroglosia horiek testu polifoniko eta ñabardura sinboliko eta semantiko berritzailez hornitutako testua egiten du Ur uherrak. Edozein aldetatik aztertuta, azkenaldi honetako eleberri onenetakoa da gure ustez.
‎Izakiaren izaeraz gogoeta egin nahi duten letra etzanez idatzitako lerrokada ugariek gehiegi mantsotzen dute eleberriaren erritmoa. Hala ere, gure ustez Beñaten bizi bidai honen osagaiak (intriga, sexua, filosofia...) daude testuak izan duen harrera onaren oinarrian.
‎Polizi, umore, amodio edo zientzia fikziozko eleberrietan, irakurlea entretenitu egin nahi da, istorio bat kontatuz, haren ardura eta atentzioa bereganatu. Uste dut beharrezkoa litzakeela gurean eleberrigintza mota horiek azken hamarkadetan izan duten igoera aztertzea eta irakurleen artean izan duten harrera onaren berri ere ematea.
‎Komunikabideek irudia saltzen dute. Beraz, komunikabideek irudi salgarria duten idazleak( onak edo txarrak, eta hori idazle direnean) maite dituzte." gintzan Durangoko Euskal Liburu eta Diskoen Azokak betetzen duen lekua. Azken urteotan azokaren helburu, antolaketa, funtzio edo egituraketa bera eztabaidagai izan badira ere (begiratu besterik ez dago komunikabideetan argitara eman diren artikulu,, edo iritzi artikuluak), dudarik ez dago Durangoko Azoka, ezer baino lehen, euskal liburugintzaren erakustoki garrantzizkoena dela oraindik.
‎Hegats 1, 1989ko abendua, 11), L. M. Mujikak artikulu bat eman zuen argitara euskal literatur kritikari buruzkoa. Bertan, M. Lopezek erabilitako bibliografiari osatugabea iritzi ondoren, kritika batek ona izateko bete behar dituen baldintzez hitz egiten du eta aipamen laburren mugez. L. M. Mujikaren iritziz, azterketa luze eta sakonek soilik bermatzen dute kritika baten kalitatea, eta hori dela-eta, lekuz kanpo kontsideratzen ditu aipamen laburretan askotan kaleratu izan diren gehiegizko laudorio edo kritikak.
‎Edonola ere, irakurleen ohituren aldaketa, merkatuaren legeetara makurtutako liburugintza, ikus entzunezkoek eragindako kontamoldeen arrakasta... gaur egun narraziogintzak duen harrera ona azaltzeko arrazoi baliagarriak izanik ere, argi dago, euskal kasuari dagokionez behintzat, lehenago aipatu diren gertakariek, hots, irakaskuntza elebidunaren eskaera berriek eta literatur lehiaketak ugaltzeak eragin zuzena izan dutela narraziozko generoen zabalkundean. Sariketei dagokienez, Torrealdairen liburuko 458 orrialdeetan datozenak zenbatuz gero, honako kopuru hauekin egingo genuke topo:
‎Jon Kortazarrek oroitarazi digun moduan, 1990etik 2000 urte bitartean 38 idazlek argitaratu zuten euren lehen poema liburua eta horien artean kausi ditzakegu 70eko hamarkadan jaiotako euskal idazle berri asko: Kirmen Uribe, Asier Serrano, Igor Estankona, Jose Luis Padron, Urtzi Urrutikoetxea, Castillo Suarez, Xabier Olaso, etab. Poesiarentzat garai onak ez diren hauetan, guztiz azpimarratzekoa da poeta gazteon lan gehienak kaleratu dituen Susa argitaletxearen ahalegina, poesia sail bat ez ezik, Koldo Izagirrek zuzendutako XX. mendeko euskal poesia kaierak izeneko bilduma eskaini diguna. atxikiz ulertua (grekerazko" kanon" hitza zurginek neurketak egiteko erabili ohi zuten makilatxoa izendatzeko erabiltzen baitzen), ezta zentzu biblikoa... hizkuntza desberdinetako literaturetan eredugarritzat hartuak izan diren testu edo egileen inguruko hausnarketa gisara.
‎Aurreko lerroetan gogoratu ditugun bi inkestekin batera, gurean egon da atzerriko egunkari ezagunen antzera (ik. The New York Times, The Guardian,...) XX. mendeko euskal liburu onenen zerrenda proposatzera ausartu denik. Gara egunkariak argitara eman zuen zerrendan, kasu, XX. mendeko euskal/ erdal liburu onenak omen direnak aipatzen ziren.
‎The New York Times, The Guardian,...) XX. mendeko euskal liburu onenen zerrenda proposatzera ausartu denik. Gara egunkariak argitara eman zuen zerrendan, kasu, XX. mendeko euskal/ erdal liburu onenak omen direnak aipatzen ziren. Aukeraketa bera eztabaidagarri izan daitekeela onartuz ere, gauza bat zegoen argi aipatutako zerrendan:
‎353). Hala ere, azpimarratzekoa da obra narratibo honen helburu nagusia ez zela erlijiosoa, ordu arte gertatu ohi zen bezala2 Urte batzuk geroago, Bizenta Mogel J.A. Mogelen ilobak Esoporen alegien itzulpen liburu bat argitaratu zuen, Ipui onac izenekoa. Liburu horren argitalpenak nolabaiteko berrikuntza ekarri zuen, zeren eta, bere helburu didaktiko eta moralista gorabehera, euskarazko haur eta gazte literatura sortzeko zimenduak ezarri baitzituen (ik.
‎A. Toledo liburu horren garrantzia nabarmentzen saiatu da, narrazio mota berri baten eredu delakoan eta irakurketa literarioago baten eredua ere badelakoan, nahiz oraindik helburu estetiko zorrotzetatik urrun egon. Ipui onac abiapuntua izan zen: alegia egile sorta bat agertu zen harrezkero, kasu gehienetan forma nagusia poesia izan arren.
‎Haren Uztaro (1937) eleberriak ere ohiturazko literaturaren ildoari jarraitzen dio, baina bere zama moralizatzailea Anabitarteren eleberrietakoa baino astunagoa da, eta bertara biltzen dira generoari dagozkion berezitasun formal guztiak: narratzaile orojakilea, pertsonai onen eta gaiztoen bereizketa (planteamendu manikeoa), eta abertzalekeria amorratua.
‎Italiar gizon artega onek , umetandik, siniskera guztientzako narda ta erdeiñua izan zuan. Gogoak, oztopo ta esirik izan zezakeanik, ez zuan ontzat artu nai izan.
‎Italiar gizon artega onek, umetandik, siniskera guztientzako narda ta erdeiñua izan zuan. Gogoak, oztopo ta esirik izan zezakeanik, ez zuan ontzat artu nai izan.
‎Jainko andia aren begira zegon, aren zai. Ta hamaika bide okerrekoz ibili ondoren, Giovani Papini, Berri Oneko mendirantz abiatu zan, ta egundoko liburu gartsu ta giartsu idatzi ere: " Kristo-ren kondaira".
‎" Gure artean bizi zara, gure aldamenean, lur gaiñean, zurea baitda, ta gurea; ume ziñanean ume artean artu zinduzan ta zu salaturik, lapur artean gurutzean josi zinduzan lur onen gañean; biziekin bizi zara, bizien lur gañean, eder izan zitzaizun ta maite izan zenduzan lurrean; gizazgaindiko biziez bizi zara gizonen lurrean, zure billa dabiltzanentzat ere ikusieziña; agian, ogia eskatzen duan eskalearen tajupean, iñork ere beatzen ez dion eskale itxuran.
‎" Baiña eldu da berriro gure artean agertu behar duzun garaia, ta gizaldi oni seiñale berri premiatsu ta ukaeziña eman bear diozuna. Zuk dakusazu, Jesu, gure gabezia; zuk dakusazu gure txirotasunaren andia; ezin duzu aintzat ez artu gure bearrizanaren luzapide eziña, gure larritasunaren egia ta gogortasuna, gure landerreria, gure etsipena:
‎Habsburgo" ko Zita Kaiser emea ta bere sendiarenak. Onen ikerle leiatsuak Maria Cristina Bakaldemea ta bere seme errainak, Alfonso XIII" gn eta Victoria Battenberg izan ziran.
‎Argi argi egi onek irakatsi ebazan eta origaitik arerijuak alde gustijetatik agertu jakozan; zorotsat artzen eben, danak bera irainduten ibilten ziran, baña Sabin iñoiz ez zan bildurtu. ¡ Irakatsi ederra abertzalientzako irakasliak emona!
‎Berak esaten ebazan egijak min emoten eutsen arerijuari eta onek inun diranak, berari egitea, gura ixan eben, baña gure Irakasliak aurrez aurre danok artzen zituban. Erakutsi eutson baita bere lagunari be beren asmuak eta onek ez eutsen ondo eretxi.
‎Berak esaten ebazan egijak min emoten eutsen arerijuari eta onek inun diranak, berari egitea, gura ixan eben, baña gure Irakasliak aurrez aurre danok artzen zituban. Erakutsi eutson baita bere lagunari be beren asmuak eta onek ez eutsen ondo eretxi. " Barri onak Euzkadi" ko mendijetan ots egin ba dau, Jaungoikua gaitik bakarrik ixanda".
‎Erakutsi eutson baita bere lagunari be beren asmuak eta onek ez eutsen ondo eretxi. " Barri onak Euzkadi" ko mendijetan ots egin ba dau, Jaungoikua gaitik bakarrik ixanda".
‎Itxartu zaiz, euzkotarrak! Amak deituten deusku eta dei ori entzunaz, guk seme onak lez laguntza ezin ukatu. " Lekeitio" ko EuzkoBatzokija" da gaur deitza dagubana ta lekeitiar ona danak erantzun biar dau bere izena emonagaz bertako bazkide ixateko.
‎Amak deituten deusku eta dei ori entzunaz, guk seme onak lez laguntza ezin ukatu. " Lekeitio" ko EuzkoBatzokija" da gaur deitza dagubana ta lekeitiar ona danak erantzun biar dau bere izena emonagaz bertako bazkide ixateko. Danok etorri
‎Tira ba, olan onetsi ta txeigoratuba ixan zan Euzko ereserkija abestuaz. Onen ostian Batzokitik zeya a erespatza aurretik eta dantzarijak ta ostetza
‎Egubaztero gabez itzaldijak ixan ziran Gora Buru antzokijan Euzko Langille Bazkuna erri onetan eratuteko. Robles Arangiz eta beste bat mintzatu ziran erderaz eta irugarrena, euzkeraz.
‎Partilla kontuan beti lez batzuk geyago bestiak ostera gitxijago ixan dabe. Euren gogaro ona oi da lez ikusija ixan da egun orreitan... eta aurrera mutillak.
‎Apain apain eguan izlarijen lekuba; arriskuban egueldi ona ixan ba" zan ¿ zelan egongo. Gure ikurriñaren marguak ikusten ziran eta erdijan gurutza zurija eukirik ari gorrijagaz egiñiko idazkun au:
‎Bernedo jaunak adirazo euskun euzko abendeak daukozan eskubideak bere buru jabe ixateko. Jarrayan Amezola gaztiak esan ebazan erderaz, euzko edestiko barri batzuk eta gure errijaren ezaugarri berezijak eta onen ostian Bite" rik adiraldu euskun, gauza txikijetatik asita, zelako garrantziduna dan Aberrijaren askatasuna. España" ko erkijak zer eskatuten daben eta zer eskatuten daben" ek:
‎Gure izkuntzea gexogexorik egona da; oraintxe bizkortuten asi da, jagiten be asi yaku bata. Salamanca aldetik bixi dan gixaxo bat estu edo ei dabil orixe dala ta beste barik; bere zeregiñik gurena aspaldi onetan orixe dau ¡ beti esanalak esaten euzkereak il biar dauala ta! Ia ba, ludiko gauzak orrelan dirala ta...
‎* Euzkadi, XI lanan: izparringi onen Euzkel atala zuben idazkijai itxaroten dago. Errez be errez egin geintikena da; batian batak, bestian beste batek, urrenguan urlijak, eta abar.
‎Nagikerijan daguana, luak errez artzen dau, eta bitartian, lo egiteko, ona emen abestitxu baten asijera:
‎Baña sortu yakon semerik gurena, aberri maitalia. Eta bere Aberri onen aldez jokatu eban iñork baño zintzuago. Berak bide zuzena uste ixan eban bidia bere errijari irakatsi eutson, Bide arteza, osua, biar eban bidia, eta orretarako bere ixate gustija emon eban.
‎" Ama aberrija artu gogo onez malko ederrok...
‎" Jaun Goikua eta Lagi Zarra". Urtzi, betiko gure Jauna eta Euzkadi, ludi onetako bixitza aldiko gure Aberrija. Ortik yatorku osasuna, ortik betiko Bixitza.
‎Orain, emakumiak gixonak baxen gogotxu ekin biarko dabe aberri lanetan. Gixaldi onetako 31 urtiotan, abenda buztartubak buru yaube egiten ikusi doguz; euren eskubidiak galtzen bat bere ez ostera. Ezta zorakerija ezta bildurgarrija, ezta gurari lortu eziña gure Aberrija azkatu nai ixatia.
‎Gure zorijon agurra eta eskar ona Leizaola jaunari, Lekeitio Buru Batzarrari eta entzuten etorri ziran gustijai, eta aurrera Jel aldez.
‎Igaziriko igandia autetsi eben Artezkari Batza era onetara :
‎Udaberrien asierea izaten da pozkorrena; neguaren asierea ostera, enparauko negue baiño itunegoa. Orrelan ba urtaro onen asieran dakigu esaten: aldi baterako negu illun otza emen dogu.
‎Deun Agate eguna emen dogu. Oi dan lez, ziñopa orren abeslariak etxeriketxe ibilliko dira, Egunkari maite onetan lengo egunean agiri ziran onetzazko abeskiak, txiruetan be txiruak ziralata nago. Enborra ta adarrak barriak izango ba" dira bere susterraya lengoa izan bear leukela dustot.
‎Uarra. Idazle argi onen lanak, abintza andikuak dira, gastetxu bat da oindikarren eta. Irakurliak esango dau geruago. L.
‎Eragon baino lehen nahi baituzu, Sokrates maite erran zuen Parmenidek eder zer den irakatsi, zuzen zer den, on zer den, eta baita idea bakhoitza zer den ere. Arestian ohartu natzaitzu Aristotelekin eztabaika zu ikhustean.
‎zeruak edertasuna emon badeutsu eta emon deutsu zetarako dana estaldu? Gorputzean daukagun guztia geurea da, berezkoa da, ona da.
‎Ule baltzarena. Liraina eta haziera onekoa . dana, lagunak esan deust.
‎Horraitio... sorginen artean, sorgina ez zan bat eukan; bere ama. " Gure ama, gehienetan susmo onekoa da. neskea polita dala, liraina eta haziera onakoa.
‎LUKASEN ERAKUTSI ONA *
‎Une onetan , neska mutikoek euren arteko Manutxuri begiratu eutsoen, onek be, txikia izan arren, mutiko indartsuaren entzutea ebalako.
‎Une onetan, neska mutikoek euren arteko Manutxuri begiratu eutsoen, onek be, txikia izan arren, mutiko indartsuaren entzutea ebalako.
‎Lukas, esan deutsuedan lez, ez zan nagusi antzeko edo kargua bereganduteko kezkaz bizi. Orraitiño, bere apaltasunean erakutsi ona emon eban, bapere arrokeriarik azaltzeke. Erakutsi ona...?
‎Orraitiño, bere apaltasunean erakutsi ona emon eban, bapere arrokeriarik azaltzeke. Erakutsi ona .... Bai, bein!
‎Lukasek be, orduantxe azaldu ebalako bere nortasun berezia. Apala ta borondate onekoa , koipekeri bako gizona, sari billa iñoiz ibilli ez zana. Lukas Ulegorria!
‎Zatika ta Zatikatxu, hortik gora aldapatsu, Arte zabalak gerizpe ona , bariekuan sorgintzu.
‎Biok be, lar diranean ez dira gero, elementu onak !
‎Haren hitzak nik iretsi arrainak amuzkia bezala, eta peilo hau, Asun begi onez ikusten hasi nintzen. Halabaina, hurrengo bigirara ez nintzen azaldu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
on 2.312 (15,22)
Lehen forma
ona 718 (4,73)
onak 261 (1,72)
on 169 (1,11)
onena 146 (0,96)
onek 88 (0,58)
onetan 77 (0,51)
onez 72 (0,47)
Ona 70 (0,46)
onenak 69 (0,45)
onera 60 (0,39)
onen 59 (0,39)
ontzat 59 (0,39)
oneko 47 (0,31)
onean 41 (0,27)
onekin 34 (0,22)
onerako 32 (0,21)
onekoa 20 (0,13)
onaren 19 (0,13)
Onak 13 (0,09)
onetara 13 (0,09)
onik 13 (0,09)
onetako 12 (0,08)
onetik 12 (0,08)
Onaren 11 (0,07)
onenaz 11 (0,07)
onenetarikoa 11 (0,07)
Onek 10 (0,07)
onenean 10 (0,07)
Onekin 9 (0,06)
onari 9 (0,06)
Onena 8 (0,05)
onenetakoa 8 (0,05)
onenen 7 (0,05)
ONA 6 (0,04)
Onen 6 (0,04)
Onera 6 (0,04)
onetatik 6 (0,04)
oni 6 (0,04)
onekoak 5 (0,03)
onaz 4 (0,03)
Oneko 3 (0,02)
Onez 3 (0,02)
onac 3 (0,02)
onarekin 3 (0,02)
onenaren 3 (0,02)
onentzat 3 (0,02)
On 2 (0,01)
Ontzat 2 (0,01)
onari esker 2 (0,01)
onei 2 (0,01)
onen alde 2 (0,01)
onenarekin 2 (0,01)
onenari 2 (0,01)
onenen artean 2 (0,01)
onenetakoak 2 (0,01)
onenetarikoak 2 (0,01)
onenez 2 (0,01)
ONEN 1 (0,01)
ONEZ 1 (0,01)
ONTZAT 1 (0,01)
Onarekin 1 (0,01)
Onari 1 (0,01)
Onaz 1 (0,01)
Onean 1 (0,01)
Onegia 1 (0,01)
Onenak 1 (0,01)
Onenetarikoa 1 (0,01)
Onerako 1 (0,01)
Onerat 1 (0,01)
onagoa 1 (0,01)
onaren aldekoak 1 (0,01)
onaren aurka 1 (0,01)
onaren esku 1 (0,01)
onarentzat 1 (0,01)
onegia 1 (0,01)
onegiari 1 (0,01)
onegirik 1 (0,01)
onekoaren 1 (0,01)
onekoren 1 (0,01)
onen aldeko 1 (0,01)
onen gainera 1 (0,01)
onenarentzat 1 (0,01)
onendako 1 (0,01)
onenek 1 (0,01)
onenera 1 (0,01)
onenetakotzat 1 (0,01)
onenetan 1 (0,01)
onenetariko 1 (0,01)
onerat 1 (0,01)
onetarako 1 (0,01)
onetarik 1 (0,01)
onetariko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
on bat 105 (0,69)
on eduki 42 (0,28)
on egin 42 (0,28)
on hartu 40 (0,26)
on eman 35 (0,23)
on emon 33 (0,22)
on etorri 30 (0,20)
on ez 30 (0,20)
on egon 27 (0,18)
on ukan 20 (0,13)
on be 19 (0,13)
on ei 19 (0,13)
on ikusi 16 (0,11)
on atera 15 (0,10)
on ekarri 15 (0,10)
on on 14 (0,09)
on ere 12 (0,08)
on zail 12 (0,08)
on aurre 11 (0,07)
on omen 11 (0,07)
on si 11 (0,07)
on agertu 10 (0,07)
on asko 8 (0,05)
on behar 8 (0,05)
on bera 8 (0,05)
on hori 8 (0,05)
on San 7 (0,05)
on ala 7 (0,05)
on batzuk 7 (0,05)
on erakutsi 7 (0,05)
on ta 7 (0,05)
on zabaldu 7 (0,05)
on adierazi 6 (0,04)
on baino 6 (0,04)
on gizon 6 (0,04)
on orain 6 (0,04)
on ego 5 (0,03)
on eroan 5 (0,03)
on gu 5 (0,03)
on hartz 5 (0,03)
on ipini 5 (0,03)
on ostia 5 (0,03)
on sari 5 (0,03)
on zein 5 (0,03)
on zer 5 (0,03)
on zira 5 (0,03)
on baina 4 (0,03)
on beste 4 (0,03)
on dena 4 (0,03)
on guzti 4 (0,03)
on idatzi 4 (0,03)
on iruditu 4 (0,03)
on izen 4 (0,03)
on lagundu 4 (0,03)
on lan 4 (0,03)
on saldu 4 (0,03)
on txar 4 (0,03)
on ba 3 (0,02)
on bakarrik 3 (0,02)
on bana 3 (0,02)
on bide 3 (0,02)
on bihurtu 3 (0,02)
on bilatu 3 (0,02)
on bizi 3 (0,02)
on bota 3 (0,02)
on bukatu 3 (0,02)
on dan 3 (0,02)
on entzun 3 (0,02)
on etxe 3 (0,02)
on etze 3 (0,02)
on ezan 3 (0,02)
on heldu 3 (0,02)
on herri 3 (0,02)
on horiek 3 (0,02)
on hurrengo 3 (0,02)
on itxi 3 (0,02)
on itzuli 3 (0,02)
on jarri 3 (0,02)
on jaso 3 (0,02)
on lagun 3 (0,02)
on lortu 3 (0,02)
on ni 3 (0,02)
on ote 3 (0,02)
on pasatu 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
on bat egin 9 (0,06)
on bat emon 8 (0,05)
on ala txar 5 (0,03)
on bat premia 4 (0,03)
on egon zu 4 (0,03)
on zein txar 4 (0,03)
on bat beharrizan 3 (0,02)
on bat bila 3 (0,02)
on eman ezan 3 (0,02)
on etorri arte 3 (0,02)
on izen San 3 (0,02)
on agertu gura 2 (0,01)
on atera iruditu 2 (0,01)
on baino hobe 2 (0,01)
on bat aurkitu 2 (0,01)
on bat bota 2 (0,01)
on bat elkar 2 (0,01)
on bat eman 2 (0,01)
on batzuk eman 2 (0,01)
on behar ukan 2 (0,01)
on egin bihar 2 (0,01)
on ekarri nahi 2 (0,01)
on eman behar 2 (0,01)
on emon egon 2 (0,01)
on emon jaka 2 (0,01)
on ere irakurri 2 (0,01)
on etorri ezan 2 (0,01)
on etorri lagundu 2 (0,01)
on etorri ta 2 (0,01)
on hartu ukan 2 (0,01)
on on pasatu 2 (0,01)
on si omen 2 (0,01)
on zail ta 2 (0,01)
on adierazi gura 1 (0,01)
on adierazi nahi 1 (0,01)
on agertu gogo 1 (0,01)
on agertu jabe 1 (0,01)
on agertu lekeitiar 1 (0,01)
on ala ar 1 (0,01)
on ala oso 1 (0,01)
on asko be 1 (0,01)
on asko eduki 1 (0,01)
on asko eman 1 (0,01)
on asko gehiago 1 (0,01)
on atera egon 1 (0,01)
on atera ere 1 (0,01)
on atera hasi 1 (0,01)
on atera ibili 1 (0,01)
on atera nahi 1 (0,01)
on aurre al 1 (0,01)
on aurre elkarri 1 (0,01)
on aurre hartu 1 (0,01)
on aurre on 1 (0,01)
on aurre pasa 1 (0,01)
on aurre zuzen 1 (0,01)
on ba omen 1 (0,01)
on baina gero 1 (0,01)
on baina tonto 1 (0,01)
on baino asko 1 (0,01)
on baino ez 1 (0,01)
on bakarrik eduki 1 (0,01)
on bakarrik salbatu 1 (0,01)
on bat agindu 1 (0,01)
on bat antz 1 (0,01)
on bat atera 1 (0,01)
on bat be 1 (0,01)
on bat behar 1 (0,01)
on bat bera 1 (0,01)
on bat beste 1 (0,01)
on bat dohain 1 (0,01)
on bat eduki 1 (0,01)
on bat eginbehar 1 (0,01)
on bat egon 1 (0,01)
on bat ekarri 1 (0,01)
on bat entzun 1 (0,01)
on bat ero 1 (0,01)
on bat esan 1 (0,01)
on bat eskaini 1 (0,01)
on bat eske 1 (0,01)
on bat faltatu 1 (0,01)
on bat familia 1 (0,01)
on bat galdu 1 (0,01)
on bat hil 1 (0,01)
on bat hori 1 (0,01)
on bat idatzi 1 (0,01)
on bat jabe 1 (0,01)
on bat jainko 1 (0,01)
on bat jan 1 (0,01)
on bat joan 1 (0,01)
on bat lasai 1 (0,01)
on bat lortu 1 (0,01)
on bat ni 1 (0,01)
on bat non 1 (0,01)
on bat normalitate 1 (0,01)
on bat opa 1 (0,01)
on bat sartu 1 (0,01)
on bat sustantzia 1 (0,01)
on bat topatu 1 (0,01)
on bat ukan 1 (0,01)
on bat zail 1 (0,01)
on bat zira 1 (0,01)
on bat zu 1 (0,01)
on batzuk ezagutu 1 (0,01)
on batzuk galdu 1 (0,01)
on batzuk izen 1 (0,01)
on batzuk lortu 1 (0,01)
on be bai 1 (0,01)
on be bera 1 (0,01)
on be egin 1 (0,01)
on be gertatu 1 (0,01)
on be gogai 1 (0,01)
on be ikusi 1 (0,01)
on be on 1 (0,01)
on behar ba 1 (0,01)
on behar beste 1 (0,01)
on behar bezala 1 (0,01)
on behar ibili 1 (0,01)
on bera aldi 1 (0,01)
on bera ardi 1 (0,01)
on bera arte 1 (0,01)
on bera eskuin 1 (0,01)
on bera jarri 1 (0,01)
on bera osotasun 1 (0,01)
on beste asko 1 (0,01)
on beste bizi 1 (0,01)
on beste orri 1 (0,01)
on bide egin 1 (0,01)
on bide luze 1 (0,01)
on bihurtu amanda 1 (0,01)
on bilatu ahalegin 1 (0,01)
on bilatu ta 1 (0,01)
on bizi ta 1 (0,01)
on bota baño 1 (0,01)
on dan hartu 1 (0,01)
on dan modu 1 (0,01)
on dena be 1 (0,01)
on dena erantzun 1 (0,01)
on eduki bera 1 (0,01)
on eduki bizitza 1 (0,01)
on eduki etxebarritar 1 (0,01)
on eduki ez 1 (0,01)
on eduki ezkero 1 (0,01)
on eduki gaitu 1 (0,01)
on eduki gizon 1 (0,01)
on eduki Izagirre 1 (0,01)
on eduki mundu 1 (0,01)
on eduki nabo 1 (0,01)
on eduki taberna 1 (0,01)
on egin aldatu 1 (0,01)
on egin behar 1 (0,01)
on egin gomendatu 1 (0,01)
on egin jak 1 (0,01)
on egin nagusitu 1 (0,01)
on egin omenaldi 1 (0,01)
on egin zira 1 (0,01)
on ego Don 1 (0,01)
on ego gu 1 (0,01)
on ego hori 1 (0,01)
on egon andre 1 (0,01)
on egon erantzun 1 (0,01)
on egon eromen 1 (0,01)
on egon esan 1 (0,01)
on egon horretarako 1 (0,01)
on egon inor 1 (0,01)
on egon momentu 1 (0,01)
on egon norbanako 1 (0,01)
on egon oraindik 1 (0,01)
on egon pub 1 (0,01)
on egon zira 1 (0,01)
on ei ekarri 1 (0,01)
on ei zira 1 (0,01)
on ekarri esan 1 (0,01)
on ekarri iluntze 1 (0,01)
on ekarri txori 1 (0,01)
on ekarri zira 1 (0,01)
on eman ei 1 (0,01)
on eman era 1 (0,01)
on eman gero 1 (0,01)
on emon be 1 (0,01)
on emon egin 1 (0,01)
on emon ego 1 (0,01)
on emon eurak 1 (0,01)
on emon gura 1 (0,01)
on emon neba 1 (0,01)
on emon Xalbador 1 (0,01)
on emon zira 1 (0,01)
on erakutsi behar 1 (0,01)
on erakutsi edota 1 (0,01)
on erakutsi omenaldi 1 (0,01)
on ere ez 1 (0,01)
on ere ikusi 1 (0,01)
on ere kontzilio 1 (0,01)
on ere nabarmendu 1 (0,01)
on ere zailtasun 1 (0,01)
on eroan ei 1 (0,01)
on eroan zaran 1 (0,01)
on etorri agurtu 1 (0,01)
on etorri behar 1 (0,01)
on etorri ezkero 1 (0,01)
on etorri gogor 1 (0,01)
on etorri hartu 1 (0,01)
on etorri si 1 (0,01)
on etorri urdai 1 (0,01)
on etxe ardurape 1 (0,01)
on etxe buelta 1 (0,01)
on etxe sartu 1 (0,01)
on etze erdi 1 (0,01)
on etze es 1 (0,01)
on ez al 1 (0,01)
on ez bada 1 (0,01)
on ez behar 1 (0,01)
on ez egon 1 (0,01)
on ez ei 1 (0,01)
on ez ere 1 (0,01)
on ez gehiegizko 1 (0,01)
on ez hartu 1 (0,01)
on ez ote 1 (0,01)
on ez ukan 1 (0,01)
on ezan orain 1 (0,01)
on gizon emakume 1 (0,01)
on gizon ez 1 (0,01)
on gizon guzti 1 (0,01)
on gu bizi 1 (0,01)
on gu edesti 1 (0,01)
on gu euskara 1 (0,01)
on gu irrati 1 (0,01)
on guzti antz 1 (0,01)
on guzti bera 1 (0,01)
on guzti itzuli 1 (0,01)
on hartu barik 1 (0,01)
on hartu be 1 (0,01)
on hartu egin 1 (0,01)
on hartu eutsi 1 (0,01)
on hartu ez 1 (0,01)
on hartu Ispaster 1 (0,01)
on hartu neke 1 (0,01)
on hartu ohi 1 (0,01)
on hartu ta 1 (0,01)
on hartz kaukasiar 1 (0,01)
on herri bat 1 (0,01)
on herri hiltegi 1 (0,01)
on hori behar 1 (0,01)
on hori edan 1 (0,01)
on hori eman 1 (0,01)
on hori ez 1 (0,01)
on hori giristino 1 (0,01)
on horiek identifikatu 1 (0,01)
on hurrengo egin 1 (0,01)
on idatzi barik 1 (0,01)
on idatzi gauza 1 (0,01)
on idatzi nobela 1 (0,01)
on ikusi ahal 1 (0,01)
on ikusi ekimen 1 (0,01)
on ikusi eskeko 1 (0,01)
on ikusi hasi 1 (0,01)
on ikusi opor 1 (0,01)
on ipini zira 1 (0,01)
on itzuli salbabide 1 (0,01)
on itzuli xantza 1 (0,01)
on jarri jak 1 (0,01)
on jaso zitu 1 (0,01)
on lagundu be 1 (0,01)
on lan egin 1 (0,01)
on lan irakurri 1 (0,01)
on lortu be 1 (0,01)
on ni uste 1 (0,01)
on ni ustean 1 (0,01)
on on banku 1 (0,01)
on on be 1 (0,01)
on on eduki 1 (0,01)
on on horretarako 1 (0,01)
on on San 1 (0,01)
on orain eduki 1 (0,01)
on orain esan 1 (0,01)
on ostia batzoki 1 (0,01)
on ote si 1 (0,01)
on San Abadiño 1 (0,01)
on San etze 1 (0,01)
on San guren 1 (0,01)
on San Juan 1 (0,01)
on sari be 1 (0,01)
on sari jaso 1 (0,01)
on si arbola 1 (0,01)
on si asko 1 (0,01)
on si ta 1 (0,01)
on ta ahalegin 1 (0,01)
on ta gogo 1 (0,01)
on ta maitasun 1 (0,01)
on ta umore 1 (0,01)
on txar azpiratu 1 (0,01)
on txar guzi 1 (0,01)
on txar guzti 1 (0,01)
on ukan bera 1 (0,01)
on ukan ere 1 (0,01)
on ukan gako 1 (0,01)
on ukan gero 1 (0,01)
on ukan gustu 1 (0,01)
on ukan ikasle 1 (0,01)
on ukan langai 1 (0,01)
on ukan lau 1 (0,01)
on ukan nekazaritza 1 (0,01)
on ukan urde 1 (0,01)
on zabaldu asmo 1 (0,01)
on zabaldu hasi 1 (0,01)
on zabaldu teknika 1 (0,01)
on zail asmo 1 (0,01)
on zail behi 1 (0,01)
on zail bero 1 (0,01)
on zail esan 1 (0,01)
on zail geu 1 (0,01)
on zail ikastaro 1 (0,01)
on zein ni 1 (0,01)
on zer egin 1 (0,01)
on zer eskaintza 1 (0,01)
on zer gertatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia