Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 772

2003
‎Diziplinako faltak sailkatuz, horiek oso astunak, astunak eta arinak izango dira, subjektuak erabilitako indarkeria, hura nahita edo nahi gabe ari izatea, emaitzaren garrantzia eta ofenditutako gizabanakoen kopurua aintzakotzat hartuta.
‎6 Banantze-zehapenak berarekin ekarriko du adingabea bere gelan edo horren antzeko ezaugarriak dituen gela batean izatea, zentroko jarduerak burutaezko hezkuntza jaso, bisitak hartu eta egunero bi ordu atari zabalean izateko.tzen diren orduetan salbu eta nahi
‎Arauak hausten dituen adingabeari erreakzio juridikoa zuzentzen zaio, eta erreakzio horrek esku-sartze hezitzailea izan nahi du, indar berezikoa, adinekoen zigor-zuzenbidearen osterantzeko xede funtsezkoak beren beregi baztertuz, hala nola, egintzaren eta zehapenaren artean proportzioa izatea edota arauen jasotzaileei larderia eragitea. Horrekin eragotzi nahi da adingabearentzat ondorio makurra izan dezakeen oro, kasurako, biktimak edo beste gizabanako partikular batzuek akzioa egikaritzea.
‎Ezarritako neurria bada gizabanako, familia edo heziketa-talde batekin bizi beharra, neurri horrek adingabeari eskuratu nahi dio , elkarbizitza horren bitartez, gizarteratzeko giro positiboa. Hartara, epaileak zehazturiko epean zehar, adingabea biziko da, nahiz gizabanako batekin, nahiz berea ez den familiarekin, nahiz heziketa-talde batekin, azken horrek bere gain konpromisoa hartzen badu adingabearen baitan familiak gizartearen alde sor ditzakeen gizarte-eta sentimendu-jarrerak garatzeko.
‎Aseguru-etxeak ere pieza horretara ager daitezke, euren burua alderdi interesduna dela uste badute; hala egin beharko dute erantzukizun zibila eskatzeko akzioak zein epe izan eta epe horretan. Agertze-idazkian adierazi beharko dute noren aurka nahi duten , burututako egitateen erantzule direlakoan, erreklamazioa egin; nahiko izango da halakoen nortasunari buruz aipamen generikoa egitea.
‎4 Lege-testu honek Espainiako Zigor Kodearekin 1995 urtean hasitako bideari eutsi nahi dio . Kasu hartan gertatu zen bezala, oraingo honetan ere, oreka egokia lortu nahi izan da terminologia eta diskurtsoaren artean, oreka hori lege-testu ororen helburua baita, maiz-sarri halakorik erdietsi ez arren.
‎Helburua du horrek prozesuak sor ditzakeen ondorio kaltegarriak baztertzea. Orobat, talde teknikoa moldatzen du, bera ezinbesteko tresna izan dadin, neurriok eskuratu nahi duten helburua erdiesteko. Geroenean ere, zehatzaile-hezitzaile izaera duen prozedura ezartzen du.
‎Horren guztiaren eretzean, adingabeen epaileak erabakia hartuko du proposatutako neurriari edo neurriei buruz. Beren beregi adieraziko ditu horien edukia, iraupena eta haiekin lortu nahi diren helburuak. Erabakia zioduna izango da, eta, bertan, beren beregi adieraziko da zeintzuk diren frogatuta geratu diren egitateak eta zein frogabidetatik lortu duen epaileak konbikzio hori.katu eta gero, epaitza ahoz aurrera daite Gainera, behin entzunaldiko saioak buke, epaitza horri dokumentatu beharrari kalterik egin gabe; Botere Judizialaren Lege Organikoaren 248.3 artikuluak arautzen du dokumentatu behar hori.
‎1 Adingabeak adingabeen epaileari errekurtsoa jarri nahi badio , hark ezarritako neurrien betearazpenean zehar emandako ebazpenetatik edozeinen aurka, errekurtso hori idatziz aurkeztuko dio epaileari berari edo barneratze-zentroko zuzendariari; zuzendariak epaileari emango dio errekurtsoaren berri, hurrengo egun baliodunean.
2004
‎2 Komunikazioaren jasotzailea bere egoitzan badago eta ebazpenaren kopia edo zedula jasotzeari uko egiten badio, edo ematea egiaztatzeko eginbidea sinatu nahi ez badu, orduan idazkari judizialak edo izendatu funtzionarioak jasotzaile horri ohartaraziko dio aurreko paragrafoan ezarritako betebeharra.
‎3 Komunikazioa zein egoitzatan gauzatu nahi eta hori bada jasotzailearen egoitza, udal erroldaren arabera edo zergaondoreetarako edo erregistro ofizialarenla, eta jasotzailea bertan ez badago, or nahiz lanbide-elkargoen argitalpenen arabera, edota berori bada demandatuari errentan emandako etxebizitza edo lokaduan ematea egin dakioke toki horretanko den edozein langile edo senideetatik edozeini, edo finkako atezainari, horrelakorik badago... Komunikazioaren hartzaileari ohartaraziko zaio behartuta da bertan dagoen eta hamalau urtetik goragoela jasotzaileari berari ebazpenaren kopia edo zedula ematera, edo jasotzaileari abisu ematera, baldin eta hartzaileak badaki jasotzaile hori non dagoen.
‎Dena den, exhortoa betetzea nahi duen alderdiak hala eskatzen badu, berorri emango zaio exhorto hori, berarenkezteko. Halakoetan, exhortoan adiera erantzukizupean, organo exhorto-hartzaileari hurrengo bost egunetan aurziko da berori kudeatzeko ardura nork duen; pertsona hori bakarrik izan daitezitegitan eman behar eta bertan jarduteko gaiturik dagoen prokuradorea.ke auzilaria bera edo laguntza zein au
‎Gainerako alderdiek ere izenda dezakete gaiturik dagoen prokuradorea, laguntza zein epaitegitan eman behar eta bertan jarduteko, alderdiok nahi badute exhortoa betetzeko eman diren ebazpenak eurei jakinaraztea. Aurrekoa egin dezake, halaber, exhortoa betetzeko interesa duen alderdiak, horrek exhortoaren ematea eskatu ez badu aurreko paragrafoaren ondoreetarako.
‎1 Auzitegiak alderdiak zitatuko ditu jarduna berregiteko prozeduraren hasiera probidentzia bidez agindu ondoren, gehienez jota hogei eguneko epean egin beharreko ikustaldira. Ikustaldi horretara alderdiak eta euren abokatuak agertu beharko dira, baldin eta abokatuon parte-hartzea manuzkoa bada, jarduna berregin nahi den prozesuan.
‎1 Tasazioa aurkaratzen bada abokatuen zerbitzu-sariak gehiegizkoak direla ulertu delako, abokatu horrek esan beharrekoa entzungo da bost eguneko epean, eta eskatu zerbitzu-sariak gutxitu nahi ez baditu, auzi-paperen agiri kautoa edo horietatik beharrezko den zatiarena igorriko zaio Abokatuen Elkargoari, horrek txostena egin dezan.
‎11 Zerbait egiteko prestazioari buruzko demandetan, horren munta izango da egin nahi den horren kostua edo hori ez egiteak sortutako kalte-galeren zenbatekoa; azken kasu horretan, ezin dira kopuru biok metatu, salbu eta, prestazioa betetzea eragiteaz gain, kalte-ordaina eskatu denean. Kalte-galeren zenbatekoa edo kalkulua kontuan hartu beharko da, prestazioa norberak bete beharrekoa bada edo prestazioa zerbait ez egitekoa bada, nahiz eta prestazioa betetzea eskatu, uzi nagusi legez.
‎2) Demandatu nahi den pertsonari egindako eskabidearen bidez, horrek bere esku duen gauza erakuts dezan, epaiketa gauza horri buruzkoa denean.
‎6) Kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interes kolektiboak defendatzeko prozesua hasi nahi duenak egindako eskaeraren bidez, ukitutakoen taldeko kideak zehazteko, baldin eta, horiek zehaztuta egon ez arren, erraz zehatz badaitezke. Ondore horretarako, auzitegiak neurri egokiak hartuko ditu, taldekideei buruzko ikerketak egiteko, kasuan kasuko inguruabarrak eta eskatzaileak ekarritako datuak kontuan izanik; halaber, demandatuari agindeia egingo zaio, zehaztapen horretan lagun dezan.
‎2 Atariko eginbideen eskabidean, horien oinarriak adieraziko dira, prestaruzko inguruabarrak bertan zehaztuz.tu nahi den epaiketaren auzigaiari bu
‎1) Adierazpena eskatu bada zitatua nor izan eta horren gaitasun, ordezkariteen inguruan, ulertuko da eskatzaileak egin nahi zituen galderek baiezko erantzuna jaso dutela; horrela, egitateak getza edo legitimazioari buruzko egitaroko epaiketaren ondoreetarako onartutzat joko dira.
‎1) Alderdiek nahi duten babes judizialerako eskubidea oinarritzeko agiriak.
‎Prozesura zer ekarri nahi eta berori artxibo, protokolo, espediente edo erregistroan badago, eta horren kopia fede-emaileak eska eta lor badaitezke, orduan ulertuko da auzi-jartzaileak eskura duela hori eta demandarekin batera aurkeztu behar duela; halakoetan, ez da nahiko izango aurreko lerrokadan aipatu zehaztapena.
‎1 Frogaren objektu izango dira prozesuan lortu nahi den babes judizialari lotutako egitateak.
‎Orokorrean prozesuan parte hartzeko ezarritako aukera zabalak ahalbidetu du demandak hasieran nahitaez pilatu behar ez izatea, pilatze horrek prozesua atzeratzea baitakar. Sarri askotan, gainera, atzerapen horrek eragotzi egingo luke lortu nahi den babesaren eragingarritasuna. Epaien eragingarritasun subjektiboari helduz, eta babes-mota desberdinak daudenez gero, desegokitzat jo da arau oro hartzailea ezartzea.
‎Legeak, foru orokor gisa, arauketa errealista eta malgua ezarri du egoitzarires legitimoen arteko orekari eusten. buruz, eta arauketa horren bitartez aurre egin nahi die esperientziak nabarmendutako beharrizanei; are gehiago, legea ahalegindu da bi alderdien inte
‎Jurisdikzioaren jarduera eta edozein prozesuk dakartzan zamak alferrik ez ugaritzeko asmoz, objektu anitzen araubideak helburu ditu prozesuko ekonomia, eta, aldi berean, prozesuen esparru objektiboa eratzea. Lortu nahi da esparru objektibo horrek, jarraitu beharreko prozedura dela eta, komeni ez den zailtasunik ez eragitea, edo, behintzat, behar besteko arrazoirik gabe, auziak gauzatu eta erabakitzeari oztoporik ez jartzea. Ondorenez, debekatu egin da auzi-jartzailearen uziekin loturarik ez duen errekonbentzioa, eta, hitzezko epaiketetan akzioen pilaketa mugatu da.
‎Komunikazio-egintzak arautu dira modu antolatuan, argitasunez eta esangura praktikoarekin. Horrela lortu nahi da auzilariek eta beraien ordezkariek, euren guztien onerako, eginkizun aktiboago eta eragingarriagoa izatea. Gainera, modu horretan, auzitegien lana arinduko da, auzitegiok ez baitute bidegabeko kudeaketa lanik egin behar, eta, batez ere, izapidetza bera atzeratzen duten «hutsarteak» ezabatu baitira.
‎Bigarren irtenbideak jurisdikzio-prozesuak bikoiztea ekarriko luke. Are gehiago, bikoiztasun hori, guztiz alferrekoa, eta, paradoxa badirudi ere, lortu nahi denaren aurkakoa –gutxienekotzat jo daiteke, bigarren prozesu horretan, hipotesi gisa, ezerk ez baitu eragozten, prozesu-izaerako oinarrizko eskubideak berriro urratzea, edo, behinik behin, hori uste izatea.
‎Legearen ariora, kasuan kasuko arau-hausteak zein propondu behar dira. Hori ahalbidetu nahi dute lege honen alde eta arazo ezberdinak arautu dituzten xedapen askok. Xedapenon helburua da Konstituzioan jaso diren prozesu-bermeen babes azkarra.
‎Alderdiek transakzio judiziala nahi badute eta euren artean lorturiko akordio edo hitzarmena aurreko paragrafoan ezarritakoarekin bat badator, auziaren gaineko ardura duen auzitegiak akordio edo hitzarmen hura homologatuko du, auziari amaiera emateko.
‎Azken kasu horretan, epaiketan diharduen prokuradoreak arazoa eska dezake, dela hura ordeztu nahi duenak adierazitako ordezkaritzaren inguruan, dela ordezkaritza horren benetako izate edo baliozkotasunaren inguruan. Auzitegiak auto bitartez ebatziko du arazoa, ahalorde bakoitza egiletsi duen pertsona edo pertsonak entzun ondoren.
‎Abokatu eta prokuradorearen parte-hartzea manuzkoa ez denean, demandatzaileak nahi badu bere kabuz agertu eta abokatuak defendatua edo prokuradoreak ordezkatua izatea, edota auzi-jartzaileak bi profesionalen laguntza aldi berean nahi badu, orduan demandan hori adieraziko du.
‎Abokatu eta prokuradorearen parte-hartzea manuzkoa ez denean, demandatzaileak nahi badu bere kabuz agertu eta abokatuak defendatua edo prokuradoreak ordezkatua izatea, edota auzi-jartzaileak bi profesionalen laguntza aldi berean nahi badu , orduan demandan hori adieraziko du.
‎Demandaren jakinarazpena jaso ondoren, demandatuak abokatu eta prokuradoreak ere erabili nahi baditu , auzitegiari hala adieraziko dio hurrengo hiru egunetan. Era berean, eta hala badagokio doako laguntza juridikorako eskubidea aitortzea eskatu ahal izango du demandatuak.
‎Demandatuak auzitegiari adieraziko dio bere erabakia, demanda jakinarazi zaionetik hiru egunetako epean, eta auzi-jartzaileari hori komunikatuko zaio. Demandatzaileak, orduan, abokatu eta prokuradorearen zerbitzuak baliatu nahi baditu , jakinarazpena jaso eta hurrengo hiru egunetan auzitegiari adieraziko dio hori, eta, auzi-jartzaileak doako laguntza juridikorako eskubidea aitortzea eskatzen badu, etendura erabaki ahal izango da, aurreko paragrafoan xedatutakoaren arabera.
‎ez da deklinatoria onartuko; alderdiek emakumearen aurkako indarkeria-epaitegiaren eskumena baliatu nahi badute , orduan, epaitegi horrek emandako ebazpenetatik edozein hartu, aurreko paragrafoaren azken lerrokadak aipatzen dituen horietarikoa, eta horren lekukotza aurkeztu beharko dute.
‎Deklinatoria lurralde-eskumenik ezari buruzkoa bada, auzi-jartzaileak, hori aurkaratzean, auzitegiaren lurralde-eskumenik ez hori alega dezake, auzitegi horri eman nahi bazaio auziaren gaineko ardura.
‎4 Akzio batzuk behar ez bezala metatu badira, epaileak, demanda onartzeari ekin baino lehen, auzi-jartzaileari aginduko dio, bost eguneko epean akatsa ongitu dezan, meta daitezkeen akzioei eutsiz. Epe-muga igaro bada ongitze barik, edo auzi-jartzaileak iraunarazi nahi dituen akzioak elkarren artean metaezinak badira, besterik gabe demanda artxibatzea aginduko da.
‎Legeak beren beregi besterik xedatu ezean, prozesu ezberdinen arteko metaketa bakarrik agin daiteke, baldin eta metatu nahi diren prozesuetatik edozeinetan alderdi denak hala eskatu badu.
‎Euskal Gaien Institutuko legelari-hizkuntzalariek eta Zuzenbide Fakultateko Euskara Juridikoaren Mintegiko kideek egindako lan laudagarria aitortu nahi diet , azken urte hauetan, besteak beste, Prozedura Zibilaren Legeak izan dituen aldaketak txertatu baitituzte. Lan honek, gainera, aurrerantzean jarraipena izango du dagoeneko hasita dauden proiektuen bidez, bai Prozedura Kriminalaren Legeari, bai merkataritza-legeriari dagozkionak.
‎Bigarren printzipioari so eginez gero, arauketak larregikeriak eta eskema hutsak saihestu nahi ditu , zuzenbide konparatuko konponbide batzuetan kontrakoa ageri-agerikoa bada ere: Lege honetan berdin-berdin saihestu dira atzerriko prozesu-lege batzuen ezaugarri diren larregikeria eta eskema hutsak.
‎Lege berriak aintzakotzat hartu du justiziaren arloan, orobat, erregu-printzipioa edo printzipio esku-emailea. Lege berriak prozesuko lege erkidea nahi du izan, eta horrela itxuratzen da, borondatezko jurisdikzioa eta konkurtso-legea bazter utzita.
‎Lege berriaren zioen azalpenak nolabaiteko zehaztasunarekin jorratzen du gai hori. Lerrokada oso batean dihardu horri buruz, eta lerrokada hori gogoan hartzekoa da, are gehiago, halako testu bat euskaraz egoki adierazi nahi denean . Lehenengo baieztapenak berak erakusten du hizkera ulergarriagoa erabili nahi dela; historian barrena gaztelaniazko hizkera judizialari itxia izatea leporatu zaio, eta izaera horretatik aldendu nahi da lege berrian:
‎Lerrokada oso batean dihardu horri buruz, eta lerrokada hori gogoan hartzekoa da, are gehiago, halako testu bat euskaraz egoki adierazi nahi denean. Lehenengo baieztapenak berak erakusten du hizkera ulergarriagoa erabili nahi dela ; historian barrena gaztelaniazko hizkera judizialari itxia izatea leporatu zaio, eta izaera horretatik aldendu nahi da lege berrian: legea ahalegindu da, teknika juridikoaren nahitaezko aginduetara moldatu beharra gorabehera, edozein hiritarrek ulertzeko moduko hizkera erabiltzen.
‎Lerrokada oso batean dihardu horri buruz, eta lerrokada hori gogoan hartzekoa da, are gehiago, halako testu bat euskaraz egoki adierazi nahi denean. Lehenengo baieztapenak berak erakusten du hizkera ulergarriagoa erabili nahi dela; historian barrena gaztelaniazko hizkera judizialari itxia izatea leporatu zaio, eta izaera horretatik aldendu nahi da lege berrian: legea ahalegindu da, teknika juridikoaren nahitaezko aginduetara moldatu beharra gorabehera, edozein hiritarrek ulertzeko moduko hizkera erabiltzen.
‎Aipamena, zinez, luzea da, baina argiro-argiro erakusten du legegilearen asmoa. Legegile horrek, halaber, hobeto antolatu nahi du testuaren edukia, eta, bide horretatik, alferreko errepikapenei ihes egin nahi die: Artikuluak zenbakidun paragrafoetan zatitzeko joerari heldu zaio, hala behar denean, eta ahalegina egin da paragrafook berez esanahia izan dezaten, elkarren arteko lotura duten lerrokadekin gertatu aldera.
‎Aipamena, zinez, luzea da, baina argiro-argiro erakusten du legegilearen asmoa. Legegile horrek, halaber, hobeto antolatu nahi du testuaren edukia, eta, bide horretatik, alferreko errepikapenei ihes egin nahi die : Artikuluak zenbakidun paragrafoetan zatitzeko joerari heldu zaio, hala behar denean, eta ahalegina egin da paragrafook berez esanahia izan dezaten, elkarren arteko lotura duten lerrokadekin gertatu aldera.
‎Izan ere, hainbat neurri sustatu ditu, euskara benetan eta eragingarritasunez erabil dadin Justizia Administrazioan: bateko, langileak trebatuz, eta, besteko, euskaraz jardun nahi duten legelarientzat euskarazko lan-tresnak prestatuz.
‎(728e) Ez da kautela-neurririk hartuko, horien bidez aldatu nahi badira eskatzaileak luzaroan onartu dituen egitezko egoerak, salbu eta eskatzaile horrek behar bezala egiaztatzen duenean ordu arte neurriok ez eskatzeko arrazoiak?
‎Eragingarri izateak berarekin dakar, orobat, erantzun judiziala azkarrago ematea, babes-eskakizunetatik hurbilago egotea denboraren aldetik eta gauzak errealitate bihurtzeko gaitasun handiagoa izatea. Hortaz, justizia zibila eragingarri izateak adierazi nahi du kasu zehatzetan alde juridikoak behin betiko zehazteko behar den denbora murriztea eta xede hori duten tresnen multzoa eskura izatea. Bestera esanda, epaiak prozesua hasi zenetik ahalik arinen eman behar dira; kautela-neurriak eskuragarriagoak eta eragingarriagoak izan behar dira; nahitaezko betearazpenak karga gutxiago ekarri behar dizkio hori eragiten duenari; eta, eskubide eta interes legitimoak benetan asetzeko, aukera gehiago izan behar dira.
‎Egia esan, hutsune horiek betetzean, legearen edukia gehitu egin da, baina horrek ez du adierazi nahi luzatu eta zaildu denik, ezpada hori osatu egin dela. Legegilearen zeregina eta erantzukizuna da, argi eta garbi, aspaldiko esperientziak nabarmendu dituen egiazko arazoei aurre egitea.
‎Legean jorratutako gai berrien bidez, erantzuna eman nahi zaie garrantzi juridikoa izan eta mende batetik gora jurisprudentziak eta doktrinak lege-oinarri zehatzik gabe argitu behar izan dituzten zalantzei. Guztiz onartezin ematen du, konponbide arau-emaileei dagokienez, legegintza errazaren itxura egitea, arauketa orotatik ihesi, begiak itxi eta errealitate katramilatsua ukatuz.
‎Berrikuntza horrekin, legeak pentsamolde-aldaketa erdietsi nahi du , bai itunetan, bai auzietan. Itunetan, horiek betetzeko asmoarekin gauzatzeko; auzietan, egun ohikoa dena baino esparru hurbilagoan, auzion emaitzak seriotasunez onartzeko.
‎Halaber, lege-araubideari ezin zaio eskatu hartzekodun guztiei euren kreditu guztiak ordaintzea beti. Lege honetara ez da bildu nahi formula utopikorik. Aitzitik, lege honetara arauen multzoa bildu da, eta, arau horiekin, batetik, hobeto babestu nahi da hartzekoduna, horren eskubideak behar besteko agerpen juridikoa badu; eta, bestetik, arauok xedatzen dituzte orain arte kontuan hartu ez diren edo legeak alde batera utzi dituen egoera eta arazoak.
‎Lege honetara ez da bildu nahi formula utopikorik. Aitzitik, lege honetara arauen multzoa bildu da, eta, arau horiekin, batetik, hobeto babestu nahi da hartzekoduna, horren eskubideak behar besteko agerpen juridikoa badu; eta, bestetik, arauok xedatzen dituzte orain arte kontuan hartu ez diren edo legeak alde batera utzi dituen egoera eta arazoak.
‎Hutsune asko betetzeaz gain, enkante bakarra ezarri da. Ezarritako xedapenen bitartez emaitza onuragarriagoa lortu nahi da zordun betearazlearentzat, ahal den neurrian merkatuko arauekin bat etorriz. Gainera, kostu ekonomikoa murrizteko ahaleginak egin dira.
‎Lege honek okupatzaileen arazoa konpondu nahi du . Lehenik, legea saiatzen da betearazpen-prozesuan zehar horren berri izatea.
‎Hala ere, gehiegizko hertsatzeak saihestu dira. Oreka lortu nahi da honako hauen artean: batetik, betearazpenaren interesa eta justizia esangura hertsian; eta, bestetik, borondateari eta errealismoari zor zaien begirunea.
‎Dena dela, azpimarratu behar da, ezarritako kautela-neurrien araubidearekin, justiziapekoek euren esku dituztela orain arte eska zitzaketen kautela-neurriak baino eragingarriagoak. Kautela-neurriak eragingarriak izatea erdietsi nahi da , batetik, kondena-epaia nola edo hala betearazteko; eta, bestetik, ameskeriazko epaia saihesteko.
‎Idazpuru horretara bildu dira jarauntsiaren banaketa judiziala eta ezkontzaren ondasun-eraentza likidatzeko prozedura berria. Horiek ahalbidetuko dute jurisdikzio-liskarrik gabe ebatzi nahi ez edo ebatzi ezin izan diren arazoak konpontzea. Azkenik, aurrekoak baino berriagoak diren prozesu bi, alegia, epaiketa monitorioa eta kanbio-prozesua.
‎Nabarmendu behar da ezarritako kautela-neurri zehatzak prozesu berezi horiei erantsi zaizkiela, ez, ordea, irizpide sistematikoen arabera, teorikoki eta beharbada, hobeak diren kautela-neurrien arauketa orokorrari. Horrekin erdietsi nahi dira gai horiei buruzko prozesu-arauketa bateratu eta osoaren benetako abantailak.
‎Bigarren eta hirugarren xedapen gehigarrien bitartez lortu nahi da , batetik, etorkizunean munten inguruan egin beharreko eguneratzeak eta egokitzapenak ahalbidetzea, besteak beste, euroa bete-betean ezartzeagatik; eta, bestetik, ikustaldiak, entzunaldiak eta agerraldiak jasotzeko baliabide material berriak eragingarriro xedatzea.
‎Bigarren xedapen gehigarriari dagokionez, munta pezetetan eta euroetan azaltzeari eutsi zaio eta horrek erraztu nahi du lehenengo auzialdiko prozedura zehaztea, bai eta zenbait errekurtso erabili ahal izatea ere. Horrela, saihestu nahi da zenbatespenaren oinarri izan behar diren agirietan eta erregistroetan adierazi muntak Europako dirura bihurtzea, munta horiek Europako dirutik oso aldenduta egon daitezkeelako.
‎Bigarren xedapen gehigarriari dagokionez, munta pezetetan eta euroetan azaltzeari eutsi zaio eta horrek erraztu nahi du lehenengo auzialdiko prozedura zehaztea, bai eta zenbait errekurtso erabili ahal izatea ere. Horrela, saihestu nahi da zenbatespenaren oinarri izan behar diren agirietan eta erregistroetan adierazi muntak Europako dirura bihurtzea, munta horiek Europako dirutik oso aldenduta egon daitezkeelako.
‎Prozesuak metatzeko intzidentea prozesu batean eragin eta gero, ez da eskabiderik onartuko harrezkeroko epaiketa bat metatzeko, baldin eta metaketa eskatu duena izan bada metatu nahi den epaiketa eragin duena.
‎Adituak ukatzen badu ezeste-arrazoia egiazkoa dela, edo auzitegiak ez badu onartzen adituak egindako aitorpena, auzitegiak alderdiei aginduko die bere aurrean ager daitezen, berak zehaztu egun eta orduan; hartara, zehazturiko egun eta orduan agertuko dira alderdiak, erabili nahi dituzten frogak bertara ekarriz, eta euren abokatu eta prokuradoreaz lagundurik, horien parte-hartzea manuzkoa bada.
‎Euskaltzaindiak emandako arau eta gomendioekin bat, testu eguneratua eskaini nahi da . Horregatik, Akademiak bere Hiztegi Batuaren bigarren itzulian definitutako terminoak jaso dira.
‎Hariari segiz, alderdien prozesu-aitorpen eta tratamendua gainditu arren, nabarmentzeko modukoa da legeak nola heldu dion errealitateari, taldeen interes juridikoak babestean. Zinez, indeek ere bai; eta, aurrekook ez ezik, interesok prozesura eraman ditzakete zuzenean kalteak jaso eta bere banakako babesa nahi dutenek eta ukitutako talteresok defendatzeko eratu eta legezko gaikuntza duten pertsona juridikoek ere.
‎1 Aurreko artikuluetan ezarri isunen zenbatekoa zehazteko, auzitegiak, probidentzia bitartez, kontuan hartuko du titulu betearazlean bere-berezko egitekoari ezarritako prezioa edo kontraprestazioa. Prezioa edo kontraprestazioa titulu betearazlean jasotzen ez bada edoren %20 izan daitezke, eta isun bakarra, prezio edo balio horren %50 gaizki egindakoa desegin nahi bada , auzitegiak kontuan hartuko du, jokabide horiek merkatuan duten diruzko kostua. Hileko isunak prezio edo balioa
‎Horrez gain, auzitegiak alderdiei igorriko die autoa, euron eskubideak egikari ditzaten auziaren gaineko eskumena duen auzitegian, bal-neurrien eskabidea egiten duenak epaidin eta abstentzio horren oinarria bada Espainiako auzitegien jurisdikziorik eza. Gauza bera aginduko da kautelaketa nagusian zer erreklamatu nahi duen aintzat hartu eta horren arabera aplikagarri diren legezko foruak, horiek aginduzkoak izan ala ez, ezin badira izan auzitegiaren lurralde-eskumenaren oinarri. Halere, legezko foru aplikagarria esku-emailea izanez gero, auzitegiak ez du bere eskumena bertan behera utziko, baldin eta alderdiak esanbidez jarri badira auzitegi horren jurisdikziopean, auzi nagusiari dagokionez.
‎2) Ondasun emankorren gaineko esku-hartzea edo administrazio judiziala, baldin eta kondena-epaia lortu nahi bada ondasunok eman daitezen jabe gisa, gozamendun gisa, nahiz emankortasunari eustean edota hori hobetzean interes legitimoa duen beste edozein bezala, edo, emankortasuna bermatzeak berebiziko interesa badu ezar daitekeen kondenaren eragingarritasunaren gain.
‎Ez da kautela-neurririk hartuko, horien bidez aldatu nahi badira eskatzaileak luzaroan onartu dituen egitezko egoerak, salbu eta eskatzaile horrek behar bezala egiaztatzen duenean ordu arte neurriok ez eskatzeko arrazoiak.
‎Aurreko lerrokadan xedatutakoa gorabehera, auzitegiak ez badu onesten ezkontide batek proposatu ituna, alderdiei agindeia egingo zaie, bost eguneko epean adieraz dezaten defentsa eta ordezkaritza bakarrari eutsi nahi dioten , edo, kontrara, auzian bakoitzak bere defentsa eta ordezkaritzarekin jardun nahi duen. Halaber, alderdiek sinatu eta auzitegiak homologatu hitzarmena izan arren, alderdietako batek hitzarmenaren betearazpen judiziala eskatuz gero, beste alderdiari agindeia egingo zaio, bera defendatuko duen abokatua eta ordezkatuko duen prokuradorea izenda ditzan.
‎Aurreko lerrokadan xedatutakoa gorabehera, auzitegiak ez badu onesten ezkontide batek proposatu ituna, alderdiei agindeia egingo zaie, bost eguneko epean adieraz dezaten defentsa eta ordezkaritza bakarrari eutsi nahi dioten, edo, kontrara, auzian bakoitzak bere defentsa eta ordezkaritzarekin jardun nahi duen . Halaber, alderdiek sinatu eta auzitegiak homologatu hitzarmena izan arren, alderdietako batek hitzarmenaren betearazpen judiziala eskatuz gero, beste alderdiari agindeia egingo zaio, bera defendatuko duen abokatua eta ordezkatuko duen prokuradorea izenda ditzan.
‎1) Ziurtatu nahi den froga proposatzean, berori egingarri, egoki eta erabilgarria izatea.
‎3 Halaber, auzitegiak agin dezake, probidentzia bidez, froga ziurtatzeko neurriaren ordez, neurria nork jasan behar eta horrek egindako eskaintza, horrek kauzio nahikoa aurkezten badu, 64 artikuluaren 2 paragrafoko bigarren lerrokadan zehaztu eran, ziurtatu nahi den froga gauzatuko dela erantzuteko.
‎Akta hori irakur dezake adierazpena egin duen pertsonak berak. Pertsona horrek ez badaki irakurtzen edo ez badu irakurri nahi , idazkari judizialak irakurriko dio akta, eta auzitegiak itaunduko dio zerbait gehitu edo aldatu nahi duen galdeketa erantzun duenari, pertsona horrek esandakoa idatziz jasoko dela. Ondoren, adierazleak eta bertan egon direnek sinatuko dute akta, idazkari judizialaren fedepean.
‎Akta hori irakur dezake adierazpena egin duen pertsonak berak. Pertsona horrek ez badaki irakurtzen edo ez badu irakurri nahi, idazkari judizialak irakurriko dio akta, eta auzitegiak itaunduko dio zerbait gehitu edo aldatu nahi duen galdeketa erantzun duenari, pertsona horrek esandakoa idatziz jasoko dela. Ondoren, adierazleak eta bertan egon direnek sinatuko dute akta, idazkari judizialaren fedepean.
‎Aurreko artikuluetan xedatutakoaren arabera erakusketa nori eskatu eta horrek ez badu agiria utzi nahi , berori auzi-paperei eransteko, idazkari judizialak agiri horren lekukotza emango du auzitegiaren egoitzan, baldin eta hala eskatu badu agiria erakutsi behar duenak.
‎Alderdiek demanda edo erantzunarekin batera ezin badituzte ekarri eurek izendatu adituek egindako irizpenak, haztuko dituzte eurek kasuan-kasuan ba orduan demandan edo erantzunean zeliatu nahi dituzten irizpenak. Irizpenok lortu bezain laster ekarri behar dituzte, aurkako alderdiari helarazteko, betiere epaiketa arrunta baino lehenagoko entzunaldia hasi baino lehen edo hitzezko epaiketako ikustaldiaren aurretik.
‎Aurreko paragrafoan xedatutakoaren arabera, irizpenok ekarri ondoren, alderdiek adierazi behar dute irizpenen egileak agertzea nahi duten lege honen 431 artikuluan eta ondorengoetan arautu epaiketan, edo, hala bada, hitzezko epaiketaren ikustaldian. Halakoetan, alderdiek adierazi beharko dute adituek irizpena azaldu behar duten; edo adituok galderei, eragozpenei edo zuzentzeko proposamenei erantzun behar dieten; edota, auzigaiaren objektuari begira, irizpena ulertu eta baloratzeko beste modu erabilgarriren batean parte hartu behar duten.
‎Aurreko paragrafoan aipatu froga-proposamenean argi eta garbi adieraziko dira adierazpen edo txosten idatziaren gaiak. Gainerako alderdiek egoki deritzetena alega dezakete, eta, zehazki, adierazpen idatziaren eskaeran beste gai batzuk gehitzea edo froga proposatu duenak adierazitako gaiok zuzentzea edo osatzea nahi duten .
‎Eginbide hori aurkezleak ere sinatuko du, eta, ez badaki edo ez badu nahi , lehen kasuan, horren eskabidez lekuko batek sinatuko du, eta, bigarrenean, idazkariak aukeratutako bi lekukok.
‎Eginbide hori sinatuko du oroitidazkia aurkeztu duenak; eta, sinatzen ez badaki edo ez badu nahi , 1958 artikuluaren 2 lerrokadan xedatutakoa aipatuko da.
‎Informazioa eman ondoren, espedientea Fiskaltzari emango zaio. Horrenkoek ez badituzte betetzen legean nahi aburuz akatsak egin badira, edo lekutaezko diren ezaugarriak, edo adierazpenaren ondorioz kalte egin ahal bazaio pertsona jakin eta zehatz bati, orduan bidezkotzat jotzen duena proposatuko du, kasu horietatik bakoitzean.
‎Jarauntsi-tituluaren bidez eskuratu ez den finka baten edo batzuen edukitza judiziala dekretatzeko, hori lortu nahi duenak eskaera egingo dio epaileari, eta eskaera horri erantsiko dizkio:
‎Zamatzaileetatik edozeinek nahi badu pleitamenduetan dagoen orokorrera merkatugaia deskargatzea, eta gainerakoek kodearen 765 artikuluan ematen den eskubidea erabili nahi badute, epailearengana joko dute deskargatu nahi diren efektuen gain ardura hartzeko, eta horren zenbatekoa fakturako prezioaren zainpean utziko dute.
‎Zamatzaileetatik edozeinek nahi badu pleitamenduetan dagoen orokorrera merkatugaia deskargatzea, eta gainerakoek kodearen 765 artikuluan ematen den eskubidea erabili nahi badute , epailearengana joko dute deskargatu nahi diren efektuen gain ardura hartzeko, eta horren zenbatekoa fakturako prezioaren zainpean utziko dute.
‎Zamatzaileetatik edozeinek nahi badu pleitamenduetan dagoen orokorrera merkatugaia deskargatzea, eta gainerakoek kodearen 765 artikuluan ematen den eskubidea erabili nahi badute, epailearengana joko dute deskargatu nahi diren efektuen gain ardura hartzeko, eta horren zenbatekoa fakturako prezioaren zainpean utziko dute.
‎Efektuen ugazabak zenbateko hori jaso nahi ez badu, beraren eskura zainpean utziko da, 2129 artikuluan ezarri moduan, eta eskubidea gordeko zaio, kasuko pertsonaren aurka eta nahi bezala egikari dezan, eskubide hori duela uste badu.
‎Kodearen 790 artikuluan aipatu bertan behera uztea pleitak ordaintzeko denean, pleit-emailea ados ez badago, zamatzaileek epaileari eskatuko diote, haren esku-hartzearekin, bertan behera utzi nahi diren eta likidoz beteta dauden ontziak pisatzea eta neurtzea.
‎Kodearen 151, 978 eta 979 artikuluetan xedatutakoaren arabera, matxuratu diren efektuak saldu behar badira, edo, horiek jasandako aldaketa dela eta, presaz besterendu behar badira, horien gaineko ardura duen komisio-hartzaileak, edo horiek gidatzen dituen itsasontziko kapitainak, epaileari eskatutze hori, saldu beharreko efektuen kopu ahal izango dio salmenta edo besterenrua eta mota adierazita. Hala denean, horrekin batera aurkeztuko da itsasontzideaketa horiek alferrekoak izan badira.ko kapitainak sinatutako orria, eta horrek adierazi beharko ditu kutxan dauden izakinak; horrez gain, kudeaketei buruzko informazioa emango da, baldin eta kudeaketa horien bidez norbait aurkitu nahi bada , handirako beharrezkoa den zanbatekoa emango duena, eta ku
‎Balioespena egingo dute ontzia aztertu duten adituek; eta haren ugazabakideak zehaztutako zenbatekoa jaso nahi ez badu, bere eskura jarrita gordailutuko da, aurreko erregelen arabera; bestalde, akzio egokia gorde egingo zaio, muntaren arabera egoki den epaiketan hura egikari dezan.
‎Hamaikagarrena. Pleit-emaileak kodearen 798 artikuluak ematen duen eskubidea erabili nahi badu , epaileari eskatuko dio kontsignatarioari agindeia egitea, pleitengatik zor dion zenbatekoa ordain dezan; eta, hori egiten ez badu, enkante publikoan behar besteko zama-zatiaren salmenta judiziala egitea eskatuko du, aurreko arauetan ezarritako baliabideak erabiliz.
‎Kodearen 307 artikuluak aipatu kasuan, bazkideek uste badute sozietatea administratu eta eramateko ardura duenak ahalmen horiek gaizki erabiltzen dituela, eta administratzailekide bat izendatu nahi badute , epaileari idazkia aurkeztuko diote gizabanako horri buruzko informazioa eskatzeko, bazkide horrek ahalmenok gaizki erabiltzen dituela egiaztatuta, eta haiek hautatutako pertsona administratzailekide izendatzea eskatzeko.
‎Bazkideak erabili nahi baditu kodearen 308 eta 310 artikuluek emandako eskubidea edo kontratutik nahiz sozietate-araudietatik ateratzen diren antzekoak, eta administratzailea ados ez badago, epailearengana idatziz jo ahal izango du, eta horrek aginduko du aztertu nahi duen sozietate-liburuak eta-agiriak berehala agerian jar daitezela.
‎Bazkideak erabili nahi baditu kodearen 308 eta 310 artikuluek emandako eskubidea edo kontratutik nahiz sozietate-araudietatik ateratzen diren antzekoak, eta administratzailea ados ez badago, epailearengana idatziz jo ahal izango du, eta horrek aginduko du aztertu nahi duen sozietate-liburuak eta-agiriak berehala agerian jar daitezela.
‎Ontziaren gaineko jabetzan partaide den norbaiti kodearen 612 artikuluak aipatu eroslehentasun-eskubidea erabiltzea komeni zaionean, edo, 613 artikuluan xedatutakoaren arabera, horri aurre egin nahi dionean , nahikoa izango da legezko epearen barruan saltzaileari edo partaidekideei hala eskatzea, notario-akta bidez, eta, lehenengo kasuan, notarioaren zainpean utziko du zenbatekoa, salmentaren prezioa.
‎Itsasontziko kapitainak, ezbeharraren kasuan eta bere burua erantzukizunetik askatzeko, eskotilak ireki nahi baditu , zama ondo zamatu dela erakusteko, epailearen lizentzia eskatuko du, eta bere aldetik egintza horretara joan behar den aditua izendatuko du.
‎Egin nahi den kontraturako lege-gaitasuna duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi den 93 (0,61)
nahi 87 (0,57)
nahi da 64 (0,42)
nahi diren 52 (0,34)
nahi duen 43 (0,28)
nahi badu 32 (0,21)
nahi du 31 (0,20)
nahi duten 26 (0,17)
nahi bada 24 (0,16)
nahi direnean 21 (0,14)
nahi dituen 18 (0,12)
nahi dituzten 15 (0,10)
nahi denean 14 (0,09)
nahi badute 12 (0,08)
nahi dira 12 (0,08)
nahi duena 12 (0,08)
nahi duenak 12 (0,08)
nahi duenean 12 (0,08)
nahi badira 10 (0,07)
nahi baditu 10 (0,07)
nahi zen 9 (0,06)
nahi ditu 8 (0,05)
nahi duela 6 (0,04)
nahi dutenean 6 (0,04)
nahi zituen 6 (0,04)
nahi dio 5 (0,03)
nahi dituenean 5 (0,03)
nahi duenari 5 (0,03)
nahi dute 5 (0,03)
nahi badituzte 4 (0,03)
nahi dela 4 (0,03)
nahi die 4 (0,03)
nahi diet 4 (0,03)
nahi dugu 4 (0,03)
nahi zuen 4 (0,03)
nahi zuten 4 (0,03)
nahi dena 3 (0,02)
nahi dioten 3 (0,02)
nahi dituztenak 3 (0,02)
nahi dizkiet 3 (0,02)
nahi dutenek 3 (0,02)
nahi badiote 2 (0,01)
nahi bazaio 2 (0,01)
nahi dionean 2 (0,01)
nahi diot 2 (0,01)
nahi dituzte 2 (0,01)
nahi dugun 2 (0,01)
nahi dut 2 (0,01)
nahi dutela 2 (0,01)
nahi dutelako 2 (0,01)
nahi dutena 2 (0,01)
nahi dutenak 2 (0,01)
nahi nuke 2 (0,01)
nahi zaie 2 (0,01)
nahi ziren 2 (0,01)
Nahi 1 (0,01)
nahi badio 1 (0,01)
nahi baditugu 1 (0,01)
nahi baitzituen 1 (0,01)
nahi denetan 1 (0,01)
nahi denez 1 (0,01)
nahi denez gero 1 (0,01)
nahi digute 1 (0,01)
nahi diona 1 (0,01)
nahi direnak 1 (0,01)
nahi dituela 1 (0,01)
nahi dituena 1 (0,01)
nahi dituztela 1 (0,01)
nahi dituztenek 1 (0,01)
nahi dituztenentzat 1 (0,01)
nahi dizkiete 1 (0,01)
nahi dizkio 1 (0,01)
nahi dizkion 1 (0,01)
nahi dizkioten 1 (0,01)
nahi dudana 1 (0,01)
nahi duelako 1 (0,01)
nahi duenarekin 1 (0,01)
nahi duenaren 1 (0,01)
nahi duten bezala 1 (0,01)
nahi dutenen aurka 1 (0,01)
nahi dutenentzat 1 (0,01)
nahi gaitu 1 (0,01)
nahi luketen 1 (0,01)
nahi zaiela 1 (0,01)
nahi zaien 1 (0,01)
nahi zaienean 1 (0,01)
nahi zaio 1 (0,01)
nahi zaizkion 1 (0,01)
nahi zelako 1 (0,01)
nahi zion 1 (0,01)
nahi zituena 1 (0,01)
nahi zituztela 1 (0,01)
nahi zituzten 1 (0,01)
nahi zitzaion 1 (0,01)
nahi zuen bezala 1 (0,01)
nahi zuena 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan ez 31 (0,20)
nahi izan helburu 13 (0,09)
nahi izan pertsona 9 (0,06)
nahi izan ondasun 8 (0,05)
nahi izan finka 7 (0,05)
nahi izan prozesu 7 (0,05)
nahi izan alderdi 6 (0,04)
nahi izan xede 6 (0,04)
nahi izan adierazi 5 (0,03)
nahi izan egintza 5 (0,03)
nahi izan froga 5 (0,03)
nahi izan gabe 5 (0,03)
nahi izan hori 5 (0,03)
nahi izan idazkun 5 (0,03)
nahi izan bazkide 4 (0,03)
nahi izan bera 4 (0,03)
nahi izan egin 4 (0,03)
nahi izan egitate 4 (0,03)
nahi izan erregistratzaile 4 (0,03)
nahi izan finkatu 4 (0,03)
nahi izan informazio 4 (0,03)
nahi izan modu 4 (0,03)
nahi izan neurri 4 (0,03)
nahi izan sozietate 4 (0,03)
nahi izan zama 4 (0,03)
nahi izan abizen 3 (0,02)
nahi izan atzerritar 3 (0,02)
nahi izan babes 3 (0,02)
nahi izan baino 3 (0,02)
nahi izan emaitza 3 (0,02)
nahi izan errekurtso 3 (0,02)
nahi izan frogabide 3 (0,02)
nahi izan interesdun 3 (0,02)
nahi izan konstituzio 3 (0,02)
nahi izan liburu 3 (0,02)
nahi izan partaidetza 3 (0,02)
nahi izan produktu 3 (0,02)
nahi izan subjektu 3 (0,02)
nahi izan titulu 3 (0,02)
nahi izan akzio 2 (0,01)
nahi izan alderdi politiko 2 (0,01)
nahi izan alegazio 2 (0,01)
nahi izan alegazioak egin 2 (0,01)
nahi izan arau 2 (0,01)
nahi izan beharrizan 2 (0,01)
nahi izan bereizi 2 (0,01)
nahi izan beste 2 (0,01)
nahi izan bide 2 (0,01)
nahi izan efektu 2 (0,01)
nahi izan eginkizun 2 (0,01)
nahi izan ekarpen 2 (0,01)
nahi izan epaiketa 2 (0,01)
nahi izan ere 2 (0,01)
nahi izan erregistro 2 (0,01)
nahi izan eskatzaile 2 (0,01)
nahi izan estatu 2 (0,01)
nahi izan familiako 2 (0,01)
nahi izan hauteskunde 2 (0,01)
nahi izan herritar 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza 2 (0,01)
nahi izan indarkeria 2 (0,01)
nahi izan interes 2 (0,01)
nahi izan kasu 2 (0,01)
nahi izan lege 2 (0,01)
nahi izan lege izan 2 (0,01)
nahi izan noble 2 (0,01)
nahi izan obra 2 (0,01)
nahi izan ondasun higiezin 2 (0,01)
nahi izan tributu 2 (0,01)
nahi izan zenbateko 2 (0,01)
nahi izan zor 2 (0,01)
nahi izan zordun 2 (0,01)
nahi izan Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
nahi izan Estatistikako Institutu Nazionala 1 (0,01)
nahi izan abantaila 1 (0,01)
nahi izan aburu 1 (0,01)
nahi izan adierazpen 1 (0,01)
nahi izan adingabe 1 (0,01)
nahi izan aditu 1 (0,01)
nahi izan administrazio 1 (0,01)
nahi izan administrazio-egintza 1 (0,01)
nahi izan aintzat hartu 1 (0,01)
nahi izan aipamen 1 (0,01)
nahi izan alde 1 (0,01)
nahi izan aldez aurretik 1 (0,01)
nahi izan alegatu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ez ukan 23 (0,15)
nahi izan alderdi izen 2 (0,01)
nahi izan alegazio aurkeztu 2 (0,01)
nahi izan alegazioak egin ezan 2 (0,01)
nahi izan babes judizial 2 (0,01)
nahi izan bera izen 2 (0,01)
nahi izan egitate interes 2 (0,01)
nahi izan eskatzaile luzaroan 2 (0,01)
nahi izan helburu kontuan hartu 2 (0,01)
nahi izan helburu zilegi 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza jaso 2 (0,01)
nahi izan indarkeria egin 2 (0,01)
nahi izan lege izan hau 2 (0,01)
nahi izan neurri kolektibo 2 (0,01)
nahi izan noble senatu 2 (0,01)
nahi izan ondasun hirugarren 2 (0,01)
nahi izan ondasun zehaztu 2 (0,01)
nahi izan ondasun higiezin balio 2 (0,01)
nahi izan prozesu edozein 2 (0,01)
nahi izan xede proportziozko 2 (0,01)
nahi izan abantaila adierazi 1 (0,01)
nahi izan abizen zein 1 (0,01)
nahi izan aburu akatsak egin 1 (0,01)
nahi izan adierazi ezan 1 (0,01)
nahi izan adierazi ezean 1 (0,01)
nahi izan adierazi ordezkaritza 1 (0,01)
nahi izan adierazpen idazkun 1 (0,01)
nahi izan adingabe ondorio 1 (0,01)
nahi izan akzio elkar 1 (0,01)
nahi izan akzio zein 1 (0,01)
nahi izan alde titulu 1 (0,01)
nahi izan alderdi arautu 1 (0,01)
nahi izan alderdi bat 1 (0,01)
nahi izan alderdi eratu 1 (0,01)
nahi izan alderdi hala 1 (0,01)
nahi izan alderdi politiko eurak 1 (0,01)
nahi izan alderdi politiko herri 1 (0,01)
nahi izan aldez aurretik egiaztatu 1 (0,01)
nahi izan alegatu ezan 1 (0,01)
nahi izan arau aplikatu 1 (0,01)
nahi izan atzerritar eskatu 1 (0,01)
nahi izan atzerritar Espainia 1 (0,01)
nahi izan atzerritar ondoko 1 (0,01)
nahi izan babes eragingarritasun 1 (0,01)
nahi izan baino handi 1 (0,01)
nahi izan baino modu 1 (0,01)
nahi izan bazkide ezin izan 1 (0,01)
nahi izan bazkide guzti 1 (0,01)
nahi izan beharrizan hartu 1 (0,01)
nahi izan beharrizan lurralde 1 (0,01)
nahi izan bera erlijio 1 (0,01)
nahi izan bera kabu 1 (0,01)
nahi izan bereizi behar izan 1 (0,01)
nahi izan beste aldiz 1 (0,01)
nahi izan beste guzti 1 (0,01)
nahi izan bide erabili 1 (0,01)
nahi izan bide eraman 1 (0,01)
nahi izan Deustuko Unibertsitatea argitalpen 1 (0,01)
nahi izan efektu ardura hartu 1 (0,01)
nahi izan efektu zein 1 (0,01)
nahi izan egin aplikatu 1 (0,01)
nahi izan egin eskaera 1 (0,01)
nahi izan egin ezan 1 (0,01)
nahi izan egintza erreklamazio 1 (0,01)
nahi izan egintza zehatz 1 (0,01)
nahi izan emaitza lortu 1 (0,01)
nahi izan epaiketa auzigai 1 (0,01)
nahi izan epaiketa eragin 1 (0,01)
nahi izan erregistratzaile egiaztatu 1 (0,01)
nahi izan erregistratzaile eskabide 1 (0,01)
nahi izan erregistratzaile halaxe 1 (0,01)
nahi izan erregistro emaitza 1 (0,01)
nahi izan errekurtso araubide 1 (0,01)
nahi izan estatu Euskal Autonomia Erkidegoa 1 (0,01)
nahi izan estatu guzti 1 (0,01)
nahi izan ez dieta 1 (0,01)
nahi izan finka aipatu 1 (0,01)
nahi izan finka eskubide erreal 1 (0,01)
nahi izan finka hipoteka 1 (0,01)
nahi izan finka inskripzio 1 (0,01)
nahi izan finka izaera 1 (0,01)
nahi izan finkatu bi 1 (0,01)
nahi izan finkatu eskuratu 1 (0,01)
nahi izan finkatu oso 1 (0,01)
nahi izan froga bera 1 (0,01)
nahi izan froga gauzatu 1 (0,01)
nahi izan frogabide agertu behar 1 (0,01)
nahi izan frogabide aurkeztu 1 (0,01)
nahi izan gabe ari izan 1 (0,01)
nahi izan gabe hitz 1 (0,01)
nahi izan gabe ikusi 1 (0,01)
nahi izan helburu biribildu 1 (0,01)
nahi izan helburu ez 1 (0,01)
nahi izan herritar guzti 1 (0,01)
nahi izan hori aintzat hartu 1 (0,01)
nahi izan hori errealitate 1 (0,01)
nahi izan hori jaso 1 (0,01)
nahi izan hori kostu 1 (0,01)
nahi izan idazkun eskubide 1 (0,01)
nahi izan idazkun eten 1 (0,01)
nahi izan idazkun titular 1 (0,01)
nahi izan idazkun titulu 1 (0,01)
nahi izan idazkun zama 1 (0,01)
nahi izan informazio egitate 1 (0,01)
nahi izan informazio hedadura 1 (0,01)
nahi izan informazio titulartasun 1 (0,01)
nahi izan interes aurkitu 1 (0,01)
nahi izan interes praktika 1 (0,01)
nahi izan interesdun hala 1 (0,01)
nahi izan kasu horiek 1 (0,01)
nahi izan kasu zehatu 1 (0,01)
nahi izan konstituzio berri 1 (0,01)
nahi izan konstituzio indarrean egon 1 (0,01)
nahi izan lege hau 1 (0,01)
nahi izan liburu aurkeztu 1 (0,01)
nahi izan liburu mota 1 (0,01)
nahi izan liburu zerrenda 1 (0,01)
nahi izan modu egin 1 (0,01)
nahi izan modu lan 1 (0,01)
nahi izan obra jarri 1 (0,01)
nahi izan obra mota 1 (0,01)
nahi izan ondasun alderdi exekutatu 1 (0,01)
nahi izan ondasun eman 1 (0,01)
nahi izan ondasun izaera 1 (0,01)
nahi izan ondasun jatorri 1 (0,01)
nahi izan partaidetza kopuru 1 (0,01)
nahi izan pertsona benetan 1 (0,01)
nahi izan pertsona delitu 1 (0,01)
nahi izan pertsona edozein 1 (0,01)
nahi izan pertsona egin 1 (0,01)
nahi izan pertsona elkarte 1 (0,01)
nahi izan pertsona eskatu 1 (0,01)
nahi izan pertsona nortasun-agiri nazional 1 (0,01)
nahi izan pertsona sartu 1 (0,01)
nahi izan produktu ere 1 (0,01)
nahi izan produktu erosi 1 (0,01)
nahi izan produktu jarri 1 (0,01)
nahi izan prozesu arduratu 1 (0,01)
nahi izan prozesu demandatzaile 1 (0,01)
nahi izan prozesu ezberdin 1 (0,01)
nahi izan prozesu zein 1 (0,01)
nahi izan sozietate benetako 1 (0,01)
nahi izan sozietate hori 1 (0,01)
nahi izan subjektu horiek 1 (0,01)
nahi izan titulu hori 1 (0,01)
nahi izan titulu jaso 1 (0,01)
nahi izan titulu kotizazio ofizial 1 (0,01)
nahi izan xede begira 1 (0,01)
nahi izan xede ez 1 (0,01)
nahi izan zama kargatu 1 (0,01)
nahi izan zama nahiz 1 (0,01)
nahi izan zenbateko modu 1 (0,01)
nahi izan zor egotzi 1 (0,01)
nahi izan zordun bera 1 (0,01)
nahi izan zordun betearazle 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia