Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.672

2008
‎Oteizaren iritziz, arteak eginkizun konkretu bat zuen garai bakoitzean, mitoak berritzea, eta funtzio hori betetzen zuenean, arte horrek zentzu guztia galtzen zuen, eta berak proposaturiko imajinek idolo, fetitxe edo merkatuaren produktu bihurtzeko arriskua zeukaten. Hori gerta ez zedin, garai bakoitzeko artistek artearen helburuak lortu ondoren arte hori bertan behera utzi lukete, garai berri bati, arte berri bati eta artista berri batzuei lekua uzteko.
‎Baina. Proposito experimental 56? serieko emaitzak ez ziren nahiko izan Oteizarentzat bere helburuak lortzeko , eta hurrengo bi urteetan, 1959 arte, Cajas vacías eta Cajas metafísicas deituriko eskultura sorta burutu zuen, aurrekoen hustutze prozedura azken muturreraino eramanez. 1950ean Figura para regreso de la muerte eta Coreano eskulturetan lehen aldiz agertutako hutsunearen ideia espazio huts bihurtzen da.
‎Estetika ezkorraren bidez lortutako huts horretan Oteizak eraldaketa espiritualaren sinboloa ikusten zuen, benetako bizitzara salto egiteko gaitasuna ematen zion eraldaketa espirituala. Benetako bizitzak ez zuen munduaren joan etorriarekin zerikusirik, ezta heriotzarekin ere, ezpada horien aurka arteak eraikitzen zituen sinboloekin.
‎Hau horrela izanda, nola jarraitu artea egiten? Ez al zuen dagoeneko esan 1935eko bere lehen testuan garai bakoitzeko arteak bere helburuak lortu ondoren arte hori garatzen jarraitzea idolatrian erortzea zela. Nola segi artelanak egiten, segituan beraien betebehar espirituala ahaztuta museoetako paretetan zintzilikatutako idolo bihurtzen badira, hau da, ikusleek gurtuko dituzten jainko faltsuak bihurtzen badira?
‎20«. Ezkor? (estetika ezkorra, teologia ezkorra, politika, demagun, ezkorra) hitzak hemen aipatzen du ezezko jarraituen bidez era sortzailean jokatzeko prozedura, ezabaketa sorta progresiboan, era fenomenologikoan, egiazko helburua edo lortu nahi dugun ekintza isolatzeko aldendu behar dugun guztia parentesi artean murriztuz. Horrela, mistikoen teologiari buruz dakigu ezen ezabaketak ezerez sail baten bidez erdiesten duela azken Ezerez hori (Gurutzeko Joan Deunarengan), non aurkitzen den aurkikuntza zuzenekoan eta harremanetan, komunioan, Jainkoarekin», (Oteiza, 2007:
‎Irakurlearentzako oharra: Oteizaren idazkera berezia dela eta, artikulu honetan euskaraz ematen diren aipuak liburuen euskarazko bertsioetatik lortu dira. Itzuli gabekoak, aldiz, erdarazko oinarrizko argitalpenetatik hartu izan dira.
‎Jakina denez, Quousque tandem?! liburuak euskal kulturaren azken 40 urteetako zati garrantzitsu bat mugatzen du, argitaratu bezain laster arrakasta eta eragin handia lortu zuena. Lehenengo argitalpena 1963an egin zen, eta hurrengo urteetan 5 edizio berri izan zituen7 Frankismoaren garai ilun haietan zentsura pasatu behar izaten zuten liburuek.
‎deitu zuen ikerkuntza prozesuaren emaitza logikoa izan zen, baina are gehiago, bere lehen eskultura eta testuetan, 1930eko hamarkadaren inguruan azaldutako zenbait ideiarekin ere erlazionatu daiteke. Oteizak hasiera hasieratik arteari eskatzen zizkion ezaugarri bereziak zirela eta, logikoa izan zitekeen, emaitza konkretu batzuk lortu ondoren , eskultura egiteari uko egitea. Eta gertakari hori ulertzea eta besteei azaltzea da Quousque tandem?!
‎Aipatutako epea aurrera zihoala inguruabar berri bat agertu zen orain arte azaldutako panorama horretan. Uruguaiko zenbait biztanle, auzitegietan aurkeztutako lan eta erresidentzia baimenengatiko demandetan, lehenengoz, Estatuaren ondarezko erantzukizuna eskatzen hasiko ziren, beraien baimenak Gobernuak ukatu ondoren auzitegietan aldeko sententziak lortuz gero , kalte ordainak jaso nahian7 Ikuspegi praktiko batetik aztertuta, hori gatazkaren behin betiko ebazpenaren aldeko presio elementu berri gisa eratuko da. Modu horretan, bai Espainiako bai Uruguaiko autoritateen geroz eta ardura eza handiago horri aurre eginez.
‎Bestelako gogoetarik gabe sententziek artikulu horrek dioena aplikatuz,« [e] l Tratado anterior se aplicará únicamente en la medida en que sus disposiciones sean compatibles con las del Tratado posterior». Dena den, xedapen horren itxurazko erraztasunaren atzetik egitura araugile konplexua ezkutatzen da, beste artikuluetara igorpen eta eragorpen ugariz beteta, gai beraren inguruan segidako tratatuen aplikazioa lortzeko modu progresiboan argitu behar direnak (López Martín, 2002: 105).
‎Bestalde, zalantza mantenduko litzateke aurreikuspen honek bere baitan Espainian sartzeko aukera barne hartzen duen ala ez, 1992ko Tratatu Orokorrean gai honi erreferentziarik ez baitzaio egiten. 1961eko Nota Elkartrukean hori hiru hilabetez gorako egonaldietarako bisatua lortzera baldintzatuta geratu zen. Hala ere, muga horretatik beherako sarreretan Uruguaiko herritarrentzat horrelakorik eskatzen ez denez, Espainian sartzeko arazorik ez lukete gerora begira beren egonaldiaren luzapena 1992ko Tratatu Orokorrean oinarrituz gero, bertan jasotako eskubideen egikaritza galarazterik ez legokeelako.
‎Zerbait lortzeko edo konpentsatzekoak
‎Zerbait lortzeko edo konpentsatzekoak ESTRATEGIA GAITASUNA
‎Ez, ordea, ingelesezko ariketetan. Gaztelaniazko ariketetan, bestalde, emaitza hobeak lortu dituzte ariketa bera aurretik euskaraz egina zutelako, gure iritziz. Bi hizkuntza horietan asmo komunikatiboak adieraztean hutsegiteak aurkitu ditugun arren, oso kasu gutxitan zapuzten da erabat testuaren komunikazio gaitasuna.
‎Ekintza gaitasunari dagokionez, beste gaitasunetan oztopoak larriak direnean ez da komunikatzea lortzen . Hortaz, besteetan gertatzen diren akats larriek baldintzatzen dute ekintza gaitasuna.
‎Eskuarki estrategia berberak erabili dituzte ikasleek euskaraz zein gaztelaniaz. Erabilienak, bada, automonitoretzekoak, zerbait lortu eta konpentsatzekoak, zerbait atzeratu edo denbora irabaztekoak eta norberak esandakoa bestela esatea izan dira. Gutxiago erabili dituzte laguntza eskeak, norberak esandakoa errepikatzea eta autozuzenketak.
‎Ingelesez erabilienak, zerbait lortu eta konpentsatzekoak dira; urriagoak dira hurbilketak, norberak esandakoa errepikatzea edota betegarriak.
‎3.2 Euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez ikasleek lortutako gaitasun komunikatiboan lehen hizkuntzaren araberako aldeez
‎3.3 Euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez ikasleek lortutako gaitasun komunikatiboan hirugarren hizkuntza ikasten hasi diren adinaren araberako aldeez
‎Ingelesa ikasteko eredu goiztiarrari jarraitu dioten ikasleek emaitza kaskarragoak lortu dituzte ingelesez gaitasun komunikatiboaren osagaietan. Nabarmentzekoa da hiru ikasturte gehiagotan ingelesa ikasten aritutakoek, beste taldekoek baino emaitza okerragoak lortu dituztela.
‎Ingelesa ikasteko eredu goiztiarrari jarraitu dioten ikasleek emaitza kaskarragoak lortu dituzte ingelesez gaitasun komunikatiboaren osagaietan. Nabarmentzekoa da hiru ikasturte gehiagotan ingelesa ikasten aritutakoek, beste taldekoek baino emaitza okerragoak lortu dituztela. Hala ere, aldagai indibidualek pisu handia dute beste hizkuntzetako emaitzei begiratuz gero, askotan emaitza kaskarragoa lortzen baitute 5 urterekin hasitakoek.
‎Nabarmentzekoa da hiru ikasturte gehiagotan ingelesa ikasten aritutakoek, beste taldekoek baino emaitza okerragoak lortu dituztela. Hala ere, aldagai indibidualek pisu handia dute beste hizkuntzetako emaitzei begiratuz gero, askotan emaitza kaskarragoa lortzen baitute 5 urterekin hasitakoek. Ikus dezagun aldagai honen eragina gaitasun komunikatiboa osatzen duten gaitasun ezberdinetan:
‎Bestetik, transfer positiboa lortze aldera , metodologia hobetu eta hizkuntza ezberdinen curriculumak bateratu lirateke. Horretarako, ikerketek gaitasun komunikatiboaren lanketarekin jarraitu lukete, osagaiak lantzen, hizkuntza bakoitzaren deskribapen soziokultural eta diskurtsiboak osatzen eta, batez ere, transferitu daitezkeen ezagupenei arreta berezia eskaintzen.
‎Bi azter ardatz nagusi horiek, gainera, bi aldagai nagusiren arabera landu ditugu: batetik, elebitasuna lortzea helburu duten bi eskola ibilbide nagusiren arabera, hala murgilketa nola berezko hizkuntza gutxiagotua iraunarazteko eredua; bestetik, ingelesaren sarrera goiztiar zein berantiarraren arabera.
‎Metodologia kualitatiboa erabili dugunez, ezin ditugu orokortu gure lagin mugatuarekin lortutako emaitza eta ondorioak. Hala ere, erabilitako metodologiak gaztetxoen gaitasun komunikatiboaren argazki sakona ateratzea ahalbidetu digu, sakona ñabarduretan, sakona hiru hizkuntzen arteko harremanetan.
‎Diskurtsoaren gaitasuna. Hitz, egitura, esaldi eta adierazpenak hautatu, ordenatu eta antolatzean datza, batasuna izango duen ahozko eta idatzizko testu bat lortzeko asmoz. Bi ardatz nagusi bereizten dira:
‎Diskurtso gaitasuna ardatz gisa hartuta, testuetan ardaztutako ikerketa egin dugu. Hala, testuen aukeraketa egiterakoan ikasleen behar komunikatiboak eta hezkuntzaren bitartez lortu nahi diren helburuak hartu ditugu kontuan. Aukeratutako testuak ahalik eta kontestualizatuenak izaten saiatu gara, ikasleen egunerokoari erantzungo diotenak.
‎Aldagai nagusien azterketa nahiz kuantitatiboki nahiz kualitatiboki egin genezake, baina gaitasun komunikatiboarenak galdu egingo luke lehen hurbilpena erabiliko bagenu. Horregatik, gaitasun komunikatiboan sakontzeko azterketa kualitatiboari eutsiko diogu, nahiz eta badakigun, ezinbestez, mugak ekarriko dizkigula erabaki horrek lortutako emaitzak ondorioetara ekartzean. Azterketa kuantitatiboaren bitartez ezin izango genuke aritu gaitasun komunikatiboaren osagai bakoitzaren alderdi guztietan, kualitatiboak eskuratzen digun sakontasun mailan.
‎gaur eguneko belaunaldien beharrak asetzen dituen garapena, etorkizuneko belaunaldiek euren behar propioak ase ditzaten baldintzatu barik. Definizioan parte hartzearen garrantzia zuzenean antzematen ez bada ere, garapen jasangarriaren inguruko nazioarteko hitzarmen askotan arreta eskaintzen zaio, bereziki ingurumenaren babesa inplikatzen duten helburuak lortzeko estrategiak inplementatzeko garrantzitsua delako hainbat puntu kritikotan pertsona eta talde ororen inplikazioa. Batetik ingurumenaren jasangarritasunak exijitzen dituen eraldaketengatik dator kezka, zeren egungo eredu nagusitik eredu jasangarri batera iragateak eraldaketa ekonomiko, politiko instituzional eta kultural handiak eragingo bailituzke eta, beraz, bide hori, botere publikoen eta gizartearen interes anitzen arteko birdoiketa etengabea eta ikasketa prozesu jarraitua izango litzateke, zeina aktore ezberdinen parte hartzearen bidez gauzatu ezean, ezinezkoa litzatekeen (Font eta Subirats, 2001).
‎Modu nominalean parte hartzea proposatzen duten instituzioen helburua politika baten edo bere lanaren legitimazioa lortzea da, eta objektu diren parte hartzaileen interesa zerrendetan agertzea baino ez da. Modu instrumentalean ere, lehenengo pausoak, gehienetan, instituzioek ematen dituzte beren ekintzen edo programen eraginkortasunak behar duelako, neurri batean edo bestean, beren zerbitzuak jasotzen dituztenen partaidetza.
‎Modu instrumentalean ere, lehenengo pausoak, gehienetan, instituzioek ematen dituzte beren ekintzen edo programen eraginkortasunak behar duelako, neurri batean edo bestean, beren zerbitzuak jasotzen dituztenen partaidetza. Kasu horretan, parte hartzaileak eraginkortasuna lortzeko bitartekoak dira, baina beraiek programa publikoaren zerbitzu horren onuraren truke egiten dute. Maila ordezkatzailean, instituzioek, beren ekimenen eraginkortasuna ez ezik, behin sostengu publikoa kenduta, programa konkretu baten iraunkortasuna ere bilatzen dute, eta parte hartzaileek programa horien atal gehienetan eragitea eta horien burutze prozesuen gainbegiraketa bilatzen dute.
‎Egiteko boterea edo ahalmena. Helburu konkretuak lortzeko gaitasun eta abilezien garapen gisa uler dezakegu. Talde desberdinek helburu komunak bilatzen dituzten heinean etengabean handitu daiteke botere mota hau, eta, beraz, ikusmolde kontsentsuzalearekin identifika dezakegu.
‎Aurreko hausnarketei jarraituz, jada enpoderamendua zer den definitzeko modu erraz bat dugu: lau botere mota horiek lortzen direneko prozesua. Eta botere harremanen azterketa hau osotasunean egitea oso garrantzitsua da; izan ere, eskala sozioekonomiko eta politikoan azpian dauden horiek bertan jarraituko baitute, jarrera aktibo bat hartzen ez badugu hori ekiditeko, botere harremanak autoberregiten baitira planteamendu bat parte hartzailea edo demokratikoa izan arren (Connell, 1997), parte hartzeko abiapuntuak eta gaitasunak desberdinak baitira.
‎Deskribatzen saiatzen ari garen ereduaren oinarrietako bat botere mota desberdinak lortzea bada, eta beraz erabakien eta ekintzen gaineko kontrola lortzea, garbi dago lehenengo bi mailak ez direla nahikoak eraldaketarako, eta, beraz, gehienbat 3.etik goragoko mailetara jo behar dugula.
‎Deskribatzen saiatzen ari garen ereduaren oinarrietako bat botere mota desberdinak lortzea bada, eta beraz erabakien eta ekintzen gaineko kontrola lortzea , garbi dago lehenengo bi mailak ez direla nahikoak eraldaketarako, eta, beraz, gehienbat 3.etik goragoko mailetara jo behar dugula.
‎Lehenik, giza talde baztertuen parte hartze eraldatzailea premiazkoa dela onartu behar da, beraiek izan behar dute prozesu horren hastapenen helburu nagusia, izaera holistikoa nolabait ahaztu barik. Gerta daiteke, ordea, giza talde horien parte hartzea bermatzeko aurretiazko pausoak eman behar izatea, hezkuntza eta gaitasun nahikoak lortzeari dagokionez, bestela, espazio parte hartzailean botere harremanak errepikatuko lirateke eta.
‎Hasteko, parte hartzearen izaera anbiguoari dagokion kezka bat azaltzen da testuan; izan ere, parte hartzeak ezarritako botereen eskupeko kooptaziorako zein gizarte eraldaketarako eta gizarte jabekuntza edo enpoderamendurako balio dezakeenez, tarteko egoera asko suertatu daitezke. Eredu eraldatzaile bat lortzeko lehenengo pausoa erreferente arauemaile eraldatzaile bat finkatzea litzateke, eta horretarako proposatzen da giza garapen, garapen jasangarri eta enpoderamenduaren teorien hainbat elementutan oinarritzea. Ondoren, testuaren zati handienak izaera hori beteko lukeen parte hartzearen ezaugarriak identifikatzeari ekingo dio:
‎Biek hartzen dute zentzua eta balioa kode mugatu batetik, inbertsio handia eskatzen digun kode batetik. Kasu bietan izenaren zentzua eta balioa azalduko digun kodea lortzeko kultura bereziz eta gaitasun hermeneutikoz jantzi behar dugu geure burua. Diana, esaterako, ilargi jainkosaren izena da, jainkosa ehiztariaren izena, Ama Jainkosa baten gurtzeari buruzko konnotazio mitikoak dakartzan izena.
‎onartzen du, horrela onartu dira Lola, Sandra eta, substantzia eta autonomia? lortu duten beste izen asko.
‎Prozesu horretan jendea izendatzearen subjektu aktiboa, berenaz diharduen subjektu eragilea, bilakatzen da; ezarian erakundeen mugak eta murrizketak gainditzen ditu jendeak. Ez dago horren argi, ostera, gizarte eraginaren indarretatik ihes egitea lortzen duen8.
‎sexu identitatea dena dela ere, erregistroan pertsonak duen izena eta sexu identitatea egokitu behar dira. Horrela, bada, inork lortzen badu erregistroko sexu identitatea aldatzea, era berean aldatu behar du izena. Zer dela-eta bereizteko grina hau?
‎horri esker, izendatutako banakoek, aldaketa biologiko eta sozial guztien eraginetik kanpo, izen bera izango dute. Horrela, lortzen da jendarteko ordenak ezartzen duen betebehar bat: identitatea, hau da,, norberatasuna?
‎ere bada. Ez dago gizarte nortasunik hainbat baliabidez osatua ez denik, esan nahi baita, gizarte nortasun guztiek badituzte norberaren interesen araberako helburuak lortzeko baliabideak; berdin da zein diren interesak eta helburuak. Habitusak kapital bat ematen dio subjektuari:
‎Gogora ditzagun: herri gustuak ahalik eta gutxieneko gastu eginez lor daitekeen inpaktu handiena du helburu; gustu jasoak, berriz, gastu oparoa nahiago du, inpresio estetiko landua, neurtua eta mugatua lortzeko. Kanpo inpaktu gogorraren ordez, barne inpresio ondo landua nahiago du juizio estetiko ikasiak, hau da, gutxi batzuen eskura dagoen kodeak.
‎Gogora ditzagun: herri gustuak ahalik eta gutxieneko gastu eginez lor daitekeen inpaktu handiena du helburu; gustu jasoak, berriz, gastu oparoa nahiago du, inpresio estetiko landua, neurtua eta mugatua lortzeko . Kanpo inpaktu gogorraren ordez, barne inpresio ondo landua nahiago du juizio estetiko ikasiak, hau da, gutxi batzuen eskura dagoen kodeak.
‎Agerikoa da gaurko jendarte bizitzaren ikuskizun publikoan eta norberaren bizitzan jatorri ezberdineko estrategien arteko zeingehiagoka. ...batzuk taktika anonimoetatik agertu eta haietara itzuliko dira, horien bidez jendeak bere buruaren gain hartzen du, ez osotasun unibertsal antzera agertzeko (ideologien eginkizuna da hori), baizik eta haren ekintza eremuari dagokion osotasuna bereganatzeko, alegia, ekintza eremu horretan subjektu gisa agertu da jendea eta eremuaren osotasunarekin identifikatzen da, hots, nagusitasun partzial hori lortuz subjektu eragile izan nahi du.
‎Jendarteko eremu guztiek barne borroka eta tentsio ugari dute, eremuen arteko harremanak ere nahikoak dira gatazkatsuak. Zentzu batean, eremu bat ulertze eta interpretatze erkidegoa da, diskurtso eta ekintza erkidegoa den bezala; baina bakarrik zentzu batean; izan ere, eremuko eragile onartuek ere norgehiagoka eta lehian dihardute nagusitasuna lortze aldera .
‎ezberdinak onesten dituzte. Ezin dugu ahaztu baliodun habitusa lortzea , alegia, kapitala lortzea, eremuaren menderakuntza egiturek zedarritzen dutela. Bestela, mugatu barik, ez litzateke ez balioduna, ez kapitala, izango.
‎ezberdinak onesten dituzte. Ezin dugu ahaztu baliodun habitusa lortzea, alegia, kapitala lortzea , eremuaren menderakuntza egiturek zedarritzen dutela. Bestela, mugatu barik, ez litzateke ez balioduna, ez kapitala, izango.
‎Bestela, mugatu barik, ez litzateke ez balioduna, ez kapitala, izango. Menderakuntza, horren arabera, lortu ezin dugun kapital baten mendean egotea da. Onartzen dugu kapital haren balioa baina ezin dugu lortu:
‎Menderakuntza, horren arabera, lortu ezin dugun kapital baten mendean egotea da. Onartzen dugu kapital haren balioa baina ezin dugu lortu : haren mendean gaude.
‎hain zuzen, obra honek nabigazio zabal bat proposatzen digu liburuz liburu, palinpsestoz, parodiaz eta pastichez, helburu aitortu honekin: delako osotasun bat poetikoki lortzea –«erudizio guzi» batena eta literaturaz eta jakin gosez hazten den «barne izaera oldartsu» batena, azken buru buztan «hutsera» heltzeko.
‎Hain zuzen, «Liburu» izan ezina Menturaren baieztapena eta ezeztapena da ber denboran («il y a et il n, y a pas de hasard»/ «mentura bada eta ez da»,, uvres complètes, op., 442 or.), bi jarrera horiek gauza bera erran nahi dutelarik: Menturaren Ideia baizik ez dugu lortzen ahal, hizkuntzatik harat ez baikintezke joan gure «bisioek» («visions») errepresentatzen duten izaeraren edo izaera ezaren arrazoia osoki ulertzeko («bisio» horiek zuzenean «bistan» ager dakizkigun nahi genukeelarik? «vues»?, Mallarmé k dioen bezala «Prose (pour des Esseintes) »en, Poésies, op., 45 or.), «bisio» horiek «zerbait» edo «ezer» edo ahoskaezina den beste zerbait iza... Gizakiarentzat existitzen den errealitate bakarra da beraz «Jokoaren» («Jeu») «tokia» («lieu»), Poesia; gure ideien erreferente posibleak erdiesteko dugun ahalmen eskasaren konzientziari buruz norabidetzen gaituen «toki» horretatik harat, hondoratzea da, «galtzea» («perdition»):
‎Bainan bildumaren ondarrean, egiaztapen bat saihestezina agertzen da: A. Arkotxak deskubritzen duena, azken finean lortzen dituen gauza bakarrak dira, Septentrioaren ordez eta beronen tokian, Lurraren mugimendua eragiten duen «bederatzigarren zeruaren» partez (Septentrio, 80 or.), «Ternuaren» ordez, horietaz hitz egiten duten testu zaharrak; eta horrelaxe iluntzen dute helburua, horretatik hatza, itzala, «artebisio» bat baizik erakusterat emanez bakarrik (Philippe Jaccottet en «entrevision» hitz gustagarria e... Literatura ez da erotzen den iparorratza baizik, egiazko diamante septentrionalaren kontaktuan norabidea galtzen duena:
‎Mallarmé ren «Liburua» baino zorrozkiago, Septentrio bi liburuek hau dute ezin hobeki argirat ematen: bere Zentzu bilaketan, gizakiak ez ditu liburu hatzak, hitz hatzak baizik aurkitzen, hizkuntzatik haraindiago ezin joanez bere adimenaren eskutik betiko urrundua egonen zaiona azkenean lortzeko asmoz. Hain zuzen, mitoak, a priori literarioak ez diren artxibo dokumentuak, zinez biziak izan diren esperientziak eta egiazko poesiak maila berean agertzen dira:
‎A. Arkotxak ez du amore eman nahi metafisikarekin, Literaturarekin. Dadoak botatzen segitu nahi du, bere gizadia osoki biziz hitz «hesian», azkenean Septentrioa lortzeko esperantzaren eraginez, beharbada zentzugabekeria dena, baina beharbada ez, amets literario batean erortzeko arriskuarekin ere; hori da Marko Polo k espresatzen duen Idealarekiko geroko bateratze desioa:
‎Bizi garen testuinguru teknologizatu berrian kokatzen den irratiak programazio egitura berriak eskatzen ditu, eta horretarako, entzuleak multzo txikietan dibertsifikatuko dituen eduki berezituen garapena proposatzen dute Martí-k (2004) eta beste autore batzuek. Badirudi aurrerantzean edukien eskaintza berezitua garatuko dela entzuleak hainbat euskarritatik lortuko dituzten programazioen arteko ezberdintasunak bultzatzeko. Telebistaren sorrera eta garapenean egin zen moduan, irratiak programazio egitura berriak eman behar dizkio entzuleari hedabidea ezin baita betiko egon antolamendu eta dinamika berdinetan oinarrituta.
‎Prusiarrek preso hartuta, ihes egin zuen StPrivat eko batailaren ondoren eta Parisera itzuli zen Luxenburgo eta Belgikan zehar. Orduan Nogent eko gotorlekura destinatu zuten, baina, eratu berria zen 138 errejimentura aldatzea eskatu zuen, eta lortu ere; mediku lagun gisara bidali zuten. Errejimentu horrekin Epinay eta Bourguet eko gudu odoltsuetan hartu zuen parte, azken gudu horren ostetik, dirudienez, ohorezko legioaren gurutzerako proposatu zuten (Hiriart Urruti, 1900)?.
‎Ez dut daturik lortu Albert Goienetxeren hurrengo urteetako ibilbidea zehaztuko digunik. Oker ez banago, Eskualduna aldizkariko Goienetxeren lehen aipamena 1887 urteko azaroan agertu da, hau da, astekaria hasi eta handik zortzi hilabetera, baina ordurako Albert Goienetxe alargunduta bide zegoen, ez baita lehen ezkontzaz edota Philomène Londaitz aihertarraren heriotzari buruzko inolako oihartzunik agertzen.
‎Donibandar boz emaileek kondenatu dute M. Guilbeau bere lagunekin». Izan ere, datu guztiak laburbilduz edo, aipa genezake Donibane Lohizunen 745 boz emaile egon zirela inskribatuta eta, izatez, 607k bozkatu zutela; bada, Albert Goienetxek 314 boz lortu zituen, eta Martin Guilbeau mediku gorriak 282, besteak beste. Hau da, kazetariaren hitzetan, Martin Guilbeau, «le maire de St Jean de Luz, le tyran legendaire, par terre».
‎Handik laster, 1890eko martxoan21, Eskualduna aldizkariak Albert Goienetxek izenpeturiko hauteskunde proklama luzetxoa eman zuen argitara frantsesez, departamentuko senatu hautesleei zuzendurikoa. Dirudienez, ez zuen emaitza faboragarririk lortu , ez baitago segidarik astekariaren ondoko zenbakietan.
‎Aurkitu dugun Albert Goienetxeren hurrengo agerpena, 1892ko maiatzaren seiko zenbakian izan da30, hain zuzen ere udal hauteskundeen emaitzen zenbaki dantzaren baitan, baina, inolako iruzkinik gabe. Oraingo honetan, Donibane Lohizuneko xurien zerrenda-buruak, hots, gure protagonistak 380 boz lortu zituen, eta, ostera, soilik 265 Martin Guilbeau mediku gorriak.
‎Hala ere, nahiz eta oraintsu arte enpresaren kudeaketa ia erabat aktibo ukigarrietan oinarritu den, aurrerantzean, gero eta indar handiagoz gainera?, arrakasta lortzeko enpresa orok aktibo ukiezinen kudeaketa izango du ezinbestez giltzarri. Eta horrek bi arazo dakartza aldean.
‎7) Ezagutza banatu eta hedatu: kanal edo bide formalak eta informalak; langile bakoitzak behar duen informazioa lortzen du azkar eta bere osotasunean.
‎Lidergo eraginkor batek biziki bultza lezake Kapital Intelektualaren garapena; ezagutza kritikoa identifikatu, lortu eta eusteko premia ezinbestekoa nabarmenduz eta, halatan, produkzio prozesuak hobetu eta berrikuntzak egiteko gaitasuna areagotzeko bideak zabalduz. Gainera, lidergo eraginkor bati esker, enpresaz kanpoko agenteek enpresaren aldeko ikuskera eta jarrera gara lezakete, lidergo faktore horrek enpresaren balioari buruzko informazioa egoki ematen badu eta enpresak merkatuan duen sinesgarritasuna eta bezeroen konfiantza goratzen baditu; horrenbestez, lidergo faktoreak nolabait azaldu edo justifikatu egingo luke enpresaren merkatu balioaren eta balio kontablearen arteko aldea.
‎3 Enpresako zuzendaritza taldearen (lidergo faktorearen) eginbeharrik garrantzitsuena, ziur asko, giro aproposa sortzea da talde autoantolatu eta autoarautuek egitura burokratikoen lekua har dezaten. Horretarako, ezinbestekoa da lidergo faktore eraginkor baten lana, antolakuntza kultura kudeatuko duena; printzipio, balio eta sinbolo jakin batzuekin pertsona guztien batasun kultural indartsu bat lortuko duena; eta denok partekatutako bisio batekin pertsona oro noranzko berean gidatzeko gai dena.
‎Kontrakoa irudi balezake ere, kanpoko konplexutasunarekin tratatzeko (egokitzeko edo aurre hartzeko) modua enpresaren barneko konplexutasuna oso osorik askatzea da, ingurunea eta enpresa era sortzaile batean uztartuz. Eta hori lortzeko modurik eraginkor, adimentsu eta, are gehiago, ordenatuena (autoarautua), hain zuzen ere, autoantolaketa dugu15.
‎Azken batean, langileok, heldutasun maila? altu bat lortu behar dute: gaitasuna, motibazioa eta erantzukizuna.
‎gaitasuna, motibazioa eta erantzukizuna. Heldutasun maila altu hori lortu ezean, talde autoantolaturik ez dago sortzerik, ezta komeni ere (Hersey eta Blanchard en ereduak dioen moduan).
‎Aitzitik, aktibo ukiezinak(, soft? diren elementuak) kudeatzeko era berritzaile eta eraginkor bat imitatzea osozaila suertazen zaie lehiakideei eta, nola edo hala imitatzea lortuta ere, denbora tarte hagitz luzeagoan izaten da (gutxienez hiru urte igarota). Lidergo faktorea azken aktibo ukiezin horien zakuan dago.
‎aktibo ukiezinen garapenean sustraituko dela. Edo, bestela esanik, nork bere abantaila konpetitiboak (aktibo ukiezinetan oinarrituak) lehiakideengandik epe luzean babesturik gordetzea lortzen dutenak izango dira, etorkizunean, enpresa eraginkorrak3 Errealitate hori berori ere argiro bistaratzen da hainbat eta hainbat enpresaren merkatubalioaren eta balio kontablearen arteko alde handiei erreparatzean4.
‎1 Enpresaren Kapital Intelektualaren eta Kapital Emozionalaren gorapen eta garapena lortzeko estrategia malguak.
‎Bestalde, Sei Sigma enpresa kudeaketarako filosofia gisa defini daiteke; filosofia hori prozesuen hobekuntzan oinarritua da, eta, horretarako, prozesuetatik eskuratutako informazioaren trataera estatistikoa egiten du, betiere prozesuen aldakortasuna murrizteko xedez, eta lortutako produktuek edo zerbitzuek bezeroek espero dutena betetzeko edo hortik gora jotzeko moduan. Ez da kontu berri berria ere, ordea; izan ere, aski ezagunak diren tresna estatistikoak erabiltzen ditu, beste tresna berriago batzuekin eta egitura berezia eta nomenklatura espezifikoa sortzen dituen antolaketa metodologia batekin batera.
‎Sei Sigma 80ko hamarraldiaren hasieran hasi zen erabiltzen, Motorolan, Mikel Harry ingeniari adituak hainbat prozesuren aldakortasuna ikertzeari ekin zionean. Aurrerago, 90eko hamarraldiaren hasieran, Allied Signal enpresak erabili zuen, arrakasta handiz, eta, 1996 urtetik aurrera, General Electric enpresak era intentsiboagoan erabili zuen, eta kostuak nabarmen murriztea lortu zuen (Heras et al., 2007)
‎Apirilaren bukaerarako 100 familia inguru itzuli ziren, eta bizitza normalizatzen hasi zen, Nafarreten salbu (hutsik zegoelako maiatzaren bukaeran). Eraikuntza gehienak berreraiki beharra zegoen eta horretarako agintarien laguntza eskatu zen, baita goldaketan aritzeko beharrezkoak ziren idiak lortzeko ere. Gerra amaitu ondoren, Legutiok laguntza berezia izan zuen Regiones Devastadas programaren barruan.
‎Derrigorrezko soldadutzak Armada Herrikoiaren giza hutsuneak bete baldin bazituen ere, maiz, arazo berriak sortu zituen; batetik, soldadu ugari desertatzen saiatzen zelako, bestetik, beren burua zauritzen zutelako. Beste batzuek ez zuten borrokatu nahi, eta beste aldeko soldaduekin hitzarmenak lortzen zituzten ahalik eta kalte gutxien egiteko elkarri. Euskal Herrian ez dugu anaitasun kasu asko ezagutzen, baina
‎Agirre lehendakariak Ciutat i leporatu zion porrotaren ardura, komunistekin zituen loturak nabarmenduz. Munizio falta izan zen, Agirreren ustez, erasoaldia bertan behera uzteko arrazoia61 Komunistek, beren aldetik, Agirreren aurkako desprestigio kanpaina gogor bat hasi zuten, Armada Errepublikazale guztiaren aginte militarraren batasuna lortu nahi baitzuten. Horren ondorioak nabarmenak izan ziren:
‎83). Edozein kasutan, zaila izango zen Aizpururen zutabeak berak bakarrik helburu horiek lortzea .
‎Legution zeuden indarrek etengabe jarraitu zuten borrokan, frankistek munizio urritasuna sufrituz. Gudariek kanoi bat indargabetzea lortu zuten eta beste bat muniziorik gabe geratu zen. Errepublikazaleen erasoek, ordea, ez zuten koordinaziorik eta batailoi edota konpainiaburuen kemenaren eta ausardiaren ondorio ziren, baina eraginkortasun mugatukoak.
‎Egoerak aldaketa handia ezagutu zuen, euskal gudarien eta milizianoen artean adore falta hasi baitzen nabarmentzen, desmoralizazioaren ondorioz. Izan ere, Jaurlaritzaren tropak askoz gehiago izan arren, ez zuten lortu Legutio hartzea, eta Alonso Vega-ren ekintza kontraeraso orokor baten atari moduan hartu zuten, Legutiorekin harremanak berrezartzeko saioa baino ez zenean. Horren guztiaren ondorioz, koordinazio arazoak areagotu egin ziren.
‎Era berean, gutxiago garatutako eremuetan eta harrera ahalmen handiagoa dutenetan, saltzeko etxebizitza berri gehiago eraikitzea eta lurzoru berria kalifikatzeko proposamenak lehenestea proposatzen da13 Hau da, eraikuntza berria eta lurzoruaren kalifikazioa gutxien garatuta edo hedatuta dauden eremuetara eraman nahi da. Horren helburua, lurraldearen garapen orekatuagoa eta koherenteagoa lortzea da. Baina ondorioz, lurzoru urbanoaren hedapena sustatzen da, eta hain justu, hain urbanoak ez diren tokietan kontzentratuta.
‎Garapen iraunkorraren testuinguruan kokatuz teknologia eraginkor eta energia berriztagarrien aldeko apustua da, zalantzarik gabe, etorkizuneko auzo honen helburu nagusietako bat. Horrela, biztanleriaren ostatu beharrak asetzea eta garapen iraunkorra txertatzea lortu nahi da aldi berean.
‎Jasangarritasunak baliabideen banaketa hobeto kontrolatzea eskatzen du, oinarrizko beharrak eta nahi komunak kontuan hartuz. Helburu hori lortzeko elementu integral bat da ingurumen estrategia eta politiketan parte hartze handiagoa ematea. Printzipio honi ekitate intragenerazionalaren printzipioa ere deitzen zaio.
‎Sexuari dagokionez, lekuko guztiak gizonezkoak izango dira. Ikerketa honetan sexuaren aldetik homogeneotasuna lortu nahi izan da, eta etorkizunean egiteko uzten da emakumezkoen galdeketa.
‎Magrebtarren erdiak baino gehiagok, eta latinoamerikarren eta Ekialdeko europarren hiru laurdenak, lan egiten zuten beren jatorrizko herrialdeetan, baina gizarte berrian, bakarrik Latinoamerikako emakumeek dute lan tasa altuagoa. Gaur egun, lan egoera ez da berdina denentzat, Latinoamerikako emakume gehienek lana lortzen badute ere(% 81,8), Ekialdeko Europako eta Magrebeko populazio erdiak bakarrik etxetik kanpo lan egiten du, X2 (2)= 15,67; p= 0,012.
‎Nagusiki, paperik ez izateak ordaindutako lanerako sarbidea zailtzen du modu nabarmenean. Oro har,% 28,4k arazoak ditu behar diren baimenak lortzeko . Magrebtarrek eta Ekialdeko europarrek, ia erdiak, ez dute baimenik, X2 (2)= 8,85; p= 0,012 Dagozkien lan baimenak ez dituzten neurrian, enplegurako eta beste oinarrizko baliabide batzuetarako legezko sarbidea erabat itxita geratzen zaie.
‎Etxebizitza lortzea da emakume etorkinentzako hona egokitzeko arazo larrienetarikoa. Zailtasunak ugariak diren arren (etxebizitzak garestiak, elkarbizitza arazoak, gehiegizko eskakizunak), gehienek lortzen dute zenbait estrategiaren bitartez:
‎Etxebizitza lortzea da emakume etorkinentzako hona egokitzeko arazo larrienetarikoa. Zailtasunak ugariak diren arren (etxebizitzak garestiak, elkarbizitza arazoak, gehiegizko eskakizunak), gehienek lortzen dute zenbait estrategiaren bitartez: bigarrenez alokatuz, lan egiten den etxean bertan bizi izanez interna modura, elkartasuna eta laguntza instituzionala jasoz.
‎bigarrenez alokatuz, lan egiten den etxean bertan bizi izanez interna modura, elkartasuna eta laguntza instituzionala jasoz. Kasu honetan ere, etxebizitza lortzeko zailtasunekin lotuta, bada Magrebeko eta Ekialdeko emakume etorkinen artean biztanleria oso marjinala(% 12 eta% 9,5), marjinalitate baldintzetan emigratzen duena eta kalean bizi dena, X2 (2)= 5,86; p= 0,053.
‎Gehienetan, 3 taulan ikus dezakegun bezala, migrazio prozesuaz eta hona egokitzeko prozesuaz egiten duten balantzea positiboa da eta hartutako erabakiarekin harro daudela ikusten da. Helburu gutxi batzuk lortu dituztela pentsatu arren, haien estres maila gehiegizkoa ez dela deritzote eta eskerrak ematen dituzte emigratzeko aukera izateagatik. Oro har, jomuga den gizartean gaur egun emakumeek duten egoera, ekarri zituzten aurreikuspenekin konparatuta, berdina edo hobea da.
‎Gaur egun, immigrazioaren feminizazioa gertatzen ari da, non emakumeak beren herrialdetik ateratzen diren lana bilatzeko helburuarekin, gizonak egiten duen bezala (Gregorio, 1997, 1998; Izquierdo, 2000). Hala ere, bigarren mailako arrazoiak aztertzean, prestakuntza hobetzea eta egonkortasun afektiboa lortzea agertzen dira; gizonen artean, berriz, askatasuna eta dirua (Izquierdo, 2000).
‎Ez dago dudarik, haien ekarpenak aldaketa handia suposatzen duen arren, haien erantzukizun domestikoa latinoamerikarrena baino txikiagoa da. Magrebeko emakumea familiaz arduratzen da gehigarri bat lortzeko ; aldiz, estatusaren negoziazioa edo ospea, besteak beste, latinoamerikarren helburu nagusia da emigrazio prozesuan, lehen esan bezala (Gregorio eta Ramírez, 2000).
‎Seme alabak urrun egoteak, helburuak ez lortzeak , beste etorkinekin harremanak mantentzeak eta etxetik kanpo lana egin beharrak Magrebeko emakumeen sintoma somatikoekin loturak erakusten dituzte. Ekialdeko Europako taldean, somatizazioa bakarrik beste etorkinekin harremana edukitzearekin lotzen da, eta Latinoamerikako populazioan langabeziarekin, estresarekin eta seme alabak hemen egotearekin.
‎Bukatzeko, Latinoamerikako lagina kontuan hartuta, antsietatea elkartzen da jomuga den gizartearekin harremana ez izatearekin, bikotekidea hemen egotearekin, pentsatu baino okerrago sentitzearekin eta helburuak ez lortzearekin .
‎Elkarrizketatutako emakumeen proiektuetan giltzarrietako bat da haien bizitza hobetzen lagunduko dien lana topatzea. Hori lortzea ez da erraza izango, emakume etorkinentzat gordetako lan esparruek dituzten ezaugarriei erreparatuta: ez dira ikusten diren lanak, lan baldintzak prekarioak dira eta gizarteak ez ditu baloratzen.
‎Kualifikatutako lanpostu bat lortzea oso zaila dute legearengatik, titulazioa homologatzeko beharrarengatik eta baita profesionalki birziklatzeko beharrarengatik ere. Zentzu horretan, duten ikasketa maila edozein dela ere, halako edo bestelako kualifikazio profesionala izan, lan merkatuan sartzeko zailtasun ugari izango dituzte (Ekialdeko europarrek nahiz eta ikasketa maila altua izan, erdia langabezian dago), eta aurkituko duten jarduera profesionalen multzoa oso txikia izango da.
2009
‎[14 ZIA] testuen egileak Aritmetika landu zuen aldizkari baterako; artikuluek 25 orrialde zituzten. Kasu honetan, terminoen% 40 hiztegiko sarreretatik aukeratu zuen, eta eratorpenaren bitartez% 28 lortu zuen.
‎Aditzetatik sortzen diren izenak aztertu ditugu bereziki. Izen horiek atzizki hauen bidez lortu ditugu: antza, antzia, dura, era, keta, kunde, kuntza, men, mendu, pen, te/ tze, tza eta zio; Horietaz gain, ezaugarri abstraktuak adierazteko erabiltzen den tasun atzizkia ere aztertu dugu.
‎Sindikatuak sartuz gero, langileen interesak defendatu baino, sigla batzuen interesa defendatzeko arriskua ikusten du jendeak. Era berean, kanpora begira, identifikazio zehatz batek ez liguke nire ustez onurarik ekarriko, zeren orain arte lortu dugun sinesgarritasuna, horrelako xehetasun batek zapuztuko luke»16.
‎Halaber, soldata txikiak izateak jendearen mugikortasuna eragiten du eta hedabide batean trebatu eta maila ona lortu duen kazetariak lan baldintza hobeak eskaintzen dizkion beste hedabide batera alde egiteko arriskua areagotzen du. «Gure soldatak besteenak baino baxuagoak izateak badu eragina gure egituretan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lortu 527 (3,47)
lortzeko 370 (2,44)
lortzen 217 (1,43)
lortzea 153 (1,01)
lortutako 147 (0,97)
lortuko 54 (0,36)
lor 44 (0,29)
Lortutako 23 (0,15)
lorturiko 18 (0,12)
lortuz 17 (0,11)
Lortu 14 (0,09)
lortze aldera 14 (0,09)
lortzera 9 (0,06)
lortuz gero 8 (0,05)
lortu arte 6 (0,04)
lortzeak 5 (0,03)
lortu ondoren 4 (0,03)
lortzeari 4 (0,03)
lortzearren 4 (0,03)
Lortzen 3 (0,02)
lortuta 3 (0,02)
lortzearekin 3 (0,02)
Lorturiko 2 (0,01)
lortu arren 2 (0,01)
lortutakoak 2 (0,01)
lortutakoan 2 (0,01)
lortutakoari 2 (0,01)
lortutakoekin 2 (0,01)
lortzean 2 (0,01)
lortzekotan 2 (0,01)
Lortuko 1 (0,01)
Lortzeko 1 (0,01)
lortu bitartean 1 (0,01)
lortutakoa 1 (0,01)
lortutakoaren 1 (0,01)
lortutakoen 1 (0,01)
lortzeagatik 1 (0,01)
lortzearekin batera 1 (0,01)
lortzerako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lortu nahi 65 (0,43)
lortu emaitza 62 (0,41)
lortu behar 30 (0,20)
lortu ahal 22 (0,14)
lortu asmo 22 (0,14)
lortu bide 21 (0,14)
lortu ez 21 (0,14)
lortu datu 17 (0,11)
lortu ere 14 (0,09)
lortu ezan 14 (0,09)
lortu bitarteko 11 (0,07)
lortu lagundu 11 (0,07)
lortu aukera 9 (0,06)
lortu informazio 9 (0,06)
lortu akordio 8 (0,05)
lortu gaitasun 8 (0,05)
lortu ukan 8 (0,05)
lortu beharrezko 7 (0,05)
lortu helburu 7 (0,05)
lortu modu 7 (0,05)
lortu egin 6 (0,04)
lortu erantzun 6 (0,04)
lortu ari 5 (0,03)
lortu beharreko 5 (0,03)
lortu bezalako 5 (0,03)
lortu estrategia 5 (0,03)
lortu fidagarritasun 5 (0,03)
lortu gai 5 (0,03)
lortu garaipen 5 (0,03)
lortu ondorio 5 (0,03)
lortu posible 5 (0,03)
lortu saiatu 5 (0,03)
lortu zailtasun 5 (0,03)
lortu al 4 (0,03)
lortu baliabide 4 (0,03)
lortu bideratu 4 (0,03)
lortu ezinbesteko 4 (0,03)
lortu lehen 4 (0,03)
lortu oso 4 (0,03)
lortu puntuazio 4 (0,03)
lortu xede 4 (0,03)
lortu aditz 3 (0,02)
lortu ahalbidetu 3 (0,02)
lortu arazo 3 (0,02)
lortu arrazoi 3 (0,02)
lortu arte 3 (0,02)
lortu baldintza 3 (0,02)
lortu berrikuntza 3 (0,02)
lortu edozer 3 (0,02)
lortu egon 3 (0,02)
lortu erabili 3 (0,02)
lortu laguntza 3 (0,02)
lortu lan 3 (0,02)
lortu prozesu 3 (0,02)
lortu tresna 3 (0,02)
lortu zail 3 (0,02)
lortu aprobatu 2 (0,01)
lortu apropos 2 (0,01)
lortu baino 2 (0,01)
lortu balorazio 2 (0,01)
lortu bera 2 (0,01)
lortu bizi 2 (0,01)
lortu denbora 2 (0,01)
lortu diru 2 (0,01)
lortu egoera 2 (0,01)
lortu epe 2 (0,01)
lortu eragotzi 2 (0,01)
lortu eredu 2 (0,01)
lortu erraztu 2 (0,01)
lortu etekin 2 (0,01)
lortu etzan 2 (0,01)
lortu ezin 2 (0,01)
lortu ezinezko 2 (0,01)
lortu galdera 2 (0,01)
lortu gero 2 (0,01)
lortu gizaki 2 (0,01)
lortu hainbat 2 (0,01)
lortu herri 2 (0,01)
lortu irizpide 2 (0,01)
lortu itxaropen 2 (0,01)
lortu kirol 2 (0,01)
lortu korrelazio 2 (0,01)
lortu lehenengo 2 (0,01)
lortu lotu 2 (0,01)
lortu mekanismo 2 (0,01)
lortu moduko 2 (0,01)
lortu ordu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
lortu behar ukan 17 (0,11)
lortu nahi ukan 16 (0,11)
lortu ez ukan 11 (0,07)
lortu nahi bada 5 (0,03)
lortu nahi den 4 (0,03)
lortu beharreko helburu 3 (0,02)
lortu edozer egin 3 (0,02)
lortu emaitza bat 3 (0,02)
lortu lagundu ezan 3 (0,02)
lortu lehen bilera 3 (0,02)
lortu arrazoi bat 2 (0,01)
lortu arte hori 2 (0,01)
lortu asmo enpresa 2 (0,01)
lortu aukera gehiago 2 (0,01)
lortu beharrezko gastu 2 (0,01)
lortu berrikuntza garapen 2 (0,01)
lortu bezalako aditu 2 (0,01)
lortu bide laguntza 2 (0,01)
lortu bitarteko bat 2 (0,01)
lortu bizi ukan 2 (0,01)
lortu diru sarrera 2 (0,01)
lortu egin behar 2 (0,01)
lortu egin gastu 2 (0,01)
lortu emaitza adore 2 (0,01)
lortu emaitza deskribatu 2 (0,01)
lortu emaitza plazaratu 2 (0,01)
lortu epe luze 2 (0,01)
lortu erantzun analisi 2 (0,01)
lortu erantzun triangulazio 2 (0,01)
lortu ezinbesteko baldintza 2 (0,01)
lortu gaitasun komunikatibo 2 (0,01)
lortu herri bozka 2 (0,01)
lortu modu eraginkor 2 (0,01)
lortu ukan gaitasun 2 (0,01)
lortu ukan helburu 2 (0,01)
lortu ukan xede 2 (0,01)
lortu aditz ez 1 (0,01)
lortu aditz mendeko 1 (0,01)
lortu ahal direlako 1 (0,01)
lortu akordio aintzatetsi 1 (0,01)
lortu akordio bete 1 (0,01)
lortu akordio betearazpen 1 (0,01)
lortu akordio eraginkortasun 1 (0,01)
lortu akordio ezin 1 (0,01)
lortu akordio ondore 1 (0,01)
lortu aprobatu argi 1 (0,01)
lortu aprobatu besteko 1 (0,01)
lortu arazo gehiago 1 (0,01)
lortu arazo horiek 1 (0,01)
lortu arrazoi nagusi 1 (0,01)
lortu asmo bi 1 (0,01)
lortu asmo bultzatu 1 (0,01)
lortu asmo egin 1 (0,01)
lortu asmo hartu 1 (0,01)
lortu asmo zenbait 1 (0,01)
lortu aukera apropos 1 (0,01)
lortu aukera egon 1 (0,01)
lortu aukera eman 1 (0,01)
lortu aukera ez 1 (0,01)
lortu aukera zabaldu 1 (0,01)
lortu baino garrantzi 1 (0,01)
lortu baino lehenago 1 (0,01)
lortu baldintza bete 1 (0,01)
lortu baldintza ezinbesteko 1 (0,01)
lortu baldintza zorroztu 1 (0,01)
lortu baliabide bideratu 1 (0,01)
lortu baliabide mota 1 (0,01)
lortu balorazio antzeko 1 (0,01)
lortu balorazio oso 1 (0,01)
lortu behar azpimarratu 1 (0,01)
lortu behar den 1 (0,01)
lortu behar dena 1 (0,01)
lortu beharreko funtzio 1 (0,01)
lortu beharreko jakintza 1 (0,01)
lortu beharrezko helburu 1 (0,01)
lortu bera film 1 (0,01)
lortu berrikuntza beharrezko 1 (0,01)
lortu bezalako aditz 1 (0,01)
lortu bezalako alderantzizko 1 (0,01)
lortu bezalako beste 1 (0,01)
lortu bide baizik 1 (0,01)
lortu bide bakar 1 (0,01)
lortu bide bat 1 (0,01)
lortu bide bizi 1 (0,01)
lortu bide eman 1 (0,01)
lortu bide erraztu 1 (0,01)
lortu bide luze 1 (0,01)
lortu bide mugatu 1 (0,01)
lortu bide paregabe 1 (0,01)
lortu bideratu egon 1 (0,01)
lortu bideratu hainbat 1 (0,01)
lortu bitarteko besterik 1 (0,01)
lortu bitarteko bihurtu 1 (0,01)
lortu bitarteko eraginkor 1 (0,01)
lortu bitarteko ere 1 (0,01)
lortu bitarteko modu 1 (0,01)
lortu bitarteko neurtu 1 (0,01)
lortu datu analizatu 1 (0,01)
lortu datu araberan 1 (0,01)
lortu datu azaleratu 1 (0,01)
lortu datu deskripzio 1 (0,01)
lortu datu erabili 1 (0,01)
lortu datu haur 1 (0,01)
lortu datu konparatu 1 (0,01)
lortu datu oinarritu 1 (0,01)
lortu datu portzentaje 1 (0,01)
lortu datu tratatu 1 (0,01)
lortu datu utzi 1 (0,01)
lortu datu zehaztasun 1 (0,01)
lortu datu zein 1 (0,01)
lortu denbora behar 1 (0,01)
lortu denbora gabe 1 (0,01)
lortu egoera egoki 1 (0,01)
lortu egoera psikologiko 1 (0,01)
lortu egon pertsonaia 1 (0,01)
lortu emaitza adierazi 1 (0,01)
lortu emaitza ageri 1 (0,01)
lortu emaitza agerian 1 (0,01)
lortu emaitza ahalbidetu 1 (0,01)
lortu emaitza alderatu 1 (0,01)
lortu emaitza aurkitu 1 (0,01)
lortu emaitza aztertu 1 (0,01)
lortu emaitza bakar 1 (0,01)
lortu emaitza banako 1 (0,01)
lortu emaitza barne 1 (0,01)
lortu emaitza berretsi 1 (0,01)
lortu emaitza egin 1 (0,01)
lortu emaitza emaitza 1 (0,01)
lortu emaitza erakutsi 1 (0,01)
lortu emaitza esanguratsu 1 (0,01)
lortu emaitza etorkin 1 (0,01)
lortu emaitza ez 1 (0,01)
lortu emaitza ezberdintasun 1 (0,01)
lortu emaitza eztabaida 1 (0,01)
lortu emaitza gero 1 (0,01)
lortu emaitza hauek 1 (0,01)
lortu emaitza hobetu 1 (0,01)
lortu emaitza hori 1 (0,01)
lortu emaitza horiek 1 (0,01)
lortu emaitza ikusi 1 (0,01)
lortu emaitza interpretazio 1 (0,01)
lortu emaitza itxaropentsu 1 (0,01)
lortu emaitza jaso 1 (0,01)
lortu emaitza kontraesan 1 (0,01)
lortu emaitza kontu 1 (0,01)
lortu emaitza oinarri 1 (0,01)
lortu emaitza ondorengo 1 (0,01)
lortu emaitza ondorio 1 (0,01)
lortu emaitza ordezkatu 1 (0,01)
lortu emaitza osatu 1 (0,01)
lortu emaitza portaera 1 (0,01)
lortu emaitza positibo 1 (0,01)
lortu emaitza tarteko 1 (0,01)
lortu emaitza ulertu 1 (0,01)
lortu erabili ere 1 (0,01)
lortu erantzun aztertu 1 (0,01)
lortu erantzun ondorio 1 (0,01)
lortu ere bultzatu 1 (0,01)
lortu ere erabat 1 (0,01)
lortu ere gehien 1 (0,01)
lortu ere helburu 1 (0,01)
lortu ere lortu 1 (0,01)
lortu eredu soilik 1 (0,01)
lortu estrategia egoki 1 (0,01)
lortu estrategia ezberdintasun 1 (0,01)
lortu estrategia hautapen 1 (0,01)
lortu estrategia inplementatu 1 (0,01)
lortu estrategia malgu 1 (0,01)
lortu etekin zuzen 1 (0,01)
lortu ezan denbora 1 (0,01)
lortu ezan erakutsi 1 (0,01)
lortu ezan helburu 1 (0,01)
lortu ezan interkooperazio 1 (0,01)
lortu ezan kopuru 1 (0,01)
lortu ezan merkatu 1 (0,01)
lortu ezan proposatu 1 (0,01)
lortu ezan zehaztu 1 (0,01)
lortu ezin ukan 1 (0,01)
lortu ezinezko egoera 1 (0,01)
lortu gai ere 1 (0,01)
lortu gai hartu 1 (0,01)
lortu gaitasun ez 1 (0,01)
lortu gaitasun garatu 1 (0,01)
lortu gaitasun tekniko 1 (0,01)
lortu galdera egin 1 (0,01)
lortu galdera ikusi 1 (0,01)
lortu garaipen ospatu 1 (0,01)
lortu garaipen porrot 1 (0,01)
lortu gizaki aztarna 1 (0,01)
lortu hainbat arauzko 1 (0,01)
lortu hainbat bide 1 (0,01)
lortu helburu bezala 1 (0,01)
lortu helburu ukan 1 (0,01)
lortu informazio analisi 1 (0,01)
lortu informazio aurkeztu 1 (0,01)
lortu informazio aztertu 1 (0,01)
lortu informazio baliagarritasun 1 (0,01)
lortu informazio baliatu 1 (0,01)
lortu informazio erabili 1 (0,01)
lortu informazio hori 1 (0,01)
lortu informazio oinarritu 1 (0,01)
lortu informazio partekatu 1 (0,01)
lortu kirol arrakasta 1 (0,01)
lortu kirol praktikatu 1 (0,01)
lortu korrelazio oso 1 (0,01)
lortu korrelazio zerbait 1 (0,01)
lortu lagundu behar 1 (0,01)
lortu lagundu eskatu 1 (0,01)
lortu laguntza behar 1 (0,01)
lortu laguntza eskaini 1 (0,01)
lortu laguntza psikologiko 1 (0,01)
lortu lan jardun 1 (0,01)
lortu lan jarri 1 (0,01)
lortu lehenengo pauso 1 (0,01)
lortu lotu ideia 1 (0,01)
lortu mekanismo jarraipen 1 (0,01)
lortu mekanismo kolektibo 1 (0,01)
lortu modu adierazi 1 (0,01)
lortu modu bakar 1 (0,01)
lortu modu egon 1 (0,01)
lortu modu progresibo 1 (0,01)
lortu nahi aritu 1 (0,01)
lortu nahi eratorri 1 (0,01)
lortu ondorio adierazi 1 (0,01)
lortu ondorio azaldu 1 (0,01)
lortu ondorio ezin 1 (0,01)
lortu ondorio izaera 1 (0,01)
lortu oso antz 1 (0,01)
lortu oso eskas 1 (0,01)
lortu oso funtsezko 1 (0,01)
lortu oso zail 1 (0,01)
lortu prozesu bera 1 (0,01)
lortu prozesu gorabehera 1 (0,01)
lortu prozesu sartu 1 (0,01)
lortu puntuazio arabera 1 (0,01)
lortu puntuazio populazio 1 (0,01)
lortu puntuazio tentu 1 (0,01)
lortu puntuazio zuzen 1 (0,01)
lortu saiatu baldin 1 (0,01)
lortu saiatu ere 1 (0,01)
lortu tresna gisa 1 (0,01)
lortu ukan eragozpen 1 (0,01)
lortu xede egin 1 (0,01)
lortu zailtasun egon 1 (0,01)
lortu zailtasun lotu 1 (0,01)
lortu zailtasun ondorioz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia