Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 251

2011
‎Sarrerari amaiera emateko, eskerrak eman nahi dizkiot idazlan hau zuzendu duen irakasle eta lagunari , Iñaki Mozos Muxika jaunari. Iñakik eskainitako lanari, denborari eta aholkuei esker gauzatu da laborategiko eskuliburu hau.
‎Etxebizitza baten barruko instalazio praktika egiteko zortzi ikasle aukeratu. Praktikako lana bi laguneko lau taldetan banatu.
‎Instalazioaren lurreko konexioa loturagunearen alde bietan egitea, deskargatu beharreko tarteak puntu guztietan lurreko konexioa izan dezan.? Zerbitzua abian jarri aurretik, obraren puntu bakoitzean zenbait lagunek diharduten zenbatzea.
‎Gure lagun Juan Luis Castillo Girón BHIko irakasleari. Juan de la Ciervari (Madril), taulak eta eskema elektrikoak egiten eta prestatzen egindako lan eskergagatik.
‎Praktika egiteko zortzi ikasle aukeratu. Praktikako lana bi laguneko lau taldetan banatu.
‎5 Bere dohain onenak lagun hurkoaren zerbitzura jarri behar dituela irakatsiz hezi behar da haurra?.
‎Familiaren kohesioa jarrera hauetan ikusten da, besteak beste: gauza asko elkarrekin egitean, interes berak izatean, zaletasun berak izatean, lagun berak izatean?
‎Taula betetzeko, pertsonari galdetzen zaio ea azken urtean zerrendatutako egoera horietakoren bat gertatu zaion. Hala bada, egoera bakoitzaren ondoan esleitutako balioak idazten dira, eta, bukaeran, batu egiten dira.Ezkontidea hiltzea100Berregokitzapenak edo laneko gatazkak, enpresan38Mailaz igotzea, lanean27Banantzea edo dibortziatzea70Lan jarduera aldatzea38Borrokak edo desadostasunak lagunekin edo lankideekin26Prozesu judizial bat edo espetxeratzea ekar dezaketen arazo legalak68Sei mila eurotik gorako hipoteka edo mailegua38Berrikuntzak (handiak) etxean25Hurbileko senide bat hiltzea65Emaztea haurdun geratzea35Etxebizitza edo auzoa nabarmen hondatzea25Ohean egotea eskatzen duen gaixotasun edo istripu bat55Familiako liskarren kopurua erabat aldatzea35Norberaren ohiturak aldatzea (ateratz... % 37ri agertzen zaizkie gaixotasunak.Krisi ertaina (200etik 299ra):
‎Laguntza bilatzea eta aurkitzea. Krisi egoeretan, ezinbesteko baliabidea da ingurura jotzea (senideengana, lagunengana , gizarte eta osasun zerbitzuetara?) laguntza bila, eta inguru horrek laguntza ematea. Lagundu dezaketen pertsonengana jo ahal izatea oreka egoeraren seinale izan ohi da; izan ere, horrek esan nahi du pertsona gai izan dela ondo eusteko une zailetan elkarrenganakoa izan daitekeen laguntza emango dioten harremanei.
‎Haurra babestu egin behar da arrazagatiko, erlijioagatiko edo bestelako diskriminazioa susta dezaketen praktiketatik. Ulermenaren, tolerantziaren, herrien arteko adiskidetasunaren, bakearen eta senidetasunaren espirituan hezi behar da, oso gogoan izanik bere energiak eta gaitasunak lagun hurkoaren zerbitzura jarri behar dituela?.
‎Dolua prozesu gogorra eta zaila da, eta sentimendu handiak eragiten ditu pertsona helduetan; haurrarentzat ere prozesu mingarria da, eta adierazpen desberdinak izango ditu bere adinaren eta hildako pertsonarekin zuen loturaren (aitona, ama, aita edo eskolako lagun bat) arabera.
‎Jaso informazio gehiago filmaren webgune ofizialean, proiektuan eta hark gizartean eta hezkuntzan izan dituen ondorioetan kokatzeko beharrezkoa baderitzozue.Dokumentala ikustea (50?). Hiruko edo lauko taldeetan, galderei erantzun behar diezue.1 Irakur itzazue, banaka, Fernando Truebari egindako elkarrizketaren zatiak.20 urterekin, Sergio Mendesentzat edo Caeta­norentzat, besteak beste, abesti arrakastatsuak idatziz dirua irabazten hasi zen Carlinhos Brown. Behin, bere biretako batetik Candealera itzuli zenean, poliziaren sarekada batean berekin batera hazi ziren bost edo sei lagun hil zirela kontatu zioten. Carlinhosek pentsatu zuen musikarengatik izan ez balitz bera ere hil zitekeela gau hartan.
‎Horrek guztiak indarra eman dio berea onartzeko, eta, azkenik, hari aurre egiteko.JardueraDeskriba itzazu filmean El bolaren inguruan gertatzen diren alderdi hauek: Haurrenganako tratu txar motak eta adierazleak.Tratu txarrek biktimari uzten dizkioten arrastoak eta ondorioak.Familiaren egoeraren ezaugarriak eta familiaren zereginak.Komunitatea tratu txarren aurrean: eskola, lagunak , gizartea.Tratu txarrak ematen dituenaren ezaugarriak.
‎Gizarte esparrua. Adingabeak bere ingurunearekin, lagunekin eta pertsona helduekin duen harremana, harremanetarako zailtasunak?
‎Esango dio zentroan oso ondo hartu dutela, han arazoak dituzten beste haur batzuk bizi direla eta bere lagunak izango direla.
‎Aldi batean biziko den zentroa erakutsiko dio, berarekin ibiliko da zentroan zehar, eta bertako langileak eta lagun berriak aurkeztuko dizkio.
‎CARLA, 5 urte. Gurasoak banandu zaizkio oraintsu, amarekin eta aitona amonekin beste hiri batera joan da bizitzera, eta eskola eta lagunak aldatu ditu.
‎Dokumentu horien erreferentziak 2.6 DOKUMENTUAN aurkitu ditzakezue.GarapenaZuen autonomia erkidegoko gizarte ongizateko sailaren edo kontseilaritzaren webgunean, familiei arreta emateko planari buruzko dokumentua bilatu behar duzue.Irakurri haren oinarri diren asmoak eta printzipioak.Gelan, zerrendatu ardatz edo ildo estrategikoak. Osatu hiruzpalau laguneko taldeak. Talde bakoitzari ardatz edo ildo jakin bat esleitu, eta hura landu duzue.Talde bakoitzak esleitu zaion ardatza aztertu behar du; helburuak, programak eta ekintzak jaso ditu, eta eskema bat egin du.
‎hilero, hil bakoitzaren lehenengo 5 egun baliodunetan.. Presazko jakinarazpena: 24 ordu istripu larrien, oso larrien, hilgarrien edo anitzen (4 lagun baino gehiago) kasuan.
‎Listoiak, ateak edo eskailera bat erabiliz egin daiteke.. Zauritua andetan jartzeko, zubiaren teknika erabili behar da. Teknika horretan, hiru lagun zauritua hanka artean etzanda dutela jarriko dira, eta aldi berean altxatuko dute, objektu zurrun bat izango balitz bezala, eta azpian jarriko dituzte andak.. Ez badago andarik, zain egon behar da, eta zauritua etzanda eta babestuta atxiki behar da.
‎Berehala iritsi ziren beste lankide batzuk. Lagun bat telefonoz laguntza eskatzera joana zen bitartean, Aitzolek, lehen laguntzen ezagutza zuenak, Maitane eseri egin zuen, eta esan zion sudurra sakatzeko hatzekin sudur trenkadaren kontra.Aitzol Feliperen odoljarioa trapu batez geratzen saiatu zen, baina ezin izan zuenez, zauriaren gainetik tornikete bat egitea erabaki zuen. Hala, odoljarioa geratu zuen, baina Felipe kexu zen min handia zuelako eta kaltea izan zuen eskua inurrituta zuelako.Larrialdietako zerbitzua iristean, Aitzoli galdetu zioten zenbat denbora igaro zen Feliperi torniketea egin ziotenetik, baina Aitzolek ez zuen erantzuten jakin.. Zerrendatu lehen laguntzako ekintzak, eta adierazi zuzenak diren ala ez.
‎Handik gertu dagoen plaza bat da, eta han egiaztatu dute guztiak dauden. Kanpoko laguntzak iristean, Usoak eraikinaren plano bat eman die, eta adierazi die non piztu den sua, eta lagun bat zaurituta dagoela.a) Zure ustez, larrialdiaren aurreko prozedura egokia izan da, b) Hitz egin Usoaren eta Mariaren jokabideari buruz. c) Nola eman behar zaio lan istripu baten berri lan agintaritzari?
‎...arriskutsuagoetan ere bai, Lan eta Immigrazio Ministerioaren datuetatik ondorioztatzen denez.Datuek adierazten dute Espainiak ez duela lehen postua galduko Europar Batasuneko laneko ezbeharren kopuruen zerrendan.2008ko urtarriletik urrira bitartean, 716 hildako izan ziren lanaldian, aurreko urteko lehenengo 10 hilabeteetan adina, nahiz eta langabetuen kopurua (urritik urrira) igo egin zen, 769.449 lagun gehiago izatean, eta gizarte segurantzak 525.848 langile galdu zituen. Gainera, 220 pertsona hil ziren lanerako bidean.Datuek adierazten dute Espainiak ez duela lehen postua galduko Europar Batasuneko laneko ezbeharren kopuruen zerrendan.Estatistika triste horiek adierazten dute Gobernuak hartutako neurriak ez direla behar bestekoak.
‎Laura eta Nekane lagunak dira, eta ospitale berean lan egiten dute. Mikroorganismoak erabat suntsitu diren jakiteko esterilizazio kontrolik onena zein den ari dira eztabaidatzen.
‎Digestio hoditik sartzen da, eta lagun ditu higiene ohitura txarrak. Txakurren, otsoen eta beste kanido batzuen gorozkietan egoten dira arrautzak, zeinak animalia herbiboroek edo gizakiak jaten dituzten.
‎4 Baduzu ospitaleko infekziorik pairatu duen lagun , ezagun edo senitartekoren bat. Zer eragin izan zuen infekzioak gaixotasunaren larritasunean eta ospitaleratze denboran?
‎Bigarren lagun batek ireki behar du eskularru paketea, eta erabili behar dituenaren ondoan jarri, mahai gainean.
‎1901 urtean, sukar tifoidea harrapatu zuen zerbitzari batek (Maria); handik gutxira, sukaldari aritzen zen etxe bereko beste lagun bat gaixotu zen, eta, handik hilabetera, etxeko garbitzailea.
‎Urtebete geroago, 1902an, Maria beste lantoki batera aldatu zen, eta handik aste batzuetara etxe berriko zortzi lagun gaixotu ziren. 1904an, beste etxe batean hasi zen lanean Maria; handik hiru astera, familia hartako lau kide gaixotu ziren.
‎Mariaz susmoak zeudenez, beste behin ere lanez aldatu zen. Handik hamabost egunera etxe berriko beste lagun bat gaixotu zen.
‎4 Horma irudia: lau laguneko taldeak osatu eta infekzio nosokomial garrantzitsuenen horma irudi bat egin (infekzio lekuak, haien diagnostikoa, arrisku faktorea, prebentzio neurriak...).
2012
‎Mezua pertsona talde bati zuzentzen bazaio, honako formula hauek erabil daitezke: . Bezero agurgarriok?,. Kaixo lagunok –,. Egun on?,. Kaixo guztioi?, etab.
‎c) Udan egin zenituen lagun guztiek bidalitako gutuna jaso duzu.
‎e) Telefonoz ari zara lagun batekin.
‎g) Txatean ari zara lagun batekin.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 4 Sar zaitez zure postan posta bezeroaren bitartez edo Webmail en bitartez, eta sor itzazu IKASTAROA eta LAGUNAK karpetak. Eska iezaiozu ikaskide bati zure posta helbidera mezu bat bidaltzeko, eta, mezua jasotzen duzunean, eraman ezazu IKASTAROA karpetara.
‎Eska iezaiozu ikaskide bati zure posta helbidera mezu bat bidaltzeko, eta, mezua jasotzen duzunean, eraman ezazu IKASTAROA karpetara. Eta eraman itzazu zure lagunen mezuak LAGUNAK karpetara. Bidal itzazu Baztergarriak, Spama edo antzeko izeneko karpetara (Correo electrónico no deseado, Spam) jaso eta nahi ez dituzun publizitate mezu guztiak.
‎Eska iezaiozu ikaskide bati zure posta helbidera mezu bat bidaltzeko, eta, mezua jasotzen duzunean, eraman ezazu IKASTAROA karpetara. Eta eraman itzazu zure lagunen mezuak LAGUNAK karpetara. Bidal itzazu Baztergarriak, Spama edo antzeko izeneko karpetara (Correo electrónico no deseado, Spam) jaso eta nahi ez dituzun publizitate mezu guztiak.
‎jaime.berango@yahoo.es) Turkiarako bidaia konbinatua kontratatu zuen bidaia agentzia baten bitartez. Bi lagunentzako joan etorriko bidaia zen, eta hegazkin txartelak, aeroportutik 4 izarreko hotelerainoko joan etorria eta herrialdean barrenako lau txango hartzen zituen barnean, gaztelania hitz egiten zuen gidari eta guzti. Bidaia honela gertatu zen:
‎Lehen mailako taldeak, kideen artean harreman asko eta intimoak dituzten talde txikiak: familia, lagun taldea, etab.
‎Talde ez formalak; ez daude ezarritako araubide jakin baten eraginpean: lagun taldeak, etab.
‎Era askotako eta adin guztietako jendearentzako txat tematikoak daude. Gainera, txaten barnean, nahi den gaia (hezkuntza, osasuna, kirolak, lagun kluba, etab.) aukeratzea ahalbidetzen duten aretoak daude.
‎Kanalak hainbat motatakoak izan daitezke: pertsonalak, igorleak eta hartzaileak tratu pertsonal eta zuzenekoa badute (adibidez, lagun batekiko elkarrizketa); eta inpertsonalak, tratu pertsonalizaturik ez bada, elkarreraginik ez dagoelako (TB, irratia, prentsa, etab.). Honela era sailka daitezke: entzute kanala, eta kanal grafiko eta bisuala.
‎Kontrolaezinak: kontzienteki edo inkontzienteki komunikazioan laguntzen duten pertsonak (adibidez, lagunak ).
‎– Lagun maitea. –
‎– Lagunok . –
‎– Zuen lagun eta laguntzailea. –
‎6 Irakur itzazu arreta handiz VALENOR enpresak bidalitako gutun honetako paragrafoak: GASTEIZ, 2008ko URRIA LAGUN HORI: ZURE HIRIAN GURE OINARRI IMANDUEN ETA BESTELAKO ERLAXAZIO ETA ETXEKO GAUZEN AURKEZPEN BEREZIA EGINGO DUGULA ETA, EKITALDI HORRETARA GONBIDATZEN ZAITUGU.
‎ZAIN IZANGO GAITUZU. GONBIDAPENIK JASO EZ DUTEN ETA LAGUNAK DITUZUN BESTE SENAR EMAZTE BATZUK GONBIDA DITZAKEZU. (45 URTETIK GORAKOAK IZAN BEHAR DUTE) TOKIA:
‎ADIBIDEAK Akta? MUSAREN LAGUNAK –ELKARTEAREN ZUZENDARITZAK EGINDAKO BILEAREN AKTA Bertaratuen zerrenda:
‎– Kontsumitzen ditugun markak aukeratzen ditugu, lagunak aukeratzen ditugun irizpide berberen arabera. Programa emozionalen mekanismoa 1 Bezeroen nortasuna, premiak eta nahiak diagnostikatzea.
‎– Lagun garaiezinak. –
‎Ahal izanez gero, bisita itzazue. Lau laguneko taldeak egin, eta aipatu gaur egungo haur hezkuntzako pedagogo garrantzitsuenak. Bilatu pedagogo horien teoriei buruzko informazioa, eta egin azalpen txiki bat.
‎Honekin batera doan dokumentuaren arabera, Decrolyren hezkuntza filosofia eta jarduera eta aurrekoek bere planteamenduetan izan zuten eragina ulertzea. Banaka edo 23 laguneko taldetan egin daiteke. Garapena:
‎Lana irakasleari aurkeztu. 45 laguneko taldeak egin behar dira. Talde bakoitzak honako autore edo korronte pedagogiko hauetako bat aukeratu behar du:
‎Garapena: 45 laguneko taldeak egingo dira. Talde bakoitzak autore edo korronte pedagogiko eta gaur egungo korronteen azterketa eta hausnarketa egingo du eta ondoren haur eskola idealak izan beharreko aspektuak deskribatuko dituzte autore edo korrontearen aipamena eginez eta argudioak eskainiz.
‎Elkarbizitza planean aurreikusten diren jardueren artean, prebentziora bideratutakoak lehenetsi behar dira; ondoren, gatazkaren ebazpen positibora zuzendutakoak; eta, azkenik, erantzukizuna dutenekiko neurri zuzentzaile eta zigortzaileak eta egoeran zuzenean edo zeharka engaiatutako gainerako pertsonekiko (biktima, familia, lagunak eta langileak) neurri egokiak.
‎Ekintza onaren eta horrek dakarren pozaren partaide egin. Lagunak ez baztertzea jolas espontaneoetan Hitz egin, eta denek jolasean parte hartzearen aberastasunaz eta dibertigarritasunaz jabearazi. Baztertua izan dena txertatu jolasean zeregin bat emanez, eta taldearekin haren parte hartzeaz hausnartu.
‎Garapena: 34 laguneko taldeak egingo dira. Talde bakoitzak honako hauek idatzi ditu:
‎Sortzen diren proposamenen artean, antola itzazu 10 interesgune. 23 laguneko taldetan banatuta, talde bakoitzak interesgunea antolatzeko proposamenaren laburpena egin du. Laburpenean, honako datu hauek idatzi behar dira:
‎1 fasea. Txokoa zehaztea 56 laguneko taldetan egiteko. Talde bakoitzak dagokion txokoa programatuko du.
‎Koloreei buruzko interesgunea izango da. Sortu 34 laguneko taldeak. Talde bakoitzak ikasgelako lekua antolatzeko eta girotzeko proposamena egingo du.
‎Garapena: 56 laguneko taldeak egin. Talde bakoitzak bere proposamena egingo du.
‎Garapena: 34 laguneko taldeak sortu. Talde bakoitzak aztertu nahi duen alderdi, jarduera edo portaera bat aukeratuko du.
‎Saioak aurrera eramateko, lekualdaketak, birak, irristatzeak, arrastatzeak, eraisteak, jauziak, balantzak, erorketak eta abar egiteko baldintzak sortuko ditugu. Espazio horretan bizitako esperientziek orekarekin lotutako aukerak esploratzeko bide emango diete haurrei, eta nortasuna eraikitzen lagunduko diete, lagun duten helduarekin konpartitutako jolasaren barnean. Horren bidez, emozio sakonenekin lotzeko aukera irekiko diegu.
‎Garapena: Banatu gela 3 laguneko taldetan. Talde bakoitzak gai bat aukeratuko du jarduera multzo bat osatzeko:
‎Hezkuntzako esku hartze formala Hezkuntzako esku hartze ez formala Alderdi komunak Alderdi bereizleak Bilatu udalean, autonomia erkidegoan edo Interneten haurrentzako planak, programak, proiektuak eta jarduerak. Egiaztatu ea unitatean ikasi duzun sekuentziaren araberako mailetan banatuta dauden (ariketa hau binaka edo hiru laguneko taldetan egin dezakezue). Binaka, sortu gizarte hezkuntzako esku hartzeko 3 jarduera, honako ingurune hauetan lantzeko:
‎Garapena: Lana 56 laguneko taldetan egingo duzue. Lehenbizi, Euskal Autonomia Erkidegoko haurtzaroan esku hartzeko zentroen tipologia egingo duzue, izena eta ematen dituzten zerbitzuak idatziz:
‎Notaren kadentzia edo erritmoa oso azkarra bada, animalia saldo bat ihesaldian, metrailadore bat tiroka edo ehunka lagun lasterka entzutea bezalakoa, ikara efektua kontrolagaitza izan daiteke.
‎Harrezkero, estadiora joateari utzi zion, baina horrek ez zion arazo handirik sorrarazi. Bestelako zaletasun batzuk izan zitzakeela pentsatu zuen eta jadanik futbola ez zuela atsegin esan zien lagunei . Baina, nahasmendu hori beste une batzuetan sentitzen hasi zen eta, krisiei aurrea hartzeko, pixkanaka pixkanaka, beldur hori eragiten dioten egoera guztiak saihesten joan da.
‎Orain arte, egoera hori kontrolatzeko gai zela sinetsita zegoen; baina, aste pare bat darama ezertarako atera gabe, eta lanera joateri ere utzi dio. Lagunak ikustera etorri zaizkionean, gertatzen zaiona esatea erabaki du. Haietako batek esan dio agian agorafobia duela, antsietate nahasmendu ohikoenetako bat, eta medikuari kontsultatu behar diola konponbide bat emateko.
‎Haietako batek esan dio agian agorafobia duela, antsietate nahasmendu ohikoenetako bat, eta medikuari kontsultatu behar diola konponbide bat emateko. Zure ustez, lagunak emandako aholkua zuzena al da. Ebazpena??
‎Ebazpena?? Hala da, agorafobia kasu bat du, lagunak dioen bezala. Lehenengoz agertu zenetik, futbol zelaian, antzeko egoeretara zabaltzen joan da (jende asko edo espazio irekiak dauden egoerak), gero eta gehiago; eta horrek saiheste erantzun bat sorrarazi du, bere ustez krisia eragingo dion guztia egiteari utzi baitio.
‎Gainera, pentsatzearekin bakarrik, arazoa agertuko denaren beldur da (aurretiazko antsietatea). Hala ere, txakurrarekin paseatzen, konfiantzazko lagunekin edo etxean dagoen uneetan, hobeto sentitzen da. Hain zuzen, etxean sentitzen da lasai eta seguru.
‎Hain zuzen, etxean sentitzen da lasai eta seguru. Lagunak emandako aholkua zuzena da. Laguntza profesionala behar du, fobia honek ezgaitasun handia sortzen baitu.
‎Baina, duen ondoezari azalpen argirik aurkitzen ez badio(, nekatuta nago lan asko egin dudalako, saihetseko mina dut kolpe bat hartu dudalako?), orduan bere burua gaixotzat hartzen du eta halakotzat portatzen da. Adibidez, ez da lagunekin aterako eta, etxean geratuko naiz ondoez nagoelako?.
‎Zehaztu aurre egite mota ondorengo kasuetan, bakoitzaren ezaugarrien arabera; eta adierazi pazientearen jardunbidea gaixotasunaren aurrean gaixotasunean edo emozioan oinarrituta dagoen, kognitiboa edo jokabidezkoa den, aktiboa edo pasiboa den eta arretazkoa edo saiheskorra den. a) Paziente bati kolon minbizia diagnostikatu diote. ...Gizabanako batek bere nahasmenduak izan ditzakeen ondorio larrienetan pentsatzen du eta, pixkanaka, beldur den egoerara ohitzen da. d) Pertsona batek arreta handiz bilatzen du bere gaixotasunari, tratamenduari, ospitale hoberenari, ziurtasun handiena ematen duten profesionalei, etab. buruzko informazioa. e) Karlosek egoera atsegingarriak irudikatzen ditu mina ahazteko. f) Maurizio familiarekin eta lagunekin husten da, gertatzen zaiona eta gaixotasunak eragiten dion ondoeza kontatuz. g) Juliok dio ondo datorkiola ohiko lan jarduerarekin okupatuta egotea. h) Gaixotasuna diagnostikatu diotenetik, Mario jendearengandik aldentzen da, sendagaiak hartzen ditu eta ia ez du ariketa fisikorik egiten. .:
‎Bertan, familia osoa bilduta dago, Karlota alaba zaharrena izan ezik. Berta laguna ikustera joan da, azken aldi honetan pixka bat ahaztuta izan baitu. Bertak hilabeteak darama ia ezer jan gabe.
‎Mahai inguruak ezagupen berriak ekartzea du helburu. Horretarako, zenbait lagun biltzen dira (normalean, hiru eta sei artean) moderatzaile baten zuzendaritzapean, eta proposatutako gaiaren edukiak azaltzen dituzte.
‎Elkarrizketa topaketa batean oinarritzen da. Horretan, bi lagun edo gehiago harremanetan jartzen dira informazioa jaso eta emateko. OHEZaren esparruan, elkarrizketa klinikoaz hitz egingo genuke.
‎Haurren beharrak honela zehaztu ditzakegu: biofisiologikoak, gorputzarekin zerikusia dutenak; mentalak (estimulatuak izatea, eta informazioa maneiatu eta interpretatzea, besteak bestek); pertsonen artekoak (atxikimendu, familia, lagun eta abarren irudiarekiko lotura); eta partaidetza, autonomia eta gaitasunekoak (izaki bakarrak garenez, geure biografia eraiki behar dugu).
‎Izan ere, zahartzaroan, pertsonek jarduera gutxiago dute egiteko, erretiroa hartzeko garaia iristen ari delako, seme alabak etxetik doazelako eta etxeko andreak ere lan gutxiago duelako, gizarte harremanak galtzen direlako, etab. Zahartzaro gogobetegarria dutenek eurentzat interesgarriak diren jarduerak egiten dituzte, bai produktiboak, bai aisiakoak edo, baita ere, ariketa fisikokoak. Jarduerak gogobetetzea sortzen du berez; eta, gainera, lagunak egiteko eta autoestimua hobetzeko aukerak ematen ditu. [?]
‎– Sostengu soziala eta osasungintzako taldearena. Sostengu soziala, oro har, familiaren eta lagunen sareak ematen du (sostengua hobea izango da sarea zenbat eta zabalagoa izan eta kideen arteko harreman kopurua handiagoa izan); eta osasun zerbitzuek ere ematen dute sostengu hori. Zerbitzu horien asmoa da autobabeseko eta autozaintzako mekanismoen bitartez gizabanakoak bete ezin dituen hutsuneak betetzea.
‎Gaixotasun kroniko batera egokitzeko prozesua: a) Gaixotasunaren larritasunaren araberakoa da. b) Baliabide pertsonalen araberakoa da. c) Hurbilekoen (familia, lagunak , lankideak?) jarreraren araberakoa da. d) Sostengu sozial eta ekonomikoaren araberakoa da. e) Gaixotasunaren aurrean inguruneak ematen dituen erantzunen araberakoa da. 3??
‎Osasuna guztion erantzukizuna da eta, ildo horretatik, guztiok izan gaitezke osasun hezkuntzaren agente. Familia, lagunak eta inguruan ditugunak informazio iturri dira; baina, pertsona batzuek aukera gehiago dituzte osasunarekin lotutako mezuak zabaltzeko. Osasun hezkuntzaren agente nagusiak honako hauek dira:
‎Phillips 6/ 6: talde handi bat sei laguneko azpitaldeetan banatzen da, eta horiek gai bat sei minutuz eztabaidatzen dute ondorio batera iristeko. Ondoren, ideiak hasierako taldeari azaltzen zaizkio eta ondorio orokor batera iristen da.
‎Forum: teknika honetan, lagun talde handi batek, moderatzaile batek zuzenduta, gai edo arazo bat jorratzen du, giro informalean ideiak eta iritziak askatasunez azalduta.
‎a) Nikolas piraguismo egitera joan eta uretara erori zen. Orain, horretan ez pentsatzen saiatzen da, lotsa handia pasatu zuen eta. b) Medikuarengana doanean, Marianok azazkalak jaten ditu odola ateratzeraino. c) Albaro onarpen txikieneko ikaslea da gelan, lagun ikusezina da; hala ere, jolasetan bere gain hartzen du liderraren eginkizuna. d) Joni semea hil zaio; hala eta guztiz, haren deiaren zain dirau eta edozein unetan atetik sar daitekeela uste du. e) Erramunek semea jotzen du eta, hori egin ondoren, etengabe eskuak garbitzen ditu. Horrela, bere buruari errua kentzen diola sentitzen du. f) Julene foiletoien eta nobela arrosen zale amorratua da.
‎Batez ere hasierako faseetan azaltzen da, norberaren egoerari buruzko zalantza ugari sortzen direnean: zein zori izango dut?, zer gertatuko da familiarekin eta lagunekin
‎Gaixotasun terminalak dituzten pertsonekin lan egitea gogorra eta eskakizun handikoa da beti, eta horrek antsietatea, eta ezintasun eta hutsegite sentimenduak sorraraz diezazkiguke. Ondoez emozional horrek eragina izan dezake pazienteari ematen zaion zainketan, eta lankide, senitarteko eta lagunekiko harremanetan. Hortaz, gaixo terminalak tratatzeko ardura duten profesionalen prestaketak ez du teknikoa soilik izan behar, baizik eta psikologikoa ere, egoera zailak eta norberaren emozioak maneiatzen jakiteko.
‎– Senitartekoez eta lagunez inguratuta egotea. –
‎Amaierako kasua Bizitza gaixo kroniko baten ondoan?? Alizia, lagunekin taberna batean zegoela, negarrez hasi da. German aitak giltzurruneko gutxiegitasuna du.
‎aita etsita sentitzen da, ezgai, interesik gabe, bere bizitzan lehentasunak aldatu dira eta ez du beste gauza batzuetan arretarik edo interesik jartzen, kezkatzen duena bere gaitza delako. Horrek guztiak aldatu egiten ditu familiaren baitan, eta lagunekin eta lankideekin dauden harremanak eta negoziazioak, eta narriatu egiten du familia eta gizarte bizikidetasuna. Emaitza ohikoena da pazientea uztea edota, egoerari ezin eutsirik, kexuak, negarra, gaitzespenak edo eztabaidak, lehertzea?.
‎Pazientearen antsietatea murrizten saiatzeko aztertu ditugun neurriez gainera, badira beste asko; adibidez: giro erlaxatua eta lasaia lortzea, argia, hotsa eta tenperatura kontrolatuta; gizarte harremanak, eta senitartekoen eta lagunen laguntza erraztea; autoestimua eta autokontzeptua indartzea; antsietate zeinuak identifikatzea eta horien eraginik ez izatea; jarduerari eta autokontrolari eustea; trebatze autogenoa; terapia kognitiboak (berregituratze kognitiboa, portaera aldaketa, aurre egiteko trebetasunak edo arazoak ebazteko terapia); etab.
‎Azkenaldi honetan, Peru tentsio handiko uneak igarotzen ari da eta erlaxatzen ikasteko garaia duela erabaki du. Montse lagunak esan dio antsietatea asko arindu duela muskuluak tenkatu eta askatzeko ariketa batzuk eginda, eta horrela erlaxazio sakona lortzen duela. Peruk galdetu dio zehazki zer egiten duen, eta Montsek, oso teknikoki, honako hau erantzun dio:
‎Adibidez: familia/ lagunak / eskola, etab.
‎Adibidez, paziente horiekin zentzuz eta neurriz adeitsu izateak eta begiei begiratzeak komunikazio giro beroa sustatzen du, eta hori, besteak beste, estrategia terapeutiko egokia bilakatzen da. Adeitsu izatea ez da nahastu behar arrunkeriarekin edo paternalismoarekin; gaixoak ez baitu eskatzen bere aita edo ama izatea, ez eta laguna ere, une bakoitzean egokien jarduten dakien profesionala baizik. Pertsonari bere izenaz hots egiteak, hura egon ala ez, berezkoak dituen giza nolakotasunak ematea dakar.
‎Etekina gogobetetzearen aurrean. Bi elementuak elkarrekiko mendekoak dira: errendimenduaz soilik, taldeak nekatuta bukatuko luke; eta gogobetetzeaz soilik, ez litzateke lan-talde bat izango, lagun talde bat baizik.
‎Bilera horren akta egiten da. Aktan, bertaratu diren lagunak , elkarri eman dioten informazioa eta bakoitzaren ekarpenak jasotzen dira. Ander egoitza horretako erizaintzako laguntzailea da; oso langilea da, baina, batzuetan, presaren presaz, ahaztu egiten zaio programatuta zuena.
‎Faktore nagusiak honako hauek dira: iraganeko esperientzia negatibo eta mingarriak, beldurraren erantzun baldintzatua eragiten dutenak; kontrol galeraren eta babesik ezaren sentsazioa kontsultan; hortz zainketaz arduratu ez izatearen ondoriozko lotsa eta dentistak horregatik errieta egiteko beldurra; senitartekoen eta lagunen hortz arazo traumatikoen inguruko kontakizun beldurgarriak (ikaskuntza soziala); odontologoen irudi negatiboa gizartean; despertsonalizazio sentimenduak hortzen arloko laguntzan, neurri batean babes neurriek areagotuak (maskara,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lagun 72 (0,47)
lagunak 41 (0,27)
laguneko 34 (0,22)
lagunen 16 (0,11)
lagunekin 14 (0,09)
lagunek 12 (0,08)
laguna 9 (0,06)
Lagun 6 (0,04)
Lagunak 5 (0,03)
lagunei 5 (0,03)
lagunentzako 5 (0,03)
LAGUNAK 4 (0,03)
Laguna 3 (0,02)
lagunentzat 3 (0,02)
Laguneko 2 (0,01)
lagunari 2 (0,01)
lagunik 2 (0,01)
LAGUN 1 (0,01)
Lagunek 1 (0,01)
Lagunekin 1 (0,01)
Lagunok 1 (0,01)
lagunei buruz 1 (0,01)
lagunekiko 1 (0,01)
lagunekin batera 1 (0,01)
lagunekoa 1 (0,01)
lagunen artean 1 (0,01)
lagunen arteko 1 (0,01)
lagunena 1 (0,01)
lagunengana 1 (0,01)
lagunengandik 1 (0,01)
lagunez 1 (0,01)
laguni 1 (0,01)
lagunok 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lagun talde 21 (0,14)
lagun bat 16 (0,11)
lagun bisitatu 9 (0,06)
lagun ukan 4 (0,03)
lagun berri 3 (0,02)
lagun egin 3 (0,02)
lagun min 3 (0,02)
lagun balazta 2 (0,01)
lagun eman 2 (0,01)
lagun esan 2 (0,01)
lagun etxebizitza 2 (0,01)
lagun ez 2 (0,01)
lagun ezan 2 (0,01)
lagun hurko 2 (0,01)
lagun ikusi 2 (0,01)
lagun laguntza 2 (0,01)
lagun lau 2 (0,01)
lagun Juan 1 (0,01)
lagun ageri 1 (0,01)
lagun agurgarri 1 (0,01)
lagun aldatu 1 (0,01)
lagun antsietate 1 (0,01)
lagun aritu 1 (0,01)
lagun atera 1 (0,01)
lagun aukeratu 1 (0,01)
lagun aurreko 1 (0,01)
lagun automatizazio 1 (0,01)
lagun autonomia 1 (0,01)
lagun azpitalde 1 (0,01)
lagun babes 1 (0,01)
lagun baino 1 (0,01)
lagun bera 1 (0,01)
lagun bidaia 1 (0,01)
lagun bildu 1 (0,01)
lagun bizi 1 (0,01)
lagun eduki 1 (0,01)
lagun efektu 1 (0,01)
lagun egoki 1 (0,01)
lagun erakutsi 1 (0,01)
lagun erantzun 1 (0,01)
lagun ere 1 (0,01)
lagun erlazionatu 1 (0,01)
lagun erosketa 1 (0,01)
lagun esker 1 (0,01)
lagun esperientzia 1 (0,01)
lagun familia 1 (0,01)
lagun fidel 1 (0,01)
lagun futbol 1 (0,01)
lagun gai 1 (0,01)
lagun gaixotu 1 (0,01)
lagun galdetu 1 (0,01)
lagun garaiezin 1 (0,01)
lagun gehiago 1 (0,01)
lagun gisa 1 (0,01)
lagun guzti 1 (0,01)
lagun handi 1 (0,01)
lagun harrapatu 1 (0,01)
lagun harreman 1 (0,01)
lagun hartu 1 (0,01)
lagun heriotza 1 (0,01)
lagun hil 1 (0,01)
lagun hori 1 (0,01)
lagun hortz 1 (0,01)
lagun hotel 1 (0,01)
lagun hustu 1 (0,01)
lagun ikusezin 1 (0,01)
lagun inguratu 1 (0,01)
lagun ingurune 1 (0,01)
lagun jardun 1 (0,01)
lagun jaun 1 (0,01)
lagun joan 1 (0,01)
lagun jolastu 1 (0,01)
lagun kale 1 (0,01)
lagun karpa 1 (0,01)
lagun karpeta 1 (0,01)
lagun klub 1 (0,01)
lagun komunitate 1 (0,01)
lagun lasterka 1 (0,01)
lagun lehenengo 1 (0,01)
lagun liskar 1 (0,01)
lagun lotura 1 (0,01)
lagun mahai 1 (0,01)
lagun maite 1 (0,01)
lagun mezu 1 (0,01)
lagun nerabe 1 (0,01)
lagun oparitu 1 (0,01)
lagun parte 1 (0,01)
lagun portaera 1 (0,01)
lagun postal 1 (0,01)
lagun presio 1 (0,01)
lagun sare 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
lagun talde egin 9 (0,06)
lagun bat gaixotu 2 (0,01)
lagun berri egin 2 (0,01)
lagun eman aholku 2 (0,01)
lagun hurko zerbitzu 2 (0,01)
lagun lau talde 2 (0,01)
lagun talde bat 2 (0,01)
lagun antsietate atake 1 (0,01)
lagun aurreko bat 1 (0,01)
lagun automatizazio bilakaera 1 (0,01)
lagun azpitalde banatu 1 (0,01)
lagun babes gutxitu 1 (0,01)
lagun baino gehiago 1 (0,01)
lagun balazta pedal 1 (0,01)
lagun balazta zikindu 1 (0,01)
lagun bat bizi 1 (0,01)
lagun bat elkarrizketa 1 (0,01)
lagun bat etxe 1 (0,01)
lagun bat hil 1 (0,01)
lagun bat ireki 1 (0,01)
lagun bat moto 1 (0,01)
lagun bat telefono 1 (0,01)
lagun bat zauritu 1 (0,01)
lagun berri aurkeztu 1 (0,01)
lagun bidaia bat 1 (0,01)
lagun eduki sare 1 (0,01)
lagun efektu soziokultural 1 (0,01)
lagun egin behar 1 (0,01)
lagun egin ezan 1 (0,01)
lagun erantzun oker 1 (0,01)
lagun erlazionatu asti 1 (0,01)
lagun erosketa erabaki 1 (0,01)
lagun esker eman 1 (0,01)
lagun esperientzia emozional 1 (0,01)
lagun etxebizitza aukeratu 1 (0,01)
lagun ez baztertu 1 (0,01)
lagun familia leku 1 (0,01)
lagun futbol zelai 1 (0,01)
lagun gai pertsonal 1 (0,01)
lagun gisa joan 1 (0,01)
lagun guzti bidali 1 (0,01)
lagun handi egin 1 (0,01)
lagun heriotza jasa 1 (0,01)
lagun hortz arazo 1 (0,01)
lagun hotel eskaintza 1 (0,01)
lagun ikusi etorri 1 (0,01)
lagun ikusi joan 1 (0,01)
lagun inguratu egon 1 (0,01)
lagun ingurune komunikatu 1 (0,01)
lagun jardun zenbatu 1 (0,01)
lagun joan etorri 1 (0,01)
lagun jolastu atsegin 1 (0,01)
lagun Juan Luis 1 (0,01)
lagun komunitate behar 1 (0,01)
lagun laguntza erraztu 1 (0,01)
lagun lasterka entzun 1 (0,01)
lagun lehenengo erantzun 1 (0,01)
lagun lotura eraiki 1 (0,01)
lagun mahai tresna 1 (0,01)
lagun mezu lagun 1 (0,01)
lagun min ere 1 (0,01)
lagun parte iseka 1 (0,01)
lagun postal bat 1 (0,01)
lagun presio sentitu 1 (0,01)
lagun sare eman 1 (0,01)
lagun talde banatu 1 (0,01)
lagun talde handi 1 (0,01)
lagun talde harreman 1 (0,01)
lagun talde osatu 1 (0,01)
lagun talde sortu 1 (0,01)
lagun ukan beste 1 (0,01)
lagun ukan heldu 1 (0,01)
lagun ukan higiene 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia