Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 366

2003
‎Tratamendu anbulatorioa. Aurretiaz izendatutako zentrora joan beharkokikoari, edari alkoholdunen, droga toxi dira neurri horren menpe dauden gizabanakoak. Bertan, adituen laguntza jasoko dute, eta han izan dira adituek eurek ezarritako aldietan.
‎Eguneko zentrora joatea . Neurri horren menpe dauden gizabanakoak euren ohiko egoitzan biziko dira, eta gizartean bete betean integraturik dagoen zentrora joango dira, laguntza, hezkuntza, heziketa, lan edota aisialdiko jarduerak burutzeko.
‎Eguneko zentrora joatea. Neurri horren menpe dauden gizabanakoak euren ohiko egoitzan biziko dira, eta gizartean bete betean integraturik dagoen zentrora joango dira, laguntza, hezkuntza, heziketa, lan edota aisialdiko jarduerak burutzeko.
‎h) Zaintzapeko askatasuna. Neurri horretan, kontrolatu behar da zertan diharduen neurriaren menpe dagoen gizabanakoak, baita ea gizabanako hori ikastegira, lanbide heziketako zentrora edo lantegira doan , kasuan kasuan. Ginen ondorioz, hala denean, gizarte hezzabanako horri laguntza ematen saiatu behar da, halaber, arau haustea eragin zuten faktoreak gaindi ditzan.
‎Kasuan kasuko ikastegira erregulartasunez joan beharra, baldin eta interesdunak nahitaezko hezkuntza oinarrizkoa egin behar badu. Epaileari egiaztatu behar zaio erregulartasunez joate hori eta, hala denean, ez joateak justifikatu behar zaizkio, horretarako eskaria egiten den guztietan.
‎Kasuan kasuko ikastegira erregulartasunez joan beharra, baldin eta interesdunak nahitaezko hezkuntza oinarrizkoa egin behar badu. Epaileari egiaztatu behar zaio erregulartasunez joate hori eta, hala denean, ez joateak justifikatu behar zaizkio, horretarako eskaria egiten den guztietan.
‎Toki, establezimendu edo ikuskizun zehatz batzuetara joateko debekua.
‎Bere eragile anitzen jardunbideak, polizia, epaileak, fiskalak, abokatuak, hezitzaileak, gizarte langileak? banandurik badoaz , nork bere helburuak lortu nahian, bi akats larrik eragotzitako egitura burokratiko bihurtzen da: alde batetik, okerreko arazoaren gainean eragitea, giza konplexutasun existentziala aintzat hartzeko egokiak ez diren tresnak erabiltzen diren heinean, delituaren egileak jasoko duen erantzuna bere pertsona eta gizarte ingurunea kontuan hartzen ez direnean gertatzen den legez; bestalde, ihardespen penalak gazteari delitugile etiketa jartzen badio eta gizartetik baztertzea areagotzen badu, praktikan jarraikitzen diren delitu gehienen sintoma diren giza arazo partikularrak eta gizarte gatazkak zorroztu eta kronifikatzea besterik ez da lortuko.
‎Horregatik, esku hartze hezitzaile orok adingabeen ingurunearen gainean zabaldu behar du bere eragina, horrek ematen baitio benetako zentzua. Araua hautsi duen pertsonaren bizitza normalizatzeko asmoz zehaztuko da non biziko den ezarritako neurria betetzen duen bitartean, baita zein heziketa edo osasun zentrora joango den, bere nortasunaren eta bere familiaren inguruabarren arabera gizartean bizitzeko gaitasuna eskura dezan, betiere gizarteak haren adin bereko beste edozein gazteri eskaintzen dizkion gizarte baliabideen sare bera erabiliz.
‎Gazteak, orduan, ikuspegi soziologikotik zein psikologikotik berezitasunak aurkezten baditu, justiziaz berezitasun horiek kontuan eduki dira zigor erantzuna ematerakoan eta, aldi berean, zehapena hezkuntza tresna gisa erabiltzeko aukerak erantzun juridikoaren nondik norakoa baldintzatu luke. Eta, ildo horretatik, txalotzekoa dena, hain justu ere, 5/ 2000 LOren Zioen Adierazpena (7 lerrokada) joan da hauxe aldarrikatzen duenean: «(?) Arauak hausten dituen adingabeari erreakzio juridikoa zuzentzen zaio, eta erreakzio horrek esku sartze hezitzailea izan nahi du, indar berezikoa, adinekoen zigor zuzenbidearen osterantzeko xede funtsezkoak beren beregi baztertuz, hala nola, egintzaren eta zehapenaren artean proportzioa izatea edota arauen jasotzaileei larderia eragitea.»
‎Egunete hezkuntzako zenbait jarduera burutan adingabearen gizarte hezkuntzako proiektuaren mamia gauzatzea. Dena den, adingabea joan daiteke beste toki batzuetara ere, aisialdiko nahiz kulturako beste baliabide batzuk erabiltzeko. Hortaz, adingabeari neurri hau ezartzen zaionean, adingabe horrek bere etxean edo familiaren etxean izan dezake oraindik bizilekua, edo, bestela, harrerako erakundean.
‎Gizarte hezkuntzako zereginen adibide gisa, hurrengoak aipa daitezke: zereginetarako tailer batera, konpentsazio hezkuntzako gela batera edo enplegua prestatzeko ikastaro batera joatea ; gizarte kulturaren sustapenerako jarduera egituratuetan parte hartzea; gizarte gaitasuna ikasteko tailerretara joatea etab.
‎Gizarte hezkuntzako zereginen adibide gisa, hurrengoak aipa daitezke: zereginetarako tailer batera, konpentsazio hezkuntzako gela batera edo enplegua prestatzeko ikastaro batera joatea; gizarte kulturaren sustapenerako jarduera egituratuetan parte hartzea; gizarte gaitasuna ikasteko tailerretara joatea etab.
2004
‎Bestalde, alderdiak ez du hitzik eman behar edo zinik egin behar edukiari buruzko agiri, dez, inguruabar hori egiaztatzeko zama du. Horrekin bat etorriz, auzitegiei ahal eta beste idazki eta tresna horien berri izan ez duelako edo horiek lortzea ezinezko izan zaiolako; baina, horren ormena eman zaie agiriak kontuan hartzea komenigarri ez dela erabakitzeko, baldin eta, jarduna aurrera joan ahala, egiaztatu ez badira agirion berri ez izatea eta horiek lortzeko ezintasuna. Agiria aurkeztean gaitzustea edo prozesua luzatzeko asmoa dagoela erabakiz gero, auzitegiak isuna ere ezar dezake.
‎Epaitegi edo auzitegiko egoitzan zitatuak izan diren pertsonen agerraldia ezinezkoa edo oso nekeza bada, distantzeko arrazoiren batengatik, orduan batzia, joan etortzeko zailtasuna, nahiz alderdiaren, lekukoaren edo adituaren beraren inguruabarrengatik, edota ankarrik eska daiteke laguntza judiziala aurreko lerrokadako froga egintzak burutzeko.
‎Ikustaldira joan behar direnetatik edozeini ezinezko bazaio zehaztu egunean bertara joatea, ezinbesteko kasua edo antzeko garrantzia duten zioetatik beste edozein dela medio, orduan berehala adieraziko dio hori auzitegiari, arrazoia edo zioa behar bezala egiaztatuz, eta auzitegiari eskatuko dio edo ikustaldirako beste data bat zehaztea edo egoera hori aintzat hartzen duen ebazpena ematea.
‎Ikustaldira joan behar direnetatik edozeini ezinezko bazaio zehaztu egunean bertara joatea , ezinbesteko kasua edo antzeko garrantzia duten zioetatik beste edozein dela medio, orduan berehala adieraziko dio hori auzitegiari, arrazoia edo zioa behar bezala egiaztatuz, eta auzitegiari eskatuko dio edo ikustaldirako beste data bat zehaztea edo egoera hori aintzat hartzen duen ebazpena ematea.
‎Alderdietako baten abokatuari ezinezko bazaio ikustaldira joatea , auzitegiak ikustaldirako beste data bat zehaztuko du, baldin eta hark alegatu egoera aintzat hartu eta egiazta badaiteke.
‎Zehazki, alderdia ikustaldira zitatua izan bada, 301 artikuluan eta ondorengoetan arautu itaunketari erantzuna emateko, orduan auzitegiak beste data bat zehaztuko du, horretarako bidezko zitazioak eginez. Hori berori ebatziko du auzitegiak, joateko ezintasuna alegatu eta egiaztatu duen alderdia nor izan eta horren aurkako alderdia zitatua izan bada itaunketarako.
‎6) Abokatu defentsariarentzat egun berean auzitegi ezberdinetan ikustaldirako bi data zehaztu badira, zehaztu orduengatik bietara joatea ezinezkoa izanik, eta abokatu horrek behar bezala egiaztatu badu aldiberekotasuna saihesdu zela, hori lortu gabe, 183 artikuluateko beste data bat zehazten ahaleginren arabera.
‎Epaiketa ekitaldira joan behar dutenetatik edozein ezin bada horretan agertu, ezinbesteko kasuaren ondorioz edo antzeko garrantzia duten zioetatik beste edozeinen ondorioz, eska dezake epaiketarako beste data bat zehaztea. Eskabide hori 183 artikuluan xedatutakoaren arabera gauzatu eta ebatziko da.
‎2 Kasuan kasuko inguruabarrak kontuan izanik, auzitegiak uste badu ez dela zuhurra alderdi eta euren abokatuei baimena ematea, egoitzan egiteko den adierazpenera joan daitezen, lekukoak zein erantzun eman eta erantzun horiek helaraziko zaizkie alderdioi, hiru eguneko epean; epe horretan, alderdiek beste galdera osagarri batzuk egin diezazkiokete lekukoari, eta argibide egokiak eska diezazkiokete, 372 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎Lekukoek ezin izango dute euren artean komunikaziorik izan, eta batzuk ezin izango dira besteen adierazpenetara joan .
‎Halakoetan, idatzagiriari batuko zaio galdeketa proposatu duen alderdiak eginiko galderen zerrenda, baldin eta horrek hala eskatu badu galdeketa ekitaldira joan ezin izateagatik. Auziaren gaineko ardura duen auzitegiak adierazi du galderak egokiak direla.
‎Idazkari judizialak alderatu edo egiaztatuko ditu agiri publikoak eta euren jatorrizkoak, horretarako jatorrizkoa edo matrizea zein artxibo edo tokitan egon eta bertara joanez ; halakoetan, zitazioa jasoko dute alderdiek eta euren defendatzaileek, eta, bertara agertzen badira, euren aurrean egingo du idazkari judizialak agirion alderatzea edo egiaztatzea.
‎Hirugarrenak, euren borondatez, agiriok erakusteko prest badaude, ez dira behartuko agiriok idazkaritzan aurkeztera; alabaina, eurek hala galdatzen badute, idazkari judiziala euren egoitzara joango da, agirion lekukotza egitera.
‎...2 Irizpenak beharrezko edo erabilgarri badira, demandaren erantzunaren ondorioz edo epaiketa baino lehenagoko entzunaldian alegatu eta eskatutakoaren ondorioz, orduan alderdiek ekarriko dituzte horiek, aurkako alderdiei helarazteko, hitzezko epaiketetan epaiketa edo ikustaldia egin baino bost egun lehenago gutxienez; alderdiek auzitegiari adieraziko diote irizpenen egileak epaiketa edo ikustaldira joatea beharrezkotzat jotzen duten, 337 artikuluko 2 paragrafoan xedatutakoa adieraziz.
‎1 Errekurtsoa jartzeko idazkia aurkeztu ondoren, hurrengo bost egunetan auzi paper guztiak igorriko zaizkio kasazio errekurtsoaren gaineko ardura duen auzitegi eskudunari, alderdiak 30 egunez hartara joateko epatuz.
‎2 Eskabidea kontuan hartuta, auzitegiak aginduko du ezkontideei agerraldirako zitazioa egitea, eta Fiskaltzari ere bai, seme alaba adingabeak edo ezgaituak egonez gero; agerraldi hori hurrengo hamar egunetan egingo da. Agerraldi horretara joan behar da demandatutako ezkontidea, bere abokatuak lagundurik eta bere prokuradoreak ordezkatuta.
‎Inguruabarren arabera hori komeni bada, eta alderdietatik edozeinek hala eskatzen badu, auzitegiak agin dezake, probidentzia bitartez, enkantea aldi berean iragartzea eta egitea, epaitegi betearazlearen egoitzan, eta, exhorto bitartez, enkantera ateratako ondasun higiezin guztiak edo batzuk epai barrukazioarekin, aldi bereko enkanteak egiti desberdinetan egon eta barruti horietako epaitegi batean edo batzuetan. Halakoetan, posturagileak askatasunez joan daitezke enkantea egiteko egoitzetatik edozeinetara, eta auzitegi betearazleak ez du errematea onetsiko, edozein komunikabideren ondorioz egoitza guztietan egindako posturen berri izan arte. Auzitegi betearazleak buruz buruko zitazioa egingo die postura bera egin duten posturagileei, auzitegian agertu eta euren artean lizitazio ebazlea egin dezaten, posturen arteko berdinketa ezin izan bada hautsi telefono bidezko komunikazioarekin, nahiz beste edozein motatako komunitean.
‎Itsasontziko kapitainak, ezbeharraren kasuan eta bere burua erantzukizunetik askatzeko, eskotilak ireki nahi baditu, zama ondo zamatu dela erakusteko, epailearen lizentzia eskatuko du, eta bere aldetik egintza horretara joan behar den aditua izendatuko du.
‎1 Ikustaldia egin ondoren magistraturen bat ezinduta geratu bada, eztabaida eta botaziora joan ezin dela, berorrek botoa emango du idatziz, arrazoituta eta sinatuta, eta zuzenean igorriko dio auzitegiko buruari. Halakoetan, magistratuak ezin badu idatzi edo sinatu, idazkari judizialaz baliatuko da.
‎2 Magistratu ezinduak ezin badu modu horretan ere botorik eman, auzia erabakiko dute ikustaldira joan diren gainerako magistratuek, horiek nahiko badira gehiengoa osatzeko. Ez badira nahiko, beste ikustaldi bat egingo da, aurreko ikustaldian izan direnekin eta ezinduak ordeztu behar dituztenekin; kasu horri lege honen 190 artikulutik 192.erakoetan xedatutakoa aplikatuko zaio.
‎2 Adostasunik lortu ezean, bat ez etortzea ebatziko da, beste ikustaldi baten bidez, aurreko ikustaldira joan ziren magistratuak, gehi beste bi bertan agertuz, bakoitia izan bada bat ez datozenen kopurua, eta gehi beste hiru, bikoitia izan bada hori. Halakoetan, honako hauek bilduko dira; lehenik, sala edo ataleko burua, lehenago bertan izan ez bada; bigarrenik, auzia ikusi ez duten eta sala berekoak diren magistratuak; hirugarrenik, audientziako burua; eta, azkenik, gainerako sala zein ataletako magistratuak, jurisdikzio ordena berekoek lehentasuna dutela, gobernu salak erabaki hurrenkeraren arabera.
‎Adiskidetze ekitaldia gauzatzeko ahaleginak egiten dituena lehen auzialdiko epailearengana edo bake epailearengana joango da, berak sinatutako, edo, sinatu ezin badu, haren eskabidez lekuko batek sinatutako idazkiak aurkeztuta, zenbat eta bertan izandako demandatuak beste, eta bat gehiago; horietan adieraziko dira demandatzailearen eta demandatuaren izenak, lanbidea eta egoitza; uzia eta data.
‎Hirugarren deialdirako epea igaro bada inor aurkeztu gabe, edo adierazten bada jarauntsia erreklamatzera joan direnek horretarako eskubiderik ez dutela, jarauntsia betegabe gisa hartuko da, eta, Fiskaltzak hala eskatuta, legeen araberako destinoa emango zaio.
‎Egin eginean ere, mende batetik gorako esperientzia juridikoa aprobetxatu behar da; baina prozesu zibilari buruzko kode berria ere beharrezkoa da, lege zaharraren katramila izugarriek, bata bestearen atzetik egindako ukituek eta xedapen bitxiek sortutako egoera gainditzeko. Lege berria behar da, batez ere, joan den mendeko legearen arabera konponezin edo konpongaitz ziren arazo askori aurre egin eta erantzuteko. Baina, biletan jasotako balio iraunkorreko prin batez ere, prozedura zibilari buruz lege berria behar da, horrek egiazkotasunez adierazi eta gauzatu behar baitu babes judizial eragingarriaren konpromisoak dakarren pentsaera aldaketa nabaria.
‎Horrela, ez dago zertan bidegabe behartu «argitze errekurtso» deritzonaren erabilera; horrekin batera, ez erabakitzearen ondoriozko kongruentziarik eza ezin izango da oinarri moduan hartu, errekurtso arruntak eta bereziak jartzeko. Argi dago, eta horrela utzi du legeak ere, erakunde hori ezertan ere ez doala epai osatugabeak izan dezakeen irmotasunaren aurka. Izan ere, batetik, emandako erabakiak irmoak dira berez, eta, bestetik, erabaki horiek eraldatzea debekatuta dago.
‎Behar den moduan zitatuak izan direnak agerraldira joan ez badira, ez euren kabuz, ez ahaldunaren bidez, ezin izango dute gora jotzeko errekurtsorik jarri, epaileak aurreko lerrokadan xedatutakoaren arabera emandako autoaren aurka.
‎1 Hirugarrenak izanez gero eta jardunak horiei kalte egin ahal badie, zitazioa egin zaie, nahi izanez gero bertan ager daitezen; horri kalterik egin gabe, beste edonor joan daiteke bertara, uste badu gaian berak ere interesa izan dezakeela.
‎...stuak egiaztatzea, orduan itsasontziko kapitainak, deskarga portura heldu eta hurrengo hogeita lau orduetan, aipatu kodearen 670 artikuluak zehaztu moduan, protestaren idazkia aurkeztuko dio epaileari; bertan, bidaian gertatutako guztiari buruzko zerrenda egingo du, Nabigazio Egunkaria aipatuta; eskotilak irekitzeko lizentzia eskatuko du; eta aditu bat izendatuko du, egintza horretara bere aldetik joan dadin.
‎Agerraldira, alderdi betearazleak edo exekutatuak gonbidatutako pertsonak joan daitezke, eta agertutako horiek guztiek proposa dezakete betearazpeneko ondasunak diru bihurtzeko edozein modu; agertutakoek aurkez dezakete, orobat, pertsona zehatz bat, pertsona horrek bere burua eskaintzen duela ondasunak eskuratzeko, enkante judizialean ustez lortuko den prezioa baino handiagoa zainpean jarriz edo horren fidantza emanez. Halaber, alderdi betearazlearen eskubidea asetzeko beste modu batzuk ere aurkez daitezke.
‎Norbait, gaixotasunaren ondorioz edo beste arrazoi baten ondorioz, ezin bada Erregistrora joan , eta inskribatzeko moduko adierazpen bat egin behar badu, adierazpen hori zein tokitan egin behar eta toki horretara joango da arduraduna, hala denean idazkariaren laguntzarekin.
‎Norbait, gaixotasunaren ondorioz edo beste arrazoi baten ondorioz, ezin bada Erregistrora joan, eta inskribatzeko moduko adierazpen bat egin behar badu, adierazpen hori zein tokitan egin behar eta toki horretara joango da arduraduna, hala denean idazkariaren laguntzarekin.
‎Erregistro Zibileko medikuak edo hurbilen dagoen ordezkoak, ordezko hori bi kilometro baino gehiagotara dahar eta gaitasun berberak dituen norbaigoen herrian bizi bada, adieraz dezake ezin dela bertara joan . Egiaztapena, kasu horretan, arduradunak edo bake epaileak aukeratu bezala egingo da, alegia, berorrek, arlo horretan betebetek, edo, haren erantzukizunpean, gai diren bi eskuordek egingo dute; emaitza eginbidearen bidez akta bananduan jasoko da.
‎Erregistro Zibileko medikuak edo hurbilen dagoen ordezkoak, hori bi kilometro baino gehiagotara dagoen herrian bizi bada, adieraz dezake ezin dela bertara joan , eta egiaztapena eginbidearen bidez akta bananduan jasoko da, gai diren bi pertsonak emandako informazioaren bidez, horiek erditzean izan badira edo horren berri ziurra badute.
‎Testua, gure aurreko argitalpenetan ohikoa denez, elebiduna da, gaztelania euskara, bi zutabetan moldatua. Osagarri ditu erabiltzaileak aurkibide analitikoak, gaztelania euskara eta euskara gaztelania, testuan zehar kontzeptuen joan etorriak ez ezik, hizkuntzen arteko abiaburuak ere atzemateko tenorean. Hortaz, berehala aurki daiteke, gaztelaniatik zein euskaratik abiatuta, beste hizkuntzaren ordaina eta artikuluaren barruko kokaera.
‎Absentzia, ezkontza eta seme alabatasuna ere aintzat hartu beharrekoak dira horrelakoetan. Esan gabe doa , orobat, auzotasun zibilaren mundua Espainiako zuzenbidean. Horiek guztiak dira Erregistro Zibilean egokitze eta kokatze ziurra duten egoerak.
2005
‎Esanak esan, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideen aldeko elkarteek toki esanguratsua lortu dute gizartean. Euren helburuak, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interesak babestea eta defendatzea, alegia, gero eta hobeto lortzen joan direnez, gero eta onartuagoak izan dira kontsumitzaileen artean.
‎Kontsumitzaileen aldeko elkarteak ugaritzen, eraginkorrago bihurtzen eta euren lana ezagutarazten joan diren hein berean, erakundeekren funtzioa da herritarrei, kontsumitzaileei eta erabiltzaileei jakinaraz kontsumo bulegoak edo KIUB ak ere ireki dituzte hiri eta auzoetan, kontsumitzaileen eskubideak hobeto defendatzeko helburuarekin. KIUB ak Kontsumitzailearen Informaziorako Udal Bulegoak dira, eta eutea zer egin behar duten dauzkaten eskubideak defendatzeko; baita, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen kexak, salaketak eta erreklamazioak jasotzea eta erakunde edo organo eskudunei bidaltzea.
‎Iragarkiz jositako hesiak gure hirietako eta auzoetako kaleen dekorazio arrunta bihurtu dira, albistegien erdian edozein motatako produktuen mezuak ugaritu zaizkigu, tarrilean, egunero 5.364; horrenbestez, urte batetik bestera 550 ira eta ohikoa da kirolarien jantzietan iragarkiak ikustea (Klein, 2001). Gainera, iragarki kopurua handitzen doa urtetik urtera. Mediaedge etxeak egin zuen ikerketa baten arabera, 2001eko urtarrilean, egunean, batez beste, 4.814 iragarki ikus zitekeen Espainiako telebistetan; 2002ko urgarki gehiago ikus zitekeen egunero Espainiako telebista kateetan (Egunkaria,).
‎Iragarkia zenbat eta toki hobean jarri, orduan eta arreta gehiago lortzen du. Telebistan, adibidez, programa hasi aurretik eskaintzen den iragarki bildumako lehen iragarkiak arreta gehiago lortzen du atsedenaldietako iragarkiek, bilduma barruan doazenek edo programaren amaierakoek baino. Ulergarria da hasierako iragarki horiek garestiagoak izatea.
‎guztiak ez dira egun aita, ama eta bi seme alabez osatutakoak, baina hori ez da islatzen iragarkietan. Zentzu honetan, nire iritzia da publizitatea gizartearen atzetik doala , gehienetan. Eta hau arazo larria da, zeren iragarkien bitartez igortzen zaizkigun balio eta estereotipoak eragin handia dute gure pentsamoldeetan eta balioetan, eta, beraz, baita gure gizartea eta mundua ulertzeko eta ikusteko moduetan ere.
‎Bere lanaren kalitatea ziurtatzeko, gizakiak antzinatik izan du ekoiztutakoa markatzeko beharra. Dena dela, markak inoiz ez bezalako garrantzia hartzen joan dira, batez ere XX. mendeko bigarren erditik aurrera.
‎50eko eta 60ko hamarkadan egiten zen publizitateak produktuari buruz hitz egiten zuen; marka bigarren mailan gelditzen zen. Apurkaapurka, baina, izena izana baino garrantzitsuagoa bihurtzen joan da, eta gaur egun marka produktuaren gainetik jarri da. Fernando Conde Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko irakasleak 2004ko Donostiako Udako Ikastaroetan zioen bezala:
‎Aurrerantzean, eta gaur egun nagusi diren balore eta jarrerak aldatzen ez diren heinean, marken eragina handitzen joango dela pentsatzen dut; hau da, gure erosketa gehienak marken menpe eta hauek bultzatuta izango dira. Gero eta grina handiagoz, produktuak baino gehiago markak erostera hurbilduko gara, eta gure gorputza ondo baino hobeto ordainduko ditugun ikur edo izenen iragarle izatea onartuko dugu.
‎Apalen muturretan eskaintzak, promozioak edo dendak nabarmendu eta saldu gura dituen produktuak jartzen dira. Dendako kale batetik bestera joateko nahitaez pasatu behar garen toki eta pasabide horiek oso erakargarriak dira gauzak iragartzeko eta kontsumora tentatzeko.
‎Solairu batetik bestera joateko pasabide edo eskailerak hartzekokoak daudenean, toki batetik igo eta bestetik jaitsi behar izaten. Sal ere, solairu osoa zeharkatu behar izaten dugu edo, eskailera mekanitzaileek badakite dendan zenbat eta gehiago ibili orduan eta erosketa estimulu gehiago jasotzen ditugula.
‎Denbora gutxian, homo ekoizle izatetik homo erosle izatera pasatu gara, eta, ondorioz, dendarik denda pasatzen dugu gure bizitzaren parte garrantzitsuena. Eta ez oinarrizko beharrizanak asetzeko behar dugulako, baizik eta dendetara joatea denbora pasa bihurtu delako, eta karrotxoa hartuta azalera handiko merkataritza zentroetan produktuz betetako apalen eta erakusleihoen artean paseatzeatiak enpresa handien eskuetan daude, eta goitik behera zehazten digute urteko aro bakoitzean zer jantzi, jan edo erosi behar dugun. gustatzen zaigulako. Masa kulturadun gizartean, aisialdia eta kontsumoa gauza bera direla esan digute, eta guk sinistu egin dugu.
‎Arazo ugarirekin bada ere, apurka apurka elkarte hauek ugaritzen eta indartzen joan dira; hain zuzen ere, gero eta eraginkorragoak direlako, eta, ondorioz, kontsumitzaileek konfiantzaz ikusten dituztelako. Zentzu honetan, gogoangarria da espainiarren %62ak konfiantzaz ikusten dituztela.
‎3 Eskubideak dituen kontsumitzailea lortzeko zenbait proposamen.. 49 3.1 Produktu onargarrien beharra doa behar dira 51
‎Esan gabe doa , hipoteka eta erregistro autuen konplexutasuna lehendabizi eta modu sistematikoan euskaraz ematea ez dela lan erraza izan. Aurrekaririk arestikoena Deustuko Unibertsitateak orain urte batzuk eskubide errealen inguruan argitaratutako eskuliburua da, Zuzenbide Fakultateko eskoletan maiz erabiltzen dena.
‎Agiria pribatua izanez gero, erregistratzaileak adierazi behar du sinadurak legitimatuta daudela edota alderdiak zuzenean nahiz ahaldunen bidez joan direla berarengana, horiek ezagutzen dituelako eta aurkeztu zaion eskabidearen oinean jarritako sinadurak kautoak direlako fede emanez; erregistratzaileak ezagutzen ez baditu interesdunak edo horien ahaldunak, eurekin batera bi lekuko ezagunek sinatu behar dute idatzoharra eskatzeko eskabidea, horiek egintzan agertuz eta haien sinaduren legitimatea ziurtatuz.
‎Hipoteka Legea betearazteko Erregelamenduaren arau osagarriak onetsi dira, Jabetza Erregistroan hirigintza egintzak inskribatzeari buruzkoak izan eta honekin batera doazenak .
‎Ohar horren aurreko idazkunak ezereztu ahal izateko, agerrarazi behar da interesdunei zitazioa egin zaiela legeak ezarri bezala eta horiek zuzenean edo ordezkari bidez joan direla ordainketara, edota kasuan kasuan, prezio osoa nahiz beharrezkoa zen zatia zainpean jarri dela. Tituluan zehaztuko da zeintzuk diren ezereztu behar diren idazkunak eta zeintzuek iraungo duten, Erregistroko datuak aipatuz.
‎d) Lizentzia erabiltzeak esan nahi du erregistratzaileak ez duela bulegora joateko betebeharrik, baina nahi izanez gero, joan daiteke, karguaren eginkizunak betetzeko.
‎d) Lizentzia erabiltzeak esan nahi du erregistratzaileak ez duela bulegora joateko betebeharrik, baina nahi izanez gero, joan daiteke, karguaren eginkizunak betetzeko.
‎Erregistroko bulegora ez joatea , horretarako arrazoirik izan gabe.
‎Bidezkoa denetan, Zuzendaritza Nagusiko beste legelariek ere parte har dezakete batzarraldietan, eurek esan beharrekoa entzunez eta botoa emanez. Zuzendaritzan batzaren bileretako aktak eramateko liburua zainduko da, eta batzarraldira joandako guztiek sinatu behar dituzte aktak.
‎Bisita egiten duen funtzionarioa edozein izanda ere, berak proposatutako idazkariarekin batera joan behar da.
2006
‎4 Xedapen iragankor honetan aipatu konkurtso prozeduretatik edozeinetan hitzarmen proposamenak egiten badira lege hau indarrean jarri eta gero, aipatu legearen 99 eta 100 artikuluetatikuluan, 118 artikuluko 3 paragrafoan eta 121 artikuluko 4 paragrafoaren biko betekizunak bete dituzte proposamenok. Kasuan kasuko prozeduran proposamen horien izapideak egin eta onestean, lege honetako 103 argarren idatz zatian ezarritakoa aplikatuko da, eta ulertu behar da idatzizko atxikipenak aurkezteko epea hasi dela hitzarmen proposamena aurkeztu denean, eta amaitzen dela berori onestekokoan, salbu eta sozietateen ordainketa batzara joan direnen zerrenda egindaetendura nahiz porrot kasuak izanda, hitzarmena batza egin gabe onetsi behar denean; halakoetan, epea izango da kasuan kasuko prozeduran atxikipenak aurkezteko ezarri dena.
‎«1 Errekurtsoa jartzeko idazkia aurkeztu ondoren, hurrengo bost egunetan auzi paper guztiak igorriko zaizkio kasazio errekurtsoaren gaineko ardura duen auzitegi eskudunari, alderdiak 30 egunez hartara joateko epatuz.»
‎Epailearen jurisdikzioa hedatzen da epaitu aurreko administrazio edo lan arazoetara, baldin eta horiek zuzeneko lotura badute konkurtsoarekin, edo beharrezkoa bada arazook ebaztea, konkurtso prozedura ondo joan dadin.
‎2 Ulertuko da aurretiazko proposamenari atxikitako hartzekodunak batzara agertu direla quorumaren ondoreetarako, eta atxikipenak proposamenaren aldeko boto gisa zenbatuko dira, botazioaren emaitza zenbatzeko, salbu eta horiek hartzekodunen batzara joaten direnean, edo, hori egin aurretik, atxikipenen ezeztatzea autoetan agertzen denean.
‎4 Ulertuko da batza eratuta dagoela, bertara doazenean gutxienez konkurtsoaren pasibo arruntaren erdia osatzen duten kredituen hartzekodun titularrek.
‎Aurkakotasuna aurkezteko legitimazio aktiboa izango dute, konkurtso administrazioak, batzara joan ez diren hartzekodunek, bertan botoa legearen kontra galdu dutenek, eta gehiengoak onartutako hitzarmen proposamenaren aurkako bota eman dutenek, bai eta, aurretiazko hitzarmen proposamenaren kasuan, horri atxiki ez zaizkion hartzekodunek ere.
‎1 paragrafoaren azken lerrokadan ezarri kasuan salbu, aurkakotasunaren oinarria ezin izan daiteke batzaren eraketari nahiz batza egiteko moduari buruzko lege haustea, baldin eta berori aurkeztu duena batzara joan bada eta
‎2) Konkurtsoko epailearekin eta konkurtso administrazioarekin lankidetzan jarduteko eginbeharra bete ez dutenean, konkurtsoaren intereserako beharrezko informazioa edo informazio egokia eman ez dietenean edota hartzekodunen batzara joan ez direnean zuzenean edo ahaldunaren bidez.
‎Zorduna pertsona fisikoa izanik hil egin bada, Pro Legeko 156 artikuluan ezarri ikerkezedura Zibilaren Legean oinordetzari buruz ezarritako arauak aplikatuko dira. Pertsona juridikoa izanik, bera non dagoen jakiterik ez badago, epailea erregistro publikoetara joan ahal izango da, erakundeko administratzaileak edo ahaldunak zeintzuk diren zehazteko, eta erakundea pertsona horien bidez epatzeko. Epaileak zorduna epatzeko bide guztiak agortu dituenean, konkurtsoa onartzeko autoa eman dezake, hartzekodunek emandako agiri eta alegazioetan eta onarpen fase horretan egindako ikerketetan oinarrituz.
‎Behar bezala agertu ez diren hartzekodunek epaitegiari eskatu ahal diote euren kredituei buruzko autoetan jasotako agiri eta txostenak aztertzea, eta, horretarako, epaitegiko idazkaritzara joan daitezke, zuzenean edo abokatu nahiz prokuradorearen bidez; horiek ez dira bertaratu behar izapide hori egiteko.
‎1 Konkurtsoaren izapideak gauzatu bitartean, pertsona juridiko zordunarensartze edo etetearen ondorioz jardunbidearen gain sortutako ondoreei kalterik egin gabe, eta likidazio fasea irekitzea organoei eutsiko zaie, horien administrazio eta xedatze ahalmenen eskugatik administratzaile edo likidatzaileen kargu uztea adierazten denean izan ezik. Konkurtsoko administratzaileak kidego organoen bileretara joan daitezke eta bertan botoa eman dezakete.
‎Aurreko paragrafoan ezarri etetea aplikatuko da, orobat, mugikortasun geografikoa dakarren lekualdaketa kolektiboa erabakitzen denean, baldin eta jatorrizko lan zentroa zein probintziatan egon eta probintzia berean, zentro horretatik 60 kilometro baino gutxiagora badago lan zentro berria; betiere, ez da beharrezkoa izango baldintza horiek betetzea, joan etorria egiteko, gutxienez, eguneko lansaioaren ehuneko hogeita bosta baino gehiago behar denean.
‎Konkurtso Legea nahiz Konkurtsoa Eraldatzeko Legea edota bilduma honetako beste edozein testu elebidun prestatu eta argitaratzeko, hainbat betekizun gauzatu behar dira aldez aurretik. Arean ere, argitaratze unea arte izan diren azken lege eraldaketak jaso ez ezik, euskarazko testuan arreta bereziaz aztertu behar dira Euskaltzaindiaren gomendio eta erabakiak, Justizia Administrazioan gertatu beharreko euskararen normalizazioa eta hizkuntza arauei zor zaien begirunea bide beretik joan daitezen.
‎Helburu horren erakusgarririk onenak dira lan honekin batera doazen aurkibide analitikoak (gaztelania euskara eta euskara gaztelania). Bilduma honetan ohikoa denez, aurkibideok modu sistematikoan eta zehaztasunez jaso dituzte konkurtso lexikoa eta horren kokapena lege testuaren barruan, irakurleak beste laguntza tresna bat izan dezan, lan hau erabiltzen duenean.
‎1 Inkomunikatua arreta egokiekin joan ahal izango da lege honen arabera hark zein eginbidetan esku hartu behar
‎Izendatuak enkargu hori onartzen ez badu, edo izendatua aurkitzen ez bada, edo agertzen ez bada, Abokatuen Elkargoak ofizioko abokatua izendatuko du. Izendatutako abokatua lehenbailehen joango da atxiloketa zentrora, eta, kargoari egiten zaion unetik zenbatuta. edozein kasutan, zortzi orduko gehieneko epean, komunikazioa aipatu el
‎1 Guardiako epaitegiak, poliziaren atestatua, eta, hala denean, horrekin batera doazen objektuak, tresnak eta frogak jaso ondoren, presa eginbideak hasiko ditu, hori bidezkoa bada. Autohorren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri.
‎(175.5e)... bigarren deialdia izanez gero, deialdi horretara joateko betebeharra, Zigor Kodearen 463.1 artikuluan justiziari oztopo egiteko delituaren ondorioz errudun gisa pertsegitua izateko ezarri ohartarazpenarekin.
‎d) Ahal dela, eta erregela orokor gisa, gaztelaniazko testuan isildutako informazioa euskarazkoan ere esan gabe doa . Edozein kasutan ere, ulergarritasunaren mesederako, batzuetan euskarazko testuak gaztelaniazkoak baino informazio gehiago ematen du.
‎Esan gabe doa , halaber, auzialdiaren absoluzioa ohitura gaiztoa dela; ohitura horren eretzean, estatuak ezin zuenean lortu herritarrak bere burua errudun aitortzea, orduan herritar hori bizi guztirako liberto moduko bat bihurtzen zen, kuriaren benetako mendeko; desohorearen estigmarekin markatuta geratzen zen. Hori guztia dela medio, kode berrian beren beregi baztertu eta debekatzen da ohitura hori, aurretiaz zientziaktez, lege berriaren xedapenak eraginga berak, 1872ko Legeak eta indarreko bildumak kondenatu zuten bezala.
‎Horregatik, argi dago izapide horretan bakarrik gerta daitekeela lekukoak bidegabe auzipetuaren alde egitea edo horri kalteak sorraraztea, bai eta gizartearekin eta herritar moduan dituen eskubideekin leiala edo traidorea izatea. Arrazoi hori logika hutsaren bidetik doa , eta beste arrazoi hau gehi dakioke: egia ikertzeko erraztasunak jartzea eta epaitzak egokiak izan daitezen ziurtatzea.
‎askatasun printzipioa, aurkakotasun printzipioa, alderdi auzilarien arteko baldintza berdintasunaren printzipioa, eta publizitate nahiz ahozkotasun printzipioak. Hori ez litzateke bidezkoa izango, baldin eta instrukzio epaileak lekukoaren lehenengo iritziak isilpean jaso, eta, fideltasun handiagoarekin nahiz txikiagoarekin, iritzi horiek auzi paperetara bildu ondoren, lekukoa epaiketa ekitaldira agertzen bada, auzitegi epai emailearen aurrean eta eztabaidetara joan den jendearen aurrean, guztiz kikildurik eta eskuak lotuta, sumarioan egin dituen adierazpenak oroitarazi edo irakurtzen zaizkionean. Lekukoak beldur izango du, edozein kontraesan egiteagatik erantzukizun kriminala eskatu ahal zaiolako.
‎Hori aurrerakada handia da, 1872ko abenduaren 22ko Legeari begira. Gainera, Europako kontinentean ez dago nazio bakar bat ere, gai horretan beroni erantsitako kode proiektuaz harago doanik , ezta Alemania bera ere. Alemanian, prozesuko legeetan, granitozko haitzean bezala, inprimaturik geratu zen indibidualismo germaniarraren zigilua; bertako errege erreginen agintaritza ahaltsuak ere ezin izan du hori ezabatu, ezta haren militar loriatsuek eta arestian izandako lurralde zabalkuntza indartsuak ere ez.
‎Magistratuak modu horretan ere ezin badu botorik eman, auziaren gaineko botoak emango dituzte ikustaldira joan diren ezindu gabekoek, eta, gehiengoa osatzeko behar beste magistratu izanez gero, horiek epaia emango dute.
‎Hala denean, lehenengo deialdira joateko betebeharra, bestela, 200 eurotik 5 000 eurorainoko isuna ezarriko dela; edo, bigarren deialdia izanez gero, deialdi horretara joateko betebeharra, Zigor Kodearen 463.1 artikuluan justiziari oztopo egiteko delituaren ondorioz errudun gisa pertsegitua izateko ezarri ohartarazpenarekin.
‎Hala denean, lehenengo deialdira joateko betebeharra, bestela, 200 eurotik 5 000 eurorainoko isuna ezarriko dela; edo, bigarren deialdia izanez gero, deialdi horretara joateko betebeharra, Zigor Kodearen 463.1 artikuluan justiziari oztopo egiteko delituaren ondorioz errudun gisa pertsegitua izateko ezarri ohartarazpenarekin.
‎Fiskaltzak eta alderdiek eskumen ara zoak sustatuko dituzte inhibitoria edo deklinatoriaren bidez.
‎Maiestate horren Gobernuak erabateko konfiantza du gure arrazaren gaitasun berezi eta baldintza pribilegiatuetan, eta, ondorenez, uste du ikaskuntza prozesua ez dela luze joango lege hau aplikatzekotzean, herritarrek, epaileekin batera, jus orduan, ezta beste eginkizun zailago batean ere. Eginkizun zailago horren eretizia administratzeko gorengo eginkizuna beteko dute, epaimahaia eratuz.
‎delituak pertsegitu dituztenak eta horien gaineko epaitza eman du euren berezko ekimenarekin; berberak izan dira auzien instrukzioa egin dutetenak; erabateko ahalmena izan dute, fiskalaren irizpenak baztertzeko, eta hala egin dute sarritan, auzia gauzatzen dagoela nahiz behin betiko epaia emateko unean; euren iritziaren arabera kalifikatu dute delitua eta halaxe jarri dute zigorra, akusazioaren nahiz defentsaren ondorioak aintzat hartu gabe; eta, azkenik, auzialdiko absoluzioaren formula erabili dute, edo, gauza bera dena, prozedura epe-mugarik gabe irekita utzi dute, baldin eta, kondena ezartzeko frogarik izan ezean, euren aburuz sumarioko eginbide urri batzuek akusatuaren aurkako zantzuak sortu badituzte. Gizartea eta natura abiada berean joan behar dira: mailaz maila; ez, ordea, jauzika.
‎Epaileak, idazkariak, interesdunak edo horien eginkizunak betetzen dituztenek eta miaketara joan diren gainerakoek ere foliatu, zigilatu eta izenpetuko dituzte jaso diren liburu eta paper guztiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
joan 176 (1,16)
joateko 50 (0,33)
joatea 25 (0,16)
doa 22 (0,14)
joango 22 (0,14)
doazen 14 (0,09)
joaten 8 (0,05)
doala 5 (0,03)
badoa 4 (0,03)
Joan 3 (0,02)
badoaz 3 (0,02)
doan 3 (0,02)
joateak 3 (0,02)
doana 2 (0,01)
doaz 2 (0,01)
doazenean 2 (0,01)
doazenek 2 (0,01)
joanda 2 (0,01)
joateagatik 2 (0,01)
baitoa 1 (0,01)
baitoaz 1 (0,01)
doanik 1 (0,01)
doazela 1 (0,01)
doazenak 1 (0,01)
doazenei 1 (0,01)
doazenen 1 (0,01)
joan arte 1 (0,01)
joan aurretik 1 (0,01)
joandako 1 (0,01)
joanez 1 (0,01)
joanez gero 1 (0,01)
zihoalako 1 (0,01)
zihoana 1 (0,01)
zihoazen 1 (0,01)
zoak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
joan eskubide gabetu 9 (0,06)
joan behar delako 3 (0,02)
joan etorri aske 3 (0,02)
joan aurkibide analitiko 2 (0,01)
joan beharreko agiri 2 (0,01)
joan etorri egin 2 (0,01)
joan etorri oro 2 (0,01)
joan agiri forma 1 (0,01)
joan atxilotu ezan 1 (0,01)
joan aukera eratxiki 1 (0,01)
joan aurre soilik 1 (0,01)
joan behar ukan 1 (0,01)
joan beharrezko jo 1 (0,01)
joan beste batzuk 1 (0,01)
joan betebehar gerra 1 (0,01)
joan betebehar ukan 1 (0,01)
joan denbora pasa 1 (0,01)
joan deskripzio eginbide 1 (0,01)
joan eginkizun eman 1 (0,01)
joan ekarri ibilbide 1 (0,01)
joan epai osatugabe 1 (0,01)
joan erabaki hartu 1 (0,01)
joan eraso egin 1 (0,01)
joan eskaera ere 1 (0,01)
joan eskubide akziodun 1 (0,01)
joan eskubide ere 1 (0,01)
joan etorri amaitu 1 (0,01)
joan etorri aurre 1 (0,01)
joan etorri bidaia 1 (0,01)
joan etorri bidaiari 1 (0,01)
joan etorri ez 1 (0,01)
joan etorri garraiatu 1 (0,01)
joan etorri hobekuntza 1 (0,01)
joan etorri ibili 1 (0,01)
joan etorri kontrolatu 1 (0,01)
joan etorri pleitatu 1 (0,01)
joan etorri zailtasun 1 (0,01)
joan etorri zehaztu 1 (0,01)
joan ezin ukan 1 (0,01)
joan ezintasun alegatu 1 (0,01)
joan gai arautu 1 (0,01)
joan ganbera manu 1 (0,01)
joan gutxi konkurtso 1 (0,01)
joan guzti sinatu 1 (0,01)
joan justifikatu behar 1 (0,01)
joan komunikatu behar 1 (0,01)
joan lege hau 1 (0,01)
joan lege organiko 1 (0,01)
joan lortu ezean 1 (0,01)
joan nahi ez 1 (0,01)
joan nahi ukan 1 (0,01)
joan nahitaez pasatu 1 (0,01)
joan ondoren objektore 1 (0,01)
joan pertsona edozein 1 (0,01)
joan testamentu ireki 1 (0,01)
joan testu hau 1 (0,01)
joan tresna guzti 1 (0,01)
joan urte urte 1 (0,01)
joan XIX. mende 1 (0,01)
joan zitazio egin 1 (0,01)
joan zitazio jaso 1 (0,01)
joan zuzenbide politiko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia