Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 623

2015
‎1 Ene Jainkoa, zure borondatea egiten irauten dutenentzat prestaturik duzun aintza gogoan erabilirik, eta zenbat neke eta saminez irabazi zigun zure Semeak, zein gutxi merezi genuen guk, eta merezi duela benetan esker gaiztoko ez izatea maitasunaren handitasunaren aurrean, hainbeste kostata irakatsi baitzigun maitatzen; horiek gogoan erabilirik, nire arima biziki samindu zen. Nola liteke, Jauna, hau guztiau ahaztea eta hilkorrak Zutaz hain ahazturik egotea iraintzen zaituztenean?
‎Alderantziz, berez berez eta bihotzaren gainezkaldietan haren arimari zerizkionak dira. Horren eraginez, berezkoa da hamazazpi bihotz oihu horiek bizikien sentitzen zituen gai espiritualei bide ematea: bizitzaren zentzu sakona:
‎Kapitulu honetan Teresak erabiltzen duen lexikoaz hau esan daiteke: pozak eta samurtasunak sinonimoak dira eta esperientzia atsegingarri mota guztiak sartzen dira horien artean (bakea, asetasuna, atsegina), baina goi isurizkoak ez direnak, lortuak direnak (ik. 4 zenb. eta 3 kap., 3 zenb.); hau da, psikologia aldetik, berezko esperientzien antzekoak dira, baina otoitzean eta naturaz gaindiko bertuteak praktikatzean izaten direnak.
‎Ik. VI. Egoitzak 9, 17; pertsonak horiek bi dira: bata, Joan Gurutzeko dela dirudi, eta bestea, ziur dakigu Teresa bera dela.
‎17 Ez dakit pixka bat aditzera emana geratu den zer den liluramendua, guztiz aditzera ematea ezinezkoa baita, esan dudanez; eta uste dut ez dela ezer galdu esateaz, zer den argi gera dadin; izan ere, gezurrezko liluramenduetan ondorio oso desberdinak izaten dira. Ez diot gezurrezkoak, horiek dituenak engainatu nahi duelako, bera engainatua dagoelako baizik; eta seinaleak eta ondorioak hain mesede handiarekin bat ez datozenez gero, ohorea galdurik geratzen da eta arrazoiz ez zaio sinesten gero Jaunak mesede hori egin dionari ere. Izan bedi bedeinkatua eta goretsia beti betiko, amen.
‎Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. Azken batean, tximeletatxo honek ezin du iraungo duen pausalekurik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero, su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala datoz jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten, pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
‎Luza ezazu, Jauna, zeure beso indartsua, ez dakiola bizia joan hain beheko gauzetan. Ager bedi zure handitasuna emakumeen eta behekoen gauzetan, munduak, handitasun hori harena ez dela konturaturik, Zu gorets zaitzan, kosta ahala kosta, hori besterik ez baitu nahi, eta mila bizi emango lituzke, izango balitu, bera dela-eta arima batek Zu pixka bat gehiago gorets zaitzan; eta bizi horiek ongi emantzat izango lituzke eta benetan uste du egiaz ez duela merezimendurik Zugatik neke oso txiki bat eramateko, are gutxiago Zugatik hiltzeko.
‎6 Izan ezazue kontuan gauza bat, ahizpak, gure Jauna ikusteko desira hauetan: batzuetan desira horiek asko estutu ohi dute, eta ez dago haiei lagundu beharrik, zeuen arreta beste gauza batzuetara barreiatu baizik, ahal baduzue esan nahi dut; izan ere, geroago esango ditudan batzuetan, inola ere ezin da, ikusiko duzuenez. Lehenbiziko hauetan, batzuetan bai ahal izango duzue, arrazoi osoa dagoelako Jainkoaren borondatearekin bat egiteko, eta san Martinek esaten zuena esateko; eta asko estutzen badute, berriro pentsa daiteke; dirudienez, desira hori oso aurrera dauden pertsonena denez gero, deabruak eragin diezaguke gu ere aurreratuak gaudela pentsatzera; beraz, betiere ona da beldurrez aritzea.
‎Nahiko zarpailak dira konparazio hauek gauza hain zoragarriarentzat, baina nire agudezia ez da gehiagorako; izan ere, poz honek bere buruaz eta gauza guztiez ahanztera darama, eta ez da konturatzen ezta ez du asmatzen hitz egiten ere, bere pozetik darionaz izan ezik, eta horiek Jainkoaren gorazarreak dira.
‎–Hau beste leku batean luze eta zabal idatzi izan dudan gaia da, eta hartan kontra egin didaten eta ez dudala ulertzen esan didaten arren: gure Jaunak bide horietatik eramaten duela, eta hasieretatik aurrera egin ondoren, hobe dela jainkotasunaren gauzetan aritzea eta gorputzezkoetatik ihes egitea, niri ez didate aitorraraziko bide ona denik. Baliteke ni oker egotea eta guztiok gauza bera esatea; hala ere deabruak hortik engainatu nahi izan ninduela ikusi dut, eta hain nago eskarmentua hartua, non, askotan esan badut ere, berriro hemen zuei esatea erabaki baitut, horretan arreta handiz ibil zaitezten; eta begira, kontrakoa esan diezazuenari ez sinesteko esatera ausartzen naiz.
‎Hitz hauei beste esanahi bat ematen zaiela esango dute. Nik ez ditut ezagutzen beste esanahi horiek ; honekin, nire arimak beti egia dela sumatu duen honekin, oso ongi joan zait.
‎Hala ere ez du izango, hau da, ez du arrazoirik izango, misterio hauetan ez dela gelditzen eta ez dituela haiek askotan, batez ere Eliza Katolikoak ospatzen dituenean, gogoan erabiltzen esaten badu; Jainkoagandik hainbeste hartu duen arimak halako maitasun agiri ederrik ahanztea ere ezinezkoa da, gure Jaunari dion maitasunean bera gehiago sutzeko txingar pizgarri biziak baitira; gertatzen dena da ez dela konturatzen, arimak misterio hauek era bikainagoan ulertzen dituelako: ...arekin Jauna eroria ikusteaz besterik gabe, nahikoa du ez ordubeterako soilik, egun askotarako baizik, begirada xumeaz Hari erreparatuz, nor den eta zein esker gaiztokoak izan garen hain oinaze handiaz; gero borondatea dator, samurtasunez ez bada ere, mesede hain handiaren ordainez zer edo zertan zerbitzu egin nahirik eta hainbeste sufritu zuenagatik sufritu nahirik eta antzeko gauza egin nahirik, horietan oroimena eta adimena jardunez. Eta uste dut horregatik dela Pasioaz gogoeta egin ezina, eta horrek sinestarazten dio ezin duela hartaz gogoeta egin.
‎Beste on handi batzuk ere badakartza honek berarekin batera, baina gauza hauek eragiten dituzten ondorioez hainbeste esan eta esango denez gero, ez dut nahi neure burua eta zuek nekatzerik; biziki ohartarazten dizuet, ordea, Jaunak arimei mesede hauek egiten dizkiela jakin edo entzun dezazuenean, bide horretatik zuek eraman zaitzatela sekula ere ez eskatzeko ezta desiratzeko ere; [15] oso ona iruditzen bazaizue, eta estimu eta begirune handiz hartu behar bada ere, ez da komeni arrazoi batzuengatik: ...a, apaltasunik eza delako inoiz merezi ez duzuena zeuei eman dakizuela nahi izatea, eta hala uste dut ez duela apaltasun handirik izango desira hori izan dezanak; izan ere, nekazari xume bat errege izatea nahi izatetik urruti dagoenez, ezinezkoa iruditzen baitzaio, merezi ez duelako, horrelaxe dago pertsona apala ere halako gauzei dagokienez; eta nik uste dut ez dela inoiz gertatuko, Jaunak mesede horiek egin aurretik norbere buruaren ezagutza handia ematen duelako. Izan ere, halako pentsamenduak dituenak nola ez du ulertuko mesede oso handia egiten zaiola infernuan ez edukitzeaz?
‎...nire iritziz, ikusi, entzun eta ulertu egiten dutela badiote ere, ezta ez dira beldurtu behar deabruaren gauzak direla esanez; gaixo dauden pertsonei bezala entzun behar zaie, ordea, eta ama prioreak nahiz aitor entzuleak, berak kontsulta nori egin dion hark, esango dio ez egiteko jaramonik, ez dela hori ezinbestekoa Jainkoa zerbitzatzeko eta deabruak asko engainatu dituela hortik, beharbada, bera horien artekoa ez bada ere, berak dakarren zaputzaldia nahiko ez eta gehiago ez nahigabetzearren; izan ere, malenkonia dela esaten badiote, ez zaio buruan sartuko, eta zin egingo du ikusten eta entzuten duela, halaxe iruditzen zaiolako.
‎7 Hirugarren ezaugarria da, ez direla ahanzten hitz hauek aldi luzean eta batzuk sekula ere ez, hemen entzuten direnak, hau da, gizakiei entzuten dizkiegunak ahanzten direnez; gizaki horiek oso serioak eta jakintsuak izan arren, haien hitzak ez ditugu izaten hain grabatuak oroimenean, eta etorkizuneko gauzak direnean ere ez ditugu sinesten beste hauek bezala; ziurtasun handi handia geratzen delako; noizbait, erabat ezinezkoak diruditen gauzetan, dudaren bat etorri eta hala ote den ez ote den adimena zalantzan ibili arren, ariman bertan ezin etsizko ziurtasuna dago; eta hori, baita g... Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik.
‎Honi erantzuten diot, ezinezkoa dela hori. Ez naiz ari irudipenak dituztenei buruz, horiek gauzaren batean hainbesteko guraririk ez izateaz eta irudipenei jaramonik egin nahi ez izateaz, erremedioa baitute. Hemen, ordea, ez dago horrelakorik; izan ere, hitz egiten duen Espirituak berak geldiarazten ditu gainerako pentsamenduak eta esaten denera arretaz egonarazten du; horrela, nolabait iruditzen zait, eta uste dut halaxe dela, errazago litzatekeela oihuka hitz egiten duen pertsona bati ongi entzuten duen beste batek ez ulertzea; izan ere, gerta daiteke esaten dionaz ez konturatzea, eta pentsamendua eta adimena beste gauza batean jarrita izatea; tratatzen ari garen honetan, ordea, ezin da horrelakorik egin:
‎Arima eta ahalmenak ere desberdinak direla uste dut eta ez direla gauza bera. Barruan hainbeste bereizketa eta hain finak daude, non ausarkeria bailitzateke ni horiek azaltzen hastea. Han ikusiko dugu, Jaunak bere errukiz, sekretu hauek ulertuko ditugun lekura eramateko mesedea egiten badigu.
‎3 Ez diot nik ahots eta dei hauek gero esango ditudanak bezalakoak direnik, baizik eta hitzez pertsona onei edo sermoietan entzuten dituztenak edota liburu onetan irakurtzen dituztenak eta entzun dituzuen gauza asko, horien bidez deitzen du Jainkoak, edo gaixotasunen bidez, nekeen bidez, eta otoitzean ari gareneko une haietan irakasten digun egia baten bidez ere bai; gogorik gabe hartzen badituzue ere, Jainkoak benetan aintzat ditu. Eta zuek, ene ahizpak, ez ezazue gutxitzat har lehen mesede hau, ezta ez zaitezte nahigabetu Jaunari berehala erantzuten ez badiozue, Haren Maiestateak ongi dakielako egun eta urte asko itxaroten, batez ere ekina eta asmo onak ikusten dituenean.
‎ez dezala kontuan har hasten den honetan esku erakutsiak daudenik, hain eraikin baliotsu eta handia egiten hasteko era oso kaskarra bailitzateke hori; hondar gainean eraikitzen hasten badira, behera etorriko da dena; ez dute sekula lortuko nahigabetuak eta tentatuak izan gabe egoterik. Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek , guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik. Hau ere bada, gero, oraindik milaka oztopo eta inperfekzio artean gaude eta bertuteak oraindik ez dakite ibiltzen, orain dela gutxi jaiotzen hasi baitziren, eta ez gara lotsatzen otoitzean gozotasunak nahi izateaz eta lehortasunen kexu izateaz?
‎Zer itxaropen izan dezakegu beste gauza batzuetan bakea aurkitzeko, geureetan ez badugu baretasunik? Bestalde, hain adiskide handi eta benetakoek eta senitartekoek eta, nahi ez badugu ere, bizikide ditugunek, hau da, ahalmenek, horiek egiten digutela gerra ematen du, gure grina txarrek beraiei egin dien gerraz minbera baleude bezala. Bakea, bakea!, ene ahizpak, zioen Jaunak, eta hainbeste aldiz ohartarazi zien Jaunak bere Apostoluei.
‎Guztiok diogu nahi dugula; baina Jaunak arima oso osoan berea izan dezan, ez da nahiko esatea, gazteari ere nahiko izan ez zitzaionez guztiz ona izan nahi ote zuen Jaunak galdetu zionean. Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengandik ere. Azken batean, gauza guztietan bereiz utzi behar ditugu Jainkoaren erabakiak.
‎Zuzen jokatuko dute pertsona horiek , Jauna ez iraintzeko erabakirik sendoena hartuak badaude ere, Hura iraintzeko arriskuetan ez sartzeaz; izan ere, lehen egoitzetatik hurbil daudenez gero, erraz itzul daitezke haietara; haien sendotasuna ez dagoelako oinarri irmoen gainean jasoa, sufrimenduetan zailduak direnak daudenez; hauek ezagutzen dituzte munduko ekaitzak, badakite beldur gutxi izan behar zaiela haiei eta ez dela haren pozen...
‎Nik pozaren pozez malkoak isurtzen ikusi ditut, eta niri neuri ere gertatu zait noiz edo noiz. Nik uste dut poz hauek berezkoak direnez, Jainkoaren gauzek ematen dizkigutenak ere halakoxeak dira, baina hauek izaera nobleagokoak, beste horiek ere txarrak izan ez arren. Azken batean gure izaeran bertan dute hasiera eta Jainkoagan amaiera.
‎Zugan pentsatzea baino beste jakin beharrekorik ez delakoan gaudenez gero, ez dakigu dakitenei galdetzen ezta zer galdetu behar zaien ere, eta txarra ez dena, ona baizik, hutsegite larria dela uste izaten dugu. ...era berean ezin dugu geldiarazi geure pentsamendua ere, eta gero harekin batera sartzen ditugu arimaren ahalmen guztiak ere eta galduak garela uste izaten dugu eta alferrik galtzen dugula Jainkoaren aurrean gauden denbora; eta, beharbada, arima oso osoan Berarekin egongo da hur hurreko egoitzetan, pentsamendua, berriz, gaztelu inguruan, milaka piztia anker eta pozoitsuekin sufrituz eta sufrimendu horiekin merezimenduak eginez; eta horrela, ez gaitu izutu behar, ezta ez dugu alde batera utzi behar, horixe baita deabruak nahi lukeena. Eta, gehienetan, egonezin eta nekeak geure burua ez ezagutzetik datoz.
‎gorputzak ere parte hartzen du. Hara, uler iezadazue, ez da berorik sentitzen ezta usain gozorik sumatu ere, gauza horiek baino zer finagoa baita; baina zuei aditzera ematearren diot. Eta jakin dezatela honetatik igaro ez diren pertsonek, egiaz horrelaxe gertatzen dela eta ulertzen dela, eta arimak nik orain esaten dudana baino argiago ulertzen duela; ez dela hau burura etor daitekeen irudipena, ahaleginak ahalegin, guk ezin baitugu lortu, eta bertan ikusten da ez dela gure izaeratikoa, jainkozko jakinduriaren urre garbi garbi hartatikoa baizik.
‎5 eta 6 arrazoiak Zebedeoren semeen gertakariari (Mt 20, 20) eta Saulen portaerari dagozkie (Erg 15, 10); Bibliako bi pasarte horiek 6 Egoitzetako 11, 11n, eta 5 Egoitzetako 3, 2an aipatzen dira.
‎Hain gogor itsatsia geratzen zaio egia hau, non, Jainkoak berriro halako mesedea egin gabe urteak eta urteak igaro arren, ez baitu ahazten ezta dudarik egiten ere han egon zenik. Utz ditzagun oraingoz alde batera ariman geratzen diren ondorioak, horietaz geroago hitz egingo baitut; hau da kasu honetarako hari harira datorrena.
‎Bada, zergatik ez zitzaizun gogora etorri, Jauna, jasan behar zenuen heriotza neketsu, oinazetsu eta izugarria? . Ez; nire maitasun handia eta arimak salba daitezen dudan desira alde handiz oinaze horiek baino handiagoa delako; eta munduan nagoenez gero jasan ditudan eta jasaten ari naizen oinaze oso handiak nahikoa dira horiek haien aldean ezereztzat jotzeko.
‎Bada, zergatik ez zitzaizun gogora etorri, Jauna, jasan behar zenuen heriotza neketsu, oinazetsu eta izugarria? . Ez; nire maitasun handia eta arimak salba daitezen dudan desira alde handiz oinaze horiek baino handiagoa delako; eta munduan nagoenez gero jasan ditudan eta jasaten ari naizen oinaze oso handiak nahikoa dira horiek haien aldean ezereztzat jotzeko.
‎Handiak dira deabruaren trikimailuak; bertute bat dugula guri buruan sartzearren, benetan ez dugunean, infernuari mila bira emango dizkio. Eta badu motiborik, oso kaltegarria delako, gezurrezko bertute horiek , sustrai horretatik datozenez gero, sekula ere baitatoz harropuzkeriarik gabe; Jainkoak ematen dituenak, ordea, hortik eta harrokeriatik aske daude.
‎4 Nik badakit pertsona batek beldur handia zuela nork aitortu ez zuela izango eta, gauzak nola zihoazen ikusirik; ez dago hauetan gelditu beharrik, asko dira-eta. Eta txarrena da ez direla horiek laster batean igarotzen, baizik eta bizi guztian irauten dutela, eta batzuek beste batzuei abisua ematen diete gorde daitezela halako pertsonekin tratua izatetik.
‎Izan ere, arimak argi ikusten du ezer onik badu Jainkoak emana duela eta inola ere ez berea, lehentxeago bere burua oso behartsu ikusi zuelako eta bekatu handietan murgildua; horregatik, ezin eramanezkoa egiten zaio, hasieretan behintzat; gero ez hainbeste, arrazoi batzuengatik: ...eak orain ongi esaten duela eta gero gaizki, eta, beraz, ez dio jaramonik egiten ez batari ez besteari; bigarrena, Jaunak argi biziagoa eman diola ikus dezan gauza onetatik ezer ere ez duela berea, Haren Maiestateak emana baizik, eta hirugarren pertsona batengan ikusiko balu bezala, hartan inolako parterik duenik ahaztuta, Jainkoa gorestera itzultzen da; hirugarrena, Jainkoak egiten dizkion mesede horiek ikustetik arima batzuek onura izan dutela ikusi badu, Haren Maiestateak bitarteko hau hautatu zuela, hau da, bera ontzat hartzea halakoa ez zenean, haiei onura etor dakien; laugarrena, Jainkoaren ohore eta aintza berearen aurretik jartzen duelako, hasieretan izan ohi den tentaldia, hau da, gorespen horiek, beste batzuei gertatu zaienez, bere hondamendirako izango direlakoa, uxatzen du; eta, beraz...
‎Izan ere, arimak argi ikusten du ezer onik badu Jainkoak emana duela eta inola ere ez berea, lehentxeago bere burua oso behartsu ikusi zuelako eta bekatu handietan murgildua; horregatik, ezin eramanezkoa egiten zaio, hasieretan behintzat; gero ez hainbeste, arrazoi batzuengatik: ...duenik ahaztuta, Jainkoa gorestera itzultzen da; hirugarrena, Jainkoak egiten dizkion mesede horiek ikustetik arima batzuek onura izan dutela ikusi badu, Haren Maiestateak bitarteko hau hautatu zuela, hau da, bera ontzat hartzea halakoa ez zenean, haiei onura etor dakien; laugarrena, Jainkoaren ohore eta aintza berearen aurretik jartzen duelako, hasieretan izan ohi den tentaldia, hau da, gorespen horiek , beste batzuei gertatu zaienez, bere hondamendirako izango direlakoa, uxatzen du; eta, beraz, gutxi axola zaio desohoratua izatea, behin bada ere horren truke Jainkoa goretsia bada beraren bidez; gero, datorrela datorrena.
‎5 Arrazoi hauek eta beste batzuek baretzen dute gorespen hauek sortzen duten nahigabea, baina ia beti geratzen da nahigabe pixka bat, ez gutxi eta ez asko antzematen ez denean izan ezik; baina, ez dago alderatzerik, askoz ere nahigabe handiagoa da arrazoirik gabe jendaurrean ontzat hartua izatea, goresteko esanak baino; eta horren axola handirik ez izatera datorrenean, gutxiago izango du beste horiena ; alderantziz, atsegin egingo zaio eta musika oso leun baten antzeko gertatuko zaio. Hau egia handia da, eta arima sendotu egiten du koldartu baino gehiago; izan ere, honezkero esperientziak irakatsi dio bide honetatik datorren irabazi handia, eta uste du ez dutela Jainkoa iraintzen beraren aurka jazartzen direnek; aitzitik, Haren Maiestateak baimentzen duela beraren irabazi handirako; eta hori argi argi sumatzen duenez gero, berariazko maitasun samurrez begiratzen die, eta uste du hauek adiskide hobeak direla eta gehiago irabazarazten diotela beragatik ongi esaten dutenek baino.
‎Oi!, barruko minez aritzen bagara, beste horiek arinak irudituko zaizkigu, haiek esaten asmatuz gero, baina ezinezkoa da nola gertatzen diren aditzera ematea.
‎zein gutxi balio dion lurreko edozein pozbide! Horregatik, ez uste izan, ene ahizpak, inoiz zeuen burua hala ikusten baduzue, aberatsek eta aske daudenek une horietarako erremedio hoberik izango dutenik. Bai, zera!
‎Egia da zer duen esaten jakingo duela? . Ezin esanezkoa da; izan ere, espirituzko estura eta saminak dira eta ez da jakiten horiei zer izen eman. Erremediorik onena, ez diot kentzeko, sufritu ahal izateko baizik?
‎Arima iratzartzeko Jaunak erabiltzen dituen era batzuez ari da; dirudienez, era horietan ez dago zertan beldur izanik, goi goiko gauza bada ere.
‎Galduak balira ere badaezpadahitz horietan , Inkisizioaren aipu erdi estalia dago.
‎Idazterakoan, aipaturiko bi aholkulari horien argibideei men egingo die: –Eta honela, agindua betetzeari ekin diot gaur, Hirutasun txit Santuaren egunean, 1577 urtean, une honetan nagoen Toledoko Karmengo San Jose monasterio honetan?
‎Ai, ene Jauna, eta zein gutxi balio dien nire esanak beren egintzetan itsuturik daudenei, Berorren Maiestateak argi egiten ez badie! Zuk eman diezun pertsona batzuek, horretaz baliatuz, zure handitasunen berri jakingo dute; baina, ene Jauna, handitasun horiek hain gauza kaskar eta ezerezari erakutsiak dira, non nik gauza handitzat baitut sinetsiko didanik inor ez egotea. Bedeinkatua izan bedi zure izena eta errukia,, nik neuk behintzat?
‎Gauza bera 11, 5ean ere. Terminologia horren beste aipamen batzuk, 12, 5ean eta 18, 2an; azken honetan argiago adierazten du ez dela aditua termino horien erabileran: –Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen?.
‎Apaltasun usteko horietaz 13, 4an jardungo du.
‎Aldarteen gorabeherak: Giza konposatua lau humorez osatua dela dioen teoria psiko fisikoaren aipamena; horren arabera, aldarteetan eragina dute humore horiek .
‎Nik egin nahi genuen guztia esan nion eta beste gauza batzuk ere bai. Ez nion aipatu inongo errebelaziorik, hartara bultzatzen ninduten berezko arrazoiak baizik, bere iritzia soil soilik arrazoi horien arabera eman diezagula nahi nuelako.
‎14 Egun horietan , Jasokundeko Andre Mariaren egunean, Domingo Santu aintzatsuaren Ordenako monasterio batean nengoela, pentsatzen ari nintzen, iraganeko garaietan etxe hartan aitortu izan nituen neure bekatu ugariak eta neure bizitza kaskarreko gauzak gogora ekarriz. Liluramendu hain handia etorri zitzaidan, non ia neure senetik atera baininduen.
‎Bost edo sei zirela esan du 25 kapituluko 14 zenbakian. Horietatik itxiena, zaldun santua, zen, Frantzisko Salcedo.
‎Berriro gogorarazten digu barruko gauza horiek esaten jakitea oraintsu Jainkoak egin grazia dela. 1560a baino geroagokoa; data horretan izan zen lehen aldiz A. Pedro Alcántarako santuarekin.
‎Desira horietaz ik. 15, 14.
‎Eta laguntzen zigutenengan Jaunak hainbesteko garra jartzen zuelarik, bakoitzak bere gauza balitz bezala hartzen zuen, hartan beren bizia eta ohorea jokoan balituzte bezala, eta ez zihoakien gehiago Jauna zerbitzatzen zen gauza zela uste izatea baizik. Argi agertu zen Haren Maiestateak lagundu egiten ziola aipatu dudan maisuari, apaizari, asko laguntzen zidanetakoa zenari; hau Gotzainak bere aldetik jarri zuen eratu zen batzar nagusi batean, eta bera bakarrik zen gainerako guztien aurka eta azken batean baretu zituen baliabide batzuk proposatuz; hori nahiko izan zen gelditu zitezen, baina baliabide horietatik bat ere ez zen nahiko izan geroago fundazioa desegiteko lehiara, hartantxe bizia jarrita, esaten den bezala, itzul ez daitezen. Jainkoaren zerbitzari hau izan zen abituak eman eta Sakramentu guztiz Santua jarri zuena, eta jazarpen handiak jasan behar izan zituen.
‎24 Ezer ere ez diren txikikeria hauekin, eta nahiko ezereza naiz ni, horiek pena ematen baitzidaten, apurka apurka ekintzak burutuz doaz.
‎Ez da gauza ziurra. Data horietan (), A. Baltasar ez zen Errektorea, Ministroa baizik (ik. 29, 5; 33, 8).
‎Hiru horietako bat ziur gaude A. Bañez zela; beste biak, ziur asko, A. Baltasar Álvarez eta Gaspar Salazar izango dira, edo, beharbada, Gaspar Daza. Liburuak Andaluzian zen San Joan Ávilakoren eskuetara ere iritsi luke.
‎Abagune honetara etorri ez banintz, esana dudanez?, ez dakit nola egin zitekeen. Izan ere, tarte laburrean izan zen hemen gizon santu hau, ez dut uste zortzi egun izan zirenik ere, eta horietan ere oso gaixo, eta orain dela oso gutxi eraman du Jaunak berarekin. Haren Maiestateak arazo hau konpondu arte gorde izan duela dirudi, egun asko direlarik, ez dakit bi urte baino gehiago ez ote diren?
‎(15 kap. B.A.C. argitaletxeko liburutik, 1956, 517 eta 519 orr.). Teresak Leonen argitaraturiko gaztelaniazko bertsioan irakur zitzakeen pasarte horiek . Hitz joko horiek Osunaren Tercer Abecedario delakoan ere irakur zitzakeen (5 liburukia, 2 kap.).
‎Teresak Leonen argitaraturiko gaztelaniazko bertsioan irakur zitzakeen pasarte horiek. Hitz joko horiek Osunaren Tercer Abecedario delakoan ere irakur zitzakeen (5 liburukia, 2 kap.).
‎10 kapituluan etenda utzi zuen, otoitz graduen tratatu txikiari ekiteko (11 kapitulutik 21, era); Jainkoak bere arima otoitz era haietan jarri zuenez gero, barruak eskatzen zion esperientziaz bizi izan zituen egoera haien berri emanez gainera, teoriazko irakaspen hura ematea. Gero esango du, kapitulu horiek argigarriak izango direla etortzekoak zirenak hobeki ulertzeko.
‎Bere izen eta guzti aipatzen duen lehen pertsonaia garaikidea; geroago aipatuko du San Pedro Alcántarako ere. 1554ko ekainean Kristoren Gorputz Odol Santuen zortziurreneko sermoiak predikatu zituen Ávilako katedralean; egun horietan izango zen lehen aldiz Teresarekin.
‎Berezko dohainak aipatzen ditu hemen, itxura ederrekoa eta harremanetan atsegina izatea, berak ongi baitzekien dohain horiek zituena.
‎22 Jaunak ez beza nahi ni horietako bat izatea, baizik eta lagundu diezadala Haren Maiestateak atsedentzat hartzen atsedena dena, eta ohoretzat ohorea dena, eta atsegintzat atsegina dena, eta ez guztia atzekoz aurrera, eta puies bat deabru guztientzat!, haiek beldur izango baitidate niri. Ez ditut ulertzen beldur hauek:
‎Zer da hau? Bada, zalantzarik gabe, beldur handiagoa diedala nik deabruaren beldur direnei deabruari berari baino; izan ere, hark ezin diezadake ezer egin; beste horiek , ordea, batez ere aitor entzuleak badira, kezka handiak sorrarazten dituzte, eta zenbait urtetan hain neke handiak igaro behar izan ditut, non orain harriturik bainago nola eraman ahal izan ditudan. Bedeinkatuaizan bedi Jauna hain benetan lagundu didalako!
‎4 Hasieretan izan nuen aitor entzule batek aholku hau eman zidan: espiritu ona zela ziurtaturik zegoenez gero, isilik egoteko eta ez emateko inori horien berri, gauza horiek isilik gordetzea hobe zela eta. Niri ez zitzaidan gaizki iruditu, aitor entzuleari haiek esaten nizkion bakoitzean hain biziki sentitzen nuen eta hain handia zen nire lotsaria, non bekatu astunak aitortzean baino askoz gehiago sentitzen bainuen batzuetan; batez ere grazia handiak zirenean, ez zidatela sinetsiko uste izaten nuen eta nitaz irri egiten zutela.
‎4 Hasieretan izan nuen aitor entzule batek aholku hau eman zidan: espiritu ona zela ziurtaturik zegoenez gero, isilik egoteko eta ez emateko inori horien berri, gauza horiek isilik gordetzea hobe zela eta. Niri ez zitzaidan gaizki iruditu, aitor entzuleari haiek esaten nizkion bakoitzean hain biziki sentitzen nuen eta hain handia zen nire lotsaria, non bekatu astunak aitortzean baino askoz gehiago sentitzen bainuen batzuetan; batez ere grazia handiak zirenean, ez zidatela sinetsiko uste izaten nuen eta nitaz irri egiten zutela.
‎Kontuan izan, esaten dudan hau ez dela lipar bat ere esan litekeenarekin konparatuz; ikuste era hau eta Jainkoak arimari egiten dion mesedea aditzera emateko beharrezkoa dena bakarrik dago esana; baina ezin esan dezaket Jaunak bere sekretu eta handitasunak aditzera ematen dituenean sentitzen dena, hemen atsegintzat hartzen direnen hain gainetik den atsegina, non arrazoiz gorrotarazten baitizkio bizitzako atseginak, guztiak batera simaurra besterik ez direnak. Higuingarri da konparatzeko hona ekartzea ere, amaierarik gabe haietaz gozatzeko izan arren, eta Jaunak ematen dituen beste horietakoa guretzat prest duen ibai handi joritik tantatxo bat besterik izan ez arren.
‎bera irtengo zen galtzen. Honetan erabakia hartuz eta Jainkoari lagun ziezadala etengabe eskatuz, egun batzuetan esandakoa egiten saiatuz, nire arimak ez zuela indarrik ikusi nuen berak bakarrik halako perfekzioz aurrera egiteko, gauza batzuetara zaletua nintzelako; horiek guztiz txarrak izan ez arren, guztia hondatzeko nahikoa ziren.
‎Nik ez diot hau esatearren bakarrik, izan ere, txikikerietan luzatzen naizela dirudi, eta horiek hain zerikusi handia dute arima bat aurrera egiten hasteko eta hura hegan egitera ateratzeko (oraindik, esan ohi den bezala, ez du lumarik), non inork ez bailuke sinetsiko, hortik igaro denak izan ezik. Eta berorrek askori on egitea itxaro dudalako Jainkoagan, hementxe diot, nire osasun osoa hark ni sendatzen jakitetik eta apaltasuna eta nirekin karitatea izatetik, eta ez nintzela guztiz zuzentzen ikustearen sufrimendutik izan zela.
‎11 Gozotasunak diot benetan, jostaldi leun, sendo, inprimatu, atsegin, barea; arimaren deboziotxoei, malkoz eta bestelako sentimendu txikiz agertzen direnei, jazarpenaren lehen haizetxoak galtzen baititu loretxo hauek, hauei ez diet debozio izenik ematen, hasiera onak eta sentimendu santuak badira ere, baina ez dira espiritu onaren edo txarraren ondorioak zehazteko. Eta honela egoki da beti kontu handiz ibiltzea, izan ere, otoitzean deboziotxo horietara baino aurrerago iritsi ez diren pertsonak, erraz izan daitezke engainatuak ikuskariak edo errebelazioak izanez gero.
‎Edo arima honek nahi du ulertu ala ez: ulertzen duenari iheska ari bada eta ezer ulertzerik inola ere nahi ez badu, beldurrak eta beste arrazoi batzuk tarteko, gauza horiek gabe otoitzean soseguz egon ahal izateko, zer dela-eta eman hainbeste leku adimenari arrazoiak molda ditzan. Horretarako denbora behar da.
‎6 Gogor egin nahi nuenean, iruditzen zitzaidan hain indar handiek altxatzen nindutela oinen azpitik gorantz, non ez baitakit zerekin konparatu, espirituko beste gauza horiek baino askoz ere oldar handiagoz zelako, eta horrela zati zati eginda geratzennintzen; izan ere, borroka latza da eta, azken batean, gutxi balio du Jaunak nahi duenean, haren ahalmenaren aurka ez baitago ahalmenik. Beste batzuetan nahikotzat ematen du mesede egin nahi digula eta Berak ez digula huts egiten guk ikustea, eta apaltasunagatik gogor egiteak, guztiz onartzeak bezalakoxe ondorioak uzten ditu.
‎8 Gauzetatik askatze bitxi bat ere uzten du, nik nola den esan dudana. Uste dut esan dezakedala nolabait desberdina dela,, diot, espiritu hutsezko beste gauza horiek baino gehiago?; izan ere, espirituari dagokionez gauzetatik guztiz askaturik daudenez gero, hemen badirudi gorputzak berak egitez betetzea nahi duela Jaunak, eta lurreko gauzekiko desadostasun berri bat gertatzen da, eta bizitza oso nekagarria da.
‎Nire irrika guztia orduantxe hiltzea da. Ez naiz gogoratzen garbitokiaz, ezta egin ditudan bekatu handiez ere; horiengatik infernua merezi nuen. Guztia ahazten zait Jainkoa ikusteko irrika biziaz; eta eremu eta bakardade hura hobea iruditzen zaio arimari munduko lagunarte guztiak baino.
‎21 Honetan luze eta zabal jardun dut, Jaunak orain toki honetan mesede hauek egin dizkien pertsonak badirela dakidalako, eta haien gidari direnak ez badira horretatik igaro, beharbada, liluramenduan hilda bezala egon behar dutela irudituko zaie, batez ere letradunak ez badira, eta penagarria da zenbat sufritzen den gauza horiek ulertzen ez dituzten aitor entzuleekin, geroago esango dudanez. Beharbada, nik ez dakit zer esaten dudan.
‎8 Bada, Jainkoaren espiritutik datozen liluramenduek eragiten dituzten ondorioak esanik?, egia da, ondorio handiagoak edo txikiagoak direla. Txikiagoak diot, hasieran, ondorio horiek eragin arren, ez daudelako egintzekin esperimentatuak, eta horrela ezin daiteke jakin dituenik. Eta perfekzioa haziz doa eta amaraunaren oroipena egon ez dadin saiatuz, eta horrek bere denbora behar du.
‎Eta horrela, Jaunak mesede eginda errukarri hau iritsi den otoitz gauzetara iritsi diren pertsonarik balego, eta asko egon behar dute? eta, bide okerretik dabiltzala uste izanik, gauza horiek nirekin tratatu nahi balituzte, Jaunak lagundu biezaio bere zerbitzariari bere egiaz aurrera egin dezan.
‎...honetan arima hain erraldoirik sarri ume izatera eta bularra hartzera itzuli beharra ez duenik (eta hau ez bedi sekula ahantz; beharbada, gehiagotan esango dut, garrantzi handikoa baita); izan ere, ez dago otoitz egoera hain gorenik, hasierara itzuli beharra izango ez denik, eta bekatu eta norbere buruaren ezagutza honetan dago, otoitzaren bide honetan, janari guztiak jan behar diren ogia, janari horiek direnik eta finenak izanda ere, eta ogi hau gabe ez legoke mantentzerik; baina neurriz jan behar da; arima batek bere burua errenditua ikus dezanean, bere aldetik ez duela gauza onik argi uler dezanean eta hain Errege handiaren aurrean bere burua lotsatua ikus dezanean eta zein gutxi ordaintzen dion eta zenbat zor dion, zertan alferrik eman denbora hemen?, Jaunak aurrean jartzen dituen beste gauz...
‎Eta beren ahultasun eta gaiztakeriagatik eta beren izaera kaskar eta miserableagatik erortzen badira, ni erori nintzenez, beti gogoan izan dezatela galdu zuten ontasun handia, eta susmoz eta beldurrez ibil daitezela (badute motiborik eta), otoitzera itzultzen ez badira, gero eta txarrago joango baitira. Izan ere, honi esaten diot nik egiazko erortzea, hain ondasun handia lortu zuen bidea gorroto izateari, eta arima hauekin ari naiz hitz egiten; ez dut esaten Jainkoa irainduko ez dutenik eta bekatuetan eroriko ez direnik, arrazoizkoa izan arren mesede hauek hartzen hasi dena horietatik gordetzea, baina ezerezak gara. Biziki ohartarazten dudana hau da:
‎Pentsatu behar dugu Jaunak gauza horiei ez diela begiratzen; gure ustez hutsegiteak izan arren, ez dira. Badaki Haren Maiestateak gure ezerezaren eta berezko izaera behekoaren berri guk geuk baino hobeki, eta badaki arima hauek jadanik Bera izan nahi dutela beti pentsamenduan eta maitatu nahi dutela.
‎Eta eguraldi aldaketek eta aldarteen gorabeherek sarrieragiten dute bere errurik gabe nahi lukeena ezin egin izatea, eta era batera edo bestera sufritzea. Eta une horietan zenbat eta gehiago behartu nahi den, txarrago da eta gehiago irauten du gaitzak; joka bedi, bada, zuhurtasunez, noiz den horregatik ikusteko, eta ez, arren, ito arima gaixoa. Kontura bitez gaixoak direla.
‎1 Aurreko kapitulu honetan adierazi nahi izan dudana, beste gauza batzuetara barreiatu banaiz ere gauza horiek beharrezkotzat ditudalako, hau zen:
‎Beraz, aipatu dudan urte horretan izan ezik, hogeita zortzi urte dira otoitz bizitzari hasiera eman niola eta, horietatik hamazortzi urte baino gehiago Jainkoarekiko eta munduarekiko harremanen borroka eta tirabira artean igaro ditut. Orain esateko gelditzen zaizkidan gainerakoetan, aldatu egin zen gerraren arrazoia, gerra txikia izan ez bada ere; baina, neure ustez behintzat, Jainkoaren zerbitzuan egonik eta munduko huskeriaz jakinaren gainean, guztia izan da leunagoa, gero esango dudanez.
‎Ziurtzat dut Jaunak hamabost egun lehenagotik adierazi ziola ez zela biziko; izan ere, egun horien aurretik , gaizki egon arren, ez zuen hala zegoenik uste; gero, hobekuntza izan eta medikuek hala dela esan arren, ez zuen jaramonik egiten, bere arima ordenatzeaz arduratu baizik.
‎19 Orain iruditzen zait itsasoz haize leun batek lagundurik ibiltzea bezala, asko ibiltzen dela nola dabilen ulertu gabe; izan ere, beste era horietan ondorioak hain handiak direlarik, arimak ia ikusi egiten du bere hobekuntza. Desirak irakin bizian dira eta arima ez da sekula ere asetzen.
‎13 Bada, aipatu dudan aita honi, beste gauza batzuk bezala, Jaunak eman dio-eta, ikasketaz ahal izan duen guztia ikasten saiatu da, izan ere, oso jakintsua da? eta esperientziaz ulertzen ez duena esperientzia duenagandik jakiten du, eta honekin batera Jaunak laguntzen dio fede handia emanez, eta horrela onura handia atera du beretzat eta arima batzuentzat, eta nire arima da horietako bat; Jaunak bazekien nik neure burua neke lan artean ikusiko nuela-eta, ni gidatzen ninduenetako batzuk berarekin eraman behar zituenez gero, beste batzuk hemen gera daitezela erabaki zuela dirudi, hainbeste lanetan lagundu didatenak eta on handia egin dutenak. Jaunak ia guztiz aldatu du, bere burua ia ez ezagutzeraino, nolabait esateko?
‎18 Ez dut uste gauza gehiago agertzea komeni denik orain. Geroago, berorrek ongi baderitzo, gauza horien jakitun dago eta, jar daitezke Jaunaren aintzarako. Esan ditudan etxe honen profeziak, eta etxe honetaz eta beste gauza batzuez esango ditudanak, guztiak bete dira.
‎liluramenduak, ikuskariak, barne hizketak. Kezka sortu zioten horiek , ezohikoak eta ugariak zirelako. Beldur zen guztia bere irudipena ez ote zen izango edota deabruaren engainua.
‎Beldur zen guztia bere irudipena ez ote zen izango edota deabruaren engainua. Duda muda horiek uxatu eta barneko ilunean argi egin nahirik, konfiantzazko bi gizonengana jo zuen: Gaspar Daza apaizagana eta Frantzisko Salcedo laikoagana.
‎Estilo bere berea zuen. Berezkoaz gainera, irakurketa horietatik sortuko zitzaion idazteko erraztasuna, harrigarria baitzuen, haren biografoek diotenez. Umetan zaldun liburu atsegin eta bizi bat idatzi omen zuen, baina ez da horren aztarnarik geratu?
‎Aholku horiek gorabehera, Bizitza Liburuaren kopia ugari egin ziren; batzuk, jakina, aitor entzuleentzat, beste batzuk moja oinutsen onerako, eta beste batzuk Gaztelako andere handikien jakin mina asetzeko. Andere handiki haietako bat Ana Mendoza zen, Eboliko Printzesa tituluaz ezagunagoa zena, emakume geldiezin, alditsu eta agindu gurakoa.
‎Azken batean, joan nintzen eta baita Andre Marianeko etxeetara ere, baina ez erosteko asmoaz, beste etxekoari bere etxea erostea baino beste erremediorik ez genuela iruditu ez zekion baizik; eta esan dudan bezalako itxura txarra hartu nion eta hara zihoazen gainerakoek ere bai; horregatik, orain harritzen naiz nola hartu genion hain itxura txarra. Eta horrela, beste etxera joan ginen, jada hura baino besterik ez zela izango erabakiz; eta zailtasunak aurkitu arren, aurrera egiten genuen, zailtasun horiek erremedio txarra bazuten ere, izan ere, eliza egin ahal izateko, eta ez hain ona gainera, etxeak bizitzeko zuen alderdi ona hartu behar zen.
‎Hau gogoan nerabilela eta ez joatera osoan jarririk nengoela, Jaunak hitz hauek esan zizkidan, eta hortik atera nuen oniritzia emana zela harrezkero: Ez egin jaramonik hotz horiei , Neu naiz benetako beroa eta.Deabruak indar guztiak erretzen ditu fundazio hura eragozteko. Erre itzazu zuk zeureak nire alde egin dadin, eta ez geratu pertsonalki joan gabe, on handia egingo du-eta.
‎Biziki hazi zitzaion horretarako gogoa eta bakarrean Jainkoaz gozatzeko lekura joan eta penitentzia egiteari emateko gogoa, inork horretan eragozpenik jarri gabe. Honetaz bere aitor entzuleekin hitz egiten zuen eta ez zioten uzten; izan ere, mundua zuhurtasunez jokatzera dago eta ia ahaztuak ditu basamortuetan bizi ziren gizon eta emakume santuei Jainkoak egin zizkien mesedeak; beraz, ez naiz harritzen horiek zentzugabekeriatzat jotzea. Baina Haren Maiestateak egitez bete daitezen, benetako desirei lagundu gabe uzten ez dienez gero, lagundu gabe uzten ez dituenez gero, aita frantziskotar batekin, frai Frantzisko Torres izenekoarekin, aitortu zedila nahi izan zuen; nik oso ongi ezagutzen dut hura, eta santutzat dut; urte askoan bizi da penitentzia eta otoitz gar biziz eta jazarpen handiekin.
‎22 Fundazio hauek idazten hasi nintzen Jesusen Lagundiko aita Ripalda maisuaren aginduz, hasieran esan dudanez?; garai hartan Salamancako Ikastetxeko errektorea zen eta orduan ni harekin aitortzen nintzen. Han dagoen San Jose aintzatsuaren monasterioan nengoela, 1573 urtean, idatzi nituen haietako batzuk, eta zeregin ugari nituelako utzi egin nion idazteari, eta ez nuen idazten jarraitu nahi, ordurako ez bainintzen aitortzen harekin toki desberdinetan bizi ginelako, eta baita idatzi dudanak lan handia ematen didalako eta nekagarri zaidalako ere, nik beti agindua betetzearren eginik, neke horiek ontzat ematen baditut ere. Erabaki honetan sendo nengoela, aita komisario apostolikoak agindu zidan (orain frai Jeronimo Gracián maisua da kargu hori duena) amai nintzala fundazioak.
‎Ziurtzat jo daiteke egia osoa esango dela, ezer gehitu gabe, nik dakidala, gertatu den bezala baizik. Izan ere, oso garrantzi txikiko arazoan nik ez nuke gezurrik esango munduko ezergatik ere; gure Jauna goretsia izan dadin idazten den honetan, kontzientziako zama handia izango nuke, eta uste izango nuke, ez denbora alferrik ematea dela soilik, baita Jainkoaren gauzekin engainatzea, eta gauza horien bidez Hura goretsia izan beharrean, iraindua dela ere. Haren Maiestateak ez beza nahi bere eskutik uztea nik halakorik egin dezadan.
‎8 Ez da pertsona hau soilik, beste batzuk ere ezagutu baititut zori berekoak, urte batzuetan, urte askotan, ikusi gabe nituenak; eta urte horietan zertan jardun zuten galdeturik, obedientziazko eta karitatezko zereginetan izan zen dena. Bestalde, espirituzko gauzetan hain aurreratuak ikusiz, harri eta zur uzten ninduten.
‎Nik neuk diotsuet, gozotasuna falta delako, ez zaretela esandako bat egitea lortzeko prestatu gabe geratuko, hau da, nire borondatea Jainkoarenarekin uztartzea den bat egitea. Hauxe da nik gogoan dudan eta guztientzat nahi nukeen bat egitea, eta ez bat egite izena eman izan dieten gozotasun handiko murgiltze horietakoa ; eta hala izango da esan dudan honen ondoren badator. Baina liluramendu horren ondoren, obedientzia gutxi eta norbere borondatea geratzen badira, nik uste dut, arima bere buru estimuarekin bat eginik egongo dela, eta ez Jainkoaren borondatearekin bat eginik.
‎1. Ez uste izan, ene alaba, bat egitea nire ondo ondoan egotea denik, iraintzen nautenak ere halaxe baitaude, ni maite izan ez arren; ez datza otoitzeko gozotasun eta gustuetan, goi gradukoak badira eta nireak badira ere; askotan horiek bitartekoak dira arimak erakartzeko, grazian egon ez arren?. Espiritua goi goian nuela nengoen ni hau aditzen nuenean.
‎Eta honela, noski, ordu eta erdi egongo nintzen bildurik, gutxi gorabehera. Tarte horretan esan zizkidan hitz horiek eta gainerako guztia. Ez zitzaidan gogoa barreiatzen, ezta ez dakit non nengoen ere, eta hain poz handiaz, non ez baitakit esaten ere, eta burua ongi geratu zitzaidan, harri eta zur eginik uzteraino, eta sufritzeko gogo biziaz.
‎hitzak pelegrin edo beilari adieraz gainera, txiroa, pobrea ere esan nahi du, eta adiera honetan darabil hemen Teresak. Euskaraz ere hitz horrek bi adiera horiek , behintzat, baditu. Pixka bat lehenago, ez zuela etxerik esan du, ezta zurikorik ere erosi ahal izateko.
‎Orduen Liturgiako liburuan gordetzen zuen Teresak berarentzat garrantzitsua zen idazki autografo hau. San Martinen jai eta zortziurrenarekin lotzen du, bere santu kutunenetakoa zuelako eta hainbat grazia mistiko izan zituelako data horietan . Bera hunkitu zuena santu honen bizitzako azken uneko jarrera izan zen.
‎Originalean aldaera txikiak nabari dira batetik bestera eta, horregatik, Monte Carmeloko argitalpenean biak datoz; azken hau letra etzanaz. Euskarara itzultzean ezabatu egiten dira diferentzia txiki horiek , gehienbat gaztelaniazko estiloari dagozkionak baitira. Beraz, hemen letra normalaz datorrenaren itzulpena emango dugu soilik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horiek 340 (2,24)
horiei 63 (0,41)
horietan 50 (0,33)
horien 37 (0,24)
horiekin 18 (0,12)
horietako 18 (0,12)
horietatik 18 (0,12)
horietaz 16 (0,11)
Horiek 8 (0,05)
horiengatik 6 (0,04)
horietarako 5 (0,03)
horien artean 4 (0,03)
horien bidez 4 (0,03)
horien mende 4 (0,03)
horiei buruz 3 (0,02)
horietakoa 3 (0,02)
horietara 3 (0,02)
horiek gabe 2 (0,01)
horien alde 2 (0,01)
horien arabera 2 (0,01)
horiengandik 2 (0,01)
horientzat 2 (0,01)
Horietatik 1 (0,01)
horiekikoa 1 (0,01)
horien aldeko 1 (0,01)
horien artekoa 1 (0,01)
horien aurrean 1 (0,01)
horien aurretik 1 (0,01)
horiena 1 (0,01)
horienak 1 (0,01)
horienei 1 (0,01)
horiengan 1 (0,01)
horienik 1 (0,01)
horietakoak 1 (0,01)
horiez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
horiek ere 22 (0,14)
horiek ez 20 (0,13)
horiek egin 13 (0,09)
horiek bat 11 (0,07)
horiek esan 10 (0,07)
horiek baino 9 (0,06)
horiek ukan 9 (0,06)
horiek eman 7 (0,05)
horiek hain 7 (0,05)
horiek ikusi 7 (0,05)
horiek antzeko 6 (0,04)
horiek etorri 6 (0,04)
horiek jainko 5 (0,03)
horiek ni 5 (0,03)
horiek on 5 (0,03)
horiek amaitu 4 (0,03)
horiek kontu 4 (0,03)
horiek ongi 4 (0,03)
horiek asko 3 (0,02)
horiek behin 3 (0,02)
horiek berri 3 (0,02)
horiek beti 3 (0,02)
horiek bezala 3 (0,02)
horiek bidali 3 (0,02)
horiek egon 3 (0,02)
horiek eraman 3 (0,02)
horiek gu 3 (0,02)
horiek jaso 3 (0,02)
horiek osasun 3 (0,02)
horiek oso 3 (0,02)
horiek poz 3 (0,02)
horiek sartu 3 (0,02)
horiek tratatu 3 (0,02)
horiek zer 3 (0,02)
horiek Beatriz 2 (0,01)
horiek aita 2 (0,01)
horiek arima 2 (0,01)
horiek atsegin 2 (0,01)
horiek bera 2 (0,01)
horiek besterik 2 (0,01)
horiek deabru 2 (0,01)
horiek erabili 2 (0,01)
horiek erremedio 2 (0,01)
horiek erru 2 (0,01)
horiek esku 2 (0,01)
horiek galdu 2 (0,01)
horiek gertatu 2 (0,01)
horiek gorde 2 (0,01)
horiek guzti 2 (0,01)
horiek hura 2 (0,01)
horiek idatzi 2 (0,01)
horiek izen 2 (0,01)
horiek jan 2 (0,01)
horiek kontsolatu 2 (0,01)
horiek lagundu 2 (0,01)
horiek neu 2 (0,01)
horiek nola 2 (0,01)
horiek ordaindu 2 (0,01)
horiek otoitz 2 (0,01)
horiek saihestu 2 (0,01)
horiek soilik 2 (0,01)
horiek sortu 2 (0,01)
horiek ulertu 2 (0,01)
horiek utzi 2 (0,01)
horiek uxatu 2 (0,01)
horiek zenbat 2 (0,01)
horiek A. 1 (0,01)
horiek Granada 1 (0,01)
horiek Lorenzo 1 (0,01)
horiek Madril 1 (0,01)
horiek Maria 1 (0,01)
horiek Osuna 1 (0,01)
horiek Palentzia 1 (0,01)
horiek Teresa 1 (0,01)
horiek abitu 1 (0,01)
horiek adierazi 1 (0,01)
horiek adimen 1 (0,01)
horiek adinako 1 (0,01)
horiek ahalegin 1 (0,01)
horiek airatu 1 (0,01)
horiek aitor 1 (0,01)
horiek aitortu 1 (0,01)
horiek argibide 1 (0,01)
horiek argigarri 1 (0,01)
horiek ari 1 (0,01)
horiek arin 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
horiek ez ukan 3 (0,02)
horiek antzeko beste 2 (0,01)
horiek baino handi 2 (0,01)
horiek bat ere 2 (0,01)
horiek besterik ez 2 (0,01)
horiek deabru jarri 2 (0,01)
horiek eman berori 2 (0,01)
horiek ez egon 2 (0,01)
horiek osasun ongi 2 (0,01)
horiek otoitz eskatu 2 (0,01)
horiek A. Domingo 1 (0,01)
horiek abitu har 1 (0,01)
horiek adierazi jainko 1 (0,01)
horiek adinako agudezia 1 (0,01)
horiek ahalegin egin 1 (0,01)
horiek aita eduki 1 (0,01)
horiek aita hauek 1 (0,01)
horiek aitor entzule 1 (0,01)
horiek amaitu han 1 (0,01)
horiek amaitu ikusi 1 (0,01)
horiek antzeko egon 1 (0,01)
horiek argibide men 1 (0,01)
horiek arima bake 1 (0,01)
horiek arima kontakizun 1 (0,01)
horiek arin iruditu 1 (0,01)
horiek asko ekin 1 (0,01)
horiek asko estutu 1 (0,01)
horiek asko idatzi 1 (0,01)
horiek atsegin hartu 1 (0,01)
horiek atsegin pixka 1 (0,01)
horiek baino asko 1 (0,01)
horiek baino aurrerago 1 (0,01)
horiek baino gehiago 1 (0,01)
horiek baino hobe 1 (0,01)
horiek baino nekagarri 1 (0,01)
horiek baino zer 1 (0,01)
horiek bat esan 1 (0,01)
horiek bat haiek 1 (0,01)
horiek bat jarri 1 (0,01)
horiek bat ziur 1 (0,01)
horiek Beatriz espiritu 1 (0,01)
horiek Beatriz jainko 1 (0,01)
horiek bera bezain 1 (0,01)
horiek bera premia 1 (0,01)
horiek berri jakin 1 (0,01)
horiek berri lehenago 1 (0,01)
horiek beti atera 1 (0,01)
horiek beti gorde 1 (0,01)
horiek beti hidropesia 1 (0,01)
horiek bezala hura 1 (0,01)
horiek bidali erremediatu 1 (0,01)
horiek egin nahi 1 (0,01)
horiek egin norbera 1 (0,01)
horiek egin ukan 1 (0,01)
horiek eman ezan 1 (0,01)
horiek eraman indar 1 (0,01)
horiek ere asko 1 (0,01)
horiek ere bai 1 (0,01)
horiek ere eman 1 (0,01)
horiek ere gorde 1 (0,01)
horiek ere horrelako 1 (0,01)
horiek ere idatzi 1 (0,01)
horiek ere joan 1 (0,01)
horiek ere kendu 1 (0,01)
horiek ere ni 1 (0,01)
horiek ere oso 1 (0,01)
horiek ere pixka 1 (0,01)
horiek ere santutasun 1 (0,01)
horiek ere txar 1 (0,01)
horiek erremedio hobe 1 (0,01)
horiek erremedio txar 1 (0,01)
horiek erru gutxien 1 (0,01)
horiek esan behar 1 (0,01)
horiek esan egia 1 (0,01)
horiek esan ez 1 (0,01)
horiek esan ezagutu 1 (0,01)
horiek esan jakin 1 (0,01)
horiek esku muin 1 (0,01)
horiek etorri jakin 1 (0,01)
horiek etorri orrialde 1 (0,01)
horiek ez bideratu 1 (0,01)
horiek ez den 1 (0,01)
horiek ez eraman 1 (0,01)
horiek ez erori 1 (0,01)
horiek ez jaramon 1 (0,01)
horiek gorde ongi 1 (0,01)
horiek Granada bidali 1 (0,01)
horiek gu aitaren 1 (0,01)
horiek gu jaun 1 (0,01)
horiek gu prest 1 (0,01)
horiek guzti txar 1 (0,01)
horiek hain estu 1 (0,01)
horiek hain gartsu 1 (0,01)
horiek hain gauza 1 (0,01)
horiek hain koru 1 (0,01)
horiek hain ongi 1 (0,01)
horiek hain urruti 1 (0,01)
horiek hain zerikusi 1 (0,01)
horiek hura goretsi 1 (0,01)
horiek hura maiestate 1 (0,01)
horiek ikusi arima 1 (0,01)
horiek ikusi eran 1 (0,01)
horiek izen ebatsi 1 (0,01)
horiek izen on 1 (0,01)
horiek jainko erremedio 1 (0,01)
horiek jainko gorazarre 1 (0,01)
horiek jainko gorde 1 (0,01)
horiek kontu eman 1 (0,01)
horiek kontu ez 1 (0,01)
horiek kontu handi 1 (0,01)
horiek kontu hori 1 (0,01)
horiek lagundu ez 1 (0,01)
horiek lagundu nahi 1 (0,01)
horiek Lorenzo seme 1 (0,01)
horiek Madril egon 1 (0,01)
horiek Maria San 1 (0,01)
horiek neu goraintzi 1 (0,01)
horiek neu leku 1 (0,01)
horiek ni aita 1 (0,01)
horiek ni esan 1 (0,01)
horiek ni esku 1 (0,01)
horiek ni goraintzi 1 (0,01)
horiek ni tratatu 1 (0,01)
horiek nola ez 1 (0,01)
horiek nola jokatu 1 (0,01)
horiek on egin 1 (0,01)
horiek on eman 1 (0,01)
horiek on handi 1 (0,01)
horiek ongi berretsi 1 (0,01)
horiek ongi egon 1 (0,01)
horiek ongi eman 1 (0,01)
horiek ongi hazi 1 (0,01)
horiek ordaindu aurten 1 (0,01)
horiek ordaindu behar 1 (0,01)
horiek osasun otoitz 1 (0,01)
horiek oso hasiera 1 (0,01)
horiek oso santu 1 (0,01)
horiek oso serio 1 (0,01)
horiek Palentzia fundazio 1 (0,01)
horiek poz eman 1 (0,01)
horiek saihestu erremedio 1 (0,01)
horiek sartu ikusi 1 (0,01)
horiek sartu nahi 1 (0,01)
horiek soilik esku 1 (0,01)
horiek Teresa bera 1 (0,01)
horiek ukan ardura 1 (0,01)
horiek ukan bi 1 (0,01)
horiek ukan engainatu 1 (0,01)
horiek ukan ere 1 (0,01)
horiek ukan irten 1 (0,01)
horiek ukan kontsolamendu 1 (0,01)
horiek ukan oso 1 (0,01)
horiek ulertu ez 1 (0,01)
horiek ulertu ni 1 (0,01)
horiek zenbat gauza 1 (0,01)
horiek zer esan 1 (0,01)
horiek zer izen 1 (0,01)
horiek zer jardun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia