Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 268

2001
‎Ariketaren prozedura orrian ikusten den bezala, horren helburua entzutezko ulermena lantzean kontuan hartubeharreko zenbait printzipio eta irizpide azaldu eta eztabaidatzea zen. Ariketa horrekin ikasleei pasatu nien estatxa. Handik aurrera, ikastaroa bukatu arteko tartean, berek arduratu behar zuten asteroko ariketa hori prestatzeaz, bakarka nahiz binakalan eginez.
‎– Eskolen prestaketak ekarri duen lana onargarria dela aipatu dute irakasleek( horren inguruan ikasleak isilik egon dira, ezer gutxi baitakite irakasleokeskolatik kanpoko izan ohi ditugun neke eta buruhausteez). Hemen kasubi bereizi behar ditugu:
‎Maila horretan ikasleak estreinako harremana izango du hizkuntza berriarekin. Hori dela eta, hautatu duen ikas prozesuan aurrera egitea izango dugu helburunagusia.
‎Ezin izan daiteke, ordea, oraingoz, ikas eta irakasbide nagusi. Nahitaezko genuke horretarako ikasle irakaslerik gehienak euskaldun euskaldunduak izan litezen, ez onenean ere euskalduntzen ari direnak.
2002
‎Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritzak, euskaraz irakasteko eta euskara irakasteko lanean gero eta hobeto joan arren, horrekin ikasleek euskaraz eta egoki egitea ez dela ziurtatzen ikusirik, programa sorta bat eratu du, hain zuzen, Euskara Zerbitzuko «NOLEGA Aurkezpen Txostena» honetan bildua dagoena. Normalizazio Legearen Garapena esan nahi dute sigla horiek, eta izen hori daraman atalaren egitekoa bi arlo nagusitan gauzatzen da:
‎Unibertsitatean, behiala terminologian erabiltzen zen gehiegikeria ari da gainditzen azken urteotan; aipuen gehiegikeria, alegia. Horrek ikaslea eta irakurlea aldendu egin baititu.
‎Azken hauen kasuan, euskalduntze prozesua mantsoagoa izan zen, eta beti ere erdarazko lerroa mantenduz, aurrekoetan ez bezala. Euskararen ezarrera 1981ean hasi zen, berau irakasgai gisa hartuz; baina sistema horrek ikasleak euskalduntzeko bere ezintasuna azaldu zuen.Bestetik, Donostiako eta Bilboko Eskolen kasuan posible zen 1982tik aurrerakarreraren ikasgai gehienak euskaraz jasotzea. Gasteizko Irakasle eskolan EuskalFilologia, Euskal Herriko Historia eta Euskal Literaturari buruzkoak baino ez zirenirakasten euskaraz.
‎Inkestaren fidagarritasun faktore modura agertzen da ikasleen datua. Izan ere, euskal ikasleek %73an egiten baitute euskaraz hierarkian gorago daudenekin, hauda, gehienetan beren irakasleekin eta, gutxiagotan, ikastegiko arduradunekin.Portzentaje hori ikasleen arteko komunikazioaren ia berdina da (%71).
‎Bukaeran, ordea, %40/ 60 datuak gelditu dira portzentajeetan. Bilakaera horretan, lanbide heziketak Euskal Herrian duen euskalduntze gradu kaxkarrak ere badu bere eragina, mota horretako ikasleen matrikulazioak erdal lerroaindartu baitzuen.
‎Eta azkenik, euskararen jakintzari dagokion, ustezko? maila horretan ikasleek hutsuneak ote dituzten arakatubehar da. Oro har, ikasle horien hutsunerik nabarmenena euskararen mintzamenadenez, gehienbat mintzamena lantzen dihardute euskarazko klase orduetan.
‎Hau da, erabiliko ditugun zifrak ez dira benetako ikaslefisikoak. Ikasle batek bost irakasgai ikasten badabil, bost aldiz zenbatuko dugu, titulazio edo maila horren ikasle kopurua sortzeko.
‎Ezin esan daiteke, ordea, oraingoz, ikas eta irakas-bide nagusi. Nahi ta ezkogenuke hortarako ikasle irakaslerik gehienak euskaldun euskaldunduak izan litezen, ez onenean ere euskalduntzen ari direnak» (JAKIN, 1977, 1 zkia, 32 or.).
‎Gaitasunaren kontzeptua trebetasun linguistikoenari estuki atxikita letorke, hori bai, aintzat hartzen da horretarako ikasleak hizkuntza baliabidehainbaten jabe behar duela izan.
‎ikasturtean, ikasleek ordutegi zehatz baten barruan hartu ahaldituzte saioak eta proposamen horrek ikasleen eskariak ditu oinarri.
‎Arazo puntuala eta konpongarria da, eta, Hezkuntzak adierazi zuenez, ez da berriz gertatuko. Neurri hori ikasleak onartzeko prozesuan ere aplikatuko da. Gaur egun, lehentasunezko irizpideen arabera arautzen da hori —zuzendaritza taldeak aplikatzen ditu, dagokion hezkuntza administrazioaren araudiaren arabera—:
2003
‎Horretarako teknologi berrien erabilera, zerbitzu eta produktu espezializatuak eta abar eskaini behar dira. Horrek ikasleak mantentzea edo jaitsiera gelditzea ekarriko duela uste da. Eskola orduak murriztea ere ikasle gehiago erakartzeko bidea dela dio Bideragarritasun Planak, baina euskaltegi pribatuek, oraingoz, hori eskaintzeko muga bat dute; diru laguntzak ematerakoan HABEk ez ditu aintzat hartzen astean 8 ordu baino gutxiago jasotzen dituzten taldeak, egunean bi ordukoak izan behar dute gutxienez.
‎Egia da. Neure herritarra zan abade batek (orduan Arrietan egoan José Antonio Zamalloak) berak Altuberen lan horri egindako laburpena eskaini eustan, eta lagungarri ona izan neban hori ikasleentzat.
‎1976ko udaberri amaieran Leioako Zientzia Fakultateko ikasleen eta irakasleen euskararen ezagutza neurtzeko inkesta interesgarri bat plazaratu zen. Horren arabera ikasleen %4, 88k zekien euskaraz irakurtzen eta idazten eta beste %5, 66k zekien euskaraz mintzatzen; %13, 72k aitortzen zuen euskara apur bat bazekiela eta %17 ari zen euskara ikasten. Irakasleen artean, %6, 4 baino ez zen euskaraz zekiena eta %5, 5ek erdizka egiten zuen, %9 ikasten ari zen eta %88k ez zekien.
‎Izan ere, ikasleen kezka nagusiak epe motzean konpontzekoak ziren: kudeaketa demokratikoa eskatzen zuten eta horretarako ikasleek ikastetxeen zuzendaritzan parte hartzea; ikasketa planen erreforma; euskara unibertsitatean sartzea, horretarako euskarazko klaseak eskaintzea eta unibertsitateko hizkuntza ofizial bilakatzea, gaztelaniarekin batera; eta, azkenik, unibertsitate barruti osoa Hego Euskal Herriarentzat, bertako ikasleak bertan geldi zitezen110 UEUren eta eskakizun horien arteko tartea garbi ikusi zen hurren... Urruntze hori beste arlo batzuetan ere ikusi zen, esate baterako, UEUko sailburu gehienek unibertsitate ofizialarekin zuten harreman eskasean, beraien lizentziatura lortu ondoren.
‎Ikasle helduenen gutxieneko egonaldia bi astekoa izaten da. Ingelesa, frantsesa eta alemana ez ezik, mota horretako ikasleen interesa italiera, errusiera edo portugesa bezalako hizkuntzetan ere oinarritzen da.
2004
‎Izan ere, unibertsitatez bestelako irakaskuntzan diharduten maisuen %34 ez da gauza ordenagailu batean aritzeko erabiltzaile arruntak baliatzen duen bezala, eta %30ek bakarrik darabilte tresna hori ikasleekin.
‎Izagirrerentzat, maila horrek ikaslea trebatzen du informazio pertsonala eskatu eta emateko, helbideak galdetzeko, jatetxe, hotel, denda eta garraiobideetan lasai ibiltzeko eta antzeko funtzioetarako, komunikazioa mugatua izango dela eta akatsak izango dituela onratuta, beti ere.
‎Duela hilabete batzuk, Ikasleen Gaietarako Unibertsitate Sareko (Runae) dokumentu batek, Errektoreen Biltzarreko Batzar Nagusiak (CREU) onartutakoak, jarrera hori jasotzen zuen. Era berean, Unibertsitateko Koordinazio Kontseiluan, errektoreek beren ikuspuntuak adierazi zituzten, eta eredu horrek ikaslearentzat eta unibertsitate sistemarentzat berarentzat izan zitzakeen arriskuak azaldu zituzten. Dekretu horrek dio batxiler tituluak unibertsitatean sartzeko eskubidea ematen duela, baina gehitu du erakunde bakoitzak “prozedura” gehigarriak ezar ditzakeela ikasleak hautatzeko.
2005
‎Don Manuel Arresek, irakasleak? euskaraz hitz egiten harrapatzenzuen ikasleari eraztuna jartzen zion; eraztun hori ikaslez ikasle pasatzen zen, hutsegiteak egin ahala; gu, orduan, beldur ginen eraztuna poltsikoan zuen ikaskidearenganahurbiltzeko, izan ere, ikaskide hori nahita euskaraz mintza baitzitekeen gurekin, gurihutsegitea eginarazteko eta zoritxarreko eraztun hori guri emateko; eraztuna zuenariihes egiten genion; gauzak horrela, eraztunak helburu bikoitza betetzen zuen: eraztuna zuenari bakarrik sentia...
‎Europako Batasunak hezkuntza sistema bateratua bultzatzeko asmotan Bolognako Deklarazioa egin zuen eta Bolognako Prozesu horrek" eragin latzgarri ugari" ekartzen ditu, Ikasle Abertzaleak taldearen aburuz. Izan ere, aurten iada EHUn aldaketa batzuk sartzen hasi dira eta sindikatuaren arabera horrek ikasleei" izugarrizko eskubide urraketa" suposatu die. Horregatik, azaroaren 17rako Ikasle Abertzaleak erakundeak unibertsitateetan greba orokorra eta bestelako ikastetxeetan mobilizazio eguna deitu ditu.
2006
‎Hori dela eta, lan honek egundoko garrantzia du. Bateko, ukaezineko barne balioa du, zuzenbideko jardule guztientzat, euren jakintza-gaia edozein izanik ere, bai eta gai horretan ikasle direnentzat ere. Besteko, argitalpen honek bere ondoreak zabaltzen ditu beste arlo batzuetara ere.
‎Gainera, haurbatzuekin ez du tratamendu honek funtzionatzen. Portaera aldatzeko teknikak sariukigarriak erabiltzen ditu sarritan, eta horrek ikaslearen barne motibazioa gutxitudezakeela pentsatzen dute hezitzaile batzuek. Motibazioaren galeraz edo motibazioa gutxitzeaz hitz egitean, ikasleak lehendik nolabaiteko motibazioa baduelasuposatzen ari dira eta hori ez dago batere garbi.
‎Artikulu horrek ikaslearen datu pertsonalak aipatzen zituen.
‎Iragarritako programaren barruan, hitzaldiak eta mintegiak ere aurreikusten dira, sektoreko izen garrantzitsuen kontura. Ahal den neurrian, enpresa munduarekin duen harreman estu hori ikasleak lan mundurako sarbidea errazteko baliatuko da. Ikastaroaren zuzendaritzak lankidetza hitzarmen eta aurreakordio batzuk ditu, baita lan poltsa bat ere, sorkuntza azterlan nazional batzuekin.
‎• Gai hau, gaur egun, Kulturarteko Hezkuntzaren bidetik doa eta hori ari da apurka apurka nagusitzen ere Batasuneko estatu guztietan, deitura horrekin ikasle guztien artean elkarrenganako errespetua eta adigarritasuna sustatzera bideratutako hezkuntza praktiken multzoa aditzera emanez, ikasle horien jatorri kultural, linguistiko, etniko edo erlijiosoa kontuan hartu gabe noski.
‎Aspaldian jakin badakigu A ereduan eskolatzen diren ikasleek, eta ereduan ikasten duten askok, ez dutela euskara ondo ikasten. Hortaz, A ereduan ikasteko etorkinen joera horrek ikasle horien etorkizuna baldintza dezakeela eta beren gizarteratzerako oztopo bihur daitekeela aitor dezakegu, ondoren ikusi ahal izango dugunez.
2007
‎16 urte bitarteko ikasle multzoari erreparatzen badiogu, argi azaltzen da EAEn adin horretako gazteen euskararen ezagutza mailan izan den jauzia. Aldera ditzagun 1995 ikasturtean eta 2005 euskaltegietan aritu diren adin horretako ikasleen euskara maila (ehunekotan adierazita):
‎Baina argi dago, kurrikuluan esaten denez, ingurune ez euskaldunetan euskaltegiak eskaini behar diola ikasleari euskaraz aritzeko aukera. Horretarako ikasleari inguru berriak eskaintzeaz gain, bere ingurua ere euskalduntzen ahalegindu behar gara eta, aldi berean, ikaslearengan euskara erabiltzeko motibazioa piztu. Euskaltegian euskara maila egokia ematen lagundu behar zaio ikasleari, baina aldi berean, bere ingurunean eragin behar da.
‎Kurrikulu berriak bideari ematen dio garrantzia. Horretarako ikaslearen parte hartzea ezinbestekoa da. Ikas prozesua ikasleari begira egiten da.
‎Egunean ez du denbora asko emango ikasgai batekin; denbora hori ikaslearen adinaren araberakoa izango da (10 minutu gutxienez eta 30 minutu gehienez).
‎7 Lehia espiritu horrek ikasleak baztertu eta sailkatu egiten ditu, gizarteabera ere diruaren, adimenaren eta antzekoen arabera zatikaturik etasailkaturik dagoelako. Hezkuntzaren eta gizarte sailkatzailearen artekolotura, nagusiki, azterketa da.
‎Gero, gatazka aztertzeari ekingo diogu, eta horretarako ikasleen artekoelkarrizketa bultzatuko dugu. Elkarrizketak, besteak beste, honako hizpide hauekizan ditzake:
‎Hasteko, esan behar, lan honek Zuzenbide Fakultatean ematen den hautazko ogasunaren programaren zati handi bat betetzen duela eta beraz, Fakultate horretako ikasleentzat pentsatuta dagoela egina. Horrez gain, Ekonomia Fakultateetan ematen da honelako edukia duen Ogasun Publikoa eta beraz, zentro horietako ikasleak ere profita daitezke liburuxka honekin.
‎Hezkuntza jarduera horren aintzatespen bakarra da Hezkuntza Ministerioak prestakuntza kreditu bat ematea Olinpiadetako fase nazionalerako sailkatutako ikasle bat prestatu duten irakasleei, eta beste kreditu bat nazioarteko olinpiadetarako hautatutakoen prestatzaileei. " Irakasleak eskola asko eman behar ditu, ikasleei kasu egin, problemak prestatu, zalantzak argitu eta dena eskolako ordutegitik kanpo egin, eta kreditu hori ikasleak irabazleetako bat izanez gero baino ez dute jasotzen, zerbait egiten duten guztiei eman liekete, irabazten duten ala ez alde batera utzita". Prestatu ondoren, ikasleak azterketa beldurgarriari aurre egin behar dio, bi saiotan banatutako sei ariketa, RSMEk izendatutako epaimahai batek kalifikatuak.
‎Ikastetxean ikasitakoa euskaraz emateko gogoa sustatu eta idatzitako lanei gizarterako bidea ematea, horretarako ikasleen eta Nagusien arteko elkartasun orekatu eta praktikoa zainduz.J
2008
‎Gai horren barruan, ikastetxeen eremu erreala, legala eta zientifikoa erakusten saiatzen naiz ikasleei; nola atzeman daitezkeen ikastetxeen arteko berdintasun eta desberdintasunak; ikastetxeen izaera, antolamendua, zuzendaritza eta kudeaketa, ebaluaketa; hezkuntza elkartea... Eta, hori ikasleekin harreman zuzzenean egiteak metodologia egokia aurkitzea eskatzen du, garaian garaiko baliabideak erabiltzea, nahiz eta harreman hori, egun, nahiko birtual bilakatzen ari den zenbait kasutan. Ordea, eta ongi etorri bitez tresna berri denak:
‎Artikuluak Arrue ikerketa programaren baitan egindako ikerketaren berri ematen du. ikasturtean LMH6ko mailako ikasleen hizkuntza erabilera neurtu da jolaslekuan (1325 ikasle EAEko 50 ikastetxetan), eta erabilera hori ikasleen zein aldagairekin dagoen lotuen aztertu da.
‎Beraz, testuen lanketak beren egitura linguistikoaren tipologiaren arabera antolatzeko saiakera dago. Bertochik (1995) dioen moduan, era horretan ikasleek lortzen dute testu literarioak eta ez literarioak bereiztea; genero nagusietan idatzitako testuak desberdintzea; genero bakoitzaren arauak identifikatzea; eta, azkenik, generoen azterketarako bitarteko gero eta egokiagoak erabiltzea.
‎Hortaz, liburuak erakusten du Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultatearen kezka nagusia euskarari buruz, hau da, antolamendu juridikoaren batasuna aintzat hartu eta antolamendu oso hori abiapuntuan jartzea, zuzenbidearen terminologia, fraseologia eta diskurtsoa ere bateratsu joan daitezen hartzailearen eskuetara. Egiteko hori ikasle, irakasle eta erabiltzaile guztiek eskertuko dutelakoan nago.
‎Emaitzak onak izan baziren ere, diputatua harritu egin zen oso ikasle gutxi aurkeztu baitzirenetsaminetara. Arrazoia pizgarri falta zen, azken finean euskara azterketagainditzeak ez zuen inolako balio ofizialik, eta horregatik ikasle askok urteanzehar euskara ikasi arren, gero azterketaren tragoa ekiditen zuten. Auzia Diputazioan aurkeztuta, Arana Goirik, une hartan korporazio probintzialekokide izanik, lagundu nahi izan zuen, etsaminetan emaitza onenak lortzen zituzten ikasleei sari batzuk ematea proposatuz.
‎Hola Euzkadi egunkarian bertan astero orrialde bateko tartea utzi zieten Ikasle Batzakoei, euskal unibertsitateraren aldeko artikulu eta kanpainak aurkez zitzaten. Testuinguru horretan Ikasle Batzakoek Azkueri bigarren galdetegi bat luzatu zioten 1934 urtean, oraingoan besteak beste, euskarak unibertsitatean izan beharreko presentziaz galdetuz. Erantzuna Euzkadin publikatu zen:
‎Masterrerako ezarritako iraupena urtebetekoa izango da, 60 ECTS, nahiz eta kasu batzuetan ikasleak prestakuntza gehigarriko kreditu kopuru bat gainditu duen (gehienez 60 ECTS), egiaztatu duen prestakuntzaren eta aukeratu duen espezialitatearen arabera. Prestakuntza gehigarri hori ikasle bakoitzarentzat ezarriko da, eta espezialitateko berariazko eduki eta gaitasunak ikastera bideratuta dago, espezialitateari zuzenean lotutako titulurik ez duten ikasleentzat. Prestakuntza irakaslanean aritzeko behar diren trebetasunak hartzera bideratuko da.
‎6.000 hezkuntza erakundek erabiltzen dute azterketa hori ikasleak aukeratzeko
‎Haur eta Lehen Hezkuntzako etapak Espainiako hezkuntza sistema publikoan ematen dira Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI) edo Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI); DBH, berriz, Bigarren Hezkuntzako Institutuetan (BHI) ematen da, eta, oro har, horiei atxikita daude. Aldaketa horrek ikasleari mugitzeko askatasun handiagoa ematen dio, irakasleen kontrola ez baita Lehen Hezkuntzan bezain zorrotza eta ikasleari independentzia handiagoa ematen baitzaio. Irakasle eta lankideen aldaketa:
‎maila akademikoan, Bigarren Hezkuntzako etapan ikasleak egin behar dituen irakasgaiak gehitu egin dira, eta ordutegia luzatu egin da, astean 25 ordutik 30 ordura. Era berean, kontuan hartu behar da etapa horretan ikasleari eskatzen zaion maila handitu egiten dela ikasturteak aurrera egin ahala, eta, beraz, ikaslearen lanak eta errendimenduak aurreko etapan baino handiagoa izan behar duela. Ikaslea aldaketa horietara behar bezala egokitzea erabakigarria izan daiteke hezkuntza etapa honetan arrakasta izateko edo eskola porroterako, eta, ondorioz, ikaslea goragoko hezkuntza mailetara pasatzeko.
‎unibertsitateen kontzientzia solidarioa islatzen da bai helburu solidarioak dituzten erakundeekin egindako hitzarmenen kopuruan, bai jarduera horietara zuzendutako programa propioak gero eta maizago sortzean. Horregatik, elkartasun kultura hori ikasleei helarazteko, unibertsitate askok aukera libreko kredituekin onartzen dute kanpoko erakunde edo erakundeetan nahiz unibertsitatekoak direnetan garatutako boluntario programetan parte hartzen dutela. Udako ikastaroak eta ikastaro monografikoak:
‎Ospe sozial eskasa eta ordainsari txikiak direla eta, lanbide hori ez da erakargarria ikasleentzat. Aukera zientifikoetako ikasle kopurua leun baina etengabe jaistea; ikasleek eta, oro har, biztanleek eguneroko errealitateari aurre egin behar diotenean, asmamen handiko interpretazioak egiteko gaitasuna; ospe sozial eskasa eta ikertzaileen ordainsari txikiak, lanbide hori ikasleentzat erakargarri ez izatea eragiten dutenak; eta, era berean, teknologia eta zientzia handiko mundu batean bizi gaitezkeela sinestaraztea, herritarrak arlo horietan prestatu gabe. Nahikoa al da unibertsitateko aurreko mailetako ikasleei ematen zaien prestakuntza arlo horietan?
‎Espainiako edozein hizkuntza ofizialetan eta nahitaez formatu elektronikoan (testu dokumentua, bideoa, audioa, diapositibak…) aurkeztu ahal izango den lana ikasleen irakasle batek koordinatu behar du. Irakasle horrek ikasleak motibatzeko eta gidatzeko ardura izango du ikerketa prozesuan, metodologia ona erabil dezaten eta, batez ere, jabetza intelektualaren printzipioak errespeta ditzaten saiatuz, lehiaketaren oinarrietan jasotzen den bezala. Lanak txosten bat izan behar du, ikerketan egindako urratsen berri ematen duena.
‎1995ean ere egin zuen, Herri Ametsa ikastolarekin batera. Barandiaren lizeoarekin batu zirenetik, etengabe ari da handitzen ikastola horretako ikasle kopurua. Hori dela eta, eraikin berri bat behar dute, eta hori finantzatzeko erabiliko dute bildutako dirua.
‎Ez dakit zer duen. Baina ni ondo akordatzen naiz nola sentitzen nuen ardienganako erakartasun hori ikasle garaian ere, Urbiako artzainak trashumantzia egin eta Bizkai aldetik igotzen zirenean, maiatzaren aurrenaldera. Ezin nintzen barruan egon ikasten.
‎Hezkuntza Departamentuaren programa horren bidez ikasle nafarrak" atzerriko herrialde batean, bere esparru guztietan, benetan eta erabat integratzeko aukera da". Bide batez ingelesa ikasteko aukera ederra ere badela dio hezkuntza arloko administrazioak.
‎Era horretan, pasa den astean campusean burututako euskal Unibertso Txikiari segida emango diote. EHBEko taldeak jakinarazi duenez, campus horretako ikasleek ez ezik Bilboko zentroetakoek ere izango dute aukera autobusa hartzeko, horretarako honako posta elektronikoan aurretik izena emanez gero: uni leioa [abildua] euskaleskola.org.
‎Kohesioari dagokionez ere, ondorioak dauzka horrek; alegia, ez da gauza bera gela berberak konpartitzea edo ez. Zein da curriculum ezkutua edo inplizitua, hau da, banaketa horren bidez ikasleak jasotzen ari diren mezua?
‎Horrela, lanean jarduteko tituluaren erabilgarritasuna hobetzen da. Enpresentzat ona da titulua erabilgarria izatea, noski, baina hori ikasleen mesederako da batez ere; halaxe adierazten dute tituludun berriek euren lanerako prestakuntzaz galdetzen zaienean.
‎Beraz, aukerak irekitzen dira erronkak ugaltzen diren neurrian. Horretan ikasle mugimendua (Europan eta Euskal Herrian) langile edo irakasleenak baino azkarrago lan egiten ari dela uste dugu.
2009
‎Bigarrenik, hizkuntza bat ofizial deklaratzetik eratorritako ondorioen artean, juridikoki, aho batez onartuta dago, botere publikoek euren hezkuntza sisteman hizkuntza ofiziala edo ofizialak txertatzeko betebeharra hartzen dutela; izan ere, horrela, derrigorrezko hezkuntza bukatu ondoren, hizkuntza hori ikasleek jakingo dutela ziurtatzen da [honetara, gaur egun, oinarrizko legedian, 2/ 2006 Lege Organikoaren 2.1.j) eta 23.h) art.ek xedatzen dute aipatu betebeharra (ordura arteko LOGSEko 19.a) art. ordezkatuz) edo, Euskadiko Autonomia Erkidegoan, Euskal Eskola Publikoari buruzko 1/ 1993 Legeko 3.2.g) art. ak].
‎Oro har," B" ereduko ikasleek kritikatu egiten dute euskararekin izandako harreman urria, eta beren eskola esperientzian euskararen presentzia nahiko txikia izan dela adierazten dute: eredu horretako ikasleen arabera, gaztelaniak euskarak baino askoz ere pisu handiagoa izan du beren eskolatze prozesuan.
‎" A" ereduko ikasleek nabarmendu egiten dute inguruan hizkuntza agerian jartzeko beharra, iragarkien, kartelen eta abarren bidez. Talde horretako ikasleek euskara benetako testuinguruetan ikusi eta entzuteko beharra adierazten dute: " Niretzat, oso garrantzitsua izan zen musika, iragarkiak eta abar euskaraz entzutea eta ikustea, zenbateraino ulertzen nuen jakiteko".
‎" Udan zehar, euskaltegira joan nintzenean, aurrerapauso handiak eman nituen; alabaina, egunerokotasunera itzuli nintzenean, nire maila berriz jaitsi zen". Talde horretako ikasle batzuek azpimarratu dute eskolatze prozesuan euskara galdu egiten dutela eta heldutasunean hizkuntza hori berreskuratzeko beharra izaten dutela.
‎Adierazkortasuna hobetzen du, eta hobeto komunikatzeko eta gizarteratzeko laguntza handia da hori ikasleentzat.
‎Funts publikoekin (publikoa edo itundua) eutsitako Espainiako ikastetxe batean matrikulatuta egotea.< 2011ko abenduaren 31n 11 urte izatea. Hezkuntza premia bereziak dituen ikaslearen kasuan, salbuespen gisa 16 urte bitarte izatea onartuko da, betiere ikastetxeko orientatzaileak justifikatzen badu adin horretako ikasleak parte hartzea komeni dela. Programan parte hartzea eskatzen duten hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleek hala diagnostikatu behar dute, bai ikastetxe arruntetan, bai hezkuntza berezikoetan, eta autonomia maila eta baldintza bereziak izan behar dituzte programatutako talde jardueretan parte hartzeko.
‎Orri pertsonalen edo unibertsitatearen web orriaren bidez, irakasleek laguntza osagarri gisa klase oharrak deskargatzeko aukera ematen dute. Batzuetan, eskura dagoen materiala irakasle horren ikasleentzat baino ez da erabilgarria, baina, beste batzuetan, gai horretan interesa duen edozein internautak erabil dezake, hala nola Donostiako Ingeniarien Goi Eskolako irakasle eta laguntzaileek prestatutako apunte bilduma. Lehenengo bi ikasturteetan Informatika 1 eta Informatika 2 irakasgaien laguntza gisa landu da, eta dokumentuak oso lagungarriak dira irakasgai horietan hasi nahi dutenentzat.
‎10 eta 33 euro artean. Hori da Herriko Unibertsitate berri horretako ikasleek ordaindu beharreko matrikula prezio txikia. Hezkuntza proiektu birtuala da, eta Komunikazio eta Garapen Teknologiari buruzko Nazio Batuen Erakundearen Aliantza Globalaren (NBE) barruan dago.
‎enpresen administrazioa eta zuzendaritza eta ingeniaritza informatikoa. Kurtsoek lau urteko iraupena izanen dute, seihileko akademikoetan antolatuak, eta horien ondoren ikasleek gainditu dituzte azterketak. Nahiz eta ikasketak amaitu ondoren lortzen diren tituluek oraindik ez duten lortu hezkuntza erakundeek behar bezala egiaztatzea, prestakuntza aldia osatu aurretik hura izatea aurreikusten da.
‎Norbanakoari dagokionez, instrumentu bat jotzeak xehetasunak zaintzen dituen pertsona metodiko bihurtzen du (bestela, ez da ondo entzuten), lanak ongi planifikatzen ditu eta arreta emateko gaitasun handia du. Jokabide hori ikaslearen lanera eraman daiteke, kalitatea eta emaitzak eskatzen baitzaizkio. Musika adierazpide bat da, eta horren ondorio bat autoestimu ona da.
‎Hezkuntza Departamenduak astelehenean kaleratutako agiriaren arabera, eskola husteko erabakia aurreko ostegunean hartu zuten. Baieztapen horrek ikasleen gurasoak sutu ditu. Izan ere,. Axularren eraikina horren gaizki badago, zenbat denboran egon dira gure seme alabak arriskuan??, galdetu du Valenzuelak.
‎Hori da, ordea, gauza bat; eta besterik da esatea hizkuntza bat irakas hizkuntza legez oso neurri apalean eta nagusiki ikasgai moduan hartuta, ezin dela ikasi, A ereduaren gabeziak aipatzeko batzuetan esan ohi den bezala. Zein neurritaraino ikasi ahal den zehaztea da kontua, eta ez da ahaztu behar, eredu horretako ikasleen emaitzetan ere, eskolaz kanpoko beste faktoreen eragina. Nolanahi ere, badugu ustea A ereduan oso arreta txikia eskaini zaiela euskararen irakaskuntzarako aspektu metodologiko eta didaktikoei.
2010
‎Nestor Salaberriak uste du, irakasleei ez zaiela autoritatea eman behar, autoritatea irabazi egiten dela. Araudi horretan ikasleek Espainiako Konstituzioa errespetatu behar dutela jasotzen da. Jakina da ikasle guztiak ez daudela inposatutako Konstituzioa errespetatzearen alde, azaldu du Salaberriak.
‎Jakina da ikasle guztiak ez daudela inposatutako Konstituzioa errespetatzearen alde, azaldu du Salaberriak. Araudi hori ikasleak ideologizatzeko beste bide bat dela irizten dio.
‎hasiberri, hobekuntza, hobekuntza eta ziurtapen. Ziurtagiri horrekin ikaslea Baionako UAEIS n sar daiteke. Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratutako eskalako B1 mailakoa da.
‎Unibertsitate ikastetxe hortan ikasleek euskara eskualde hizkuntzako konkurtso berezia prestatzen dute lehen hezkuntzako euskara irakasle bilakatzeko, sare elebidun publikoan. 2008z geroz ikastetxe hori Montesquieu Bordele 4ko Unibertsitateari lotua zaio.
‎non kokatzen naiz, zeintzuk dira nire hutsuneak eta zein helburu izango ditut hurrengo ikasturtean zehar? Gogoeta egin behar dute bakoitzaren ikaskuntza prozesuaz eta esperientziaz, eta horrekin ikasleen motibazioa bultzatu nahi da atzerriko hizkuntzarekiko atxikimendua sustatzeko ideiarekin. Hala ere, prozesu hori ez da egun batetik bestera bermatzen.
‎Abiapuntua da ikasleek atzerriko hizkuntzan dituzten indar-guneak eta hutsuneak identifikatzea. Eta horrekin ikasleen motibazioa bultzatu nahi da atzerriko hizkuntzarekiko atxikimendua sustatzeko ideiarekin.
‎EikenBANK ekimena. Ideien lehiaketa hori ikasle gazteei zuzenduta dago batez ere. Ekimenak formazio prozesuan dauden talentuen eta sektoreko enpresen arteko harreman zuzena bermatzen du.
‎Itxasnek azaldu diguna, muralean idatzitakoa ikasleek hartzen duten konpromezua dela eskolara eraman eta hango hormetan jarri eta gogoratzeko. Une horretan ikasleek hartzen dute lekukoa irakasleekin batera eskola jazarpena saihesteko egoerak lantzen jarraitzeko.Elgetako herri eskolaElgetako herri eskolako ikasleak izan dira gaur Antzerki Forumean parte hartzen. Beraientzat bezain aberasgarria izan da niretzat esperientzia haurrek izan duten jarrera eta parte hartzeko borondatea ikusita.
‎Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleen% 12,1ek ez dute gaztelerazko komunikazioan maila ertaina lortzen. Tarte horretako ikasleen% 33,5ek ere euskarazko komunikazioan huts egin dute, Hezkuntza Sailak gaur jakinarazi duenez. Hala ere, alor bietan hobekuntza izan da iazko datuekin alderatuz.
‎(?) Horren faltsifikazio zatar eta nabarmenak oso toki txarrean utziko zuen, beharrik gabe, gaiztakeriaren egilea?. Colmenerok gaineratu zuen elkarren loturarik gabeko hizkiz egindako idazkuna izan zitekeela, eta hori ikasle batengan, oso ohikoa, zela.
‎Beste horrenbeste gertatzen da Lurralde historikoen90 edo zonalde soziolinguistikoen91 kasuan. Era berean, ez eskolari eta ez Sailari aitortzen dio lege horrek ikasleek (EAEko ikasleek) euskaraz ala gaztelaniaz ikasi behar duten erabakitzeko eskubidea. Bai Sailak eta bai ikastetxeek hainbat neurri har ditzakete, eta hartu behar izaten dituzte, legez aukeran dauden ereduei buruz.
‎Ondorioak ere begien bistakoak dira. Jasotako emaitzen argitan nabaria da, zinez, EAEko irakasle askok euskal kulturaz duen ezagutza falta283 Ondorio argiak ditu horrek ikasleen formazioan: ez dakiena nekez erakutsiko du irakasle jendeak.
‎Ikasturteak alderatuz, proportzio orokorra hori ez da den bezala agertzen1995 1996ean; ikasle gazteenetan, bai, etorkinak kasik 6 aldiz herrikoakbaino guttiago dira, 25 urtekoetan ere etorkinak herrikoen erdiak dira.Baina zaharretan ere herrikoak etorkinak baino doi bat gehiago dira. Egiaerran ikasturte horretan ikasle etorkinak herrikoen erdiak ziren eta desorekahori adinarte guztietan agertzen da.Aipatu proportzioa beste bi ikasturteetan egiaztatua da ikasleak gazteagoeta araberan etorkin gutiago, ikasleak zaharrago eta araberan etorkin gehiago.Bereziki 2002 ikasturtean, ikasle etorkinetan askoz gazte gutiago (100 ikasletan 16 dira) eta zahar gehiago(+ 12%) herrikoei konparatuz.Haatik 2008 proportzioa ... ikasle gazteenetan etorkinak%19 dira, 3 punduz emendatuz, baina ikasle zaharrenetan ere etorkinak 3punduz emendatu dira.
‎Ikusiko dugu zein diren helburu hautatuenak. Horri esker ikasle horien euskararen ikaskuntzako helburu nagusiak agertaraziko ditugu. Fitxako zenbakia parentesi artean agertzen da.
‎1970eko Hezkuntza Legearen baitan OHO ezarri ondoren, OHOn aurreikusitako bideak urratuz eta osatuz joan baitziren ikastolak. Hala, 1975 ikasturtean, Hego Euskal Herriko ikastolek 17.504 ikasle zituzten OHOn; ziklo horretako ikasle guztien %4, 1, hain zuzen. 1981, ostera, 39.771 ikaslek ikasten zuten Oinarrizko Hezkuntza Orokorra Hego Euskal Herriko ikastoletan; ziklo horretako ikasle guztien %9, 6k, alegia.
‎Hala, 1975 ikasturtean, Hego Euskal Herriko ikastolek 17.504 ikasle zituzten OHOn; ziklo horretako ikasle guztien %4, 1, hain zuzen. 1981, ostera, 39.771 ikaslek ikasten zuten Oinarrizko Hezkuntza Orokorra Hego Euskal Herriko ikastoletan; ziklo horretako ikasle guztien %9, 6k, alegia.
‎111 herrialdetako lehen eta bigarren hezkuntzako 20.000 eskolak baino gehiagok hartzen dute parte Ingurumenaren Onurarako Ikaskuntzaren eta Ohar Globalen Munduko Programan (GLOBE). Hezkuntza proiektu horrek ikasleen ikaskuntza zientifikoa garatzen laguntzen du, inguruko ingurumen faktoreak etengabe behatuz eta neurtuz.
‎Programaren garapena Programa honetako beka eskatu nahi duen ikasleak praktikak egiteko enpresa edo erakunde batek aldez aurretik onartua izan behar du. Lan hori ikasleak berak egin dezake, bere harremanen artean galdetzen badu edo atzerriko ikasleentzako praktiketan espezializatutako atarietan argitaratzen diren eskaintzen artean bilatzen badu. Unibertsitate gehienek praktika eskaintzen poltsa bat eskaintzen dute ikasleari bere bila laguntzeko Hala ere, unibertsitate gehienek, nazioarteko harremanetarako zerbitzuen bidez, praktika eskaintzen poltsa bat eskaintzen dute ikasleari bere bila laguntzeko.
‎Opilen salmenta onartzen da, betiere nutrizio profil osasungarri batzuei egokitzen bazaie Gainera, txikienek otordu nagusietan jateko gogoa kendu badiezaieke, ez da makinarik onartuko Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta/ edo Hezkuntza Bereziko ikasleen sarrera eremuetan. Era berean, dokumentuak ezartzen du “Bigarren Hezkuntzako ikasleen eremuetan dauden makinen publizitatea ezabatzea, horrek ikasleengan izan dezakeen eragin eragilea saihesteko”. Murrizketa horiek araubide bereziko ikastetxeetara estrapolatzen dira, hala nola musika, dantza, arte eskola, hizkuntza eskola ofizial eta abarretara.
‎Lópezek dioenez, haur batek arazo horietakoren bat duen jakiteko lehen azterketa kognitiboak lehen hezkuntzako lehen mailan egiten has daitezke. Hala ere, nahiz eta adin horretan ikasleen lehen zailtasunak hauteman, urte batzuk igaro arte ez da baieztatu ikaskuntzaren nahaste baten diagnostikoa. Are gehiago, kasu batzuetan ez da baieztapen hori lortzen haurrak 15 urte bete arte edo helduarora arte.
‎Test gehienak nazioartean onartutako inbentarioetan oinarrituta daude Test gehienak nazioarteko esparruan onartutako inbentarioetan oinarritzen dira, hala nola Kuderren bokazio lehentasunen erregistroan. Erregistro horrek ikasleak hamar lehentasun eremutan duen interesa ebaluatzen du: aire librean, mekanikan, kalkuluan, zientzian, pertsuasioan, artean, literaturan, musikan, laguntzan eta administrazioan, edo Holland en ikerketa autobideratuan.
‎Azkena" elkarmenpekotasun linguistikoaren printzipioa" da, zeinen arabera —eta Arnauren hitzetan—" ikasleek hizkuntzekiko independentea den azpiko gaitasun komun bat duten, zein hizkuntza batean garatzen bada ere, egiaz, bestean ere aplikatzen den" 283 Transferentzia hori teorian bi noranzkotakoa da, bai, baina egia da berori errazago gertatzen dela hizkuntza gutxitu batetik hizkuntza nagusi batera alderantziz baino284 Printzipio horietaz gain, bestela, hizkuntz irakaskuntzaren jarduerak nahitaez hartu behar ditu kontuan bestelako" kuestio psikopedagogikoak": ...gogia elkarreragilearen" garrantziaz mintzo da, zein egiaz" hizkuntzaren beraren oinarrizko funtzio esanahitsu eta komunikatibotik abiatzen den" 285 Kontua da hizkuntza berez jarduera dela —giza jarduera— eta, horrexegatik, hizkuntza berri bat irakasteko modurik onena berorren edukizko erabilera aktiboa bultzatzea dela, hain zuzen, horrela bakarrik delako posible hizkuntza horrekiko ikaslearen barruko motibazioa piztea. Horren haritik, eta psikopedagogiari zuzenean begira, zera dio Arnauk:
2011
‎Betidanik izan dut kirolarekin harremana. Batez ere saskibaloiarekin, duela ia 30 urte entrenatzaile izateko goi mailako titulua gainditu nuen eta horregatik soinketa ematen gozatu egin dut eta saiatu naiz kirolarekiko nire zaletasun hori ikasleei ere transmititzen. Lasarte Orian nesken saskibaloi taldea egon zen eta ni aritu nintzen horretan entrenatzaile.
‎Kanpo neurketa den heinean, haren interesgarritasunaren alde egingo dugu, ordea. Izan ere, proba horrek ikasleen errendimendua neurtzeaz gain, ikasleen ikaskuntza irakaskuntza prozesuan eragiten duten baldintzen gaineko azterketa egin nahi baitu. Eta horretan da, batez ere, interesgarria, gure ustez.
‎Adibidez, master eta doktorego programetan, hautagaiek" statement of purpose" edo" diversity statement" delakoa idatzi behar dute, azalduz beren aniztasunak nola aberastuko duen hezkuntza komunitate osoa, ikaskideak zein irakasleak. " Statement" hori ikasle izango direnak hautatzeko ebaluatzen den materialaren parte da, eskola dosierrarekin, argitalpenekin, lan esperientziarekin, ikerketa esperientziarekin eta abarrekin batera. Ildo horretan, POSSE Foundation erakundeak bazter auzoetan gazteak bilatzen ditu eta unibertsitate onenetan titulua lortzeko behar dituzten laguntzak ematen dizkie.
‎Irakasle batek ikasgelan edota ikastetxe bateko klaustroan erretzea hezibide txarrekoa eta erasoa dela pentsatzen da. Baina ez, ordea, irakasle horrek ikasleei eta lankideei bizi den eta lan egiten duen nazioko berezko hizkuntzan ez hitz egitea. zergatik ez da modu berean pentsatzen horrek
‎Diru gehiago duten familia batzuek urtero erosi egiten dituzte beren seme alabentzako ikasliburuak, eta horrek ikasleen arteko bereizkeriak sor ditzake.
‎Lehena, Euskal Filologia espezialitatea sortzea hiru irakasle eskoletan, Euskal Filologia unibertsitateko Filologien baitako espezialitatea izan gabe; eta bertako irakasgai guztiak euskaraz ematea, gaztelania irakasgaia izan ezik, jakina. Neurri horrek ikasle zein irakasleei eragiten zien. Hala, txostenean zehazten zen espezialitate hori egin nahi zuten ikasleek euskara jakin zutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horrek 66 (0,43)
hori 60 (0,39)
horretako 40 (0,26)
horretan 35 (0,23)
Horrek 10 (0,07)
horrekin 9 (0,06)
horren 7 (0,05)
horretarako 7 (0,05)
Hori 4 (0,03)
Horretarako 4 (0,03)
horren inguruan 3 (0,02)
hortako 3 (0,02)
horregatik 2 (0,01)
horrekiko 2 (0,01)
horren bidez 2 (0,01)
hortan 2 (0,01)
Horren arabera 1 (0,01)
Horretan 1 (0,01)
Horri 1 (0,01)
Horri esker 1 (0,01)
hori gabe 1 (0,01)
horien ondoren 1 (0,01)
horren aurrean 1 (0,01)
horren barrenean 1 (0,01)
horren gainetik 1 (0,01)
horretatik 1 (0,01)
horri 1 (0,01)
hortarako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori ikasle motibazio 7 (0,05)
hori ikasle guzti 6 (0,04)
hori ikasle kopuru 6 (0,04)
hori ikasle bakoitz 5 (0,03)
hori ikasle asko 4 (0,03)
hori ikasle ere 4 (0,03)
hori ikasle euskara 4 (0,03)
hori ikasle ez 4 (0,03)
hori ikasle profil 4 (0,03)
hori ikasle egin 3 (0,02)
hori ikasle guraso 3 (0,02)
hori ikasle horiek 3 (0,02)
hori ikasle ikasle 3 (0,02)
hori ikasle lan 3 (0,02)
hori ikasle transmititu 3 (0,02)
hori ikasle ahaldundu 2 (0,01)
hori ikasle aurre 2 (0,01)
hori ikasle barne 2 (0,01)
hori ikasle bat 2 (0,01)
hori ikasle batzuk 2 (0,01)
hori ikasle botere 2 (0,01)
hori ikasle eragin 2 (0,01)
hori ikasle eskatu 2 (0,01)
hori ikasle etorkin 2 (0,01)
hori ikasle formazio 2 (0,01)
hori ikasle gazte 2 (0,01)
hori ikasle gehien 2 (0,01)
hori ikasle harreman 2 (0,01)
hori ikasle hasiberri 2 (0,01)
hori ikasle hizkuntza 2 (0,01)
hori ikasle ikaskuntza 2 (0,01)
hori ikasle interes 2 (0,01)
hori ikasle irakasle 2 (0,01)
hori ikasle komunikazio 2 (0,01)
hori ikasle kuttun 2 (0,01)
hori ikasle literatura 2 (0,01)
hori ikasle mesede 2 (0,01)
hori ikasle motibatu 2 (0,01)
hori ikasle nola 2 (0,01)
hori ikasle parte 2 (0,01)
hori ikasle zein 2 (0,01)
hori ikasle % 1 (0,01)
hori ikasle adin 1 (0,01)
hori ikasle aldaka 1 (0,01)
hori ikasle antzeko 1 (0,01)
hori ikasle ardura 1 (0,01)
hori ikasle arte 1 (0,01)
hori ikasle askatasun 1 (0,01)
hori ikasle astindu 1 (0,01)
hori ikasle atze 1 (0,01)
hori ikasle aukera 1 (0,01)
hori ikasle aukeratu 1 (0,01)
hori ikasle autonomia 1 (0,01)
hori ikasle azaldu 1 (0,01)
hori ikasle baino 1 (0,01)
hori ikasle Baiona 1 (0,01)
hori ikasle bakar 1 (0,01)
hori ikasle batza 1 (0,01)
hori ikasle baztertu 1 (0,01)
hori ikasle behar 1 (0,01)
hori ikasle beharrizan 1 (0,01)
hori ikasle behin 1 (0,01)
hori ikasle bera 1 (0,01)
hori ikasle berak 1 (0,01)
hori ikasle bereizi 1 (0,01)
hori ikasle bereizkeria 1 (0,01)
hori ikasle berri 1 (0,01)
hori ikasle bildu 1 (0,01)
hori ikasle datu 1 (0,01)
hori ikasle desberdintasun 1 (0,01)
hori ikasle ea 1 (0,01)
hori ikasle egon 1 (0,01)
hori ikasle emaitza 1 (0,01)
hori ikasle eraginkor 1 (0,01)
hori ikasle erakargarri 1 (0,01)
hori ikasle erakutsi 1 (0,01)
hori ikasle eraman 1 (0,01)
hori ikasle erreferente 1 (0,01)
hori ikasle errendimendu 1 (0,01)
hori ikasle eskaini 1 (0,01)
hori ikasle eskari 1 (0,01)
hori ikasle eskola 1 (0,01)
hori ikasle Espainia 1 (0,01)
hori ikasle espero 1 (0,01)
hori ikasle esplikatu 1 (0,01)
hori ikasle estigmatizazio 1 (0,01)
hori ikasle estreinako 1 (0,01)
hori ikasle estres 1 (0,01)
hori ikasle eurak 1 (0,01)
hori ikasle euskaldundu 1 (0,01)
hori ikasle ezagutu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia