2010
|
|
non kokatzen naiz, zeintzuk dira nire hutsuneak eta zein helburu izango ditut hurrengo ikasturtean zehar? Gogoeta egin behar dute bakoitzaren ikaskuntza prozesuaz eta esperientziaz, eta
|
horrekin
ikasleen motibazioa bultzatu nahi da atzerriko hizkuntzarekiko atxikimendua sustatzeko ideiarekin. Hala ere, prozesu hori ez da egun batetik bestera bermatzen.
|
|
Abiapuntua da ikasleek atzerriko hizkuntzan dituzten indar-guneak eta hutsuneak identifikatzea. Eta
|
horrekin
ikasleen motibazioa bultzatu nahi da atzerriko hizkuntzarekiko atxikimendua sustatzeko ideiarekin.
|
|
Azkena" elkarmenpekotasun linguistikoaren printzipioa" da, zeinen arabera —eta Arnauren hitzetan—" ikasleek hizkuntzekiko independentea den azpiko gaitasun komun bat duten, zein hizkuntza batean garatzen bada ere, egiaz, bestean ere aplikatzen den" 283 Transferentzia hori teorian bi noranzkotakoa da, bai, baina egia da berori errazago gertatzen dela hizkuntza gutxitu batetik hizkuntza nagusi batera alderantziz baino284 Printzipio horietaz gain, bestela, hizkuntz irakaskuntzaren jarduerak nahitaez hartu behar ditu kontuan bestelako" kuestio psikopedagogikoak": ...gogia elkarreragilearen" garrantziaz mintzo da, zein egiaz" hizkuntzaren beraren oinarrizko funtzio esanahitsu eta komunikatibotik abiatzen den" 285 Kontua da hizkuntza berez jarduera dela —giza jarduera— eta, horrexegatik, hizkuntza berri bat irakasteko modurik onena berorren edukizko erabilera aktiboa bultzatzea dela, hain zuzen, horrela bakarrik delako posible hizkuntza
|
horrekiko
ikaslearen barruko motibazioa piztea. Horren haritik, eta psikopedagogiari zuzenean begira, zera dio Arnauk:
|
2011
|
|
hizkuntza ikasteko interesa ez da berez sortzen eta, hortaz, ikasleengan hizkuntza ikasteko gogoa piztu behar da.
|
Horrek
ikasleek motibazioa eta jarrera positiboa edukitzea ahalbidetuko du. Horretarako garrantzitsua da ikaskuntza erakargarri bihurtu eta esanguratsua izatea.
|
|
Halaber, gurasoentzat murgilketa bidezko irakaskuntza aukera modura planteatu izana ere oso garrantzitsua izan da. Alegia, murgilketaren atzean gurasoen (eta baita irakasleen ere) nahia eta borondatea dago eta litekeena da
|
horrek
ikasleen motibazioan ere eragin izana. Azkenik, eskolaldiaren hasieran haurren etxeko hizkuntzak presentzia izan ohi du murgilketako geletan eta horrek ere lagundu du gurasoek eredu honen hautua egiterakoan.
|
2021
|
|
Bueno, hori da gure lana, ezta?" (EIAE3). Izan ere, EIAE3 ren iritzian," garai bateko metodologia klasikoak" ikasleei urrun geratzen zaizkie, eta arestian esandakoari gehituta,
|
horrek
ikasleen motibazioan eta interesean modu negatiboan eragiten du, hortaz. Hori horrela, bere ikasgai oso bat, kasu honetan literatura, site baten bidez, ordenagailuz huts hutsean eta POI erabiliz lantzen duela azaltzen du MIR1 ek.
|
2022
|
|
Ondorioz, hausnarketak eta eztabaidak sorrarazten dituen ikasketa eredua ezarriko da ikasgeletan. Eredu
|
horrekin
ikasleetan motibazioa piztu eta pentsamendu kritikoa garatzen da.
|