Emaitzak: 4
2021 | ||
Irakas prozesuak baldintzatzeaz gain zentzurik zabalenean ulertuta, jakina ikasle profila ere moldatzen duela baieztatzen du BE1 ek. Bere aburuz, curriculumari nahiz marko konpetentzialari erreparatuz gero, gehiago dira gaitasun komunikatiboari dagozkion helburuak eta edukiak, eta hortaz, | horrek ikasleen profila ezinbestean baldintzatzen duela ondorioztatzen du. Ildo beretik, curriculumak ez dituela gauzak errazten dio elkarrizketatuak. | |
DGIR1 en eta LIR1 en iritziz, irakaskuntzan hainbat urtetako eskarmentuaren ostean, ikaslearen profila dezente aldatu dela esan daiteke, diotenez, gizartearen ezaugarriak eurak ere aldatu egin direlako, eta horrek hezkuntzan oro har eragin gutxi izan duen arren. Profil orokor | horren barrenean ikasleen profil linguistikoari egiten dio erreferentzia BE1 ek, eta horren definizioan bi aldagai oinarri oinarrizkotzat jotzen ditu BHko ikasleez ari dela: baga, testuinguru soziolinguistikoa, eta biga, generoa, AIR1 ek zehazten duenez, emakumezkoak baitira literaturarekiko harreman estuagoa dutenak eta, azken PISA txostenak argitzen duenaren arabera, irakurritakoaren ulermen gaitasunean emaitza altuagoak. | |
Curriculumari erreparatuz gero, gaitasun komunikatiboari dagozkion helburuak eta edukiak literatur gaitasunari dagozkionak baino gehiago direla dio, eta hor jatorrizko problematika azaleratzen hasten da, bere ustean. Aurreko ataletan esan moduan, | horrek ikasleen profila baldintzatzeaz gain, zeharo baldintzatzen du arloaren irakaskuntza eta, ondorioz, hizkuntzari lehentasuna ematen zaiola baieztatzen du heziketa literarioaren kaltetan: | |
Jakintza arlo edo ikasgai gehienak lehian daudelako ideia agertu da aurretik ere, lehian oinarritutako hezkuntza sistema meritokratikoa sustatzen delako eredu sozio-ekonomiko kapitalistaren egituraren baitan. Hori horrela, batetik humanitate, kultur eta giza zientzien, eta bestetik, natur eta teknologia zientzien arteko dualtasun zaharrak letrak eta zientziak garai bateko terminologian indarrean jarraitzen duela uste du HIR1 ek, eta lehia nahiz banaketarako irizpide eta baldintza izaten segitzeaz gain, horrek irakaskuntzaren ideia manikeo | horren inguruan ikasle profil zehatzak sortzen eta sustatzen dituela baieztatzen du. Hortaz, horrek merkatuan sortzen diren beharrak asetzeko bultzatzen diren profilak eta lehiak dira, eta hainbat ondorio dakartza: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 4 (0,03) |
Lehen forma
horrek | 2 (0,01) |
horren barrenean | 1 (0,01) |
horren inguruan | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Labayru | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hori ikasle | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hori ikasle profil | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |