Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.343

2000
‎Bada, guk nahiago genuke jende horrek hitz egingo balu eta ez horrenbeste Ibarretxe eta Imaz modukoek. Azken hauek ezin dira prozesuaren ardatzean izan, oinarriak egungo Espainiako markoan finkaturik dituztelako, oso oinarri hutsal eta ahuletan.
‎jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du. . Nik ez dakit, horregatik hitz egin behar duzu, esaldia subjektuari entzunarazten badio soilik geldituko da irekita.
‎Organismoaren beharrak, ingurunearekin interakzioan asetzen dira: jan, edan egiten dut, paseatzera atera edopertsona horrekin hitz egiten dut...
‎Eskola hori beste izen honetaz ere ezagutzen da: . Escuela Normal Central de Maestros?; horri buruz hitz egiterakoan aurkituko dugun espresio arrunta,, la central, izango da.
‎Baina ez dezagun haria gal. Lehenbiziko garai horri buruz hitz egin nahi nizueke orain. Beno, ez dakit zertarako ari naizen hain publiko zabalari zuzentzen, jakinda liburu bakoitzaren aurrean pertsona bakarra baino ez dagoela.
‎ETA hala joan ziren minutuak eta orduak, egunak eta asteak... eta joan zen urte bat eta bertze bat... baina hori hitz egiteko modu bat da, zeren minutuak orduak bezalakoak egiten baitzitzaizkidan, orduak egunak bezalakoak, egunak asteak bezain luzeak... eta urteak mendeak bezalakoak.
‎Dabidekin hasi baino urte pare bat lehenago (berarekin sekula ez dut horretaz hitz egin), lodi ez egon arren, askoz gutxiago jatea erabaki jaten hasi nintzen. Baina, egun kritiko horietako batean, goseari gehiago ezin eutsi, eta kilo eta erdi sagar jan irentsi nuen, harrapazka, erretzaile konpultsibo batek abstinentziari utzi, eta zigarroei ekingo liekeen modu bertsuan.
2001
‎Baina Batasunan ere badaude borroka armatuaren kontrakoak. ABko azken biltzarrean Batasunako zenbait kidek zentzu horretan hitz egin zuen. Badakigu, sekulako lana egin dugu Iparraldean, sekulako erasoak jasan ditugu eta gu kriminalizatzen saiatuko dira.
‎Onena, lagun horrekin hitz egin eta zure susmoen berri ematea izango duzu.
‎Ezetz, beti bezala, ez duela horretaz hitz egiteko asmorik.
‎Dendakoa. Ondoko kalean bizi den hirurogeita hamasei urteko alarguna gaixo dagoela jakiteak adina harritu du dudarik gabe bere semeak horretaz hitz egiteak.
‎‘Zientzialariek zulo bat topatu dute zeruan, horri buruz hitz egitea ia debekatuta dagoen arren. Ba omen dago zulo bat zeruan, eta zulo horretatik eguzkiaren errainuak zedarritu gabe sartzen dira eta minbizia eragiten dute.’
‎Ordurako, ikusi dugun bezala, hartua zuen gero hain emankor gert atu ko zitzaion bertso bidea ere. Bi lan horiek —ikasketak etabe rtso bilketa— batera egiteko nola moldatzen den ez dakigu, eta ez dirudi berak interes handirik duenik horretaz hitz egiteko, Meza berria eman zuen urtea aipatu diogunean, ordea, 1959a, berehala zehaztu digu data, hilabetea, eguna, eta gainerako xehetasunak.
2002
‎M. KAZALIS: Fernandok, nahiz eta Aragoikoa izan eta kanta bat aragoieraz abestu, haiek ez dute hizkuntza horretan hitz egiten beraien artean. Hizkuntza oso minoritarioa da Aragoien bertan ere.
‎Ezbairik gabe, euskal literaturazaleari ezagunak zaizkion kontuak dira guztiok, ezagunak zaizkion moduan euskal eleberriaren sorrera berantiarrak gurean izan zituen arrazoi sozio historikoak. Horretaz hitz egiten da liburu honetan baina, batez ere, hitz egiten da euskal eleberrigintzak azken hamarkadetan izan duen sendotze eta ugaltze harrigarriaz. Kantitatez ez ezik, kalitatez ere azken hiru hamarkadak izan baitira euskal eleberria fikziozko mundu iradokitzailez jantzi dutenak.
‎Hala ere, isilpean eta lotsa sentimenduz eta konplexuz beteta bizi izaten da eta disfuntzioa daukatenek ezin izaten dute medikuarekin edo bikotekidearekin gai horri buruz hitz egin.
‎90eko hamarkadan hasi ziren adituak horretaz hitz egiten.
‎Egia esan, komunitate linguistiko batean, errepresentazio sinbolikorik ez duena ez da komunitate horretan ezagutua, eta, hartara, ez dago horretaz hitz egiterik. Eta hori guztia, hitzei berei gagozkielarik, esaldi osoei gagozkielarik edo pentsamenduei gagozkielarik.
‎ardoaren museo monografikoen sare bat abian jartzea eta herrialdeko salden inguruko ibilbide turistikoak sortzea. Horretaz hitz egin zen joan den astean Valdepeñasen (Ciudad Real) egin zen Espainiako Ardoaren Museoen I. Kongresuan, eta bertan izan ziren herrialdeko mota horretako 40 museoetatik 32 Kongresu horretan, Bordeleko (Frantzia), Toskanako (Italia), Portoko (Portugal), Cognaceko (Frantzia) eta Piamonteko (Italia) museoetako ordezkariak ere izan dira, eta ardoaren turismo ahalmena nabarmentzeko balio izan du.... Adituen iritziz, oraindik gutxi garatuta dago.
‎Beno, orduan ez dugu horretaz hitz egingo, baina utziko didazu irratia jartzen, ez?
‎Utz dezagun. Ez dut gehiago horretaz hitz egin nahi.
‎Ez dakit: horregatik hitz egiten ote du Koldo Zuazok" Marteko" euskaraz. Ez, beste planeta batekoak direnak alde batera utzirik, horiek beren burutazioak planeta hartaz egin behar baitituzte nik ez dakidanez ongi zein den, uste dut sen ona duen edonork onartuko duela euskarak lehen baino anitzez ere presentzia handiagoa duela gure artean.
2003
‎Gaurko bisitan ez dute gaia aipatu. Horretaz hitz egiten hasten denean mingaina koskatzen baitu Xabierrek. Lasai egoteko esaten diote, ateratzen denean hitz egingo duela.
‎Nik ez dut eztabaidatu nahi bere buruaren jabe zen edo ez zen, horretaz hitz egin dugu lehenago. «Egunkaria»k ahuldadeak izan ditu eta ahalegina egin dugu berriro ere horrelakorik gerta ez dadin.
‎Horrek esan nahi du hizkuntzaren muinera iristen ari garela: komunikatzeko tresna da hizkuntza, bizitzarakoa, eta horrek hitz egiteko era ezberdinak eskatzen ditu, egoeraren eta inguruaren araberakoak. Askotan, gutxiengoei zera leporatu izan zaie, alegia, antimoderno direla, arkaiko direla, bizitza modernoan lekurik ez dutela...
‎Bai, jakina... Horretaz hitz egiten dute denek. Horretaz, eta erregistroez.
‎Egia esan, Joxek berriro galdetzen bazion, ez zen izango azkenean datu zehatzagoak lortzeko usteaz, bere burua masokismo berezko eta seneko batez oinazean murgilduagotzeko baizik. Horretaz hitz egiten luzatzea, izan ere, ertzainen balizko edozein jipoi baino mingarriagoa zen, eta era horretako erremina gogoko zuen ordu haietan; beharrezko.
‎Txertoa jartzea erabaki zen, eta «prebentziozko txertoaren aplikazioak berak zabaldu zuen birusa ia planeta osora», zehaztu du Rodríguez Agirrek. Kontsumitzaileak ez du entzuten gaixotasun horretaz hitz egiten «ez duelako zoonosiik sortzen eta ez delako nahitaez aitortu beharrekoa, baina funtsezkoa da hegaztiak maneiatzeko eta arazo asko ekar ditzake». «Oso zaila da.
‎Ez zen jeloskor zegoelako, baina adiskide horren kontra hitz egiteko gogoa sortzen zitzaion emaztea nobelarekin ikusten zuen bakoitzean.
‎Neure burua hobeto ezagutzeko ere balio izan dit. Horretaz hitz egiteari ihes egin diodala konturatzeko. Zaila egiten zaidala horren aipamena, baina baita besteei ere.
‎Gainera, orain nire gurasoek tipo horrekin hitz egiten ikusiko banindute, akabatuko nindukete. Nire gurasoentzat Joseba izan da nik ikastola uzteko arrazoia.
‎Jada ez zaio batere zaila gertatzen emaztearen pentsamenduak asmatzea, luzaroan horretaz hitzik egin gabe badaramate ere. Ordezkaria, emaitza bikainak ikasgai guztietan, liderra...
2004
‎Behin baino gehiagotan aipatzen dugu, hori dela-eta, telebistaren eragina, eskolaren eginbeharra, komunikabideen lana, argitaratzaileen ardura. Eta bai, horretaz hitz egitea oso ongi dago, hitz egin ez ezik ekin egin behar da, gainera, eta ekitea ere oso ongi dago. Baina nago alde horretatik egiten diren azterketa guztiak herren geratzen direla.
‎Gaztetan asmo piloa izaten da, baina bizitzak aurrera egin ahala zapuztuz joaten dira gure indarrak. Prozesu horri buruz hitz egin nahi nuen". Eszenatoki beraren dimentsioak ere ideia horixe iradokitzen du, taula gainean dauden egurrezko pianoa, oihalak eta ispilua erraldoiak baitira pertsonaien alboan.
‎Guztiz arrunta den adopzioaren fenomeno hori, ordea, oraindik ez dago oso ondo islatua haur literaturan. Bada, horri buruz hitz egiten du nire liburu honek.
‎Denek dakite ume hori amatxoren tripa barruan dagoela jaio aurretik, eta beraiek ere horrela egondakoak direla, baina batzuetan hor bukatzen da beren informazio guztia. Eta liburu honek horri buruz hitz egiteko aukera ematen die bai gurasoei, bai irakasleei.
‎Normala da, horretarako hitz egiten dugu justizia administrazioko kideek hitz egiten dugun moduan, eta jazten ditugu arropa berezi horiek, Justizia izeneko jainko bat dagoela sinets dadin. Parlamentuaren teatralitatea berdin, Legalitatea izeneko jainkoa badagoela sinets dezagun.
‎Zer egin behar duzu? Zure Joana delako horrekin hitz egin behar baduzu, egin ezazu lehenbailehen.
‎Banekien zer pentsatuko zenuen. Horregatik hitz egin nahi nuen zurekin. Baina telefonoa ez da biderik egokiena gauza hauetarako, nire ustez, beharbada...
‎Horiek esanda, Ludger Mees en akuilua, euskaldun fundamentaliston ipurmasailera dator zuzen zuzen: . Bai baitago zenbait jende euskara sakralizatu egiten duena eta jende horrek hitz egiten du euskara pertsona balitz bezala, gizakia balitz bezala, eta, behin eta berriro euskararen eskubideekin gora eta behera aritzen dira?. 250
‎Tira, ez dut horri buruz hitz egin nahi.
‎Jatorrizko sistema horretatik eratortzen da “berunak urtzea” edo “berunak saltatzea” esamoldea. Gaur egun oraindik arruntena da hizketa arruntean arazo horri buruz hitz egiteko, nahiz eta berunak etxe eta eraikin gehienetan ordeztu diren. Fusibleak:
‎Hain zuzen ere, familiak gaur egun betetzen dituen funtzioak izan ziren eztabaidaren ardatz lehen egunean. Horri buruz hitz egin zuen FADeko lehendakariak berak, José Ángel Sánchez Asiaínek, eta ohartarazi zuen familiak, eskolak bezala —hezkuntzaren oinarri diren bi zutabe sendoek—, “benetako zailtasunak izaten ari direla, eta arrisku larrian jartzen dutela beren hezkuntza erantzukizunen betetze delegaezina”. Sánchez Asiaínen hitzetan, eta zehazki familiari dagokionez, erakunde hau “desorientazioa eta are zailtasunak eragiten dituen aldaketa prozesu bat garatzen ari da, bere hezitzaile lanean”.
‎Blog honetan aurkeztutakoa aretoko behe mahai bat besterik ez dela dirudi, baina zabaltzean jantokiko edo sukaldeko edozein mahai bezala balio du. Eta etxeko espazio horretaz hitz egiten bada, diseinu batzuek mahai tolesgarria izateaz gain, sukalde osoa ere uzten dute: horrelakoa da Alemaniako Burg Giebichenstein eskolako diseinuko ikasle talde batek pentsatutakoa.
‎Hala ere, Ingurumen Ministerioak PPk gobernatzen zuenean egindako ingurumen inpaktuaren adierazpenean “ez zen kontuan hartu ez aipatu”. Adenak gai horretaz hitz egitea espero du, osoko bilkuraren gai zerrendako puntuetako bat baita. Cristina Narbona Ingurumen ministroak berak azalduko du “zer gertatuko den honekin eta ingurumen inpaktuaren adierazpenarekin”.
‎–Hor dago, Oskar, sinets iezadazu –erran zidan aitak– Gaur goizean etxetik atera naizenean gure auzoko Schenker doktorearekin egin dut topo. Schenkerrek tipo horretaz hitz egin dit. Zain txarra eman diola erran dit, gauean karrikan harat honat ikusi baitu, oso modu susmagarrian.
‎Liskar bat baino gehiago izan nuen kontu hura zela eta. Amaz pentsatzen nuen eta amorrua ematen zidan inork emakumeez modu horretan hitz egiteak. Emakumeak babestu egin behar dira.
‎Ez da makala izango hor eman den jauzia! Hor aurkituko ditu Descartesek bere estutasunik gogorrenak, eta, zenbait momentutan, bere argudiapenean, bereziki Jainkoaren eta munduaren arteko lotura horretaz hitz egitean," ezin dut nik hori ukatu" tankerako argudioetara joko du itxitura itogarri horretatik ahal den moduan irteteko. Zaila da jaitsierako bidea gailurra hain goian jarri denean, baita berarentzako ere.
2005
‎Aldaketen erresistentzia kaos eta ordenarik ezaren erresistentzia ere bada, rolen iraultza posible baten aurkako erresistentzia. Horretaz hitz egiten du Kepa Fernandez de Larrinoak, aldaketa sozialaren eta jarrera erritualaren arteko erlazioen ikerketen aitzindariak, Zuberoako maskaradei buruz idatzitako liburuan. Teresa del Vallek ere, erritualaren funtzioa segurtasun eta egonkortasun errito gisa identifikatzen du, euskal gizartea astintzen duen sistema ekonomiko zaharraren desartikulazioaren aurrean.
‎herritar bat bozka bat. Hitzarmenerako Mahaian, dena den, gai horri buruz hitz egiten denean oso formulazio irekia egiten da, PSOEk ere onartzeko modukoa. Tira, [irribarretsu eta ironiaz dio hau] ez da horrenbeste arazorik izango Nafarroako eskuinak dioenean nafarrek erabaki behar dutela beren etorkizuna…
‎Polemika hori sortu bada, filma pantailetan delako da. Lehengo urtean ez zuen inork horretaz hitz egiten. Ekoiztetxea da banatzailea eta beraiek erabakitzen dute negozioa nola egin, nola atera diru gehien.
‎Badirudi, ingelesa gero eta eremu gehiagotan erabiliko dela gainera. Eztabaidarako beste kontu bat ere badugu, etorkinena, baina ez naiz orain horretaz hitz egiten hasiko.
‎Taldekide guztiak, ordea, ez datoz bat bilakaera horretaz hitz egitean. «Ni ez nago ados.
‎–Ez dakizu zer den hau, amona, eta horregatik hitz egiten duzu horrela. Izan ere, puntu bat naiz eta, puntu bat naizelako, hegan sentitzen naiz, orain hemen eta orain unibertsoaren beste muturrean, mermelada ontzi baten barruan nagoen arren bestalde.
‎idatzi zuenean. Neska horri hitz egiten ziolako irakurri dute milioika jendek liburu hori mundu osoan zehar. Xabier Amuriza bertsolaria aipatzen digu Andoni Egañak.
‎–Begira, ez dut uste, oraingoz behintzat, ez ni eta ez zu horretaz hitz egiteko prestatuak gaudenik, agian geroan, hemendik urte batzuetara.
‎–Gaur bertan, bai, moztu nion, ez dakit nondik atera nuen erabakitasunarekin?. Horretaz hitz egin behar dugu, hain zuzen.
‎Bat batean inguruan hedatu zen hormatze aireaz ohartzean isildu zen. Manera ezaxola horretan hitz egina jada deitoratzen zuen. Taldearekin ados izaten ahal zen, bakearen amoreagatik, eta gero zuen bilkuretara edo manifestaldietara ez azaltzea, ahantzi zuela edo lanpetua zelako aitzakia aurreratuz.
‎Oraindik goiztxo da, ordea, horretaz hitz egiten hasteko. Bero bero dago bere azken lanarekin.
2006
Horregatik hitz egingo dut suabe, ez dut inor mindu nahi, ez dut inor iraintzeko gogorik, eta elkarrekin euskararen geroa eraikitzen saiatzeko nahia dut. Baina euskararen garapena beldurraren eta erantzukizun ezaren praktika eta predikazioaren bidez ziurtatu nahi bada eta hori bada 25.000 inguru pertsona langileei jarri nahi zaion zepoa, klaru hitz egingo dut.
‎Adibide bat jarriko dizut, Beltran Jaengoa da, eta bere aitak olibondoak dauzka eta mahatsa biltzen du. Orduan asko gustatzen zaio horretaz hitz egitea, zein olibok zertarako balio duen, zer egiten duen, zertarako biltzen diren, eta horrekin masaje ordu bat lasai pasa liteke.
‎Pentsa zenbateko garrantzia duten sententziek, pertsona baten bizitza baldintzatu dezakete, baina niri hori ez zait batere interesatzen, ni instrukzioak apasionatzen nau, inbestigazioak, ulertzen saiatzeak nola den posible mutiko batek bere andregaia itotzea. Ito duela ziurra da, hilotza dagoeneko lurpean dago, baina zuk pertsona horrekin hitz egitea izugarri interesgarria da. Etengabe ari zara giza gatazkei buruz eztabaidan.
‎Garai bateko folklore adierazpenekin batera, ekintza eta modu berriak geroz eta leku gehiago dute jaietan. Bilakaera horren inguruan hitz egingo dute Eusko Ikaskuntzak urriaren 20an egingo duen Festa berriak. Antzinako Folklorea eta gaur egungo ekintzak jardunaldian.
‎Hori da azken 10 urte hauetan aldatu dena: komunikazioaren zentzua, lehen oso era kartesiarrean egiten zena zein da gure bezeroa, horri hitz egin diezaiogun, gaur egun ez da posible. Bezero horri hitz egiteko, munduari hitz egin behar diozu.
‎komunikazioaren zentzua, lehen oso era kartesiarrean egiten zena zein da gure bezeroa, horri hitz egin diezaiogun, gaur egun ez da posible. Bezero horri hitz egiteko, munduari hitz egin behar diozu.
‎Hain zuzen, martxoaren 13an bilera bat egin zuten gai horretaz hitz egiteko, enoturismoari buruz hitz egiteko. Genevieve McCarthy enoturismoko bidai agentzia profesional baten zuzendaria da eta aukera berriei buruz hitz egin zien bileran parte hartutakoei.
‎Ama ospitaletik irtetean nora eraman pentsatu dutela esan dio. Nebarekin horretaz hitz egin duela baina ez dutela ezer erabaki. Lewisek baietz egin du buruaz, baina berean jarraitu du.
‎–Bai, hemen nago. Ez dut oso gustuko horri buruz hitz egitea. Albiste horiek irakurri badituzu, jakinen duzu nahiko kontu... mingarria izan zela.
‎–Ulertzen dut. Nahi ez baduzu, ez dugu horretaz hitz eginen –hala ere, Anek saiatzea erabaki zuen– Galdera bat bakarrik: argitu zen heriotza?
‎–Egia erran, ez dakit aitonak zer egin zuen gerran –aitortu zuen Anek– Aitak sekula ez zidan horri buruz hitz egin. Dakidan bakarra da 37an Frantziara alde egin behar izan zuela.
‎Nolanahi dela, argi dago bat eginda zeudela biak, tabernaria eta taberna, negozioa eta gizona; tabernarako bizi baitzen Hankapalo, haren inguruan josiz bere harreman sare guztiak, eta tabernarako ez ezik tabernan, hantxe ematen baitzituen eguneko eta gaueko ordu gehienak, gure azpiko pisuan lotan pasatzen zituenak izan ezik; lotan, eta beste horretan. Baina horretaz hitz egingo dut geroago.
‎Baina ez naiz horretaz hitz egiten ari. Fantasia gaizki idatziak ez baitira mingarriak.
‎Iñaki hori hil egingo da egunen batean, ezinbestekoa da, eta horrek min handia emango lioke gure Ixiarri. Uste nuen horretaz hitz egin genuela, bakarrik hilezkorrekin ibiltzea komeni zitzaiola gure alabari.
‎Ondo nabil irakurketa eta idazketa lantegian; ez da hori kuestioa. Bileretara joaten hasi nintzenetik gehiago disfrutatzen dut, bigarren urte honetan aurrekoan baino gehiago, egia aitortu behar badizut; horretaz hitz egin dugu jada, oker ez banago. Arazoa bestelakoa da.
‎–Nahiago nuke horretaz hitz egingo ez bagenu.
‎–Ez, baina zerbait nabarituko genuen anaiak eta biok; ez dut inoiz horretaz hitz egin Luisekin, alafede, baina ez zitzaigun hara joatea gustatzen, ziur egon zaitezke horretaz. Bibrazioak izango ziren, nik zer dakit.
‎Ez dakit zergatik, derrepentean, Elenarekin hitz egiteko premia piztu zait, horretaz hitz egiteko premia. Garai batean banekien, baina orain gogoratu ezinik nabil langile haiek garbitu zituzten urtea, mila zortziehun eta laurogeita bi etortzen zait burura, baina izan daiteke mila zortziehun eta laurogeita sei ere, ez dakit; Chicago ote zen ere ez nago guztiz ziur.
‎Eta horrela, halako batean, elkarren amorante bihurtu zirela konturatu zen Antonio, nahiz eta bera ezkonduta egon eta Ainhoarengandik banatzeko inolako asmorik ez izan. " Ez zaidak inporta", esan ohi zion Edurnek horretaz hitz egiten zutenean, ohean, zigarro bat erretzen zuela: garai hartan erre egiten baitzuen Edurnek, laster utziko zion arren.
‎Gaur egun, berriz, bigarren mailako kontutzat jotzen dut halakoa; prezioak besterik ez zaizkit deigarri etxeei buruz hitz egiten entzuten dudanean jendea. Maileguarena dator orain; nagia dut kutxakoekin horretaz hitz egiten hasteko, gora eta behera horrekin bueltaka egunak emateko. Lortuko dugula nonbaitetik dirua diozu zuk, ene Kaioa.
‎Mikelek ez al du Gorkarekin horretaz hitz egin. Beharbada, Gorka da oraindik Xabierrekin hitz egin ez duena.
‎Kontatu didazun guztia berria izan da niretzat, ez nekien ezer. Baina, axola ez badizu, ez nuke horretaz hitz egin nahi. Orain ez, behintzat.
‎Aro Lausoan eta Aro Arkaikoan ere nagusi izan zen kultura heroiko hura Homeroren testuetan islatzen da ongien: horregatik hitz egin daiteke kultura homerikoari buruz; horregatik aukeratu dugu, guk geuk, izenburua: giza abere heroikoa kultura homerikoan.
‎Kasu horretan esango genuke: ‘grina (edo maitasun) eta ekintza horiek ez dira arrazoizkoak’ Humeren ustez, hori hitz egiteko modu bat da. Benetan gertatu dena hauxe da:
‎–eta Goiok ez zuen buruaz ezetz esateko lanik ere hartzen, garbi bai garbi baitzen galdera erretorikoa zela–, prestakuntza, prestakuntza, prestakuntza da beharrezkoa alternatiba bat eratzen dugun bitartean, eratuko dugun egunerako, kostako da baina, hori ez dago ukatzerik, errealitatea konplexua eta aldakorra delako, horrexegatik beragatik hain zuzen, eta gero fabrikako lankideen eta sekzioko sugegorrien komentarioak, begira urliaren semea, lau urte baizik ez ditik eta lehengoan, nagusi izatean zer izan nahi duen galdetu eta ez al zian erantzun, ba, Hipertrolako ingeniari aurrez jubilatua soldataren ehuneko laurogeita hamarrarekin, Hi per tro la ko in ge nia ri au rrez ju bi la tua sol da ta ren ehu ne-ko la ro ta ha ma rra re kin, dena braust, baina silabak ongi markatuz eta silaba bakar batean zalantzarik edo tostorrik egin gabe, hori ez duk galduko, bizi bizi zetorrek, edo sandiaren aita hil berriarena, aita ona izan zuan, eta norbaitek inozoki galdetu, zer, seme alabekin mintzatzen zuan, seme alaben edukazioaz arduratzen zuan, kariñosoa zuan, edo zer, eta erantzuna labana kolpe bat bezala, ez, motel, ez, azkar hil zuan eta diru pixka bat utzi zian, dena zetorren ondo egun kloniko horiek iragateko, katean tapizeria jarri berriari errepasoa egiten, jostura bat tokiz kanpo han eta olio orban bat hemen, jardunaldi bakoitzean horrenbeste kotxe eta azkar ibili beharra orain gaueko txandan zebilen taldeak ehuneko hamarra ateratzen zielako produkzioan, Goiok ez zuen ulertzen, zertarako hainbeste presa gero handik sei hilabetera, merkatuaren egoera zela-eta, produkzioa mantsotu behar bazen eta fabrika hainbeste egunetan ixten bazuten, fabrika itxita zegoeneko egun libreak egun poltsarako, martxa hartan jubilazio egunean bi lan urteko zorra edukiko zuen enpresarekin, Armani, esplikatuzak hau, bizitza guztia lanean eta orain hauek zatozek dirua zor diedala, potroak, gero, bai, bazakiat denbora aldakorrak direla, baina ez nian uste sekula hainbeste aldatuko zirenik, lan egiteagatik ordaindu beharra, gaur jan ditudan lentejak datorren hilean pagatuko ditiat, zorretan jan ditiat, potroak gero, eta egunak joan egunak etorri, denak igual igualak, elkarrengandik bereizezinak, lenteja platerkadako bi ale bezainbeste, sikiera produkzio bitartekoak aitzurra eta pala ez diat esango baina hondeamakina eta barrenoa balira, horiek egitate kontrolagarriak zituan, ukigarriak, hurbilak, fisikoak, nire kapazitateentzako dimentsio ulergarrikoak, humanoak, baina orain dena egon zagok, baina sekula egon gabe, deabru ikusezin batek mugitzen ditik hariak hiperespazioko tokiren batetik, nonbait, mutilak, izorratu gaitiztek, esan ohi zuen Goiok, gaur egun dena duk birtuala, nire buruko soila izan ezik, igual, ez zaitez horregatik kezkatu, esaten zuen Armanik, ilea ugaritzeko genea aurkitu ditek saguetan, eta produktu bat atera ditek, funtzionatzen omen dik, baina ez hadi kezkatu, orain serio esaten diat, eta batez ere, ez hadi kexatu, sekula ez gaituk gaur den egunean bezala bizi, begiratu hire inguruan, Goio, noiz eduki ditiztek langileek horrelako kotxeak, noiz bidali ditiztek seme alabak unibertsitatera, noiz eduki ditek bigarren etxebizitza, noiz jokatu burtsan, noiz inbertitu, Armanik hori esaten zuenean Goiori bihotza jausten zitzaion lurrera, iruditzen zitzaiolako bere semeak arrazoi zeukala, bere semeak ezertarako balio ez zuen zahar bat zela uste zuelako, izan ere, pentsatzen zuen Goiok, ez nauk aita ona izan, azkar hil, auskalo, baina dirurik utziko ez dudalakoa segurua duk, nik ez zakiat burtsan jokatzen, orduan irri egiten zioten, ez dakiala burtsan jokatzen?, hori erraza duk, motel, ea: ...at eramateagatik lortzen direla?, ez horixe, gure indarraren kontziente direlako lortzen dituk, eta guk badakigulako nola tratatu jendilaje hori, nola erabili, nola kudeatu gure indarra, eta horrek, gaur egun, lehen ez bezalako gauzak eskatzen ditik, esaterako irudia, esaterako trajea, nire trajea hire buzoa duk, gauzak izugarri aldatu dituk, errealitatea bera aldakorra duk, lehen ere ez al genian horretaz hitz egin, trajea atrezzoaren parte duk, baina patronalaren aurrez aurrekoak gogorrak dituk, gogorrak gero, baita zera ere, esaten zioten orduan beste mihigaizto batzuek, baina ez al diok bibotea ikusi, Armaniren bibotea sarria zen, itxia, batek bertan edozer aurkitzea espero duen horietakoa, ez al diok bibotea ikusi, nik lehengoan bertatik langostino azal bat ateratzen ikusi nian, horiek baboker... badakik frontoian jokatzen?, ba, orduan burtsan jokatzen ere badakik, ez zakiat ba, defenditzen zen Goio, hik nahi duana esango duk baina nik frontoiarena garbiago ikusten diat, tira, orduan ez hadi gehiago kezkatu eta jokatu frontoian, eta uztak burtsa Armanirentzat, Armanirentzat?, Goio harrituta, ez duk izango, berriz irri egiten zioten, izango ez duk ba, nondik uste duk ateratzen duela bestela, horren traje bakoitzak hire pagaren erdia balio dik, Goio, mesedez, Goio, –hau Armani zen–, Goioren begietan irakurtzen zuen mesfidantzak asaldaturik, eta nork lortu zian KPI gehi bateko igoera, zer uste duk, gauza horiek traje eder bat eramateagatik lortzen direla?, ez horixe, gure indarraren kontziente direlako lortzen dituk, eta guk badakigulako nola tratatu jendilaje hori, nola erabili, nola kudeatu gure indarra, eta horrek, gaur egun, lehen ez bezalako gauzak eskatzen ditik, esaterako irudia, esaterako trajea, nire trajea hire buzoa duk, gauzak izugarri aldatu dituk, errealitatea bera aldakorra duk, lehen ere ez al genian horretaz hitz egin, trajea atrezzoaren parte duk, baina patronalaren aurrez aurrekoak gogorrak dituk, gogorrak gero, baita zera ere, esaten zioten orduan beste mihigaizto batzuek, baina ez al diok bibotea ikusi, Armaniren bibotea sarria zen, itxia, batek bertan edozer aurkitzea espero duen horietakoa, ez al diok bibotea ikusi, nik lehengoan bertatik langostino azal bat ateratzen ikusi nian, horiek babokeriak dituk, Goio, patronalaren amarru zaharrak, borrokan kontsekuenteenak direnak desprestigiatzeko, horretan ez zagok aldaketarik, hori betiko errealitatea duk, hik hain ongi ezagutzen duana, Goio, hori jokabide betierekoa duk, dena den ulertzen diat, Goio, hain zuzen lehengoan hitz egin nian horretaz beste hainbat konpañerorekin, konfiantzazkoekin, badakik gauza nola dagoen gaur egun, garai berriei egokitzeko ahalegindu beharra zagok, lehen pentsaezinak irudituko litzaizkigukeen soluzioak, ez duk afiliatuentzako plan bat, ezin zaiok horrela deitu, baina sindikatuak ez dik begi txarrez ikusten, urte luzeetako afiliazioa daramaten kideentzat duk, bakarrik, eta pentsatu diagu agian hik, bakoitzak hainbeste jarri behar dik, nahi duenak, noski, nahi ez duenak ez dik jarri behar eta ez duk deus gertatzen, gero sindikatuak eramango dik irabazien ehuneko hainbeste, gainerakoa norberarentzat, joño, Armani, esaten didazun hau, ez nuen sekula pentsatuko, ez al zaizu iruditzen pixka bat, nola esango nuke, gure estilotik, gure etikatik kanpo, etika, etika, erraz esaten duk etika, esadak, Goio, hogeita hamabost urte buzoarekin ibilita, hiru txandatan, eta uste al duk hiri kontu eske etortzeko eskubidea eduki dezakeenik inork, urlia, sandia eta berendia sartu dituk, guztiz legala duk, errealitate aldakor honetan zilegi duk kapitalaren tresnak klase ikuspegi batekin erabil ditzagun, zilegi eta logikoa, ezin gaitezkek atzean geratu, ez kezkatu etikagatik, etika arazo faltsuengatik, ez zakiat, zioen bere artean Goiok, niregatik igual ez nikek egingo, baina familiarengatik, andrea eta semearengatik, semeak uste dik bere aita tonto hutsa dela, ez duk diru asko baina bizi osoko aurrerakina duk, edo ia, ateratzen denarekin etxean obra egingo genikek eta semea bidaltzen genikek kanpora ingelesa ikastera, Armanik arrazoi dik, ez diat kezkatu behar horregatik, eta zer arraio, ez ditek esaten, ba, mihigaiztoek, Armanik ordu sindikalak aprobetxatzen dituela bere swing a edo dena delakoa hobetzeko, orduan, zergatik ez ni... ez diat kezkatu behar horregatik, baina ez, esaten zioten beste lankide maltzur samar batzuek, ez kezkatu horregatik, kezkatu beste honengatik, eta berripaper bat erakusten zioten, non esaten baitzen planta itxi eta beste norabait eramango zutela, gaur jan dituan lentejak zorretan jan dituk, bai horixe, baina kreditua bukatu zaik, ez zagok lenteja gehiagorik, garaiz baino lehen azken tanta arte zukututako limoia haiz, hik ez duk jada limoi urik ematen, kitto beraz, baina lentejak jaten segitu behar diat, hor konpon, hi, Goio, hori ez duk euren problema, jabeena, alegia, Armani, Armani, noizko alternatiba famatu hori, urteak dituk esaten duala ez dela biharko, baina ordutik bihar asko pasatu dituk, edozer baino lehen, ez gaitezen urduri jar, antola gaitezen, gainerako sindikatukook eta gainerako lankideok, orokorrean, bat datoz, egoera larria da, bai, baina guk ere indarra daukagu, manifestazio bat egingo dugu, hasteko, ezin gaituzte part botata utzi, konpromisoak dauzkate gurekin, ederki asko aberastu dira gure kontura, azken hamabost urteetan, borroka egingo dugu, negoziatu dute, negoziatzera behartuko ditugu, langileria berriro karrikaren jabe, beren ikur zaharrekin, jendea trumilka bildurik, Poliziaren karga bat edo beste, atxilotu batzuk, ez beste garai batean bezainbeste, hala ere, ez kargak eta ez atxilotuak, eta patronala eseri da sindikatuekin negoziatzera, ikusten, Goio, esaten zuen Armanik, ikusten, orain, albiste on horrekin batera badut beste bat txarra, urte on batzuen ondoren Elektrikak jaisten ari dituk, baina lanpostuei eutsi egingo zieagu, bai horixe, negoziazioak gogorrak izango dituk, negoziazioak gogorrak izaten ari dira, luzeak izaten ari dira, eta ez dirudi bide onetik doazenik, Elektrikak berriro behera, potroak, hi, negoziazio luzeak eta korapilatsuak eta halako desanimo orokorra zabaldu da fabrikan, aldez aurretik sentitutako derrota batena, kalean ere gero eta jende gutxiago, Poliziak ez du kargatzeko ez inor atxilotzeko beharrik ikusten, pintura planta hemen geratuko da, berrogeita hamazazpitik gorakoak aurrejubilatuko dituzte, eta gainerakoak kalera, hiru mila, bai, hiru mila baino beste lau milarena salbatu dugu, zer nahi duzue, ez dago besterik, baina nik berrogeita hamasei dauzkat, Armani, zorte txarra, Goio, zorte txarra, ahal izan den guztia egin dugu, baina ez dago besterik, azkenak argia amata dezala.
‎Hori ere ez da, ez da, bizitza ukoen, galeren eta errenuntzien batuketa etengabe bat baizik ez denez. ...eta gorputz ardatzaren erdian pospolo bat piztuko balitzait bezala da, eta pospolo horren garra, hasieran txikia, badoa handitzen eta handitzen, eta tripak erretzen dizkit, eta erraiak, eta nire baitan dagoenak oro kiskaltzen du azkenerako, halako moduz non azkenean su horrek masailak ere harrapatzen dizkidan, eta ni, neure osoan, suzko bola ito bat banintz bezala den, eta horregatik da ez dudala sekula horretaz hitz egin nahi izan, badakidalako su hori nire barnean bizi dela, lo gehienetan, baina bizi, eta ez dudalako piztia iratzarri nahi. Eta lotsazko su bat da, ongi entzun duzu.
‎badakik frontoian jokatzen?, ba, orduan burtsan jokatzen ere badakik, ez zakiat ba, defenditzen zen Goio, hik nahi duana esango duk baina nik frontoiarena garbiago ikusten diat, tira, orduan ez hadi gehiago kezkatu eta jokatu frontoian, eta uztak burtsa Armanirentzat, Armanirentzat?, Goio harrituta, ez duk izango, berriz irri egiten zioten, izango ez duk ba, nondik uste duk ateratzen duela bestela, horren traje bakoitzak hire pagaren erdia balio dik, Goio, mesedez, Goio, –hau Armani zen–, Goioren begietan irakurtzen zuen mesfidantzak asaldaturik, eta nork lortu zian KPI gehi bateko igoera, zer uste duk, gauza horiek traje eder bat eramateagatik lortzen direla?, ez horixe, gure indarraren kontziente direlako lortzen dituk, eta guk badakigulako nola tratatu jendilaje hori, nola erabili, nola kudeatu gure indarra, eta horrek, gaur egun, lehen ez bezalako gauzak eskatzen ditik, esaterako irudia, esaterako trajea, nire trajea hire buzoa duk, gauzak izugarri aldatu dituk, errealitatea bera aldakorra duk, lehen ere ez al genian horretaz hitz egin, trajea atrezzoaren parte duk, baina patronalaren aurrez aurrekoak gogorrak dituk, gogorrak gero, baita zera ere, esaten zioten orduan beste mihigaizto batzuek, baina ez al diok bibotea ikusi, Armaniren bibotea sarria zen, itxia, batek bertan edozer aurkitzea espero duen horietakoa, ez al diok bibotea ikusi, nik lehengoan bertatik langostino azal bat ateratzen ikusi nian, horiek babokeriak dituk, Goio, patronalaren amarru zaharrak, borrokan kontsekuenteenak direnak desprestigiatzeko, horretan ez zagok aldaketarik, hori betiko errealitatea duk, hik hain ongi ezagutzen duana, Goio, hori jokabide betierekoa duk, dena den ulertzen diat, Goio, hain zuzen lehengoan hitz egin nian horretaz beste hainbat konpañerorekin, konfiantzazkoekin, badakik gauza nola dagoen gaur egun, garai berriei egokitzeko ahalegindu beharra zagok, lehen pentsaezinak irudituko litzaizkigukeen soluzioak, ez duk afiliatuentzako plan bat, ezin zaiok horrela deitu, baina sindikatuak ez dik begi txarrez ikusten, urte luzeetako afiliazioa daramaten kideentzat duk, bakarrik, eta pentsatu diagu agian hik, bakoitzak hainbeste jarri behar dik, nahi duenak, noski, nahi ez duenak ez dik jarri behar eta ez duk deus gertatzen, gero sindikatuak eramango dik irabazien ehuneko hainbeste, gainerakoa norberarentzat, joño, Armani, esaten didazun hau, ez nuen sekula pentsatuko, ez al zaizu iruditzen pixka bat, nola esango nuke, gure estilotik, gure etikatik kanpo, etika, etika, erraz esaten duk etika, esadak, Goio, hogeita hamabost urte buzoarekin ibilita, hiru txandatan, eta uste al duk hiri kontu eske etortzeko eskubidea eduki dezakeenik inork, urlia, sandia eta berendia sartu dituk, guztiz legala duk, errealitate aldakor honetan zilegi duk kapitalaren tresnak klase ikuspegi batekin erabil ditzagun, zilegi eta logikoa, ezin gaitezkek atzean geratu, ez kezkatu etikagatik, etika arazo faltsuengatik, ez zakiat, zioen bere artean Goiok, niregatik igual ez nikek egingo, baina familiarengatik, andrea eta semearengatik, semeak uste dik bere aita tonto hutsa dela, ez duk diru asko baina bizi osoko aurrerakina duk, edo ia, ateratzen denarekin etxean obra egingo genikek eta semea bidaltzen genikek kanpora ingelesa ikastera, Armanik arrazoi dik, ez diat kezkatu behar horregatik, eta zer arraio, ez ditek esaten, ba, mihigaiztoek, Armanik ordu sindikalak aprobetxatzen dituela bere swing a edo dena delakoa hobetzeko, orduan, zergatik ez ni... ez diat kezkatu behar horregatik, baina ez, esaten zioten beste lankide maltzur samar batzuek, ez kezkatu horregatik, kezkatu beste honengatik, eta berripaper bat erakusten zioten, non esaten baitzen planta itxi eta beste norabait eramango zutela, gaur jan dituan lentejak zorretan jan dituk, bai horixe, baina kreditua bukatu zaik, ez zagok lenteja gehiagorik, garaiz baino lehen azken tanta arte zukututako limoia haiz, hik ez duk jada limoi urik ematen, kitto beraz, baina lentejak ...at eramateagatik lortzen direla?, ez horixe, gure indarraren kontziente direlako lortzen dituk, eta guk badakigulako nola tratatu jendilaje hori, nola erabili, nola kudeatu gure indarra, eta horrek, gaur egun, lehen ez bezalako gauzak eskatzen ditik, esaterako irudia, esaterako trajea, nire trajea hire buzoa duk, gauzak izugarri aldatu dituk, errealitatea bera aldakorra duk, lehen ere ez al genian horretaz hitz egin, trajea atrezzoaren parte duk, baina patronalaren aurrez aurrekoak gogorrak dituk, gogorrak gero, baita zera ere, esaten zioten orduan beste mihigaizto batzuek, baina ez al diok bibotea ikusi, Armaniren bibotea sarria zen, itxia, batek bertan edozer aurkitzea espero duen horietakoa, ez al diok bibotea ikusi, nik lehengoan bertatik langostino azal bat ateratzen ikusi nian, horiek baboker...
‎Gure aita zenak ez zuen sekula horretaz hitz egin nahi izan. Eraman zutenean nik hamabi urte baino ez nituen, eta ez nintzen erabat jabetzen.
2007
‎euskaraz ikasten dugu. Baina, ondoren, behar bat sortu behar da hizkuntza horretan hitz egiteko, eta, behar hori inguruak sortzen du.
‎IRAko liderrak ezagutzea lortu genuen, batez ere lider lokalak. Beraiekin afaltzeko ohitura hartu genuen, eta konturatu ginen jende horrekin hitz egitea posible zela, arrazoiz jokatzeko prest zeudela. Azkenean dozena bat estrategia ezberdin eta hogei urte behar izan genituen, baina lortu genuen bakea.
‎" EiTB 24ko zuzendariak deitu zigun, Euskadi Gaztearen web gune berrian tokia utziko zigutela esanez". Gai horretaz hitz egitekoak dira, baina bitartean orain arteko gunearekin gustura daudela dio Aranzabalek.
‎Mahai horretan horretaz hitz egitea demokratikoa ez dela esaten da, baina negoziazio horiekin ez da inor ordezkatzen, besteak beste akordioak lortu izan balira, alderdi horien arteko akordioak liratekeelako, ez besterik. Akordio horiek gero herritarrek berretsi lituzkete, edo ez.
‎Ez du ordea honek esplikatzen guztia, euskararen erabileraren gorakada, ez da euskara gehien ezagutzen den zonaldeetan bakarrik eman, euskara gutxiengoak ezagutzen duen guneetan ere gertatu da igoera V.kale neurketako datuei begiratuz. Gizarte aukerak beharrezkoak dira hizkuntza bat erabili ahal izateko, baina hiztunak hizkuntza horretan hitz egin nahi izatea da beharrezkoa hizkuntza horretan hitz egingo badu. Txillardegiren teorietan oinarrituz egiten diren interpretazioetan adierazten da euskararen ezagutzaren arabera egokitzen zaiona baino altuagoa dela ematen den erabilera, hiztunaren izan nahia, euskaraz bizi nahia edo hainbat teoriek deitzen dieten identitate etnolinguistikoa da gertakizun hau esplikatzen duena.
‎Ez du ordea honek esplikatzen guztia, euskararen erabileraren gorakada, ez da euskara gehien ezagutzen den zonaldeetan bakarrik eman, euskara gutxiengoak ezagutzen duen guneetan ere gertatu da igoera V.kale neurketako datuei begiratuz. Gizarte aukerak beharrezkoak dira hizkuntza bat erabili ahal izateko, baina hiztunak hizkuntza horretan hitz egin nahi izatea da beharrezkoa hizkuntza horretan hitz egingo badu. Txillardegiren teorietan oinarrituz egiten diren interpretazioetan adierazten da euskararen ezagutzaren arabera egokitzen zaiona baino altuagoa dela ematen den erabilera, hiztunaren izan nahia, euskaraz bizi nahia edo hainbat teoriek deitzen dieten identitate etnolinguistikoa da gertakizun hau esplikatzen duena.
‎Zerbitzu hori ez daukaten hamabi udaletatik, gainera, Bartzelona, Malaga eta Oviedon bakarrik eskaini zuten mintzaira horretan hitz egiteko gauza den profesionalarekin aritzeko aukera, zerbitzu hori bi egun lehenagotik eskatu behar bazen ere (Oviedon badute 24 orduko zerbitzua, larrialdietarako).
‎Hitzak bai, nahi adina, baina istorioak... Alabak batzuetan horri buruz hitz egiten du haserre aurpegiarekin, Fridari buruz, eta tabernei buruzko zerbait esaten du, eta desesperazioari buruzkoa, baina niri ahaztu egiten zait, agian taberna esaten duenean edateko tokia pentsatzen egoten naizelako, eta desesperazioa esaten duenean etsipena, 8 letra. Horrelakoak gertatzen zaizkit, baina zer nahi du, ez naiz ba orain, dudan adinarekin, aldatzen hasiko.
‎Edo bakar bakarrik bere aitaren etxean? Ez dugu inoiz jakingo eta, aieruek ezer gutxirako balio dutenez, laster utzi genion horri buruz hitz egiteari.
‎Zuk gehiago merezi duzu, talentua duzu. (Eskerrik asko esan nuke?) Baina ez nuen horretaz hitz egin nahi. Utzidazu bukatzen.
‎Orain ez dut horretaz hitz egin nahi, maitia. Tira, zertaz hitz egingo dugu, ba?
‎Agian berak ere bizitza bikoitza daramalako, edo eraman nahiko lukeelako. Interesgarria litzateke horretaz hitz egitea, esaguzu, Laura, zer dela eta, festa gonbidatuekin, hainbesteko interesa?
‎Baina ezin nuen Asierrekin horretaz hitz egin, ezin nion ezer leporatu, berehala sumintzen baitzitzaidan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori 1.342 (8,83)
ori 1 (0,01)
Lehen forma
horretaz 651 (4,29)
horri buruz 254 (1,67)
horretan 75 (0,49)
Horretaz 63 (0,41)
horrekin 61 (0,40)
horren inguruan 41 (0,27)
Horri buruz 38 (0,25)
Horregatik 31 (0,20)
hori 24 (0,16)
horregatik 24 (0,16)
horrek 15 (0,10)
horretatik 10 (0,07)
horri 10 (0,07)
horren kontra 7 (0,05)
horren gainean 6 (0,04)
Horren inguruan 5 (0,03)
horretarako 5 (0,03)
Hori 4 (0,03)
horren alde 4 (0,03)
Horrekin 3 (0,02)
horren 3 (0,02)
Horretarako 2 (0,01)
Horren gainean 1 (0,01)
Horren ordez 1 (0,01)
Oriaz 1 (0,01)
horren aurrean 1 (0,01)
horren bidez 1 (0,01)
horren bitartez 1 (0,01)
horretara 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 266 (1,75)
Open Data Euskadi 175 (1,15)
Berria 158 (1,04)
Argia 103 (0,68)
Goenkale 97 (0,64)
Alberdania 74 (0,49)
Consumer 61 (0,40)
Susa 53 (0,35)
Booktegi 40 (0,26)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 36 (0,24)
Karmel Argitaletxea 26 (0,17)
Pamiela 26 (0,17)
EITB - Sarea 23 (0,15)
Hitza 17 (0,11)
Jakin liburuak 14 (0,09)
Euskaltzaindia - Liburuak 13 (0,09)
ETB serieak 12 (0,08)
UEU 11 (0,07)
aiaraldea.eus 10 (0,07)
Uztarria 9 (0,06)
Labayru 9 (0,06)
Erlea 8 (0,05)
Uztaro 8 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Urola kostako GUKA 7 (0,05)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 6 (0,04)
Guaixe 6 (0,04)
goiena.eus 5 (0,03)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 5 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 5 (0,03)
LANEKI 4 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
Noaua 4 (0,03)
Osagaiz 3 (0,02)
HABE 3 (0,02)
aiurri.eus 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia