2002
|
|
Ezbairik gabe, euskal literaturazaleari ezagunak zaizkion kontuak dira guztiok, ezagunak zaizkion moduan euskal eleberriaren sorrera berantiarrak gurean izan zituen arrazoi sozio historikoak.
|
Horretaz
hitz egiten da liburu honetan baina, batez ere, hitz egiten da euskal eleberrigintzak azken hamarkadetan izan duen sendotze eta ugaltze harrigarriaz. Kantitatez ez ezik, kalitatez ere azken hiru hamarkadak izan baitira euskal eleberria fikziozko mundu iradokitzailez jantzi dutenak.
|
2003
|
|
Egia esan, Joxek berriro galdetzen bazion, ez zen izango azkenean datu zehatzagoak lortzeko usteaz, bere burua masokismo berezko eta seneko batez oinazean murgilduagotzeko baizik.
|
Horretaz
hitz egiten luzatzea, izan ere, ertzainen balizko edozein jipoi baino mingarriagoa zen, eta era horretako erremina gogoko zuen ordu haietan; beharrezko.
|
2019
|
|
Azken eszenan odolusten ari da, aurretik beste pertsonaia batek (Henryk) egiten duen modu berean. Suizidio ahalegin
|
horretaz
hitz egiten dutenean Florak errudun egiten du Howard:
|
2021
|
|
Proiekturen bat egin dugu. Igual poema bat egitea Gaztelanian eta gero
|
horri buruz
hitz egitea, esplikatzea.
|
|
Azken
|
horri buruz
hitz egin da lan honetan, baina laburbilduz, hauxe izango litzateke BHko ikastetxeetan elkarrizketatu ia guztien esanetan indarrean dagoen ikuspegia: alde batetik, ikuspegi historizistatik eta modu zatikatuan edo ikasgai diren elementuen arteko konexio handirik gabe irakasten den literatura; bigarrenik, edukien transmisioari erantzuten diona irteera profil baten lorpenari begirako konpetentzietan oinarritutako ereduaren ordez; hirugarrenik, autore, obra kanonikoak, gehienbat, data, baliabide, mugimendu eta ezaugarrien zerrendak ikastera bideratutako edukien transmisioa sustatzen duena; azkenik, ikas prozesu memoristikoak, batik bat testuliburua eta ebaluazio kalifikatibo sumatiboak oinarri dituen ikuspegia dela esan genezake.
|
|
Literaturari ematen zaion funtzioetako bat identitatearen eraikuntzan eta pertsonaren garapenean eragitea dela esan bada arestian, arloaren irakaskuntza eta didaktika modu egokian gauzatu ezean, helburu garrantzitsuak lortzen ari ez direla ondoriozta genezake. Elkarrizketatu gehienek norabide
|
horretan
hitz egin dute literaturaren irakaskuntzaren egoera aztertzerakoan.
|
|
Zentzu
|
horretan
hitz egiten dute Colomerrek eta Munitak (2013) irakaslegaien formazio gabeziez ari direnean, eta Irakasle Eskolako ikasleen formazio literarioan jartzen dute arreta. Irakurketa ohiturei dagokienez, ikasleen %7a soilik da ohiko irakurlea, esate baterako, LarraƱaga eta besteen (in Colomer eta Munita, 2013) ikerketa bat aipatuz.
|
|
Bide beretik, emozioen eremua konplikatua dela ikusten du LIR2 k, barnebarneko gaiak ukitzen direlako eta
|
horri buruz
hitz egiteak lana ematen duelako oraindik ere. Alor pertsonalean nahiz profesionalean norberak dituen ezintasunei eta gabeziei egozten dio LIR1 ek ere hein batean gelako lanketa eza.
|
|
LIR2 k ere ikastetxean problematika berari erantzun ezinean dabiltzala azaltzen du: " Gainera, ez dugu gunerik
|
horretaz
hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio.
|