Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Ezbairik gabe, euskal literaturazaleari ezagunak zaizkion kontuak dira guztiok, ezagunak zaizkion moduan euskal eleberriaren sorrera berantiarrak gurean izan zituen arrazoi sozio historikoak. Horretaz hitz egiten da liburu honetan baina, batez ere, hitz egiten da euskal eleberrigintzak azken hamarkadetan izan duen sendotze eta ugaltze harrigarriaz. Kantitatez ez ezik, kalitatez ere azken hiru hamarkadak izan baitira euskal eleberria fikziozko mundu iradokitzailez jantzi dutenak.
2003
‎Egia esan, Joxek berriro galdetzen bazion, ez zen izango azkenean datu zehatzagoak lortzeko usteaz, bere burua masokismo berezko eta seneko batez oinazean murgilduagotzeko baizik. Horretaz hitz egiten luzatzea, izan ere, ertzainen balizko edozein jipoi baino mingarriagoa zen, eta era horretako erremina gogoko zuen ordu haietan; beharrezko.
2019
‎Azken eszenan odolusten ari da, aurretik beste pertsonaia batek (Henryk) egiten duen modu berean. Suizidio ahalegin horretaz hitz egiten dutenean Florak errudun egiten du Howard:
2021
‎Proiekturen bat egin dugu. Igual poema bat egitea Gaztelanian eta gero horri buruz hitz egitea, esplikatzea.
‎Azken horri buruz hitz egin da lan honetan, baina laburbilduz, hauxe izango litzateke BHko ikastetxeetan elkarrizketatu ia guztien esanetan indarrean dagoen ikuspegia: alde batetik, ikuspegi historizistatik eta modu zatikatuan edo ikasgai diren elementuen arteko konexio handirik gabe irakasten den literatura; bigarrenik, edukien transmisioari erantzuten diona irteera profil baten lorpenari begirako konpetentzietan oinarritutako ereduaren ordez; hirugarrenik, autore, obra kanonikoak, gehienbat, data, baliabide, mugimendu eta ezaugarrien zerrendak ikastera bideratutako edukien transmisioa sustatzen duena; azkenik, ikas prozesu memoristikoak, batik bat testuliburua eta ebaluazio kalifikatibo sumatiboak oinarri dituen ikuspegia dela esan genezake.
‎Literaturari ematen zaion funtzioetako bat identitatearen eraikuntzan eta pertsonaren garapenean eragitea dela esan bada arestian, arloaren irakaskuntza eta didaktika modu egokian gauzatu ezean, helburu garrantzitsuak lortzen ari ez direla ondoriozta genezake. Elkarrizketatu gehienek norabide horretan hitz egin dute literaturaren irakaskuntzaren egoera aztertzerakoan.
‎Zentzu horretan hitz egiten dute Colomerrek eta Munitak (2013) irakaslegaien formazio gabeziez ari direnean, eta Irakasle Eskolako ikasleen formazio literarioan jartzen dute arreta. Irakurketa ohiturei dagokienez, ikasleen %7a soilik da ohiko irakurlea, esate baterako, LarraƱaga eta besteen (in Colomer eta Munita, 2013) ikerketa bat aipatuz.
‎Bide beretik, emozioen eremua konplikatua dela ikusten du LIR2 k, barnebarneko gaiak ukitzen direlako eta horri buruz hitz egiteak lana ematen duelako oraindik ere. Alor pertsonalean nahiz profesionalean norberak dituen ezintasunei eta gabeziei egozten dio LIR1 ek ere hein batean gelako lanketa eza.
‎LIR2 k ere ikastetxean problematika berari erantzun ezinean dabiltzala azaltzen du: " Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia