2001
|
|
Etorkizuneko euskaldunaden gure ikaslea bertan biziko delako, ingurune horretan bertan bizi direnekin komunikatuko delako eta euskara bera komunitate horretan dagoelako. Ikastaldeareningurune hurbiletik taldera eta taldetik ingurune hurbilera, zubiak luzatu behardira, ikas prozesuaren hastapenetatik ohitura komunikatiboak sortzen hasteko.Jarduera
|
honek
ikaslea eta euskal hiztuna harremanetan jartzea du helburu, batetikikasleak hiztunak ezagut ditzan eta haiekin ohitura komunikatiboak sortzenhasteko, eta bestetik euskal hiztuna ikaslearen ikas prozesuaz jabe dadin eta lagundiezaion. Aurrerago azalduko dugu hau patxada handiagoz, adibide batzuen bidezhobeki ulertzeko.
|
|
Trebetasun hartzaileari dagokionez, fase
|
honetan
ikaslea lantze fasean egongoda. Ulertzeko orduan zehaztapen handiagoak eskatuko zaizkio, eta testuarenmamiaz jabetu du, behin eta berriro bertan dagoen informazioa landuz.Ulertzeko momentuan aurkitzen dituen oztopoak landuko ditugu, eta horiekgainditzen irakatsiko diogu.
|
|
Ulertzeko orduan zehaztapen handiagoak eskatuko zaizkio, eta testuarenmamiaz jabetu du, behin eta berriro bertan dagoen informazioa landuz.Ulertzeko momentuan aurkitzen dituen oztopoak landuko ditugu, eta horiekgainditzen irakatsiko diogu. Trebetasun emaileari dagokionez, lehen fasean ukituez badugu ere, oraingo
|
honetan
ikaslea zerbait ekoizten hasiko da, ideia nagusietanbaka rrik oinarrituz. Hau da, ikasleak ekoiztuko duena, datu zehatzik gabekoaizango da; ideia orokorrak azalduko ditu, eta zehaztapenak geroko utziko ditugu.
|
|
Adibidez, ataza
|
honetan
ikasleek hitzak irudiekin lotu behar dituzte, hitzberriak ikasteko.
|
2002
|
|
1 Eskola
|
honetako
ikasle erdaldunen matrikulen kopurua ikusita, irakasleerdaldunen irakastorduen kopurua murritza da irakasle euskaldunek dituztenekin alderatuz gero. Horrenbestez, desoreka hori gainditzeko, behar beharrezkoa da irakasleak osorik euskaldunak izatea.
|
|
3. Testuinguru?
|
honetan
ikasleak rol aktiboagoa eta komunikatzaileagoa hartzen du. Hona hemen rol honen adierazpideak:
|
|
Hona hemen, labur labur, SDak barnean bildu nahi dituen helburuak etahoriek lortzeko erabiltzen dituen bitartekoak. Horretarako, ikaslea hartuko duguardatz eta esku hartze pedagogiko
|
honen bidez
ikasleengan espero den formazioazehazten joango gara:
|
|
Askotariko gaiak jorratzen saiatzen gara. Gela
|
honetako
ikasleak ezdira berdinak eta denen gustuekin asmatzea zaila da. Pasa den astean familiaz hitz egin genuen, atzo telebistaz eta datorren astean azterketei buruzhitz egingo dugu.
|
|
– Metodo
|
honek
ikasle, talde edo lanari egokitutako helburuak lantzekoaukera ematen du.
|
|
Multimedia gela da eta bertan ikasgaiak lantzen eta edukiberriak ikasten dira. Gela
|
honetara
ikaslea nahi duenean etor daiteke, eta, gainera, lekua aldez aurretik eskatu gabe.
|
|
informazioa eskatzeko etaemateko gaitasuna eskuratzea oso helburu zabala da, eta, hizkuntza eskuratzekobidean, behin eta berriro landuko da. Horregatik, unitate
|
honetan
ikaslea berriematen eta eskatzen jarri dugu. Eta, gainera, eginkizun hori egoki betetzeko, zenbait ñabardura adierazten ere ikasiko du:
|
|
Halandaze, iritsita ei gaude euskarazko unibertsitate bat sortzeko masa kritikoraino, eta horrek nola halako euforiaekarri du plazara, neuk behintzat ederretsi ezin dudana. Izatez, momentu
|
honetan
ikasleen aldetik dator nire kezka nagusia, eta, areago, egoera nahiko ezkorrean nauka. Arrazoiak era bitakoak dira.
|
2003
|
|
Urtebetetik gora iraun duen desadostasunari amaiera eman diote Eusko Jaurlaritzak eta EAEko euskaltegi pribatu homologatuen %85 ordezkatzen duen taldeak. Izenpetutako akordioaren arabera, ikasturte
|
honetarako
ikasle eta ordu bakoitzeko 1,80 euroko finantzaketa izango dute euskaltegiek. Bestalde, bitariko batzordea eratu dute sektorearen epe luzerako egoera aztertzeko.
|
|
Mahaipuruko, Bizkaiko Eleizearen izenean, gure Gotzain Laguntzailea, Juan Mari Uriarte jauna: Bizkaiko semea, Seminario honetantxe ikasle ta irakasle izandakoa, euskaldun garbia, eta gaur guretzat hain maitagarri dana Ikastaro
|
honetan
ikasle izandakoa, gotzain egingo eben aurretxuan, hain zuzen be. (Egin ez baeben, beharbada, orain Ikastaroko irakasleen artean izango genduan...).
|
|
Zergaitik hori? Antologia
|
hau
ikasle barrientzat da, batez be, ez ikasientzat; eta, hau holan dala, geure inguru honetako dialektoak baino ez ditut sartu. Baina niretzat hutsunerik penagarriena beste hau dozu:
|
2004
|
|
Estibaliz Amorrortu e posta bidez komunikatzen da bere ikasleekin. Momentu
|
honetan
ikasle bakarra badu ere, aurreko hilabeteetan izan ditu gehiago. " Ikasle kopurua murritza izan ohi da, guztiak estatubatuarrak.
|
|
Honela arrantzaleek zetazeoen ikerketan eta kontserbazioan laguntzen dute. Beste programa Balearen Bila deitzen dioguna da,
|
hau
ikasleei zuzendutako heziketa kanpaina izango da. Lan handia egiten ari gara, zetazeoen mundua asko gustatu behar zaizu.
|
2005
|
|
4 Asun 3 mailako irakaslea da. Ikasmaila
|
honetan
ikasleen artean iskanbiladezente izaten da, baina, Asunen ustez, hori normala da, ikasleen adinagatik etabilakaera psikologikoagatik gertatzen ari delako. Josune zuzendaria oso haserredago gelako ikasleekin, eta bereziki Asunekin.
|
2006
|
|
Hizkuntza ereduak direla eta, ikus dezagun hurrengo grafiko
|
honetan
ikasleak oro eta etorkinak nola eskolatzen diren EAEn:
|
2007
|
|
Are gehiago nabari da aldaketa
|
hau
ikasleen lanbideari begiratzen badiogu. Taulan ikusten denez, ia erdira etorri da lanbidez ikasle direnen kopurua, eta nabarmen igo funtzionarioena.
|
|
Ikasleak oposizioak noiz sortuko egoten dira, azterketa bat egin ahal izateko. Jakina,
|
honek
ikaslearen arreta erabat desbideratzen du.
|
|
|
Honek
ikasleari epe motzerako helburuak ezartzea eragingo dio. Helburu eskuragarriak izango direnez, lorpenak txikiak baina garrantzitsuak izango dira eta ikasteko motibazioari eusten lagunduko diote.
|
|
ikasturtean hasiko dira ezartzen Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak Batxilergoko lehenengo mailan eta ikasturtean bigarrenean ezarritako ikasketa berriak. Irakaskuntza hiru modalitatetan multzokatzea, derrigorrezko irakasgai berriak, kurtsoa errepikatu eta sustatzeko sisteman aldaketak egitea eta ordutegiak zabaltzea dira hezkuntza etapa
|
honetako
ikasleek goi mailako irakaskuntzetara egokitu dituzten berrikuntzetako batzuk.
|
|
Bi urtetik behin egiten den Lanbide Heziketako nazioarteko txapelketa da World Skills. 45 herrialdetako hezkuntza ziklo
|
honetako
ikasleak lehiatu egiten dira, ikasten ari diren lanbide modalitateetan dituzten gaitasunak frogatzeko. WordSkills Organization ek (Lanbide Heziketako Nazioarteko Erakundea) sustatu du lehiaketa, eta helburua da parte hartzaileen artean trebetasunak eta ezagutzak transferitzea sustatzea, bai eta Lanbide Heziketako ikastetxeetan egindako ikasketak sustatu eta zabaltzea ere.
|
|
Eusko Jaurlaritzak, esaterako, bere babes ekonomikoa emango dio Kultura Saileko Hizkuntz Politikarako Sailburuordetzaren bitartez. Ikasturteko azken hilabeteetan ekaina, uztaila, abuztua eta irailean master
|
honetako
ikasleek praktikak egiteko aukera izango dute. Zeregin horretan ondorengo enpresa eta erakunde hauen konpromisoa lortu dute antolatzaileek:
|
2008
|
|
Bigarren fase
|
honetan
ikasle berriaren egoera pertsonala, emozionala eta akademikoa aztertuko dira. Esparru honetan orientatzaileak oinarrizko kontzeptuak baloratzeko (hizkuntza eta matematika) proba batzuk pasako dizkio.
|
|
Curriculum diseinu honetan, ahozko hizkuntza estudio gaitzat hartzen da eta hori den heinean plangintza eta sistematizazio bat eskatzen du irakasle ekipoaren aldetik. Ahozko hizkuntza eduki multzoak determinatu dituzten komunikazio esparru guztietan landu da (harremanak, komunikabideak, literatura eta ikaskuntza), aho testuak hautatuz, zeinak etapa
|
honetako
ikasleentzat egokiak gertatzen diren.
|
|
Soraluzen 385 armagin bizi ziren, eta Eibarren 267 Parekatze erlatibo hori ez zen Soraluzeko geldialdiaren ondorioa izan, ezpada Eibarren armagintzak izandako hazkuntzarena: 1762an 170 maisu eta ofizial baziren ere, 1790ean 267 langile ziren, oraingo
|
honetan
ikasle eta guzti.
|
|
SEK hezkuntza erakundeak urtero eskaintzen duen udako ikastaroen katalogo zabalaren barruan, SEK El Castillo ikastetxean, Ciudalcampon (Madril), uztailean eta abuztuan ematen den eskola errefortzuko ikastaroa dago. Ikasturte
|
honetan
ikasleak hamabost, hilabete edo bi hilabete osotan joan daitezke. Ikastaroaren helburua da, batetik, ikasturteko eduki akademikoak finkatzea, eta, bestetik, DBHko eta Batxilergoko ikasleen ebaluazio negatiboko irakasgaiak berreskuratzea, ikasle bakoitzaren zailtasun eta beharretara egokitutako metodologia aplikatuz, eta, bestetik, eguneroko lan ohitura sortzen saiatzea, ikasteko teknikak eta estrategiak eskuratuz.
|
|
Hala ere, Kanariar Uharteetan bizi direnen kasuan, askotan beharra izaten da, asteburuetan etxera itzultzeko baino ez bada ere. Komunitate
|
honetako
ikasleek Unibertsitate Tarifa bat dute uharteen artean Binter aire konpainiarekin egiten diren hegaldietarako. Tarifa honek Kanariar Uharteetako unibertsitateetako ikasleentzat balio du, beren unibertsitatearen bidez soilik eros baititzakete billeteak.
|
|
Berariazko zatia: probaren zati
|
hau
ikasleek hautatu dituzten titulazioei lotutako bost aukeretako bakoitzari dagokio. Hiru ariketa ditu, aukera bakoitzeko derrigorrezko irakasgaietako bi eta hautazko irakasgaien artean libreki hautatutako bat.
|
|
" Erakunde beste euskara ziurtagiri daude gaur egun", esan digu Bergarako udal euskategiko zuzendari Alex Labaienek. " Dekretu
|
honek
ikasleen eta irakasleen aspaldiko eskaera bati ematen dio erantzuna".
|
|
Hain zuzen ere, azken helburua da ikasleek lanerako eskaerei behar den bezala erantzutea baimentzen duten gaitasun eta ezagutzak eskura ditzatela. Horrekin batera, hezkuntza sistema berri
|
honek
ikasleen jarrera aldaketa eskatzen du. Hau da, ikasleak ezagutzaren hartzaile soila izateari utzi behar dio eta ikasketa prozesuan jarrera aktibo eta autonomoa hartu behar du.
|
2009
|
|
Hori da orain arte egin duguna. Metodologia berri
|
honekin
ikaslea benetako subjektu aktibo bihurtzen da: bera da ikasi behar duena, eta irakasleak ikasten irakatsi behar dio.
|
|
Lan hau egiteko ideia Hizkuntzaren Psikopedagogia izeneko irakasgai baten baitan sortu zen. Irakasgai
|
honen inguruan
ikasleek zer zekiten eta zer espero zuten aztertzean, oso eztabaida interesgarria sortu zen pertsona horien prestakuntzari begira, hizkuntza anitzeko hezkuntza programetan parte hartuko baitute profesional gisa. Ikasle bakoitzak hizkuntzak ikasteko bere prozesuari buruzko diskurtsoa sor zezan, elebidun edo eleaniztun izateko zer ibilbide egin duten idazteko eskatu genien.
|
|
Programa informatiko berri honek benetako ahotsekin lan egiten du, terapeutek haurren tratamenduan parte hartzeko aukera ematen du eta adingabe dislexikoen ikaskuntza atseginagoa eta dibertigarriagoa izaten laguntzen du. Programa
|
honek
ikasleari laguntzen dio, bai eskolan bai eskolako zereginetan, eta hauxe da: ikasteko behar den informazio guztia ordenagailu bidez eskura izatea, ikasleak testuekin lan egin dezan, modu eraginkorragoan, ahots sintetikoa erabiliz.
|
|
Guztira, lehiaketak lehen 27 sariak banatuko ditu, bat Europar Batasuneko estatu kide bakoitzarentzat. Louis Michel Europako Garapenerako eta Laguntza Humanitariorako komisarioak dioenez, “aukera aparta da
|
hau
ikasleen artean gauzak trukatzeko, eta espero dugu, halaber, besteekin batera iritziak eta esperientziak trukatzea”. Parte hartzen duten gazteen sentsibilitateak garapenaren garrantziari buruz “asko” kontzientziatzea eta Europako garapenerako lankidetzaren etorkizunari buruzko “eztabaida emankorra” aktibatzea espero da.
|
|
Horien atzetik, errumaniarrak, argentinarrak, brasildarrak, paraguaiarrak, peruarrak, venezuelarrak, uruguaiarrak, marokoarrak, dominikarrak, kubatarrak, hondurarrak, errusiarrak, bulgariarrak, portugesak, txiletarrak eta frantsesak daude. Lan
|
honek
ikasle etorkinen profila deskribatzen du. Ikasle horiek 26 eta 35 urte bitarteko ikasleak dira (guztizkoaren %40), eta emakumeen ehunekoa gizonena baino handiagoa da (%64 eta %36, hurrenez hurren).
|
|
“Pak” hitz magikoa da Valentziako Unibertsitate Politeknikoko Ingeniaritzako Goi Eskola Teknikoko ikasle askorentzat. Hitzarekin identifikatzen da Francisco José Rodríguez Fortuño, eskola
|
honetako
ikasle ohia, eta, modu altruistan, Interneten argitaratu ditu bere apunte guztiak. “Pack en apunteak”, autoreak bere atarian jasotzen duen bezala, “150.000 deskarga baino gehiago ditu jada”, materia bakoitzeko 2.000 deskarga, batez beste.
|
|
“Pack en apunteak”, autoreak bere atarian jasotzen duen bezala, “150.000 deskarga baino gehiago ditu jada”, materia bakoitzeko 2.000 deskarga, batez beste. Material
|
honek
ikaslearen apunteak osatzeko edo klasera joatea ezinezkoa izan zaionean osatzeko balio du. “Oro har, ikasgaiak ikasteko laguntza ona izan daiteke, baina ikasleei ez lieke inoiz aholkatuko beren apunteak hartzeari uztea eta, are gutxiago, eskolara joateari uztea”.
|
|
Aurten beste hiru gehitu ditu. Erakunde pribatu
|
honetako
ikasleen artean egindako gogobetetze inkestaren arabera, puntuaziorik onena irakasleen irisgarritasunari eta irakasgaien edukiei ematen zaie. UDIMAn, ikasketen tarifan prestakuntza eta materiala sartzen dira, eta nahitaezkoa da gutxienez 15 kreditutan matrikulatzea urtean:
|
|
New Yorken, Pratt Diseinu Institutuak “Dolar baten bidezko diseinua” ekimena garatu du. Izenak dioen bezala, ikastetxe
|
honetako
ikasleek kopuru hori gainditzen ez duten produktuak egitea izan da helburua. Emaitza harrigarria izan da:
|
2010
|
|
Galder Perez bilbotarrak idatzita, Nafarroako Antzerki Eskola arduratu da eszenografia lanetaz. Izan ere, Eskola
|
honetako
ikasle ohiak izan dira ekoizpen lanetan aritu direnak. Zuzendaritza Beatriz Miroren eskutik dator eta parte hartU duten hainbat aktore (Ainhoa Ruiz eta Monica Torre bezala) Eskolan bertan hezituak dira.
|
|
Kapitulu
|
honetan
ikasleen lanbideak aztertzen ditugu. Hartzen ditugu lan profesional batean ari direnak, erretretan direnak baztertuz, bai eta ere lan gabezian daudenak.
|
|
Gaitasun horiek sustatzeko diziplinarik egokiena Filosofia da. Kontua ez da irakasgai
|
hau
ikasleen curriculumean sartzea edo indartzea, baizik eta jarduera akademikoan sartzea irakasgai honek proposatzen duen ariketa: filosofatzea.
|
|
Arakatu eta praktikatu: kontzeptuak ikasi ondoren, fase
|
honetan
ikasleak praktikaren eta pertsonalizazioaren bidez aplikatu behar ditu, eta problemen ebazpena bilatu. Sen onak ezaugarritzen duen estilorako ingurune ideala.
|
|
"... Euskaraz aditzen zionari eraztuna jartzen zion; eraztun
|
hau
ikasle batengandik beste batengana pasatzen zen[.] gutartean izialdi handia sortzen zuena eta beldurra poltsikoan zuenarengana hurbiltzeko, honek, guri Euskaraz egiterakoan, mintzarazi egingintzakeelako eraztun madarikatua emateko; guztiok ihes egitengenion; horrela, eraztunak helburu bikoitza betetzen zuen: bakarrik egotea sentiarazten zuen, gelako ikaskideek bazterturik, eta hartuko zituzkeen makilkadei beldurra, aste buruan zuena zigorturik izaten zelako".
|
2011
|
|
Adierazkortasun arazoak sumatzen dituzte eta beren behar komunikatiboak (musikari lotutakoak gure kasuan) ezin dituzte asebete. Halaber, lan egiten dudan Arrasateko ikastolan bertan ikusi dut, musikaz gain beste arlo askotan ere sumatzen dutela gabezia
|
hau
ikasleek. goen musika punka, adibidez, ez dela agertu ere egiten hedabide publikoetan, talde batzuk Euskal Herrian ezagunak diren arren.
|
|
Adierazkortasun arazoak sumatzen dituzte eta beren behar komunikatiboak (musikari lotutakoak gure kasuan) ezin dituzte asebete. Halaber, lan egiten dudan Arrasateko ikastolan bertan ikusi dut, musikaz gain beste arlo askotan ere sumatzen dutela gabezia
|
hau
ikasleek. Gazteak ondo moldatzen dira, oro har, behar akademikoetarako egin behar duten euskara jasoarekin.
|
|
Arrue egitasmoa 2003an hasi zen, eta haur eta gazteen eskola giroko hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreak ikertzen ditu. Ikuspuntu metodologiko teknikotik, egitasmo
|
honek
ikasleen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia propioa garatu du. Horrela, behaketa zuzenen bidez, hizkuntza erabileraren neurketak egiten dira eta, galdetegien bidez, ikasleen ezaugarriei buruzko informazioa biltzen da.
|
|
(43: 33) Lau urteko txinpantze gazte
|
hau
ikasle ona da, eta arin
|
|
Hainbat atarik historiako gairik aipagarrienak biltzen dituzte, eta erabiltzaileak edukien bidez erraz nabigatzeko moduan antolatzen dituzte. Irakasgai
|
honetako
ikasleentzat eta ezagutza historikoak zabaltzeko interesa duen edozein internautarentzat dira erabilgarriak. Hauek dira aipagarrienak:
|
|
Hauek dira Valentziako Quirón Ospitaleko Loaren Unitateko ikertzaileek egindako Espainiako ikerketa berri baten ondorio nagusiak. Erkidego
|
honetako
ikasleei egindako 1.500 inkesten artean, beste datu batzuen arabera, 12 eta 15 urte bitarteko nerabeen %19 bakarrik oheratzen da ordu jakin batean hurrengo egunean ikastera joan behar duenean, eta 6 eta 8 urte bitarteko ikasleen ia %9 ohean geratzen da esnatu behar denean. Ikertzaileek diote ohitura aldaketa hori txikienen eguneroko bizitza arautzen duten arauen pixkanakako lasaitzeari egozten diotela, eta azken urteotan lotara joateko ordutegi mugei ere eragin diela.
|
|
Marrazketa teknikoko ariketak: aplikazio interaktibo
|
honek
ikasleen ulermena errazteko modu oso bisualean azaltzen diren ariketa praktikoak eskaintzen ditu. Ukitze arazoak, urrezko sekzioa eta poligonoak dira webgune honetan lantzen diren edukietako batzuk.
|
|
Bai, harritzen nau Norris bezalako amerikar batek gonbit hori onartu izanak, erantzun zuen Liciok. Nik entzun dudanaren arabera, gaineratu zuen Ondinak, Leek behin umiliatu zuen Norris
|
honen
ikasle guztien aurrean eta ordudanik txinatarraren esanetara dago. Hala izanen da akaso, esan zuen Stefanok, baina nik ere badakit Norris abertzale sutsua dela eta iaz komunistek bere anaia bat hil zutela Vietnamen...
|
2012
|
|
eta ikasturteen artean d ereduaren urteko bataz besteko igoera %1, 31ekoa izan da. Abiada honekin hezkuntza Sistema
|
honek
ikasle guztiak euskalduntzeko 76 uRTe inguru lirateke. euskararen presentzia administrazioan eta kalean kontseiluak 2010ean Barakaldon burututako udalaren hizkuntzapolitikaren neurketaren arabera, bereziki azpimarragarria da, zonalde mistoan egonik hizkuntza eskubideen bermerako corpus juridikoa artikulatua du: ordenantza hain zuzen.
|
|
Estatutu
|
honek
ikasleen parte hartzea bultzatu nahi du unibertsitatearen kudeaketa publikoan
|
|
Baldintza akademiko eta ekonomikoak betetzea funtsezkoa da ikasturte
|
honetan
ikasleei ematen zaizkien laguntzez baliatzeko
|
|
Lourdes Mazizior zuzendariaren erranetan, «Irain eskola komunitatea ilusioz beterik hasi da erronka honetan eta proiektu
|
honekin
ikasleek zuten behar bati erantzuna eman nahi izan zaio».
|
|
Honek, ikaslea beraren garapena eta barneratutakoa neurtzeko balio behar du. Hala ere, hau ez da horrelako azterketa batekin neurtzen, are gutxiago,
|
honek
ikasle robotizatu, akritiko eta sumiso baten figura besterik ez du bultzatzen. Argazkian, Ikasle Abertzaleek (IA) ezezko borobila emango diote aurten ere azterketa" basati eta espainol" honi ekainaren 6, 7 eta 8an.
|
2013
|
|
Josune Zabala – Ahozko hizkuntza derrigorrezko bigarren hezkuntzan. Esku hartzea eta ikasleen garapena Tolosako esperientzian ondo testua eraiki aurretik bideratu diren jarduera eta ekoizpenek negatiboki baldintzatzea eta ahozko adierazkortasuna galtzea bidean; sortutako SDak gisa
|
honetako
ikasleentzat egokitzea.
|
|
Lartzabale Nafarroa Beherean dago, Zuberoatik gertu. Kolegio
|
honetako
ikasleak Nafarroa Beheretik datoz, bai eta ere Zuberoatik. Ziburu aldiz, kostaldean dago, mugatik gertu.
|
|
Ziburu aldiz, kostaldean dago, mugatik gertu. Kolegio
|
honetako
ikasleak kostaldetik datoz, bai eta ere Hego Euskal Herritik. Logikoa litzateke Ziburun, euskara batua gehiago erabiltzen edo entzuten dela, eta Lartzabalen, gutxiago.
|
|
Markelek ez zuen pentsatu signora Saudelliri ez ziotela tren geltokiko jatetxean zerbitzatuko. ?
|
Hau
ikasleentzako eta bertako langileentzako da?, esan zien zerbitzariak, eta Markelek ez zekien Roberta Bacci Erasmuseko bulegoan lan egiten zuen Veneziako unibertsitateko bekadun bat zenik, eta horregatik, hark ere ikasle txartela zeukanik. Laura Saudelli, baina, ez zen gehiegi kezkatu,, jango dugu hor nonbait?
|
|
Gelditu ere, gure ikastolumeak, erdaraz ikasten duten ikasleek dituzten aurrerakuntzen ondoan, eskas gelditzen zaizkigu hiztegi alorrean. Urritasun honi nolabaiteko irtenbidea eman nahian kaleratzen dugu gure
|
hau
ikasle irakasleentzat baliabide izango den ustetan.
|
|
Handik bi egunera, Eustakia gure neskameak gorago aipatua dugun Aramaio erreketearen bisita izan zuen; A. Romani buruz galdezka etorri zitzaion,
|
honen
ikasle izana eta hau bihotz bihotzez maite zuena baitzen. Eustakiak, ederra egin duzue A. Roman gaixoarekin:
|
|
Metodologiaren ezaugarri nagusia da edukia eta hizkuntza batera lantzen dituela; curriculum edukiari edo hizkuntzari emango zaio garrantzia, jarritako helburuaren edo proposatutako zereginaren arabera (Marsh, 2000) autore berak berresten du metodologia
|
honek
ikasleen hizkuntza maila esanguratsuki hobetzeaz gain, hizkuntzaren ikaskuntzarekiko jarrera positiboa ere sustatzen duela.
|
|
Keinu horrekin lotuta, jarrera komunikatiboen barruan sailkatutako estrategia bat gehitu behar zaio, ikasleei instrukzioak ematerabideraturikoa, honen ebidentzia, itxaronaldi bat eginez, bera klasearen erdian kokatuz eta bai alde batera nahiz bestera begiratuz eta booklet a bera (lantzen ari diren materiala) eskuan duela eta ikasleek ere eskuan dutela ziurtatuz (2). Estrategia
|
honek
ikasleak «kokatzeko» balio du eta testuinguratzearen estrategiarekin lotura zuzena du. Ikasleen arreta bereganatzeko ere baliagarria da, eta hori gutxi balitz, klasearen haria jarraitzen dutela ziurtatzeko ere.
|
|
Berriz ere, estrategia diskurtsiboa, ikasleen aurrean autoritatea ezartzeko jarrerakomunikatiboarekinbatera jasotzen da. Une
|
honetan
ikasle baten jarrera «desegokia» dela-eta, askoz ere tonu zorrotzago eta zuzentzaileago batean hitz egiteari ekiten baitio irakasleak eta tonu aldaketa honen bidez agerian utzi nahi du, bera dela irakaslea eta zenbait interakzio desegoki baztertzeko joera agerraraziko duela.
|
|
Gainera zalantza sortzen du landuko den gaiaren inguruan iguripenak sortuz (5) «you' ll be experts in one part» eta horrek ondorioz ikasleen arteko interakzioabultzatzearenjarrera komunikatiboarekin lotura zuzena du. Taldeka aritze
|
honetan
ikasleen interakzioa bilatzen delako, parte hartze aktiborako gunea zabalduz eta irakaslea gidari bilakatuz.
|
|
Irakasleak ikasleen arreta bereganatzeko estrategiaerabiltzen du, zalantza partikularra zena, alegia talde bati sortu zaion zalantza, orokortu eta talde osoaren zalantza bilakatzen duenean (33) (she goes to another group that has the same doubt),
|
honen bidez
ikasleek beren ondorioak ateratzea erdietsi nahi du (34) (S: So degree is at university).
|
|
Horregatik, TEI programaren bidez, ikasle baten konplizitatea dute. Andrés González Bellidok dio berdinen arteko laguntza dela garrantzitsuena, gehiago sinesten baita eta gehiago sinesten baita antzeko pertsonengan, kasu
|
honetan
ikasleak. «Beraz, haurrek konfiantza handiagoa izango dute helduei gertatzen ari dena kontatzeko», azpimarratu du.
|
|
Eskola jazarpena. Atari
|
honek
ikasleentzako eta gurasoentzako informazioa du, baita haur segurtasuneko psikologoek eta adituek emandako laguntza lerro bat ere. Protégelak elkarteak sustatzen du.
|
|
Mugikortasunean edo “mobile learning”ean, gailu
|
hau
ikasleen prestakuntzarako tresna gisa erabiltzearen aldekoa da. Helburua da material idatzira edo ikus entzunezkoetara sartzeko erabiltzea, baita errealitate areagotuko baliabideak ere, besteak beste.
|
|
DBHko 3 maila «» Fisika eta Kimika. DBHko 3 maila «blog bat da irakasgai
|
honetako
ikasleek sortua. Ikasleek elkarri laguntzen diote, «jokoak, galderak eta konponbideak, powerpointak eta azalpenak» erabiliz. Askotan erraza ez den irakasgai bat ikasten eta ikasten laguntzen dute.
|
|
Kordobako Unibertsitatea (UCO). App
|
honek
ikasleen notak ditu, eta horiek «argitalpenaren une zehatzean» kontsulta ditzakete. Kalifikazioa behin betikoa ez denean, programa berean berrikusteko data eta tokia jasotzen dira.
|
|
Atsegin handiz agertokira igotzera gonbidatzen dut eskola
|
honen
ikasle ohi ospetsu bat.
|
2014
|
|
Ikastetxe
|
honetako
ikasleak, %87, 5ean, euskaraz bizi dira eta Ondarroako herriaren euskararen jabekuntza eta erabileraren datuekin bat dator, hau da, oso altua. Baina oraindik %a osatzeko zati bat falta da eta hauek oraindik ez dira euskaraz bizi; hau da, %6, 25, euskara ikastetxeko hizkuntza bezala identifikatzen duena; eta %6, 25, wolof hiztuna dena.
|
|
Ondorengo grabaketa
|
honetan
ikasle bat bere 51 urteko izeba batekin ari da. Emakumehau Anizen jaio zen, Baztanen.
|
|
Bigarrenik, gai
|
honen inguruan
ikasleekin hitz egitea ezinbestekoa da, araudiestetikoaren inguruan beldurrik gabe mintzatu behar da. Jakinarazi behar diegugozoki pozoindu bat dela.
|
|
R SPQ 2F E (Garcia, 2011): lanabes
|
honek
ikasleen ikasmoldea neurtzen du 20 item erabiliz. Bertan bi ikasmolde neurtzen dira (sakona eta azalekoa) eta bakoitzean bi azpieskala bereizi dira (motiboa eta estrategia).
|
|
tresna hau osatzen duten 8 itemak lotuta daude ikasleak bere errendimendu akademikoari buruz duen pertzepzioarekin eta, orobat, bere buruaz duen irudiarekin ikasle gisa (auto hautemate akademikoa). Galdetegi
|
honetan
ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ez nator bat inola ere/ 5 erabat ados). Galderak tankera honetakoak dira:
|
|
tresna hau osatzen duten 16 itemak lotuta daude ikaslearen autorregulazio akademikoaren mailarekin eta Cuestionario de Aprendizaje Autorregulado galdetegiaren egokitzapena da (Torre, 2007). Galde sorta
|
honetan
ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ni ez naiz horrelakoa/ 5 nire burua islatuta ikusten dut). Galderak horrelakoak dira:
|
|
R SPQ 2F E. Lanabes
|
honek
ikasleen ikasmoldea neurtzen du 20 item erabiliz. Bertan bi ikasmolde neurtzen dira (sakona eta azalekoa) eta bakoitzean bi azpieskala berezi dira (motiboa eta estrategia).
|
|
TAA India. GKE
|
honek
ikasle boluntarioak, langileak edo kolaboratu nahi duen beste edozein pertsona onartzen du. Horixe da baldintza nagusia.
|
|
Ikasgaiak zenbat eta gazteagotan orduan eta hobeto ulertu behar direnez, Haur Hezkuntzan ere dagoeneko hasiak gara Harvardeko hezkuntza metodologia hau jorratzen. Sergio Fernandezek dioenez, garai
|
honetan
ikasleek ikasketen oinarriak jarri eta edukiak sendotu behar dituzte.
|
2015
|
|
Bigarren oinarria, ahozko euskerea. Ikastaro
|
honetako
ikasleak euskaldunak zirean, eta asko euskaldun onak eta euskera onekoak. Hori ezin eitekean baztertu.
|
|
Azken bi edizioetako emaitza arrakastatsua ikusirik, eta ikasleriak prozesuan zehar jasaten duenkonpetentzien garapena baikortzat hartuz, etorkizunerako Gipuzkoako Campusean modulua handitzeada helburua.
|
Honek
ikasle, ikastegi eta gizarte eragile gehiagoren inplikazioa suposatuko luke batetik, eta modulua denboraz eta kreditu kopuruz handitzea bestetik. Azken puntu honek dinamika etametodologia berriak praktikan jartzea ahalbidetuko luke, eta aldiz berean, zeharkako konpetentziagehiagoren garapena.
|
|
|
Hau
ikasleen aldizkariko
|
2016
|
|
Lizarrako Ikastolan ere badute oinarrizko konpetentziak garatzeko proiektua, Ubagua, eta bi ikastetxeek harremana mantentzen dute, esperientziak trukatzeko. " Bi zentroetan ikusi dugu metodologia
|
honekin
ikasleek eta irakasleek gozatu egiten dutela. Haiek 12 urtera arte garatu dute proiektua, DBH ere eskaintzen baitute, eta emaitza oso positiboak eskuratu dituzte".
|
|
Egun, antzerkian erabiltzen den termino bat da; alegia, autoreak aktoreentzat egiten dituen akotazioei deitzen zaie horrela. Fobia
|
hau
ikasleek nozitzen dute irakasleek baino gehiago, baina arrazoi arras desberdinengatik. Ikerketa guztien arabera, Matematika da aiherkundea sorrarazten duen arrazoi nagusi eta ia bakarra.
|
|
Lan
|
honetan
ikasleen iritzia ezagutu nahi izan da, hizkuntzaren arabera bereizketa eginez eta lortutako emaitzen arabera, euskaraz ikasten duten ikasleek beldur, ziurgabetasun eta erreparo handiagoak erakutsi dituzte, aldea oso handia izan ez arren. Hau da, aztertutako zazpi aldagaien esanguraren azterketatik hirutan soilik agertu dira AOI metodologiaren eta ikasketen hizkuntzaren arteko ezberdintasun nabariak:
|
|
Biolin egile famatuenak Italiarrak ziren: Amati XVII. mendean, Stradivari eta Guarneri
|
honen
ikasleak XVIII. mendean.
|
|
Jean Marc Aphaule Irakaskuntza Katolikoko zuzendaria baikor agertu zaiku. Batetik jazko ikasturteko azterketetan emaitzak arras onak izan dira, bestetik sartze
|
huntan
ikasleen kopuru orokorrak gora egin du: Ipar Euskal Herrian 17.018 ikasle, Biarnoan 11.552, orotara beraz 28.570 Euskal Herriko ikastetxeeri buruzko (32 lehen maila, 12 kolegio eta 5 lizeo) zenbakieri hurbilagotik behatuz, ohargarri da sail bakoitzean ikasle emendatzeak badirela (ama eskola eta lehen maila+ 188, kolegio+ 68, lizeo orokor eta teknologiko+ 96, laborantza lizeo+ 36), salbu lizeo profesionaletan().
|
2017
|
|
Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo etorkizuneko ikasleen eredu izango direnez, beharrezkoa ikusten dugu gai
|
honen inguruan
ikasleak trebatzea. euskal kulturaren inguruan eta hizkuntza gutxituaren egoeraren inguruan ere ezagutza falta dagoela hauteman da, eta unibertsitatea gai hauek jorratzeko testuinguru aproposa da, diskurtso garbiagoa eratzen laguntzeko eta ondorengoen transmisioan trebatzeko.•
|
|
Bertan Dzikovska et al.autoreek aurrerapauso handia eman zuten irakaskuntzaren domeinuko ataza bat komunitate zientifikoanzabaldu baitzuten. Ataza
|
honek
ikasleen eta irakasleen anotazioak biltzen zituen datu base erraldoi batatzigarri uzten zuen ikerketarako, eta ikerketa zentro askok erabaki zuten bertan parte hartzea beraiensistema propioak garatuz. Ataza honekin batera, eta lehen aldiz, autoreek RTE/ NLI azpiataza bat ereproposatu zuten.
|
|
Hutsuneak eta behar horiek asetzeko irakaskuntza dago. Eskolak, beraz, haurraren hizkuntza ezagutza zabaldu eta sakondu egingo du, gaiak eta hiztegia aberastuz, gramatika ezagutaraziz, irakurketa eta idazketa irakatsiz...; are gehiago, prozesu
|
honen bidez
ikasleak artean mintzoarekiko izan ez duen balorazio kontziente bat erdietsiko du, munduko ezagutza sakonagoa irekiko zaio mintzaira horren bidez eta; ez dezagun ahaztu matematika, geografia, historia. ikastea hizkuntza ikastea ere badela (9).
|
|
Esperientzia xoragarria izan da auzo
|
huntako
ikasle multxo handiarena: hiru urtez segidan, haur bakotxak tresna baten ezagutza egin eta jotzen ikasten bizi izan duena.
|
|
Seaskako Piarres Larzabal, Xalbador eta Manex Erdozainzti Etxart kolegioetako 157 ikasleetatik kasik denek euskaraz bete dituzte Zientzietako azterketak (Biologia eta Fisika), nahiz Akademiak euskaraz egitera errefusatua zuen aitzineko urtetan bezala. Aldi
|
huntan
ikasle horiek aitzina jo dute eta euskaraz egindako lanak zuzenduak eta notatuak izan dira, Bordeleko Akademiak eta Pariseko Hezkunde Nazionalak azken puntan egitate hori onetsirik. Garaipen handi bat Seaskarentzat eta euskararentzat.
|
2018
|
|
Bideo
|
honek
ikasle bati gertatutakoaz dihardu, Antonioren istorioaz, eta beraren ingurukoen jarrerez. Ezagutu haren istorioa, eta jabetu arazoaz!
|