2013
|
|
Metodologiaren ezaugarri nagusia da edukia eta hizkuntza batera lantzen dituela; curriculum edukiari edo hizkuntzari emango zaio garrantzia, jarritako helburuaren edo proposatutako zereginaren arabera (Marsh, 2000) autore berak berresten du metodologia
|
honek
ikasleen hizkuntza maila esanguratsuki hobetzeaz gain, hizkuntzaren ikaskuntzarekiko jarrera positiboa ere sustatzen duela.
|
|
Keinu horrekin lotuta, jarrera komunikatiboen barruan sailkatutako estrategia bat gehitu behar zaio, ikasleei instrukzioak ematerabideraturikoa, honen ebidentzia, itxaronaldi bat eginez, bera klasearen erdian kokatuz eta bai alde batera nahiz bestera begiratuz eta booklet a bera (lantzen ari diren materiala) eskuan duela eta ikasleek ere eskuan dutela ziurtatuz (2). Estrategia
|
honek
ikasleak «kokatzeko» balio du eta testuinguratzearen estrategiarekin lotura zuzena du. Ikasleen arreta bereganatzeko ere baliagarria da, eta hori gutxi balitz, klasearen haria jarraitzen dutela ziurtatzeko ere.
|
|
Berriz ere, estrategia diskurtsiboa, ikasleen aurrean autoritatea ezartzeko jarrerakomunikatiboarekinbatera jasotzen da. Une
|
honetan
ikasle baten jarrera «desegokia» dela-eta, askoz ere tonu zorrotzago eta zuzentzaileago batean hitz egiteari ekiten baitio irakasleak eta tonu aldaketa honen bidez agerian utzi nahi du, bera dela irakaslea eta zenbait interakzio desegoki baztertzeko joera agerraraziko duela.
|
|
Gainera zalantza sortzen du landuko den gaiaren inguruan iguripenak sortuz (5) «you' ll be experts in one part» eta horrek ondorioz ikasleen arteko interakzioabultzatzearenjarrera komunikatiboarekin lotura zuzena du. Taldeka aritze
|
honetan
ikasleen interakzioa bilatzen delako, parte hartze aktiborako gunea zabalduz eta irakaslea gidari bilakatuz.
|
|
Irakasleak ikasleen arreta bereganatzeko estrategiaerabiltzen du, zalantza partikularra zena, alegia talde bati sortu zaion zalantza, orokortu eta talde osoaren zalantza bilakatzen duenean (33) (she goes to another group that has the same doubt),
|
honen bidez
ikasleek beren ondorioak ateratzea erdietsi nahi du (34) (S: So degree is at university).
|
2014
|
|
R SPQ 2F E (Garcia, 2011): lanabes
|
honek
ikasleen ikasmoldea neurtzen du 20 item erabiliz. Bertan bi ikasmolde neurtzen dira (sakona eta azalekoa) eta bakoitzean bi azpieskala bereizi dira (motiboa eta estrategia).
|
|
tresna hau osatzen duten 8 itemak lotuta daude ikasleak bere errendimendu akademikoari buruz duen pertzepzioarekin eta, orobat, bere buruaz duen irudiarekin ikasle gisa (auto hautemate akademikoa). Galdetegi
|
honetan
ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ez nator bat inola ere/ 5 erabat ados). Galderak tankera honetakoak dira:
|
|
tresna hau osatzen duten 16 itemak lotuta daude ikaslearen autorregulazio akademikoaren mailarekin eta Cuestionario de Aprendizaje Autorregulado galdetegiaren egokitzapena da (Torre, 2007). Galde sorta
|
honetan
ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ni ez naiz horrelakoa/ 5 nire burua islatuta ikusten dut). Galderak horrelakoak dira:
|
|
R SPQ 2F E. Lanabes
|
honek
ikasleen ikasmoldea neurtzen du 20 item erabiliz. Bertan bi ikasmolde neurtzen dira (sakona eta azalekoa) eta bakoitzean bi azpieskala berezi dira (motiboa eta estrategia).
|
2016
|
|
Lan
|
honetan
ikasleen iritzia ezagutu nahi izan da, hizkuntzaren arabera bereizketa eginez eta lortutako emaitzen arabera, euskaraz ikasten duten ikasleek beldur, ziurgabetasun eta erreparo handiagoak erakutsi dituzte, aldea oso handia izan ez arren. Hau da, aztertutako zazpi aldagaien esanguraren azterketatik hirutan soilik agertu dira AOI metodologiaren eta ikasketen hizkuntzaren arteko ezberdintasun nabariak:
|
2019
|
|
Bestalde, i (ra) kas prozesuak ikasleen beharretara egokitzearen garrantzia azpimarratu nahi genuke. Aurkeztu dugun lan
|
honek
ikasleen aurretestuak hobetzea izan du helburu, eta pentsatzekoa da lortu izanaren gakoa aurretestuen azterketan egon dela. Alegia, testu genero bakoitzak alderdi irakasgarri batzuk izanik ere, garrantzitsua da nork bere ikasleen zailtasunak ezagutzea eta horiek gainditzeko bideak eskaintzea.
|
2022
|
|
Artikulu
|
honetan
ikasle baten garapeneko disgrafia identifikatzeko prozedura, probak eta esku hartze pertsonalizatua deskribatu nahi da. Horretarako, idazkailu digitalarekin eta Handspy sistemarekin ebaluatu da idazkolpe segidak (burstetan) eta pausak kontuan hartuz.
|