2007
|
|
Are gehiago nabari da aldaketa
|
hau
ikasleen lanbideari begiratzen badiogu. Taulan ikusten denez, ia erdira etorri da lanbidez ikasle direnen kopurua, eta nabarmen igo funtzionarioena.
|
|
Ikasleak oposizioak noiz sortuko egoten dira, azterketa bat egin ahal izateko. Jakina,
|
honek
ikaslearen arreta erabat desbideratzen du.
|
|
|
Honek
ikasleari epe motzerako helburuak ezartzea eragingo dio. Helburu eskuragarriak izango direnez, lorpenak txikiak baina garrantzitsuak izango dira eta ikasteko motibazioari eusten lagunduko diote.
|
2009
|
|
Lan hau egiteko ideia Hizkuntzaren Psikopedagogia izeneko irakasgai baten baitan sortu zen. Irakasgai
|
honen inguruan
ikasleek zer zekiten eta zer espero zuten aztertzean, oso eztabaida interesgarria sortu zen pertsona horien prestakuntzari begira, hizkuntza anitzeko hezkuntza programetan parte hartuko baitute profesional gisa. Ikasle bakoitzak hizkuntzak ikasteko bere prozesuari buruzko diskurtsoa sor zezan, elebidun edo eleaniztun izateko zer ibilbide egin duten idazteko eskatu genien.
|
2011
|
|
Adierazkortasun arazoak sumatzen dituzte eta beren behar komunikatiboak (musikari lotutakoak gure kasuan) ezin dituzte asebete. Halaber, lan egiten dudan Arrasateko ikastolan bertan ikusi dut, musikaz gain beste arlo askotan ere sumatzen dutela gabezia
|
hau
ikasleek. goen musika punka, adibidez, ez dela agertu ere egiten hedabide publikoetan, talde batzuk Euskal Herrian ezagunak diren arren.
|
|
Adierazkortasun arazoak sumatzen dituzte eta beren behar komunikatiboak (musikari lotutakoak gure kasuan) ezin dituzte asebete. Halaber, lan egiten dudan Arrasateko ikastolan bertan ikusi dut, musikaz gain beste arlo askotan ere sumatzen dutela gabezia
|
hau
ikasleek. Gazteak ondo moldatzen dira, oro har, behar akademikoetarako egin behar duten euskara jasoarekin.
|
|
Arrue egitasmoa 2003an hasi zen, eta haur eta gazteen eskola giroko hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreak ikertzen ditu. Ikuspuntu metodologiko teknikotik, egitasmo
|
honek
ikasleen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia propioa garatu du. Horrela, behaketa zuzenen bidez, hizkuntza erabileraren neurketak egiten dira eta, galdetegien bidez, ikasleen ezaugarriei buruzko informazioa biltzen da.
|
2012
|
|
eta ikasturteen artean d ereduaren urteko bataz besteko igoera %1, 31ekoa izan da. Abiada honekin hezkuntza Sistema
|
honek
ikasle guztiak euskalduntzeko 76 uRTe inguru lirateke. euskararen presentzia administrazioan eta kalean kontseiluak 2010ean Barakaldon burututako udalaren hizkuntzapolitikaren neurketaren arabera, bereziki azpimarragarria da, zonalde mistoan egonik hizkuntza eskubideen bermerako corpus juridikoa artikulatua du: ordenantza hain zuzen.
|
2013
|
|
Josune Zabala – Ahozko hizkuntza derrigorrezko bigarren hezkuntzan. Esku hartzea eta ikasleen garapena Tolosako esperientzian ondo testua eraiki aurretik bideratu diren jarduera eta ekoizpenek negatiboki baldintzatzea eta ahozko adierazkortasuna galtzea bidean; sortutako SDak gisa
|
honetako
ikasleentzat egokitzea.
|
|
Lartzabale Nafarroa Beherean dago, Zuberoatik gertu. Kolegio
|
honetako
ikasleak Nafarroa Beheretik datoz, bai eta ere Zuberoatik. Ziburu aldiz, kostaldean dago, mugatik gertu.
|
|
Ziburu aldiz, kostaldean dago, mugatik gertu. Kolegio
|
honetako
ikasleak kostaldetik datoz, bai eta ere Hego Euskal Herritik. Logikoa litzateke Ziburun, euskara batua gehiago erabiltzen edo entzuten dela, eta Lartzabalen, gutxiago.
|
2014
|
|
Ikastetxe
|
honetako
ikasleak, %87, 5ean, euskaraz bizi dira eta Ondarroako herriaren euskararen jabekuntza eta erabileraren datuekin bat dator, hau da, oso altua. Baina oraindik %a osatzeko zati bat falta da eta hauek oraindik ez dira euskaraz bizi; hau da, %6, 25, euskara ikastetxeko hizkuntza bezala identifikatzen duena; eta %6, 25, wolof hiztuna dena.
|
2017
|
|
Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo etorkizuneko ikasleen eredu izango direnez, beharrezkoa ikusten dugu gai
|
honen inguruan
ikasleak trebatzea. euskal kulturaren inguruan eta hizkuntza gutxituaren egoeraren inguruan ere ezagutza falta dagoela hauteman da, eta unibertsitatea gai hauek jorratzeko testuinguru aproposa da, diskurtso garbiagoa eratzen laguntzeko eta ondorengoen transmisioan trebatzeko.•
|