Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎Are gehiago nabari da aldaketa hau ikasleen lanbideari begiratzen badiogu. Taulan ikusten denez, ia erdira etorri da lanbidez ikasle direnen kopurua, eta nabarmen igo funtzionarioena.
‎Ikasleak oposizioak noiz sortuko egoten dira, azterketa bat egin ahal izateko. Jakina, honek ikaslearen arreta erabat desbideratzen du.
Honek ikasleari epe motzerako helburuak ezartzea eragingo dio. Helburu eskuragarriak izango direnez, lorpenak txikiak baina garrantzitsuak izango dira eta ikasteko motibazioari eusten lagunduko diote.
2009
‎Lan hau egiteko ideia Hizkuntzaren Psikopedagogia izeneko irakasgai baten baitan sortu zen. Irakasgai honen inguruan ikasleek zer zekiten eta zer espero zuten aztertzean, oso eztabaida interesgarria sortu zen pertsona horien prestakuntzari begira, hizkuntza anitzeko hezkuntza programetan parte hartuko baitute profesional gisa. Ikasle bakoitzak hizkuntzak ikasteko bere prozesuari buruzko diskurtsoa sor zezan, elebidun edo eleaniztun izateko zer ibilbide egin duten idazteko eskatu genien.
2011
‎Adierazkortasun arazoak sumatzen dituzte eta beren behar komunikatiboak (musikari lotutakoak gure kasuan) ezin dituzte asebete. Halaber, lan egiten dudan Arrasateko ikastolan bertan ikusi dut, musikaz gain beste arlo askotan ere sumatzen dutela gabezia hau ikasleek. goen musika punka, adibidez, ez dela agertu ere egiten hedabide publikoetan, talde batzuk Euskal Herrian ezagunak diren arren.
‎Adierazkortasun arazoak sumatzen dituzte eta beren behar komunikatiboak (musikari lotutakoak gure kasuan) ezin dituzte asebete. Halaber, lan egiten dudan Arrasateko ikastolan bertan ikusi dut, musikaz gain beste arlo askotan ere sumatzen dutela gabezia hau ikasleek. Gazteak ondo moldatzen dira, oro har, behar akademikoetarako egin behar duten euskara jasoarekin.
‎Arrue egitasmoa 2003an hasi zen, eta haur eta gazteen eskola giroko hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreak ikertzen ditu. Ikuspuntu metodologiko teknikotik, egitasmo honek ikasleen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia propioa garatu du. Horrela, behaketa zuzenen bidez, hizkuntza erabileraren neurketak egiten dira eta, galdetegien bidez, ikasleen ezaugarriei buruzko informazioa biltzen da.
2012
‎eta ikasturteen artean d ereduaren urteko bataz besteko igoera %1, 31ekoa izan da. Abiada honekin hezkuntza Sistema honek ikasle guztiak euskalduntzeko 76 uRTe inguru lirateke. euskararen presentzia administrazioan eta kalean kontseiluak 2010ean Barakaldon burututako udalaren hizkuntzapolitikaren neurketaren arabera, bereziki azpimarragarria da, zonalde mistoan egonik hizkuntza eskubideen bermerako corpus juridikoa artikulatua du: ordenantza hain zuzen.
2013
‎Josune Zabala – Ahozko hizkuntza derrigorrezko bigarren hezkuntzan. Esku hartzea eta ikasleen garapena Tolosako esperientzian ondo testua eraiki aurretik bideratu diren jarduera eta ekoizpenek negatiboki baldintzatzea eta ahozko adierazkortasuna galtzea bidean; sortutako SDak gisa honetako ikasleentzat egokitzea.
‎Lartzabale Nafarroa Beherean dago, Zuberoatik gertu. Kolegio honetako ikasleak Nafarroa Beheretik datoz, bai eta ere Zuberoatik. Ziburu aldiz, kostaldean dago, mugatik gertu.
‎Ziburu aldiz, kostaldean dago, mugatik gertu. Kolegio honetako ikasleak kostaldetik datoz, bai eta ere Hego Euskal Herritik. Logikoa litzateke Ziburun, euskara batua gehiago erabiltzen edo entzuten dela, eta Lartzabalen, gutxiago.
2014
‎Ikastetxe honetako ikasleak, %87, 5ean, euskaraz bizi dira eta Ondarroako herriaren euskararen jabekuntza eta erabileraren datuekin bat dator, hau da, oso altua. Baina oraindik %a osatzeko zati bat falta da eta hauek oraindik ez dira euskaraz bizi; hau da, %6, 25, euskara ikastetxeko hizkuntza bezala identifikatzen duena; eta %6, 25, wolof hiztuna dena.
2017
‎Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo etorkizuneko ikasleen eredu izango direnez, beharrezkoa ikusten dugu gai honen inguruan ikasleak trebatzea. euskal kulturaren inguruan eta hizkuntza gutxituaren egoeraren inguruan ere ezagutza falta dagoela hauteman da, eta unibertsitatea gai hauek jorratzeko testuinguru aproposa da, diskurtso garbiagoa eratzen laguntzeko eta ondorengoen transmisioan trebatzeko.•
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia