Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2001
‎Trebetasun hartzaileari dagokionez, fase honetan ikaslea lantze fasean egongoda. Ulertzeko orduan zehaztapen handiagoak eskatuko zaizkio, eta testuarenmamiaz jabetu du, behin eta berriro bertan dagoen informazioa landuz.Ulertzeko momentuan aurkitzen dituen oztopoak landuko ditugu, eta horiekgainditzen irakatsiko diogu.
‎Ulertzeko orduan zehaztapen handiagoak eskatuko zaizkio, eta testuarenmamiaz jabetu du, behin eta berriro bertan dagoen informazioa landuz.Ulertzeko momentuan aurkitzen dituen oztopoak landuko ditugu, eta horiekgainditzen irakatsiko diogu. Trebetasun emaileari dagokionez, lehen fasean ukituez badugu ere, oraingo honetan ikaslea zerbait ekoizten hasiko da, ideia nagusietanbaka rrik oinarrituz. Hau da, ikasleak ekoiztuko duena, datu zehatzik gabekoaizango da; ideia orokorrak azalduko ditu, eta zehaztapenak geroko utziko ditugu.
‎Adibidez, ataza honetan ikasleek hitzak irudiekin lotu behar dituzte, hitzberriak ikasteko.
2002
‎3. Testuinguru? honetan ikasleak rol aktiboagoa eta komunikatzaileagoa hartzen du. Hona hemen rol honen adierazpideak:
‎informazioa eskatzeko etaemateko gaitasuna eskuratzea oso helburu zabala da, eta, hizkuntza eskuratzekobidean, behin eta berriro landuko da. Horregatik, unitate honetan ikaslea berriematen eta eskatzen jarri dugu. Eta, gainera, eginkizun hori egoki betetzeko, zenbait ñabardura adierazten ere ikasiko du:
‎Halandaze, iritsita ei gaude euskarazko unibertsitate bat sortzeko masa kritikoraino, eta horrek nola halako euforiaekarri du plazara, neuk behintzat ederretsi ezin dudana. Izatez, momentu honetan ikasleen aldetik dator nire kezka nagusia, eta, areago, egoera nahiko ezkorrean nauka. Arrazoiak era bitakoak dira.
2003
‎Mahaipuruko, Bizkaiko Eleizearen izenean, gure Gotzain Laguntzailea, Juan Mari Uriarte jauna: Bizkaiko semea, Seminario honetantxe ikasle ta irakasle izandakoa, euskaldun garbia, eta gaur guretzat hain maitagarri dana Ikastaro honetan ikasle izandakoa, gotzain egingo eben aurretxuan, hain zuzen be. (Egin ez baeben, beharbada, orain Ikastaroko irakasleen artean izango genduan...).
2004
‎Estibaliz Amorrortu e posta bidez komunikatzen da bere ikasleekin. Momentu honetan ikasle bakarra badu ere, aurreko hilabeteetan izan ditu gehiago. " Ikasle kopurua murritza izan ohi da, guztiak estatubatuarrak.
2005
‎4 Asun 3 mailako irakaslea da. Ikasmaila honetan ikasleen artean iskanbiladezente izaten da, baina, Asunen ustez, hori normala da, ikasleen adinagatik etabilakaera psikologikoagatik gertatzen ari delako. Josune zuzendaria oso haserredago gelako ikasleekin, eta bereziki Asunekin.
2006
‎Hizkuntza ereduak direla eta, ikus dezagun hurrengo grafiko honetan ikasleak oro eta etorkinak nola eskolatzen diren EAEn:
2008
‎Bigarren fase honetan ikasle berriaren egoera pertsonala, emozionala eta akademikoa aztertuko dira. Esparru honetan orientatzaileak oinarrizko kontzeptuak baloratzeko (hizkuntza eta matematika) proba batzuk pasako dizkio.
‎Soraluzen 385 armagin bizi ziren, eta Eibarren 267 Parekatze erlatibo hori ez zen Soraluzeko geldialdiaren ondorioa izan, ezpada Eibarren armagintzak izandako hazkuntzarena: 1762an 170 maisu eta ofizial baziren ere, 1790ean 267 langile ziren, oraingo honetan ikasle eta guzti.
‎SEK hezkuntza erakundeak urtero eskaintzen duen udako ikastaroen katalogo zabalaren barruan, SEK El Castillo ikastetxean, Ciudalcampon (Madril), uztailean eta abuztuan ematen den eskola errefortzuko ikastaroa dago. Ikasturte honetan ikasleak hamabost, hilabete edo bi hilabete osotan joan daitezke. Ikastaroaren helburua da, batetik, ikasturteko eduki akademikoak finkatzea, eta, bestetik, DBHko eta Batxilergoko ikasleen ebaluazio negatiboko irakasgaiak berreskuratzea, ikasle bakoitzaren zailtasun eta beharretara egokitutako metodologia aplikatuz, eta, bestetik, eguneroko lan ohitura sortzen saiatzea, ikasteko teknikak eta estrategiak eskuratuz.
2010
‎Kapitulu honetan ikasleen lanbideak aztertzen ditugu. Hartzen ditugu lan profesional batean ari direnak, erretretan direnak baztertuz, bai eta ere lan gabezian daudenak.
‎Arakatu eta praktikatu: kontzeptuak ikasi ondoren, fase honetan ikasleak praktikaren eta pertsonalizazioaren bidez aplikatu behar ditu, eta problemen ebazpena bilatu. Sen onak ezaugarritzen duen estilorako ingurune ideala.
2012
‎Baldintza akademiko eta ekonomikoak betetzea funtsezkoa da ikasturte honetan ikasleei ematen zaizkien laguntzez baliatzeko
2013
‎Berriz ere, estrategia diskurtsiboa, ikasleen aurrean autoritatea ezartzeko jarrerakomunikatiboarekinbatera jasotzen da. Une honetan ikasle baten jarrera «desegokia» dela-eta, askoz ere tonu zorrotzago eta zuzentzaileago batean hitz egiteari ekiten baitio irakasleak eta tonu aldaketa honen bidez agerian utzi nahi du, bera dela irakaslea eta zenbait interakzio desegoki baztertzeko joera agerraraziko duela.
‎Gainera zalantza sortzen du landuko den gaiaren inguruan iguripenak sortuz (5) «you' ll be experts in one part» eta horrek ondorioz ikasleen arteko interakzioabultzatzearenjarrera komunikatiboarekin lotura zuzena du. Taldeka aritze honetan ikasleen interakzioa bilatzen delako, parte hartze aktiborako gunea zabalduz eta irakaslea gidari bilakatuz.
‎Horregatik, TEI programaren bidez, ikasle baten konplizitatea dute. Andrés González Bellidok dio berdinen arteko laguntza dela garrantzitsuena, gehiago sinesten baita eta gehiago sinesten baita antzeko pertsonengan, kasu honetan ikasleak. «Beraz, haurrek konfiantza handiagoa izango dute helduei gertatzen ari dena kontatzeko», azpimarratu du.
2014
‎Ondorengo grabaketa honetan ikasle bat bere 51 urteko izeba batekin ari da. Emakumehau Anizen jaio zen, Baztanen.
‎tresna hau osatzen duten 8 itemak lotuta daude ikasleak bere errendimendu akademikoari buruz duen pertzepzioarekin eta, orobat, bere buruaz duen irudiarekin ikasle gisa (auto hautemate akademikoa). Galdetegi honetan ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ez nator bat inola ere/ 5 erabat ados). Galderak tankera honetakoak dira:
‎tresna hau osatzen duten 16 itemak lotuta daude ikaslearen autorregulazio akademikoaren mailarekin eta Cuestionario de Aprendizaje Autorregulado galdetegiaren egokitzapena da (Torre, 2007). Galde sorta honetan ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ni ez naiz horrelakoa/ 5 nire burua islatuta ikusten dut). Galderak horrelakoak dira:
‎Ikasgaiak zenbat eta gazteagotan orduan eta hobeto ulertu behar direnez, Haur Hezkuntzan ere dagoeneko hasiak gara Harvardeko hezkuntza metodologia hau jorratzen. Sergio Fernandezek dioenez, garai honetan ikasleek ikasketen oinarriak jarri eta edukiak sendotu behar dituzte.
2016
‎Lan honetan ikasleen iritzia ezagutu nahi izan da, hizkuntzaren arabera bereizketa eginez eta lortutako emaitzen arabera, euskaraz ikasten duten ikasleek beldur, ziurgabetasun eta erreparo handiagoak erakutsi dituzte, aldea oso handia izan ez arren. Hau da, aztertutako zazpi aldagaien esanguraren azterketatik hirutan soilik agertu dira AOI metodologiaren eta ikasketen hizkuntzaren arteko ezberdintasun nabariak:
2019
‎Lehen fase honetan ikasleek euren aurre testua idatzi dute. Testu hau garrantzitsua da, alde batetik, irakasleari aukera paregabea ematen diolako ikasleen maila eta zailtasunak jakiteko eta, beste aldetik, prozesuaren amaieran egingo den ondo testuarekin erkatzeko balio duelako.
2020
‎“Suposatzen da departamentuak argibideak bidali behar dizkigula nondik jarraitu behar dugun jakiteko”. Irurtzundarrari ez zaio oso “bidezkoa” iruditzen konfinamendu egoera honetan ikasleak ebaluatzea. “Nire ikasle guztiek aukera dute ordenagailu batekin ibiltzeko eta konektatzeko, baina batek adibidez telefono mugikor batetik egiten ditu lanak.
‎Beti gabiltza like edo dislike horien atzean". Dantzaz gai hori oinarri hartuta haien koreografiak sortu dituzte, eta aste honetan ikasleen lana izan da haiena sortzea.
2021
‎Joan den ikasturtea «arrakastatsua» izan dela adierazi zuen, eta urrian hasiko den 2021 ikasturtean ere horrela jarraitzea espero dute. Horrez gain, azaldu zuen pandemiak eragindako egoera honetan ikasleekin euskara ikasi, hobetu eta erabiltzen jarraitu nahi dutela. Beraz, matrikulazio kanpaina bat abiatu dute, Hasiko gara, bazatoz?
2022
‎Ekimen horrek ikastetxeei eta familiei tresnak ematen dizkie, elikaduraren eta ariketa fisikoaren bidez bizitza osasungarri eta iraunkorra izateko. Galizia, Balearrak, Aragoi eta Katalunia dira programa honetan ikasle gehien dituzten lau autonomia erkidegoak. Ilaran daude Madril eta Valentzia.
‎Artikulu honetan ikasle baten garapeneko disgrafia identifikatzeko prozedura, probak eta esku hartze pertsonalizatua deskribatu nahi da. Horretarako, idazkailu digitalarekin eta Handspy sistemarekin ebaluatu da idazkolpe segidak (burstetan) eta pausak kontuan hartuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia