Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 123

2000
‎–Existentzialismo ateistetan ere (Heidegger, Sartre) agian zilegi litzateke Jainkoaren erreferentzia batez mintzatzea, dolu baten edonostalgia baten adieran, cfr. ESCOHOTADO, A., El espiritu de la comedia, Anagrama, Barcelona 1991,207?. Jainkoa hil eta gero gelditu den Jainkoaren nostalgia da gaur, agian, gure Jainkoa.
2003
‎Ez al dira konturatzen legea aldatuta Jainkoa bera aldatzen dutela eta Hura kontingente egiten? Eta ez al da gure Jainko hau, don Kosme, Jainkoa delako, hain zuzen ere, bakarra eta aldagaitza. Bestela ez bailitzateke Jainko izanen!
‎–Permin, entzun ezazu zer dioen gure Jainkoak: Fratres:
‎Oidipous Thebesko tiranoaren kinka larrian gaude. Ilunpeko gure jainko armatuari galdeak egiten dizkiogu, eta  honek, bere egiaren ekin makurra onartu nahi ez duelako, testuingurutik kanpo diren erantzunak ematen dizkigu. Ihardespenen anbiguotasunaren arabera buru belarri, sutsu, ezjakin, ezjakintzak dakarren harrotasunez, gure gurasoak berak hiltzeko prest gara.
2005
‎" Entzun Israel: Jauna, gure Jainkoa, Jaun bakarra da! Maita zazu Jauna, bihotz guziaz, arima guziaz, adimendu guziaz eta indar guziaz.
‎Badira pizuegi diren beste 20 milioi: diru gehiegi xahutzen dugu jateko eta beste hainbeste... mehatzeko! 62 Ekonomia martxan da, eta nola ekonomia den gure jainko handia! Ameriketako Estatu Batuetan 17 mila milioi dolar xahutu dira 2003an gizenegi diren haurren artatzeko!
‎Estatua finkatu eta sendotzeko lur gehiago bereganatzea onirizten zion, hiru mila urte lehenagoko mugetara heltzea, hots, gure Jainkoak emandako lurrak berreskuratzeko zuzena.
2007
‎11 Konzienzia trankilo daukat gaizkik ez nuan egingo. Egun batian kontu guzia gure Jainkoari emango. Guraso zarrak erakutsia oso ondo egiña dago.
‎Begien bixten342 eta onduan anai te danak sentitzen343, gure Jainkoari ez diot beste askorik eskatzen.
‎Batzuk, dio Dawkinsek? gure jainkoaren arkeria hori konpontzen saiatu dira. Zertarako horretan nekatuko, ordea?
‎" Heldu den igandean berriz holakorik gertatzea damu litake, jadanik gutti aski bailitake gure azken elizatiarren galtzeko, eta hori ezin onhartua litzaiguke. Orduan, egin dezagun otoitz, artetik, gure Jainkoari galdatzeko, zutaz urrikaldurik, indar berri bat eta bultza sendo bat igor dezauzun gainerat, mihia zaluaraziz, hitzak turrustan ahotik ateraziz, ahalge eta herabeak kasatuz, Hitza heda dezazun paropiako ardi guzien hoberenetan, amen".
2008
‎Loterie, pikupeko garie. Gaur ere oraindik bizirik gara, ordea, eta animo, ez baitio gure Jainkoak promes inori biharamuna. Guk iritsi dugu, eta aurrera.
2009
‎M UNDUAREN SORTZAILEA DA, ala gure hiriraren aldezkari armatua, ala pobre eta zapalduen anaia eta begiralea, etab., gure Jainkoa?
‎Handik aurrera banatu egin dira ordura arte bidaide izan ginen askoren bideak. Denok ere birpentsatu beharra edukiko dugu gure historia, gure kultura, gure fedea, gure Jainkoa. Aurre egin beharra edukiko dugu Europako influentzia intelektual eta sozialei.
‎–Gure Jainkoa garaile!?, hots, biba gu. Gero, egunen batean, gure Jainkoa ez da atera garaile, abarrikatu egin gaituzte arerioek. Orduan Jainkoa herriak juzgatzen eta zigortzen dituen epaile justu bilakatzen da:
‎Funtsean, gure Jainkoaren kontzeptua grekoa da: platoniko aristoteliko metafisikoa; eta mitoa, judua:
‎bildu ohi gara gune horietan. Herriko haurtzaindegitik ume pare bat hartu eta sakrifizio bat eskaintzen diogu Luzifer gure jainkoari eta gero orgia sexuala dator. Bortxatzailez mukuru.
‎–Orduan, euskara da gure jainkoa. Mintzo xume bat gure jainko?
‎–Orduan, euskara da gure jainkoa? Mintzo xume bat gure jainko?
‎–Baina non dago gure jainkoa. Nor da bizirik irauteko ahalmena ematen diguna?
‎–Bere presentzian zaude. Nor den gure jainkoa. Mintzoa.
‎Mintzoa. Hor duzu gure jainko ahaltsua. Berak aukeratuak izanagatik gara garenak.
2010
‎–Hiletetako leloa da esperantza, beti esaten dugu hori, heriotzaren mingotsaren aurrean itxaropena izan behar dela eta gaur ere esango dut hemen, itxaropena izan behar duzue, Manuela, Joxe Mari eta etxeko guztiak, Raimundo ez da bukatu, ez da desagertu, zain dago, elkartuko gara berriz, baina hori ez da aski eta ulertzen dut. Raimundok eta Manuelak beste zerbait merezi zuten eta Jainkoak, gure Jainko onak, ez die eman. Haserre nago.
‎" Halabaina segur izanez ezen Euskaldunak berze nazione guzien artean ez garela hain basa, non gure lengoajez ezin ezagut eta lauda dezagun gure Jainko Jauna".
2011
‎Baina, garai hartan ni ere gazteagoa eta?, gogoa eman zidan esateko: «Ez, baina gure Jainkoak ez zuen zure adina, eta ez zekien zer zen zurea bezalako lunbagoa edukitzea». Ni bai bihurria, ezta?
‎INES. Baina zerura begiratzen dudan bakoitzean lasaitu egiten naiz, badakidalako zu han zaudela ni zaintzen, gure Jainko Jaunaren ondoan, betiko bakean.
‎Haur gaixuak oihuka aita eta amabai eta gomendatzen gure Jainko jaunak.Martierren gorphutzaz uros du arima, orai gozatzen dute zerurik gorena.
‎(De benef., 4, 8, 2 eta 4, 7, 1). Ulertu behar da, noski, Natura hori gauzen haraindi eta natur lege mekanikoen haraindi dagoela, eta Jainkoa ere ez dela gure Jainko mekanizista, munduaren kausa ohikoa. Natura, physis, guztiaren sortzea, izateratzea da.
‎Horra zertako neguan geldirik dauden. Ederki egina baitu hori ere gure Jainkoak. Neguan ez dira landareak alha, eta geldirik daude ere haier alharen emaileak.
2012
‎Ilunabarrean leihoak irekitzen nituen, aurreko ibaian lamiak kantatzen entzuteko. Egun batean lamia horiek gaztelura gonbidatu nituen, eta, mahai handi baten inguruan jarrita, lamiak gure arbaso zaharren, gure jainkoen, gure patriarka guztien berri ematen hasi ziren. Kontatu zidaten arbaso horiek egun batean etorriko zirela gugana, herri honi ukitu bat ematera, behin betikoz salba zedin.
‎Arreta handiz entzuten zidan, eta atsegin handiz hartu zuen Jesukristo gu salbatzeko bidalia izatea, eta baita Jainkoari otoitz egiteko era ere, eta Hura zeruan zegoen arren, guri entzuteko gai izatea. Egun batean esan zidan gure Jainkoak eguzkitik harantzago entzuten bagintuen, Benamuckee baino handiagoa izan behar zuela nahitaez, bera ez baitzen oso urrun bizi eta halere ez baitzien entzuten, baldin eta bera bizi zen mendietara harekin hitz egitera joaten ez baziren. Galdegin nion ea inoiz joan zen harekin hitz egitera.
‎–esaten zion bizkarrean xafladaka?; zu bezalaxe egona naiz, neu ere! Nire emaztea, gaixo hura, hil zitzaidanean, landetan zehar joaten nintzen bakarrik egotearren, edozein zuhaitzen oinean etzaten nintzen, negar egiten nuen, gure Jainkoari dei egiten nion, ergelkeriak esaten nizkion; arbaztetan ikusten nituen satorrak bezala egon nahi izango nukeen sabelzola harrez josirik, lehertuta, alegia. Eta pentsatzen nuenean beste batzuk momentu horretan bertan beren emaztetxoekin zeudela elkarren kontra besarkadan loturik, nire makilaz lurrean egundoko danbatekoak jotzen nituen; ia ia eroturik bainengoen, ez nuen jan ere egiten; tabernara joatea pentsatze hutsak nazka ematen zidan, ez zenuke sinetsi ere egingo.
‎Ni, bikario saboiarraren Fede aitorpenaren eta 89.eko printzipio hilezkorren alde nago! Eta ez dut noski ametitzen gure Jainkoaren gizontxorik makila eskuan bere baratzean paseatzen dabilenik, bere lagunak balea sabeletan ostatatzen dituenik, garrasi bat boteaz hil eta hiru egunen buruan berpizten denik: gauza zentzugabeak beren baitan, eta, bestalde, fisikako lege guztien kontrakarrekoak zeharo; eta honek, bide batez, frogatzen dizu, apaizak betiere ezjakinkeria nabarmen batean murgildurik egon direla, eta herriak ere beraiekin batera hortxe hondoratzen saiatzen direla.
‎Zu ikusi ote zintuen galdetu nion, ezetz esan zidan, baina bi abere ikusi zituela ukuiluan, hortaz nik ateratzen dut ongi ari dela lanean. Hala hobe, haur maiteok, eta gure Jainkoak bidal diezazuela pentsa daitekeen zorion oro.
‎...rrek badaki zer atarramentu hartu genuen guk?, etxean gelditu ginen eta egunak zekarkigunari moldea hartzen ikasi genuen, armatan zebiltzanenganako izuari txalo egiten genion eta ihesi zihoazenen beldurrari adio, hala bizi izan ginen gu, orain batzuen eta gero besteen lagun ginela imintzio eginez, ez beza mesedez zirkin itsusi hori egin, gure portaera ez zaio berorri oso itxurosoa irudituko, baina gure Jainkoak ez digu bestelako entendimendurik eman.
2013
‎Nere aita eta anai maiteak, gu hola hiltzea naiko zuan gure jainko maiteak, zuei ere dicha on bat dizutela eman Virgiña gracias beteak.
‎Ez gurutze ta ez apaiz joan zan beste askoren antzera abertzalea ta bizkaitarra kristau zintzoa zan bera oraingo kristau berri auentzat gu erejeak bai gera gure Jainkoak artu dezala betiko atsedenera.
‎Minberea da gure Jainkoak bial dizun erasua, etzendun gelditzerikan uste ain bakar, seme gaxua!
‎Nola den ere hori haizu! [?] Gizonak gizon, gaichtaginak gaichtagin, bederen Jainkoak, gure Jainko onak ez kenduko gerla mundu huntarik behin bethikotz! Horra zer zautzuen heldu egun hits hautan gogora, eztea hala?
‎INES: Ba orduan, eskatu laguntza gure Jainko Jaunari. Eskatu indarrazoritxar honetatik ateratzeko eta aurrera egiteko.
‎(hukituta) Ez dakit? Baina sinistu nahi dut gure Jainkoak badakiela zergatik egiten duen egiten duena.
‎Zer arrazoiz atera dezakegu, har bat eta erle bat bezalako izaki hain arrazoi gabeak gure onerako lan egiten hain arduratsuak eta hainbesteko trebetasunaz ari direnak izan daitezkeenik, hartxo gaixoak bizia ahalegin horretan galtzeraino? Besterik esaten ez badizuet ere, zati baterako baduzue hemen, ene ahizpak, hausnartzeko, horretan gure Jainkoaren miragarriez eta jakinduriaz gogoeta egiteko aukera baituzue? (Barne Gaztelua, 5 Egoitzak, 2 kap. 2 zenb.).
‎Denak izugarri zoritxarreko sentitzen dira aipatutako arrazoiengatik. Horregatik, agindu ebanjelikoaren arabera, gure Jainkoari eskari hau eginez amaituko dut: Mitte Domine operiarios in menem team.
‎Edozein emakumek mirespena nahi du, gure Jainkoaren moduan.
2014
‎Alabaina segur izanez ezen heuskaldunak berze nazione guzien artean ez garela hain basa, non gure lengoajez ezin eza gut eta lauda dezagun gure Jainko Jauna... gogo egin nezan, neure ahal guziaren egitera, eta Jainkoak eman plazer ukan drautan guziaren borondate onez haren elizaren edifikazionetan enplegatzera (1571eko testamentu Berrian Joana Albretekoari eginiko aurkezpenean)
‎Katalina eta Margarita katolikoak dira eta gu biok protestanteak, eta berarekin izan nuen azken bileran garbi erantzun nion: " Nik eta nire semeak gure Jainkoa eta gure erlijioa alboratu baino nahiago dugu hil". Katalina bera da zu, Henrike, bere alabarekin ezkonarazteko interes gehien duena, baina uste dut, Henrike, bere helburu nagusia zu nigandik eta Jainkoarengandik banatzea besterik ez dela.
‎Ezinbestekoa da gure Jainkoaren garrantziaren neurriko eraikina egitea, eta ziur naiz munduko katoliko guztiek gustura parte hartuko dutela Elizaren eraikuntza gastuetan, Jesu Kristoren ohorezko obra handian partaide izango direlako. Hori da jende kristauaren artean induljentziak* saltzeko arrazoia.
gure jainko eta gure fededunen aurrean
‎" Jauna, zu armaden Jainkoa deitua zarena, geriza ezazu Frantzia, ez dezan gal, egina zaion gerla honetan, bere buruaren eta bere fedearen jabe egotea. Jauna, gure Jainkoa, zuti zaitez, eta ihes egin dezatela zure Elizaren alaba lehenari jazartzen zaizkion etsaiek". Kaperan ezin kabituak baitziren, atarian belauniko soldadu guziak, fededun eta sinesgogor, oro belaunikatuak apezpikuaren aitzinean, eskuak gurutzatuak, lurrerat so, buruak makur.
‎Ba hau da gure Jainkoa, betierekotasunerako.
2015
‎–Goian bego gure Jainkoaren babesean! –erantsi du Jakitunak zerura begiratu eta gurutzearena egin bitartean.
‎Etorriko da, Jauna, zure zuzentasuna agertuko den eta hura errukia bezain handia den erakutsiko den garaia. Begira, kristauok, har dezagun ongi gogoan, eta sekula ere ez ditugu ulertuko gure Jainko Jaunari zor dioguna eta haren errukiaren handia. Izan ere, haren zuzentasuna errukia bezain handia bada, ai ene!, ai ene!, zer zori izango dute betetzea eta beraiengan distira bizian agertzea merezi izan dauten haiek?
‎...z komunikatzen zaien arima hauek (batez ere mesede hauetara iritsi ez direnek pentsa dezakete esango dudan hau, hauetaz gozatu badute eta Jainkoarenak badira, nik esango dudanaz konturatuko baitira) ziur egongo direla betiko gozatuko dutela Jainkoaz, eta ez dutela beren bekatuen beldur izan beharrik ezta haiengatik negar egin beharrik ere; eta engainu handia izango da oso, zenbat eta gehiago hartu gure Jainkoagandik, handiagoa izaten baita bekatuen samina. Eta nik uste dut, ezerk saminik ezin sor dezakeen lekuan egon gaitezen arte, ez dela kenduko samin hau.
‎6 Nik kasu honetan gehiago aditzera ematea nahiko nuke, baina ezin esan daiteke. Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat etor gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen. Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
‎6 Hemen beste era batera da: gure Jainko onak begietako ezkatak kendu nahi dizkio eta ikus eta uler dezala egiten dion mesedearen zertxobait, era bitxi batean bada ere; eta egoitza hartan sartua dagoela, adimenezko ikuskariaz, egiaren irudipen antzera, Hirutasun guztiz Santua agertzen zaio aurrean, hiru pertsonak, lehenengo haren espiritura argitasun handi handiko hodei baten eran datorren su hartzearekin, eta pertsona desberdin ... Hemen komunikatzen zaizkio hiru Pertsonak, eta hitz egiten diote, eta Jaunak esandakotzat Ebanjelioak dakartzan hitz haiek aditzera ematen dizkiote:
‎Zer arrazoiz atera dezakegu, har bat eta erle bat bezalako izaki hain arrazoi gabeak gure onerako lan egiten hain arduratsuak eta hainbesteko trebetasunaz ari direnak izan daitezkeenik, hartxo gaixoak bizia ahalegin horretan galtzeraino? Besterik esaten ez badizuet ere, zati baterako baduzue hemen, ene ahizpak, hausnartzeko, horretan gure Jainkoaren miragarriez eta jakinduriaz gogoeta egiteko aukera baituzue. Bada, zer izango ote litzateke gauza guztien berezitasunen berri jakingo bagenu?
‎13 Beraz, ikusten duzue, ene ahizpak, gure Jainkoak hemen egiten duena, arima honek bere burua harentzakotzat ezagut dezan; Berak duena ematen du, hau da, beraren Semeak bizitza honetan izan zuena; ezin diezaguke egin mesede handiagorik. Nork nahi izango zuen bizitza honetatik irtetea hark baino gehiago?
‎Izan bedi goretsia guztiagatik, hala baimentzen duenez gero, berorrek aintza handiagoa izan dezan komeni izango da. Oi, ene anderea, bai handiak direla gure Jainko handi honen erabakiak! Bizitza honetan izan dituen atsegin guztiak baino berorrek gehiago estimatuko dituen eguna etorriko da.
‎Niri poz ematearren soilik etorri nahiko lukeela, baina gure Jainko handiak beste gauza bat agintzen zuela. Bera oso ziur zegoela, Granadan oso ongi egingo zirela gauzak eta Haren Maiestateak asko lagunduko zidala.
‎Gure Jaunaren aurrean erakutsi dute beren poza eta Hura goretsi dute; berorren jauntasunari atsegin izango zitzaiokeen ikusi balitu. Izan bedi beti goretsia, gutun hura idazteko bere burua behartzera eragin dion karitatea eman baitio berorren jauntasunari; eta deabruak hortik zetorren onura ikusten zuelako, gehiago saiatzen zen haren kontrako sua pizten; baina gutxi aurreratu du, gure Jainko ahalguztidunak nahi duena egin behar duelako.
‎Hala ere, hitz egiten ari naizen otoitz era honetan, ahalmen guztietan sortzen duen soseguagatik nik gelditasunezkoa deritzodan honetan, badirudi pertsonak oso bere gogara duela, baina batzuetan beste era batera sentitzen da, arima gozotasun honetan hain murgildua ez dagoenean; orain badirudi gizaki osoa sendotzen dela, barru eta kanpo, barne muinetan ukendu leun leuna emango baliote bezala, usain handi bat bezala, bat batean usain handia, ez gauza batena ezpada askorena? dagoen leku batera sartuko bagina bezala, eta ez dakigu zer den ezta non den ere usain hura, bakarrik gu guztion barnean sartzen zaigula; [3] honelakoa dirudi gure Jainkoaren maitasun guztiz leun honek: sartzen da ariman leuntasun handiaz, eta poztu eta asebete egiten du eta ezin du arimak ulertu ez nola ez nondik sartzen den ondasun hura.
gure Jainko hain handiak.
‎diot, bidezko zeregin batzuengatik edota era bateko edo besteko ondoezagatik egun batean edo batzuetan uztea ez baita ulertu behar besterik gabe emandakoa berriro hartzea denik. Asmoa sendo egon dadila, gure Jainkoa ez da hain milika: ez die begiratzen txikikeriei.
‎diot, bidezko zeregin batzuengatik edota era bateko edo besteko ondoezagatik egun batean edo batzuetan uztea ez baita ulertu behar besterik gabe emandakoa berriro hartzea denik. Asmoa sendo egon dadila, gure Jainkoa ez da hain milika: ez die begiratzen txikikeriei.
‎(?) Guztiz diot, bidezko zeregin batzuengatik edota era bateko edo besteko ondoezagatik egun batean edo batzuetan uztea ez baita ulertu behar besterik gabe emandakoa berriro hartzea denik. Asmoa sendo egon dadila, gure Jainkoa ez da hain milika: ez die begiratzen txikikeriei.
‎Euskalbar da gure jainko partikularra, ia egunero joaten natzaio galdezka zalantza existentzial batekin ez da txiste bat; gure existentzia kolektiboa hizkuntzaren iraupenarekin dago lotua erabat, baina baita gure existentzia intimoa ere: hiztegietan agertzen ez diren hitzak esaten ditut, eta horrek halako harrotasun bat ematen dit, eta aldi berean maila bereko arroztasun bat, eta oraintxe bertan ere hala etorri natzaio, larri, galdezka:
‎Oroimen onak utzi dituk. Pentsatzen diat gure Jainkoak irri pollit batekin onetsiko hiela haren aitzinean arralleria batekin agertuko haizanean.
‎Zer berri gehiago? Jaun erretora Leon Erramouspe ez untsa izanez, eremana izan da arta etxera, agian gure Jainkoak lagunduko du osagarriaren biltzen. Elizkizunak Baigorriko apezak igandetan segurtatzen ditu 9 orenetan, 15 egunetarik.
2016
‎(Bakarrik) Ni naiz espainola, ni frantsesa, ni afrikanoa... Ni, sortzez, gure Jainkoak eskualdun egin ninduen... Hori ezin ukatua...
‎"" Erabat suntsituko" garbi uler dadin," denak hilko" da, alegia gure jainkoak lehentxoago inor ez hiltzeko agindutako berakgurekin, juduokin gerran uragatik, larreengatik, espazioagatikari direnak hiltzeko agintzen digu.
‎Amona zergatik dago horren urrun gure jainkoaren leku sakratua?
‎Biblian irakurtzen dugu ere" Bihozbera da Jauna eta zintzoa, urrikaltzen da gure Jainkoa." (116 Salmoa). Bai, Jainkoa, Jainkoa baino haratago dena, gizakiaz urrikaldu da.
gure jainko guziak: " Ez du Jainkoak kreatu gizakia baina gizakiak Jainkoa"...
2017
‎Nemo mittens manum ad aratrum et respiciens retro, aptus est regno Dei. Gibelera beha dagoela golde nabarretan ari dena ez da zeruko erresuma erdiesteko gai eta ez on dio gure Jainkoak (Lk 9: 62).
‎Arrazoirekin da gure Jainkoa gure kontra haserre; arrazoirekin mehatxatzen gaitu eta esaten digu gaztigatu nahi gaituela. Baina, guztiarekin ere, deboziotan jar gaitezen, lehen gaiztotasunean bezala, orain ontasunean enplega gaitezen, eta benturaz halatan bihotza hautsiko zaio, errukituko da gutaz eta barkatuko digu.
‎Hala egiten du, bada, gure Jainkoak ere, hala onekin nola gaiztoekin: itxaroten die guztiei zoritu arte, bere mugara, sasoira eta neurrira heldu arte; eta gero, orduan, onak bere loriarako altxatzen ditu, eta gaiztoak sekulako penetara egozten ditu.
‎Nola etsai gaiztoak gure Jainkoari berari, tenpluaren gainera tentatzera eraman zuenean, esan baitzion mitte te deorsum (Mt 4:6), egotz zezala handik behera bere burua, zeren berdin aingeruek jasango zutela, min hartzetik begiratuko zutela, hala esaten dizu zuri ere orain:
‎Eta halatan, arrazoirekin esaten du gure Jainkoak haren Ebanjelioaren uztarria atsegin dela, eta legearen karga ere arin, zeren hala baita: arin eta plazent baita gogotik dagoenarentzat, borondatez eta amodioz hartzen duenarentzat.
‎Gaztigu honetaz mehatxatu zituen gure Jainkoak bere aginduen hausleak, esaten ziela (Lb 26: 14&17):
‎Eta edireteko, jakin behar duzue ezen, ikusten duenean gure Jainkoak nola gauden bekatutan sartuak, anitz saio eta gogoeta egiten duela gure bekatu haietatik ateratzeko, anitz mainaz eta trazaz baliatzen dela gu bide onean ipintzeko.
‎Hala dira, bada, halaber gaztetasuneko obra onak ere zahartasunekoak baino gaiago eta baliotsuago. Eta halatan da gure Jainkoa ere haietatik gutiziatsuago, gogotsuago eta zaleago.
‎Eta hau da egundaino ezkero, gure Jainkoak bekatore bihotz gogorrari bere gogortasuna hausteko eta beratzeko aurkitu duen erremedio handietatik bat: mehatxatzea, esatea eta gogora ekartzea begira dezala, gaztigu paregabe bat, pena handi izugarri bat harentzat prestatua eta ordenatua dagoela.
‎Ordea, zeren baitirudi ezen konfesatzeko agindu hau gure Jainkoak eman zuenean izan zuela intentzio eta borondate konfesa gintezen zenbait aldiz, heriotzako arriskuan ez ginenean ere, zeren konfesatzetik anitz ontasun sortzen baita, halatan Elizak eduki du betiere puntu honetaz kontu, eta ordenatu du diferenteki denboren diferentzien arabera noiz eta zenbatetan behar dugun, heriotzako puntuan edo arriskuan ez egonagatik ere, konfesatu.
‎Hainbatik hainbatean, hobe da hobengabetasuna eta behin ere likistu gabe egotea, likistu ondoko garbitasuna baino. Ordea, guztiarekin ere, esaten du gure Jainkoak atseginago duela bekatore konbertituaz, penitentziaz garbituaz eta eroriz gero jaiki denaz, behin ere erori ez denaz baino, zeren eskuarki halakoa zinezago bermatzen eta enplegatzen baita, betiere justu izan dena baino.
‎Hala, bada, gure Jainkoari ere gure moldera mintzatzera bekatorea aldendurik dagokion bitarte hartan berretzen zaio bekatore hura bereganatzeko duen desira eta borondatea.
‎Bisitariak! Ni Himilkon feniziarra nauzue eta gure Jainko Baalen haserreak ekarri gaitu zuen lur hauetara, gure itsasontziak hondatu eta jendea heriotzara eramanez. Halabeharrez gaude hemen baina gure izatea merkataritzan datza, ez dugu besterik nahi, elkarrenganako mesedegarria izan daitekeena besterik ez dugu bilatzen.
‎Baina ez al da hori beste esklabotasun suerte bat? Geure burua sakrifikatzea ideia baten alde, gure arrazaren alde, gure Jainkoaren alde. Ala zenbat eta ugazaba gorago hainbat luzeagoa ote da gure esklabotasunaren soka?
‎–Bedeinkatua dela gure Jainko Jauna menderen mendetan, amen!?.
‎Barka ezazu bada, totelaren idaztankera. Beste gaitz bat dela esan dut arestian, baina ez dakit ez ote den gaitz bera, ez ote zaidan zabaldu buru gogoetatik soin ataletara; gorputz arimak bi iruditu arren bat bakarra dituzu-eta, beste era batera, gure Jainko jauna bat eta hiru batera den antzera. Hala, gorputz eritasunek jotako gaixo asko eta asko gogo bihotzez ahul, ezertarako gogorik eta bizi-pozik gabe gelditzen diren bezala, ez da harritzekoa bada, buruan mila kezka eta bihotzean hamaika zemai eta zalantza dituen kristauak gorputzean ere igartzea bere gaitza.
‎Hala berean, dotrinan txikitatik behin eta berriz egitearen poderioz hazkurari hatza ematea bezain senezko eta berehalako bihurtu diren keinu, errepika, hitz eta itxura kristau horiek denek, zenbateraino adierazten dute bihotz barruko sinesmen zindo eta jokabide zintzoa? Iraizean bezala oguzi ohi ditugun bedeinkapenek pozten eta goraltzen ote dute, den mendrena badarik ere, gure Jainkoa. Ezetzean nauzu.
gure jainkoak
2018
‎Hemen zaudete gure Jainko handiaren izen ona lohitzeagatik. Jakin jakinen duzue hori oso bekatu larria dela, mortala, eta ez bada garbitzen, infernuko garretan kiskaliko zaretela betiko, bai zuen gorputzak eta baita zuen arima gaixoak ere.
‎Euskalbar da gure jainko partikularra, ia egunero joaten natzaio galdezka zalantza existentzial batekin, ez da txiste bat; gure existentzia kolektiboa hizkuntzaren iraupenarekin dago lotua erabat, baina baita gure existentzia intimoa ere: hiztegietan agertzen ez diren hitzak esaten ditut (erdoka, landura), eta horrek halako harrotasun bat ematen dit, eta aldi berean maila bereko arroztasun bat?, eta oraintxe bertan ere hala etorri natzaio, larri, galdezka:
‎(off) Utzi gure kabuz heldu bihurtzen. (on) Ez zara gure jainkoa. (7 atala)
‎Pertsona (ia) historiko famatu horiek ziren protagonistak, hezur eta fantasiakoak; Euskal Herriko agintariak: traizioak, tronuak, politika, ekologia, natura, iraultza; horiek gure jainko jainkosak...
2019
‎Iluntzea. Iluntze eder honetan gaua etortzear dago, eguzkia gorri gorri sartzen ikusten gaudela, eta gure jainko lurrak, bere dohaineko handitasunean, zein ikuskizun ederrak ematen dizkigun pentsatu dut. Aguretxoa agurtu dugu, eta, biderako zertxobait ematen digun heinean, azken gomendioak adi entzuten dizkiogu.
‎Hil ditzagun gure jainkoak, ez du horren beharrik musikak», dio bozgorailuetatik Willis Drummond taldeak. Pentsatzen jarri naiz ia denok izan ditugula noizbait gure jainko txikiak.
‎Hil ditzagun gure jainkoak, ez du horren beharrik musikak», dio bozgorailuetatik Willis Drummond taldeak. Pentsatzen jarri naiz ia denok izan ditugula noizbait gure jainko txikiak. Ziur nerabezaroan lagungarriak suertatu zaizkigula, gure nortasuna eraiki eta balioz janzten erakutsi baitigute; borrokarako grina piztu, eta hainbat egun ilunetan lagun izan ditugun kantuak sortu.
‎Alde eta aldi guztietan, gizonek garbi erakutsi dute nola gogobetetzen dituen kreazioaren errege sentitzeak. . Bedeinkatua izan bedi gure Jainko Jauna eta mundu guztietako Jauna, ez bainau emakume egin?, esaten dute juduek goizeko lehen otoitzetan; haien emazteek, berriz, honela murmurikatzen dute, etsi etsian: –Bedeinkatua izan bedi Jauna, bere nahiaren arabera egin bainau?.
‎isiltzen dira jendearen zaratak; kanpaiaren txilina, haizearen ulua, zuhaitzen eta ibaiaren zurrumurrua, txori baten hegal zafla, horiek dira munduaren ahotsak, oraindik entzuten direnak; eta gure gainean izar eternalak beren bidean, Kreatzailearen borondatez. Sarri pentsatu ohi dut gure Jainkoak sortu zuela gizadia, eta hark sortuak direla izarrak ere; ordea, han goian betiereko ordena eta obedientzia dira nagusi; hemen behean, asaldura, liskarra eta nahasmendua. Non zaude?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 26 (0,17)
Booktegi 22 (0,14)
Karmel Argitaletxea 12 (0,08)
Alberdania 9 (0,06)
Open Data Euskadi 8 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
Pamiela 5 (0,03)
Berria 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Jakin 3 (0,02)
Goenkale 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Ikaselkar 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia