Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2000
‎—erran zuen Antoniok— Ordea, zer dira hitz horiek eta zer dira erraztasuna eta zailtasuna bezalako eleak, Jainkoaren tzat ezinezkorik ez denean? Eta guk Jainkoa dugu oinarri, Jainkoa gidari...
2003
‎–Zaude lasai, Permin! Gure Jainkoaren faboreak nahi badituzu, lehenik aitortza, eta gero penitentzia ugari egin dituzu! Nik erakutsiko dizut bidea, eta hara:
‎Ez al dira konturatzen legea aldatuta Jainkoa bera aldatzen dutela eta Hura kontingente egiten? Eta ez al da gure Jainko hau, don Kosme, Jainkoa delako, hain zuzen ere, bakarra eta aldagaitza. Bestela ez bailitzateke Jainko izanen!
‎–Permin, entzun ezazu zer dioen gure Jainkoak: Fratres:
2007
‎Ez al den guztiz bitxia galdetzen du Onfrayk: ? Gure Jainkoa antropomorfikoa da bere itxuraz, eta zuria, eta arra; eta arrazaz ariarra, noski? (16).
‎Batzuk, dio Dawkinsek? gure jainkoaren arkeria hori konpontzen saiatu dira. Zertarako horretan nekatuko, ordea?
2009
‎M UNDUAREN SORTZAILEA DA, ala gure hiriraren aldezkari armatua, ala pobre eta zapalduen anaia eta begiralea, etab., gure Jainkoa?
‎Handik aurrera banatu egin dira ordura arte bidaide izan ginen askoren bideak. Denok ere birpentsatu beharra edukiko dugu gure historia, gure kultura, gure fedea, gure Jainkoa. Aurre egin beharra edukiko dugu Europako influentzia intelektual eta sozialei.
‎Hau da, Jainko (ar) ekin egin da historiaren filosofia (teologia), hots, bilbatu da historiari ustetzen zaion zentzua, gure herriaren historiari edo gizadiarenari arrazoizkotasun bat suposatuz, Probidentzia bat. ? Gure Jainkoa garaile!?, hots, biba gu. Gero, egunen batean, gure Jainkoa ez da atera garaile, abarrikatu egin gaituzte arerioek.
‎–Gure Jainkoa garaile!?, hots, biba gu. Gero, egunen batean, gure Jainkoa ez da atera garaile, abarrikatu egin gaituzte arerioek. Orduan Jainkoa herriak juzgatzen eta zigortzen dituen epaile justu bilakatzen da:
‎Antzinate germaniarrean bezala antigualeko gizarte egipto mesopotamiarretan, edo Ameriketako kultura prekolondarretan, izutzekoa da zein loturik agertzen diren beti tenplua eta boterea, maiz era zatar askoan. Gure Jainkoaren kontzeptuaren bilakaera krimenez josita dago. Israelgo historia erlijiosoa eta historia politikoa eskuz esku doaz, goiti beheiti politiko militarren arabera ikusten dugula eboluzio erlijiosoa.
‎Eta hil anonimoon hiltzea, munduaren alde honetatik haraindi aldeko arbaso eta puntarengo jaun haien mundura joatea bezala ulertuko da. Gure Jainkoaren ideia seguruenik den mila motiboren laburbilduman, kontu bat funtsezkoenetakoa agian arbaso jainkozkotuen hauxe da. Izan ere, Jainkoaren ideia eta heriotzaren ideia elkarrekin oso lotuak daudela suposa genezake; baina lotura hori nolakoxea den, oso gutxi dakigu jakin.
‎Funtsean, gure Jainkoaren kontzeptua grekoa da: platoniko aristoteliko metafisikoa; eta mitoa, judua:
‎Zein Jainko? Edonola ere, guretzat Jainkoaren presentziaren ebidentzia oro galdua da.
‎–Inor, Bera bizi zitekeen, bai, ispilu baten aurrean, hain da Handia, Zuzena eta Majestuosoa, baina ez da bizi? Gure Jainkoa, izan ere, apaizak meza santuan sagaratutako ostian bizi da, badakizu. Baina ostia zirkulu zuri bat ere bada, eta zirkulua, forma simetrikorik simetrikoena.
‎Eta, bukatzeko, aholku bat eman zidan, geroztik ipartzat hartu eta betetzen ahalegindu naizena, hobeto edo okerrago: ? Gure baitan Jainkoa nahi genuke, baina, Jainkoa gure baitan sartzeko, tokia egin behar diogu lehenik, eta, tokia egiteko, barrua hustu behar diogu, baina ez bat batean, baizik eta zentzuz, txikikeria eta txorakeria guztiak bazter utzi arte, baita harrokeriaren patatazalak eta sagarrazalak ere, Jainkoaz guztiz fidatuz, Berak ez baitigu hutsik egingo, gu behar bezala hustuz gero?. Horrekin zera esan nahi dizut, eskrupuluak bazter uzten dituzunean irabaziko duzula heldutasuna.
‎–Inor, Bera bizi zitekeen, bai, ispilu baten aurrean, hain da Handia, Zuzena eta Majestuosoa, baina ez da bizi... Gure Jainkoa, izan ere, apaizak meza santuan sagaratutako ostian bizi da, badakizu. Baina ostia zirkulu zuri bat ere bada, eta zirkulua, forma simetrikorik simetrikoena.
‎Eta, bukatzeko, aholku bat eman zidan, geroztik ipartzat hartu eta betetzen ahalegindu naizena, hobeto edo okerrago: " Gure baitan Jainkoa nahi genuke, baina, Jainkoa gure baitan sartzeko, tokia egin behar diogu lehenik, eta, tokia egiteko, barrua hustu behar diogu, baina ez bat batean, baizik eta zentzuz, txikikeria eta txorakeria guztiak bazter utzi arte, baita harrokeriaren patatazalak eta sagarrazalak ere, Jainkoaz guztiz fidatuz, Berak ez baitigu hutsik egingo, gu behar bezala hustuz gero". Horrekin zera esan nahi dizut, eskrupuluak bazter uzten dituzunean irabaziko duzula heldutasuna.
2011
‎Baina, garai hartan ni ere gazteagoa eta?, gogoa eman zidan esateko: «Ez, baina gure Jainkoak ez zuen zure adina, eta ez zekien zer zen zurea bezalako lunbagoa edukitzea». Ni bai bihurria, ezta?
2012
‎Ilunabarrean leihoak irekitzen nituen, aurreko ibaian lamiak kantatzen entzuteko. Egun batean lamia horiek gaztelura gonbidatu nituen, eta, mahai handi baten inguruan jarrita, lamiak gure arbaso zaharren, gure jainkoen, gure patriarka guztien berri ematen hasi ziren. Kontatu zidaten arbaso horiek egun batean etorriko zirela gugana, herri honi ukitu bat ematera, behin betikoz salba zedin.
‎Arreta handiz entzuten zidan, eta atsegin handiz hartu zuen Jesukristo gu salbatzeko bidalia izatea, eta baita Jainkoari otoitz egiteko era ere, eta Hura zeruan zegoen arren, guri entzuteko gai izatea. Egun batean esan zidan gure Jainkoak eguzkitik harantzago entzuten bagintuen, Benamuckee baino handiagoa izan behar zuela nahitaez, bera ez baitzen oso urrun bizi eta halere ez baitzien entzuten, baldin eta bera bizi zen mendietara harekin hitz egitera joaten ez baziren. Galdegin nion ea inoiz joan zen harekin hitz egitera.
‎–esaten zion bizkarrean xafladaka?; zu bezalaxe egona naiz, neu ere! Nire emaztea, gaixo hura, hil zitzaidanean, landetan zehar joaten nintzen bakarrik egotearren, edozein zuhaitzen oinean etzaten nintzen, negar egiten nuen, gure Jainkoari dei egiten nion, ergelkeriak esaten nizkion; arbaztetan ikusten nituen satorrak bezala egon nahi izango nukeen sabelzola harrez josirik, lehertuta, alegia. Eta pentsatzen nuenean beste batzuk momentu horretan bertan beren emaztetxoekin zeudela elkarren kontra besarkadan loturik, nire makilaz lurrean egundoko danbatekoak jotzen nituen; ia ia eroturik bainengoen, ez nuen jan ere egiten; tabernara joatea pentsatze hutsak nazka ematen zidan, ez zenuke sinetsi ere egingo.
‎Ni, bikario saboiarraren Fede aitorpenaren eta 89.eko printzipio hilezkorren alde nago! Eta ez dut noski ametitzen gure Jainkoaren gizontxorik makila eskuan bere baratzean paseatzen dabilenik, bere lagunak balea sabeletan ostatatzen dituenik, garrasi bat boteaz hil eta hiru egunen buruan berpizten denik: gauza zentzugabeak beren baitan, eta, bestalde, fisikako lege guztien kontrakarrekoak zeharo; eta honek, bide batez, frogatzen dizu, apaizak betiere ezjakinkeria nabarmen batean murgildurik egon direla, eta herriak ere beraiekin batera hortxe hondoratzen saiatzen direla.
‎Zu ikusi ote zintuen galdetu nion, ezetz esan zidan, baina bi abere ikusi zituela ukuiluan, hortaz nik ateratzen dut ongi ari dela lanean. Hala hobe, haur maiteok, eta gure Jainkoak bidal diezazuela pentsa daitekeen zorion oro.
2015
‎–Goian bego gure Jainkoaren babesean! –erantsi du Jakitunak zerura begiratu eta gurutzearena egin bitartean.
‎Horren guziaren berme hauxe izan zuten, hots, nihaur, alde bereko eta ideia bereko nintzen hau, ez nintzela hitzetan soilik gelditzen, baina bai egitez bestaldera iragaiten, Frantziako karguak bazterturik eta Espainiako Erregeen neholako eskaintzek erakarri gabe, nahiz eta gero aski laster Salamancara joan nintzen. Gure Jainko Jaun On eta Handiak berak badaki ene urrats horrek zer ospe eman zion Zesarri eta zer lasaitasun ekarri zien aipatu ditugun lagunei. (218 or.)
2016
Gure Jainko Aitaren
2017
‎Baina ez al da hori beste esklabotasun suerte bat? Geure burua sakrifikatzea ideia baten alde, gure arrazaren alde, gure Jainkoaren alde. Ala zenbat eta ugazaba gorago hainbat luzeagoa ote da gure esklabotasunaren soka?
‎–Bedeinkatua dela gure Jainko Jauna menderen mendetan, amen!?.
‎–la exposicion mas clara y simple de la doctrina del amor platonico de toda la literatura castellana?); baina hura errotik inbertitzeko(, perbertitzeko?). Izan ere gizon emakumea izpiritu haragitan galdua da, eta maitasuna berez gu Jainkoagana eramateko bada ere, arrisku handia dago, bidearen, ederrarekin gusta gaitezen eta Jainkoaz ahaztu.
‎Barka ezazu bada, totelaren idaztankera. Beste gaitz bat dela esan dut arestian, baina ez dakit ez ote den gaitz bera, ez ote zaidan zabaldu buru gogoetatik soin ataletara; gorputz arimak bi iruditu arren bat bakarra dituzu-eta, beste era batera, gure Jainko jauna bat eta hiru batera den antzera. Hala, gorputz eritasunek jotako gaixo asko eta asko gogo bihotzez ahul, ezertarako gogorik eta bizi-pozik gabe gelditzen diren bezala, ez da harritzekoa bada, buruan mila kezka eta bihotzean hamaika zemai eta zalantza dituen kristauak gorputzean ere igartzea bere gaitza.
‎Hala berean, dotrinan txikitatik behin eta berriz egitearen poderioz hazkurari hatza ematea bezain senezko eta berehalako bihurtu diren keinu, errepika, hitz eta itxura kristau horiek denek, zenbateraino adierazten dute bihotz barruko sinesmen zindo eta jokabide zintzoa? Iraizean bezala oguzi ohi ditugun bedeinkapenek pozten eta goraltzen ote dute, den mendrena badarik ere, gure Jainkoa. Ezetzean nauzu.
gure jainkoak
2018
‎Euskalbar da gure jainko partikularra, ia egunero joaten natzaio galdezka zalantza existentzial batekin, ez da txiste bat; gure existentzia kolektiboa hizkuntzaren iraupenarekin dago lotua erabat, baina baita gure existentzia intimoa ere: hiztegietan agertzen ez diren hitzak esaten ditut (erdoka, landura), eta horrek halako harrotasun bat ematen dit, eta aldi berean maila bereko arroztasun bat?, eta oraintxe bertan ere hala etorri natzaio, larri, galdezka:
2019
‎Alde eta aldi guztietan, gizonek garbi erakutsi dute nola gogobetetzen dituen kreazioaren errege sentitzeak. . Bedeinkatua izan bedi gure Jainko Jauna eta mundu guztietako Jauna, ez bainau emakume egin?, esaten dute juduek goizeko lehen otoitzetan; haien emazteek, berriz, honela murmurikatzen dute, etsi etsian: –Bedeinkatua izan bedi Jauna, bere nahiaren arabera egin bainau?.
‎isiltzen dira jendearen zaratak; kanpaiaren txilina, haizearen ulua, zuhaitzen eta ibaiaren zurrumurrua, txori baten hegal zafla, horiek dira munduaren ahotsak, oraindik entzuten direnak; eta gure gainean izar eternalak beren bidean, Kreatzailearen borondatez. Sarri pentsatu ohi dut gure Jainkoak sortu zuela gizadia, eta hark sortuak direla izarrak ere; ordea, han goian betiereko ordena eta obedientzia dira nagusi; hemen behean, asaldura, liskarra eta nahasmendua. Non zaude?
‎Gauero gauero amets bera! Amets ederra, bai, baina, laudatua izan bedi gure Jainkoa, amets bat besterik ez.
‎Mogueimek ez daki hiltzeko beldurrez ote dagoen. ...tu, baina egunotan zeren beldur den bere buruari galdetzeko gauza balitz, agian esango luke ez dela hainbeste hiltzeko posibilitatearen beldur, batek daki hurrengo erasoan bertan ez ote den gertatuko, baizik eta beste gauza baten beldur, galera edo deituko duguna, ez biziaren galera, doi, baizik eta bizitzan gertatzen diren gauzen galera, esaterako, etzi Ouroana berea izaten ahal bazen, patuak edo Gure Jainkoaren borondateak nahi izatea bera etzira ez iristea, bihar bertan hil behar duelako. Jakin badakigu Mogueimek ezin dezakeela hau bezalako pentsamendurik eduki, bera bide zuzenagotik doa, datorrela berandu heriotza, datorrela agudo Ouroana, eta emakumea iristen den eta gizona joango den orduen artean dagoela bizia, baina pentsamendu hau ere biziki konplexua da, beraz, amore eman dezagun, ez dakigu Mogueimek benetan zer pentsatzen duen, gertaeren argitasun zoragarriari egin diezaiogun men, izan ere, gertaerak pentsamendu itzuliak baitira, pentsamenduetatik gertaeretara pasatzean hainbat gauza kendu eta beste hainbat gehitzen badira ere, eta honek azken finean esan nahi du oso gutxi dakigula gure pentsamenduei buruz, eta beste hainbeste egiten dugunari buruz.
‎Hemen esaten da hauek izan zirela San Antoniok, bizirik zegoela, egin zituen mirakulurik garrantzizkoenak, baina hil eta gero ere zenbatu ezin ahala mirakulu egin zituela, eta hain kalitate handikoak non ez baitaude zorretan, gaur den egunera arte, bere presentziaren bidez eragin zituenekin, paper honetan horietako bat aipatzen da, esan den guztiaren frogagarri, eta honako hau da, San Antoniok bere debotoa zen emakume antzu bat emankor bilakatu zuela, eta itxura gabeko puska batez erditu zelarik, izaki dotore bihurtu zuela, hala mirakulu erdia baizik ez zena mirakulu oso bilakatu zuelarik. Eta bi etzanik zeudela, biak lo gelditu ziren, eta euren ametsetan berehala Henrique zalduna agertu zitzaien, erromero jantzi eta itxuraz, eta eskuan bazekarren palmondozko pordoi bat, eta bi gizonezkoei hitz egin zien, honela esanez, Jaiki eta olgatu eta plazer handia eduki, zoazte eta jakin ezazue nire merezimenduei eta hemen dautzan martiri hauen merezimenduei esker Gure Jainkoaren grazia irabazi duzuela, zuekin egon bedi, eta hau esan eta gero, desagertu egin zen, eta bi gizonak, iratzarri zirenean, antzeman zuten entzuten ahal zutela, baita mintzatzen ere, baina totelka mintzatzen ziren, ordea, halako moldez non ez zegoen antzematerik zer hizkuntzatan ari ziren, ingelesen hizkuntzan, akitaniarrenean, bretoienean, flandestarrenean edo koloniarrenean ari ote zire...
‎Mairuak aurrera segitzen zuen, Hiri hau behiala zuena izan zen, eta etorkizunean ere hala izango da, agian, hori Jainkoak baizik ez daki, berak eman baitzigun hala nahi izan zuenean eta berak kenduko baitigu gogoa duenean, ez dago bere borondatearen deliberoei aurre egingo dien harresirik, hala uste izan dugu guk beti, Jainkoaren gustukoa dena baizik ez dugulako nahi, berak salbatu baitu hainbat aldiz gure odola zeuen eskuetatik, eta hortaz, eta arrazoi osoz, miretsi egiten dugu, baita bere xede ezeztaezinak ere, ez bakarrik gaitz guztiak bere ahalguztiduntasunaren menpe daudelako, baizik eta, baita ere, bere gorengo arrazoiaz, zoritxarren, oinazeen eta irainen menpe jartzen gaituelako, eta, hitz batez, zoazte hemendik, burdinaz baizik ez direlako Lisboako ateak irekiko, eta agintzen dizkiguzuen zoritxar saihetsezin horiei dagokienez, gertatu ote duten, geroak esango, eta etorkizun dagoenarengatik geure burua hilduratzea eromena baizik ez da, eta miseriak nahita erakartzea. Mairua isildu zen une batez beste hainbat arrazoiren bila bailebilen, baina alferrik zela iritzirik, bizkarra uzkurtu zuen, eta bukatu, Ez ezazue denbora gehiago gal, ahal duzuena egin ezazue, guk Jainkoaren borondatea beteko dugu.
‎...ezala, bai forma eta bai musika zaintzeko arta eduki zuen, orduan erregea, zenbait minutuz Bragako artzapezpikuarekin eta Portoko gotzainarekin kontsultatu eta gero, zeinetarako harritik jaitsi behar izan baitzuen, berriz harri gainera igo zen, eta honako hau esan zuen, Jakin ezazue, jaunak, etorri zareten Portugaleko lur hau, ez hemen, hegoalderago baizik, eta zortzi urte baizik ez direla, Kristo Gure Jainkoaren agerpen mirakuluzko baten lekua izan zela, eta, ni Josue ez naizen arren eta nire jendea hebraitarra ez bada ere, Berak Jerikon izan garaipenari eta antzeko kalitatea duten garaipenei zorrik ez dien garaipena obratu zuela, handik beldurrak hartuta dardaraz begiratzen diguten etsai horiek baino izugarriagoak ziren etsaien aurka, eta horrelako ekintza bat egiteko gauza izan baldin bagine... Erregea mintzatzen zen bitartean, artzapezpikuak eta gotzainak baietz egiten zuten buruarekin, atseginez, eta erregeak bere predikua dotoreki bukatu zuenean, esku beteka jo zituzten txaloak, sutsu, eta gainontzeko portugaldarrek festari lagundu zioten, biak bezain sutsu haiek ere.
gure jainkoak",
2021
‎–Bai, gure jainko partikularra –egin du zurrumurru Martinek. Entzun da eta ez da entzun.
‎–Ene Ama Maria! –xuxurlatu zuen– Horra hor, gure Jainkoak guretzat dauzkan Zeruko belardi berdeak!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia