2001
|
|
Lehen ariketako azken irudian laukizuzenaren" zola" berde iluna gelditu da, begiratzen dugun hirukia berde arina bilakatu delarik. a altueraren ezkerreko hiruki berde arinak daukan azalera bi koloreko laukizuzenaren erdia da.
|
Gauza
bera da a altueraren eskuin aldean. Beraz, orokorki hiruki barde arinak duen azalera laukizuzenak duenaren erdia da.
|
|
Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki horren lo hartzea
|
gauza
bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki horren 1660 hartzea gauza bera da.
|
|
Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki horren lo hartzea gauza bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki horren 1660 hartzea
|
gauza
bera da.
|
2002
|
|
(fil 10 eta 20 arteko
|
gauza
bildumak sortu, 10etik haste kontatuz.
|
|
ikus 61 or. [fil Norberak zuzendu problema:
|
gauza
1 eman 2rentzat.
|
|
[g Problema iruditan: bilduma handien zenbatzeko 10naka hitzen erranahiaren berrikusteko (4 agindua),
|
gauza
bat bi tokiren" artean" kokatzeko (4 eta 5 aginduak) bai eta" barnealdea" eta" kanpoaldea" hitzen erabiltzeko (5 agindua). biltzeak duen abantailari ohartu.
|
|
(6] Buruketa: zenbakien idazkerak (billeteetan eta txanponetan ageri dira} edo bildumen marrazkiak erabiliz(
|
gauza
bakoitzak euro 1 balio duelarik) batura atzeman daiteke.
|
|
[!] Batuketen ahozko kalkulua: (fil Luzera nozioa sartzen da
|
gauza
zenbaiten artean luzeena eta laburrena zein diren bilatuz. Gero luzerak binaka hamarrekoa gainditu erkatuak dira.
|
|
[g
|
Gauza
bera Seko bilduma baliatuz. at kendu)
|
|
(g
|
Gauza
bera gibelkako kontaketan.
|
|
Alabainan, CP mailako ikasle bati 9 2 ulert erraza zaio egoera honetan. Hasteko, 9
|
gauza
ikusi ditu, gero horietarik 2 gorde dira eta orain zenbat ikus daitezkeen bila� tzen du. Doakion gogoko irudia bere baitan eraikitzen duen ikasleak emaitza ere aiseago aurkituko du. i eta geometrikoak
|
|
Desberdintasun bakarra: " bare kurkuilu" gisa biribilkatzeko ordez, 10en ondotik gelditzen da zerrenda eta lerrora doa; ber
|
gauza
20, 30, etab., zenbakien ondotik.
|
|
Buruketa:
|
gauza
zenbaiten prezio orokorra haien prezioen batura dela ulertu (ikasleek 2 zifrako 2 zenbakiren baturen kalkuluaz dituzten ezagutzak erabili dituzte).
|
|
ikus 48 or. [[I Ezberdinki egin banaketa berrikus. [g
|
Gauza
bera 5naka multzokatuz.
|
|
Aitzineko (frantses) argitalpenetik bi
|
gauza
berri ekartzen ditugu hemen
|
2008
|
|
•
|
Gauza
batzuk gutaz, gure herriaz.
|
|
• Zer
|
gauza
mota?
|
|
• Gertatzen diren
|
gauzak
.
|
|
• Ttikia nauk baina argi eta zalu. Hik zalu dukan
|
gauza
bakarra, mihia duk.
|
|
Irratiak erran zuelarik: " diktadura militarra", Pedrok buruan bereiz kurritzen zitzaizkion
|
gauza
guziak puzzle batean bezala biltzen ari zitzaizkiola sentitu zuen.
|
2012
|
|
|
Gauza
bera egizu Pirinioetan zuen betekizuna adierazten duten xehetasunekin.
|
|
Beren etxea hustua eta lurrak larre utziak atzeman zituzten. Ezpeletako, Ainhoako eta Zuraideko jendeek ere
|
gauza
bera jasan zuten.
|
|
• manufaktura:
|
gauzak
eskuz eta kopuru handian egiten diren lantegia.
|
|
Eskualde honetako jendea biziki airosa da(...). Hemen irri egitea, jostatzea eta dantzatzea da gogoan duten
|
gauza
bakarra. Hiriaren atarian, karratu forman emanak eta animaliarik sar ez dadin zerratuak diren lur peza batzuk ikusten dira.
|
|
Jainkoarengandik datorrena. manufaktura:
|
gauzak
eskuz eta kopuru handian egiten diren lantegia. itsas armategi: itsasontzien konpontzeko eta itsas bidaietako janariaren biltzeko lantegia.
|
2016
|
|
◦
|
Gauza
bera, binaka, talde ttipitan.
|
|
|
Gauza
bera egitea, baina:
|
|
•
|
Gauza
bera, baina beste ibilgailu batekin.
|
|
•
|
Gauza
bera, baina ibilbide bat segituz.
|
|
Haurretarik bat, ahalaz berak deliberaturik, borobilaren erdira joaten da eta mugimendu laster eta errepikakorra egiten du, soinu edo erranaldi labur bat eginez; bere tokira itzultzen da. Kide guziak, arizan berri dena barne, borobil erdira joaten dira eta
|
gauza
bera egiten dute, xede eta naturaltasun berarekin.
|
|
|
Gauza
bera binaka: bi berme, eta bietarik bat bestearen gorputzaren gainean; bost berme, eta horietarik bi bestearen gorputz gainean, baina ez besoen, ez zangoen gainean, bermerik gabe lurrean, ahal bezain berme azalera handia lurrean.
|
|
• 2
|
Gauza
bera, baina luma batekin.
|
|
Haurrek usaiaz kanpoko
|
gauzak
egiten dituzte.
|
|
▶
|
Gauza
bera, baina bi konoren artean baizik ezin da ibili.
|
|
• laster egin gabe, ahal bezain ibai zabalena gaindi ezazu.
|
Gauza
bera egizu, baina laster eginez jauzi egin aitzin.
|
|
• laster egin gabe, belaki gorenaren gainera jauzi egizu. Egizu
|
gauza
bera, baina jauzi egin aitzin laster eginez.
|
|
35 minutuko igeriketa saio bakoitz, gehienik hiru egoera, frankotan errepikatzeko gisan, bestelakotuz edo
|
gauza
bera eginez.
|
|
•
|
Gauza
bera. Urpekariak ufatuko du (hodia gabe), kandela bat itzaltzen balu bezala, zintzatzen balitz bezala, lurruna egiten balu bezala.
|
|
▶
|
Gauza
bera erranaldi labur batekin.
|
|
•
|
Gauza
bera joko moldean, puntuak emanez objektuaren kolorearen arabera (urperatze zailtasunak: zurubia, kaiola, barreiaturik).
|
|
•
|
Gauza
bera egizu bi objektu berdinarekin.
|
|
•
|
Gauza
bera gorputza besoez bakarrik bultzatuz.
|
|
•
|
Gauza
bera bizkarrez.
|
|
▶
|
Gauza
bera besoak bata bestearen ondotik mugituz.
|
|
▶
|
Gauza
bera besoak eta zangoak mugituz.
|
|
▶
|
Gauza
bera bularka igeri eginez: begirada zolara buruz, bi besoak aldi berean zabal saihetsera buruz izterretaraino, eta aitzinera ekar, urpean.
|
|
▶
|
Gauza
bera besoak bata bestearen ondotik mugituz (crawl): besoak eihera baten hegalak bezala itzulikatzen dira.
|
|
▶
|
Gauza
bera zangoak mugituz (aizturretan ari izanez edo zango pikaldiak eginez).
|
|
•
|
Gauza
bera belaun bat tapizaren gainean pausaturik. Gibeleko zangoz pusa ezazu urean sartzeko.
|
|
▶
|
Gauza
bera egitea, bermagailurik gabe.
|
|
•
|
Gauza
bera egizu berriz, ezkerreko oinaz.
|
|
•
|
Gauza
bera egizu berriz, ezkerreko oinaz.
|
|
•
|
Gauza
bera egizu berriz, jauziak lasterketa lerro hutsean eginez (jauzi taula markatua).
|
|
•
|
Gauza
bera, baina lehenik ukaldi aldizkatuekin, eta gero gabe.
|
|
•
|
Gauza
bera, baina A 4, 5 edo 6 jokalariren kontra arituz.
|
|
◦ Saihetsez abia zaitez; eskuak aulkian pausa itzazu, bata bestearen ondotik. zangoak bata bestearen ondotik altxa itzazu, aulkiaren beste aldera iragateko.
|
Gauza
bera egizu, segidan, beste aulkiak iragateko.
|
2017
|
|
|
Gauza
bera egin daiteke hortzetako eskuila pinturan bustiz eta pintura eskuaren gainera ziliportaraziz.
|
|
Toki batetik bestera eramaten ahal diren jende eskuz landu
|
gauzak
, arte higikorrean sailkatzen dira. Eremu artistikoari dagokionez, estatuatxoak eta xafla grabatuak ikusmen arteen arloan sartzen dira.
|
|
• Artea egunero erabili
|
gauzetan
aurki daitekeela jakitea.
|
|
Aro paleolitikokoak bezalako joiak egiteko, lehenik garai hartan erabiltzen ziren
|
gauzak
bildu behar dira, hots harritxoak, maskorrak, lumak, makilatxoak, hortzak eta hezurrak (oilasko edo untxi hezurrak, adibidez). Horiez gain, berez gogortzen den orea erabiliz, perlak egin daitezke.
|
|
Horiez gain, berez gogortzen den orea erabiliz, perlak egin daitezke. Ondotik,
|
gauza
guzi horiek hari bati lotzea aski da lepokoen edo eskumuturrekoen egiteko.
|
|
Populu hauek arteari biziki emanak zitzaizkion, bereziki egunero baliatzen zituzten
|
gauzen
apaintzeko. Apaindura horiek begizta sarez osatu itxura abstraktuetan oinarrituak dira.
|
|
◦ Denek
|
gauza
bera kantatzen dutea?
|
|
◦ Denek
|
gauza
bera kantatzen dutea?
|
|
Zeltak K.a VIII. mendetik aitzina hasi ziren Europan hedatzen. Haien artea eguneroko bizian baliatzen zituzten
|
gauzetan
agertzen da gehienik.
|
|
Metala lantzen trebe ziren eta teknika anitz erabiltzen zituzten, hala nola bozeltzea, grabatzea eta moldera isurtzea. Urrezko, zilarrezko, brontzezko, kobrezko edota burdinazko
|
gauzak
begizta sarez eta itxura geometrikoz apaintzen zituzten. Atzeman diren objektu anitz gerlari edota zelten sinesmenei lotuak zaizkie, azken hauek zelten bizian zuten garrantziaren lekuko. eguneroko arteak
|
|
Miloko Venusari besoak margotuz,
|
gauza
anitz egin daiteke: espazio arteak
|
|
Diru, ontzi eta beste
|
gauza
anitz atzeman dituzte, hala nola olio lanpa bat. Zeramikazko lanpa, kiribilez eta borrokalari baten itxuraz apaindua da.
|
|
Historiaurretik jendeak eguneroko objektuak apaindu ditu. Urteak joan arau,
|
gauza
horiek aldatuz joan dira. Jendea ez zen gehiago ihizitik bizi eta harrizko egoitzek harpeak eta etxolak ordezkatu zituzten.
|
|
E)
|
Gauza
bera egizu B eta C puntuen artean.
|
|
H)
|
Gauza
bera egizu B, C eta D puntuetatik abiatuz, eta ondotik diametro guziak artoski ezaba itzazu.
|
|
• Gorriz margotuko duzun laukizuzen bat egizu hilabetekoen garaia adierazteko.
|
Gauza
bera egizu obulazio aldiaren kasuan, berdez margotuz.
|
|
zientzia komunitateak egiaztatu behar du, onartua izateko gisan. ezin da sekula aldatu. emaitza esperimental bakar batean bermatzen da. zientzialari bakar batek inposatua da. c. Ez dira
|
gauza
bera sinismena eta teoria zientifikoa, azken hau: aitzinamendu zientifikoen arabera alda daitekeelako. egiazkotzat ematen delako deus frogatu gabe. zientzialariek maiz frogatzen dutelako. teoria perfektua eta ezin aldatuzkoa dela kontsideratzen delako.
|
|
Irudiei begiratuz, iragan diren gertakariak zure gisara konta itzazu.
|
Gauza
bera egizu gakotsen kartekin (ipuinaren irudirik gabe).
|
|
Anak eta aztiak ez dute
|
gauza
bera sendi. Konta ezazu.
|
2018
|
|
Berregin:
|
gauza
berdina egitea (taula bat, eskema bat, etab.)
|
2020
|
|
15 –Ez hadi izi, gazte!
|
gauza
bat baizik ez didak erran behar: hire aitak egiten ote dik enea bezain ikatz onik?
|
|
Hori hori pintatuta zegoen eta bi zaldik zeramaten. Gurdia altzariz eta lorapotez betea zegoen eta
|
gauza
guztien gainean eserita, emakume gazte eta eder bat.
|
|
Baina ez naiz kanpoan jostatu. Kanpoan
|
gauza
batzuk egin ditut. (...) Ez da berdin.
|
|
Pasarte hau kopia ezazu, maiuskulak eta puntuak behar bezala ezarriz. atea ireki dut kanpoari so egiteko, eta ene zangoek erabaki dute ateratzea orduan, baratzeraino jarraitu ditut lasterka eta jauzika zuhaitzetara igaten ibili naiz katalingorriak ferekatu ditut eta karakoilak xukatu baina ez naiz kanpoan jostatu kanpoan
|
gauza
batzuk egin ditut alta, hala ere, burasoak kexatu zaizkit erran dute egun guzian ez dudala desobeditu baizik ez da batere hala ez diet haien erranei desobeditu
|
|
Anaia – aita – ganibeta – makila – ahizpa – arreba –
|
gauza
– bezpera – aizkora aldapa – besta – fama – bilduma – falta – mila – ganbara – mota – gaztaina denbora – kopeta – neskatxa – neskatila – errota – plaza – ikastola – balea
|
|
|
Gauza
bera egizu erranaldi hauen kasuan:
|
|
35 –Nire amatxik
|
gauza
ber bera dio. Habil fite hemendik ni ideiaz aldatu aitzin!
|
|
Bere amari kontatu dio Etxexuri andereak erran zuena. Hastapenean ez nintzen biziki kontent, baina ohartu naiz haren amak
|
gauzak
funski hartzen zituela. Erran digu:
|
|
—Manka hori amaren familiatik heldu zaigu. Harenganik heldu zaigun
|
gauza
bakarretarik da.
|
|
—Ez,
|
gauza
handirik ez dakit, baina bere aitarekin etorri zen, ene aitonarekin beraz. Errefuxiatuak ziren, Espainiako diktaduratik ihesi jin ziren.
|
|
Ez dakit zer erran zion, baina bost minuturen buruko, elkarren artean irriz ari ziren. Iduriz, Elaiak erran zion neska bikaina zela haserre ez zelarik, eta bertze batzuek ere
|
gauza
bera pentsatzen zuketela, ikasgelako mutiko batek harekin ibili nahi baitzuen... Elaiari esker, jendeak bere burua interesgarri eta adimentsu sentitzen zuen...
|
|
—Ez, ez da hori, bertzeekin biziki ontsa akomeatzen ginen. Denak besta batzordean ginen eta elkarrekin
|
gauza
bikainak egiten genituen. Baina gure artean elkartzeko beharra ere bagenuen, neska izatea ez baita beti aise.
|
|
Hari buruzko erran merranak zabaltzen hasi ziren. Duela hogei urte, gure herri ttipian,
|
gauza
batzuk ez ziren onartzen...
|
|
2
|
Gauza
bera egin daiteke egunkari zaharrak eskuen artean zimurtuz, biribilean bilduz eta urrun botaz.
|
|
Orain, beso eskuinaz
|
gauza
bera egiten dut: arreta osoa mugimenduan finkatuz, arnasa hartzean beso eskuina aitzinera luzatzen dut...
|
|
Eta orain,
|
gauza
bera egiten dut bi besoak mugituz: arreta osoa mugimenduan finkatuz, arnasa hartzean besoak aitzinera luzatzen ditut...
|
|
Orain, erhiak bularren artean ezartzen ditut eta
|
gauza
bera egiten dut... Arnasa botatzen dudan aldi oro, tentsio guziak kanpora botatzen ditut...
|
|
Orain, erhiak xilkotik hiruzpalau erhi behera dagoen gunean ezartzen ditut eta
|
gauza
bera egiten dut... Arnasa botatzen dudan aldi oro, tentsio guziak kanpora botatzen ditut...
|
|
Orain, bukatzeko, gorputz osoko tentsioak botako ditut. Horretarako erhiak bularren artean ezartzen ditut eta
|
gauza
bera egiten dut... Arnasa botatzen dudan aldi oro, tentsio guziak kanpora botatzen ditut...
|
|
|
Gauza
bera egiten dut beso eskuinaz... Arnasa sakonki hartzen dut beso eskuina aitzinera altxatuz...
|
|
Kaier horretan konfiantza ematen didaten
|
gauza
guziak idatziko edo marraztuko ditut: kantuak, erranaldiak, bizi izan ditudan egoerak, helburuak, xedeak, ametsak, kausitzeak, ene indarrak, baloreak, ene baitan oihartzun egiten duten gauzak, bizirik sentiarazten nautenak, konfiantza irudiak, keinuak*, erranaldiak, egoerak, etab.
|
|
Kaier horretan konfiantza ematen didaten gauza guziak idatziko edo marraztuko ditut: kantuak, erranaldiak, bizi izan ditudan egoerak, helburuak, xedeak, ametsak, kausitzeak, ene indarrak, baloreak, ene baitan oihartzun egiten duten
|
gauzak
, bizirik sentiarazten nautenak, konfiantza irudiak, keinuak*, erranaldiak, egoerak, etab.
|
|
Entzuten ohituak gara, ikasleek gogoa bildua, entzuteko prest eta motibatuak izan behar direla ikasteko. Baieztapen mota hori berez doan
|
gauza
da, baina galdea hau da: ikasleak nola hel daitezke egoera horretara?
|
|
" Estresa egoeretan adibidez, zerbait erran edo egin aitzin, lehenik arnasa sakonki hartzera entseatzen naiz (oraino ez dut beti lortzen, baina pixkanaka...). Arnasa hartzeko memento horrek,
|
gauzak
beste ikuspuntutik ikusten laguntzen nau."
|