2000
|
|
Ez da bulego handia, hori dela eta, ekitaldiak burutzeko Oxford Houseko areto eta gelak erabiltzen dituzte. Iaztik
|
euskal
etxeen sare ofizialaren partaide dira, eta horrek Eusko Jaurlaritzaren diru laguntza jasotzea bermatu die. Euskal elkarteko kideen arabera, laguntza hori egoitza finkoa izateko eta euskara klaseen iraupena ziurtatzeko lagungarria izan zaie.
|
|
Gauean, aldiz, Euskal Herriko dantzari eta musikariek eskainitako" Festara" emanaldia izango da Idahora hurbiltzen diren guztien gozagarri. Egun horretantxe, NABOk (Ipar Amerikako
|
Euskal
Etxeen Elkarteak) kongresua egingo du. Larunbatean, Jaialdi 2000 ekitaldia hasiko da.
|
|
Idahon oro har, euskal jatorriko 10.000 pertsona inguru daude, halarik ere, horietako guztiek ez dute euskal nortasuna mantentzen edo ez diete haien seme alabei transmititu. Boisen, euskal jatorriko 800 bat familia dira
|
euskal
etxeko kide," Euzkaldunak Incorporated" delakoaren kide. Gehientsuenak Bizkaitik emigratutakoak dira.
|
|
Elkarte honetako kide izateko, euskal jatorrikoa izan behar du izena ematen duenak edo familiako kide batek behintzat.
|
Euskal
Etxeak duela 51 urte ekin zion bideari, eta ez da gutxi jaso duen uzta. Garai hartan euskaldunak nahikoa sakabanatuak zeuden eta, eta haien biltoki izateko asmoz sortu zen.
|
|
|
Euskal
etxea, taberna eta frontoia" Basque block" delakoan kokatzen dira. Boiseko erdigunean dagoen euskal gune horretan, euskal museo eta zentro kulturala daude.
|
|
" Oinkari dancers" dantza taldea dugu
|
Euskal
Etxeko fruituetako bat. Duela 40 urte jaioa, 50 helduk osatzen dute taldea eta erregularki emanaldiak eskaintzen dituzte EEBBetako mendebaldean.
|
|
" Boiseko gazteak" Berau 120" txiki" z beraiek dioten bezala osatua dago. Bi taldeek museoan eta
|
euskal
etxean burutzen dituzte euren entseguak.
|
|
Zenbat eta beranduago joan Ameriketara, orduan eta aukera gehiago euskaraz jakiteko.
|
Euskal
Etxean euskara entzuten da tarteka; gazteen artean, ordea, salbuespena izan ohi da euskara entzutea. Hala ere, azken bi hamarkadetan euskara berreskuratzeko joera nabari da gazteengan.
|
|
Caracasen
|
Euskal
Etxeko lehendakari, eta EAJko erbesteko batzordeko lehendakari izan zen.
|
|
ALTUNA, Patxi Loyola’tik. "
|
Euskal
Etxea" Loyola’n. 10 zk. (1959), 74
|
|
ALTUNA, Patxi Loyola’tik. "
|
Euskal
Etxea" Loyola’n. 10 zk. (1959), 74
|
2001
|
|
Peña adiskideak sail ortan zerbait aukeratu bear bere lana ornitzeko, eta leenbizi aukeratzen duan gaia" Etxea" da.
|
Euskal
etxea. Euskal sendiak, or, emen eta an, ez du berdin jokatu bere etxea jasotzerakoan.
|
|
" Nere Aitaren etxean egoitza asko dira", Aita Iraizozek itzuliaren arabera. Guk ere, geure izan behar lukeen
|
euskal
etxe honetan ez ote diegu karlistei txokoren bat opa behar, goiko ganbaran bederen?
|
2002
|
|
Orain 9 urte etorri zen Etxarri Aranatzetik Bartzelonara argazkilaritza ikastera.
|
Euskal
Etxea sortu zenetik da bertako bazkide, eta lau urterako izendatu zuten lehendakari.
|
|
Nola sortu zen
|
Euskal
Etxea?
|
|
Euskara irakasteko klaseak ematen genituen, eta festak eta akelarreak antolatu. Bartzelonan beti egon izan dira
|
Euskal
Etxeak, baina beti pisu txikitan eta oso talde txikiak.
|
|
Baina orain askoz gehiago izango dira, ikasleak gehitu behar baitzaizkie. Proportzioan Madrilgo
|
Euskal
Etxeak askoz bazkide gehiago ditu, han integratzea zailagoa delako. Hemen errazagoa da jendeak bere bizitza egitea.
|
|
Zein da
|
Euskal
Etxearen helburua?
|
|
Ikasleak hasieran etortzen dira galduta daudelako, pisu bila, lan bila… Eta halako zerbitzuak ere eskaintzen ditugu. Niri hasieran ere gertatzen zitzaidan, denbora osoa ematen nuen
|
Euskal
Etxean eta euskara besterik ez nuen hitz egiten. Eta gure helburua ez da ghetto bat osatzea.
|
|
Jatetxearekin zer harreman du
|
Euskal
Etxeak?
|
|
Saiatzen gara tabernan agertu dadila
|
euskal
etxeko lanaren berri. Jatetxearen martxa euskal etxearenarekin integratzen saiatzen gara, horregatik antolatu dugu aste gastronomikoarena.
|
|
Saiatzen gara tabernan agertu dadila euskal etxeko lanaren berri. Jatetxearen martxa
|
euskal
etxearenarekin integratzen saiatzen gara, horregatik antolatu dugu aste gastronomikoarena.
|
|
Zenbat langile ari zarete
|
Euskal
Etxean?
|
|
\ Ortillopitz Lapurdiko
|
Euskal
Etxea 1660
|
|
Zernahi gisaz, Eusko Jaurlaritzak bere garaian, lehenbiziko gobernuan, Euskaltzaindiaren lana bedeinkatu izan ez balu, katalanei gertatzen zaien bezala, katalanez mintzo direnei esan nahi dut, hemen aberatsago izango ginateke segur aski ere, hizkuntza baten tokian bizpahiru bai asmatuko baikenituzkeen, katalanari valentzianoarekin gertatzen zaion modura. Horra, herri katalanen gisa jokatu izan bagenu,
|
euskal
etxe bat izan beharrean, alkaterik gabeko hizkuntza herrixka bat osoa izango genuke, hiri bat ederra.
|
|
Beste etxeekin gertatzen ez den bezala, etxe hau etxe irekia da, hizkuntzaren erabilerak jartzen dizkion ateek bakarrik zedarritua: gure burua euskaltzaletzat hartzen dugunoi ez digu inork ere baimenik eman behar hemen bizitzeko,
|
euskal
etxean bizitzeko. Nahiz hori ere ez den falta hemen, giltzariz betetako herri honetan.
|
|
Euskal diasporak nekez izan dezake hasiera jakinik bainaeu ren burua erbesteratutzat jo zuten euskaldunon lehenatze rri erakundea Montevideon sortu zen 1876an. Gero ztik berrehun inguru dira munduan zehar zabaldutako
|
Euskal
Etxeak, eta hauetako lau besterik ez dira industri arazotarako ordezkari ofizial gisa lanean ari diren Euskal Insti tu tuak.
|
2003
|
|
Soziabilitatea, pertsona bakoitzak besteekin dituen harremanen multzoa litzateke. Harremanak gauzatzen direneko lekuetako batzuk, taberna, eliza, kalea, merkatua, batzokiak edota Ameriketako
|
Euskal
Etxeak izan daitezke. Taberna omen da adierazgarrienetakoa.
|
|
Prozesioetan, adibidez, normaltzat jo daitekeen harreman erlijiosoa eman zitekeen bezala, harreman politikoa ere ematen zen batzuetan. Eta batzokietara, edota Hego Ameriketako
|
Euskal
Etxeetara zihoan jendeak, kultur harremanak izatea nahiko zuen, baina baita harreman politikoak ere. " Guneak, helburu zehatz bat izan dezake, baina gero, horren inguruan, beste mota bateko harremanak sortu ohi dira beti.
|
|
Ni orduan Parisen nengoen, irakasle lanetan ari nintzen.
|
Euskal
Etxean euskara erakusten nuen bestalde. Alta, Euskal Herrira jautsi nintzen postu hori hartzeko.
|
|
Hala ere, alde handiak omen daude inmigratu duten garaiaren arabera, eta lehenengo belaunaldikoen artean %66ak baldin badaki euskaraz, laugarren belaunaldikoen artean %0, 8ak baino ez du euskara erabiltzen. Bere aldetik, North American Basque Organization
|
euskal
etxeen elkarteak ere ikerketa bat abiatu du eta ikerketa horren orain arteko ondorioak (ez dute amaitu) ere antzekoak dira: euskal estatubatuar gehienak euskaldun sentitzen dira, baina %7ak bakarrik daki euskaraz.
|
|
Ez dago ezer isildu beharrik: orain dala urte bi, ni hara joan nintzanean, Winnemucca (Nevada) izan zan orduko euskal jaiaren bihotza, hantxe ospatzen zalako NABOren batzar nagusia (Erakunde horrek Ipar Ameriketako
|
Euskal
Etxe guztiak batzen ditu). Hango euskaldunen apez arduraduna dan Martxel Tillousek dei eginda joan nintzan orduan Winnemuccara; eta, bide batez, beste Euskal Etxe batzuk be ikusi nebazan lau Estadutan.
|
|
orain dala urte bi, ni hara joan nintzanean, Winnemucca (Nevada) izan zan orduko euskal jaiaren bihotza, hantxe ospatzen zalako NABOren batzar nagusia (Erakunde horrek Ipar Ameriketako Euskal Etxe guztiak batzen ditu). Hango euskaldunen apez arduraduna dan Martxel Tillousek dei eginda joan nintzan orduan Winnemuccara; eta, bide batez, beste
|
Euskal
Etxe batzuk be ikusi nebazan lau Estadutan.
|
|
Australiatik etorritako euskaldun bik autortu eusten, denpora guztian negar eta negar egon zirala, barruko pozari eutsi ezinik, aspaldiko ordez ikusten eta entzuten ebena sinistu ezinik. Boiseko
|
Euskal
Etxe ondoko kalea euskaldunei eskaini deutse, eta haxe be bedeinkatu neban. Hainbat hartuemon pozgarri izan genduzan bertako gotzainagaz, leku askotatik etorritako hainbeste euskaldunegaz eta hemendik joandakoekin.
|
|
Bai, Ander, halan da, orduko
|
euskal
etxeetan ohi zan legez. Nik gurean euskera hutsa entzun eta egin izan dot beti.
|
|
Dakizunez, ez da hau gure kasu bakarra:
|
euskal
etxerik gehienetan bardin jazo izan da oraintsura arte. Horren lekuko, soldadu euskaldunak etxera egindako kartak:
|
|
Pétainen ordezkatzeko de Gaulle baldin bazuten frantsesek, Jose Antonio Agirre hor genuen euskaldun guztiek gure bide berria irekitzeko: 1950eko hamarraldiaren hasieran, adibidez, Singer karrikako 50.ean zegoen Lehendakariaren bulegora jo nuen neronek, Pariseko euskaldun gazteriarentzat biltoki baten bila, eta hortik sortu zen, geroztik, Hegoaldeko ala Iparraldeko herritar guztiei zabalik dagoen Pariseko
|
Euskal
Etxea.
|
|
Nobelak argitaratu ondoko hilabeteetan era guzietako deiak jaso nituen bidaiari alemaniarraz interesaturik. Nik era guztietako desenkusak eman nizkien, gizon uzkurra zela, ez dakit nongo
|
euskal
etxean euskara ikasten ari zela edo osasunez makal samarrik zebilela erantzunez. Liburuek dezenteko oihartzuna izan zuten eta gutun bitxirik ere jaso nuen, gehienak Von Britonen nobela gehiago itzultzeko eskatuz.
|
|
Euskararen presentzia hori baino zabalagoa da ordea Parisen, eta Eusko Jaurlaritzak ere badu bere stand a. Azkarate sailburua bertan izan da, ondoren urtero egin ohi duten
|
Euskal
Etxeari bisita eginez (maltzurkeria hutsa da hau: eta gainera, iaz toki berean aurkeztutako Hezinet programa informatiko berbera aurkeztuz, protokoloakprotokolo).
|
2004
|
|
Ortillopitzek,
|
euskal
etxe zaharren arkitekturaz gainera Euskal Herrian orain dela lauzpabost mende zer sinesmen zeuden ere erakusten du. XVII. mendean sorgin beldurrak puri purian zeuden, eta atariko eguzki loreak babesten zuen familia sorginkerietatik.
|
|
Euskalduntzea Euskal Herriko mugez haraino joan dela esanez ez dizuegu aparteko albisterik ematen. Ezagun da munduan zehar barreiatuta dauden
|
euskal
etxeetan, adibidez, euskara eskolak hartzen dituztela batzuek arbasoen hizkuntza berreskuratzeko. Guztiz gauza ulergarria da hori.
|
|
Kantaldia Parisko
|
Euskal
Etxean
|
|
Urriaren 31 arte hainbat euskal kantarik eskainiko du emanaldia Parisko
|
euskal
etxean. Besteren artean Anari, Maddi Oihenart, Basque Dub Fundation, eta Gernikako koroa ikusteko aukera izango dute paristarrek, baita bertan bizi diren 30.000 euskal herritarrek ere.
|
|
Besteren artean Anari, Maddi Oihenart, Basque Dub Fundation, eta Gernikako koroa ikusteko aukera izango dute paristarrek, baita bertan bizi diren 30.000 euskal herritarrek ere.
|
Euskal
etxeko musikaren osagarri, Kantuketan erakusketa paratu dute Saint Merry elizan, euskal kantagintzaren iragana, oraina eta ezaugarriak aurkezteko. Euskal musikaren unibertsoa Parisen ezagutarazteko ekimen hau Euskal Kultura Erakundeak eta Parisko Euskal Etxeak antolatu dute, elkarlanean, eta 30.000 euroko aurrekontua du.
|
|
Euskal etxeko musikaren osagarri, Kantuketan erakusketa paratu dute Saint Merry elizan, euskal kantagintzaren iragana, oraina eta ezaugarriak aurkezteko. Euskal musikaren unibertsoa Parisen ezagutarazteko ekimen hau Euskal Kultura Erakundeak eta Parisko
|
Euskal
Etxeak antolatu dute, elkarlanean, eta 30.000 euroko aurrekontua du.
|
|
Nire hitzaldian
|
euskal
etxeak gai harturik jardungo dut. Euskal etxeak hezkuntza giroko erakunde direla esango diet. Berez, euskal etxeak ez dira eskola, ez ikastola, ez egitura formal.
|
|
Nire hitzaldian euskal etxeak gai harturik jardungo dut.
|
Euskal
etxeak hezkuntza giroko erakunde direla esango diet. Berez, euskal etxeak ez dira eskola, ez ikastola, ez egitura formal. Bertan ez dago irakaskuntza curriculumik, irakaslerik, testu libururik... baina jendeari euskaldun izaten erakusteko modu bat da euskal etxea, liburutik ikastea baino garrantzizkoagoa, biziagoa.
|
|
Nire hitzaldian euskal etxeak gai harturik jardungo dut. Euskal etxeak hezkuntza giroko erakunde direla esango diet. Berez,
|
euskal
etxeak ez dira eskola, ez ikastola, ez egitura formal. Bertan ez dago irakaskuntza curriculumik, irakaslerik, testu libururik... baina jendeari euskaldun izaten erakusteko modu bat da euskal etxea, liburutik ikastea baino garrantzizkoagoa, biziagoa.
|
|
Euskal etxeak hezkuntza giroko erakunde direla esango diet. Berez, euskal etxeak ez dira eskola, ez ikastola, ez egitura formal. Bertan ez dago irakaskuntza curriculumik, irakaslerik, testu libururik... baina jendeari euskaldun izaten erakusteko modu bat da
|
euskal
etxea, liburutik ikastea baino garrantzizkoagoa, biziagoa. Euskal etxeetan ez da lan intelektuala egiten, baina bai emozioz betetakoa.
|
|
Bertan ez dago irakaskuntza curriculumik, irakaslerik, testu libururik... baina jendeari euskaldun izaten erakusteko modu bat da euskal etxea, liburutik ikastea baino garrantzizkoagoa, biziagoa.
|
Euskal
etxeetan ez da lan intelektuala egiten, baina bai emozioz betetakoa. Zeure familia, zeure arbasoen bidea ulertzera iristen zara bertan.
|
|
Zeure familia, zeure arbasoen bidea ulertzera iristen zara bertan. Horregatik esango dut
|
euskal
etxeak hezitzaile direla. Era berean, lehenengo, bigarren eta hirugarren belaunaldiko emigranteen artean kate maila lana ere egiten dutela baieztatuko dut.
|
|
Era berean, lehenengo, bigarren eta hirugarren belaunaldiko emigranteen artean kate maila lana ere egiten dutela baieztatuko dut. Horren berri emango diet, eta berri eman ez ezik, gonbita ere egingo diet,
|
euskal
etxeak azter ditzaten, eredu gerta daitezkeelakoan. Izan ere, talde etniko guztiek »nahiz eta" etniko" hitza zuen Herrian erabiltzerik ez dagoen», jo dute nola hala antolatzera, zeinek bere moldera egin du.
|
|
Bego horretan. Jerusalemen
|
euskal
etxeen berri eman eta partaideei gonbit egingo diezula esan duzu, ezagut ditzaten...
|
|
ikastolek, adibidez. Hasteko, San Fermin ikastola, Zizur Txikin dagoela uste dut, harremanetan da Coloradoko
|
euskal
etxearekin. Iruñeko ikasleek, ingelesa praktikatzeko, ingelesez idazten diete Coloradokoei.
|
|
Zein eta zein dira irakasle? Coloradoko
|
euskal
etxekoak. San Fermin ikastolakoek, ordainetan, euskara irakaslea, musikaria eta artistaren bat bidaliko dute Coloradora.
|
|
Euskararekin ere beste horrenbeste, dagoeneko hor nonbait arakatua dugun bezala. Dirudienez, behinola geure arnasa bezain gauza naturalak izan genituen euskal hizkuntza eta kultura haiek bizitzeko baliogabeak bihurtu zitzaizkigunetik, berriro ere
|
euskal
etxearen peskizan abitu ginen euskaldunok euskal sua sendotzeko.
|
|
Totalitarismoaren eramanezinak Euskaldunon Egunkaria itxi zigun. Itxi aurretik bagenekien, gutxi gorabehera, zenbat ale sartzen ziren
|
euskal
etxeetan. Gertaera lazgarri horrek egundoko lurrikara eragin zuen euskalgintzaren munduan:
|
|
Gagozkion adi, beraz, erdal prentsaren jokabide zitalari egiten dion kritikan: . Amorragarria gertatzen zait Gipuzkoako
|
euskal
etxeetan gehien sartzen den egunkariaren hizkuntza jokaera: erdaldunen artean euskara sartzeko gogorik eza mingarria bada, are tamalgarriagoa euskaldunen artean berariaz erdara sartzekoa.
|
|
Ez dago euskaldun izaterik isolaturik bizi izanda, besterekin harremanetan eraikitzen da identitate etnikoa, bata bestearekin harremanetan?. Diasporako gazteek ez dute
|
euskal
etxera guk nahi beste jotzen, Berria, 2003/7/13.
|
|
Euskal nazionalismora hurbildu zen, baina Arana hil eta gero. Donostiako
|
Euskal
Etxean, 1906ko ur tarrilaren 7an egindako hitzaldian, «desde hoy me llamo y llamaré naciona
|
|
Urriaren 9an Mexikorako bidea hartuko du herriko orkestrak. Mexiko hiriburuko
|
euskal
etxean eta unibertsitatean kontzertuak eskainiko dituzte, besteak beste. Eta Akapulkon ospatuko den Euskal Etxeen Munduko Mus txapelketan giroa alaituko dute.
|
|
Mexiko hiriburuko euskal etxean eta unibertsitatean kontzertuak eskainiko dituzte, besteak beste. Eta Akapulkon ospatuko den
|
Euskal
Etxeen Munduko Mus txapelketan giroa alaituko dute.
|
|
Bidaia honetan baina, ez dute txapelketetan parte hartuko. Mexikoko
|
Euskal
Etxeak gonbidatuta joango dira bi astez itsasoz bestaldera. Lehengo astean lau kontzertu eskainiko dituzte hiriburuan:
|
|
Lehengo astean lau kontzertu eskainiko dituzte hiriburuan:
|
Euskal
Etxean bertan eta baita unibertsitatean ere. Bigarrenean berriz, Akapulkorako bidea hartuko dute.
|
|
Data berberetan eta aurreko kongresuari erantzuteko asmoz, Hego Ameriketako hizkuntza komunitate indigenek I.go Hizkuntzen Kongresua egiten ari dira Rosarioko Zazpirak Bat
|
Euskal
Etxean, «espainieraren imperialismo kulturala salatzeko, hizkuntza gutxituen eta jazarrien borroka aldarrikatzeko eta elkar ezagutza bultzatzeko». Maputxe, guarani, aimara, ketxu eta toba herrietako ordezkariekin batera daude Euskal Herria, Herrialde Katalanak eta Galiziatik joandakoak.
|
|
Euskal kantua entzungai izan da hilabete batez, urrian, Parisko toki desberdinetan. Gertakari honek bozten gaitu eta, lehen lehenik, Parisko
|
Euskal
Etxea eskertu nahi nuke. Alabaina, oso garrantzitsua da euskal kantuaren gozaraztea eta ezagutaraztea, nola Parisko euskaldunei hala mundu zabaletik hiri nagusira datorren publiko zabal bati.
|
|
Azkenik, iruditzen zait" Kantuketan" Parisen ezarriz, parada ezinago hobea dela euskal kulturaren hobeki ezagutarazteko eta Euskal Herriaren irudi baikor baten emateko. Ge rtakari hau izan dadila ere Parisko
|
Euskal
Etxearen onetan, geroan ere gure herrita rrek babesleku goxo eta euskaldun bat ukan dezaten Frantziako hiri nagusira datozenean.
|
|
Irudi horietako bat, eta nagusietakoa, esan dezakegu, etxea da, poetaren sortetxea.
|
Euskal
etxeak pisu sinboliko handia du gure kulturan eta horren isla dugu aztergai ditugun olerkiotan. Nostalgia transmititzen diguten irudiak dira, poetak gaztetatik etxea utzi eta urrutira joan behar izan baitu, etxea eta etxekoak atzean utziz," etxetik urrun hiri handietarat".
|
|
Baina su guztiak ez dira berdinak Erdozaintziren irudimenean; suak badira nonahi baina ez dira ezer sortetxeko su handiarekin alderatuz gero, edo are gehiago,
|
euskal
etxeetako eta euskal herrietako suekin alderatuz gero. " Ilargiaren ume" deitu dugun olerki argitaragabean irakur dezakegu ideia hori.
|
|
Ama edo etxekoandrea, tradizioz
|
euskal
etxeko ohitura eta kultuen gidari, etxearen beroa eta iraupena ziurtatzen duena da, bizi emaile, elikatzaile eta maitale, jainkosa baten modukoa semearen begietara: " Amak dio emaiten haurrari janaritzat/ Bere bizitik harturik duenoberena/ Eskaintzen dio amodiorik ederrena"(" Amarenamentsa", 1953).
|
|
Parisen bizi den Migel gazteak (Gaua ren atzekaldeaneleberrian agertzen zaiguna) sortetxeko suaren falta du, ez du sekula su handi haren argia eta beroa bezalakorik aurkitu: " Zonbat denbora du sua ez dutala ikusi/ Zonbat denbora ez naizela suko aldean ibili?/ Suak ba dituk nun nahi/ Bainan su handi hura
|
euskal
etxeetan/ euskal herrietan?". Euskal etxeetako suak badu, beraz, besteek ez duten magikotasun bat, bai eta lotura zuzena eta intimoa ere haren ondoan berotzen direnekin.
|
|
" Zonbat denbora du sua ez dutala ikusi/ Zonbat denbora ez naizela suko aldean ibili?/ Suak ba dituk nun nahi/ Bainan su handi hura euskal etxeetan/ euskal herrietan?".
|
Euskal
etxeetako suak badu, beraz, besteek ez duten magikotasun bat, bai eta lotura zuzena eta intimoa ere haren ondoan berotzen direnekin.
|
2005
|
|
Euskarak munduan barrena egindakoa, hain justu. Mapa handi batean, munduko
|
Euskal
Etxe guztiak ageri dira, eta baita euskara irakasten duten atzerriko unibertsitateak ere. Gure hizkuntza ohiko mugetatik kanpo ibilitakoaren adierazle, azkenik, antzina Ternuara joaten ziren euskal arrantzaleek bertako toponimian nahiz hizkuntzan utzitako aztarnak erakusten ditu panel batek.
|
|
Aurten Hizkuntz Eskolan matrikulatzeko asmoa dauka eta
|
Euskal
Etxeak eskaintzen duen Boga zerbitzuaz baliatzeko asmoa ere bai. Ikasten jarraitu nahi du, «poliki poliki, agian polikiegi »dio barrez» baina segi egingo diot».
|
|
Iztuetak, autodeterminazioaren inguruan dabilenean, Lizarra Garaziko ituna aipatzen du. Bere ustez?
|
euskal
etxea, sortzeko,. Euskal Herriaren eskubide subjektutasuna, lurraldetasuna eta euskararen berreskurapena, dauden lekuan, zutabe hauek gabe ezin da euskal etxea eraiki eta?.
|
|
Bere ustez, euskal etxea? sortzeko,. Euskal Herriaren eskubide subjektutasuna, lurraldetasuna eta euskararen berreskurapena, dauden lekuan, zutabe hauek gabe ezin da
|
euskal
etxea eraiki eta?. Azken puntu bat azpimarratzeko, Iztuetak berak honela deritzo autodeterminazioari eta bere eskubidetasunari:
|
|
Zumitz klubaren sorrera dela eta, aurreko astean bazkari bat antolatu zuten Madrileko
|
Euskal
Etxean eta zinemako, telebistako eta kiroletako pertsona ospetsu ugarik hartu zuten parte. Bazkaria Zumitz elkarteak antolatu zuen.
|
|
Xarritonek apaiz eta
|
euskal
etxeak sortu zituen Parisen. Euskal etxea sortzeko dirua behar eta honela lortu zutela kontatzen du:
|
|
Xarritonek apaiz eta euskal etxeak sortu zituen Parisen.
|
Euskal
etxea sortzeko dirua behar eta honela lortu zutela kontatzen du: " Ez genuen dirurik.
|
2006
|
|
Haien aitona amonek eta birraintonek sorburu izan zituzten baserriak aberri galduarekiko zubi dira gaur egun. Buenos Airesen, Mar de Platan... Euskadiko artzainak beso zabalik hartu zituzten
|
euskal
etxeetan. Ez da zaila irudikatzea artzainek eramandako opariak zeintzuk izan ziren:
|
|
Gaur gauean Laurak Bat
|
euskal
etxean gaude. Euren umorearekin, euren solasekin gaua alaitu digun Euskal Herriko artzain talde batekin gaude.
|
|
Ameriketako Estatu Batuetan (AEB) ere milaka euskal herritar edo euskal jatorriko bizi dira, eta hango diasporako
|
euskal
etxeak (33) eta elkarteak biltzen ditu Ipar Ameriketako Euskal Federazioak (NABO; North American Basque Organizations). Badute Euskal Herriko berri, harremanen bidez, biltzarren bidez, euskal hedabide nazionalen webguneen bidez... Asmoa,' Hitza' ren bidez ere izatea da.
|
|
Eta deblauki: " etxe tipo bat desagertzen denean, arraza bat itzali da" 493 Arestian denak antzinako etxearekin gora eta behera zebiltzan; Aranzadi k
|
euskal
etxea ikertzen zuen; Madril, Sevilla," antzinako etxe" madrildar edo sevillar berri berriz betetzen ari zirela, trufatzen zen Ortega. Definitiboki, Gaztela Afrika ote da?
|
|
Osabari deitu nion, bera bainuen senide eta sostengu bakar Renon. Unibertsitateko irakaslea zen, poeta sariztatua, eta lagun asko zituen
|
euskal
etxean. Horiei esker, lan bat eskuratu zidan.
|
2007
|
|
Ikurriñak, batzokiak eta gaineratikoak ez ziren deus harentzat euskararik gabe. Gerra zibilak erbesteratu bazuen ere, ez zuen albora utzi euskararen aldeko grina; Caracasen jarraitu zuen lanean, beti ildo beretik, euskara ipar zuela; ez zuen zentzurik
|
Euskal
Etxeak euskararik gabe. Izaera zorrotzeko gizona omen zen; hori begi bistakoa da, geldokeria ez da bide estu eta luzerako anoia.
|
|
Itziar CarrascoEuskarak urteetan zehar beherakada nabarmena jasan du egoera politiko eta sozialen ondorioz. Europako hizkuntza zaharrena izanik, Eusko Ikaskuntzak, Euskal Herriko zein munduan zehar dauden
|
euskal
etxeetan euskara sustatzeko etengabe ari dira lanean. Eusko Ikaskuntza Elakrtearen ustez," euskarak bere aukeren kontzientzia izan behar du eta euskal gizarteak euskarak galdutako espazioak pixkanaka berreskuratzeko ardura", honen harira," Euskararen Nazioarteko Egunak (ENE) euskararen aberastasun kulturalean sinisten duten pertsona eta elkarteen atxikipena lortzea du helburu".
|
|
Eusko Ikaskuntzak Euskararen Nazioarteko Eguna sortu zuen 1949an, hain zuzen ere, Eusko Ikaskuntzak Bayonan, Lapurdin, ospatu zuen VII.Batzarrean. Geroztik, Euskal Herrian eta munduan zehar euskararen alde aritzen diren
|
euskal
etxe eta elkarteetan ospatzen da egun hau. " Elkarteak, XXI. mendean, gizarteko aldaketa eta erronka berrietara egokituz, gogo biziz eusten dio euskal hizkuntzari bere lan arlo guztietan", Eusko Ikaskuntzatik helarazi dutenez.
|
|
Ez zuen arrazoirik falta Artze zenak. Esaera makina bat aldiz entzuna dugun arren, euskaraz dakienak zoritxarrez, ez du beti euskaraz hitz egiten.XXI. mende honetan euskara ikasteko zerbitzuak internet bidez eskaintzen dira, Argentinan eta Idahon
|
euskal
etxeak daude, Korrikak inoiz baino kilometro gehiago egin ditu... baina zerbaitek huts egiten du oraindik ere; euskara dakitenen kopurua eta erabilera kopuruak ez datoz bat. Hala gertatzen da Euskal Herriko hainbat txokotan eta baita Idiazabalen ere.
|
|
Aurten da laugarrena, Zubigintzan izenarekin. Hilaren 9tik 13ra, munduko bazter guztietatik etorriko dira
|
Euskal
Etxe eta elkarteetako ordezkariak, protokolo handiz jantzitako kongresuan eztabaida eta analisia mamitzeko asmoz. Eta behar dute aztertu.
|
|
Eta behar dute aztertu. Munduan existitzen diren hamarnaka
|
Euskal
Etxeren etorkizuna kinka larrian baitago. Duela urtebete inguru astekari honetan honela zioen Gloria Totoricaguena ikertzaileak:
|
|
Baina gauza bat da nortasunari eta erroei heldu nahi izatea eta bestea folklorismo hutsean erortzea. Tamalez,
|
Euskal
Etxe askotan horixe gertatzen da. Hor dago erronka beraz:
|
|
Hor dago erronka beraz: euskal nortasuna erakargarri egingo duen
|
Euskal
Etxea antolatzea; Sabinoren garaiko etnokeria irrazionaletara joan gabe, baina kanpoko euskaldunei bost axola zaien euskal hiri global horren ustezko birtuteak janarazi gabe ere bai.
|
|
Hala ere, erronkarik handiena
|
Euskal
Etxeen etorkizuna definitzea da. Eta horretaz ere hitz egin lukete Bilboko biltzarrean.
|
|
Horrez gain AEK k harreman jarraikiak atxiki eta elkarlan iraunkorra eramaten du Euskal Herritik kanpoko herri batzuetan euskara klaseak ematen dituzten elkarteekin, hala nola, Sustraiak Erroak Parisen, Lagun eta Maita Pauen, Bordaleko
|
Euskal
Etxea eta Toulouseko ikasleekin. Orotara urtez urte, 120/ 150 ikasle biltzen dira zentro horietan.
|
|
Arteak eta kultura zabaltzeko guneak dira Eihartzea hazparnen, Hebentik Maulen, Inxauzeta Bunuzen, Haize Berri Izuran,
|
Euskal
Etxea parisen, Ote Lore Larresoron, Sü Azia zuberoan, Uda Leku Iparraldean. zerrenda luze honek erakusten du elkarte bizitzaren bizkortasuna Ipar euskal herrian. Galdea:
|
|
Adibidez Altzürüküko etxart familia. dominika nagusia kantaria zen eta Madalene familia dantzari bateko neskarekin ezkondu zen. Familia parisera joan zen, senarra eliza handi bateko giltzain 40 urtez eta emaztea dantza irakasle
|
euskal
etxeko taldeetan. hiru haur sortu zeizkie, Niko mutiko zaharrena musikari bilakatu zen, Jean kantari eta katti gaztena dantzari. Familia zuberoaeraz bizi zen, zuberoako kantu zaharrak ikasiz eta erabiliz pariseko euskaldunekin, langile, sehi ala iheslari.
|
|
Bertsook 1993 urtekoak dira, lehen ahapaldian ematen den informazioaren arabera. Bertan Argentinako Mar de Plata hiriko
|
euskal
etxearen anibertxarioa aipatzen da. Mikel Ezkerrok argitu zigunez (XII), Denak Bat izeneko euskal etxe hau 1943an fundatu zen; eta lehen mende erdia bete zuenean, jai erraldoi bat antolatu zen, Argentina osoko eta Uruguaiko euskal etxeetako ordezkaritzak bilduta.
|
|
Bertan Argentinako Mar de Plata hiriko euskal etxearen anibertxarioa aipatzen da. Mikel Ezkerrok argitu zigunez (XII), Denak Bat izeneko
|
euskal
etxe hau 1943an fundatu zen; eta lehen mende erdia bete zuenean, jai erraldoi bat antolatu zen, Argentina osoko eta Uruguaiko euskal etxeetako ordezkaritzak bilduta. Uruguaiko ordezkaritzarekin batera joan zen Mar de Platara Inazio Argiñarena.
|
|
Bertan Argentinako Mar de Plata hiriko euskal etxearen anibertxarioa aipatzen da. Mikel Ezkerrok argitu zigunez (XII), Denak Bat izeneko euskal etxe hau 1943an fundatu zen; eta lehen mende erdia bete zuenean, jai erraldoi bat antolatu zen, Argentina osoko eta Uruguaiko
|
euskal
etxeetako ordezkaritzak bilduta. Uruguaiko ordezkaritzarekin batera joan zen Mar de Platara Inazio Argiñarena.
|
|
213 Bertso honetan, Montevideoko bi
|
euskal
etxeren arteko liskarraz ari da, 1990eko hamarkadaren hasieran biak elkarte bakar batera biltzeko ahaleginak egin zirenekoa. Bi euskal etxeok Euskal Erria eta Centro Euskaro Español ziren.
|