2015
|
|
|
Badator
, beraz, arnas handiko eta goi mailako emaitza euskararen esparrura. Ongi etorria egin diezaiogun horri eta hurrengo ekimenetarako oinarria izan dadila, urratsez urrats joan gaitezen guztiok euskara eta euskal kultura aurreratzen eta aitzinatzen.
|
|
Berriz pizten da orain Santa Teresa, eta argitara
|
dator
, askoren nahiaren arabera. Nolanahi ere, oraingoan berritua eta euskaratua dator, historian lehendabizi bere osotasunean, Karmel sortaren bilduman.
|
|
Berriz pizten da orain Santa Teresa, eta argitara dator, askoren nahiaren arabera. Nolanahi ere, oraingoan berritua eta euskaratua
|
dator
, historian lehendabizi bere osotasunean, Karmel sortaren bilduman.
|
|
Aurreragotik izan dira Santa Teresa beraren lan batzuk, zatika bada ere, euskaratu dituztenak. Gogora
|
datoz
, hurrenkeran, Aita Lino Akesolo eta Aita Santi Onaindia karmeldar euskaltzainak. Bide beretik dator oraingoan Baraiazarra euskaltzain ohorezkoa eta agerian jartzen du bere euskal sena, lehendik ere, ongi frogatua duena halako itzulpenetan.
|
|
Gogora datoz, hurrenkeran, Aita Lino Akesolo eta Aita Santi Onaindia karmeldar euskaltzainak. Bide beretik
|
dator
oraingoan Baraiazarra euskaltzain ohorezkoa eta agerian jartzen du bere euskal sena, lehendik ere, ongi frogatua duena halako itzulpenetan.
|
|
Kontuan izan, ene Jainko, zure etsaiak irabazten doazela. Erruki zaitez beren buruen errukirik ez dutenez; beren zoritxarrak Zugana
|
etorri
nahi ez izateko egoeran jarri dituenez gero, zatoz Zu beraiengana, ene Jainko. Nik neuk eskatzen dizut beraien izenean, eta badakit, konturatzen badira eta beren onera etortzen badira, eta Zutaz gozatzen hasten badira, piztuko direla hil hauek.
|
|
Kontuan izan, ene Jainko, zure etsaiak irabazten doazela. Erruki zaitez beren buruen errukirik ez dutenez; beren zoritxarrak Zugana etorri nahi ez izateko egoeran jarri dituenez gero,
|
zatoz
Zu beraiengana, ene Jainko. Nik neuk eskatzen dizut beraien izenean, eta badakit, konturatzen badira eta beren onera etortzen badira, eta Zutaz gozatzen hasten badira, piztuko direla hil hauek.
|
|
Erruki zaitez beren buruen errukirik ez dutenez; beren zoritxarrak Zugana etorri nahi ez izateko egoeran jarri dituenez gero, zatoz Zu beraiengana, ene Jainko. Nik neuk eskatzen dizut beraien izenean, eta badakit, konturatzen badira eta beren onera
|
etortzen
badira, eta Zutaz gozatzen hasten badira, piztuko direla hil hauek.
|
|
Ez iezadazu uka niri nahi duten guztiei agindu zenien ur gozo gozo hau. Nik nahi dut, Jauna, eta eskatzen dut, eta Zugana
|
nator
. Ez zakizkit ezkuta, Jauna, nire premiaren berri badakizu eta; bai, badakizu Zugatik zauritua den arimaren egiazko sendagaia dela.
|
|
Zer da hau, ene Jainkoa?, zer da hau, ene Kreatzailea? Nondik
|
datoz
zure aurka jotzeko indar hauek eta hain koldarkeria handia deabruaren aurka jotzeko. Zuk, ene Printze horrek, zeureei lagunduko ez bazenie ere, ilunpetako printze honi zerbait zor bagenio ere, bidegabekoa izango zatekeen betiko Zuk gorderik diguzunagatik eta bestearen atsegin eta promesa guztiak faltsuak direla ikusirik.
|
|
5 Oi, ene Jainko, nola sufritzen duzu zure oinazeekin hain gutxi mintzen denagatik!
|
Etorriko
da, Jauna, zure zuzentasuna agertuko den eta hura errukia bezain handia den erakutsiko den garaia. Begira, kristauok, har dezagun ongi gogoan, eta sekula ere ez ditugu ulertuko gure Jainko Jaunari zor dioguna eta haren errukiaren handia.
|
|
2 Noizbehinka gogora
|
etortzen
zait emakume santu haren kexua, Martarena, ez baitzen kexatzen bere ahizpaz soilik; ziurtzat dut, Zu beraren nekeaz mintzen ez zinelako irudipena eta bera Zurekin egon nahiz ez egon ez zitzaizula axola, hori zela haren kexarik handiena. Beharbada, bere ahizpa bezain maite ez zenuela begitanduko zitzaion; honek sentimendu biziagoa sortuko zion, berak hain maite zuenaren zerbitzuan lan egin beharrak baino, maitasunak lana gozo bihurtzen baitu.
|
|
2 Zuk diozu:
|
Zatozte
nigana, nekatu eta zamatu guztiok, eta neuk emango dizuet atseden. Zer nahi dugu gehiago, Jauna?
|
|
maite ez zaituena maite izan dezazula, dei egiten ez dizunari irekitzea, gaixo egotea gogoko duenari eta gaixotu nahirik ari denari osasuna eman diezaiozula! Zuk diozu, ene Jauna, bekatarien bila
|
zatozela
; hauek dira, Jauna, egiazko bekatariak. Ez begiratu gure itsukeriari, ene Jainko, zure Semeak gugatik isuri zuen odol ugariari baizik.
|
|
Hau ere badiozu zuk:
|
Zatozte
egarri zareten guztiok eta nik emango dizuet edaten.Nola ez da, bada, oso egarri izango munduko gauza kaskar hauen zalekerietako gar bizietan erretzen dagoena. Ur falta handi handia dago egarriaren egarriz ahitu ez dadin.
|
|
Izan ere, su honetan bizi izaten ohituta eta giro honetan hazita, sentitzen ez badute eta zentzugabe halakoak beren premia larriaz konturatzen ez badira, zer erremedio dago, ene Jainko? Zu mundura
|
etorri
zinen honelako premia handiei konponbidea jartzera. Hasi, Jauna, hasi; gauzarik zailenetan agertu behar du zure errukiak.
|
|
Gure gaiztakeriak iraungo ote du haren aurka? Ez, gizakiaren bizia belarraren lorea bezala agortzen baita eta Birjinaren Semea
|
etorriko
baita epai beldurgarri hura ematera. Oi ene Jainko ahaltsua!
|
|
3 Baina bai galdera zentzugabea egin dizudana, Jauna! Badirudi ahaztuak ditudala zure handitasun eta errukiak eta nola
|
etorri
zinen mundura bekatariengatik, eta hain prezio handian erosi gintuzun, eta nola ordaindu zenituen gure atsegin faltsuak oinaze eta zigor latzak sufrituz. Nire itsukeriaren erremedioa jarri zenuen zeure jainkozko begiak estali zizkizutenean, eta nire harrokeria arantzazko koro guztiz latza ezarri zizutenean.
|
|
Badakizu, ene Jauna, askotan gehiago beldurtzen ninduela azken epaiketako egun ikaragarri honetan zure jainkozko aurpegia nire aurka haserre ikusiko ote nuen gogoratzeak, irudimenean agertzen zitzaizkidan infernuko oinaze eta sumin guztiak baino; eta zure errukiak gorde nintzala niretzat hain gauza erdiragarria denetik eskatzen nizun, eta orain ere halaxe eskatzen dizut, ene Jauna. Zer
|
etor
dakidake lurrean honen mailara iristen denik. Guztia batera nahi dut, ene Jainko, eta aska nazazu hain latza den atsekabetik.
|
|
Adiskideak nahi dituenez gero, nork emango dio ezetzik bere odol guztia isurtzeari eta gugatik bizia galtzeari ezetzik eman ez zionari? Kontura zaitezte gauza hutsa dela eskatzen duena, ongi
|
datorkigula
geure onerako hori egitea.
|
|
Hau honela izanik, ez bota errurik nire desirari. Hemen nauzu, Jauna; zerbitzuren bat Zuri egiteko bizi behar badut, ez diet uko egiten munduan
|
etor
dakizkidan lan guztiei, zure maitale san Martinek zioenez.
|
|
Bihotz oihuak bakarrizketen literatura motan sartzen dira. Santa Teresari ezagun zitzaizkion batez ere san Agustini ezartzen zaizkionak; Biblian Joben liburuan
|
datozen
hotsandiko bakarrizketak; Morales de San Gregorio liburuan datozenak; Hiponako Santuaren Aitorkizunak liburuan tartekaturik daudenak; Landulfo Sajoniako kartusiarraren Vida de Cristo liburuko bakarrizketa atseginak, etab.
|
|
Bihotz oihuak bakarrizketen literatura motan sartzen dira. Santa Teresari ezagun zitzaizkion batez ere san Agustini ezartzen zaizkionak; Biblian Joben liburuan datozen hotsandiko bakarrizketak; Morales de San Gregorio liburuan
|
datozenak
; Hiponako Santuaren Aitorkizunak liburuan tartekaturik daudenak; Landulfo Sajoniako kartusiarraren Vida de Cristo liburuko bakarrizketa atseginak, etab.
|
|
Lau liburu nagusietan, Santaren bizitza (Bizitza Liburuan eta Fundazioetan batez ere), hark Jainkoarekin izan zituen harremanak (Bizitza Liburuan eta Barne Gazteluan batez ere) eta bere jarraitzaileei utzitako mezua eta aholkuak (Perfekzio Bidean batez ere) ikusteko aukera izango dugu. Hauek osatzera
|
datoz
Konstituzioak, Arimako Kontakizunak eta Olerkiak. Dena dela, Gutunetan orduko gizartea agertuko zaigu eta Teresa gizarte hartan murgildurik.
|
|
1 Gaur, Jaunari nire ordez hitz egin zezan eske nengoela, nik zer esan eta agindutakoa betetzen nondik hasi ezin asmatu nuenez gero, nolabaiteko ganoraz hastearren, orain esango dudan hauxe
|
etorri
zitzaidan burura: gure arima diamantezko edo kristal garden gardenezko gaztelu bat balitz bezala irudikatu dezakegula, eta bertan gela asko daudela, zeruan ere egonleku asko dauden bezala.
|
|
Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. Hau gerta dakizuenean, gogora ezazue barruko egoitza honetatik, Jainkoa gure ariman dagoenekotik,
|
datorrela
, eta gorets ezazue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin n... nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
|
|
15 Nik diotsuet, ahizpak, gurutzerik ez zaiela falta; hala ere ez ditu kezkarazten, ezta bakea kentzen ere; laster batean igarotzen dira, olatu bat bezala, ekaitz batzuk, eta barealdia
|
dator
berriro; gogoan dakarten Jaunaren presentziak guztia ahantzarazten die. Bedeinka eta gorets bezate beti kreatura guztiek, amen.
|
|
Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza. Hortik
|
zetozen
, antza, santu askok egin zituzten penitentziak, batez ere hain bizimodu gurian hazitako Magdalena aintzatsuak, eta gure aita Eliasek bere Jainkoaren aintzarako izan zuen garrak, eta arimak Jaunarengana ekarri eta goretsia izan zedin san Domingok eta san Frantziskok izan zutenak; nik neuk esaten dizuet ez zutela gutxi ikusiko, beren buruaz ahazturik.
|
|
Nik diotsuet, ene ahizpak,, alderik onena? neke handien eta penitentziaren gainean
|
zetorrela
, bere Maisua hain gorrotatua ikustea baino besterik ez balitz ere, ezin eramanezko nekea baitzitzaion. Gero, Jaunaren heriotzan eraman zituenak eta bizi zen urteetan, bere burua Harengandik urrun sentitzean, ikaragarrizko oinaze bide izango zirenetan, ikusiko da ez zegoela beti kontenplazioko gozotasunez Jaunaren oinetan.
|
|
Ortodoxiaren eta katolikotasunaren aitorpen honen antzekoa
|
dator
Perfekzio Bidea liburuaren lehen orrialdean eta baita Fundazioen hitzaurreko 6 zenbakian ere.
|
|
Teresak gazteluaren alegoria dakar hona, baina ez du garatzen zehatz mehatz eta goitik behera; harira
|
etorri
ahala, hango hainbat elementu agertuz doa. Urregintzako gaztelu gisa agertzen digu batetik eta gerrako gaztelu gisa bestetik.
|
|
Urregintzako gaztelu gisa agertzen digu batetik eta gerrako gaztelu gisa bestetik. Berehala
|
datoz
haren parte batzuk, esaterako, ingurua eta harresia; sarrerako atea; egoitzak, bizilekuak, gelak, esanahi berdintsua dute; Erregea dagoen egoitza edo jauregia; zeru goreneko gela gazteluaren erdian; Gazteluzainak, zerbitzariak (ahalmen eta zentzumenak); deabru samaldak; suge eta sugegorriak (munduko gauzen deabruzko irudipenak); zomorro pozoitsuak (ohore eta ogasunak, arazo materialak; pentsamendu txarrak etab.); animaliak eta piztiak (gutiziak, grina txarrak); sugandila meheak (irudimenean sorturiko hainbat irudi eta bururakizun).
|
|
Perf. Bid. 2, 1). Barne Gazteluan berriro
|
dator
: –Jarri begiak Gurutziltzatuan?
|
|
Jn 14, 6 eta 9 Graciánek zuzendu egin zuen testua, inor ez da igoko jartzen zuen lekuan inor ez
|
dator
jarri zuen. Teresak bere zalantza agertzen duen esaldia ere ezabatu egin zuen:
|
|
Zorionez, A. Graciánen zuzenketak gorabehera, testu originala irakurtzeko eran geratu zen. Horrela, beste zentsore ospetsu bat
|
etorri
zen ondoren: A. Ribera eta honek ez zituen onartu Graciánen zuzenketak eta Teresaren testu originala berretsi zuen; esaterako, honelako oharrak idatzi zituen:
|
|
–Salomon jarri behar da, Ama Teresak jarri duen bezala?. Azkenik, 8 zenbakian pasarte hau
|
dator
: zerbitzatu gaituenagatik?
|
|
Jaunagana gogotsu
|
etorri
eta honen eskakizunen aurrean tristuraz urrundu zen gazte aberatsa (Mt 19, 16).
|
|
Ebanjelioko gazte aberatsaren zeharkako aipamena
|
dator
berriro (Mt 19, 21).
|
|
–Naturaz gaindiko gauzak izaten hasten dira. Goi isurizko bildutasunaz gelditasunezko otoitza eta gozotasunak
|
datoz
, eta horrela egoitza mistikoak hasten dira. Egia esan, laugarren Egoitzak batetik besterako tartean, trantsizio bidean, kokatzen ditu Teresak; beraz, bietatik agertzen da:
|
|
–edota irudimena, horrela deitzen baitiogu, gehienetan, emakumeok?. Gero, A. Ribera
|
etorri
zen eta, ohi duenez, Teresaren oharra berretsi zuen kasu honetan ere, idatziz: –ez ezabatu ezer?.
|
|
3 zenbakian. Aurreko Egoitzetako zeharkako aipamena
|
dator
ondoren.
|
|
Sugandila lirain haiei jaramonik ez egiteko aholkua eman zuen 4 Egoitzetako 1 kapituluko 8 zenbakitik 12.era, irudimenetik eta esandakotik
|
datozen
pentsamendutxoak direlako. 4 Egoitzetako kapitulu berean dio ez datozela adimenetik (8 zenb.), eta Adamen bekatuaz gero geratu zitzaigun miseriari egozten dizkio (11 zenb.).
|
|
Sugandila lirain haiei jaramonik ez egiteko aholkua eman zuen 4 Egoitzetako 1 kapituluko 8 zenbakitik 12.era, irudimenetik eta esandakotik datozen pentsamendutxoak direlako. 4 Egoitzetako kapitulu berean dio ez
|
datozela
adimenetik (8 zenb.), eta Adamen bekatuaz gero geratu zitzaigun miseriari egozten dizkio (11 zenb.).
|
|
17 Ez dakit pixka bat aditzera emana geratu den zer den liluramendua, guztiz aditzera ematea ezinezkoa baita, esan dudanez; eta uste dut ez dela ezer galdu esateaz, zer den argi gera dadin; izan ere, gezurrezko liluramenduetan ondorio oso desberdinak izaten dira. Ez diot gezurrezkoak, horiek dituenak engainatu nahi duelako, bera engainatua dagoelako baizik; eta seinaleak eta ondorioak hain mesede handiarekin bat ez
|
datozenez gero
, ohorea galdurik geratzen da eta arrazoiz ez zaio sinesten gero Jaunak mesede hori egin dionari ere. Izan bedi bedeinkatua eta goretsia beti betiko, amen.
|
|
uraska hura, hain leun eta bare, hau da, inolako mugimendurik gabe, betetzen zena baizik; hemen, berriz, iturburuak geldiarazi eta itsasoari beronen ertz mugetatik irteten uzten ez dion Jainko handi honek, askatu egin zituen uraska honetara ura zekarten iturburuak; eta oldar handiz hain olatu bortitza jaikitzen da, non goi goira jasotzen baitu gure arimaren ontzitxo hau. Eta itsasontzi batek ezin duenez, eta ez lemazainak ezta ontzia gidatzen dutenek ere ahalmenik ez dutenez olatuei aurre egiteko, oldar biziz
|
badatoz
, beraiek nahi duten lekuan egoten utz diezaioten, era berean, arimaren barruak are gutxiago izango du berak nahi duen lekuan gelditzerik, eta haren zentzumen eta ahalmenei egiteko aginduta dutena baino gehiago eginarazterik; kanpokoari, berriz, ez zaio hemen jaramonik egiten.
|
|
5 Honetarako ere adore handia behar da, asko koldartzen duen gauza delako; eta gure Jaunak adorea eman ezik, beti ibiliko litzateke nahigabe handiaz; izan ere, Haren Maiestateak beragatik egiten duenari begiratuz eta bere buruari begiratzera
|
etorriz
, beharturik dagoenerako zein gutxi zerbitzatzen duen, eta egiten duen gutxi hori ere hutsegitez, hausturaz eta nagikeriaz beterik, egintzaren bat, egiten badu, zenbaterainoko inperfekzioz egiten duen ez gogoratzearren, nahiago du ahazten saiatzea eta bere bekatuak gogora ekarriz, Jainkoaren errukian bere burua uztea; zerekin ordaindurik ez duenez gero, bekatariekin beti izan duen bihozberatasun e...
|
|
7 Bada, bat bateko espirituaren harrapatze honetara berriro
|
etorriz
, benetan gorputzetik irten egiten dela dirudi eta, bestalde, argi dago pertsona hau ez dela hilik geratzen; behinik behin, berak ezin du esan, une batzuetan, gorputzean dagoen ala ez. Osorik, baina bizi garen honen aldean oso bestelakoa den beste lurralde batean egon delako irudipena du; hemengo argiaren aldean hain bestelakoa erakusten zaio, non, bizitza osoa, beste gauza batzuekin batera, hura lantzen arituko balitz ere, ezinezkoa izango bailitzaioke lortzea.
|
|
9 Askotan pentsatu izan dut, eguzkia zeruan dagoela, haren izpiek hain indar handia badute bera handik aldatu gabe bat batean honaino iristeko, horrela, arima eta espiritua, eguzkia eta beronen izpiak bezala gauza bera direnez gero, ez ote daitekeen haren goreneko parteren bat bere gain altxa, arima bere lekuan geratuz, egiazko Zuzentasun Eguzkitik
|
datorkion
beroaren indarrez. Azken batean, ez dakit zer esaten ari naizen.
|
|
Egia hau da: su ematen diotenean arkabuz batetik pilota irteten den bezain azkar, jaikitzen dela barrualdean hegaldi bat (ez baitakit beste zer izen eman diezaiokedan), zaratarik egiten ez badu ere, hain mugimendu argia egiten du, non ez baitaiteke izan inola ere gure irudipena; eta, uler dezakeen guztirako, beretik erabat irtenda, gauza handiak erakusten zaizkio; eta bere burua berriro senera
|
datorrela
sumatzen duenean, irabazi handiekin da eta lurreko gauzak hain gutxitzat ditu ikusi dituenen ondoan, non zaborra iruditzen baitzaizkio; eta geroztik samin handiaz bizi da lurrean, eta ez du ikusten ontzat izan ohi zituen gauzetatik interesgarri zaionik. Jaunak joatekoa den lurraren zertxobait erakutsi nahi izan diola dirudi, bide latz honetako nekeak igaro ditzan, atseden hartzera nora doan jakinik, Israel herrikoak agindutako lurraldera bidali zituztenek seinaleak eraman zituzten bezala.
|
|
12 Bada, horretarako behar den adoreaz hitz egitera berriro
|
etorriz
, uste duzue hain gauza arina dela?; benetan arima gorputzetik banandu egiten dela dirudi, zentzumenak galtzen ikusten direlako eta ez du ulertzen zertarako. Gainerako guztia ematen dionak eman dio adorea.
|
|
1 Mesede handi hauetatik arima haiek egiten dizkionaz oso osoan gozatzeko hain desira biziz geratzen da, non, gozoa izan arren, oinaze handitan bizi baita; hiltzeko gogo bizi bizia du, eta horrela, egunero egunero negarrez eskatzen dio Jainkoari erbeste honetatik atera dezala. Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster
|
etortzen
zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. Azken batean, tximeletatxo honek ezin du iraungo duen pausalekurik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero, su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala datoz jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten, pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
|
|
Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. Azken batean, tximeletatxo honek ezin du iraungo duen pausalekurik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero, su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala
|
datoz
jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten, pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
|
|
5 Ez dakit esan dudan hau zertara
|
zetorren
, ene ahizpak, ezta zertarako esan dudan ere, ez baitut ulertu. Izan dezagun gogoan hauek direla, ezbairik gabe, zentzumenen geldialdi edo estasi hauetatik geratzen diren ondorioak; izan ere, ez dira igaroz doazen desirak, sen batean dirautenak baizik, eta zerbaitetan erakusteko aukera datorkeenean, ez dela gezurrezkoa ikusten da.
|
|
5 Ez dakit esan dudan hau zertara zetorren, ene ahizpak, ezta zertarako esan dudan ere, ez baitut ulertu. Izan dezagun gogoan hauek direla, ezbairik gabe, zentzumenen geldialdi edo estasi hauetatik geratzen diren ondorioak; izan ere, ez dira igaroz doazen desirak, sen batean dirautenak baizik, eta zerbaitetan erakusteko aukera
|
datorkeenean
, ez dela gezurrezkoa ikusten da. Zergatik diodan sen batean irautea?
|
|
7 Baita kontuan izan, gorpuzkera ahulak dakartzala pena hauetako zenbait gauza, edozein gauzatxogatik negar egiten duten bihotz samurreko pertsonengan batez ere; izaera horrek mila aldiz sinetsaraziko die Jainkoagatik egiten dutela negar, eta ez da horrela. Eta horrez gainera (negar malko ugari
|
datozenean
, hau da, une batzuetan Jainkoari buruz hitz erditxo bat entzun edota pentsatu orduko, negarrari ezin eutsi diotenean) gerta daiteke bihotzean humoreren bat biltzea, eta horrek gehiago laguntzea Jainkoari dioten maitasunak baino, malkotan urtu behar dutela baitirudi; eta malkoak onak direla entzuna dutenez gero, ez diete haiei eragozpenik jartzen ezta ez lukete nahi beste ezer egiterik ere, eta al... Deabruaren asmoa hemen, otoitza edukitzeko eta beren Erregela betetzeko gauza ez izateko moduan, ahultasunak jota gera daitezela da.
|
|
...natua esango duzue; eta baliteke hala izatea, baina sinetsi ez dudala esaten pertsona batzuengan hala izan dela ikusi gabe; ez nigan, ordea; izan ere, ni ez naiz batere bihotz samurrekoa; alderantziz, hain dut bihotz sendoa, non batzuetan pena ematen baitit; hala ere, barruko sua handia denean, bihotzak, sendoena bada ere, alanbike batek bezala destilatzen du; eta ongi ulertuko duzue hemendik noiz
|
datozen
malkoak, bihotz altxagarri eta baketzaileak baitira, ez asaldatzaileak, eta gutxitan egiten dute kalte. Engainu honek, benetan hala denean?
|
|
2 Egia da samin honek batzuetan gehiago estutzen duela beste batzuetan baino, eta baita beste era batera izaten dela ere; izan ere, ez da gogoratzen haiengatik izango duen saminaz, nola izan zen hain esker gaiztokoa hainbeste zor dionarekin eta zerbitzatzea hainbeste merezi duenarekin baizik; izan ere, ematen dizkion gauza handi hauetatik, askoz ere hobeki ulertzen du Jainkoaren handitasuna. Izuturik dago nola izan zen hain nabarmena; negar egiten du bere errespetu faltagatik; hain zentzugabea iruditzen zaio bere zentzugabekeria, non ez baitu azkenik beraren saminak, hain gauza narrasengatik uzten zuela halako Maiestate handia gogora
|
datorkionean
. Honetaz askoz ere gehiago gogoratzen da hartzen dituen mesedeez baino, esan direnak eta esateko direnak bezain handiak izan arren; ur handitako ibaiak daramatzala eta dakartzala bere garaian ematen du; bekatuen kontu hau lokatza bezala dago, oroimenean etengabe berpizten direla dirudi eta gurutze nahiko handia da.
|
|
10 Hemen
|
dator
erantzuna, gauza hauetan ezin direla gelditu esanez, eta esanda dagoenagatik, beharbada, nolabait zuzen egon daitezke. Badakizue adimenaz gogoeta egitea gauza bat dela, eta oroimenak adimenari egiak agertzea beste bat.
|
|
Hala ere ez du izango, hau da, ez du arrazoirik izango, misterio hauetan ez dela gelditzen eta ez dituela haiek askotan, batez ere Eliza Katolikoak ospatzen dituenean, gogoan erabiltzen esaten badu; Jainkoagandik hainbeste hartu duen arimak halako maitasun agiri ederrik ahanztea ere ezinezkoa da, gure Jaunari dion maitasunean bera gehiago sutzeko txingar pizgarri biziak baitira; gertatzen dena da ez dela konturatzen, arimak misterio hauek era bikainagoan ulertzen dituelako: izan ere, adimenak agertzen dizkio, eta oroimenean josirik geratzen dira; beraz, Baratzean izerdi izugarri harekin Jauna eroria ikusteaz besterik gabe, nahikoa du ez ordubeterako soilik, egun askotarako baizik, begirada xumeaz Hari erreparatuz, nor den eta zein esker gaiztokoak izan garen hain oinaze handiaz; gero borondatea
|
dator
, samurtasunez ez bada ere, mesede hain handiaren ordainez zer edo zertan zerbitzu egin nahirik eta hainbeste sufritu zuenagatik sufritu nahirik eta antzeko gauza egin nahirik, horietan oroimena eta adimena jardunez. Eta uste dut horregatik dela Pasioaz gogoeta egin ezina, eta horrek sinestarazten dio ezin duela hartaz gogoeta egin.
|
|
hori aholkatu arren, arrazoi hau agertzeko hari apaltasunez eta ez hartzeko aholkua. Era erara
|
etorri
zitzaizkidan kasu honetarako hark esan zizkidan arrazoi onak.
|
|
–Bigarrena, engainatua izango dela edota arrisku handitan dagoela oso argi ikusten duelako, deabruak ez baitu ate txiki baino besterik behar guri mila amarrukeria egiteko. . Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo gogoan darabiltela ari direnek, gero amets egitera
|
datozen bezala
. –Laugarrena da, ausarkeria handia dela nik neure bidea hautatu nahi izatea, zer komeni zaidan jakin gabe; horregatik, Jaunaren esku utzi behar dut, Hark ezagutzen bainau, komeni den bidetik eraman nazan, guztian haren borondatea egin dadin.
|
|
1 Era askotara komunikatzen da Jauna arimarekin agerkari hauetan; batzuetan, arima samindurik dagoenean; beste batzuetan, neke handiren bat gainera
|
etorri
behar zaionean; beste batzuetan, Haren Maiestateak harekin batera atsegin hartzea eta hari atsegin ematea nahi duenean. Ez dago bakoitzaren zehaztapen gehiagoeman beharrik, bide honetan dauden diferentzietako bakoitza, nik ulertzen dudan heinean, aditzera ematea baita asmoa, ene ahizpak, uler dezazuen nolakoak diren eta nolako ondorioak uzten dituzten; irudipen bakoitza ikuskaria delakoan egon ez zaitezten, eta egiaz ikuskaria denean, litekeena dela kontuan hartuz, asaldaturik ibil ez zaitezten ezta nahigabeturik ere, deabruak asko irabazten baitu eta atsegin handia hartzen baitu arima bat nahigabeturik eta ezinegonik ikusten duenean, oso osoan maitatzeari eta Jainkoa goresteari emanda egoteko eragozpen dela ikusten duelako.
|
|
Jainkoa hutsik egin ezin duen egia da. Gogora
|
datorkit
Pilato, zenbat galdera egin zizkion gure Jaunari, Pasioan egia zer den esan zionean, eta zein gutxi ulertzen dugun hemen Egia goren honetatik.
|
|
6 Nik kasu honetan gehiago aditzera ematea nahiko nuke, baina ezin esan daiteke. Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat
|
etor
gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen. Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
|
|
2 Batzuetan, bada, esanak geratu diren irrika, malko, intziri eta oldar bizi hauek gertatzen dira (hauek guztiak, dirudienez, gure maitasunetik sentimendu handiz
|
datozenak
dira; hala ere, hori ez da ezer beste honekin konparatuz, honek ketan dagoen eta, nekez bada ere, sufri daitekeen sua dirudielako); arima hau horrela, bere baitan kiskaltzen ari dela, pentsamendu arin arin bategatik, edota hiltzea atzeratzen dela entzuten duen hitz batengatik, askotan gertatzen da beste alde batetik, ez da jakiten nondik ezta nola ere, kolpe bat etortzea, edota suzko gezi bat baletor bezala.
|
|
2 Batzuetan, bada, esanak geratu diren irrika, malko, intziri eta oldar bizi hauek gertatzen dira (hauek guztiak, dirudienez, gure maitasunetik sentimendu handiz datozenak dira; hala ere, hori ez da ezer beste honekin konparatuz, honek ketan dagoen eta, nekez bada ere, sufri daitekeen sua dirudielako); arima hau horrela, bere baitan kiskaltzen ari dela, pentsamendu arin arin bategatik, edota hiltzea atzeratzen dela entzuten duen hitz batengatik, askotan gertatzen da beste alde batetik, ez da jakiten nondik ezta nola ere? kolpe bat
|
etortzea
, edota suzko gezi bat baletor bezala. Ez dut esaten gezia denik, baina edozer izanda ere, argi ikusten da ezin etor daitekeela gure izaeratik.
|
|
2 Batzuetan, bada, esanak geratu diren irrika, malko, intziri eta oldar bizi hauek gertatzen dira (hauek guztiak, dirudienez, gure maitasunetik sentimendu handiz datozenak dira; hala ere, hori ez da ezer beste honekin konparatuz, honek ketan dagoen eta, nekez bada ere, sufri daitekeen sua dirudielako); arima hau horrela, bere baitan kiskaltzen ari dela, pentsamendu arin arin bategatik, edota hiltzea atzeratzen dela entzuten duen hitz batengatik, askotan gertatzen da beste alde batetik, ez da jakiten nondik ezta nola ere? kolpe bat etortzea, edota suzko gezi bat
|
baletor
bezala. Ez dut esaten gezia denik, baina edozer izanda ere, argi ikusten da ezin etor daitekeela gure izaeratik.
|
|
kolpe bat etortzea, edota suzko gezi bat baletor bezala. Ez dut esaten gezia denik, baina edozer izanda ere, argi ikusten da ezin
|
etor
daitekeela gure izaeratik. Kolpea ere ez da, kolpea esaten badut ere; baina sastada zorrotzez zauritzen du.
|
|
Eraman handikoa eta asko ikusia den pertsona izan arren, une hartan ezin du gehiago; izan ere, sentimendu hau ez da gorputzean, esanda geratu denez?, arimaren barruan baizik. Hortik atera zuen pertsona honek arimaren minak gorputzarenak baino askoz ere latzagoak zirela, eta burura
|
etorri
zitzaion era horretakoak zirela garbitokian sufritzen direnak, gorputzik ez izateak ez baitie eragozten gorputza izanda hemen sufritzen zituzten guztiak baino askoz ere gehiago sufritzea.
|
|
Gertatu izan da ordu laurden baino gehiago ez irautea eta zati zati eginda geratzea. Egia da oraingoan konortea galdu zuela guztiz, indar handiaz
|
etorri
zitzaiolako (eta hitz egiten ari zela, Pazko Piztueraz, azken egunean, eta Pazkoaldi osoa hain lehortasun handiaz egonik, ia Pazkoaldia zenik ere ez zekiela), bizia amaitzen ez zelako hitz bakar bat entzuteaz besterik gabe. Ez dago ez hari kontra egiterik!, sugarretan sarturik, suak erretzeko berorik ez dezala izan nahi izatea bezala da.
|
|
9 Eta gure ahultasunari eta berezko izaerari laguntzera
|
etor
daitekeela hemen kontura zaitezten, inoiz zeuen burua egoera honetan ikus badezazue, batzuetan hau gertatzen da: arima, ikusi duzuenez, hiltzearren hiltzen egonik, hain estura handian jada gorputzetik irteteko ia ezer ez duela behar dirudienean, beldurrak hartzen du benetan eta oinazea arindu egin nahi luke, guztiz ez hiltzearren.
|
|
10 Hau gauza nekagarria da, baina ondorio handiekin geratzen da arima eta gainera
|
letozkiokeen
lanei beldurra galdurik; izan ere, haren arimak izan zuen samin handiko sentimenduaren ondoan, hemengo lanak ez direla ezer uste du. Hain probetxu handiaz geraturik, hura askotan sufritzea nahiko luke.
|
|
Hain probetxu handiaz geraturik, hura askotan sufritzea nahiko luke. Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte,
|
etortzen
zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala. Lehen baino askoz ere munduarekiko erdeinu handiagoaz geratzen da, oinaze hartan bertako ezerk ez ziola lagundu konturatzen delako, eta kreaturetatik askoz ere askatuago, Kreatzaileak soilik kontsola eta ase dezakeela konturatzen delako, eta beldur eta kontu handiagoz Hura ez iraintzeko, bai oinazetzeko eta bai kontsolatzeko ahalmena duela konturatzen delako.
|
|
Hemen komunikatzen zaizkio hiru Pertsonak, eta hitz egiten diote, eta Jaunak esandakotzat Ebanjelioak dakartzan hitz haiek aditzera ematen dizkiote: Bera eta Aita eta Espiritu Santua
|
etorriko
direla Jauna maite duen eta haren aginduak betetzen dituen arimarekin bizi izatera.
|
|
9 Presentzia hau gogoan erabiltzea, ulertu behar da, ez dela lehen aldikoa eta Jainkoak opari hau egin nahi izan dion beste batzuetakoa bezain osoa; ez dela hain argia esan nahi dut; izan ere, halakoa balitz, luke beste ezertan jardun, ezta jende artean bizi ere; baina, beti honelako argi bizi biziaz ez bada ere, konturatzen den guztian lagun honekin egon ohi da. Orain egin dezagun pertsona bat gela argi argi batean dagoela beste batzuekin, eta leihoak ixten direla eta ilunpean geratzen dela; haiek ikusi ahal izateko argia kendu zelako eta berriro argia
|
etorri arte
ikusten ez dituelako, horratik, ez dio utziko han daudela sinesteari. Orain hau galdetu litzateke:
|
|
Orain hau galdetu litzateke: argia berriro
|
etorri
eta ikusi nahi dituenean, ikusi ahal izango dituen ala ez. Hau ez dago haren esku; gure Jaunak irekitzen du adimenaren leihoa nahi duenean; nahiko erruki agertzen dio beragandik inoiz ere ez joateaz eta hark hori ongi uler dezala nahi izateaz.
|
|
1 Jainkoak arima iratzartzeko beste era bat du, eta esandakoak baino nolabait mesede handiagoa badirudi ere, arriskutsuagoa ere izan daiteke eta horregatik luzatuko naiz pixka bat honetan; arimarekin era askotara izandako hizketak dira: batzuk kanpotik
|
datozela
dirudi, beste batzuk, berriz, arimaren barru barrutik, beste batzuk haren goialdetik, beste batzuk erabat kanpotik etorririk belarriez entzuten dira, ahots eratua dirudielako. Batzuetan, eta askotan, irudipena izan daiteke, batez ere irudimen ahuleko edota malenkoniadun pertsonengan, hau da, malenkonia nabarmena dutenengan.
|
|
1 Jainkoak arima iratzartzeko beste era bat du, eta esandakoak baino nolabait mesede handiagoa badirudi ere, arriskutsuagoa ere izan daiteke eta horregatik luzatuko naiz pixka bat honetan; arimarekin era askotara izandako hizketak dira: batzuk kanpotik datozela dirudi, beste batzuk, berriz, arimaren barru barrutik, beste batzuk haren goialdetik, beste batzuk erabat kanpotik
|
etorririk
belarriez entzuten dira, ahots eratua dirudielako. Batzuetan, eta askotan, irudipena izan daiteke, batez ere irudimen ahuleko edota malenkoniadun pertsonengan, hau da, malenkonia nabarmena dutenengan.
|
|
Gauza batez ohartarazten dizuet, ez dezazuela uste izan, Jainkoarenak badira ere, horregatik hobeak izango zaretenik, fariseuei ere asko hitz egin baitzien, eta on guztia honetan datza: hitz haietatik zer onura ateratzen den; eta Eskritura Santuaz bat ez
|
datorren
hitzari ez egin deabruari berari entzungo bazeniote baino kasu handiagorik; izan ere, zuen irudimen ahuletik etorri arren, fedeko gauzen aurkako tentalditzat hartu behar dira, eta horrela kontra egin beti, kenduz joan daitezen; eta kenduko dira, bai, indar gutxikoak direlako.
|
|
Gauza batez ohartarazten dizuet, ez dezazuela uste izan, Jainkoarenak badira ere, horregatik hobeak izango zaretenik, fariseuei ere asko hitz egin baitzien, eta on guztia honetan datza: hitz haietatik zer onura ateratzen den; eta Eskritura Santuaz bat ez datorren hitzari ez egin deabruari berari entzungo bazeniote baino kasu handiagorik; izan ere, zuen irudimen ahuletik
|
etorri arren
, fedeko gauzen aurkako tentalditzat hartu behar dira, eta horrela kontra egin beti, kenduz joan daitezen; eta kenduko dira, bai, indar gutxikoak direlako.
|
|
...i luzean eta batzuk sekula ere ez, hemen entzuten direnak, hau da, gizakiei entzuten dizkiegunak ahanzten direnez; gizaki horiek oso serioak eta jakintsuak izan arren, haien hitzak ez ditugu izaten hain grabatuak oroimenean, eta etorkizuneko gauzak direnean ere ez ditugu sinesten beste hauek bezala; ziurtasun handi handia geratzen delako; noizbait, erabat ezinezkoak diruditen gauzetan, dudaren bat
|
etorri
eta hala ote den ez ote den adimena zalantzan ibili arren, ariman bertan ezin etsizko ziurtasuna dago; eta hori, baita gauzak berak ulertu dituen bidetik ez baina kontrakotik doazenean ere, eta urteak igaro arren, ez zaio burutik kentzen Jainkoak gizakiek ulertzen ez dituzten beste bitarteko batzuk bilatuko ez dituenik, baina azken batean beteko dela; eta halaxe gertatzen da; dena dela, diodanez,... Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik.
|
|
Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik. Baina, diodanez, irudipen hauek guztiak, deabruak jartzen dituenak izango dira arima nahigabetu eta beldurtzeko, batez ere, ulertu zen eran gertatuz gero arimentzat on handiak
|
etor
daitezkeen gauzetan, eta Jainkoaren aintza eta zerbitzu handirako direnean; eta haietan zailtasun handia denean, zer ez ote du egingo. Gutxienez fedea ahultzen du, kalte handia baita gure adimenek ulertzen ez dituzten egintzak burutzeko Jainkoa ahalguztiduna dela ez sinestea.
|
|
Azken batean, Jainkoaren espiritua denez gero, bidezkoa da Hari leialtasun hau gordetzea ez dezatela faltsutzat jo desiratuz, bera baita egia gorena. Eta horrela, handia da poztasuna, milaka itzulingururen ondoren eta gauza guztiz zailetan, haren hitza beteta ikusten duenean; pertsonari berari hortik neke handiak gainera
|
etorri arren
, nahiago du haiek eramatea, Jaunak esan ziola ziur dakiena bete gabe geratzea baino. Beharbada, ez dute pertsona guztiek izango ahulezia hau, egiaz ahulezia bada, nik ezin baitut gaitzetsi txartzat.
|
|
Arimaren barru barruan gertatzen da, eta iruditzen zaio hain argi entzuten dizkiola hitz haiek arimako entzumenaz Jaunari berari eta hain sekretuan, non, ulertzeko erak berak, ikuskariak berak egiten dituen jarduerekin batera, sendotzen eta ziurtasuna ematen baitu han ezin duela deabruak muturrik sartu. Ondorio handiak uzten ditu hau sinesteko; gutxienez gauza ziurra da ez
|
datorrela
irudimenetik; eta horrez gainera, ongi begiratuz gero, horretaz ziur egon daiteke, arrazoi hauengatik: lehenengoa, hizkeraren argitasunari dagokionez, desberdina izan behar duelako, eta, izan ere, hain argia da, non, entzun zuenetik silaba bat faltako balitz ere, antzematen baitu, baita modu batean edo bestean esan badu ere, guztia esaldi berbera izan arren; eta irudimenak sortua denean, ez da izango hain hizkera garbia ezta hitzak ere hain ongi bereiziak, erdi ametsetako gauzak baizik.
|
|
1 Esandako neke eta gainerakoekin, zer baretasun izan dezake tximeletatxo gaixoak? Guztia
|
datorkio
, Senarraz gozatzea bizikiago desira dezan; eta Haren Maiestatea, gure ahultasuna ezagutzen duena izanik, gauza hauekin eta beste gauza askorekin prestatuz doa, adorea izan dezan hain Jaun handiarekin bat egiteko eta Hura Senartzat hartzeko.
|
|
2 Barre egingo duzue, beharbada, hau diodalako eta zentzugabekeria irudituko zaizue, zuetako edonork pentsa dezakeelako ez dela halakorik behar, eta ez dela izango hain behe mailako emakumerik, erregearekin ezkontzeko adorerik ez duenik. . Hala uste dut izango dela lurreko erregearekin, baina zerukoarekin, neuk esaten dizuet, uste duzuen baino adore handiagoa behar dela; izan ere, gure berezko izaera oso beldurti eta apala da hain gauza handirako, eta ziurtzat dut, Jainkoak emango ez balio, zuek zein ongi
|
datorkigun
ikusi arren, ezinezkoa izango litzatekeela. Eta horrela ikusiko duzue zer egiten duen Haren Maiestateak ezkontza hau burutzeko, nik uste baitut horrek liluramenduak ematen dituenean izan behar duela, arima zentzumenetatik ateratzen duenean; bada, zentzu betean egonik hain hurbiletik maiestate handi hau ikusiz gero, beharbada, ezinezkoa izango litzateke bizirik irautea.
|
|
Hemen jarri nahi ditut (hainbeste pertsona espiritualekin harremanak izan ditudanez gero) neuk ezagutu ditudan liluramendu era batzuk, baina ez dakit asmatuko dudan, beste leku batean idatzi nuenean bezala; hauek eta hemen doazen beste gauza batzuk, zenbait arrazoi tarteko direla, badirudi ez dela gaizki
|
etorriko
berriro esatea, egoitzak hemen batera joan daitezen baino besterik ez bada ere.
|
|
3 Lehenengo liluramendu era arima, otoitzean egon ez arren, oroimenera
|
etorri
zaion edota Jainkoagandik entzun duen hitzen batez ukitua dagoenean gertatzen da; orduan, dirudienez, Haren Maiestateak arimaren barrutik hazi eragiten du dagoeneko aipatua dugun txinparta, arima beraren desiraz hain aldi luzean sufritzen ikusi duelako errukiak eraginda, eta fenixa bezala oso osoan kiskalia izanik, eraberritua geratzen da eta, sinets daiteke kristau pietateak dioskunez, haren err...
|
|
Gerta daiteke zuetako batzuek ez ulertzea zer den ikuskaria, batez ere adimenezko ikuskaria. Azalduko dut nik bere garaian, horretarako ahalmena duenak agindu didalako; eta harira ez
|
datorrela
badirudi ere, baliteke arima batzuentzat onuragarri izatea.
|
|
errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira. ...honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi
|
etorri
zaidan honetarako; eta zati batean han izan banintzen ere, hainbeste gauza ikusteko egonik, berehala ahaztu zitzaidan guztia eta guztiz joan zitzaizkidan gauza haiek oroimenetik, sekula ikusi ez banitu bezala; ez nuke jakingo haiek zuten itxura esaten ere. (Batera ikusitakoa dut soilik gogoan).
|
|
(Batera ikusitakoa dut soilik gogoan). ...gi dago Jainkoa haietan dagoela, egoitza hauetako bat duela), eta, arima honela estasian dagoenean, sekretu hauek ikusterik Jaunak beti nahi izaten ez badu ere (Hartaz gozatzean erabat murgildua dagoelako, hain on handi hori nahikoa duela), noizean behin nahi izaten du arima bere baitako egoera hartatik irten dadin eta bat batean ikus dezan gela hartan dagoena, eta horrela geratzen da, bere senera
|
etorri
denean, ikusi zituen handitasunak irudikatzen zaizkiola; hala ere, ezin du adierazi haietako bat ere, eta ez da iristen haren izaera Jainkoak naturaz gaindiko eran ikus dezala nahi duena baino gehiago ikustera.
|
|
4 Idazteko agindu zidanak esan zidan, Karmengo gure Amaren monasterioetako moja hauek otoitzeko zalantza batzuk norbaitek argitu beharra dutela, eta uste duela emakumeek hobeki ulertzen dutela beste emakume batzuen hitz egiteko era, eta niri didaten maitasunaz egokiago
|
etorriko
zitzaiela nik esan niezaiena; arrazoi honengatik, uste du, nolabaiteko garrantzia izan dezakeela, zerbait esaten asmatzen bada; eta horregatik, idaztean haiekin hitz eginez joango naiz, beste pertsona batzuei egoki etor dakiekeela pentsatzea zentzugabea delako. Mesederik nahiko egingo dit gure Jaunak, haietakoren bat horretaz baliatzen bada Bera pixka bat gehiago goresteko:
|
|
...ko zalantza batzuk norbaitek argitu beharra dutela, eta uste duela emakumeek hobeki ulertzen dutela beste emakume batzuen hitz egiteko era, eta niri didaten maitasunaz egokiago etorriko zitzaiela nik esan niezaiena; arrazoi honengatik, uste du, nolabaiteko garrantzia izan dezakeela, zerbait esaten asmatzen bada; eta horregatik, idaztean haiekin hitz eginez joango naiz, beste pertsona batzuei egoki
|
etor
dakiekeela pentsatzea zentzugabea delako. Mesederik nahiko egingo dit gure Jaunak, haietakoren bat horretaz baliatzen bada Bera pixka bat gehiago goresteko:
|
|
Apostoluak ez ziren egongo orduan gero egongo ziren bezain sendo fedean, eta guk badugu orain motiborik halaxe sendo egoteko. Nik diotsuet, alabak, bide arriskutsutzat dudala eta deabrua Sakramentu guztiz Santuaren debozioa hondaraztera
|
etor
daitekeela hortik.
|
|
Eta ez nuen ulertzen zergatik zen, eta ez nuen ulertu ere egingo, hura egokia zela uste bainuen, harik eta, neure otoitz era Jainkoaren zerbitzari bati agertuz, konturarazi ninduen arte. Gero argi ikusi nuen zein oker nindoan, eta sekula ere ez zait damuaren harra kendu bihotzetik hain galera handiaz nekez lor daitekeela irabazirik ulertu ezin nueneko garai bat izan zelako; eta ahal dudanean, ez dut nahi inolako onik, on guztiak
|
etorri
zaizkigunaren bidez lortua izan ezik. Izan bedi beti betiko goretsia, amen.
|
|
Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean. Bere eskuinaldean zebilela sentitzen zuen, baina ez zentzumen hauen bidez pertsona bat geure ondoan dugula senti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin
|
baitator
; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz. Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
|
|
4 Hala ere, badakit nik une batzuetan beldur handiaz zebilela; beste batzuetan oso nahasirik, hainbesteko ondasuna nondik
|
etorri
zitzaion ez baitzekien. Hura eta ni guztiz bat eginik geunden, eta ez zen ezer gertatzen haren ariman nik jakin gabe, eta horrela, lekuko ona izan naiteke eta sinets diezadakezue honetaz esaten dizuedan guztia.
|
|
Eta horrela, Jaunak kentzen dionean, bakardade handian geratzen da; baina lagun hura berriro ondoan izateko egiten diren ahalegin guztiek gutxitarako balio izaten dute; Jaunak nahi duenean ematen du, eta ezin lortu. Batzuetan santuen baten bidez ere
|
etortzen
da, eta hori ere probetxu handikoa da.
|
|
ez da asmatzen haiek adierazten, baina haien bidez jakiten da zein behekoa den gure izaera Jainkoaren handitasun handiak ulertzeko; bada, hauek ulertzeko ere gai ez garenez gero, hauek hartzen dituenak bizi ditzala Haren Maiestateaganako harrimenez eta Hura goretsiz; eta beraz, berariazko eskerrak eman diezazkiola hauengatik; estimu handitan izan behar da mesede hau, ez baita guztiei egiten zaiena, eta zerbitzu handiagoak egiten saiatu, Jainkoak hainbeste eratara laguntzen diolako horretan. Hemendik
|
dator
hori dela-eta bere burua handiagotzat ez hartzea, eta lurreko guztietatik Jainkoa gutxien zerbitzatzen duena dela bera pentsatzea, horretara beste inor baino gehiago behartua dagoela uste duelako, eta edozein hutsegitek erraiak zulatzen dizkio alderik alde eta, gainera, arrazoi handiz.
|
|
Eta, pertsona hauekin tratatu ondoren, baketu dadila eta ez dadila aritu gehiago hartaz parte ematen; batzuetan, beldur izatekorik ezer ez denean ere, deabruak hain kezka handiak sortarazten ditu, non arimari behin esandakoaz pozik ez geratzera eragiten baitio. Batez ere aitor entzulea eskarmentu gutxikoa eta beldurtia denean, eta berberak komunikatzen jardutera bultzatzen badu, airatzera
|
dator
oso isilpean egon behar zukeena, eta arima hau pertsegitua eta samindua izatera; izan ere, isilpean dagoela uste duenean, bala bala dabilela konturatzen da, eta hemendik harentzat gauza nekagarriak gertatzen dira, eta Ordenarentzat ere gerta daitezke, garai hauetan gauzak nola dauden kontuan izanik. Beraz, honetan arreta handiz ibili beharra dago, eta prioreei oso kontuan izateko eskatzen diet; [10] eta ez dezala uste izan ahizpa batek halako gauzak dituelako besteak baino hobea denik; Jaunak komeni dela deritzon bidetik eramaten du bakoitza.
|