Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 74

2001
‎– Eskolatik kanpo ager dakizkiokeen antzeko testuak ulertzeko gai delaerakutsiko dio ikasleari.
‎Gure ustez, ikasleari aukeraeskaini behar diogu bere burua prestatzeko, hau da, gaitasun komunikatiboaeskuratzeko; eta hori helburuak ondo isolatzen baditugu soilik lortuko dugu, geroarretaz, patxadaz eta sakontasunez lantzeko. Baina, era berean, aukera eskainibehar diogu ikasleari arlo sortzailea landu dezan, eta zatika landutakoak bere beharkomunikatiboen arabera ager ditzan, aldez aurretikako inolako irizpiderik gabe, irizpide bakarra komunikazioa bera izanik.
2002
‎Definizioak dio ikasleek, ekintza komunikatiboak egitera bultzatzen ditugunean, hainbat gaitasun baliatu dituztela; izan ere, ikuskera honetan gaitasun komunikatiboa ez da hizkuntzaren ikaskuntzan funtsezkoa den bakarra.
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
2003
‎1992an %75ekoa zen kopuru hau. Halaber, hamar urteko epea hartzen duen azterketan ageri denez, unibertsitate mailan euskararen presentzia txikia dela dio ikasleen %75, 6ak.
‎Ikuspegi lineala da PPren hezkuntzako erreformak iradokitzen duena eta irakasle asko" errearazten" dituena. Eskola porrota gertatzen bada, batzuek diote ikasleen erruz dela eta, beraz, apartatu egin behar direla" balio ez dutenak"; beste batzuek, berriz, pentsatzen dute irakasleek ez dutela behar adinako mailarik eta" erre" egiten direla.
‎Batez ere, gazteak gustura senti daitezen bilatu behar da, eta jakin dezatela edozein eragozpenen aurrean beti egongo dela norbait inguruan laguntzeko”. Aspiazuk dio ikasle talde batzuk hartzen dituela atzerrira eramateko. “Batzuetan, irakasleak ingelesa edo irlandarra da eta herri batean bizi da, eta inguruko familiekin egonaldiak antolatzen ditu.
‎“Gazteen artean etsaitasuna eta pazientzia izatea hamabost urte geroago hipertentsioa izateko arrisku handiagoarekin lotzen da. Asoziazio horiek —hala diote ikasleen egileek— ez zuten loturarik izan adinarekin, sexuarekin, arteria tentsio sistolikoarekin, hezkuntzarekin, gorputz masarekin, alkohol kontsumoarekin edo jarduera fisikoaren mailarekin”. Ikerketan, halaber, agerian geratzen da ez dagoela inolako harremanik “depresioaren edo antsietatearen eta hipertentsioaren artean”, baldin eta biei ez bazaie gehitzen agresibitatearekin, etsaitasunarekin edo pazientziarekin lotutako ezaugarririk.
2005
‎Dagoeneko jarduerarik gabe geratu direnentzat, Sanjurjoren asmoa da amarra horiek propultsatutako ibilgailu bat satelitera atxiki eta orbitatik jaistea. Satelite “hilei” buruzko araudiak dio 2.500 kilometroko altueran dagoen hilerri orbita batera bidali behar direla, edo atmosferan berriz sartu eta suntsituko direla; “satelitearen misioa garestitu edo bizitza erabilgarria murrizten duten baldintzak” dio ikasleak. Erresistentzia aerodinamikoak atmosferan berriz sartzea bermatzen du, betiere satelitea 500 kilometrotik behera badago.
2006
‎Murgiltze sistemaren berregituraketari ekin behar diogu ikasleen premia desberdinei hobeki erantzun diezaiegun.
2007
‎1 Ituna hutsaltzen bada, hezkuntza administrazio eskudunak beharrezko neurriak hartuko ditu, doako irakaskuntzaren araubideari eutsi nahi dioten ikasleak eskolatzeko, euren ikasketetan inolako geldiarazpenik izan gabe.
2008
‎bata, kalitatezko literatura ezagutaraztea; bestea, gazteak irakurketara zaletzea. Erantzuleen% 100 bat dator esatean ikasleak literatura onarekin zaletzea litzatekeela onena, baina lehentasunak finkatzean ezadostasunak sortu dira delphyaren lehenengo eta hirugarren fasean. Adituen hiru laurdenek ikaslearen irakurtzeko zaletasuna lehenetsi dute, eta laurden batek, berriz, kalitatezko literatura ezagutaraztea.
‎Deweyren pentsamenduaren oinarria ere esperientzian datza. Haren ustez, eskolak eskaini behar dio ikasleari hainbat jakintzagairekin lotutako esperientzia, betiere, bizitzarako baliagarria izango zaiona. Esperientziek ezin dute ikaslearen ingurune sozial eta kulturaletik isolatuta egon; tokian tokiko ikasleek bizi izandako esperientziekin lotura izan behar dute ezinbestean.
‎Lau ordu eta erdi irauten du, gutxi gorabehera, eta atal bakoitzak ariketa horiek egiteko gehieneko denbora du. Exekuzioan, pantailan dagoen kontagailu batek proba bakoitza egiteko zenbat denbora dagoen adierazten dio ikasleari. Ezarritako denbora bete aurretik amaitzen badu, hurrengo ariketara pasa daiteke, baina inoiz ez da itzuli behar osatu gabe geratu den beste batera.
‎Arrazoi horrengatik matrikula bertan behera utzi nahi duten ikasleek matrikulatuta dauden unibertsitatean eskatu dute formalki, eta agiri bidez justifikatu dute beste ikastetxe batean onartu dutela. Oro har, eskaera hori ikasturtea hasi baino lehen edo urteko urriaren 31 arte egiten bada, unibertsitateak tasa akademikoen zenbatekoa itzuli behar dio ikasleari (ez idazkaritza gastuena). Hala ere, eskaera hurrengo aldi batean egiten bada (betiere lehen hiruhilekoan), ikastetxe bakoitzaren araudiaren arabera, oso zaila da ordaindutako tasak itzultzea.
‎Lehenengo eta behin, europar kreditu sistemak garrantzi eta indar handiagoa eman nahi dio ikaslearen ahaleginari: balorazioa ez da egingo soilik azken azterketa baten arabera, baizik eta etengabeko ebaluaketa egongo da eta kontuan hartuko dira ikasteari eman zaizkion orduak.
2009
‎Hezkuntza Sailak dio ikasle guztiek aukera berdinak dituztela unibertsitate eremu honetaz baliatzeko
‎Babes dezagun hezkuntza; horrela, gure leloak ez dira hain lerdoak izanen, zioen ikasleen banderola batek. Preseski, manifestazioaren aitzinean jartzeko eskatu zieten sindikatuek ikasleei.
‎Gaur egun egiten diren masterrak unibertsitate handietara eramango dituzte, eta unibertsitate txikien eginkizuna lizentziara mugatuko dela diote ikasle irakasleek. Bi urteko formakuntza segitzen dut Angelun, eta niretzat funtsezkoa da karrera bururatzeko, dio Nicolas Blain informatika ikasleak.
‎–Autoritatea ez da arazoak konpontzeko bidea?, dio Ikasle Abertzaleak taldeko bozeramaile Ainhoa Mendibilek. –Guk ez dugu irakasleen beharren kontra egingo, baina galdera bat planteatzen dugu:
‎Posibilitate berriak ere, noski, itzelak dira: esaiozu ikasle bati egin dezala lan bat XX. mende hasieran Kazakhstango herrialdetxo hartan txindurrien espezie jakin horrek txortan egiteko zuen moduari buruz; bost minutuan aditu baten txosten ondo informatua entregatuko dizu, argazki eta guzti igual.
2010
‎Familiak gehiago egin behar du haurrak hezteko orduan, botere publikoak ere bai, bai eta komunikabideek. Eta irakasleen formazioan aritzen garenok ere badugu gure ardura, izan ere, jasotako posta elektronikoan komentatzen zen bezala, Andaluziako institutu batean irakasleak sarritan esan arren ikasleei ez pintatzeko ispilua emaniko musuen bidez garbitzaileak etorri behar izan zuen eta erakutsi ikasleei berari zenbat kostatzen zitzaion ispilua garbitzea... komuneko ura erabiliz. Hura bai hezitzaile ona!
‎Gaurko egunari begira, Jaurlaritzako Osasun Sailak bazterketaren kontrako ahalegin berezia eskatu du. Izan ere, datuek diote ikasleen guraso gehienek ez dutela batere atsegin beren seme alabek ondoan hiesa duten ikaskideak edukitzea.
‎1893ko mapa espainola. irakasteko erresistentzia are zurrunagoa gainditurik. Gainera, nahita ere, ezin zioten ikasleari argi handirik eman:
2011
‎J U L E N A R E X O LA L E I B A. gure unibertsitatean ere, sarearen erabilera aintzat hartu nahi dugu. Bada hemen kontzeptu aldaketa bat. guk ez dugu esan nahi jakintza guztia hemen bilduta daukagula eta soilik hona etortzen den ikasleak ikasiko duela. guk informazioaren zati bat eskaini nahi diogu ikasleari beste modu batean prozesatuta, baina kanpotik jarraitu nahi duenarentzat ere ez dugu ezer ezkutatzeko. guk dugun guztia zabaltzeko da, eta hor ere gauzak aldatzen ari dira copyright eta gainerakoekin batera. Izan ere, egiten dugun hori zabaltzeko derrigortasun morala gutxienez badaukagu.
‎–Solasean erabiltzeko baino, teoria ikasi dut nik gehiago, nire kasuan, zineman erabiltzeko alegia, baliagarriagoa zaidalako teoria praktika baino. Nik diot ikasle betierekoa naizela, beti nagoelako euskara ikasten??, erantzun dit.
‎Pilar Besumán grafologian adituak dioenez, “paper lauan, haurra ez da ordenaz idazteko gai, arauak letra orekatua lortzeko aukera ematen du”. Agindutako paperak modu uniformeagoan idazteko balio dio ikasleari Espezialistak ez datoz bat ikasteko jarraibide formaturik onenarekin. Batzuek diote paper laukidunak erreferentzia muga gehiago dituela letren zabalera eta altuera ongi doitzeko.
2012
‎Kantabriako eta Andaluziako bi ikastetxeren kasuei buruz mintzatu dira epaileak. LOE Espainiako Hezkuntza Legearen aurkakotzat jo du eskola horien jarduna; arauak dio ikasleak ezin direla baztertu sexuagatik, arrazagatik, erlijioagatik eta horrelako irizpideengatik. «Nafarroako kasua ezberdina da:
‎Badakizu zer dioten ikasleek hari buruz?
2013
‎Oso baliagarria iruditzen zait". Enpresan gauzek edo lanek benetan zein garrantzi duten ikusten dutela diote ikasleek. " Ikasgelan teoria ikasten duzu, baina enpresan benetako mundura zoaz", dio Gonzalezek.
‎Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago dutela ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
‎irakasleek aitortzen dute ikasleentzat motibagarri direla jarduerak; ikasleentzat interesgarri direla proposatutako gai eta jarduerak, eta horrek guztiak eragiten duela ikasleen motibazioan. Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago dutela ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (ikus entzunezkoak erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
‎Kontuan hartzekoa da, halaber, Dolz eta Schneuwly k (1998) dioskutena ikasleen ondo testuen ebaluazioaz: ondo testuetatik jasotzen den informazioa ezin genezake baiezta osotasunean erreala denik, ikaskuntza prozesua oso gertu dagoenez hizkuntza ekintza" karikaturizatua" geldi baitaiteke ikasle batzuengan edo gerta liteke ezagutza berria oraindik ez barneratua izatea une horretako hizkuntza ekintza konplexua eraldatua izan dadin.
‎ondo testuetatik jasotzen den informazioa ezin genezake baiezta osotasunean erreala denik, ikaskuntza prozesua oso gertu dagoenez hizkuntza ekintza" karikaturizatua" geldi baitaiteke ikasle batzuengan edo gerta liteke ezagutza berria oraindik ez barneratua izatea une horretako hizkuntza ekintza konplexua eraldatua izan dadin. Azken ideia honek lotura zuzena du irakasleengandik jaso dugun pertzepzioarekin; batzuek zioten ikasleen ekoizpenetatik ez zutela hobekuntzarik sumatzen (4.1 puntua), eta egiaz oraintsu aipatutako arrazoiarengatik gertatzen da hori.
‎Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta horretarako euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin egindako talde eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela idatzizkoan.
2014
‎" Irakurtzen hobeto aritzen naiz, baina entzutea eta berba egitea kostatzen zait". Jendeak berba arin egiten duela diote ikasleek, baina hori normala dela: " Gidabaimena ateratzerakoan ematen duten L aren antzeko zerbait eduki genuke, jendeak jakin dezan ikasten gabiltzala".
‎Ikasleen ezaugarriekin lotutako hainbat aldagaik harremana dute ikasmoldearekin, esaterako ikasleen sexuak eta adinak. Emakumezkoek puntuazio altuagoak lortzen dituzte sakoneko ikasmoldean gizonezkoek baino, eta azaleko ikasmoldean alderantziz (De Lange eta Mavondo, 2004; Duff, 2002; García Berbén, 2005; Gijbels, Van de Watering eta Van den Bossche, 2005; Vermunt, 2005).
‎Hezkuntza maila ez da banakako balioa soilik, baita kolektiboa ere. Azterlan batzuek diote ikasleen hezkuntza maila hobetzea, kanpo ebaluazioen bidez kuantifikatuta, herrialdearen egoera ekonomikoa hobetzea litzatekeela. Hala ere, horrek ez du izan behar kalitatezko hezkuntzaren alde egiteko arrazoi bakarra.
‎Irakasleekin eta beste ikaskideekin pozik ez egotea. Nahiz eta muturreko adimena duten ikasle gehienek ongi gogoratzen duten beren eskola etapa, hamarretik lauk diote ikasle urteetan beren asegabetasun maila handia izan zela(% 40 inguru) eta ia proportzio berean(% 41,80), gurasoek diote beren seme alabek oroitzapen txarra dutela, curriculumak eta lankideekiko tratuak bultzatuta. Hain zuzen ere, ikerketa egiteko inkestatututako muturreko adimena duten pertsonen %40k baino gehiagok ziurtatu zuten ikaskideek eta irakasleek jasotako tratua aldatuko zutela.
‎Aldaketa sakonagoei bide emateko lehenengo keinua. Baina lasai, errektoretzak dio ikasleoi ez omen digula eragingo! Nola liteke unibertsitatearen berregituratzeak ikasleoi ez eragitea?
2015
‎" Garai batean, gidabaimeneko azterketaren emaitza ez zuen etsaminatzaileak ematen, irakasleak baizik. Orain, berriz, momentuan esan behar diogu ikasleari azterketa gainditu duen ala ez. Guri ez zaigu inporta ikasleei azalpenak ematea, baina azterketaren emaitza ematen dugunean, ikasle batzuek bortizkeriaz erantzuten dute:
‎Irakasleekin zuten harremana" zoragarria" zela diote ikasle izandakoek. " Larunbat goizetan klasea edukitzen genuen, baina ikastolarik ez zenean ere gu asko joaten ginen Pilartxoenera, eta irakasleak ere gurekin jolastera etortzen ziren", dio Aizpuruak.
‎Tratuaren bigarren parteak zioen Jabik euskara irakatsi behar ziola Nadiari. Amak etxeko garbiketan ziharduen bitartean aprobetxatzen zuen horretarako, biak egongelako sofan jarrita, baina ezin esan ikasle baino irakasle hobea zenik. Hizkuntza bat nola irakatsi behar den aztarnarik ere ez zeukan; umeek berez ikasten dutela zeukan entzuna, eta horixe zuen metodologia bakarra:
2016
‎" Beste gauza bat da ikasgelan zer gertatzen den, irakasle bakoitzak bere metodologiak, moduak eta pedagogia dauzkalako, eta iruditzen zait ez dela lehen bezain zurruna, gaur egun beste estrategia eta erreminta batzuk ditugula eskura". Pianoko klaseetan, Beitiari gustatzen zaio teknika eta zehaztasuna lantzea, konpromisoa eta ikasketekiko erantzukizuna eskatzea ikasleei, baina alde espresiboari ere garrantzia ematen dio, emozionalki eta musikalki bibentziala den ekarpena egin nahi dio ikasleari, musikarekiko zaletasuna garatu dezan. " Ikaslearen araberakoa izaten da saioa, errepertorioa aukeratzeko garaian, harekin hitz egiterakoan, ikaslearen egoera pertsonala ere kontuan hartuz".
‎• Maila linguistiko pragmatikoa deitu dudan hartan, zuzenean gaitasunetan eragin behar da, are gehiago gaitasun horiek curriculum formaletako eskakizunak direnean. Hor irakaskuntzak berak bermatu behar dio ikasleari beharrezko mailara helduko dela eta gainera hala dela eta hala ebaluatuko dela jakinarazi behar dio. Unibertsitatearekin duen hitzarmenaren betebeharrekoa da, irakaskuntzaren kalitateari loturikoa.
‎Zuzenean gaitasunetan eragin behar da, are gehiago gaitasun horiek curriculum formaletako eskakizunak direnean. Hor irakaskuntzak berak bermatu behar dio ikasleari beharrezko mailara helduko dela eta gainera hala dela eta hala ebaluatuko dela jakinarazi behar dio. Unibertsitatearekin duen hitzarmenaren betebeharrekoa da, irakaskuntzaren kalitateari loturikoa.
‎«Hori da gehien kostatzen zaiguna, ikastetxeko hizkuntza proiektu baten indarraldian lauzpabost urteko epean hartutako erabakiak eta neurriak eraginik izaten ari diren edo ez ziurtasunez jakitea. Tarte horretan, gainera, eskolako ikasleen %50, normala eta naturala denez, hurrengo hezkuntza mailara igaro dira, eta bertan jarraitzen duten irakasleek aldez aurretik egindakoari eutsi behar diote ikasle berriekin».
2017
‎Txostenak dio ikasleak euskaldun eleaniztun bilakatu behar dituela eskolak. Kultur anitzetara zabalik dagoen euskara du buruan Salbotxek:
‎Batzuk ez daude prest, eta iruditzen zait ikasle batzuk ere ezetz. Horregatik diot ikasleok ere aldatu behar dugula geure pentsaera. Zertara goaz unibertsitatera, ikastera ala tituluaren bila?
2018
‎Ados?". Baiezkoa erantzun diote ikasle denek batera, eta kanta hasi orduko errepikapen guztietan lagundu dute Basagurenen ahotsa.
‎Gainera, Hezkuntza sailaren gainetik, gaur egun ELGEk berak [Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Antolakundeak] gomendioak ematen ditu ikasleak zertan trebatu behar ditugun eta zer den garrantzitsua esanez; ez da hezkuntza erakunde bat hezkuntzari buruzko gidalerroak ematen dituena. Osasun Mundu Erakundeak dio ikasle batek egunero 60 minutuz egin lukeela ariketa fisikoa eskolan, baina Lehen Hezkuntzan adibidez ordu eta erdi edo bi ordu ematen dira astean eta 55 minutuko bi saiorekin ez zoaz inora, desplazamendua, materiala prestatu, higiene kontuak… tarteko. Paper gainean ateratzen dira kontuak, baina egunerokoan dabilenak badaki ez dela erreala eta denbora gutxiegi dela konpetentzia motorra behar bezala bereganatzeko.
‎Ez dakit. ? dio ikasleak. Maisuak, laguntzeko asmoz, dio:
‎irakasle batek ezin dio hori esan ikasle bati.
‎baina irakasle batek ezin dio hori esan ikasle bati.
‎Orain, Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Akordiorako proposamenak dio ikasleek, Lehen Hezkuntza amaitutakoan, gutxienez B1 maila lortu behar dutela, eta B2 maila DBH amaitutakoan. Baina helburu horiek oso urrun daude, ez dira lorgarriak, A eta ereduetan ikasten ari diren ikasleentzat, ezta ereduan ikasten ari diren askorentzat ere.
2019
‎bortizkeria sinbolikoa. hots, meneratu inkontzienteak menderatzailearen mekanismo guzia naturaltzat hartzen duelarik, eta, hala, menderatzaileari lagundu egiten diolarik bere buruaren dominazioan. hari beretik, mattin Irigoienek Homologazioaren terminoa darabil. Izan ere, hizkuntzari doakion fenomenoa zuri izan nahi duen esklabo beltzari konparatzen dio edo maisuari plazer egin nahi dion ikasleari. Betiere, nagusiaren kodeen arabera, beraz, inkontzienteki kode horien eskala asimilatuz eta bere buruaren kontra eginez. helburua, ezagutua izatea da, dio Irigoienek, gure izatea deskalifikatua izatea baita ezaugarria, eta horrek min egiten... orduan eskua luzatzen diogu" besteari" ezagut gaitzan, eta horretarako gu ere" beste" egiten gara erakusteko zintzoak garela (haren kodeetan), merezi dugula ezagutza... hots, zapalduak gara, baina zapaldu zintzoarena eginen dugu:
‎Oso ondo mugitzen zuen baloia, batzuetan hankapetik pasatuz. Real Madrideko jubeniletan zebilela zioten ikasleek, eta berak ere hala esan zuen lehen eguneko aurkezpenean. Ile ondulatua zuen, alde batera orraztua, arraiarekin.
2020
‎Negar asko egin nuen. Baina nire sentimendurik primarioena zor diot ikasle garaiari: etxera itzuli nahia, neure ingurura.
2021
‎Hola, ikasle gutxi etorri ziren, badakigu etorri zirenak ez zirela asko. Aldiz, ikasle gutxi etorri zen baldin badiogu ikasle hitza zenbakaitz bezala ere har dezakegu, ikasle masa gisa edo.
‎Egia da gehien errepikatzen diren emozioak ez doazela hain muturrera, baina gailentzen dena asperdurarena da, hau da," Gehienetan aspertuta klaseak dinamikoak ez direlako" tankerakoak jasotzen dira," deseroso" eta" nahiko neutral" bezalako termino epelagoek ere lagunduta (GL). Hala eta guztiz ere, denek ez dute norabide berean hitz egiten, eta literatura eskoletan" gustura"," oso gustura"," aske" eta" eroso" sentitzen direla dioten ikasle kopurua esanguratsua da. Era berean, literatura sortzeak eskaintzen dien gozamena ere izan dugu mintzagai aurreko azpiatalean, baina aipatu diren arrazoiengatik, hau minoritarioagoa da.
‎Eta, helburu horien artean, literaturaren didaktikak funtsean biri erantzun behar diela proposatzen du IE6 k: batetik, heziketa literarioan oinarritzea testuen ulermen, interpretazio eta sorkuntza gaitasunak landuz ikaslearen konpetentzia literarioa garatzeko, eta bestetik, horrek guztiak komunitatearen eta kulturaren ezagutza eskaini behar dio ikasleari bere identitatea eraikitzeko, munduan kokatzeko eta errealitatearen irakurketa kritikoa egiteko. Era berean, literaturzaletasunaren sustapena ere eransten dio bi helburu horiei GE3 k.
‎Zentzu horretan, DGIR1 k dio ikasleengana iristeko estrategia desberdinak" dinamismoz" erabiltzea garrantzitsua dela, eta horretarako, bi plano bereizi behar direla uste du IE7 k. Alde batetik, ikasle profil orokorrari erantzuteko planteamendu eta irizpide metodologikoak proposatu daitezkeela, modu orokor batean, eta izaera batekoak zein bestekoak, eta horien artean sartuko genituzke, adibide baterako, metodologia aktibo desberdinak.
‎M. Recalcatiren aholkua zehatza da: " ez esan ikasleei egizu nik bezala, baizik eta nirekin". Batetik, irakaslearen desira ezinbesteko kontua da.
Esaiozu ikasleari etortzeko.
2022
‎Elkarrekin Podemos IUko legebiltzarkide Isabel Gonzalezek salatu du akordioa «bidean jarritako harri bat» dela eta ez duela hezkuntza akordioan jasotakoa betetzen. Uste du hitzarmena kontraesanean dagoela hezkuntza akordioarekin, zehazki hitzarmenaren 16 puntuarekin; puntu horrek dio ikasleen eskubide digitalak eta pribatutasuna errespetatuko direla «baliabide teknologiko auditagarri, berrerabilgarri, libre eta gardenak erabiliz». Baina Googlerekin sinatutako akordioak hezkuntza hitzarmena «modu agerian» urratu dela salatu du, eskubide digitalen aurka doala iritzita.
‎Elkarrekin Podemos IUko legebiltzarkide Isabel Gonzalezek salatu du akordioa «bidean jarritako harri bat» dela, eta ez duela hezkuntza akordioan jasotakoa betetzen. Uste du hitzarmena kontraesanean dagoela hezkuntza akordioarekin 16 puntuarekin; puntu horrek dio ikasleen eskubide digitalak eta pribatutasuna errespetatuko direla «baliabide teknologiko auditagarri, berrerabilgarri, libre eta gardenak erabiliz». Baina Googlerekin sinatutako akordioak hezkuntza hitzarmena «modu agerikoan» urratu duela salatu du, eskubide digitalen aurka doala iritzita:
‎2015eko irailean aditu taldeak gezurtatu egin zuen Mexikoko Ayotzinapa hirian desagerrarazitako 43 ikasleen inguruko bertsio ofiziala. Batzordearen arabera, ez zegoen frogarik esateko ikasleen gorpuak Cocula udalerriko zabortegi batean erre zituztela, eta hainbat erakundek salatu zuten prokuradorearen bulegoak ez zuela ikerketa «behar bezala kudeatu», frogatutzat emanez «Mexikoko maila guztietako agintarien esku hartzea» egon zela desagertzeetan eta egia ezkutatzeko prozeduran.
‎Hori bai, soldata bat ordainetan jasotzeko zori ona ere badudala alde. Irakaslea ikasle da batez ere, inoiz ikasteari utziko ez dion ikasle nekaezina eta hizkuntza eta literaturaren kasuan idazlan literarioan hartzen duena oinarri. Halakorik gabe, hitzaren ikerketarako indarrik gabe, nekez lortuko du entzuleen arreta bereganatzerik.
‎Baina erabilera ez dago edizioarekin lotuta, orokorrean, unibertsitateko ikasleek gutxi elikatzen eta editatzen baitute Wikipedia, euren kasa, behinik behin (Obregon & Gonzalez, 2020). Hainbat motibo aipatzen dira egile bi horiek egindako ikerketan, baina horietako batek dio ikasleek ez dutela horretarako euren burua gaituta ikusten, ez dutela ziurtasunik, inork ez dituelako halakoetarako prestatu. Beraz, bada Wikipedia erabiltzeko joera, baina ez, ordea, elikatzekoa.
2023
‎Aipatu berri dudan erlaxazio orokor horretaz gain, baliteke batzuek pentsatzea gaztetxoen gauzak direla eta ez zaiela garrantzirik eman behar. Edo beldur moduko bat diotela ikasleen estimua galtzeari, eta hori gerta daitekeela pentsatzen dutela, buen rollo a denaren gainetik lehenetsi ezean. Beharbada, ohartu ere ez dira egiten, ez dutelako agian arreta eta kontzientzia hor, eta komunikazioan zentratzen dira, zein hizkuntzatan gertatzen den begiratu eta zaindu ordez.
‎1524ko martxoaren 23an gutun bat idatzi zion Luterok Saxoniako Frederiko Hautesleari esanez ikasle asko zituztela Jainkoaren Hitza ezagutzeko irrikaz. Eskatu ziola Feliperi Eskritura Sainduak irakasteko, bera baino gaituagoa zelako horretarako, berak Bibliaren alemanezko itzulpena behar baitzuen; baina, Felipek esan ziola berak grekoa irakasteagatik jasotzen zuela soldata.
‎Analfabeto funtzionalen belaunaldia sor dezakegu». Izan ere, 2.000 irakasleri eginiko inkesta baten arabera, bostetik batek zioen ikasleek sekula edo ia sekula ez dutela eskuz ezer idazten.
‎Indarrean den araudiak jadanik badio ikasle guztiek euskararen ezagutza nahikoa izan behar dutela ikasketak amaitzean. Zein neurri hartu ditu Eusko Jaurlaritzak agindu hori betearazteko?
‎Kanpainak sail elebidunean diharduten hainbat ikasleren lekukotasunak biltzen ditu. «Funtsean, urrea bezalakoa da euskara», dio ikasle batek. «Segitzea gomendatzen dizuet, hizkuntza bikaina baita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dio 28 (0,18)
diote 13 (0,09)
diogu 4 (0,03)
esan 4 (0,03)
diot 3 (0,02)
dioten 3 (0,02)
zioten 3 (0,02)
dion 2 (0,01)
zioen 2 (0,01)
Esaiozu 1 (0,01)
badio 1 (0,01)
badiogu 1 (0,01)
dioskutena 1 (0,01)
diotela 1 (0,01)
esaiozu 1 (0,01)
esan arren 1 (0,01)
esanda 1 (0,01)
esanez 1 (0,01)
esatean 1 (0,01)
esateko 1 (0,01)
esaterako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia