Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 94

2000
‎Ikasleek ataza prestatzen dute, ondoren azalpenak ematen dituzte eta gero atazaren ziklotik kanpo eta material lagungarriei esker sortzen den hizkuntza ikasten dute. Lan markoak edo testuinguru metodologikoak hizkuntza hobetu eta sortzea ahalbidetzen dio ikasleari, entzuketa eta irakurketen bidez. Nahiz eta ingelesezko materialea izan, Xabier Yurramendik euskaratu du, eta ariketak hemengo hizkuntza zein egoeretara egokitu ditu
2001
‎– Eskolatik kanpo ager dakizkiokeen antzeko testuak ulertzeko gai delaerakutsiko dio ikasleari.
‎– Ekarpenen bat egin dio ikasleen ikas prozesuari.
‎Hizkuntzaren arloformalaren eta komunikazio gaitasunaren artean dagoen harremana oso estua dahelduen euskalduntzean, hizkuntza ezagutzeko motibazioa komunikatzeko erabiltzen hasten diren neurrian handitzen delako. Komunikaziorako erabilgarritasunakprozesuan aurrera egiteko indarra ematen dio ikasleari, eta aurrera egiteak komunikaziorako gaitasuna handitzea dakarkio. Beraz, autoelikatzen den prozesua da: komunikatzeko gaitasunak gehiago ikasteko gogoa sortzen du; eta, era berean, gehiago ikasteak komunikazio gaitasuna handitzen du.
‎Lan hau eztabaidaren bidez garatuko da. Hurrengo fase bateanirizpide horien egokitasuna aztertu ondoren, bestelakoen artean komenigarria etabestelakoen artean erabilgarria zein den erabakitzen lagundu dio ikasleari.
‎Horrela egiteak ere lagunduko dio ikasleari saio horien helburua zein denargitzen, eta aurrean duena irakasle partikularra ez dela hobeto ulertzen. Dena dela, ikaslearen maila dela eta, xede hizkuntza ere erabil daiteke, beti ere ikaslea lasaisentitzen bada, eta esan nahi duena esan nahi duen bezala esateko gaitasuna badu.
‎gutxieneko gaitasuna lortzea. Horrek hauxe eskatuko dio ikasleari: irakasleen aginduak ulertzeko gaitasuna izatea, ikasleak eta irakasleak agurtzen jakitea, horiei zalantzak galdetzen jakitea (ulertu ez duen zerbait azaltzeko edo zerbaitberriro esateko eskatzea...) eta horien azalpenak ulertzea, klasekideei zerbaiteskatzen, eskaintzen, ukatzen eta abar jakitea...
‎Autonomo izateak erabakiak hartzea eskatuko dio ikasleari, gutxien gutxienik lauatal hauen inguruan:
2002
‎Definizioak dio ikasleek, ekintza komunikatiboak egitera bultzatzen ditugunean, hainbat gaitasun baliatu dituztela; izan ere, ikuskera honetan gaitasun komunikatiboa ez da hizkuntzaren ikaskuntzan funtsezkoa den bakarra.
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
2003
‎1992an %75ekoa zen kopuru hau. Halaber, hamar urteko epea hartzen duen azterketan ageri denez, unibertsitate mailan euskararen presentzia txikia dela dio ikasleen %75, 6ak.
‎Batez ere, gazteak gustura senti daitezen bilatu behar da, eta jakin dezatela edozein eragozpenen aurrean beti egongo dela norbait inguruan laguntzeko”. Aspiazuk dio ikasle talde batzuk hartzen dituela atzerrira eramateko. “Batzuetan, irakasleak ingelesa edo irlandarra da eta herri batean bizi da, eta inguruko familiekin egonaldiak antolatzen ditu.
2005
‎Gehiegizko klaseak direla, gainekoen edo espezialisten laguntza falta dela eta, batzuetan, irakasleak segurtasuna eza transmititzen dio ikasleari eta azpibalioetsi egiten du.
‎Dagoeneko jarduerarik gabe geratu direnentzat, Sanjurjoren asmoa da amarra horiek propultsatutako ibilgailu bat satelitera atxiki eta orbitatik jaistea. Satelite “hilei” buruzko araudiak dio 2.500 kilometroko altueran dagoen hilerri orbita batera bidali behar direla, edo atmosferan berriz sartu eta suntsituko direla; “satelitearen misioa garestitu edo bizitza erabilgarria murrizten duten baldintzak” dio ikasleak. Erresistentzia aerodinamikoak atmosferan berriz sartzea bermatzen du, betiere satelitea 500 kilometrotik behera badago.
2007
‎EEMBk, hala ere, berebiziko garrantzia ematen dio ikaslearen autoebaluazioari. Zentzu horretan, auto ebaluaziorako deskribatzaile batzuk proposatzen ditu.
‎Hitz batean, irakasleak nola ikasi, lana nola antolatu, eta arduratsu eta saiatua izaten erakutsiko dio ikasleari, eta ikasleak jakin behar du bera arduratu behar dela irakasgaia gainditzen edo ikasketetan emaitza hobeak lortzen.
‎Azokako standetan, onarpen arduradunek, orientatzaileek eta unibertsitate zentroetako titulazioetako espezialistek unibertsitate edo karrera bakoitzari buruz interesatzen zaien guztiaren berri emango diete ikasleei: ebakitze oharrak, instalazioak, ikasketa planak, onarpen baldintzak, nazioarteko akordioak, matrikula prezioak, bekak, ostatua, unibertsitate giroa…, eta horrek aukera ematen dio ikasleari bere zalantza espezifikoak argitzeko hain erabaki garrantzitsua hartu aurretik. Informazio pertsonalizatu horrez gain, UNITOURek euskarri digitaleko informazio material bat emango die bisitariei, parte hartzen duten unibertsitateei buruzko xehetasun guztiekin.
‎Horretarako, behar duten material guztia dute. Epaimahaiak, lehiaketan parte hartzen duen bitartean, azken emaitza ez ezik, proiektuak gauzatzeko eta garatzeko parte hartzaileen trebetasunak eta gaitasunak ere baloratzen ditu, eta azken puntuazioa ematen dio ikasle bakoitzari, faktore horien arabera. Lortutako puntuazioaren arabera, ikasleek urrezko, zilarrezko edo brontzezko domina jasotzen dute modalitate ezberdinetan.
2008
‎Aspaldi honetan hezkuntzan nabari diren hutsuneak betetzera dator Ikastolen Elkarteak abian jarri duen proiektu hau, hau da, ariketak egiten trebe izaten lagunduko dio ikasleari eta, bidenabar, baita buruz ikasten ere, eta hori guztia autonomoki barneratzeko aukera eskaintzen dio proiektuak, betiere ikasle bakoitzaren gaitasuna eta beharrak kontuan izanez eta horiei ahal den egokiena erantzunez. Bestalde, proiektua aplikatuz, uste dugu, hainbat arazori aurre egiteko baliabide gehiago izango dela eskura, ikasketan eta ikasleen artean ematen den aniztasunean arreta gehiago ipiniko dela, irakaslearen eta ikaslearen denbora dedikazioa optimizatu egingo dela, eta, bestalde, bat bateko zuzenketa egingo duela, eta horrenbestez, etekinak hobetu eta ikaslearen autoerregulazioa eta autonomi maila handiagoa lortuko dela.
‎Deweyren pentsamenduaren oinarria ere esperientzian datza. Haren ustez, eskolak eskaini behar dio ikasleari hainbat jakintzagairekin lotutako esperientzia, betiere, bizitzarako baliagarria izango zaiona. Esperientziek ezin dute ikaslearen ingurune sozial eta kulturaletik isolatuta egon; tokian tokiko ikasleek bizi izandako esperientziekin lotura izan behar dute ezinbestean.
‎4.3 Irakasleak hezkuntza jardunean aritzeko, gomendagarria da hizkera landuaren eta lagunartekoaren jakitun egotea. Horrela, lagundu ahal izango dio ikasleari hizkuntzaren erregistroen erabilera esparruetan. Horretarako ere, ezinbestekoa da irakasleen berariazko trebakuntza.
‎4.3 Irakasleak hezkuntza jardunean aritzeko, gomendagarria da hizkera landuaren eta lagunartekoaren jakitun egotea. Horrela, lagundu ahal izango dio ikasleari hizkuntzaren erregistroen erabilera esparruetan. Horretarako ere, ezinbestekoa da irakasleen berariazko trebakuntza.
‎Echegaray metodoa: 2L2S2R Berariazko ekintzen segida baten bidez, metodo horrek aukera ematen dio ikasleari modu sistematikoan ikasitakoa atxiki eta ulertzeko. Irakurketa azkarra:
‎Lau ordu eta erdi irauten du, gutxi gorabehera, eta atal bakoitzak ariketa horiek egiteko gehieneko denbora du. Exekuzioan, pantailan dagoen kontagailu batek proba bakoitza egiteko zenbat denbora dagoen adierazten dio ikasleari. Ezarritako denbora bete aurretik amaitzen badu, hurrengo ariketara pasa daiteke, baina inoiz ez da itzuli behar osatu gabe geratu den beste batera.
‎Jarduera horien ondorioz, unibertsitatera joatea klaseetara joatea baino parte hartzaileagoa da. Lankidetza horrek dedikazio eta denbora pixka bat eskatzen dio ikasleari. Hezkuntza Ministerioak alderdi hori baloratzen du, Espainiako unibertsitate erakundeetako sailetan zerbitzu horiek ematen dituzten azken ikasturteko ikasle unibertsitarioentzako laguntzen urteroko deialdiarekin.
‎Arrazoi horrengatik matrikula bertan behera utzi nahi duten ikasleek matrikulatuta dauden unibertsitatean eskatu dute formalki, eta agiri bidez justifikatu dute beste ikastetxe batean onartu dutela. Oro har, eskaera hori ikasturtea hasi baino lehen edo urteko urriaren 31 arte egiten bada, unibertsitateak tasa akademikoen zenbatekoa itzuli behar dio ikasleari (ez idazkaritza gastuena). Hala ere, eskaera hurrengo aldi batean egiten bada (betiere lehen hiruhilekoan), ikastetxe bakoitzaren araudiaren arabera, oso zaila da ordaindutako tasak itzultzea.
‎Ikasten laguntzea, eta, horretarako, kontzentrazioari bide emango dion plangintza eta leku lasaia eskaintzea; lehenengo urtetik lanerako eta ikasteko ohitura onak hartzea; hezkuntza etapa horretan, lehen hezkuntzan baino ahalegin handiagoa egin behar da. Hiruhileko batean edo azterketa jakin batean egindako ahalegina motibatzeak eta baloratzeak lana merezi duela sentiarazten lagunduko dio ikasleari; era berean, garrantzitsua da positiboa izatea porrot akademikoaren aurrean, eta konponbideak bilatzea zigorrak baino. Zure elikadura eta lo orduak zaintzea ere garrantzitsua da ikaslearen errendimendu akademikoa egokia izan dadin; atseden eta gosari onak beste urte batzuetan baino eskola egun luzeagoari aurre egiteko behar diren indarrak emango dizkizu.
‎Ikasleari dagokionez, bere eginkizunak aldaketa garrantzitsuak jasoko dituela aurreikus daiteke ere. Horrela, gaur egungo sisteman ikasle askoren rola ezagutzak modu pasiboan jasotzera mugatzen bada ere, ikaskuntzan oinarritutako irakaskuntzak rol aktiboagoa eta, batez ere, bere ikaskuntza prozesuarekiko erantzukizun handiagoa eta heldutasun maila garaiagoa eskatzen dio ikasleari.
‎Lehenengo eta behin, europar kreditu sistemak garrantzi eta indar handiagoa eman nahi dio ikaslearen ahaleginari: balorazioa ez da egingo soilik azken azterketa baten arabera, baizik eta etengabeko ebaluaketa egongo da eta kontuan hartuko dira ikasteari eman zaizkion orduak.
2009
‎“Metodo honek komunikazio prozesuan argiago adierazten laguntzen du, pazienteak esaten ari zarena ulertzeko moduan hitz egitera behartzen zaitu eta”, azaldu zuen Rajiv Pandyak, Farmaziako hirugarren urteko ikasleak. “Teknologia hori erabiltzeak erraztu egiten dio ikasleari ingurune seguru batean gertatzen diren akatsetatik ikastea, eta hori ezinezkoa litzateke bizitza errealean”, adierazi zuen Stephen Chapmanek, Keeleko Unibertsitateko Farmazia Fakultateko zuzendariak. “Garuneko ikaskuntza modu jakin batean programatzea ezinezkoa da soilik testuliburuekin”, gehitu zuen.
‎Hezkuntza Sailak dio ikasle guztiek aukera berdinak dituztela unibertsitate eremu honetaz baliatzeko
‎Erdi isilean, lanean fin ari dira gainontzeko ikasleak ere, Jose Ignacio Martinez de Arbulo irakaslearen begiradapean. . Hemen pintura larregi dago, kiloak sobera daude?, gogoratu dio ikasle bati. Irakasle eta eskolako zuzendaria ere bada Martinez de Arbulo, eta ondo ezagutzen ditu handik igaro diren ikasleak eta urteetan izan diren aldaketak.
‎–Autoritatea ez da arazoak konpontzeko bidea?, dio Ikasle Abertzaleak taldeko bozeramaile Ainhoa Mendibilek. –Guk ez dugu irakasleen beharren kontra egingo, baina galdera bat planteatzen dugu:
2010
‎Gainera, solaskideak (irakasleak) akatsak zuzentzeko eta elkarrizketan sortzen diren zalantzak edo galderak konpontzeko aukera izango du. Klasearen ondoren, irakasleak bere garapenaren ebaluazio pertsonala bidaltzen dio ikasleari, hurrengo saiorako hobetu edo indartu behar diren alderdiak azpimarratuz. Telefonoak ikasleari arreta emateko gaitasun maximoa bermatzen du eta kontzentrazio handiagoa ahalbidetzen du Metodo didaktiko hau ikaskuntzaren eraginkortasunagatik nabarmentzen da.
‎Hala ere, ez dira egonkorrak denboran zehar, eta berriz ere bi urte geroago jaisten dira. Sustapen automatikoak aukera ematen dio ikasleari bere adin naturaleko taldearekin egoteko eta lagunei eusteko. Ondorio negatiboen artean, sozializazioarekin eta autoestimuarekin lotutakoak nabarmentzen dira:
‎Erreformaren arabera, HJParen berariazko fasean ikasleek aurkeztu ahal izango dituzten irakasgaien kopurua lau izango dira gehienez, antolamenduaren konplexutasuna saihesteko, eta berariazko faseko eta fase orokorreko ariketetarako baldintza berak ezarriko dira. Bi kasuetan, ariketa bakoitzak bi aukera izango ditu (ikasleak bat aukeratu du), eta azterketa egiten den ikastetxea dagoen autonomia erkidegoko edozein hizkuntza ofizialetan erantzun ahal izango dio ikasleari. Halaber, bermatu egiten da norgehiagoka dagoen egoeretan aukera berberak emanen zaizkiela ikasle guztiei.
‎Picasso, Juan Gris, Georges Braque eta kubismoaren beste ordezkari batzuen obrak irudi eta forma geometriko desberdinak aurkitzeko erabil daitezke, baita haien arteko erlazioak ezagutzeko ere. Era berean, Escherren pintura lanak, non artistak askotan poliedroak ezkutatu eta gainjartzen baititu, lagundu egiten dio ikasleari begi matematikoz begiratzen, itxura hutsetik haratago. ‘El hombre de Vitrubio’ matematika proportzioen arte adierazpenik argiena da Proportzio, simetria eta partizio kontzeptuetara hurbiltzea:
‎" Fase espezifikoa borondatezkoa da eta haren helburua da neurtzea ikaslearen ezagutzak eta arrazonatzeko gaitasuna arlo jakin batzuetan, alegia, unibertsitatean egin nahi dituen ikasketekin zerikusia duten arloetan. Fase honek aukera ematen dio ikasleari fase orokorrean lortutako kalifikazioa hobetzeko", EHUtik azaldu dutenez.
2011
‎Liburuaren gakoak egilearen eskutik idatzi eta lana irakasleari aurkeztu zion. Irakasleak esaten dio ikasleari: " Bost jarri dizut, eta oso eskuzabala izan naiz, ez dituzulako liburuaren gako nagusiak ulertu".
‎Europako gero eta ikasle gehiagok uste dute lehentasuna dutela beren prestakuntza ibilbidean programa akademiko bat edo atzerriko ikasketa ikastaro bat sartzea. Aukera horrek, beste hizkuntza batzuetako hizkuntza ezagutzak indartzeko eta zabaltzeko modu egokia izateaz gain, aukera ematen dio ikasleari kultura arteko ikuspegia eta lan esparruan balio handia duten gaitasun pertsonalak eskuratzeko, hala nola heldutasuna, egokitzeko erraztasuna edo independentzia. Edozein ikaslek eman behar duen urrats nagusia bere ikaskuntza helburuak definitzea da Aldi batez beste herrialde batera joateko erabakia hartu ondoren, edozein ikaslek eman behar duen funtsezko pausoa bere ikaskuntza helburuak definitzea da:
‎kasu askotan, termino baten adieraren aurretik, hainbat berezitasunei buruzko informazioa ematen duen marka bat dago, hala nola termino teknikoa izatea (eremua markatzen da), hizkuntza edo erregistro maila (kultua, arrunta, lagunartekoa), hiztunaren asmoa (mespretxua, ironia) edo erabiltzen den eremu geografikoa (Espainia, Amerika, Karibe…). Informazio horrek hitzaren erabilera egokiaren berri ematen dio ikasleari. Forma konplexuak:
‎Pilar Besumán grafologian adituak dioenez, “paper lauan, haurra ez da ordenaz idazteko gai, arauak letra orekatua lortzeko aukera ematen du”. Agindutako paperak modu uniformeagoan idazteko balio dio ikasleari Espezialistak ez datoz bat ikasteko jarraibide formaturik onenarekin. Batzuek diote paper laukidunak erreferentzia muga gehiago dituela letren zabalera eta altuera ongi doitzeko.
‎Beste autonomia bateko ikastetxe batean egonaldi akademiko bat egiteko Espainiako Unibertsitate Ikastetxeen arteko Truke Sistemari (SICUE) atxikitzea erabakitzen duten unibertsitarioek Seneca beka ere eska dezakete. Beka horrek 500 euroko zenbatekoa ematen dio ikasleari hilean, lekualdatzeak dakartzan gastuak ordaintzeko. Beste herrialde batzuetan ikasteko Urtero milaka ikasle espainiar joaten dira atzerriko beste herrialde batzuetara.
‎Diziplina eta antolaketa: on line metodologiak diziplina, erantzukizun eta antolamendu maila handia eskatzen dio ikasleari, lan merkatuan balio handia duten ezaugarriak. Lanarekiko elkarreragina:
‎kontzentrazio falta saihestezina bada, aukera ona da aztergaia aldatzea. Aldaketa horrek interes berria ekarriko dio ikasleari, eta berriz ere kontzentrazioa handituko du. Litekeena da, berriz aldatzen denean, aurreko gaian behar bezala kontzentratzea.
‎Alde bakarra, ahotik atera edo ateratzen ez den haizea da; beraz, irakasleak horri zuri bat jartzen dio ikasleari parean, eta mugituz gero," p", eta mugitu ezean" b" izaten da. Nolanahi ere, badago bestelako baliabiderik ere homofoniaren ugaritasunari aurre egiteko; bost tonu erabiltzen dituzte, neutroa barru, eta silaba bakoitzak badu propioa.
2012
‎Kantabriako eta Andaluziako bi ikastetxeren kasuei buruz mintzatu dira epaileak. LOE Espainiako Hezkuntza Legearen aurkakotzat jo du eskola horien jarduna; arauak dio ikasleak ezin direla baztertu sexuagatik, arrazagatik, erlijioagatik eta horrelako irizpideengatik. «Nafarroako kasua ezberdina da:
‎Kanal hau hainbat ibilbidetako bidaia gisa planteatzen da (ikasketa unitateak). Ibilbide bakoitzak zer bisitatu aholkatzen dio ikasleari (terminoen definizioak), gaiarekin lotutako jarduerak eta ibilbide bakoitzaren amaierako autoebaluazioa. Matematika.
‎Atal honetako berrikuntza nagusia da modu ez eraginkorrean egiteak hutsegite arina ekarriko diola izangaiari. Praktikoaren azken zatian, aztertzaileak labur labur azalduko dio ikasleari zergatik eten duen proba, kasua balitz. Ez du inoiz bi minutu baino gehiago iraungo, eta ez da sartuko izan ditzakeen akats puntual eta zehatzei buruzko eztabaidetan.
‎" Fase espezifikoa borondatezkoa da eta haren helburua da neurtzea ikaslearen ezagutzak eta arrazonatzeko gaitasuna arlo jakin batzuetan, alegia, unibertsitatean egin nahi dituen ikasketekin zerikusia duten arloetan. Fase honek aukera ematen dio ikasleari fase orokorrean lortutako kalifikazioa hobetzeko", EHUtik azaldu dutenez.
‎Gauza bat, behintzat, argi du ordurako: ekain guztietan bezala, ikasturtean zehar irakasgaian ikasiriko hamar gauzarik garrantzitsuenen zerrenda egiteko eskatuko dio ikasle bakoitzari; guztiei, Batxilergoko bigarren mailakoei izan ezik, Hautaprobaren zurrunbiloari gehiago egin beharrean ibiliko direlako haiek bolada horretan.
‎Laborategiko argiak piztu ditu atzera Inasek eta patxadaz esertzeko gonbita egin dio ikasleari. Bien bitartean, leihoaz bestaldekoak eman dio arreta;" Adierazpen askatasuna" dakarren pankarta zabalduta daude Iñigo, Iratxe eta Alfredo kanpoan.
2013
‎Ikasleak ikastetxean plaza bat eskatu eta onartu ondoren, finantza laguntza (Financial Aid) sailera jo behar du laguntza ekonomikoa eskatzeko. Ikasleak laguntza behar duela erabakitzen badu irizpide federalen arabera, «Marcelino Botín Fundazioaren beka zuzentzen dio ikasle horri», azaldu du Fundazioak berak. Wellesley Unibertsitatean (Massachusetts) ikasteko bekak.
2014
‎Izan ere, ikasle asko etortzen dira goizero esanez gurasoekin liskarra izan dutela: dela galtzak behean daramatzatelako, dela piercingarengatik, dela makillajeagatik& Gelan ere, une jakin batzuetan, irakasleak kargu hartu behar izaten dio ikasleren bati, janzkerarekin lotutako konturen bat dela medio. Uniformeak erabilita, azaleko alderdi horiei kasu egin beharrean, eskolan garrantzitsuak diren kontuetan jarri ahal izango genuke denok arreta.
‎Aldaketa sakonagoei bide emateko lehenengo keinua. Baina lasai, errektoretzak dio ikasleoi ez omen digula eragingo! Nola liteke unibertsitatearen berregituratzeak ikasleoi ez eragitea?
2015
‎Ikasleak gauza asko dakizki eta irakaslea ikaslearen interesa areagotzeko eta asetzeko bitartekoak jartzen dituena da. Ikasten dituen gauza guztiek kanpokoarekin lotura badutela ikusaraziz lagundu egiten dio ikasleari. Oso ideia berritzaileak dira horiek.
‎Era berean, Euskaltzaindiak erakundeari loturiko begirale bat izendatuko dio ikasle bakoitzari, eta hark antolatuko ditu prestakuntza jarduerak, praktika programaren arduradunarekin eta ikaslearen tutorearekin ados jarrita.
‎Hori horrela izanik ere, batzuetan ez dago lotura zuzenik testuliburuak erakusten duen marrazkiaren eta GeoGebraren bidez eskalan eraikitako irudiaren artean (IRUDIAK). Kasu horietan, enuntziatuak ez dio ikasleari laguntzen. Hau da, testuliburuak irudia sartzen du haren bidez ikasleak enuntziatua hobeto ulertuko duelakoan, baina ez du zertan horrela izan.
‎Manipulagarria den eredu dinamiko jakin bat enuntziatu geometriko baten baldintzapenen arabera diseinatu da. Ikasleak eredua manipulatzen duenean, ereduak berak eragiten duen atzeraelikadurak enuntziatuaren inguruko informazioa ematen dio ikasleari.
‎Fase espezifikoa borondatezkoa da eta haren helburua da neurtzea ikasleen ezagutzak eta arrazonatzeko gaitasuna arlo jakin batzuetan, alegia, unibertsitatean egin gura dituen ikasketakaz zerikusia duten arloetan. Fase honek aukera ematen dio ikasleari fase orokorrean lortutako kalifikazioa hobetzeko. Parte espezifikoan ikasle bakoitzak Batxilergoko bigarren mailako modalitateko edozein gai aukera dezake, fase orokorrerako aukeratu duena izan ezik.
2016
‎" Beste gauza bat da ikasgelan zer gertatzen den, irakasle bakoitzak bere metodologiak, moduak eta pedagogia dauzkalako, eta iruditzen zait ez dela lehen bezain zurruna, gaur egun beste estrategia eta erreminta batzuk ditugula eskura". Pianoko klaseetan, Beitiari gustatzen zaio teknika eta zehaztasuna lantzea, konpromisoa eta ikasketekiko erantzukizuna eskatzea ikasleei, baina alde espresiboari ere garrantzia ematen dio, emozionalki eta musikalki bibentziala den ekarpena egin nahi dio ikasleari, musikarekiko zaletasuna garatu dezan. " Ikaslearen araberakoa izaten da saioa, errepertorioa aukeratzeko garaian, harekin hitz egiterakoan, ikaslearen egoera pertsonala ere kontuan hartuz".
‎Egoera horietan bakoitza dagokigun mailan egoten ahalegintzeak, eta ahal bada asmatzeak, eredu bateratua ematen dio ikasleari. Ate guztietan berdin erantzun diote:
‎• Maila linguistiko pragmatikoa deitu dudan hartan, zuzenean gaitasunetan eragin behar da, are gehiago gaitasun horiek curriculum formaletako eskakizunak direnean. Hor irakaskuntzak berak bermatu behar dio ikasleari beharrezko mailara helduko dela eta gainera hala dela eta hala ebaluatuko dela jakinarazi behar dio. Unibertsitatearekin duen hitzarmenaren betebeharrekoa da, irakaskuntzaren kalitateari loturikoa.
‎Zuzenean gaitasunetan eragin behar da, are gehiago gaitasun horiek curriculum formaletako eskakizunak direnean. Hor irakaskuntzak berak bermatu behar dio ikasleari beharrezko mailara helduko dela eta gainera hala dela eta hala ebaluatuko dela jakinarazi behar dio. Unibertsitatearekin duen hitzarmenaren betebeharrekoa da, irakaskuntzaren kalitateari loturikoa.
‎Bakoitzak aukeratu eta antolatu du gaia. Irakasleak garaiz esango dio ikasle bakoitzari zer egunetan egin duen ahozko komunikazio saioa. Bi ikaslek egingo dute eskola saio bakoitzaren amaieran.
2017
‎Txostenak dio ikasleak euskaldun eleaniztun bilakatu behar dituela eskolak. Kultur anitzetara zabalik dagoen euskara du buruan Salbotxek:
2018
‎Gainera, Hezkuntza sailaren gainetik, gaur egun ELGEk berak [Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Antolakundeak] gomendioak ematen ditu ikasleak zertan trebatu behar ditugun eta zer den garrantzitsua esanez; ez da hezkuntza erakunde bat hezkuntzari buruzko gidalerroak ematen dituena. Osasun Mundu Erakundeak dio ikasle batek egunero 60 minutuz egin lukeela ariketa fisikoa eskolan, baina Lehen Hezkuntzan adibidez ordu eta erdi edo bi ordu ematen dira astean eta 55 minutuko bi saiorekin ez zoaz inora, desplazamendua, materiala prestatu, higiene kontuak… tarteko. Paper gainean ateratzen dira kontuak, baina egunerokoan dabilenak badaki ez dela erreala eta denbora gutxiegi dela konpetentzia motorra behar bezala bereganatzeko.
‎Ez dakit. ? dio ikasleak. Maisuak, laguntzeko asmoz, dio:
‎MARKEL eskua luza luza eginda dago, baina ZUZENek ez du ikusi nahi. AMAIAk keinua egingo dio ikasle bat dagoela eskua altxata, baina ZUZENek ez dio jaramonik egingo.
‎Adituen ustez, Gorputz Hezkuntza ikasgaiak ez dio ikasleen dibertsitateari erantzuten, ez Lehen Hezkuntzan, ezta Bigarren Hezkuntzan ere, nahiz eta legeak besterik esan. Ikasgai horretan benetako hezkuntza inklusioa gerta dadin, Ikasle guztiek beren gaitasunen araberako hezkuntza helburuak lortu lituzkete.
‎Orain, Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Akordiorako proposamenak dio ikasleek, Lehen Hezkuntza amaitutakoan, gutxienez B1 maila lortu behar dutela, eta B2 maila DBH amaitutakoan. Baina helburu horiek oso urrun daude, ez dira lorgarriak, A eta ereduetan ikasten ari diren ikasleentzat, ezta ereduan ikasten ari diren askorentzat ere.
‎Eta orri sorta bat banatu dio ikasle bakoitzari. Batzuk soberan geratu dira, eta karpetan sartu ditu egunen batean ikasle berriren bat azalduz gero, hari emateko.
2019
‎–Bai, baina denak gizonak zineten eta erdiak baino gehiago apaizak gainera! , ohartarazi dio ikasleen artetik ilea atzealdean txirikorda luze batean bilduta duen neska gazte batek?. Zergatik ez zegoen emakumerik zuen artean?
‎–Baina gero, bileran, erdaraz mintzatzen zineten, ezta? , galdetu dio ikasleen arteko beste mutil gazte batek.
‎Zergatik ikasi unibertsitatean. Era integralean forma ematen dio ikasleari, eta postu mota desberdinetarako zeharkako trebetasun erabilgarriak lortzen ditu: ezagutzen oinarri orokorra, ezagutza arloaren ikuspegi orokorra ematen diona, gizartean modu aktiboagoan inplikatzen laguntzen dioten balioak, etab. Gainera, postu kualifikatuagoetara (zuzendaritzakoak) iristeko aukera ematen du, balizko harreman profesionalen iturri ona da eta arlo profesional desberdinak aztertzeko aukera ematen du.
‎Ostarte izeneko taberna aipatu du Jaumek hasteko, eta Iratiri gurasoen etxe azpian dagoena izaki irri bat atera zaio. Aurreneko baxoerdia edan bitartean bertan sartu zen bezero xelebre batek eman dio ikasleari aitzakia aurreneko pasadizoari bidea zabaltzeko. Eskuan, kirtenetik helduta, kaxa bat zekarren, zurezkoa, kaiola baten tamainakoa gutxi gorabehera.
2020
‎Lemerge andrea, zure semeak ostiko bat eman dio ikasle bati.
2021
‎Agertoki berri horrek ekimen berriak asmatzera eta sortzera behartzen gaitu. Gure kasuan irakasleen prestakuntzan jarri nahi izan dugu indarra, irakaslea delako ikasleak aurrez aurre duen euskararen erabilerarako eredu garrantzizkoenetakoa, bai euskara lehen hizkuntza denean, baita bigarren hizkuntza denean ere, are gehiago bigarren kasu horretan; eredu horren bidez lagunduko dio ikasleari erabilera egokiak bereganatzen, eta ezagutzak eta askotariko mundu kontzeptualak eskuratzen.
‎Proiektu, prozesu edota arazo bat ebazteko behar duten denbora tartea eskaintzen dio ikasleari.
‎Eta, helburu horien artean, literaturaren didaktikak funtsean biri erantzun behar diela proposatzen du IE6 k: batetik, heziketa literarioan oinarritzea testuen ulermen, interpretazio eta sorkuntza gaitasunak landuz ikaslearen konpetentzia literarioa garatzeko, eta bestetik, horrek guztiak komunitatearen eta kulturaren ezagutza eskaini behar dio ikasleari bere identitatea eraikitzeko, munduan kokatzeko eta errealitatearen irakurketa kritikoa egiteko. Era berean, literaturzaletasunaren sustapena ere eransten dio bi helburu horiei GE3 k.
‎Konpetentzietan oinarritutako hezkuntza eredu batean tipologia eta izaera askotako gaitasunak garatzen dira, edo horretarako bokazioa izan luke, bederen. Begi bistakoa da denak direla landu, ezta garapen maila bera edukitzera iritsi ere, baina diziplinarteko izaera duen edozein proposamenek hainbat trebetasun mobilizatzeko eskatuko dio ikasleari, konpetentziek berez izaera eta bokazio" integratzailea" duten heinean (Escamilla, Lagares eta
‎Literaturaren didaktikaren alor espezifikoagoei dagokienez ere, zailtasunak antzematen dituzte hainbat irakaslek; esate baterako, sorkuntza. Prestakuntzan gabezia izateak modu zuzenean eragiten dio ikasleari, jakina, baina jakintza lerro zehatz batzuetan inpaktu hori handiagoa izatera irits daiteke. IIR1 en iritziz, sorkuntza literarioa gela barruan bideratzea zeregin oso zaila da.
‎Zentzu horretan, DGIR1 k dio ikasleengana iristeko estrategia desberdinak" dinamismoz" erabiltzea garrantzitsua dela, eta horretarako, bi plano bereizi behar direla uste du IE7 k. Alde batetik, ikasle profil orokorrari erantzuteko planteamendu eta irizpide metodologikoak proposatu daitezkeela, modu orokor batean, eta izaera batekoak zein bestekoak, eta horien artean sartuko genituzke, adibide baterako, metodologia aktibo desberdinak.
‎Onartzen dute gaztelaniaz egiten dutela; baina, oro har, korridoreetan euskara asko entzuten da, besteek hala egiten dutelako. Ikasle gutxi batzuekin saiatzen dira euskaraz egiten (esfortzua egiten ari direla dio ikasle batek) eta badakite fakultatea testuinguru aproposa izan daitekeela euskaraz gehiago egiteko eta euskara gaitasuna handitzeko, baina ez daukate ohiturarik eta jarrera positiboa agertzen badute ere, portaera ez dute aldatzen. Ikasle batek aipatzen du hizkuntza maila handia eskatzen dela fakultatean eta adierazten du desoreka handia dagoela ikasleen euskaragaitasunean eta denen abiapuntua ez dela berdina.
2022
‎Elkarrekin Podemos IUko legebiltzarkide Isabel Gonzalezek salatu du akordioa «bidean jarritako harri bat» dela eta ez duela hezkuntza akordioan jasotakoa betetzen. Uste du hitzarmena kontraesanean dagoela hezkuntza akordioarekin, zehazki hitzarmenaren 16 puntuarekin; puntu horrek dio ikasleen eskubide digitalak eta pribatutasuna errespetatuko direla «baliabide teknologiko auditagarri, berrerabilgarri, libre eta gardenak erabiliz». Baina Googlerekin sinatutako akordioak hezkuntza hitzarmena «modu agerian» urratu dela salatu du, eskubide digitalen aurka doala iritzita.
‎Elkarrekin Podemos IUko legebiltzarkide Isabel Gonzalezek salatu du akordioa «bidean jarritako harri bat» dela, eta ez duela hezkuntza akordioan jasotakoa betetzen. Uste du hitzarmena kontraesanean dagoela hezkuntza akordioarekin 16 puntuarekin; puntu horrek dio ikasleen eskubide digitalak eta pribatutasuna errespetatuko direla «baliabide teknologiko auditagarri, berrerabilgarri, libre eta gardenak erabiliz». Baina Googlerekin sinatutako akordioak hezkuntza hitzarmena «modu agerikoan» urratu duela salatu du, eskubide digitalen aurka doala iritzita:
‎Baina erabilera ez dago edizioarekin lotuta, orokorrean, unibertsitateko ikasleek gutxi elikatzen eta editatzen baitute Wikipedia, euren kasa, behinik behin (Obregon & Gonzalez, 2020). Hainbat motibo aipatzen dira egile bi horiek egindako ikerketan, baina horietako batek dio ikasleek ez dutela horretarako euren burua gaituta ikusten, ez dutela ziurtasunik, inork ez dituelako halakoetarako prestatu. Beraz, bada Wikipedia erabiltzeko joera, baina ez, ordea, elikatzekoa.
2023
‎Helburu desberdinak izango dituzten beste zenbait egitekorekin batera, bost aldagai horiek gogoan izanda ekingo dio ikasleak egoera ebazteko bideari. Era berean, bost aldagaiok erabili beharreko hizkuntza erregistroan eta hizkera akademikoaren konplexutasunean duten eraginaz jabetuta jokatu du irakasleak ikasle taldea gidatzeko lanean.
‎Eta karpeta, aldizkariaren aleak? galdetu dio ikasle sindikatuaren kide ere den Gorkak.
‎Ez da lan makala! Horretarako, noski, teknologia ikasi du; beraz, berriz ere, praktikak bidea ematen dio ikasleari informatikako ezagutzetan sakontzeko, gustuko duen jarduera eginez.
‎«Duela gutxi, zinema areto zaharra [Amara auzoko Arte Ederrak eraikina] eraitsi zuten. Nola neurtzen da ondarearen babesa?», galdetu dio ikasle batek, eta Goiak hauxe erantzun dio: «Babestu beharreko ondarea da, baina erabilerarekin arazoak zeuden.
‎Kanpainak sail elebidunean diharduten hainbat ikasleren lekukotasunak biltzen ditu. «Funtsean, urrea bezalakoa da euskara», dio ikasle batek. «Segitzea gomendatzen dizuet, hizkuntza bikaina baita.
‎Klasean landutako hautazko errefortzu gisa, gamifikazioa beste aukera interesgarri bat izan daiteke; izan ere, aukera ematen dio ikasleari berrikuntzaren bidez ikasitakoa finkatu edo indartzeko eta ikaskuntza prozesuari joko dosi bat gehitzeko. Logikoa denez, neurri horietako edozeinek ikasgelaren aniztasunera egokituta egon behar du, bai adinaren arabera, bai multzoaren nortasuna edo gizarte elementuak kontuan hartuta.
‎Mondragon Goi Eskola Politeknikoko irakaslea eta eskolaren ordezkaria da Xabier Sagarna Geiken, eta, haren ustez, duala euskaraz egiteak hurbiltasuna eta konfiantza ematen dio ikasleari, eta ikaslearen nahia gogoa eta eskubidea bermatzen dira. Aldarrikatu du ikasle euskaldun bat euskararen erabilera horrenbestekoa ez den enpresa batean sartzen bada, aukera ona izan daitekeela eraldaketa sortzeko enpresan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia