Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2011
‎J U L E N A R E X O LA L E I B A. gure unibertsitatean ere, sarearen erabilera aintzat hartu nahi dugu. Bada hemen kontzeptu aldaketa bat. guk ez dugu esan nahi jakintza guztia hemen bilduta daukagula eta soilik hona etortzen den ikasleak ikasiko duela. guk informazioaren zati bat eskaini nahi diogu ikasleari beste modu batean prozesatuta, baina kanpotik jarraitu nahi duenarentzat ere ez dugu ezer ezkutatzeko. guk dugun guztia zabaltzeko da, eta hor ere gauzak aldatzen ari dira copyright eta gainerakoekin batera. Izan ere, egiten dugun hori zabaltzeko derrigortasun morala gutxienez badaukagu.
2013
‎Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago dutela ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
‎irakasleek aitortzen dute ikasleentzat motibagarri direla jarduerak; ikasleentzat interesgarri direla proposatutako gai eta jarduerak, eta horrek guztiak eragiten duela ikasleen motibazioan. Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago dutela ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (ikus entzunezkoak erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
‎Kontuan hartzekoa da, halaber, Dolz eta Schneuwly k (1998) dioskutena ikasleen ondo testuen ebaluazioaz: ondo testuetatik jasotzen den informazioa ezin genezake baiezta osotasunean erreala denik, ikaskuntza prozesua oso gertu dagoenez hizkuntza ekintza" karikaturizatua" geldi baitaiteke ikasle batzuengan edo gerta liteke ezagutza berria oraindik ez barneratua izatea une horretako hizkuntza ekintza konplexua eraldatua izan dadin.
‎ondo testuetatik jasotzen den informazioa ezin genezake baiezta osotasunean erreala denik, ikaskuntza prozesua oso gertu dagoenez hizkuntza ekintza" karikaturizatua" geldi baitaiteke ikasle batzuengan edo gerta liteke ezagutza berria oraindik ez barneratua izatea une horretako hizkuntza ekintza konplexua eraldatua izan dadin. Azken ideia honek lotura zuzena du irakasleengandik jaso dugun pertzepzioarekin; batzuek zioten ikasleen ekoizpenetatik ez zutela hobekuntzarik sumatzen (4.1 puntua), eta egiaz oraintsu aipatutako arrazoiarengatik gertatzen da hori.
‎Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta horretarako euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin egindako talde eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela idatzizkoan.
2016
‎• Maila linguistiko pragmatikoa deitu dudan hartan, zuzenean gaitasunetan eragin behar da, are gehiago gaitasun horiek curriculum formaletako eskakizunak direnean. Hor irakaskuntzak berak bermatu behar dio ikasleari beharrezko mailara helduko dela eta gainera hala dela eta hala ebaluatuko dela jakinarazi behar dio. Unibertsitatearekin duen hitzarmenaren betebeharrekoa da, irakaskuntzaren kalitateari loturikoa.
‎Zuzenean gaitasunetan eragin behar da, are gehiago gaitasun horiek curriculum formaletako eskakizunak direnean. Hor irakaskuntzak berak bermatu behar dio ikasleari beharrezko mailara helduko dela eta gainera hala dela eta hala ebaluatuko dela jakinarazi behar dio. Unibertsitatearekin duen hitzarmenaren betebeharrekoa da, irakaskuntzaren kalitateari loturikoa.
2019
‎bortizkeria sinbolikoa. hots, meneratu inkontzienteak menderatzailearen mekanismo guzia naturaltzat hartzen duelarik, eta, hala, menderatzaileari lagundu egiten diolarik bere buruaren dominazioan. hari beretik, mattin Irigoienek Homologazioaren terminoa darabil. Izan ere, hizkuntzari doakion fenomenoa zuri izan nahi duen esklabo beltzari konparatzen dio edo maisuari plazer egin nahi dion ikasleari. Betiere, nagusiaren kodeen arabera, beraz, inkontzienteki kode horien eskala asimilatuz eta bere buruaren kontra eginez. helburua, ezagutua izatea da, dio Irigoienek, gure izatea deskalifikatua izatea baita ezaugarria, eta horrek min egiten... orduan eskua luzatzen diogu" besteari" ezagut gaitzan, eta horretarako gu ere" beste" egiten gara erakusteko zintzoak garela (haren kodeetan), merezi dugula ezagutza... hots, zapalduak gara, baina zapaldu zintzoarena eginen dugu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia