Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Batez ere, gazteak gustura senti daitezen bilatu behar da, eta jakin dezatela edozein eragozpenen aurrean beti egongo dela norbait inguruan laguntzeko”. Aspiazuk dio ikasle talde batzuk hartzen dituela atzerrira eramateko. “Batzuetan, irakasleak ingelesa edo irlandarra da eta herri batean bizi da, eta inguruko familiekin egonaldiak antolatzen ditu.
‎“Gazteen artean etsaitasuna eta pazientzia izatea hamabost urte geroago hipertentsioa izateko arrisku handiagoarekin lotzen da. Asoziazio horiek —hala diote ikasleen egileek— ez zuten loturarik izan adinarekin, sexuarekin, arteria tentsio sistolikoarekin, hezkuntzarekin, gorputz masarekin, alkohol kontsumoarekin edo jarduera fisikoaren mailarekin”. Ikerketan, halaber, agerian geratzen da ez dagoela inolako harremanik “depresioaren edo antsietatearen eta hipertentsioaren artean”, baldin eta biei ez bazaie gehitzen agresibitatearekin, etsaitasunarekin edo pazientziarekin lotutako ezaugarririk.
2005
‎Dagoeneko jarduerarik gabe geratu direnentzat, Sanjurjoren asmoa da amarra horiek propultsatutako ibilgailu bat satelitera atxiki eta orbitatik jaistea. Satelite “hilei” buruzko araudiak dio 2.500 kilometroko altueran dagoen hilerri orbita batera bidali behar direla, edo atmosferan berriz sartu eta suntsituko direla; “satelitearen misioa garestitu edo bizitza erabilgarria murrizten duten baldintzak” dio ikasleak. Erresistentzia aerodinamikoak atmosferan berriz sartzea bermatzen du, betiere satelitea 500 kilometrotik behera badago.
2008
‎Lau ordu eta erdi irauten du, gutxi gorabehera, eta atal bakoitzak ariketa horiek egiteko gehieneko denbora du. Exekuzioan, pantailan dagoen kontagailu batek proba bakoitza egiteko zenbat denbora dagoen adierazten dio ikasleari. Ezarritako denbora bete aurretik amaitzen badu, hurrengo ariketara pasa daiteke, baina inoiz ez da itzuli behar osatu gabe geratu den beste batera.
‎Arrazoi horrengatik matrikula bertan behera utzi nahi duten ikasleek matrikulatuta dauden unibertsitatean eskatu dute formalki, eta agiri bidez justifikatu dute beste ikastetxe batean onartu dutela. Oro har, eskaera hori ikasturtea hasi baino lehen edo urteko urriaren 31 arte egiten bada, unibertsitateak tasa akademikoen zenbatekoa itzuli behar dio ikasleari (ez idazkaritza gastuena). Hala ere, eskaera hurrengo aldi batean egiten bada (betiere lehen hiruhilekoan), ikastetxe bakoitzaren araudiaren arabera, oso zaila da ordaindutako tasak itzultzea.
2009
‎Hezkuntza Sailak dio ikasle guztiek aukera berdinak dituztela unibertsitate eremu honetaz baliatzeko
2011
‎Pilar Besumán grafologian adituak dioenez, “paper lauan, haurra ez da ordenaz idazteko gai, arauak letra orekatua lortzeko aukera ematen du”. Agindutako paperak modu uniformeagoan idazteko balio dio ikasleari Espezialistak ez datoz bat ikasteko jarraibide formaturik onenarekin. Batzuek diote paper laukidunak erreferentzia muga gehiago dituela letren zabalera eta altuera ongi doitzeko.
2014
‎Hezkuntza maila ez da banakako balioa soilik, baita kolektiboa ere. Azterlan batzuek diote ikasleen hezkuntza maila hobetzea, kanpo ebaluazioen bidez kuantifikatuta, herrialdearen egoera ekonomikoa hobetzea litzatekeela. Hala ere, horrek ez du izan behar kalitatezko hezkuntzaren alde egiteko arrazoi bakarra.
‎Irakasleekin eta beste ikaskideekin pozik ez egotea. Nahiz eta muturreko adimena duten ikasle gehienek ongi gogoratzen duten beren eskola etapa, hamarretik lauk diote ikasle urteetan beren asegabetasun maila handia izan zela(% 40 inguru) eta ia proportzio berean(% 41,80), gurasoek diote beren seme alabek oroitzapen txarra dutela, curriculumak eta lankideekiko tratuak bultzatuta. Hain zuzen ere, ikerketa egiteko inkestatututako muturreko adimena duten pertsonen %40k baino gehiagok ziurtatu zuten ikaskideek eta irakasleek jasotako tratua aldatuko zutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia