Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.092

2015
‎Noizbait eta nonbait zehaztu balitz Baraiazarrak lan honetan erabili duen itzultze teknika, honetara emango litzateke: alde batetik, joskera aparta, perpausetik perpausera irakurlea bera eramaten duena inolako zailtasunik gabe; beste aldetik, lexiko jatorra, inolako garbizalekeriarik gabekoa. Bi biok osatzen dute Baraiazarraren testugintza, halako poetikotasuna erdietsi eta irakurlearen jakin mina eta gogoa erakartzen dituena.
‎Zuk diguzun maitasun handia guk horrela gorroto zaituen eta betiko gorroto izango zaituena maite izanez ordaindu beharra! Gure onerako isuri zenuen odola, eta eraman behar izan zenituen zigorkada eta min handiak, eta igaro zenituen oinaze gorriak, zure Aita Betikoari haien aurkako mendekua eskatu beharrean (Zuk ez baituzu mendekurik nahi eta zure Semeari egin zioten doilorkeria beltza barkatu baitzenuen), lagun eta adiskietzat hartzen ditugu horrelako tratua eman ziotenak! Haien infernuko kapitainari jarraitzen diogunez gero, argi dago guztiok bat izan behar dugula, eta hura lagun dugula bizi dugula betiko, zure errukiak geure senera ekarri eta iragana barkatzen ez badigu behintzat.
‎Dohatsua zuen zoria. Bai arrazoi handia duzuela beti gorespen hauetan aritzean eta bai inbidia handia dizuela nire arimak, garai zorigaiztoko hauetan nire Jainkoari egiten zaizkion irain handiek ematen duten atsekabetik, eta hainbesteko esker gaiztoa ikustetik, eta Satanasek daramatzan arima ugariei ez ikusi egin nahi zaiela ikustetik aske baitzaudete.
‎1 Sarritan, ene Jauna, gogoan erabili ohi dut, Zu gabe bizi izatea zerbaitez elikatu ahal bada, bakardadean dela hori, arimak atseden hartzen duelako bere atsedenean; baina askatasun osoaz gozatzen ez denez gero, sarritan bikoiztu egiten da oinazea; hala ere, kreaturekin tratatu beharrak eta arima bere Kreatzailearekin bakarrean tratatzeari utzi beharrak dakarren oinazea atsegintzat hartzera darama . Baina zer da hau, ene Jainko, atsedenak nekatu egiten baitu Zu bakarrik kontentatu nahi zaituen arima?
‎Izan ere, lan batetik aska nazazula eskatzen badizut eta hartan bada nire hilduraren jomuga, zer da eskatzen dizudana, ene Jainko? Lan hori emateko eskatzen badizut, beharbada, nire pazientziarako ez da komeni, oraindik ahul baitago eta ezin baitu sufritu hain golpe handirik; eta pazientziaz eramaten badut eta apaltasunean sendo ez banago, baliteke zerbait egin dudala uste izatea, guztia egin duena Zu zeu izan zarenean, ene Jainko. Sufritu nahi badut, ez nuke nahi zure zerbitzurako ohorea galtzea ez dela komeni dirudien gauzetan, neugan ohore sentimendua dudala ager ez dadin; eta gerta daiteke ohorea galduko dela uste dudan gauzetan gehiago irabaztea, nik nahi dudan hartarako, hau da, zure zerbitzurako.
‎4 Oi bizia, nire onaren etsaia, nork leukakeen zuri amaiera emateko baimena! Onez zaramatzat , Jainkoak onez zaramatzalako; mantentzen zaitut, harena zarelako; ez zakizkit saltzaile izan ezta esker gaiztoko ere.
‎4 Oi bizia, nire onaren etsaia, nork leukakeen zuri amaiera emateko baimena! Onez zaramatzat, Jainkoak onez zaramatzalako ; mantentzen zaitut, harena zarelako; ez zakizkit saltzaile izan ezta esker gaiztoko ere.
‎–Gutxiago galtzen da hauek ez sinesteaz, Jainkoak mesedeak egiten dizkienak probetxurik gabe geratzeaz baino; eta atsegin hartuko dute eta hainbesteko errukia agertu diena, honen ahalmen eta handitasuna hain handia izanik, gehiago maitatzeko itzarriko dira; are gehiago, arrisku honen beldurrik ez dutenekin hitz egiten dudala dakidanean, Jainkoak oraindik askoz ere maitasun seinale handiagoak agertzen dituela dakitelako eta sinesten dutelako. Nik badakit, hau sinets ez dezanak ez duela esperientziaz ikusiko, Hura bere egintzei neurririk ez ipintzearen oso zalea baita; eta horrela, ene ahizpak, ez dakizuela horrelakorik gerta, Jaunak bide honetatik eraman ez ditzanei.
‎Hortik aterako duzue utzi zenutenaz erabat hustuak zaudeten ala ez; izan ere, badira gauzatxo batzuk, honelakoak ez badira ere, zeuen grinen nagusi zareten ala ez ikusteko. Eta sinets iezadazue kontua ez dela erlijioko abitua soinean eramatea edo ez, baizik eta bertuteak lantzen saiatzea eta geure borondatea oso osoan Jainkoarenaren mende ezartzea, eta gure bizitzaren eraketa egon dadila Haren Maiestatearen aginduetara, eta ez dezagula nahi izan guk geure borondatea egitea, harena baizik. Honaino iritsi ez garenez gero, esan dudanez?
‎Eta nork jakin ditzakeen arimaren bake hau adierazteko izango diren Eskritura Santuko hainbeste gauza! Ene Jainkoa, zenbateraino doakigun [bake hau] ikusten duzunez gero, egizu kristauek bilatu nahi dezatela, eta eman diezunei ez iezaiezu ken, zeure errukiagatik; izan ere, egiazko bakea ematen diezun arte, eta ezin amaitu den lekura eramaten dituzun arte, beti bizi behar da beldurrez. Egiazko bakea diot, ez hau ez dela egiazkoa uste dudalako, gu Jainkoagandik urrunduko bagina, lehenengo gerrara itzultzea gerta daitekeelako baizik.
‎14 Baina zer sentituko ote dute arima hauek, hain on handirik gabe gera daitezkeela ikustean? Honek kontu handiagoz ibiltzera eta beren ahuleziatik indarrak ateratzera eramaten ditu, beren erruz, Jainkoari poz emateko ager dakiekeen ezer egin gabe ez uzteko. Zenbat eta mesede gehiago jaso Haren Maiestateagandik, orduan eta uzkurrago eta beldurtiago daude beren buruaz.
‎dagokien guztian haren errukian jarriz uste osoa. Batzuetan, hartzen dituzten mesede ugariek uzkurrago ibiltzera daramatza , zama handiegiaz doan ontzia hondora joan ohi denez, beraiei ere hori gertatuko ez ote zaien beldurrez.
‎4 Egoki izango da zuoi esatea, ahizpak, Jaunak zertarako egiten dituen hainbeste mesede mundu honetan. Haietara adi egon bazarete haien ondorioetatik ulertuko zenuten arren, berriro esan nahi dizuet hemen, inork uste izan ez dezan arima hauei atsegin ematearren dela soilik, hori uste oker okerra izango bailitzateke; izan ere, Haren Maiestateak ezin diezaguke egin mesede handiagorik, imita dezagun, bere Seme hain maiteak eraman zuen bizia guri ematea baino; eta horrela, ziurtzat dut mesede hauek gure ahultasuna sendotzeko direla, noizbait hemen esan dudanez, neke handiak eramatean Hura imitatzeko gauza izan gaitezen.
‎Haietara adi egon bazarete haien ondorioetatik ulertuko zenuten arren, berriro esan nahi dizuet hemen, inork uste izan ez dezan arima hauei atsegin ematearren dela soilik, hori uste oker okerra izango bailitzateke; izan ere, Haren Maiestateak ezin diezaguke egin mesede handiagorik, imita dezagun, bere Seme hain maiteak eraman zuen bizia guri ematea baino; eta horrela, ziurtzat dut mesede hauek gure ahultasuna sendotzeko direla, noizbait hemen esan dudanez? neke handiak eramatean Hura imitatzeko gauza izan gaitezen.
‎5 Beti ikusi izan dugu Kristo gure Jaunagandik hurbilen ibili zirenak izan zirela nekerik handienak eraman zituztenak: begira diezaiegun haren Ama goresgarriak eta apostolu goresgarriek eraman zituztenei.
‎5 Beti ikusi izan dugu Kristo gure Jaunagandik hurbilen ibili zirenak izan zirela nekerik handienak eraman zituztenak: begira diezaiegun haren Ama goresgarriak eta apostolu goresgarriek eraman zituztenei. Nola eraman ahal izango zituela uste duzue san Paulok hain neke handiak?
‎begira diezaiegun haren Ama goresgarriak eta apostolu goresgarriek eraman zituztenei. Nola eraman ahal izango zituela uste duzue san Paulok hain neke handiak. Haren bidez ikus ditzake zer ondorio dakartzaten benetako ikuskariek eta kontenplazioak, gure Jaunagandikoak direnean eta ez irudipenak edota deabruaren engainua.
‎Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio? Haren janaria, ahal dugun era guztietara, arimak Berarengana eramatea da, salba daitezen eta beti gorets dezaten.
‎neke handien eta penitentziaren gainean zetorrela, bere Maisua hain gorrotatua ikustea baino besterik ez balitz ere, ezin eramanezko nekea baitzitzaion. Gero, Jaunaren heriotzan eraman zituenak eta bizi zen urteetan, bere burua Harengandik urrun sentitzean, ikaragarrizko oinaze bide izango zirenetan, ikusiko da ez zegoela beti kontenplazioko gozotasunez Jaunaren oinetan. Nik neuk uste dut, martiritzarik jasan ez bazuen, Jauna hiltzen ikustean jasan zuelako izan zela.
‎14 Bestea hau da: zuek ezin duzuela eta ez duzuela Jainkoari arimak eramateko modurik; gogo onez egingo zenuketela, baina, apostoluek bezala, irakasterik eta predikatzerik ez duzuenez gero, ez dakizuela nola. Honi erantzun diot batzuetan idatziz, eta ez dakit Gaztelu honetan ere ez ote den izan; hala ere, Jaunak ematen dizkizuen desirengatik, buruan darabilzuen gauza dela uste dudanez gero, ez naiz hemen esan gabe geratuko:
‎Jakintsu bati galdetu nion: uste da San Joan Gurutzekori galdetu ziola, izan ere, lau urte zeramatzan Ávilako Gizakundeko (La Encarnación) komentuko aitor entzule eta Teresak harekin tratatzen zituen arimako kontuak.
‎1 Bada beste liluramendu modu bat, edo espirituaren hegaldia deitzen diot nik, izatez guztia bat izan arren, barruan oso desberdin sentitzen dena; izan ere, batzuetan bat batean arimaren eragin hain bizia sumatzen da, non espiritua harrapatua dela baitirudi, batez ere hasiera batean, beldur handia ematen duen abiaduraz; horregatik esaten nuen Jainkoagandik mesede hauek hartzen dituenak adore handia duela, eta baita fedea eta konfiantza eta Jainkoaren borondatearekin oso osoan bat eginik egotea ere, arimaz nahi duena egin dezan. Egonezin txikia dela uste al duzue pertsona batentzat, bere zentzu betean dagoela, arima harrapatzen diotela ikustea (eta kasu batzuetan irakurri izan dugu gorputza ere harekin batera harrapatzen diotela) nora doan, zerk edo nork eta nola daraman ez dakiela?; bat bateko eragin honen hasieran ez baitago Jainkoa delako hain ziurtasun handirik.
‎6 Gauza honengatik, sekula ere ez zuela Jainkoari zer emanik izan eta ez zuela Harengatik zer utzirik ere izan gogoan zerabilela, gurutze baten aurrean oso samindurik zegoen pertsona bati esandakoa erantzungo dio, beharbada: Gurutziltzatuak berak esan zion, kontsolatuz, Berak ematen zizkiola bere Pasioan eraman zituen oinaze eta neke guztiak, beretzakotzat har zitzala, Aitari eskaintzeko. Arima hura hain kontsolatu eta hain aberastua geratu zen, non, beragandik jakin dudanez, ezin izan baitzuen sekula ere ahaztu; aitzitik, bere burua hain ezereza ikusten duen guztian, hartaz oroituz, gogoa pizturik eta kontsolaturik geratzen da.
‎su ematen diotenean arkabuz batetik pilota irteten den bezain azkar, jaikitzen dela barrualdean hegaldi bat (ez baitakit beste zer izen eman diezaiokedan), zaratarik egiten ez badu ere, hain mugimendu argia egiten du, non ez baitaiteke izan inola ere gure irudipena; eta, uler dezakeen guztirako, beretik erabat irtenda, gauza handiak erakusten zaizkio; eta bere burua berriro senera datorrela sumatzen duenean, irabazi handiekin da eta lurreko gauzak hain gutxitzat ditu ikusi dituenen ondoan, non zaborra iruditzen baitzaizkio; eta geroztik samin handiaz bizi da lurrean, eta ez du ikusten ontzat izan ohi zituen gauzetatik interesgarri zaionik. Jaunak joatekoa den lurraren zertxobait erakutsi nahi izan diola dirudi, bide latz honetako nekeak igaro ditzan, atseden hartzera nora doan jakinik, Israel herrikoak agindutako lurraldera bidali zituztenek seinaleak eraman zituzten bezala. Hain laster igarotzen dena ez dela probetxu handikoa irudituko zaizue, baina hain dira handiak ariman uzten dituenak, non hortik igaro denak izan ezik, ez baita jakingo haren balioa ulertzen.
‎Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. Azken batean, tximeletatxo honek ezin du iraungo duen pausalekurik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero, su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala datoz jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten, pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎Ahaltsua zara, Jauna, itsasoa eta Jordan handia baztertzeko, Israelgo seme alabei igarotzen utz diezaieten. Ez izan haien errukirik, zure indarrez lagundurik, neke ugari eraman ditzakeelako; hura hartara jarririk dago eta haiek eramateko gogoaz. Luza ezazu, Jauna, zeure beso indartsua, ez dakiola bizia joan hain beheko gauzetan.
‎Ahaltsua zara, Jauna, itsasoa eta Jordan handia baztertzeko, Israelgo seme alabei igarotzen utz diezaieten. Ez izan haien errukirik, zure indarrez lagundurik, neke ugari eraman ditzakeelako; hura hartara jarririk dago eta haiek eramateko gogoaz. Luza ezazu, Jauna, zeure beso indartsua, ez dakiola bizia joan hain beheko gauzetan.
‎Luza ezazu, Jauna, zeure beso indartsua, ez dakiola bizia joan hain beheko gauzetan. ...zure handitasuna emakumeen eta behekoen gauzetan, munduak, handitasun hori harena ez dela konturaturik, Zu gorets zaitzan, kosta ahala kosta, hori besterik ez baitu nahi, eta mila bizi emango lituzke, izango balitu, bera dela-eta arima batek Zu pixka bat gehiago gorets zaitzan; eta bizi horiek ongi emantzat izango lituzke eta benetan uste du egiaz ez duela merezimendurik Zugatik neke oso txiki bat eramateko , are gutxiago Zugatik hiltzeko.
‎Bere burua aurkitu duela dirudi, eta, seme hondatzailearen aitak bezala, guztiak gonbidatu nahi lituzke eta jai handiak egin, bere arima, ordukoz behintzat, zalantzarik ez izateko leku seguruan ikusten duelako. Eta nik uste dut halaxe dela; izan ere, arimaren barne barnetik hainbesteko barne poza, eta halako bakearekin, eta bere poz guztia Jainkoa gorestera daramana izanik, ezinezkoa da deabruak emana izatea.
‎Nahiko zarpailak dira konparazio hauek gauza hain zoragarriarentzat, baina nire agudezia ez da gehiagorako; izan ere, poz honek bere buruaz eta gauza guztiez ahanztera darama , eta ez da konturatzen ezta ez du asmatzen hitz egiten ere, bere pozetik darionaz izan ezik, eta horiek Jainkoaren gorazarreak dira.
‎Izuturik dago nola izan zen hain nabarmena; negar egiten du bere errespetu faltagatik; hain zentzugabea iruditzen zaio bere zentzugabekeria, non ez baitu azkenik beraren saminak, hain gauza narrasengatik uzten zuela halako Maiestate handia gogora datorkionean. Honetaz askoz ere gehiago gogoratzen da hartzen dituen mesedeez baino, esan direnak eta esateko direnak bezain handiak izan arren; ur handitako ibaiak daramatzala eta dakartzala bere garaian ematen du; bekatuen kontu hau lokatza bezala dago, oroimenean etengabe berpizten direla dirudi eta gurutze nahiko handia da.
‎–Hau beste leku batean luze eta zabal idatzi izan dudan gaia da, eta hartan kontra egin didaten eta ez dudala ulertzen esan didaten arren: gure Jaunak bide horietatik eramaten duela, eta hasieretatik aurrera egin ondoren, hobe dela jainkotasunaren gauzetan aritzea eta gorputzezkoetatik ihes egitea, niri ez didate aitorraraziko bide ona denik. Baliteke ni oker egotea eta guztiok gauza bera esatea; hala ere deabruak hortik engainatu nahi izan ninduela ikusi dut, eta hain nago eskarmentua hartua, non, askotan esan badut ere, berriro hemen zuei esatea erabaki baitut, horretan arreta handiz ibil zaitezten; eta begira, kontrakoa esan diezazuenari ez sinesteko esatera ausartzen naiz.
‎7 Badira arima batzuk, eta asko dira nirekin harremanak izan dituztenak? gure Jaunak kontenplazio gorenera eraman dituenez gero, hantxe beti gelditu nahi luketenak, eta hori ezin da; baina Jaunaren mesede honekin geratzen dira eta horrela ezin dute gogoetarik egin Pasioko misterioez eta Kristoren bizitzaz lehen egiten zuten bezala. Eta ez dakit zein den horren arrazoia, baina hau oso ohikoa da, hau da, adimena meditaziorako lehen adinako gaitasunik ez duela geratzen dela.
‎11 Hauxe da Jainkoak naturaz gaindiko gauzetara eta kontenplazio gorenera eraman duen hark arrazoi duela diodana; izan ere, esan dudanez, ez dakit zergatik, baina gehienetan ezin du.
‎Eta ziurtzat dut jokaera hau ez litzatekeela eragozpena izango, on guztirako laguntza handia baizik; hasieran esan nuen gogoeta egiten lan nekagarria hartzea bai, ordea, eragozpena litzatekeela, eta uste dut ezin izango duela gehiagora iritsi denak. Baliteke hala izatea ere, Jainkoak arimak bide askotatik eraman ditzakeelako; hala ere, ez bitez hortik joan ezin dutenak, ezta Jesu Kristo gure onaren misterioetan dauden ondasun hain handiez gozatzeko gaitasunik ez dutelakotzat jo ere; inork ez dit buruan sartuko, denik eta espiritualena bada ere, hemendik ongi ez doazenik.
‎Sinets iezadazue eta ez murgildu horrenbeste, beste leku batean esan dudanez? luzea da bizia, eta askotariko nekez betea, eta Kristo geure ereduari begiratu beharra dugu, nola eraman zituen nekeak, eta baita haren apostolu eta santuei ere, perfekzioaz eraman ditzagun. Oso lagun ona dugu Jesus laguntza honetatik urrundu ez gaitezen, ezta haren Ama guztiz Santuarenetik ere, eta gogoko izan dezagun haren oinazeez guk min hartzea, geure poz eta gozotasuna une batzuetan alde batera utzi behar badugu ere.
‎Sinets iezadazue eta ez murgildu horrenbeste, beste leku batean esan dudanez? luzea da bizia, eta askotariko nekez betea, eta Kristo geure ereduari begiratu beharra dugu, nola eraman zituen nekeak, eta baita haren apostolu eta santuei ere, perfekzioaz eraman ditzagun. Oso lagun ona dugu Jesus laguntza honetatik urrundu ez gaitezen, ezta haren Ama guztiz Santuarenetik ere, eta gogoko izan dezagun haren oinazeez guk min hartzea, geure poz eta gozotasuna une batzuetan alde batera utzi behar badugu ere.
‎Beste on handi batzuk ere badakartza honek berarekin batera, baina gauza hauek eragiten dituzten ondorioez hainbeste esan eta esango denez gero, ez dut nahi neure burua eta zuek nekatzerik; biziki ohartarazten dizuet, ordea, Jaunak arimei mesede hauek egiten dizkiela jakin edo entzun dezazuenean, bide horretatik zuek eraman zaitzatela sekula ere ez eskatzeko ezta desiratzeko ere; [15] oso ona iruditzen bazaizue, eta estimu eta begirune handiz hartu behar bada ere, ez da komeni arrazoi batzuengatik: lehenengoa, apaltasunik eza delako inoiz merezi ez duzuena zeuei eman dakizuela nahi izatea, eta hala uste dut ez duela apaltasun handirik izango desira hori izan dezanak; izan ere, nekazari xume bat errege izatea nahi izatetik urruti dagoenez, ezinezkoa iruditzen baitzaio, merezi ez duelako, horrelaxe dago pertsona apala ere halako gauzei dagokienez; eta nik uste dut ez dela inoiz gertatuko, Jaunak mesede horiek egin aurretik norbere buruaren ezagutza handia ematen duelako.
‎–Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo gogoan darabiltela ari direnek, gero amets egitera datozen bezala. . Laugarrena da, ausarkeria handia dela nik neure bidea hautatu nahi izatea, zer komeni zaidan jakin gabe; horregatik, Jaunaren esku utzi behar dut, Hark ezagutzen bainau, komeni den bidetik eraman nazan, guztian haren borondatea egin dadin. –Bosgarrena, uste al duzue txikiak direla Jaunak mesede hauek egiten dizkienek jasaten dituzten nekeak?
‎Bere Jainkoaren handitasunak hobeki ezagutuz joanik eta Harengan gozatzeko bere burua absente eta urrundua ikusirik, desira biziki hazten delako da hori; maitasuna ere haziz doa, Jainko eta Jaun handi honek maitatua izatea merezi duela agertuz doakion heinean; eta urte hauetan apurka apurka haziz doa desira hau, orain esango dudan samin bizi biziraino iritsiz. Urteak esan dut, hemen aipatu dudan pertsonari gertatu zaiona kontuan izanik, ongi baitakit Jainkoari ez zaiola mugarik ezarri behar, arima bat unetxo batean eraman dezakeelako hemen esaten den goreneraino. Ahaltsua da Haren Maiestatea egin nahi duena egiteko eta gugatik asko egiteko gogotsu ari dena.
‎Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. ...min hau, nahiz eta nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen, bai gorputzekoak eta bai espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hiltzea, etengabe hilez joatea baizik, egiaz ez baita gutxiago.
‎Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. ...nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen, bai gorputzekoak eta bai espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hiltzea, etengabe hilez joatea baizik, egiaz ez baita gutxiago.
‎8 Bada, hitz egiten ari ginenera itzuliz (arima hau oinaze handitan utzi baitugu), oinazeak halako laztasunez ez du luze irauten; gehien jota, nire iritziz, hiru edo lau ordu izango da; izan ere, luze iraungo balu, mirariz izan ezik, ezinezkoa litzateke gure izaera ahulak eramatea . Gertatu izan da ordu laurden baino gehiago ez irautea eta zati zati eginda geratzea.
‎4 Berariazko ardura har dezagun, ahizpak, Jaunari hori eskatzeko eta ez ahazteko, limosna handi handia baita bekatu astunean daudenen alde otoitz egitea; askoz ere handiagoa litzateke kasu honetakoa baino: egin dezagun kristau bat ikusten dugula eskuak atzealdera kate lodi batez loturik eta bera zutabe batean amarraturik eta goseak hiltzen, eta ez zer janaren faltan bere ondoan baititu janari gozo oparoak, ahora ezin eraman dituelako baizik, eta gainera nazka handiaz dago, eta hiltzera doala konturatzen da, eta ez hemengoa bezalako heriotzaz, betiko heriotzaz baizik; ez ote litzateke ankerkeria handia hari begira egotea, jan dezan ahora ezer eman gabe. Eta zer, zuen otoitzengatik kateak askatuko balizkiote?
‎Azken batean, Jainkoaren espiritua denez gero, bidezkoa da Hari leialtasun hau gordetzea ez dezatela faltsutzat jo desiratuz, bera baita egia gorena. Eta horrela, handia da poztasuna, milaka itzulingururen ondoren eta gauza guztiz zailetan, haren hitza beteta ikusten duenean; pertsonari berari hortik neke handiak gainera etorri arren, nahiago du haiek eramatea , Jaunak esan ziola ziur dakiena bete gabe geratzea baino. Beharbada, ez dute pertsona guztiek izango ahulezia hau, egiaz ahulezia bada, nik ezin baitut gaitzetsi txartzat.
‎18 Jaunak bide honetatik eramaten ez dituen haiek uste izan dezakete, arima hauek beren esku dutela esaten dizkieten hitz haiek ez entzutea eta, barruko hitzak badira, gogoa haietatik barreiatzea haiei leku ez emateko, eta horrela halako arriskurik gabe arituko dira.
‎ez dago belarririk estaltzeko, ezta esaten zaion hura ez den besterik pentsatzeko ahalmenik ere, ezta inola ere; izan ere, eguzkia geldiarazi ahal izan zuenak, uste dut Josueren eskaeraz izan zela? ahalmenak eta barrualde guztia geldiaraz ditzake, gaztelu hura berak ez baina beste Jaun handiago batek gobernatzen duela arimak argi argi ikusteko eran; horrek debozio handia ematen dio eta apaltasunera eramaten . Beraz, ezetz esateaz ez da ezer konpontzen.
‎errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira. Behin honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi etorri zaidan honetarako; e... (Batera ikusitakoa dut soilik gogoan).
‎Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean. ...iur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz. Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
‎7 Arimak dituen ondorio hauek, esanda geratzen direnak, Jaunak bide honetatik eraman ditzan zuetako edozeinek suma ditzake, engainua ez dela jakiteko ezta irudipena ere, esan dudanez, eta ez dut uste deabruarena izanik hainbeste iraun dezakeenik, arimari onura nabari nabaria eta barruko hain bake handia ekarriz, harengan ez baita ohikoa hori, eta ezin baitu, nahi izanda ere, hain gauza txarrak hainbeste on egin.
‎9 Otoitza eduki arren Jaunak bide honetatik eraman ez duen pertsona bada, izutu egingo da eta gaitzetsi egingo berehala. Horregatik aholku ematen dizuet oso jakintsua izan dadila eta, halakorik aurkituz gero, baita espirituala ere, eta prioreak eman dezala baimena hartarako, izan ere, arima bere bizitza ona ikusten duelako ziur joan arren, harekin harremanetan jar dadin behartua izango da priorea, bata eta bestea ziurtasunez ari daitezen.
‎Batez ere aitor entzulea eskarmentu gutxikoa eta beldurtia denean, eta berberak komunikatzen jardutera bultzatzen badu, airatzera dator oso isilpean egon behar zukeena, eta arima hau pertsegitua eta samindua izatera; izan ere, isilpean dagoela uste duenean, bala bala dabilela konturatzen da, eta hemendik harentzat gauza nekagarriak gertatzen dira, eta Ordenarentzat ere gerta daitezke, garai hauetan gauzak nola dauden kontuan izanik. Beraz, honetan arreta handiz ibili beharra dago, eta prioreei oso kontuan izateko eskatzen diet; [10] eta ez dezala uste izan ahizpa batek halako gauzak dituelako besteak baino hobea denik; Jaunak komeni dela deritzon bidetik eramaten du bakoitza. Hori Jainkoaren zerbitzari handia izaten errazteko da, nork bere buruari lagunduz gero; baina, batzuetan Jaunak ahulenak eramaten ditu bide honetatik.
‎Beraz, honetan arreta handiz ibili beharra dago, eta prioreei oso kontuan izateko eskatzen diet; [10] eta ez dezala uste izan ahizpa batek halako gauzak dituelako besteak baino hobea denik; Jaunak komeni dela deritzon bidetik eramaten du bakoitza. Hori Jainkoaren zerbitzari handia izaten errazteko da, nork bere buruari lagunduz gero; baina, batzuetan Jaunak ahulenak eramaten ditu bide honetatik. Eta horrela, ez dago horretan ez zer onetsirik ezta zer gaitzetsirik ere, bertuteei begiratu beharra baizik, eta gure Jauna hildura, apaltasun eta kontzientziarik garbienaz zerbitzatzen duena, hura izango da santuena; hala ere, ziurtasun osoz hemen gutxi jakin daiteke, harik eta egiazko Epaileak bakoitzari merezi duena eman diezaion arte.
‎2 Orain begira dezagun, aurreko kapituluan esan dizuedanez, nola dagoen Jaun hau, urrezko gauza batean balio eta bertute handi handiko harribitxi preziatua edukiko bagenu bezala baita; sekula ikusi ez arren, ziur ziur dakigu han dagoela; baina harribitxiaren bertuteek ez gaituzte onurarik gabe uzten, aldean badaramagu . Sekula ikusi ez badugu ere, ez du horratik gure estimua galtzen, esperientziaz ikusi dugulako, hartarakoa izanik, gaitz batzuetatik sendatu gaituela; baina ez gara ausartzen hari begiratzen, ezta erlikia ontzia irekitzen ere, eta gainera ezin dugu, hura irekitzeko modua bitxiaren jabeak dakielako soilik, eta hartaz balia gaitezen utzi bazigun ere, giltzarekin bera geratu zen eta, berea duenez gero, erakutsi nahi digunean irekiko du, eta hartu ere, egin ohi duenez, berak deritzonean hartuko du.
‎1 Orain, bada, tximeletatxo hau hil zela diogu, atsedena aurkitu zuelako poz handi handiaz hil zela, eta Kristo bizi dela harengan. Ikus dezagun zer bizimodu daraman , edota zer alde dagoen bera bizi zenetik hona; izan ere, ondorioetan ikusiko dugu esanda geratu dena egia den ala ez. Nik dakidanez, esango ditudan hauek dira:
‎Barruan hainbeste bereizketa eta hain finak daude, non ausarkeria bailitzateke ni horiek azaltzen hastea. Han ikusiko dugu, Jaunak bere errukiz, sekretu hauek ulertuko ditugun lekura eramateko mesedea egiten badigu.
‎8 Eta horrela, arima hauen desirak ez doaz honezkero erregalu eta gozotasunak izatera, Jauna bera dutelako beraiekin, eta Haren Maiestatea delako orain bizi dena. Argi dago haren bizitza etengabeko oinazea baino besterik ez zela izan, eta gurea ere halakoa izan dadila egiten du, gurariz behintzat, gainerakoan ahulak bezala eramaten gaitu; hala ere ongi betetzen ditu bere indarrez, behar dutela ikusten duenean.
‎Hauek, alde batetik, lehenbizikoek baino hainbat lan gehiago dute, haiek adinako arriskurik ez badute ere, honezkero ezagunak zaizkiela baitirudi, eta barrurago sartuko diren itxaropena dago. Lan gehiago dutela diot, lehenbizikoak entzuten ez duten mutuak bezala direlako, eta horrela hitzik ez egitearen zama hobeki daramate ; entzun bai eta hitzik egin ezin dutenek, ordea, ez lukete horrela eramango, askoz ere gaizkiago baizik. Hala ere, ez da horregatik nahiago izaten entzuten ez dutenen zoria, azken batean esaten digutena aditzea gauza handia baita.
‎Hauek, alde batetik, lehenbizikoek baino hainbat lan gehiago dute, haiek adinako arriskurik ez badute ere, honezkero ezagunak zaizkiela baitirudi, eta barrurago sartuko diren itxaropena dago. Lan gehiago dutela diot, lehenbizikoak entzuten ez duten mutuak bezala direlako, eta horrela hitzik ez egitearen zama hobeki daramate; entzun bai eta hitzik egin ezin dutenek, ordea, ez lukete horrela eramango , askoz ere gaizkiago baizik. Hala ere, ez da horregatik nahiago izaten entzuten ez dutenen zoria, azken batean esaten digutena aditzea gauza handia baita.
‎Hau ere bada, gero, oraindik milaka oztopo eta inperfekzio artean gaude eta bertuteak oraindik ez dakite ibiltzen, orain dela gutxi jaiotzen hasi baitziren, eta ez gara lotsatzen otoitzean gozotasunak nahi izateaz eta lehortasunen kexu izateaz? Ez dakizuela horrelakorik gerta, ene ahizpak; besarka ezazue zuen Senarrak bere gain eraman zuen gurutzea eta izan gogoan horrek izan behar duela zuen egitekoa; gehien sufri dezakeenak, sufri dezala Harengatik, eta bera izango da ondoen irtengo dena. Gainerakoa, beharrezkoa ez den gauza bezala, Jaunak ematen badizue eskerrak eman.
‎8 Jaunak barruko gozotasunak emanez gero, kanpoko nekeak eramateko oso gertu egongo zaretela begitanduko zaizue. –Haren Maiestateak daki ondoen zer komeni zaizuen; ez dago zer eman behar digun Hari aholku eman beharrik, arrazoiz esan diezagukeelako ez dakigula zer eskatzen dugun.
‎Ez uste izan hemen ezin ulertuzko hitzak eta gauza ezezagunak eta ilunak daudenik, honetan baitatza gure ontasun guztia. Bada, hasieran huts egiten badugu, Jaunak berehala gure nahia egin dezala eta geuk irudikatzen dugun bezala eraman gaitzala nahi izanik, zer sendotasun izan dezake eraikin honek. Saia gaitezen gure esku dagoena egiten eta zomorro pozoitsuetatik geure burua gordetzen; izan ere, Jaunak nahi izaten du sarritan pentsamendu txarrek eraso diezagutela eta nekaraz gaitzala, gainetik kendu ezin ditugula, eta lehortasunak izan ditzagula; are gehiago, batzuetan hoska egin diezaguten ere baimentzen du, gero geure burua hobeki babes dezagun eta bera iraindu izanak min eman digun ala ez ikusteko.
‎Buka bedi dagoeneko gerra hau; gugatik isuri zuen odolagatik eskatzen diet nik oraindik beren baitan sartzen hasi ez direnei; eta hasi direnei, ez daitezela kontenta horrekin, berriro atzerantz eragin ez diezaien. Begira, gero, berriz erortzea okerragoa baita erortzea baino; begi bistakoa duzue horren hondamendia; izan uste on Jainkoaren errukian eta batere ez norbere buruan, eta ikusiko duzue nola Haren Maiestateak daraman [arima] egoitza batzuetatik besteetara eta nola sartzen duen piztia hauek ukiturik egingo ez dioten eta nekerik ere emango ez dioten tokian; alderantziz, berak guztiak lotuko dituen eta haietaz barre egingo duen, eta, bizitza honetan ere, desiratzen dituen baino askoz ere ondasun handiagoez gozatuko duen tokian.
‎Jaunak nahi beza, Beragatik egiten da-eta, hortik probetxu pixka bat atera dezazuela, eska diezaiogun barka diezaiola ezerez ausart honi. Baina ongi daki Haren Maiestateak beraren errukiaz harrotu naitekeela soilik, eta izan naizena izateari ezin baitiot utzi, ez dut beste biderik erruki horretara jotzea eta konfiantza izatea baizik beraren Semearen irabazietan eta Amabirjina beraren Amarenetan, haren abitua merezi gabe soinean baitaramat eta zuek ere baitaramazue. Gorets ezazue, ene alabak, egiaz Andre honen alabak zarete-eta; eta horrela ni hain kaskarra izateaz ez duzue zertan lotsaturik izango, hain ama ona baituzue.
‎Jaunak nahi beza, Beragatik egiten da-eta, hortik probetxu pixka bat atera dezazuela, eska diezaiogun barka diezaiola ezerez ausart honi. Baina ongi daki Haren Maiestateak beraren errukiaz harrotu naitekeela soilik, eta izan naizena izateari ezin baitiot utzi, ez dut beste biderik erruki horretara jotzea eta konfiantza izatea baizik beraren Semearen irabazietan eta Amabirjina beraren Amarenetan, haren abitua merezi gabe soinean baitaramat eta zuek ere baitaramazue . Gorets ezazue, ene alabak, egiaz Andre honen alabak zarete-eta; eta horrela ni hain kaskarra izateaz ez duzue zertan lotsaturik izango, hain ama ona baituzue.
‎8 Guri begitanduko zaigu, erlijioko abitua soinean daramagunok eta geure borondatez hartu genuenok eta Beragatik munduko gauza guztiak eta geneukana alde batera utzi genuenok (san Pedroren sareak badira ere, daukana ematen duenak nahiko ematen duela uste izango du), horrekin dena eginda dagoela. –Jarrera ona da oso, hartan irauten badu eta lehen egonlekuetako zomorro artean berriro sartzen ez bada, gurariz baizik izan ez arren; ez baitago zalantzarik biluztasun honetan eta guztia alde batera uztean irauten badu, lortuko duela nahi duena.
‎4 Pertsona aberats bati, seme alabarik ez duen eta ogasuna nori utzirik ez duenari, ogasun galera gertatzen zaio, baina ez geratzen zaionetik beretzat eta bere etxekoentzat behar duena eta gehiago ere ez izateko eran. Hau, ahora eramateko ogi zatirik ere ez duenaren antzera, egonezinik eta kezkaz balebil, nola eskatuko lioke gure Jaunak Beragatik guztia uzteko. Txiroentzat nahi duelako sentitzen duela sartzen da hemen.
‎5 Honela da zer edo zertan gutxietsiak izatea edota izen ona pixka bat galtzea gertatzen zaienean; Jainkoak askotan onez eramateko grazia egiten badie ere (bertutea jendaurrean indartzearen oso zalea delako, haiek dutela uste den bertuteak berak kalterik izan ez dezan, eta baita zerbitzu egin diotelako ere, oso ona baita gure On hau), han geratzen zaie ezin dutelako kezka, laster batean ezeztatzen ez dena. Oi ene Jainkoa!
‎–Alde handia dago nire iritziz; baliteke ni oker egotea. Honetaz dakidana esango dut hauen ondoren datozen laugarren egoitzetan; izan ere, han Jaunak ematen dituen gozotasunez zerbait azaldu beharra izango denez gero, hobeki dator, eta onurarik gabea badirudi ere, izan dezake onura pixka bat, gauza bakoitza zer den jakinez, hoberena denari jarraitzen saia zaitezten; eta hori poz handia da Jainkoak haraino eramaten dituen arimentzat eta nahasmena guztia dutela uste dutenentzat, eta apalak badira eskerrak ematera joko dute; horren faltaren bat balego, barruko garraztasun batek emango die zertan ez dela; bada, perfekzioa ez datza gozotasunetan, gehien maite izatean baizik, eta saria ere berdin, eta justiziaz eta egiaz ondoen jokatzean.
‎–Nik ez dakit; idazteko agindu didanari galdetu behar, ni ez bainago nagusiekin eztabaidatzera behartua, haien esana egitera baizik; ez litzateke, gainera, ongi egina izango. ...az ez nekienean eta neure bizian jakingo nuenik ere burutik pasatzen ez zitzaidanean (eta arrazoiz, poz handia zitekeelako niretzat zerbaitetan Jainkoari poz ematen niola jakitea edota zantzuetatik hori ateratzea), liburuetan Jaunak bera zerbitzatzen duten arimei egiten dizkien mesedeak eta ematen dizkien pozak irakurtzen nituenean, poz handi handia ematen zidan eta horrek Jainkoa biziki gorestera zeraman nire arima. Bada, nire arimak, hain kaskarra izanik, hori egiten bazuen, onak eta apalak zirenek askoz ere gehiago goretsiko dute; eta behin gorestearren soilik, oso ongi dator esatea, nire iritziz, eta kontura gaitezela zenbat poz eta atsegin galtzen ditugun geure erruz.
‎12 Jaunaren ontasunagatik egoera honetan daudenei probetxu handia egingo liekeena da (esan dudanez, ez die erruki txikia agertzen, gorago igotzeko oso hurbil baitaude), obedientziak agintzen duenera prest egoteko erne erne izatea; eta erlijiosoak izan gabe ere, gauza handia litzateke, pertsona askok egiten dutenez? ...n baitzaigu gehienetan kaltea; eta ez bilatu bere aiurrikorik, esan ohi denez, gauza guztietan konturik handienaz ari denik, munduko gauzez oso desengainatua dagoena baizik, on handia egiten duelako norbere burua ezagutzeko mundua ezagutzen duenarekin harremana izateak; era berean, ezinezkoak iruditzen zaizkigun zenbait gauza, besteengan hain egingarri direla ikusiz eta haiek poliki poliki aurrera daramatzatela , adorea pizten da eta haiek hegan ikusita badirudi gu ere ausartzen garela hegan egitera, hegaztien umeek irakasten dietenean egin ohi duten bezala, bat batean hegaldi luzerik ez baina, pixkaka pixkaka beren aita amak imitatzen baitituzte. Honek onura handia dakar, eta nik badakit.
‎Min ematen du ahalmenak geldiaraziak dauden otoitza ez denean, halakoa denean igaro arte ez baita inolako minik sentitzen; baina nahiko gaitz litzateke eragozpen honengatik guztia alde batera utziko banu. Eta, horrela, ez da ongi pentsamenduak direla-eta asalda gaitezen ezta haiek aintzat har ditzagun ere; deabruak jartzen baditu, horrekin amaituko dira; eta Adamen bekatutik geratu zitzaigun miseriatik beste askorekin batera datorrena bada, egiaz denez, izan dezagun pazientzia eta eraman dezagun Jainkoaren maitasunagatik, jatera eta lo egitera ere, ezinbestean, beharturik baikaude, eta ez da hori lan txikia.
‎tokira joatea; batzuetan Kantarik Ederreneko Emazteak dioen hau entzun dudala etortzen zait gogora, eta egiaz bizitza osoan ez dut aurkitzen inon arrazoi handiagoz esan daitekeenik; izan ere, bizitzan izan daitezkeen gutxiespen eta lan guztiak ez dut uste barruko borroka hauen mailara iristen direnik. Edozein egonezin eta gerra eraman daiteke onez bizi garen lekuan bakea aurkituz, esan dudanez?; baina munduan diren hamaikatxo neke artetik atseden hartzera etorri nahi dugu eta Jaunak guretzat atsedena prestatu nahi eta hain zuzen ere gugan egotea oztopo hau, oso tamalgarria da eta ia ezin jasanezkoa. Horregatik, eraman gaitzazu, Jauna, miseria hauek gutxietsiko ez gaituzten lekura, batzuetan arimari iseka egiten diotela baitirudi.
‎Edozein egonezin eta gerra eraman daiteke onez bizi garen lekuan bakea aurkituz, esan dudanez?; baina munduan diren hamaikatxo neke artetik atseden hartzera etorri nahi dugu eta Jaunak guretzat atsedena prestatu nahi eta hain zuzen ere gugan egotea oztopo hau, oso tamalgarria da eta ia ezin jasanezkoa. Horregatik, eraman gaitzazu, Jauna, miseria hauek gutxietsiko ez gaituzten lekura, batzuetan arimari iseka egiten diotela baitirudi.
‎Hau idatzi zuen Perfekzio Bidean: . Jainkoak hain goiko otoitzaz Beregana eraman duen arimari ez zaizkio iristen irainak eta berdin dio estimatua izan edo ez. Ez dut esan zuzen, ez dio berdin, askoz ere pena handiagoa ematen baitio ohoreak desohoreak baino?
‎Berriro ere bere buruaz ari da, bere sufrimendu eta gaixotasunez. 40 urte atzerantz eginik, berak 22/ 23 urte zituen adinera goaz, nobizio alditik gaixotasun beldurgarriak Becedas era eta hil zorian egotera eraman zueneko garaira. –Bide honetatik Jauna dohain ugari egiten hasi zitzaidan, gelditasunezko otoitza ematearen mesedea egiteraino, eta noizean behin bat egitezkoraino ere iristen nintzen?
‎–Egiaz erraiak beraren ondoren daramatzala dirudi, hain da handia sumatzen duen maitasun sentimendua!?: esaldiaren zati argigarri hau Fr. Luis Leongoak gehitu zuen.
‎Arimak Jainkoagana eramaten (ik. Zenbaki honen hasieran jarri den objekzioa).
‎8 Bada, ez gara ari elbarritasunak jota dauden arimez, hauek, Jauna bera etortzen ez bada jaiki daitezela esatera, urtegi ondoan hogeita hamar urte zeramatzan hari bezala?, nahiko zoritxar eta arrisku handia baitute; azken batean gaztelura sartzen diren beste arima batzuez ari gara; izan ere, munduan sartu sartuak dauden arren, asmo onak dituzte, eta noizbehinka, berandurik berandura bada ere, otoitz egiten diote gure Jaunari eta nor diren gogora ekartzen, asti handirik hartu gabe egiten badute ere; batzuetan hil batean milaka arazo artean errezatzen d... Azken batean, behealdeko lehen geletan sartzen dira; baina beraiekin batera hainbeste zomorro sarturik, ez diete uzten ez gazteluaren edertasuna ikusten, ezta gogoa baretzen ere; nahiko egin dute barrura sartzeaz.
‎...dut, egoitza hau hasi nuenean, bildutasunezko otoitza sartu nuen, lehenengo esan behar nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da, edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi duena ez duela ulertzen ikusteak; eta honela, alde batetik bestera ari da, ezertan pausatzeko lekurik aurkitzen ez duen inozo baten antzera. Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza:
‎Joana da penitentzia egiteko lehen izan ohi zuena, osasuna galtzeko beldurrez, eta orain Jainkoagan dena egin ahal izango duelakoan da; ordura arte baino gogo biziagoa du penitentzia egiteko. Lanei izan ohi zien beldurra, dagoeneko motelduz doa; fedea biziago dagoelako eta badaki, Jainkoagatik igarotzen baditu, Haren Maiestateak grazia emango diola pazientziaz eramateko , are gehiago: batzuetan nahi ere nahi lituzke, Jainkoagatik zer edo zer egiteko gogo biziaz geratzen delako.
‎batzuetan nahi ere nahi lituzke, Jainkoagatik zer edo zer egiteko gogo biziaz geratzen delako. Haren handitasuna ezagutuz doan heinean, bere burua ezerezago jotzen du; Jainkoaren gozotasunak probatu dituenez gero, mundukoak zaramatzat dauzka, haietatik apurka apurka aldenduz doa eta hori egiteko bere buruaren jabeago da. Azken batean, bertute guztietan geratzen da hobetua eta etengabe haziz joango da, atzera itzultzen ez bada Jainkoa iraintzera; bada, orduan, guztia galtzen da, baita arima goren gorenean badago ere.
‎Ondasunetatik zer handiagorik nahi du? . Ez dakit; badakit erraietaraino iristen zaiola min hau, eta zauritzen duenak gezia ateratzen duenean, egiaz erraiak beraren ondoren daramatzala dirudi, hain da handia sumatzen duen maitasun sentimendua! Buruan nerabilen oraintxe nire Jainkoa den sutontzi isioturiko su honetatik txinparten batek jauzi egin eta ariman jotzen ote duen, era horretara su isiotua sentiturik, eta arima erretzeko nahiko ez eta bera hain atsegingarria izanik, min harekin geratzen da eta ukitzean ekintza hura gauzatzen du; eta uste dut hauxe dela asmatu ahal izan dudan konparaziorik egokiena.
‎10 Berarenak gara, ene ahizpak; egin dezala nahi duena gurekin; eraman gaitzala nahi duen lekutik. Nik uste sendoa dut, egiaz apaltzen eta askatzen dena (egiaz diot, ez baitu izan behar gure pentsamenduz soilik, hauek askotan engainatzen gaituzte-eta, guztiz askaturik egon gaitezela baizik), ez duela utziko Jaunak mesede hau eta beste asko, gure desiren gainetik daudenak, egin gabe.
‎Nik badakit badela zertan beldurrik izan kasu honetan, eta ezagutzen ditut nahiko nahigabeturik naukatenak eta ikusi dut esaten dudana, hainbesteko maitasunez adiskidetzat eman nahi izan zitzaienagandik eta hori egintzekin erakutsi nahi zienagandik urrundu zirelako. Esan eta esan ari naiz ez jartzeko arriskuetan, deabruak ahalegin handiagoak egiten dituelako arima hauetako bategatik, Jaunak mesede hauek egin ez dizkienengatik baino; kalte handia egin diezaioketelako beste batzuk berarekin batera eramanez , eta baliteke mesede handia egitea Jainkoaren Elizan; eta Haren Maiestateak berariazko maitasuna diela ikustea baino besterik ez balitz ere, nahiko da deabruak eginahalak egiteko gal daitezen; eta horregatik eraso latzak izaten dituzte eta, galtzen badira, beste batzuk baino are galduagoak izaten dira.
‎Berez hain ahulak izanik horrekin nahikoa ez balitz, sinets iezadazue halakoa ez duela nahi Jainkoak bizitza aktiborako baino bestetako, monasterioetan era guztietakoak egon behar baitute; jar dezatela etxeko zereginetan, eta kontu izan ez dezala bakardade handirik izan, osasuna guztiz galtzera etor daitekeelako. Hori nahiko penitentzia izango da berarentzat; horrela probatu nahi du Jaunak arima hark dion maitasuna, beraren absentzia nola daraman ikusiz, eta denbora pixka bat igaro ondoren Jaunak hari berriro sendotasuna ematea nahi izango du, eta bestela, ahozko otoitzaz eta esana egiteaz, irabaziko du hemendik irabaziko zukeena eta, beharbada, gehiago.
‎Honela diot orain: Karmengo jantzi santu hau daramagun guztiok otoitzera eta kontenplaziora deituak izan arren (izan ere, hau izan zen gure hasiera, jatorri horretatik gatoz, Karmel Mendiko gure arbaso santu haiengandik, hain bakardade handian eta mundua guztiz utzirik, altxor hau, mintzagai dugun bitxilore eder hau, bilatzen zutenengandik), gutxi prestatzen gara Jaunak hura agerian jar diezagun. Bada, kanpoaldeari dagokionez behar deneraino iristeko ongi bagoaz ere, bertuteetan asko eta asko behar da honaino iristeko eta ez dugu axolagabe jardun behar, ez gauza txikian ez handian.
‎esan dudan horren harian, Kantarik Ederreneko Emazteak dioela entzun duzuenaz gogoratzen naiz orain: Bere ardandegira eraman nau erregeak, edo ardandegian sarrarazi nau dioela uste dut. Eta ez du esaten bera joan zenik.
‎Eta jakina ahal dugula!, ez Jainkoa kendu ezta jarri ere, geugandik kendu eta jarri baizik, hartxo hauek egiten duten bezala; oraindik ahal dugun guztia amaitzeko izango genuen, ezereza den lantxo hau, Jainkoak bere handitasunarekin bat egiten duenean eta obra honen saria Jauna bera izaterainoko balioa ematen dionean. Eta beraz, kosturik handiena bere gain hartu zuenez gero, gure lantxoak Haren Maiestateak eraman zituen lan handiekin bateratzea nahi du eta guztia bat izan dadila.
‎Ez daki nondik merezi ahal izan zuen hainbesteko ondasuna;, nondik etor zekiokeen, esan nahi nuen, ongi baitaki ez duela merezi?; bere burua Jauna goresteko halako desiraz ikusten du, non urtu egin nahi bailuke, eta Harengatik milaka heriotza jasan. Gero neke handi handiak eramateko desira sortzen zaio, beste gauzarik ezin baitu egin. Penitentzia gogo bizi biziak, bakardadearen gogoa, Jainkoa guztiek ezagut dezaten gogoa; eta hemendik datorkio Hura iraindua dela ikustearen samin handia.
‎Samin hauek laster batean igarotzen dira; otoitzeko gozotasunak direla-eta, esan nuenez, badirudi ez direla arimaren sakon sakoneraino iristen, zentzumen eta ahalmen hauetaraino baizik. Aurreko egoitza hauetan dabiltza, baina ez dira sartzen esateko dagoen azkenekoan, horretarako beharrezkoa baita aipaturiko ahalmenen geldiaraztea; Jauna ahaltsua da bide askotatik arimak aberasteko eta egoitza hauetara eramateko eta ez esanda geratu den lasterbidetik.
‎8 Lehenengoari erantzunez, diot, arima hau Jainkoaren borondateari loturik balego beti, argi dago ez litzatekeela galduko; baina deabrua zorrozkeria handiekin dator, eta on itxuran, arima beronen gauza gutxi batzuetan deserrotu egiten du eta beste gauza batzuetara eramaten du, ez direla txarrak buruan sarturik, eta apurka apurka adimena ilunduz eta borondatea motelduz eta harengan buru estimua haziz, batetik eta bestetik Jainkoaren borondatetik urrunduz eta bere borondatera ekarriz.
‎Honezkero arima beste senarrik ez hartzera erabaki sendoa harturik dago; baina Senarrak ez dio begiratzen ezkontza egin dadin arimak dituen desira biziei, ondasunik handiena izanik, oraindik bizikiago desira dezala eta pixka bat kosta dakiola nahi baitu. Eta hain irabazi handiaren truke guztia gutxi izan arren, nik diotsuet, ene alabak, beharrezkoak direla lagina eta seinalea hura eraman ahal izateko. Oi, ene Jainkoa, eta zer dira zazpigarren egoitzan sartu arte jasaten dituen barruko eta kanpoko nekeak!
‎2 Egia esan, batzuetan pentsatzen dut eta beldur izaten naiz, aurrez jakinez gero, oso zaila izango litzatekeela berezko izaera ahulak hura sufritzeko baita hortik igarotzeko ere erabakia hartzea, ondasunik handienak burura etorri arren, zazpigarren egoitzara iritsia denean izan ezik; izan ere, behin han dagoenean ez baitago ezeren beldurrik, Jainkoagatik eramatera oso osoan murgiltzea arimari eragotziko dionik. Eta horren arrazoia Haren Maiestatearekin hain bat eginik egotea da, handik baitatorkio indarra.
‎Egia da oso kaskarra izan zela, eta merezi zuen infernuaren ondoan gutxitzat jotzen du guztia. Beste batzuk, gure Jauna hainbeste iraindu ez dutenak, beste bide batetik eramango ditu; hala ere, nik beti hautatuko nuke sufritzearen bidea, Jesu Kristo gure Jauna imitatzearren soil soilik, beste irabazirik ez balego ere; batez ere beti asko daudenean.
‎Ez al da nahiko, otoitza eduki baino lehen bezala, Jainkoak bere eskutik edukitzea merezi izatea, irainik ez egiteko? edota, esan ohi den bezala, auzitara eraman behar al du aurreraturiko diruengatik. Ez dut uste hori apaltasun sakona denik.
‎Ez al zara gogoratzen arima hau izan dela gezur leizea eta huskeri itsasoa eta guztia neure erruz, Zuk gezurra higuintzeko berezko joera eman zenidan arren, ni neuk gezurrez jokatu baitut gauza askotan? Nola eraman daiteke, ene Jainko, nola izan daiteke hainbeste laguntza eta mesede hain gutxi merezi duenari egitea?
‎Hau noizean behin gertatzen dela diot, batez ere hasieratan. Gure izaera ahulak espirituaren hainbesteko indarra eraman ezin, eta irudimena ahultzetik ez ote datorren nago. Ontzat emango nuke ordukoz otoitza alde batera uzten saiatuko balira eta hor galtzen duten denbora hori beste garai batean berreskuratuko balute, baina ez dadila izan dena batera, kalte handia etor daitekeelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eraman 381 (2,51)
eramaten 173 (1,14)
eramateko 97 (0,64)
eramango 91 (0,60)
eramatea 51 (0,34)
darama 32 (0,21)
daraman 26 (0,17)
daramana 17 (0,11)
zeraman 17 (0,11)
daramatza 9 (0,06)
daramatzan 9 (0,06)
eramanez 9 (0,06)
zeramatzan 8 (0,05)
daramat 7 (0,05)
daramate 7 (0,05)
narama 7 (0,05)
neraman 6 (0,04)
daramanak 5 (0,03)
daramatzala 5 (0,03)
eramatean 5 (0,03)
Eraman 4 (0,03)
baitaramat 4 (0,03)
daramaten 4 (0,03)
eramatera 4 (0,03)
badarama 3 (0,02)
baitaramagu 3 (0,02)
daramala 3 (0,02)
daramatzanak 3 (0,02)
daramatzat 3 (0,02)
eraman arte 3 (0,02)
eraman gabe 3 (0,02)
eramanik 3 (0,02)
garamatza 3 (0,02)
zeramala 3 (0,02)
badaramagu 2 (0,01)
bainarama 2 (0,01)
baitarama 2 (0,01)
daramagun 2 (0,01)
daramatenak 2 (0,01)
daramatenentzat 2 (0,01)
daramatzate 2 (0,01)
eraman arren 2 (0,01)
eramandako 2 (0,01)
eramateagatik 2 (0,01)
eramateak 2 (0,01)
eramateari 2 (0,01)
generaman 2 (0,01)
ginderamatzan 2 (0,01)
zaramatzat 2 (0,01)
zeramaten 2 (0,01)
zeramatzana 2 (0,01)
badaramat 1 (0,01)
baitaramatza 1 (0,01)
baitaramazue 1 (0,01)
baitzeraman 1 (0,01)
baitzeramatzan 1 (0,01)
banarama 1 (0,01)
daramadalako 1 (0,01)
daramagulako 1 (0,01)
daramagunok 1 (0,01)
daramalako 1 (0,01)
daramanari 1 (0,01)
daramanez gero 1 (0,01)
daramatela 1 (0,01)
daramatelako 1 (0,01)
daramatena 1 (0,01)
daramatenez gero 1 (0,01)
daramatzan bezala 1 (0,01)
daramatzana 1 (0,01)
daramatzanei 1 (0,01)
daramatzanetik 1 (0,01)
daramatzanez 1 (0,01)
daramatzatela 1 (0,01)
daramatzazunei 1 (0,01)
daramazuen 1 (0,01)
eraman ondoren 1 (0,01)
eramatearren 1 (0,01)
garamatzala 1 (0,01)
garamatzalako 1 (0,01)
garamatzaten 1 (0,01)
naramala 1 (0,01)
naraman 1 (0,01)
naramana 1 (0,01)
naramatenak 1 (0,01)
neramakion 1 (0,01)
neramala 1 (0,01)
neramanez gero 1 (0,01)
ninderamalako 1 (0,01)
ninderaman 1 (0,01)
zaramatzalako 1 (0,01)
zeramakidan 1 (0,01)
zeramalako 1 (0,01)
zeramana 1 (0,01)
zeramanak 1 (0,01)
zeramanari 1 (0,01)
zeramanaz 1 (0,01)
zeramatelako 1 (0,01)
zeramatenak 1 (0,01)
zeramatenez gero 1 (0,01)
zeramatzanez gero 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eraman ezan 89 (0,59)
eraman nahi 29 (0,19)
eraman behar 27 (0,18)
eraman bide 21 (0,14)
eraman ahal 15 (0,10)
eraman ez 15 (0,10)
eraman ere 10 (0,07)
eraman lagundu 7 (0,05)
eraman bera 6 (0,04)
eraman jainko 6 (0,04)
eraman saiatu 6 (0,04)
eraman ukan 6 (0,04)
eraman ikusi 5 (0,03)
eraman ohi 5 (0,03)
eraman arima 4 (0,03)
eraman baino 4 (0,03)
eraman baizik 4 (0,03)
eraman erabaki 4 (0,03)
eraman guzti 4 (0,03)
eraman hura 4 (0,03)
eraman zein 4 (0,03)
eraman ahizpa 3 (0,02)
eraman aldean 3 (0,02)
eraman biziera 3 (0,02)
eraman era 3 (0,02)
eraman erraz 3 (0,02)
eraman esan 3 (0,02)
eraman ezin 3 (0,02)
eraman gogo 3 (0,02)
eraman gutun 3 (0,02)
eraman ha 3 (0,02)
eraman hori 3 (0,02)
eraman indar 3 (0,02)
eraman jakin 3 (0,02)
eraman moduko 3 (0,02)
eraman naza 3 (0,02)
eraman oso 3 (0,02)
eraman aholku 2 (0,01)
eraman aita 2 (0,01)
eraman asko 2 (0,01)
eraman asmo 2 (0,01)
eraman aukera 2 (0,01)
eraman eman 2 (0,01)
eraman etorri 2 (0,01)
eraman grazia 2 (0,01)
eraman gu 2 (0,01)
eraman gurutze 2 (0,01)
eraman haiek 2 (0,01)
eraman hain 2 (0,01)
eraman inora 2 (0,01)
eraman iruditu 2 (0,01)
eraman jaun 2 (0,01)
eraman kemen 2 (0,01)
eraman lagun 2 (0,01)
eraman mesede 2 (0,01)
eraman mezulari 2 (0,01)
eraman ni 2 (0,01)
eraman ohe 2 (0,01)
eraman pena 2 (0,01)
eraman sari 2 (0,01)
eraman soinean 2 (0,01)
eraman zain 2 (0,01)
eraman Burgos 1 (0,01)
eraman Serna 1 (0,01)
eraman Teresa 1 (0,01)
eraman abiatu 1 (0,01)
eraman ahalmen 1 (0,01)
eraman amildegi 1 (0,01)
eraman arazo 1 (0,01)
eraman ardura 1 (0,01)
eraman arduratu 1 (0,01)
eraman argi 1 (0,01)
eraman arrazoi 1 (0,01)
eraman artzapezpiku 1 (0,01)
eraman aurkitu 1 (0,01)
eraman bat 1 (0,01)
eraman batere 1 (0,01)
eraman beharrezko 1 (0,01)
eraman behartu 1 (0,01)
eraman bekatu 1 (0,01)
eraman beldur 1 (0,01)
eraman beldurti 1 (0,01)
eraman belo 1 (0,01)
eraman beste 1 (0,01)
eraman beti 1 (0,01)
eraman bezain 1 (0,01)
eraman bezala 1 (0,01)
eraman bidet 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
eraman nahi ukan 18 (0,12)
eraman behar ukan 10 (0,07)
eraman ez ukan 5 (0,03)
eraman ezan nahi 4 (0,03)
eraman ohi ukan 4 (0,03)
eraman bide eraman 3 (0,02)
eraman bide hau 3 (0,02)
eraman ezan aurrera 3 (0,02)
eraman ezan beste 3 (0,02)
eraman ahizpa kontsolazio 2 (0,01)
eraman aldean zuri 2 (0,01)
eraman behar baita 2 (0,01)
eraman erabaki hartu 2 (0,01)
eraman ez utzi 2 (0,01)
eraman ezan aurre 2 (0,01)
eraman ezan baino 2 (0,01)
eraman ezan Bera 2 (0,01)
eraman ezan berori 2 (0,01)
eraman ezan beti 2 (0,01)
eraman ezan esan 2 (0,01)
eraman ezan ha 2 (0,01)
eraman ezan prelatu 2 (0,01)
eraman ezan saiatu 2 (0,01)
eraman lagundu ez 2 (0,01)
eraman mesede egin 2 (0,01)
eraman nahi ez 2 (0,01)
eraman ukan bera 2 (0,01)
eraman zain egon 2 (0,01)
eraman zein bide 2 (0,01)
eraman zein kementsu 2 (0,01)
eraman ahal ezan 1 (0,01)
eraman ahal ukan 1 (0,01)
eraman ahalmen ukan 1 (0,01)
eraman ahizpa ere 1 (0,01)
eraman aholku eman 1 (0,01)
eraman aita frai 1 (0,01)
eraman amildegi handi 1 (0,01)
eraman arima ugari 1 (0,01)
eraman arrazoi zein 1 (0,01)
eraman asko ere 1 (0,01)
eraman asko handitu 1 (0,01)
eraman asmo ari 1 (0,01)
eraman asmo nu 1 (0,01)
eraman baino estimu 1 (0,01)
eraman baino hobeki 1 (0,01)
eraman batere idatzi 1 (0,01)
eraman behar al 1 (0,01)
eraman behar esan 1 (0,01)
eraman behar guzti 1 (0,01)
eraman behar nu 1 (0,01)
eraman behartu egon 1 (0,01)
eraman bekatu astun 1 (0,01)
eraman beldur sartu 1 (0,01)
eraman beldurti agertu 1 (0,01)
eraman belo aurpegi 1 (0,01)
eraman bera behar 1 (0,01)
eraman bera buru 1 (0,01)
eraman bera harrokeria 1 (0,01)
eraman bera joan 1 (0,01)
eraman bera poz 1 (0,01)
eraman beste bide 1 (0,01)
eraman beti ni 1 (0,01)
eraman bezain sendo 1 (0,01)
eraman bide berezko 1 (0,01)
eraman bide hauxe 1 (0,01)
eraman bide hori 1 (0,01)
eraman bide irakatsi 1 (0,01)
eraman bide joan 1 (0,01)
eraman bide komeni izan 1 (0,01)
eraman bide zital 1 (0,01)
eraman biziera ez 1 (0,01)
eraman biziera gu 1 (0,01)
eraman biziera latz 1 (0,01)
eraman Burgos bidaia 1 (0,01)
eraman era egon 1 (0,01)
eraman era iritsi 1 (0,01)
eraman erabaki sendo 1 (0,01)
eraman ere noizbehinka 1 (0,01)
eraman erraz egin 1 (0,01)
eraman erraz Lorentzo 1 (0,01)
eraman esan ezan 1 (0,01)
eraman esan nahi 1 (0,01)
eraman ez arren 1 (0,01)
eraman ez ekin 1 (0,01)
eraman ezan agindu 1 (0,01)
eraman ezan aipatu 1 (0,01)
eraman ezan ala 1 (0,01)
eraman ezan arima 1 (0,01)
eraman ezan arte 1 (0,01)
eraman ezan berehala 1 (0,01)
eraman ezan deabru 1 (0,01)
eraman ezan erreguka 1 (0,01)
eraman ezan gauza 1 (0,01)
eraman ezan gutun 1 (0,01)
eraman ezan guzti 1 (0,01)
eraman ezan hemen 1 (0,01)
eraman ezan horrelako 1 (0,01)
eraman ezan hura 1 (0,01)
eraman ezan ikusi 1 (0,01)
eraman ezan jainko 1 (0,01)
eraman ezan jaun 1 (0,01)
eraman ezan neke 1 (0,01)
eraman ezan on 1 (0,01)
eraman ezan onartu 1 (0,01)
eraman ezan ongi 1 (0,01)
eraman ezan pertsona 1 (0,01)
eraman ezan priore 1 (0,01)
eraman ezan sekula 1 (0,01)
eraman ezan zu 1 (0,01)
eraman ezan zuek 1 (0,01)
eraman ezin delako 1 (0,01)
eraman ezin ukan 1 (0,01)
eraman gogo berotu 1 (0,01)
eraman gogo handi 1 (0,01)
eraman grazia egin 1 (0,01)
eraman grazia eman 1 (0,01)
eraman gu aita 1 (0,01)
eraman gu jaun 1 (0,01)
eraman gurutze arin 1 (0,01)
eraman gutun hau 1 (0,01)
eraman guzti arbuiatu 1 (0,01)
eraman guzti berriro 1 (0,01)
eraman guzti iruditu 1 (0,01)
eraman guzti otoitu 1 (0,01)
eraman ha bera 1 (0,01)
eraman ha erregu 1 (0,01)
eraman ha joan 1 (0,01)
eraman haiek gutun 1 (0,01)
eraman hain bide 1 (0,01)
eraman hain laguntzaile 1 (0,01)
eraman hori hainbeste 1 (0,01)
eraman hura bezala 1 (0,01)
eraman hura etxe 1 (0,01)
eraman hura imitatu 1 (0,01)
eraman ikusi baino 1 (0,01)
eraman ikusi ezan 1 (0,01)
eraman indar ere 1 (0,01)
eraman indar ez 1 (0,01)
eraman inora uste 1 (0,01)
eraman jainko bero 1 (0,01)
eraman jainko bide 1 (0,01)
eraman jainko handi 1 (0,01)
eraman jainko zerbitzu 1 (0,01)
eraman jakin gauza 1 (0,01)
eraman jaun eman 1 (0,01)
eraman jaun hain 1 (0,01)
eraman kemen ez 1 (0,01)
eraman lagun bat 1 (0,01)
eraman lagun egin 1 (0,01)
eraman lagundu erabaki 1 (0,01)
eraman mezulari oso 1 (0,01)
eraman nahi neu 1 (0,01)
eraman naza bitartean 1 (0,01)
eraman ni ahal 1 (0,01)
eraman ni arima 1 (0,01)
eraman ohe jaiki 1 (0,01)
eraman oso gertu 1 (0,01)
eraman oso gogor 1 (0,01)
eraman oso osoan 1 (0,01)
eraman pena hartz 1 (0,01)
eraman saiatu komeni izan 1 (0,01)
eraman sari handi 1 (0,01)
eraman sari on 1 (0,01)
eraman Serna hau 1 (0,01)
eraman Teresa hango 1 (0,01)
eraman ukan baizik 1 (0,01)
eraman ukan bide 1 (0,01)
eraman ukan deabru 1 (0,01)
eraman ukan era 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia