Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2002
‎San Ananias, Jesusen lehen jarraitzaileetako bat izan zen Damaskon. San Paulo Tarsokoari ikusmena itzuli zion, kristauak preso eramateagatik Jainkoak itsu utzi baitzuen zigor moduan.
2005
‎Bazitekeen Julio zitalak ez luzaro ziria sartzea barruan zeraman jainkoari (deabruari, hobeto esateko), eta bazitekeen Adelak ere bere jainko onberari ez halakorik egitea, eta guztia bere onera itzultzea. Baina, eta ni?
2006
‎• Zeus Agetor, gudarostea gerrara daraman jainkoa.
2010
‎Hirugarren argudioari erantzun dakioke" lege pribatu" adierazmoldea esangura guztiz desberdinarekin erabiltzen dela kanon horietan. Egin eginean ere, lege pribatu deitzen zaio bai Espiritu Santuaren inspirazioaren mende egindako botoari, baita gizakia goiko ontasunerantz daraman jainko inspirazioari ere. Izendapen hori metaforikoa da, huts hutsean, ez delako oraintxe aipatutako benetako legea.
2011
‎Laburkiro: Orixeren iritzian, Mendebaldeko zibilizazioak gudura ginderamatzan Jainkoaren aginduak eta Jesukristoren erakutsiak bazter utzi genituelako. Krutwigek ere, halaber, gudu anker bidegabea Mendebaldeko zibilizazioaren ondoriotzat jotzen zuen, baina gaizkitik askatzeko Asiako kulturetara jo beharra aldarrikatzen zuen:
‎Maite ditugun izaki eta pertsonak ezin ditugulako zoritxarretik eta heriotzatik libratu. Poesia beste era batean esateko, otoitz etsiperatu bat izango litzateke, gure izate iluna nora ezera daramaten jainko uzkurrei zuzendua.
‎Entzun ezazu nere otoitza galbidera eramandakoen Jainkoa, arima esna dadila lurraren lo astunetik eta ideiak jaso nazala, azkenik gizon, zure asmoen gailurrera, eta han, izpirituaren salbalekuetan itxaron diezadatela maitatuek, zuk kupidagabeko atxekimenduz aukeratuen alorrera eraman zenituen haiek.
2012
‎Horren ordez, idazteko paper batean zer nahi zuen, haien artean bazela-eta irakurtzeko gai zenik, eta era horretan arriskurik gabe lortuko zuela nahi zuena. Aitak aholkua onartu zuen, idazteko tresnak bazituen-eta, baina idazten hasi orduko haietako batek besotik heldu zion bat batean, eta Aitak kolkoan zeraman Jainkoaren izenean askatzeko eskatu zionean, halaxe erantzun zion hark, ongi ebakitako hitzekin: –Hementxe akabatu behar duk, gezurtia!?.
2013
‎Horren ordez, idazteko paper batean zer nahi zuen, haien artean bazela-eta irakurtzeko gai zenik, eta era horretan arriskurik gabe lortuko zuela nahi zuena. Aitak aholkua onartu zuen, idazteko tresnak bazituen eta, baina idazten hasi orduko haietako batek besotik heldu zion bat batean, eta Aitak kolkoan zeraman Jainkoaren izenean askatzeko eskatu zionean, halaxe erantzun zion hark, ongi ebakitako hitzekin: " Hementxe akabatu behar duk, gezurtia!".
2015
‎Urruti zegoenez gero, aldare ugari zeuden. Noizbehinka gelditu egiten ziren gure Ordenaren hitzak esanez; debozio handia ematen zigun horrek, baita gogoan generaman Jainko handia goresten zihoazela ikusteak, eta Beragatik hain aintzat hartuak ginela han gindoazen zazpi moja oinuts gaixo ikusteak ere. Nik hauek guztiak buruan nerabiltzala, nahasmen handiak ere hartzen ninduen, ni haien artean nindoala etortzen baitzitzaidan gogora, eta nik merezi nuenez egingo balitz, guztiek egin luketela nire aurka.
‎Lehenago, nitaz gauza hauek jakin izatea lotsagarria zela iruditzen zitzaidan batzuetan; orain, berriz, horregatik ez naizela hobea uste dut, kaskarragoa baizik, hain onura gutxi ateratzen baitut hainbeste mesedetatik. ...egira ikusten dut ni baino txarragorik ez dela izan munduan, eta horrela, besteen bertuteak askoz ere merezimendu handiagokoak iruditzen zaizkit, eta nik mesedeak hartu baino besterik ez dudala egiten; eta niri hemen eman nahi didana, besteei Jainkoak dena batera emango diela, eta eskatzen diot ez dezala nahi izan bizitza honetan niri ordaintzerik, eta horrela uste dut ahula eta kaskarra naizelako naramala Jainkoak bide honetatik.
‎18 Gure Frantzisko Salcedoren erantzunak grazia egin dit. Haren apaltasuna bitxia da; bere barnean beldurra duela darama Jainkoak eta gauza hauetaz era honetara hitz egitea bera ere izan daiteke ontzat ez jotzea. Arimetan ikusten dugunera moldatu behar dugu.
‎Arimetan ikusten dugunera moldatu behar dugu. Nik esaten diot berorri santua dela, baina ez darama Jainkoak berori daraman bidetik. Azken batean, bera sendoak daramatzan bidetik darama; gu, berriz, ahulak daramatzanetik.
‎Bada, ene ahizpak, behin honezkero ematen du [Jaunak] ez duela nahi besterik esan dezadan, ez dakidalako zer esan, nik jarraitzeko asmoa nuen baina; bada, Jaunak irakatsi dizue bidea eta niri liburuan ipintzen, idatzia dagoela esan baitut? ur biziko iturrira iritsitakoan nola jokatu behar duten, eta han zer sentitzen duen arimak eta nola asetzen duen Jainkoak eta kentzen dion hemengo gauzen egarria eta nola daraman Jainkoaren zerbitzuko gauzetan haztera, haraino iritsi direnei oso probetxugarri izan eta argi handia ematen diena.
‎Beraz ez estutu, arima estutzen hastea, oso txarra baita gauza on guztirako, eta batzuetan eskrupulutsuak izatera jotzen dute, eta hor ikusten duzue ez bere buruarentzat eta ez besteentzat gauza ez dela. Eta horretaraino iristen ez bada ere, ez du arima askorik eramango Jainkoagana, hain kikildua eta estua ikusten dutelako. Gure izaera halakoxea da, eta zuek daramazuen bidea eramateak beldurra sartzen die eta ito egiten ditu eta ihes egiten dute hortik, bertute handiagokoa dela garbi jakin arren.
2020
‎Bata, ez dakigu nondik sortu den, ongi ez dakigu nola, izpiritua. Izpirituak garamatza Jainkoarengana, poesiara; izpirituak garamatza ongi ezin esplika daitezkeen gauza askotara. Eta gero dugu materia, eta gu azken finean materia horren eboluzio baten ondorenak gara.
‎" Egunsentietan kulparen zamak kolpatzen gaituela jakitea, horretaz konturatzea, hori da poesia, eta jakitea maite dugun guztia iragankorra dela, hauskorra, maite ditugun izaki eta pertsonak ezin ditugulako heriotzatik eta zoritxarretik libratu. Poesia, beste era batean esateko, otoitz etsiperatu bat litzateke, gure izate iluna noraezera daramaten jainko uzkurrei zuzendua".
‎Xabier Letek baditu izate iluna noraezera daramaten jainko uzkurrei zuzendutakoak diruditen poemak, otoitzaren kutsu nabarmena dutenak. Ezagunena, agian, errezoaren doinuaz ikasi genuen poema da, lehen zatian epitafio baten itxura hartzen duena:
2023
‎Atseginez irakurri zuela agiriari hark egindako hitzaurrea, baina eztabaidagai batzuk bazituela. Prozesioan sakramentua forma bakarrean eramatea Jainkoari trufa egitea zela; bi formatan eramatea barregarria zela. Formari buruzko kezka horiek albora uzteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia