2001
|
|
(Ironiaz)
|
Emakume
objektu nahikoa ez, eta emakume opari! Oso ideia feminista:
|
2003
|
|
Uste du
|
emakumeak
objektu sumiso gisa aurkezten dituenean gaitzesten dituela
|
2004
|
|
Gaur egunean, arte sorkuntzan emakumeek duten presentzia gero eta handiagoa ederki islatzen du liburuak eta pentsatu genezake, Aro Garaikideko atala osatzeaz arduratu diren bi irakasleak emakumeak izateak, eduki duela eraginik horretan. XIX. mende bukaeran Ascension Martiarenarekin hasi eta gaur egunera hurbiltzen goazen heinean, gero eta ugariagoak dira emakumeen aipamenak, artean ere, beste hainbat alorretan bezala,
|
emakumeek
objektu izatetik subjektu izatera eman duten jauziaren ispilu.
|
2005
|
|
Emakumeengan kontzientzia aldaketa ematen ari da, eta gizartea ezkuta ezinezkoak diren eskubideak onartzen eta bere gain hartzen ari da. Berdintasun eskubidea eraman da festara,
|
emakumeak
objektu izatetik subjektu izatera pasa nahi du.
|
|
Era berean, oraindik ere entzuten eta ikusten dira Es cosa de hombres, A por todas edo Con las endrinas bien puestas bezalako esaldi erasokorrak. Horrez gainera,
|
emakumea
objektu gisa erabiltzen duten iragarkiek emakumearen balio intelektualak ahanzten dituzte, emakumeak gizartean duen arrakastaren oinarri bakarra edertasuna dela azpimarratuta.
|
2010
|
|
ANDER.
|
Emakumea
objektu astun eta gogor batekin jo zuten.
|
2012
|
|
Ez egitez, emakumeen laidogarri diren txisteak entzunagatik ez dituztelako isilarazten beren lagun gizonezkoak. Ez egitez, hainbat publizitate, artikulu edo telebista katetan
|
emakumeak
objektu gisa tratatzen dituztela ikusiagatik ez dutelako salatzen. Ez egitez, desberdintasunak eta indarkeriak bere hartan dirautela ikusiagatik ez direlako gai manifestatzeko azaroaren 25ean edota edozein erailketa gertatzen denean, horiek emakumeen kontuak direla argudiatuta.
|
|
Horretarako, txiki txikitatik euren buruen kontrolik ez izateko hezten dituzte, debekuak ezarriz eta lotsaraziz. Emakumeak ez dira herritarrak, emakumeak ez dira subjektuak,
|
emakumeak
objektuak dira jaiotzen diren unetik. Merkantzia aldatzeko, familien arteko trukea egiteko, ezkutuko ekonomian lanean aritzeko eta ugalketa lanetarako erabiltzen dituzte.
|
2013
|
|
Alde batetik haragiztatutako subjektu bat dugu pertsonaia nagusian. Ez da
|
emakume
objektua, ezta desira eragitea helburu bakar duena ere; desiratzailea eta agentziaduna da, eta desioa adierazteko hitzak eskaintzen dizkigu: " Beheak galtzen dituzu zeure akorduz dagoela otutzen zaizunean"," Busti egiten nintzen entzute hutsarekin.
|
|
Ez dakit zer egin.
|
Emakumeen
objektu pertsonal intimoak ere jarri dituzte mahaietan salgai. Sagueseko neskaren bularretako pare bat, tanga ñimiño batzuk eta zapata takoidunak ikus ditzaket.
|
|
" Emakumeek eta gizonezkoek aukera berdinekin festaz gozatzeko egunak izatea lortu nahi dugu". Horretarako ematen dituzten gomendioen artean daude: ...," etxeko lanak eta zaintza lanak etxeko emakume eta gizonezkoen artean partekatuz, denok festaz gozatzeko aukera izateko"; emakumeei eta gizonezkoei egozten zaizkien ohiko rolak gaintzea," ekintza guztietan emakumeek eta gizonek parte hartuz"; jarrera sexistarik gabe aritzea," emakumeak bigarren mailan lagatzen dituzten jarrera guztiak alde batera lagata, –hala nola,
|
emakumeak
objektu gisa aurkezten dituzten komentarioak eta ekintzak–, eta sexualitate arrazoiengatik inor gutxietsi gabe –homofobia eta transfobia barik–; eraso sexistarik gabe jardutea; eta baita erantzukizunez ere.
|
2014
|
|
Orobat, barregarriak iruditu zaizkie guraso batzuek azaldu genizkien kezkak. Errealitate faltsu bat sortzen du mikroak, eta, alegiazko horretan, normalak dira emakume ama,
|
emakume
objektu, emakume panpina, emakume gozagarri, emakume osagarri, emakume loreontzi, emakume erdi, emakume ardi, emakume urdanga eta gisa bereko hitz elkarketa guztiak. Zuzenak eta normalak direla ulertzea beste biderik ez dugu, hala ez balira, oso bestelakoa baitzatekeen guztia.
|
|
Izan ere, Mendebaldeko zibilizazioaren lurretan sustraitua dagoen edonork esango luke, eskuin muturreko harpetarrek salbu, beharbada?
|
emakumea
objektu bat baino gehiago dela. Ikuspuntu etiko batetik bi planotan daudela, alegia:
|
|
Txiki txikitatik ikasten dugu begiratzen eta gizonezkoen eredu interesgarriak ikusten.Batetik, arestian genioen modura, publizitateak emakumea megaikusgarri egiten du, eta, bestetik, historiak emakumea ukatu egiten du eta ezohiko kontraesan horreksortzen duen nahastean hezten dugu begirada. Horrela, publizitatean gizonezkoekauto bat erosten dutenean, edota besterik gabe kolonia bat,
|
emakume
objektu bateskaintzen zaie kotxearekin batera etxeratzeko; emakumeok, demagun, barrukoarropa erosi behar dugunean ere, emakumeen ditxosozko desirazko begirada horiekjasotzen ditugu pantailatik, erosle subjektuak eta objektu desiratuak helburutzatgizonezkoen soa topatzea dutelarik; ohikoak dira ere atergabe ikusten ditugunetxekoandrearen irudia eta superbooma rena ere egundoko takoiekin lan exekut... Gorputz mediatiko horiek identitate sorgailuakedota antisorgailuak dira eta eguneroko jaki.
|
|
Egungo eredu androzentrikora «gehitzera» gobidatuak baino ezdirela izan. Berdintasunezko eredua definitzen duena, ordea, gonbidapena ez, baiziketa parte hartzea dela gogoraraziko digu autoreak,
|
eta
emakumea objektu izatetiksubjektu parte hartzaile izatera pasatzen ez den bitartean, ez dela ezer aldatuko.
|
|
Zoritxarrez, azkendatuek betiko lelo zaharra kantatzen digute, non eta Interneten, tradizio urrikokanala benetan. Interneten,
|
emakumeek
objektu gisa duten errentagarritasuna moduesponentzialean hazten da (industria pornografiko heteropatriarkala da etekin gehienbiltzen duena). Emakumeen erreferentzialtasun eza, ordea, emakumea komunikabidetradizionaletara «gehitu» zen lehen urteetan bezala mantentzen da.
|
|
Erabilera honen aurkako kritikak bortitzak izan dira hasiera hasieratik. Badira arrazoi etiko edota erlijiosoengatik nazkagarri eta lizuntzat hartzen duten talde kontserbadoreak,
|
emakumea
objektu bihurtzen duela aldarrikatzen duten talde feministak edota gizartearentzat eredu desegokiak transmititzen duela esaten duten talde ezberdinak. Ez zaie arrazoirik falta; ez gure ustez, behintzat.
|
2015
|
|
Hori film beltzetako maitasun istorioetan bakarrik gertatzen zen. Kubako gizartean,
|
emakumea
objektu izatetik subjektu izatera pasatzeko, Gobernu Iraultzaileak belaunaldi berrien hezkuntzari garrantzi berezia eman lioke, zalantzarik ez. Horretaz gain, paraleloki, produkzio harremanen antolaketa guztia ere aldatu zen, noski, eta hori dagoeneko gauzatzen ari zen gainera, baina ekintza hori bera bakarrik ez zen nahikoa, tradizio oso bat zegoen atzetik.
|
|
–jaurti nion, haserre antzean, garai bateko santujaleari?. Bizi guztia ibili gaitun gizonen kontra borrokan
|
emakume
objetutzat hartzen gaituztelako, eta orain, askatasun eta berdintasun puxka bat lortzen hasi garenean, geuk hasi behar al dugu gizona objetutzat hartzen?
|
2016
|
|
Adibidez, haien galderetako bat da zergatik emakumeak estali behar diren eta gizonak ez. Estalita ere
|
emakumeak
objektu direla argudiatzen dute," estali egin behar garagizonengan desioa ez eragiteko?".
|
2017
|
|
Camposen ikuspuntutik
|
emakumea
objektu eta produktu kontsideratzen du jendarteak eta kasu honetan baita umea ere. " Beti izan naiz kritikoa amatasun biologikoarekin, zure odol bereko haurrak izateko obsesioarekin.
|
|
galtzari eustekoa, orratz takoiak, titiak nabarmenarazteko bularretakoak edo ezpainetako gorria. Horren berri ez bagenu bezala egiten dugu errukiz begiratzen diegunean telebistako
|
emakume
objektuei, titi birmoldatudun ilehori kaskarinei, mari purtzil anorexiko berreginei. Baina ahulezia gizonen aldean dago gehienbat.
|
|
Harrigarria iruditu ahal zaigu, lehen begiratuan, neskatilek hainbesteko su eta karrez onestea
|
emakume
objektuaren ezaugarriak, beren gorputzak mutilatu eta nabarmen erakustea, eta belaunaldi gazte horrek berak hainbeste balioestea, aldi berean, emakume errespetagarria, hau da, sexu jostagarritik urrundua dagoena. Kontraesana itxurazkoa baino ez da.
|
2018
|
|
Rodriguezek bere bizipenetan oinarritu du zergatietako bat: kuota hutsa izatearen sentsazioa; ustezko berdintasuna erakusteko
|
emakume
objektu izatearen sentipena.
|
|
Gizonezkoen sexu eskubidearen legea bere beste zentzuan ere indarrean dago lantokietan. Cockburn ohartu zen ezen, beste gizon talde batzuetan bezalaxe,, konposizio gelan ere emakumeen gaineko berriketak eta
|
emakumeak
objektu bihurtzen, zituzten hizketaldiak, baloratzen?
|
|
Aitarenganako maitasuna zakilean gordetzen da, ukazio hermetiko batean giltzapeturik, eta orain zakil horretan zentratutako desirak etengabeko ukazio hori du egituratzat eta egitekotzat. Eta, izan ere,
|
emakume
objektua honako honen zeinua izan da: gizonak sekula desira homosexualik ez izanarena, eta, horretaz gain, desira horren galerarik inoiz deitoratu ez izanarena.
|
|
Emakumeak eta euren gorputzak" gerra harrapakin" gisa jo izan dira batzuetan, besteetan" txanpon truke, gerlariaren atseden edota gudu zelai" gisa, besteak beste. Kasu horietan denetan,
|
emakumea
objektu mailara beheratua izan da eta gizonaren jabetzatzat hartua, salatu dute.
|
2019
|
|
Azkenik, galdera bat egin behar diogu geure buruari: benetan uste dugu gizonek emakumeen gorputza eskuratzeko duten eskubidea naturalizatu, legitimatu eta betikotzeak gizarte berdinzale bat lortzen lagunduko digula, putazaleek gero eta gehiago eta gero eta gazteagoak
|
emakumeok
objektu sexualtzat gauzkaten gizarte bat indartu beharrean?
|
|
–Emakumeak sistematikoki amu gisara erabiltzen dira gaueko aisialdi guneetan, bereziki diskoteketan. Lokalen publizitatean sortzen diren mezu askok alkohola neurriz gain kontsumitzeko gonbita egiten dute,
|
emakumeak
objektu, eta ez subjektu, diren esfera sexualeko jarrerak estimulatzeko helburuz; horrela tratatzen dira maiz emakumeak gauzen modura, askotan prestutasunaren mozorropean?.
|
|
Emakumearen egoera, ordea, modu singular batean dago definitua; izan ere, nahiz eta gizaki guztiak bezala askatasun autonomo bat den, gizonek inposatzen diote Beste gisa etsi dezala bere burua aurkitu eta aukeratu beharra daukan munduan:
|
emakumea
objektu gisa finkatu nahi dute, eta immanentziara kondenatu, beste kontzientzia esentzial eta burujabe batek transzendituko baitu, beti eta beti, haren transzendentzia. Emakumearen drama, hain zuzen, gatazka hau da:
|
|
|
Emakumea
objektu bat denez gero, ulertzekoa da apaindurak eta janzkerak aldatzea haren balio intrintsekoa. Ez da guztiz hutsala emakumeak halako garrantzia ematea zetazko galtzerdiei, eskularruei, kapela bati:
|
|
Eta, batez ere, gizasemea gainetik jartzen dion bereizketa hori deuseztatu gogo du, harekin bat egin. Esana dugu
|
emakumeak
objektu bihurtuz subjektu segitu nahi duela. Gizona baino sakonago alienatua dagoenez, bera desira eta durduza delako bere gorputz guztian?, ezinbestekoa zaio ohaidearekin bat egitea, subjektu izango bada aurrerantzean ere; hartzea eta ematea gauza bera izan behar lirateke bientzat; gizonak hartu baizik ez badu egiten, eman gabe, edo plazera ematen badu baina hartu ez, emakumea erabilia sentituko da; Beste gisa mamitzen den bezain laster, beste inesentziala da; horren ondorioz, bestetasuna ukatu beharra dauka.
|
|
Gizonak berak eskatzen dio itxurakerietan ibil dadila: Bestea izan dadin nahi du, baina izatedun orok, bere buruari itsuki uko eginagatik ere, subjektu dirau; gizonak, ordea, nahi du
|
emakumea
objektu izan dadin, eta emakumea objektu egiten da; hori izateko ekiten dion aldetik, jarduera libre batean ari da; horra hor jatorrizko traizioa; emakumerik otzanena eta pasiboena ere kontzientzia bat da; eta gizasemeak batzuetan, engainaturik sentitzeko, nahikoa du ohartzea emakumeak, bere burua eskaintzen dionean, ikusi egiten duela bera, epaitu egiten duela; eskainitako gauza bat, harrapakin ... horra hor emakumeak zer izan behar duen, hori besterik ez.
|
|
Gizonak berak eskatzen dio itxurakerietan ibil dadila: Bestea izan dadin nahi du, baina izatedun orok, bere buruari itsuki uko eginagatik ere, subjektu dirau; gizonak, ordea, nahi du emakumea objektu izan dadin, eta
|
emakumea
objektu egiten da; hori izateko ekiten dion aldetik, jarduera libre batean ari da; horra hor jatorrizko traizioa; emakumerik otzanena eta pasiboena ere kontzientzia bat da; eta gizasemeak batzuetan, engainaturik sentitzeko, nahikoa du ohartzea emakumeak, bere burua eskaintzen dionean, ikusi egiten duela bera, epaitu egiten duela; eskainitako gauza bat, harrapakin bat: horra hor emakumeak zer izan behar duen, hori besterik ez.
|
|
Ihes horrek, sadomasokismo horrek, non
|
emakumea
objektuen eta bere buruaren kontra tematzen baita aldi berean, jite sexuala du askotan, hain zuzen ere. –Gorputzaren ariketa eskatzen duen garbitze lana, horra hor emakumeak eskura duen burdela?, dio Violette Leducek.
|
|
lausengatua ere sentitzen da; dirudienez, Adèle Hugo ez zen penatu bere senar kartsu hark beste ohe batzuetara jo zuenean; zenbait emakumek, Madame Pompadour imitatuz, bitartekariarena egitea onartzen dute. Kontrara,
|
emakumea
objektu eta harrapakin bihurtzen da sexu harremanetan; senarrari iruditzen zaio mana arrotz batez kutsatu dela emakumea, jadanik ez duela berea, lapurtu egin diotela. Eta kontua da ohean emakumea menderaturik sentitzen dela, menderaturik sentitu nahi duela askotan, eta, beraz, halaxe dagoela; kontua da, gainera, gizonen prestigioa dela kausa, emakumeak joera duela beraz gozatu den gizasemeari arrazoia emateko, eta hura imitatzeko, zeren, jabea izan zaionez, gizaseme horrek gizona hezurmamitzen baitu haren begietan, osoki.
|
|
Malraux ohartu da ezen Lawrencerentzat, hinduarentzat ez bezala, ez dela nahikoa emakumeak abagunea ematea infinituarekin kontakturik edukitzeko, nola ematen baitu paisaia batek:
|
emakumea
objektu bihurtzeko beste modu bat litzateke hori. Emakumea gizona bezain egiazkoa da; egiazko komunio bat lortu behar da.
|
|
gehienetan, nartzisismoa desagertu egiten zaio sexu heldutasuna iristean. Ordea,
|
emakumea
objektu pasiboa denez hala maitalearentzat nola bere buruarentzat, ezin bereizi primitibo bat dauka erotismoan. Mugimendu konplexu batean, bere gorputzaren gorespena lortu nahi du, gorputz horren jabe izatekoak diren gizonen konplimenduen bitartez, eta gauzak sinplifikatzea litzateke esatea liluratzeko nahi duela ederra izan, edo ederra dela seguru jakiteko nahi duela liluratu:
|
|
legeak edo ohiturek ezkontzera behartzen dute; debekaturik daude kontrazepziorako neurriak eta abortua; galarazita dago dibortzioa. Hain zuzen, patriarkatuaren inposizio zahar horiexek piztu ditu gaur egun Sobietar Batasunak; ezkontzaren teoria paternalistak suspertu ditu, eta, hala, berriro eskatu dio
|
emakumeari
objektu erotikoa izan dadin: oraintsuko diskurtso batean, apain ager daitezela eskatzen zieten emakume sobietarrei, makilla daitezela, pinpirin egin daitezela senarra atxikitzeko eta haren desira bizitzeko.
|
|
Gauzak horrela, artikulu honetan emakume bertsolariak bisibilizatzen edota emakume bertsolarien historiara hurbiltzen ahaleginduko gara. Horretarako marko teorikoan lehenik, Joxerra Gartziak (2012) egindako bertsolaritzaren historia laburtuari hainbat ekarpen egingo dizkiogu, emakume batzuk izendatuz, eta, ondoren, kultura analisietan, marko teorikoarekin jarraiki,
|
emakumeak
objektu izatetik subjektu ahaldundua izateko bidean teoria feministatik emandako argibideetan hartuko dugu oin. Oinarritze teoriko horietatik abiatuta, marko enpirikoan emakume bertsolarien historia ezagutzen ahaleginduko gara.
|
|
Kontzeptua presente zegoen begiradari buruzko lehenagoko ikerketa batzuetan ere, baina Mulvey izan zen gaiaren eztabaida planteatu zuena. Mulveyren arabera
|
emakumeak
objektu bihurtzen ziren gizon heterosexualak zirelako kameren kontrola zeukatenak. Hollywoodeko pelikulak bat zetozen voyeurismo eta eskofiliako ereduek.
|
2020
|
|
Menderakuntza maskulinoak, zeinak
|
emakumeak
objektu sinboliko bihurtzen dituen, horien izatea (esse) izate hautemana (percipi) delarik, emakumeak etengabeko gorputz ziurgabetasun egoeran kokatzeko eragina dauka edo, hobeto esanda, mendekotasun sinbolikoko egoeran. Funtsean besteen begiradarengatik eta begiradarako existitzen dira, hau da, objektu atsegin, erakargarri, erabilgarri diren neurrian.
|
|
«Goiburuak deigarriak izan behar dira, eta ez dakit zer arazo dagoen izenburu batean orgasmo hitza agertzearekin. Gizarte honetan pornografia dago leku guztietan,
|
emakumeak
objektu gisa tratatzen dira, baina ez da egoki jotzen sexualitateaz hitz egitea ezagutzatik eta genero ikuspegitik».
|
2021
|
|
Lexikoan sortuak, izen elkartuak dira bebé probeta eta abar. Horien baliokide diren probeta ume, eskola ontzi, afari tertulia, bonba auto, gizon igel,
|
emakume
objektu, emakume soldado, bidaia tximista edo produktu izar26 Hitz elkarketa/ 4 liburukiko hitz elkartuen sailkapenari jarraiki," atributu eta koordinazio egiturako elkartuetan" aztertu ditugu gaztelaniaz aposiziotzat hartu dituzten egiturak (§ 7.1.3), hau da, ‘ontzia, aldi berean eskola dena’, ‘afaria, tertulia izateko propietatea ere baduena’.. gisa ulertzen ditug... Han ikusi ditugu balio metaforikoa duten gizon igel modukoak.
|
|
Hala uste du Santamariak: «Zinema komertzialak bihurtu du
|
emakumea
objektu, eta ez fikziozko zinema begirada berreskuratzeko tresna bat izan daiteke, beraiek izateko begiratzen dutenak, eta mundua beren aldarrikapenen arabera islatzeko, beren ikuspegitik». Horri lotuta, aipatu du zinemagile askok beren burua sartu izan dutela pelikuletan —Agnes Varda frantziarra eta Maider Oleaga bilbotarra jarri ditu adibidetzat—, eta hori izan daitekeela emakumeen irudia «beste optika batzuetatik» erakusteko modu bat.
|
|
Ikusi dugunez,
|
emakumea
objektu pasibo edo harrapakin otzana da sexuan, immanentzian harrapatuta. Horren aurrean, emakumeak ere subjektu gisa sexu gose eta premia berdina duela aldarrikatzen du.
|
|
[...] Urte askotan espazio publikoa gizonen espazioa izan denez, oholtza bera, eraiki den umore eredua edo komikotasuna gizonezkoena izan da normalean. Batetik, indarrean oinarritua eta handitasun horretan detaile gutxikoa eta, gainera,
|
emakumea
objektu bezala ikusi duena. Ertzik gabekoa, nolabait, orokortzeko ahalegin bat egin duena.
|
|
Shifman eta Lemishen arabera, umore sexista kultura patriarkal askoren zati integrala izan da mendeetan zehar. Emakumezkoen ustezko gutxiagotasunean oinarrituta, beraien inozokeria, pentsaera ilogikoa, ezjakintasuna eta arduragabetasuna izan ditu hizpide umore mota honek eta
|
emakumeak
objektu sexual moduan eraikitzen lagundu du. Umore sexistak emakumeak erridikulizatzea du xede, gizonekiko gutxiagotasuna azpimarratuz eta estereotipo tradizionalak indartuz.
|
|
Dakigunez,
|
emakumea
objektu sexualizatu gisa agertu izan da gizonezkoen poesian oro har, eta gutxi hitz egin izan da haien sexualitateaz eta erotismoaz. Emakumeen ahots berriak plazaratzearekin batera, ezkutuan zeuden gaiak azaleratu dituzte, eta bide batez, euren bidelagun bihurtu:
|
2022
|
|
Eta batez ere, gizasemea gainetik jartzen dion bereizketa hori deuseztatu gogo du, harekin bat egin. Esana dugu
|
emakumeak
objektu bihurtuz subjektu segitu nahi duela.
|
|
Umeak bizi diren etxebizitza batean, hiru edo lau pertsonek baldin badute umeak egin eta zaintzeko ardura eta betebeharra espazio zehatz horretan, gerora betebehar hori nahi eta desio bilakatuko da, matrimonio ezkontzarekin gertatu bezala: ezkontza derrigortutako praktika bat zen hasiera batean,
|
emakumeak
objektu gisa saldu edo trukatzen baitziren, eta horri deritzogu ezkontza. Denboraren eta ohituraren poderioz, salmenta edo truke hori, biolentzia mota hori, naturalizatu egiten da, legitimatu, eta salmenta horretan salgai izan direnek ezkontza desiratzen amaituko dute, hori izango baita emakumeek janaria eta duintasun apur bat lortzeko ia era bakarra:
|
2023
|
|
Eta orokorrean, berariazko baimenaren ezinbestekotasuna ezartzen du lehenengo aldiz.
|
Emakumeak
objektu izatetik erabakiak hartzen dituzten subjektuak izatera pasa dira arauarekin. Argi dago lehenengo urratsa besterik ez dela, pauso gehiago eman behar direla oraindik, adibidez, emakume migranteen errealitateari heltzeko edo onespenaren eredutik desioaren eredura aurrera egiteko.
|
|
Haren arabera, lanaren banaketa sexualak eta homosexualitatearen eta intzestuaren tabuak egituratzen zuten emakumeen trafikoa; lanaren banaketa sexualak generoen arteko dependentzia sortzen du, eta horregatik ezkontzera behartuta daude gizonak eta emakumeak. Gainera, odolekoen artean ezkontzarik ez onartzeak eragiten zuen emakumeen trafikoa; gizonak haien artean harremantzen dira
|
emakumeak
objektu gisa banatzeko, oparirik onena emaztea izanik.
|
|
Siesta egingo zuen eta beharbada masturbatuko zen Lupe Agirreren ohorez. Posibilitatea behar den seriotasunaz kontsideratu zuen eta konturatu zen ezetz, ezinezkoa izango zitzaiola; norberaren mugak alde batera utzita, Agirre hark bazeukalako
|
emakume
objektuaren klixetik defenditzeko emakume emantzipatuek ohi duten kontra irudia; bere ederrean, deserotizazio helburua erabat lortua zuen. Baina ez, ez zen hori, ezta ere; beharbada Lupe Agirrek konbentzio erotiko berri baten desafioa egiten zion hurbiltzen zenari, mendeari, munduari, aski trebezia duenak baizik ezin ireki dezakeen sarraila joko idiosinkratiko batera gonbidatuz.
|