2013
|
|
Alde batetik haragiztatutako subjektu bat dugu pertsonaia nagusian. Ez da
|
emakume
objektua, ezta desira eragitea helburu bakar duena ere; desiratzailea eta agentziaduna da, eta desioa adierazteko hitzak eskaintzen dizkigu: " Beheak galtzen dituzu zeure akorduz dagoela otutzen zaizunean"," Busti egiten nintzen entzute hutsarekin.
|
2014
|
|
Orobat, barregarriak iruditu zaizkie guraso batzuek azaldu genizkien kezkak. Errealitate faltsu bat sortzen du mikroak, eta, alegiazko horretan, normalak dira emakume ama,
|
emakume
objektu, emakume panpina, emakume gozagarri, emakume osagarri, emakume loreontzi, emakume erdi, emakume ardi, emakume urdanga eta gisa bereko hitz elkarketa guztiak. Zuzenak eta normalak direla ulertzea beste biderik ez dugu, hala ez balira, oso bestelakoa baitzatekeen guztia.
|
|
Txiki txikitatik ikasten dugu begiratzen eta gizonezkoen eredu interesgarriak ikusten.Batetik, arestian genioen modura, publizitateak emakumea megaikusgarri egiten du, eta, bestetik, historiak emakumea ukatu egiten du eta ezohiko kontraesan horreksortzen duen nahastean hezten dugu begirada. Horrela, publizitatean gizonezkoekauto bat erosten dutenean, edota besterik gabe kolonia bat,
|
emakume
objektu bateskaintzen zaie kotxearekin batera etxeratzeko; emakumeok, demagun, barrukoarropa erosi behar dugunean ere, emakumeen ditxosozko desirazko begirada horiekjasotzen ditugu pantailatik, erosle subjektuak eta objektu desiratuak helburutzatgizonezkoen soa topatzea dutelarik; ohikoak dira ere atergabe ikusten ditugunetxekoandrearen irudia eta superbooma rena ere egundoko takoiekin lan exekut... Gorputz mediatiko horiek identitate sorgailuakedota antisorgailuak dira eta eguneroko jaki.
|
2015
|
|
–jaurti nion, haserre antzean, garai bateko santujaleari?. Bizi guztia ibili gaitun gizonen kontra borrokan
|
emakume
objetutzat hartzen gaituztelako, eta orain, askatasun eta berdintasun puxka bat lortzen hasi garenean, geuk hasi behar al dugu gizona objetutzat hartzen?
|
2017
|
|
galtzari eustekoa, orratz takoiak, titiak nabarmenarazteko bularretakoak edo ezpainetako gorria. Horren berri ez bagenu bezala egiten dugu errukiz begiratzen diegunean telebistako
|
emakume
objektuei, titi birmoldatudun ilehori kaskarinei, mari purtzil anorexiko berreginei. Baina ahulezia gizonen aldean dago gehienbat.
|
|
Harrigarria iruditu ahal zaigu, lehen begiratuan, neskatilek hainbesteko su eta karrez onestea
|
emakume
objektuaren ezaugarriak, beren gorputzak mutilatu eta nabarmen erakustea, eta belaunaldi gazte horrek berak hainbeste balioestea, aldi berean, emakume errespetagarria, hau da, sexu jostagarritik urrundua dagoena. Kontraesana itxurazkoa baino ez da.
|
2018
|
|
Rodriguezek bere bizipenetan oinarritu du zergatietako bat: kuota hutsa izatearen sentsazioa; ustezko berdintasuna erakusteko
|
emakume
objektu izatearen sentipena.
|
|
Aitarenganako maitasuna zakilean gordetzen da, ukazio hermetiko batean giltzapeturik, eta orain zakil horretan zentratutako desirak etengabeko ukazio hori du egituratzat eta egitekotzat. Eta, izan ere,
|
emakume
objektua honako honen zeinua izan da: gizonak sekula desira homosexualik ez izanarena, eta, horretaz gain, desira horren galerarik inoiz deitoratu ez izanarena.
|
2021
|
|
Lexikoan sortuak, izen elkartuak dira bebé probeta eta abar. Horien baliokide diren probeta ume, eskola ontzi, afari tertulia, bonba auto, gizon igel,
|
emakume
objektu, emakume soldado, bidaia tximista edo produktu izar26 Hitz elkarketa/ 4 liburukiko hitz elkartuen sailkapenari jarraiki," atributu eta koordinazio egiturako elkartuetan" aztertu ditugu gaztelaniaz aposiziotzat hartu dituzten egiturak (§ 7.1.3), hau da, ‘ontzia, aldi berean eskola dena’, ‘afaria, tertulia izateko propietatea ere baduena’.. gisa ulertzen ditug... Han ikusi ditugu balio metaforikoa duten gizon igel modukoak.
|
2023
|
|
Siesta egingo zuen eta beharbada masturbatuko zen Lupe Agirreren ohorez. Posibilitatea behar den seriotasunaz kontsideratu zuen eta konturatu zen ezetz, ezinezkoa izango zitzaiola; norberaren mugak alde batera utzita, Agirre hark bazeukalako
|
emakume
objektuaren klixetik defenditzeko emakume emantzipatuek ohi duten kontra irudia; bere ederrean, deserotizazio helburua erabat lortua zuen. Baina ez, ez zen hori, ezta ere; beharbada Lupe Agirrek konbentzio erotiko berri baten desafioa egiten zion hurbiltzen zenari, mendeari, munduari, aski trebezia duenak baizik ezin ireki dezakeen sarraila joko idiosinkratiko batera gonbidatuz.
|