2005
|
|
Era berean, oraindik ere entzuten eta ikusten dira Es cosa de hombres, A por todas edo Con las endrinas bien puestas bezalako esaldi erasokorrak. Horrez gainera,
|
emakumea
objektu gisa erabiltzen duten iragarkiek emakumearen balio intelektualak ahanzten dituzte, emakumeak gizartean duen arrakastaren oinarri bakarra edertasuna dela azpimarratuta.
|
2012
|
|
Ez egitez, emakumeen laidogarri diren txisteak entzunagatik ez dituztelako isilarazten beren lagun gizonezkoak. Ez egitez, hainbat publizitate, artikulu edo telebista katetan
|
emakumeak
objektu gisa tratatzen dituztela ikusiagatik ez dutelako salatzen. Ez egitez, desberdintasunak eta indarkeriak bere hartan dirautela ikusiagatik ez direlako gai manifestatzeko azaroaren 25ean edota edozein erailketa gertatzen denean, horiek emakumeen kontuak direla argudiatuta.
|
2013
|
|
" Emakumeek eta gizonezkoek aukera berdinekin festaz gozatzeko egunak izatea lortu nahi dugu". Horretarako ematen dituzten gomendioen artean daude: ...," etxeko lanak eta zaintza lanak etxeko emakume eta gizonezkoen artean partekatuz, denok festaz gozatzeko aukera izateko"; emakumeei eta gizonezkoei egozten zaizkien ohiko rolak gaintzea," ekintza guztietan emakumeek eta gizonek parte hartuz"; jarrera sexistarik gabe aritzea," emakumeak bigarren mailan lagatzen dituzten jarrera guztiak alde batera lagata, –hala nola,
|
emakumeak
objektu gisa aurkezten dituzten komentarioak eta ekintzak–, eta sexualitate arrazoiengatik inor gutxietsi gabe –homofobia eta transfobia barik–; eraso sexistarik gabe jardutea; eta baita erantzukizunez ere.
|
2014
|
|
Zoritxarrez, azkendatuek betiko lelo zaharra kantatzen digute, non eta Interneten, tradizio urrikokanala benetan. Interneten,
|
emakumeek
objektu gisa duten errentagarritasuna moduesponentzialean hazten da (industria pornografiko heteropatriarkala da etekin gehienbiltzen duena). Emakumeen erreferentzialtasun eza, ordea, emakumea komunikabidetradizionaletara «gehitu» zen lehen urteetan bezala mantentzen da.
|
2019
|
|
Emakumearen egoera, ordea, modu singular batean dago definitua; izan ere, nahiz eta gizaki guztiak bezala askatasun autonomo bat den, gizonek inposatzen diote Beste gisa etsi dezala bere burua aurkitu eta aukeratu beharra daukan munduan:
|
emakumea
objektu gisa finkatu nahi dute, eta immanentziara kondenatu, beste kontzientzia esentzial eta burujabe batek transzendituko baitu, beti eta beti, haren transzendentzia. Emakumearen drama, hain zuzen, gatazka hau da:
|
2020
|
|
«Goiburuak deigarriak izan behar dira, eta ez dakit zer arazo dagoen izenburu batean orgasmo hitza agertzearekin. Gizarte honetan pornografia dago leku guztietan,
|
emakumeak
objektu gisa tratatzen dira, baina ez da egoki jotzen sexualitateaz hitz egitea ezagutzatik eta genero ikuspegitik».
|
2022
|
|
Umeak bizi diren etxebizitza batean, hiru edo lau pertsonek baldin badute umeak egin eta zaintzeko ardura eta betebeharra espazio zehatz horretan, gerora betebehar hori nahi eta desio bilakatuko da, matrimonio ezkontzarekin gertatu bezala: ezkontza derrigortutako praktika bat zen hasiera batean,
|
emakumeak
objektu gisa saldu edo trukatzen baitziren, eta horri deritzogu ezkontza. Denboraren eta ohituraren poderioz, salmenta edo truke hori, biolentzia mota hori, naturalizatu egiten da, legitimatu, eta salmenta horretan salgai izan direnek ezkontza desiratzen amaituko dute, hori izango baita emakumeek janaria eta duintasun apur bat lortzeko ia era bakarra:
|
2023
|
|
Haren arabera, lanaren banaketa sexualak eta homosexualitatearen eta intzestuaren tabuak egituratzen zuten emakumeen trafikoa; lanaren banaketa sexualak generoen arteko dependentzia sortzen du, eta horregatik ezkontzera behartuta daude gizonak eta emakumeak. Gainera, odolekoen artean ezkontzarik ez onartzeak eragiten zuen emakumeen trafikoa; gizonak haien artean harremantzen dira
|
emakumeak
objektu gisa banatzeko, oparirik onena emaztea izanik.
|