2013
|
|
Ez dakit zer egin.
|
Emakumeen
objektu pertsonal intimoak ere jarri dituzte mahaietan salgai. Sagueseko neskaren bularretako pare bat, tanga ñimiño batzuk eta zapata takoidunak ikus ditzaket.
|
2014
|
|
Izan ere, Mendebaldeko zibilizazioaren lurretan sustraitua dagoen edonork esango luke, eskuin muturreko harpetarrek salbu, beharbada?
|
emakumea
objektu bat baino gehiago dela. Ikuspuntu etiko batetik bi planotan daudela, alegia:
|
2015
|
|
Hori film beltzetako maitasun istorioetan bakarrik gertatzen zen. Kubako gizartean,
|
emakumea
objektu izatetik subjektu izatera pasatzeko, Gobernu Iraultzaileak belaunaldi berrien hezkuntzari garrantzi berezia eman lioke, zalantzarik ez. Horretaz gain, paraleloki, produkzio harremanen antolaketa guztia ere aldatu zen, noski, eta hori dagoeneko gauzatzen ari zen gainera, baina ekintza hori bera bakarrik ez zen nahikoa, tradizio oso bat zegoen atzetik.
|
|
–jaurti nion, haserre antzean, garai bateko santujaleari?. Bizi guztia ibili gaitun gizonen kontra borrokan
|
emakume
objetutzat hartzen gaituztelako, eta orain, askatasun eta berdintasun puxka bat lortzen hasi garenean, geuk hasi behar al dugu gizona objetutzat hartzen?
|
2017
|
|
galtzari eustekoa, orratz takoiak, titiak nabarmenarazteko bularretakoak edo ezpainetako gorria. Horren berri ez bagenu bezala egiten dugu errukiz begiratzen diegunean telebistako
|
emakume
objektuei, titi birmoldatudun ilehori kaskarinei, mari purtzil anorexiko berreginei. Baina ahulezia gizonen aldean dago gehienbat.
|
|
Harrigarria iruditu ahal zaigu, lehen begiratuan, neskatilek hainbesteko su eta karrez onestea
|
emakume
objektuaren ezaugarriak, beren gorputzak mutilatu eta nabarmen erakustea, eta belaunaldi gazte horrek berak hainbeste balioestea, aldi berean, emakume errespetagarria, hau da, sexu jostagarritik urrundua dagoena. Kontraesana itxurazkoa baino ez da.
|
2018
|
|
Gizonezkoen sexu eskubidearen legea bere beste zentzuan ere indarrean dago lantokietan. Cockburn ohartu zen ezen, beste gizon talde batzuetan bezalaxe,, konposizio gelan ere emakumeen gaineko berriketak eta
|
emakumeak
objektu bihurtzen, zituzten hizketaldiak, baloratzen?
|
|
Aitarenganako maitasuna zakilean gordetzen da, ukazio hermetiko batean giltzapeturik, eta orain zakil horretan zentratutako desirak etengabeko ukazio hori du egituratzat eta egitekotzat. Eta, izan ere,
|
emakume
objektua honako honen zeinua izan da: gizonak sekula desira homosexualik ez izanarena, eta, horretaz gain, desira horren galerarik inoiz deitoratu ez izanarena.
|
2019
|
|
–Emakumeak sistematikoki amu gisara erabiltzen dira gaueko aisialdi guneetan, bereziki diskoteketan. Lokalen publizitatean sortzen diren mezu askok alkohola neurriz gain kontsumitzeko gonbita egiten dute,
|
emakumeak
objektu, eta ez subjektu, diren esfera sexualeko jarrerak estimulatzeko helburuz; horrela tratatzen dira maiz emakumeak gauzen modura, askotan prestutasunaren mozorropean?.
|
|
Emakumearen egoera, ordea, modu singular batean dago definitua; izan ere, nahiz eta gizaki guztiak bezala askatasun autonomo bat den, gizonek inposatzen diote Beste gisa etsi dezala bere burua aurkitu eta aukeratu beharra daukan munduan:
|
emakumea
objektu gisa finkatu nahi dute, eta immanentziara kondenatu, beste kontzientzia esentzial eta burujabe batek transzendituko baitu, beti eta beti, haren transzendentzia. Emakumearen drama, hain zuzen, gatazka hau da:
|
|
|
Emakumea
objektu bat denez gero, ulertzekoa da apaindurak eta janzkerak aldatzea haren balio intrintsekoa. Ez da guztiz hutsala emakumeak halako garrantzia ematea zetazko galtzerdiei, eskularruei, kapela bati:
|
|
Eta, batez ere, gizasemea gainetik jartzen dion bereizketa hori deuseztatu gogo du, harekin bat egin. Esana dugu
|
emakumeak
objektu bihurtuz subjektu segitu nahi duela. Gizona baino sakonago alienatua dagoenez, bera desira eta durduza delako bere gorputz guztian?, ezinbestekoa zaio ohaidearekin bat egitea, subjektu izango bada aurrerantzean ere; hartzea eta ematea gauza bera izan behar lirateke bientzat; gizonak hartu baizik ez badu egiten, eman gabe, edo plazera ematen badu baina hartu ez, emakumea erabilia sentituko da; Beste gisa mamitzen den bezain laster, beste inesentziala da; horren ondorioz, bestetasuna ukatu beharra dauka.
|
|
Gizonak berak eskatzen dio itxurakerietan ibil dadila: Bestea izan dadin nahi du, baina izatedun orok, bere buruari itsuki uko eginagatik ere, subjektu dirau; gizonak, ordea, nahi du
|
emakumea
objektu izan dadin, eta emakumea objektu egiten da; hori izateko ekiten dion aldetik, jarduera libre batean ari da; horra hor jatorrizko traizioa; emakumerik otzanena eta pasiboena ere kontzientzia bat da; eta gizasemeak batzuetan, engainaturik sentitzeko, nahikoa du ohartzea emakumeak, bere burua eskaintzen dionean, ikusi egiten duela bera, epaitu egiten duela; eskainitako gauza bat, harrapakin ... horra hor emakumeak zer izan behar duen, hori besterik ez.
|
|
Gizonak berak eskatzen dio itxurakerietan ibil dadila: Bestea izan dadin nahi du, baina izatedun orok, bere buruari itsuki uko eginagatik ere, subjektu dirau; gizonak, ordea, nahi du emakumea objektu izan dadin, eta
|
emakumea
objektu egiten da; hori izateko ekiten dion aldetik, jarduera libre batean ari da; horra hor jatorrizko traizioa; emakumerik otzanena eta pasiboena ere kontzientzia bat da; eta gizasemeak batzuetan, engainaturik sentitzeko, nahikoa du ohartzea emakumeak, bere burua eskaintzen dionean, ikusi egiten duela bera, epaitu egiten duela; eskainitako gauza bat, harrapakin bat: horra hor emakumeak zer izan behar duen, hori besterik ez.
|
|
Ihes horrek, sadomasokismo horrek, non
|
emakumea
objektuen eta bere buruaren kontra tematzen baita aldi berean, jite sexuala du askotan, hain zuzen ere. –Gorputzaren ariketa eskatzen duen garbitze lana, horra hor emakumeak eskura duen burdela?, dio Violette Leducek.
|
|
lausengatua ere sentitzen da; dirudienez, Adèle Hugo ez zen penatu bere senar kartsu hark beste ohe batzuetara jo zuenean; zenbait emakumek, Madame Pompadour imitatuz, bitartekariarena egitea onartzen dute. Kontrara,
|
emakumea
objektu eta harrapakin bihurtzen da sexu harremanetan; senarrari iruditzen zaio mana arrotz batez kutsatu dela emakumea, jadanik ez duela berea, lapurtu egin diotela. Eta kontua da ohean emakumea menderaturik sentitzen dela, menderaturik sentitu nahi duela askotan, eta, beraz, halaxe dagoela; kontua da, gainera, gizonen prestigioa dela kausa, emakumeak joera duela beraz gozatu den gizasemeari arrazoia emateko, eta hura imitatzeko, zeren, jabea izan zaionez, gizaseme horrek gizona hezurmamitzen baitu haren begietan, osoki.
|
|
Malraux ohartu da ezen Lawrencerentzat, hinduarentzat ez bezala, ez dela nahikoa emakumeak abagunea ematea infinituarekin kontakturik edukitzeko, nola ematen baitu paisaia batek:
|
emakumea
objektu bihurtzeko beste modu bat litzateke hori. Emakumea gizona bezain egiazkoa da; egiazko komunio bat lortu behar da.
|
|
gehienetan, nartzisismoa desagertu egiten zaio sexu heldutasuna iristean. Ordea,
|
emakumea
objektu pasiboa denez hala maitalearentzat nola bere buruarentzat, ezin bereizi primitibo bat dauka erotismoan. Mugimendu konplexu batean, bere gorputzaren gorespena lortu nahi du, gorputz horren jabe izatekoak diren gizonen konplimenduen bitartez, eta gauzak sinplifikatzea litzateke esatea liluratzeko nahi duela ederra izan, edo ederra dela seguru jakiteko nahi duela liluratu:
|
|
legeak edo ohiturek ezkontzera behartzen dute; debekaturik daude kontrazepziorako neurriak eta abortua; galarazita dago dibortzioa. Hain zuzen, patriarkatuaren inposizio zahar horiexek piztu ditu gaur egun Sobietar Batasunak; ezkontzaren teoria paternalistak suspertu ditu, eta, hala, berriro eskatu dio
|
emakumeari
objektu erotikoa izan dadin: oraintsuko diskurtso batean, apain ager daitezela eskatzen zieten emakume sobietarrei, makilla daitezela, pinpirin egin daitezela senarra atxikitzeko eta haren desira bizitzeko.
|
2020
|
|
Menderakuntza maskulinoak, zeinak
|
emakumeak
objektu sinboliko bihurtzen dituen, horien izatea (esse) izate hautemana (percipi) delarik, emakumeak etengabeko gorputz ziurgabetasun egoeran kokatzeko eragina dauka edo, hobeto esanda, mendekotasun sinbolikoko egoeran. Funtsean besteen begiradarengatik eta begiradarako existitzen dira, hau da, objektu atsegin, erakargarri, erabilgarri diren neurrian.
|