Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 262

2000
‎Bistan da ondoko hilabeteetako konponbidea ez zegoela Egia Atotxako eta besteeliza komentuetako apaiz eta fraideen esku, eta guztiak ere goiko eliz agintarien aginduen zain zeudela. Gotzainaren arauak indarrean jarri ziren igande beretik euskarazkosermoiek ere beren betiko lekua izan zuten (martxoaren 13an) (Cronica:
‎" Win" idatzi, return tekla zapaldu eta testu prozesadorearen programara sartu zen. Disketaren artxibo zerrenda erakusten zion leihoa ireki eta, ariketa hura errepikatzen zuen orotan bezain misteriotsu, hantxe zeuden egiaren gordintasuna ezkutatzen zuten artxibo guztiak, bere zain. Zabalduak izateko irrikitan, brometako kutxatxo horietatik malguki batez bultzatutako pailazoak doinnng!
‎" Jauna: nik ez dakit non dagoen egia, jaun Marcelek ote zuen edo osaba Joanikotek ote duen, edo aita Bartolomek, baina badakizu dagoen lekurat eginen nukeela, baldin non dagoen baneki, eta, bitartean, egin bedi..."
‎—Eta non dago egia. Eta non dituk frogak, erraiteko ezen inguruko jende guz tiaren sinestea superstizionea dela...?
‎—Jauna, osaba Joanikotek erraiten du ezen fedeak salba gaitzakeela, eta, halatan, fede osoz natorkizu erraiterat ezen batzuetan ez dakidala non dagoen egia, non gezurra, baina arras egin nahi nukeela egiaren alderat, baldin non dagoen baneki; eta, batzuetan, galdua bezala sentitzen naiz, baina badakit ezen zure semetzat gaituzula, eta egunen batean argiren bat igorriko didazula, nola igorri baitzenion etxetik alde egin zuen parabolako seme xahutzaileari, etxerako bidean ipintzen zenuela. Eta nik ere guztiz nahi bainuke egiaren bidetik joan, zure betiko etxerat, amen.
‎Hainbat lekukok adierazi zutenez... Beraz, gorpu bat zegoela egia zen; eta gorpu horrek, kasualitate hutsez, nire inizial berberak zituen, eta nire adin berbera. Hortik nahasmendua, seguru.
‎Einsteinen erlatibitatearen teoria eta Vienako Zirkuluaren artean eraikitzen ari ziren loturak xarmangarriak bezain konplexuak aurkezten zaizkigu egun. Erlatibitatearen teoria zio filosofikoetan sustraiaturik zegoela egia izanda ere —Leibniz eta Machek prestaturiko bermea—, ez da gutxiago Vienako Zirkuluaren filosofia ulertezina litzatekeela erlatibitaterik gabe14 Bazegoen bai interesezko bestelako gairik fisikan, mekanika kuantikoa batez ere; baina teoria hau ezin izan zen positibisten postulatuekin identifikatu hura 1926an Heisenbergek estandarizatu arte. Gainera, inoiz ez zuen lortu erlatibitateak izandako eragina Vienakoen pentsamenduan.
2001
‎Hala ere, zerbait bere bukaeran dagoela egia bada, beste zerbait sortuko da. Horrela izango bada, berriak bere bidea egitean zaharrean gaizki eginda geratutakoa, edota egin gabe utzitakoa, zuzen dezala.
‎Baina diozunaren arabera, ez al ginateke Sofisten erlatibismoari eta eszeptizismoari paso ematen ariko? Ez al dago egia unibertsal eta absolutorik?
‎Nike kirol oinetako estatubatuarrak gure eskuetara hel daitezen, Hirugarren Munduko haurren lana beharrezkoa izan da. Hauxe da Warholen zapaten atzean dagoen egia, azken kapitalismo postmodernoaren egia. Globalizazioari esker garbiago ikusi dugu Lehenengo Munduak Hirugarren Mundua behar duela.
‎A rrazonamendua faltsua dela konturatzeko ez dago urrutira joan beharrik. Eskuindarrak ere badira euskararen aldekoak —lehen orain baino gehiago, egia esan— eta euskararen kontra daudela egia izanik ere, onartezina da gaur egun jarrera hori. Bai ikuspuntu politikotik, pertsonaren eskubideak urratzen direlako, bai kulturaletik, ondare kulturalaren kontrako erasorik onartu ez daitekeelako, eta baita soziologikotik ere, euskararen kontrako diskurtso tinkoari ezin zaiolako jendaurrean eutsi.
‎nire adimenak eta zentzumenek eta ez dakit zerk lortua nire gogo —ni gogo— epailearen aurrean ipintzen dudala, eta nik gogoak neurtzen dudala ezaguera horren balioa eta ematen epaia. Ez dago egiaren beste epailerik edo neumdunik, gizakia bera baizik.
‎Orain arte eskaini dudan nire tesi hau —gizakia maitagogo dela— gizaki orori dagokion egia edo baiespena da. Giza argi hutsez gizakiaren" gizakia zer da?" galderari erantzuten saiatzea izan da, era guztietako gizaki argien laguntza erabiliz.
2002
‎hamabost egunetan paratxutista dibisio batekin konkistatuko zutela iragarri zuten jeneralek, eta zortzi urteren buruan Afganistanen baino gizon gehiago galdu dituzte Txetxenian. Militarrek urteotan 6.000 soldaduren galera onartzen dute, baina Soldaduen Amen Batzordearen ustetan 15.000 hil dituztela esatea hurbilago dago egiatik.
‎Abel nire besoetan hil zela. Esaldi kurtsia izango da eta hala da!, baina Elizakoak hartuta hil zela esatea baino hurbilago dago egiatik. Behin eta berriro errepikatzen diren horiek" Elizakoak hartuta hil zen";" Ez zaitut sekula ahaztuko";" Gaztea berez da susmagarri"... eta errepikatutako hori jasotzen duenaren komenientziak sortzen omen dute konbentzioa.
‎Ildo honetan aurreratzeko gaur egungo egoeran oztopo eta zailtasun asko dagoela egia izanda ere, baikor izan gaitezen daturik ere badugu.
2003
‎Ez dago egia borobilagorik hitz egin nuen nik, Bretonen dizipulu leial naizen honek, batik bat itsu itsuan sinesten dudalako umore beltza dela heriotza edo oinazea gainditzeko era bakarra, eta, beraz, askotan erabiltzen dut nire kontakizunetan gehiegikeria edo gustu txarrekoa omen den baliabide arbuiatu hori. Eta, behin hil ondorenean, Mark Twain handiak egin zuen aukera berbera eginen nuke neuk ere:
‎Gero krisia pasatu nuen, hizkuntzarekikoa. Aitortu beharrean nago egiari hainbeste zor zaiolakoan, jaun andreok, GOGOA nuen erdaraz hitz egiteko.
‎48 Erregela zehatz bihur daitezkeen printzipioen eta horretara finkatu ezin diren printzipioen arteko bereizketa horrek dakar hausnarketa batzuk egin behar izatea, ezarritako zenbait printzipioen inguruan; arean ere, printzipio horien barnean dauden egiek lege zibilak ulertu ahal izateko ezinbestekoak diren zenbait erregela ondoriozta ditzakete, eta halakoak erabilita, legeok behar bezala aplikatzea erdiets daiteke. Hori berori izango da hurrengo kapituluaren helburua, nahiz eta zuzenbide zibilaren zati esanguratsua osatzen duten erregela horiek atariko liburuaren lehenengo tituluan agertu; izan ere, han ez da halako hausnarketarik egin euren inguruan, eta hausnarketek jarri dute agerian erregela horien eta euren jatorri diren printzipioen arteko lotura.
2004
‎Hemen ez dago baliabideen zuzentasunaaldarrikatzerik. Hemen ez dago egiaren desideratum zuzentzailerik. Konturatu baitirasofistak, hitza bera, egiaren gordetegi sokratikoa baino gehiago, boterea dela giza auzietan.Den denari buruz egon badaitezke bi justifikazio kontrajarriak, eta horrela dela frogatzendute aldeko eta aurkako hitzaldi bikoitzak asmatzen dituztenean, unean uneko erabilgarriak izango diren hitzaldiak egiten trebetasuna izateak arrakasta segurtatzen du politikan.Horixe salatzen zien Sokratesek sofistei;
‎kolorea, usaina, gustua, etab.), eta horiei eskcr esandezaket gorputzetan zenbait hautemateri dagozkion desberdintasunak daudela. Beraz, Descartesen iritziz, nire hautematean badago egiaren bat?. Eta ex hipothesi Jainkoak ezgaituenez engainatzen, hautemate cdo uste bat faksua balitz, hura zuzentzeko aukera legoke.Laburbilduz, Descartesen filosofiaren printzipiook epistemologia modernoarenoinarrizko eskema finkatzen dute: (1) ezagutza:
‎Beharrezkotasuna eta apriorikotasunaesparru desberdinetako kategoriak dira, eta ez dute zertan bat egin: badaude egia apriorikoak aldi berean ez beharrczkoak direnak, eta badaude egiu ez apriorikoak aldi bereanbeharrezkoak direnak.
‎Zer diozu, irakurle horrek? Euskal Herriari dagokion egia latza garbi agertu zaizu dagoeneko, nik uste. Bada ezpada ere, hitz guziez esango dut neuk ere:
‎Bere helburua bestelakoa izango da. Dena eraisteak, gure pentsamenduan biltzen den guzti guztiaz zalantza egiteak, sakonera handiko apustua dakar; eta horren bidez egia bilatzeko erronkari aurre egin nahi dio sendo, suposatzen duelako berak dakienean, berak ikasi duenean, ez dagoela egia fidagarririk eta segururik, eta, bestalde, seguru dagoelako egia izan badela, baina ez ordura arte berak ikasi duen ezertan. Egia aurkitu behar badu oinarri berri batean sustraitu du bere ezagutza, ez fedean eta ez beste inolako agintetan.
‎Bere helburua bestelakoa izango da. Dena eraisteak, gure pentsamenduan biltzen den guzti guztiaz zalantza egiteak, sakonera handiko apustua dakar; eta horren bidez egia bilatzeko erronkari aurre egin nahi dio sendo, suposatzen duelako berak dakienean, berak ikasi duenean, ez dagoela egia fidagarririk eta segururik, eta, bestalde, seguru dagoelako egia izan badela, baina ez ordura arte berak ikasi duen ezertan. Egia aurkitu behar badu oinarri berri batean sustraitu du bere ezagutza, ez fedean eta ez beste inolako agintetan.
‎Bi gehi bi beti lau izango den arren, berdin da zein kulturatan mugitzen ari garen, ez da gauza bera gertatuko moral kontuez dihardugunean. Descartes jabetuta dago egia moral ezberdinak, eta baita kontraesaleak ere, aurkitu daitezkeela biziera kultural ezberdinetako munduetan, eta zaila egingo zaio bere metodoaren lehen aginduari jarraitzea eta abiapuntu argi eta sendo bat aurkitzea, lehen egia bezala balioko duena. Edozein modutan, honek ez luke zertan eragozpena izan behar morala egitasmo razional batean sartzeko.
‎Hantxe zegoen egia. Burumakur geratu nintzen.
2005
‎Bakoitza bere aldetik ari da eta historia, iragana gaurko hizkerara azaltzeko unean, gaur egun, erlatibismo kulturalean murgildu gara. Ez dago egia handirik, egiak baizik eta egia horiek bakoitza bere testuinguru sozial eta espazialean argitzen saiatu behar da. Beraz, guztia ulergarria eta jus­ tifikagarria bihurtzen da testuinguruan, zapalketa arbuiagarriena ere. Dena dela, historia lantzerakoan, datuak ukatu ezinekoak ditugu, erudi­ zioak hortxe jarraitzen du eta beharbada tokian tokiko eta talderik taldeko teoriak lantzen dira.
‎Oneko aldea zeukala zioen eta etsaiek txarrekoa, noski; beti egiaren izene­ an mintzo, politikako gauzetan ere. Hori garai hartako xuriei buruz baliagarri zitzaiokeen, baina diskurtso erretorikoaren oinarrian ez dago egia, egiantzeko­ tasuna baizik, ez baita gauza bera. Egia eta ona, beraz, haren ideologia eta poli­ tika?
‎6 Philosophy and Social Hope liburuan modupragmatis tan Rortyk esan bezala, berak ez du" uste gauzak berez diren bezalako modu bat dagoenik", eta nahiago du" itxurazkoa errealitatea desberdintasuna mundua eta gu modu erabilgarrietan eta ez hain erabilgarrietan deskribatzen dituzten irudien arteko desberdintasunaz ordezkatu" (27 or.)." Ez dago egiarik", berresaten du Truth and Pro gress idazkian (1 or.), zeren berak" Nietzsche eta Jamesengandik, beste askoren artean, itxurazkoa errealitatea desberdintasunaz susmoak izaten" ikasi du. " Guk (pragmatistok) gertatzen ari denari buruz mintzatzeko modu ugari dagoela uste dugu, eta horietatik bat ez dago gauzak berez diren bezalako modutik gertuago beste bat baino.
‎Leon Karrikaren etxea zaharberrituta dago. Otsoenea du izena, atariko Baztan harri gorritan zizelkatuta dagoena egia baldin bada behintzat. Arizkungo plazan bertan dagoen dorretxe ederrenetakoa, ederrena ez bada.
‎Itsasoko arriskuetan bizi ziren milioi bat lagun horiek ez zeukaten, lehorreratutakoan, aterpetuko zituen su bazter gozorik inon. Hori Francok esan zuen, eta bazegoen egiarik gezur hartan, gure herrikoak behintzat beste diktaduran, Primo de Riverarenean armadoreek berek merke jaso eta garesti saldutako etxe estu, zikin eta umeletan bizi ziren, honek argituko dizu zergatik ezin giro patriotikoagoa egon zen egun hartan gure herrian: errenta merkeko pare bat ziento etxe, gaineratuaz dozena, etorria zen mustera Generalisimoa.
2006
‎Lot nakion, beraz, aipatutako hiru zehaztapen horiek hurrenez hurrenazaltzeari. Hasteko azpimarratzekoa da zalantzaren onarpena bere pentsaerarenoinarrian dagoela eta horregatik ohartarazten digula behin eta berriro «gauzakargiak eta garbiak ez direla» (hori ametitzeko ausardia beharrezkoa bada ere) etaez dagoela egia bat eta bakarra (agerikoa eta dirudien egia ere errebisatu beharra dagoela, zalantzan jarri beharra) 10 11 Horregatik da beharrezkoaantipentsamenduan, edozein pentsamenduri, baina..., eranstea, egiatzat jotzendugun hori eta eztabaida ezina dirudien hori errebisatuko badugu.
‎Ezagutzeko modu hori Mendebaldeak garatu duena da, besterik ez. Beraz, ez legoke egia unibertsalez hitz egiterik, ezta zientziarik ere.
‎Arrazismo politikoa –ideietan–, politikoa delakoxe, beti da kultural morala, harentzat arrazismo biologikoa ez da aurresuposapen bat baino izaten. Horrela, bada, Ortega eta" arrazismo biologikotik" libratu nahi dituen arrazoibide ilun horren pean dirdirkatzen, zalantza gabe badago egia bat zilegizkoa, arraza usu aipatze hutsak ez duela inor arrazista bihurtzen. " Bada eztuzu zuk ere zeure arrazaz ukhatu, etzara zeure leiñutik eta ethorkitik hastandu", itzultzen zaio Axular bere jaun Bertrand Etxauzkoari, arraza leinuarekin berdinduz.
‎Ez nagon batere ziur nola jokatuko duen besteak. Inoiz ez naun ziur egoten egia esaten didanik.
‎Burura etorritakoak esan nizkion, egiarik bakar bat ere ez, eta nire kontakizuna amaitutakoan, neu izan nintzen bere bizitzaz galdetu ziona. Ezer gutxi kontatu zidan, baina seguru nago egia zela esandako guztia:
‎Anselmoren kezka eta trumoiak. Sinetsita dago egiak besterik ez dituela esaten, ez du konprenitzen zergatik inork ez dion kasurik egiten, uste du besteek gaiztotzat edo astotzat daukatela bera. Ari garen honetara baino lehenago bi tokitatik, garaje batetik eta ez dakit beste nondik ezetz esan zioten eta, hona berriz, onean ez bada gogorrean, etorri egin behar.
2007
‎Azkenean, botereak bere interesei erantzuten dieten komunikabideak baino ez ditu", kexatu da Ribera. Bere esanetan, lizentziarik gabeko irrati asko daude Iruñean eta diala nahiko beteta dagoela egia da, baina nork du bere proiektua egiteko eskubidea eta nork ez. Hori arautzeko dagoen era antidemokratikoa iruditzen zaie Eguzkiko kideei, pluraltasunik ez dagoelako.
‎Ikuspuntu berria. Non dago egia arazo horretan. Zer da argi ikusteko modukoa?
‎Esaten zuen: " ez dago egia baino gauza handiagorik; eta gezurrak baino gauza okerragorik". Egiari eutsi behar zaio, ez gezurrari.
‎Eskua ohantzearen aldameneko mahai txipiaren gainera luzatu eta, Habanan zegoela egia ote zen ziurtatzeko, sudurrean goiti paratu zituen lenteak Migelek. Errelojuari begiratu zion.
2008
‎ondasunak bahitu zituen, eta era horretara beste pare bat hilabetetan zehar Elolak hartutako ardurarekin jarraitzea lortu zuen. Baina azkenean, Zuloagaren beraren baliabideak agortu eta Eibarko herria haragi horniketarik gabe gelditu zen948 Udalak judizialki egin zuen bion aurka eta Francisco Elolak 4.000 erreal ordaindu behar izan zituen949 Baina bien bitartean sortutako arazoari irtenbide bat eman behar izan zion udalak, behikia gero eta garestiago zegoela egia zen-eta.
‎euskaraz, gauzak bihotzez jakiteari" buruz" jakitea esaten diote. Edozein hizkuntzatan esan daitekeena da inon ez dagoela egia osorik: ez hizkuntza batzuetan, ez besteetan, ez buruan, ez bihotzean eta ez beste inongo egoitzatan.
‎Adibidez: ni orain hemen nago egia puru purua izango da, baina," munduan", ni hemen ez beste nonahi nago ia (egon ezinik, kabitu ezinik, non nagoen edo nondik nora nabilen antzeman ezinik). Egia garbia ez da ondo etortzen mundu zikinarekin.
2009
‎zahartzen gaitu eta ez gara hilezkorrak. Horixe izaki guztien oinarrian dagoen egia. Segur aski gehienek ez lukete euren bizitza artifizialki luzatu nahi, baina baldintza sozial, fisiko eta psikologiko egokiak emanez gero, nork ez luke gehiago bizi gura. Arratoiena lau urte, karakolena hamabost, lehoiena 40, hontzena 65 eta gizakiena 70 inguru.
‎Gaur ordea dena da aldakor eta erlatibo. Dena da libre, ez dago egia bakar bat eta ezta guztiz egia denik ere. Ezer ez da betiko edo ez dauka zertan izanik.
‎Euskal kostaldea batez ere labarrez osatuta dagoela egia bada ere, euskal biztanle gehienak estuarioen inguruan bizi direla ere egia da (Muskiz, Metropoliko Bilbo, Plentzia, Gernika. Donostialdea, Irun, Hondarribia).
‎Gainera Athleticen gertatzen bazaizu ahaztezinagoa da oraindik. Kopa ukitzerik izan zuen, baina ez nengoen trofeoari begira, ospatzen nengoen, beste gauza batzuei begira nengoen egia esan. Egia da Dani zela Koparen jabea, bera zen kapitaina.
‎MIMI: Modu asko dago egia jakiteko, eta hau ez da onena.
‎Fidel zendu zenetik 62 urte igaro eta gero, Bueno Beldarrainsendiak badu jada loreak non jarri. Orain arte ezkutuan zegoen egia azaleratu duAgurtzanek. Lan zail hori instituzioen babesik eta laguntzarik gabe egin beharizanak, ordea, amorrua ematen dio.
‎Ideia horietan badago egia oinarri bat: erromatarren garaitik, higiezinen jabegoak berebiziko garrantzi ekonomikoa eduki du eta, haien hipoteka, kredituaren oinarri izan ahal izateko lehenestezko tokia.
‎Orain, garai hartan umeegia zinela uste duzu, ez zenuela adorerik izan aitaren nahien gainetik zureak ipintzeko. Gerora ohartu zinen aitaren hitza ez zela egia bakarra, bazegoela egia piloa inguruan, pertsona bakoitzak zuela bere egia eta zeuk ere zeurea izateko eskubidea zenuela aitaren gonapetik kanpo. Baina hori beranduago lortu zenuen, beranduegi.
‎Ez da moderniaz kutsatu. Ez du inor engainatzen, bertan dagoena egia da, ez dago basurde formikazkorik, ez metakrilatozko goiztiririk. Digitala dagoen bakarra, gatz banaketa.
‎Gertatua dago egiaren alde, eta atzokoa horrela ez bada, jendeari galde. Arraun munduko zaleak bihotzez pozturik daude, halako batean Castro ez den beste batek irabazi duelako banderaren bat.
‎–Gezurra dirudien arren, 73 urte pasa dira eta kontu ilun asko daude oraindik. Oztopoak daude egia hori jakiteko; oraindik bidea dago egiteko?, adierazi du Ega, ak. Bide horretan, elkartea sortzea izan dute lehen urratsa, eta hainbat ekimen egingo dituztela iragarri dute.
‎Urteagak dioenez, goi mailako ikuskizunak ziren herriarentzat hala gladiadoreak nola koadriga lasterketak, ludi romani deiturikoak. Apustu handiak eta liskarrak zeudela egia da; ukaezina da gaur egungo zaldi lasterketek ordukoetan dutela oinarria.
‎Beste alde batetik —segitzen du Foucaultek, Nietzsche interpretatuz—, ezagutzaren eta senen artean haustura, boterezko eta mendekotasunezko erlazioa baino ez dagoela egia bada, desagertzen dena ez da Jainkoa, subjektua bera baizik, bere batasunean eta bere subiranotasunean.
‎Horrek denak bermatzen zuen subjektuaren existentzia. Ostera, alde batetik senaren mekanismoak, desira jokoak, nahiaren eta gorputzaren mekanikaren arteko enfrentamenduak eta, bestetik, zeharo bestelako izaera gradu batean, ezagutza dagoela egia baldin bada, giza subjektuaren batasuna ez da beharrezkoa. Bestelako aukerak ditugu orduan:
‎Baina hor gelditu da. Mundu horretan dago egia eta kitto. Descartesekin planteamendu metafisiko guziek bira bat jaso dute, subjekturantz.
2010
‎Artean ez dago egiarik, niretzat negoziazio baten emaitza da dena
‎Horra baiezpena. Ez dago egia definitibo bati buruzko ziurtasunik, baina, nik sinetsi behar dut nire bidearen egiazkotasunean urratsak ematen segi ahal izateko. Areago, jainkoarengan sinesten ez duenak ere egia baten aldeko aukera egiten du.
‎Nik egin dudan gauza bakarra benetako elementuak eta pertsonak hartu, gertaera batzuk ere bai, eta horiekin fikzioa egitea izan da. Irakurlearen esku dago egia ala gezurra den erabakitzea.
‎–Bazitekeen, baina zerbait agintzen zidanean oso argi ikusten nituen gauzak, ziur nengoen egia zioela, eta gainera ez nintzen gauza haren borondateari uko egiteko.
‎Raimundori izena eragin ziona ez ziren galletak izan, mojen titi koxkorrak baizik. Horren azpian dagoena egia den ala ez inoiz ez da ziur asko jakingo, baina izena hortik zetorkiok.
‎Dena den, aldez aurretik beste kontzeptu bati heldu nahi diogu, gure gogoetaren erdigunean dagoen egia kontzeptuari, haiz zuzen ere.
‎Zentzu komunak mota askotako etsaiak ditu. Besteak beste, hor ditugu eszeptikoak(" ez dago egia atzematerik"), gezurtiak (egiaren aldean, faltsutasuna lehenesten dutenak), hitzontziak (egiarekiko, baita faltsutasunarekiko ere, erabat ezaxola dena) eta erlatibistak(" zentzu komunaren eredua testuinguru bati atxikitzen zaion eredua baino ez da"). Gure ahaleginik handiena erlatibismorantz lerratuko dugu; izan ere, erlatibismoa da postmodernismoaren ezaugarri berezkoenetako bat.
‎Baina ezaugarri horiek badute beren aurkia: zentzu komunak ematen diguna, asmoz behintzat, ongi bideratuta dago, ahalik eta ongien bideratuta dago egiarantz, nahiz eta faltsutasunarekin topo egin hainbatetan.
‎Ulertu beharra nuen. Gezur bakoitzaren atzean dagoen egiarainoko bidea bilatu behar nuen; jasan nitzakeen atentatu, atxiloketa eta mehatxuak jasotzeko ere, kazetaria izango nintzen. Zorrak kitatzen hasteko ordua nuen.
2011
‎Andy Betts da giro horrekin kutsatzen ez dena, non dagoen ere ez dakielako. Fisikoki mugatuta dagoela egia da, baina Gasteizen kale egin zituenak kale egin ditzakeela sinestea ere... Kontrakarrean aritu zen Lagun Aro Gasteizen, Baskoniaren baitan, eta arabarrek estutu zutenean azukre koskor bat kafesnean bezala, hala urtu zen Sito Alonsoren taldea.
‎Beste herrialdetan ez bezala, Euskal Herrian ez dago Egiaren Batzorderik. Zergatik?
‎Ez dago egia bakarra. Errealitate bakanik ez dagoen bezala.
‎Alde nabarmena dago egiaz jaten ez duen haur baten eta itxuraz jaten ez duenaren artean: lehena argaldu egiten da eta bigarrena ez.
‎–Baina berorri entzuna nago egia erran behar dela beti? –Sanchok.
‎Ezagunak genituen noski Morinen iritzietan jasota dauden egiak. Alabaina, Europaren mitoa behin betirako eraiste aldera, ez datoz batere gaizki.
‎ABEL. Germanek berak galdetu duelako. Eta medikuak behartuta zaudek egia esatera.
‎Aurrekoek bezalaxe funtzio­natzen du? Egiazta ezazu, eta bete dagokion egia taula bildutako datuekin.
‎Aurrekoek bezalaxe funtzionatzen du? Egiazta ezazu, eta bete dagokion egia taula bildutako datuekin.
‎13 Marraztu eta muntatu zirkuitu berri hori. Zenbat ZI behar dira. Aurrekoek bezalaxe funtzio­natzen du. Egiazta ezazu, eta bete dagokion egia taula bildutako datuekin.
‎15 Marraztu eta muntatu zirkuitu berri hori. Zenbat ZI behar dira. Aurrekoek bezalaxe funtzionatzen du. Egiazta ezazu, eta bete dagokion egia taula bildutako datuekin.
‎Bi sarrerak aldi berean aktibatzea debekatuta dago, kontrako bi agindu ematen baitira aldi berean, hau da, 1 balioan jartzeko agindua eta 0 balioan jartzekoa. Egoera hori X batez adie­razita dago egia taulan; egoera debekatua edo zehaztugabea esan nahi du.Gainera, bi sarrerak une berean desaktibatzen badira, ez dakigu aldez aurretik irteerako egoera zein izango den; ate bakoitzaren atzerapen denboraren araberakoa izango da hori, hau da, azkarrenak ezarriko du irteerako egoera.
‎Zirkuitu berriak gaitze sarrera aktiboa izan behar du 0 balioan. Bete horri dagokion egia taula.
‎14 Muntatu zirkuitu hori, egiaztatu funtzionatzen duela, eta bete dagokion egia taula.
‎14 Muntatu zirkuitu hori, egiaztatu funtzionatzen duela, eta bete dagokion egia taula.
‎Gero, bestetik, esan izan zaigu lehen gazteria alde genuela, lehen iritziaren jabe ginela eta orain gazteriak bizkarra eman digula eta garai bateko kanta egileak edo kantautoreak pixka bat zaharkituak eta molde klasikoetan gabiltzala eta gazteria beste bide batzuetatik dabilela. Alde batetik egia da, bai, badaude gaur egun joerak eta modak musikan eta estetikan lehen ez zeudenak eta beno, gu joera horietatik eta estetika horietatik, esparru horietatik kanpora gaudela egia da, baina jende gaztea, orduan baino kultura gehiago duena eta orduan baino sentsibilitate handiagokoa, eta orduan baino izpiritu finagokoa, edukazio gehiago duelako eta errespetu gehiago duelako... Gaur egun ere etortzen dela kantaldietara, hori ere egia da.
‎Gaur egungo egoera politikoan, esate baterako, gure makurtasun kultural eta linguistikoaren errua kanpokoei botatzen segitzea, nik uste dut faltsukeria psikologiko eta praktikoa dela, hori gezurra da. Gaur egun, egoera zail batean gaudela egia da, baina egoera hori aspalditik datorren egoera bat da. Historia ez zen hasi Francorekin, ez da bukatzen gurekin...
‎subjektuak sortzen du, gure formetatik abiaturiko irudia landuz ateratzen du. Errealismo metafisiko hori muturrera eramanda, errealitate aparteko horri dagokio egia: errealitate hori eta beraren ezagutza irudi batean bilduta.
2012
‎–Ze egia? Hemen ez dago egiarik.
‎Pentsamenduak ere laguntzen dik, gehienbat oso arautua ez dagoenean. Arauak eta arauen baitan dauden egiak eta baloreak kuestionatu dituanean. Balore batzuk hartzen dituk hire bizitzan; noiz galtzen dute balorea hiretzat?
‎Bai? Baina zeru lurrak astindu behar badira, astinduko ditinat, prest nagon egia jakiteko. Ez dinat amore emango?
‎Nola erabaki? Nola jakin zer den egokia eta zer ona. Hemendik aurrera, ez dago Egiarik, ez Onik, ez dago bide zedarriturik. Erabakitzerakondenatuta gaude.
‎gorputzaren hormona mailak egonkortzea, menopausiaren sintomak arintzea, sexu grina handitzea eta osteoporosia prebenitzea. Baina, zenbat dago egia horretan. Krema horrek badu benetako eraginik emankortasunean?
‎Horietako bat aurtengoa da. 2000ren pare parean dago egia esan, azken urteko joera negatiboa berretsiz, bestalde.
‎Horrelako teoria bat ezin da ondorioztatu, zeren bere forma propioaren baieztapena da. Badago egiak deitu ditugunari buruzko ekoizpen forma aktibo eta identifikatzailea (baina baita horrelako ekoizpena oztopatzen eta ezabatzen duen horri buruzkoa ere). Forma horrek izena dauka:
‎subjektua. Berdin da subjektua edo subjektua" egia baten aurrean" esatea, zeren subjektua beti da egia batena; ez dago egia baten zerbitzura, egia bat ukatzearen zerbitzura, egia bat ezkutatzearen zerbitzura. " Materialismo demokratikoak" ez du ezagutzen subjekturik, gorputzak bakarrik (gizabanakoak eta komunitateak).
‎Izan ere, eta datazioak egiaztatzen duen moduan, egia prozedura batek espazioa, denbora eta antropologia oinarritzat dituen gizadiaren bilakaera orokorrean izen ematen du, tokian tokiko forma baten pean. Badiouk baieztatzen duenez, egia zehatz baten barnean (egia politiko batean, eta baita egia artistiko, zientifiko zein amodiozko egia batean ere), inskripzio historikoak egia ezberdinen eta, beraz, giza denbora orokorraren denborako puntu ezberdinetan kokatuta dauden egien arteko harremanak barne hartzen ditu. Egia batek atzeraeraginezko ondorioak sortzen ditu bera baino lehenago sortutako beste egia batzuetan.
‎Postmodernismoaz ari garenean, jendeak duen ikuspuntuaz ari gara, normalean pentsatzen denaz: non daude egiak. Dena da gezurra, itxurakeria, interesak, estrategiak.
‎Negatiboki adierazita: ez dago egiarik munduan.
‎" Faltsua den horretan ez dago egiarik" Theodor W. Adorno filosofo judu alemanaren esaldia G.W.F. Hegelen" egiazkoa osoa da" esaldiaren birformulazioa da.
‎" Aspaldi gaindituta zirudien filosofiak bizirik dirau, gauzatzeko ordua joan zitzaiolako" (Adorno 1966, 15). " Faltsua den horretan ez dago egiarik" esaldiarekin, Adornok pentsamenduaren erradikalismoa aldarrikatzen zuen. Herbert Marcusek behin esan omen zuen, filosofian behintzat gauza bere azken muturreraino, konpromisorik gabe, bere ondorioetan pentsatu gabe, pentsatu behar dugula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dago 90 (0,59)
dagoela 21 (0,14)
dagoen 19 (0,13)
badago 13 (0,09)
nago 12 (0,08)
zegoela 10 (0,07)
zegoen 10 (0,07)
dagokion 9 (0,06)
daude 8 (0,05)
daudela 6 (0,04)
dauden 6 (0,04)
nengoen 5 (0,03)
baitago 4 (0,03)
dagoena 4 (0,03)
zeuden 4 (0,03)
Badago 3 (0,02)
dagoelako 2 (0,01)
dagokio 2 (0,01)
dagozkion 2 (0,01)
egonik 2 (0,01)
gaudela 2 (0,01)
Bazegoen 1 (0,01)
badagoela 1 (0,01)
badaude 1 (0,01)
bazegoela 1 (0,01)
bazegoen 1 (0,01)
bazegoenez 1 (0,01)
dagoenekoz 1 (0,01)
dagoenez 1 (0,01)
dagokie 1 (0,01)
dagokien 1 (0,01)
dagokigun 1 (0,01)
egon 1 (0,01)
egon arren 1 (0,01)
egotea 1 (0,01)
egoten 1 (0,01)
geunden 1 (0,01)
legoke 1 (0,01)
legokeen 1 (0,01)
nagoela 1 (0,01)
nagon 1 (0,01)
zagon 1 (0,01)
zaude 1 (0,01)
zaudek 1 (0,01)
zaudete 1 (0,01)
zaudetela 1 (0,01)
zegok 1 (0,01)
zegozkien 1 (0,01)
zeudela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon egia esan 12 (0,08)
egon egia bat 10 (0,07)
egon egia taula 8 (0,05)
egon egia bakar 5 (0,03)
egon egia ez 5 (0,03)
egon egia oso 5 (0,03)
egon egia baldin 4 (0,03)
egon egia guzti 4 (0,03)
egon egia jakin 4 (0,03)
egon egia absolutu 3 (0,02)
egon egia bilatu 3 (0,02)
egon egia erran 3 (0,02)
egon egia hori 3 (0,02)
egon egia ote 3 (0,02)
egon egia bide 2 (0,01)
egon egia egia 2 (0,01)
egon egia handi 2 (0,01)
egon egia lege 2 (0,01)
egon egia unibertsal 2 (0,01)
egon egia ' 1 (0,01)
egon egia adierazi 1 (0,01)
egon egia ala 1 (0,01)
egon egia ama 1 (0,01)
egon egia arazo 1 (0,01)
egon egia arrasto 1 (0,01)
egon egia askapen 1 (0,01)
egon egia atera 1 (0,01)
egon egia Atotxa 1 (0,01)
egon egia atzeman 1 (0,01)
egon egia azalarazi 1 (0,01)
egon egia azaleratu 1 (0,01)
egon egia babestu 1 (0,01)
egon egia baieztapen 1 (0,01)
egon egia baina 1 (0,01)
egon egia baino 1 (0,01)
egon egia batzorde 1 (0,01)
egon egia bera 1 (0,01)
egon egia berdadero 1 (0,01)
egon egia beste 1 (0,01)
egon egia besterik 1 (0,01)
egon egia bete 1 (0,01)
egon egia bezain 1 (0,01)
egon egia bilakatu 1 (0,01)
egon egia bilaketa 1 (0,01)
egon egia biribil 1 (0,01)
egon egia borobil 1 (0,01)
egon egia definitibo 1 (0,01)
egon egia deitu 1 (0,01)
egon egia delako 1 (0,01)
egon egia den 1 (0,01)
egon egia egin 1 (0,01)
egon egia eraman 1 (0,01)
egon egia ere 1 (0,01)
egon egia ezagutu 1 (0,01)
egon egia fidagarri 1 (0,01)
egon egia fikzio 1 (0,01)
egon egia finko 1 (0,01)
egon egia gero 1 (0,01)
egon egia gezur 1 (0,01)
egon egia gordintasun 1 (0,01)
egon egia goren 1 (0,01)
egon egia guzi 1 (0,01)
egon egia hain 1 (0,01)
egon egia hainbeste 1 (0,01)
egon egia harreman 1 (0,01)
egon egia hau 1 (0,01)
egon egia hezkuntza 1 (0,01)
egon egia hilgarri 1 (0,01)
egon egia hurbildu 1 (0,01)
egon egia huts 1 (0,01)
egon egia izpirik 1 (0,01)
egon egia izpiritu 1 (0,01)
egon egia jabetu 1 (0,01)
egon egia jan 1 (0,01)
egon egia jeneral 1 (0,01)
egon egia kasik 1 (0,01)
egon egia kirurgia 1 (0,01)
egon egia kontatu 1 (0,01)
egon egia kontzeptu 1 (0,01)
egon egia kutsakor 1 (0,01)
egon egia latz 1 (0,01)
egon egia literario 1 (0,01)
egon egia moral 1 (0,01)
egon egia mundu 1 (0,01)
egon egia oinarri 1 (0,01)
egon egia oliba 1 (0,01)
egon egia ostu 1 (0,01)
egon egia pilo 1 (0,01)
egon egia puru 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia