2017
|
|
Ailegatu zirenean, kartel bat jartzen zuen esanez: 5 ordu dauzkazue lurrera iristeko,
|
baina
Jainkoarengana joan behar zarete eta giltza lapurtu, baina kontuz esklabo arriskutsuak ditu bidean eta. Orduan biak korrikan hasi ziren.
|
|
Luc. 14, 1),
|
baina
Jainkoa zerbitzatzeko janari honek berretzenago eta piztenago du, zeren barrenago hobeago eta gozoago edireten baita.
|
|
Munduko atsegintasunek, diren handienek ere, denborarekin unatzen dute; berebat, aitzinago higuintza ematen dute.
|
Baina
Jainkoarenek gero eta gero apetitua pizten eta berretzen dute. Eta handik aurrera, hala berretuz gero, arituz gero, atsegin da eta plazent Jainkoaren bidean eta zerbitzuan ibiltzea, haren aginduak konplitzea eta prestuki bizitzea.
|
|
Zeren obligatua zara etsenplu ona ematera eta munduari ere kristau bezala bizitzen zarela erakustera, halatan, ez zure santutasuna ager dadin,
|
baina
Jainkoa laudatua izan dadin; eta halaber, baldin bada inor zu zeunden bezala dagoenik, saia dadin hura ere zuk hartu duzun gogoa eta borondatea hartzera eta zuk bezala bekatua uztera.
|
|
Foeneratur, zentsuan, interesean, irabazian, obligarazirik bezala printzipala irabaziarekin bihurtuko diola. Eta hemengo irabazia ttipi da, ez da segurtaturik ehuneko bat ere,
|
baina
Jainkoarena handi da, gehiago da ehuneko ehun baino.
|
|
Ez edergailu gisa, ez banaloriaz eta ez munduagatik,
|
baina
Jainkoagatik. Eta halarik ere, sekretuki, ahalik eta isilkien, eskuinak ematen duena Ebanjelioak dioen bezala ezkerrak jakiten ez duela.
|
|
|
Baina
Jainkoak emanik gehiagoren ere ahala duzunez gero, behar duzu informatu, galdetu eta jakin ea nor den herrian pobre beharrik, gosez denik, sabel uzkur dabilenik, ahalkez eskatzera ausartzen ez denik.
|
|
Egia da: egin daiteke juramentu zeruaz, lurraz, santuez eta beste kreaturez ere; ez, ordea, haiei Jainkoari dagokion ohorerik ematen zaiela, halako agurrik egiten zaiela,
|
baina
Jainkoaren kreatura bezala eta Jainkoak haietan parte duen bezala. Halatan egin daiteke haietaz juramentu, eta ez bestela (ikus san Tomas, S. Th., 2, 89, 6:
|
|
Eta hau da kontsolamendu handia etsaiak dituenaren eta bidegabeak errezibitzen dituenarentzat: jakitea eta kontsideratzea haiek guztiak Jainkoaren purgak eta azoteak direla, eta guztiak haren probetxutan direla; eta hala, ez etsaiagandik,
|
baina
Jainkoagandik adiskide guztien gaineko adiskideagandik heldu direnak bezala errezibitu behar dituela.
|
|
|
Baina
Jainkoaren ordaintze hartaz, haren pasio santuaz eta infinituaz aprobetxatzen ez denak eta aprobetxatu gabe hemendik ateratzen denak, nola zor infinituarekin ateratzen baita, justuki eta arrazoirekin pairatzen du eta pairatuko du pena infinitua, amaierarik eta bukatzerik izango ez duena.
|
2018
|
|
Bai Mattin bai, hori guztia ere nahi diat. Hik badakik ez dudala apezengan gehiegi sinisten,
|
baina
Jainkoa hortxe zagok, gu guztion gainean, eta beste mundura joateko pronto nagoenez, onena izanen duk horrelakoetan egiten den guztia egitea. Bada ezpada ere!
|
|
segitu zuen Aita Pontzianok larderia handiz eta beti prest gaudela zuen gorputz arimen salbazioaren alde egiteko. Gaurkoa gogorra izanen da guztiontzat, bai zuentzat eta bai guretzat,
|
baina
Jainkoa lagun, jakinen dugu jasaten, eta zuen arteko antikristo ezkutu horrek merezi duen bezala zigortzen.
|
|
|
Baina
Jainkoaren beldur nauzu
|
|
Zer izan zen Remediosek seme bat izan zuenean!
|
Baina
Jainkoaren zigor guztia niri, seme asto horren aita ni banaiz! Remediosek ez zuen semearen aitaz hitzik esan.
|
|
" Aita gurea, zeruetan zaudena".
|
Baina
Jainkoak ez dik tokirik. Orduan gure otoitzak faltsutuak zaudek.
|
|
Orduan gure otoitzak faltsutuak zaudek.
|
Baina
Jainkoa norberaren barnean dagoela esaten duenean, pauso kontraesankor bat ematen dik. Tokirik ez badu, zelan norberaren barnean jarri?
|
2020
|
|
Orain arte, ordea, Gaztelako erregeen babesa genuen saskikumeon eskariei aurre egiteko koroaren altxorra ginen aldetik. Duela urte gutxi batzuk Inkisizioak Sevilla, Cadiz eta Cordobako diozesietako judutarren kanporaketa lortu zuen,
|
baina
Jainkoari esker Errege Katolikoek behin behirro babesa eman ziguten. Oraingoan, aldiz, dena ezin txarrerago okertu da Granada erresuma mairua menperatu eta gero, badirudi Elizaren laguntza oso garrantzitsua izan dela konkista antolatzerakoan, hori dela eta azkenean" betiereko irtenbidea" lortu dute gure etsaiek:
|
2021
|
|
Ene anderea, hala balitz ez zintuzket gupida izanen; zeren ongi dakit zure bihotzeko maitasun zintzoak oso pozik jarriko zintuzkeela, Erregeren bihotzean idurikorik kausituko balu.
|
Baina
Jainkoak ongi begiratzen zaitu ez dezazun hura zure lurreko jainko bihur, ez baituzu harengan nahi zenukeena kausitzen.
|
|
Baina, korronte handiaren erdian zirelarik, zamari eskasenak zituztenak urak eraman zituen, gizonezkoen eta zaldien ahaleginak gorabehera, eta ez zen gehiago haien berririk izan. Zaldunak, berriz, bere burua bakarrik kausitzean, zaldia gibelerat itzularazi nahi izan zuen, baina ez zuen behar bezain zalu egiten asmatu eta zaldia azpian hondoratu zitzaion;
|
baina
Jainkoak nahi izan zuen zalduna ertzetik hurbil gertatzea eta, ur asko irentsi arren, lau hankan herrestaka kanporatu zen harri gogorretaraino, hain akiturik eta ahul non ezin baitzen zutik ere egon. Eta halako zortea izan zuen, non artzain batek, arratsean ardi biltzen zebilela, harri artean jarririk kausitu baitzuen, osoki blai eta triste, begien aitzinean galtzen ikusiak zituen bere jende haiengatik.
|
|
|
baina
jainkoak baino antzinagokoa da.
|
|
Zure osabak hona bidali zaitu eta onartu behar duzu. Hemen bizitza gogorra izanen duzu, otoitz eta lanen artean,
|
baina
Jainkoak lagun, gela honetan aurkituko duzu santifikazio eta ezagutzaren bidea. Izangaiekin biziko zara Azenariren keinua ulertuz, jarraitu zuen.
|
|
Esaera batzuk ergelkeria hutsak dira, beste batzuk inmoralak. Errusiar herri handiaren bihotz bakunetik ateratako beste hura" Gizonak egiten du tiro,
|
baina
Jainkoak eramaten bala" deboziozko basakeria bat da, eta kontraesan bortitza du Jainkoa errukitsu baten ideia onartuarekin. Pobreen, errugabeen eta behartsuen babeslearen nahiko eginkizun kontraesankorra izango bailitzateke, izan ere, bala aita baten bihotzera eramatea, esate baterako.
|
2022
|
|
Jainkoaren kasuan, dikotomia antagonikoa ez al da, bada, honela planteatzen: sinesten duzu Jainkoa badela edo ez duzu sinesten,
|
baina
Jainkoa pixka batetik askoraino izan daitekeela esanda, nola ulertu behar dugu?
|
2023
|
|
Espalatinok Luterori gutunez esan zion bikario orokorra zen Staupitz gotzain izendatu nahi zuela printzeak. 1516ko ekainaren 8an idatzitako gutunean Luterok Espalatinori esaten zion Frederiko Jakintsua argia zela munduko gauzetarako,
|
baina
Jainkoaren eta arimen salbamenerako gaietan itsua zela. Garai batean gotzain izatea gauza handia zela, baina orain ez zuela halako osperik, izan ere, gotzain izateak sabelkeriazko eta lasaikeriazko bizitza bat eramatea esan nahi baitzuen, Sodoman eta Erroman egiten zen bezala.
|
|
1544ko abenduaren 27an gutun bat idatzi zion Luterok Nicolas Medler i haren semearen heriotzaz eta lanpostu batez hitz egiteko. Semearen heriotzaz esaten zion atsekabe handia sentitu zuela,
|
baina
Jainkoak modu horretara irakasten dizkigula gauzak. Lanpostuari buruz esaten zion, Nicolas Amsdorf gotzainak irakasle postu baten berri eman ziola eta egokia zela horretarako Medler, zuen ospeagatik; onartzen ez bazuen, jakinarazteko, beste bati eman ahal izateko lanpostu hori.
|
|
bere ezdeustasuna onartzen bazuen, Jainkoak onartuko zuen; baina, horretarako ukatu egin behar zuen borondate askea zuela; borondate askearen aztarna guztiak ezabatu beharra zuen; Jainkoaren mendean erabat jartzen bazen, hark maitatuko zuen eta orduan bakarrik askatuko zen ezdeustasun sentimendutik. Luterok elizaren tiraniatik askatu zuen gizakia,
|
baina
Jainkoaren tiraniaren pean jarri zuen. Jainkoaren esanetara jartzen bazen bakarrik izango zen maitatua (Fromm, 1941).
|
|
Kristau ez ziren guztiek osatzen zuten munduko erreinua eta kristau ez zirenak derrigortzeko zen legea. Luterok zioen mundu osoa kristaua izanez gero, alferrikakoak zirela printzeak, erregeak, ezpatak eta zuzenbidea; pertsonak zuzenak ez zirelako jartzen zirela legeak; munduko erreinuaren kontra indar tenporalek ezpata erabil zezaketela,
|
baina
Jainkoaren erreinuan beste masaila jarri behar zela. Sinestunek leialki obeditu behar zuten lege zibilak ezarritakoa, San Pablok (Erromatarra, 13,1) eta San Pedrok (1Pe 2,33) esaten zuten moduan; printzeei beti obeditu behar zitzaien; printzeen kontra ez zen gerrarik egin behar, ezta zuzengabeak zirenean ere; ordena publikoari zegokionean erabat printzearen mendeko agertu behar zuen sinestunak.
|
|
Hori egin ondoren, erauntzarazi egin zuen atorra has gelditu arte, eta bere abitu ttipia jauntzi zion, berak ohikoa zuena gibelerat hartuz; eta ahalik eta lasterrena jalgi zen handik, berekin harturik hain luzaz desira ukan zuen kordelier ttipia.
|
Baina
Jainkoak, zeina urrikari baitzaio atsekabean denari, gaizo emazte haren negar xortei behatu zien, halako maneran, ezen senarra, bere egitekoak uste baino lehen bururaturik, emaztea zihoan ber bidetik itzularazi baitzuen etxerat. Baina kordelierrak, urrunetik ikusi baitzuen, erran zion damari:
|
|
1879ko uztailean Komite Ebanjelikoak Vincenti predikari lana kentzea erabaki zuenean, depresio handi batek harrapatu zuen Vincent; eliza baztertzen zuen,
|
baina
Jainkoarengandik hurbilago sentitzen zen; garai horretan pentsatzen zuen bere bizitzako misioa gizadia kontsolatzea zela; bere kezka bakarra munduan zerbaitetarako baliagarria izatea zen.
|
|
Jainkoak ere egin omen zuen bererik, Aiarako jaunari aurpegira trufa eginez. Santutegia Aiarako lurretan egin nahi baitzuen,
|
baina
Jainkoari ez gustatzen ideia eta gauero, obra materiala Aiaratik Artziniegara pasatzen ei zen. Harpa joleren baten pitokeria edo erregimen feudalaren aurkariren bat.
|