2000
|
|
Filosofo katedradun zegamarrarentzat ez dago zalantzarik krisi batean gaudela. Historiaren arabera eraikitzen ditugu gure uste eta sinisteak,
|
baina
Jainko baten beharra du gaur egungo gizakiak ere, Jainko horri beste izen batzuk ematen dizkiogun arren: Ilustrazioa, demokrazia...
|
|
—Badaki berorrek ezen nik ere elizarako nahi nukeela geure seme Joanes, berorrek baino gehiago, benturaz, ene senar prestu hori. Kontua, ordea, ez da berorrek edo nik nahi izaitea,
|
baina
Jainkoak nahi izaitea. Zeren, Joanes apez izaitekotan, zinezko apez izaitea nahi nuke, Jainkoak zinez eta minez deitua...
|
|
Zeren zinez baitzegoen ama liluraturik aita jesuitaren hitzekin eta haren presentziarekin; eta entusiasmaturik zegoen, gainerat, uste zuelako ezen bi gertaki haiek —kaperako obren akabatzea eta aita Bartolome Urbiainerat etortzea— ez zirela kointzidentzia huts,
|
baina
Jainkoaren probidentziaren aieru eta seinale.
|
|
Eta hura erran zuen eta bertze anitz gauza erran zituen... eta erran zuen, konparazione, ezen tigre hura koska hartan geratzea ez zela kasualitate hutsa izan,
|
baina
Jainkoaren probidentziak bideratu eta xuxendu garazia eta faborea, Urbiaingo hainbat herritarrek ere parte hartu ahal izan zezan deabruaren kontrako garaitian; eta erran zuen, halaber, ezen jauregiko jauna konfesatu egin zela harat joan aitzin, eta bonabentura eta betiko bozkarioa zirela konfesione on baten ondore eta sari ezin hobeak.
|
|
Eta nor da jakintsuago, finean: baserritar noharroin on beharra
|
baina
Jainkoaren bidetik dabilena, edo kapare aberats kasik guztiahalduna baina deabruari arima saldua diona. Eta gogorat datozkit Indietan ezagutu nituen indiar haiek:
|
|
—Aita ez zuan hil, Joanikot, zeren hilen ausentzia bizien presentzia baino biziagoa eta eraginkorragoa izan baitaiteke batzuetan, are gehiago ene aitaren kasuan, zeren aitak, hainbat handikik eta hainbat jauntxok ez bezala, maite baitzuen pintura, eta ulertzen zuen pinturaz, eta ezin nioan, halatan, haren memoriari ez ukorik ez engainurik egin, ohorea galdu nahi ez banuen bederen... Eta nik ez nian, bertzalde, Ubarneko etxeko heredero izan nahi,
|
baina
jainkotzat nituen Italiako pintore handien heredero, Rafaelena bere batez, aitari argi eta garbi adierazi nion bezala, bere denboran... Eta amak ere bazekik hori, zeren karta batean jakinarazi bainion hori guztia —eta, begiak urrunean galtzen zituela, malenkoniaren besoetan harturik bezala, erran zuen—:
|
|
—Jainkoak guztiok ukitzen gaitik behin edo behin, eta hi ere ukituko hau egunen batean, zeren eta hi ez baihator honat kasualitatez,
|
baina
Jainkoaren borondatez...
|
|
—Bada, komunionea, edo poesia da, edo ez da deus ere —jaurtiki zidan, bat batean— Eta amorioa da, edo ez da deus ere, zeren eta komunionean Jain koa hartzen dugu, bai,
|
baina
Jainkoak har gaitzan amoreakatik.
|
|
—Begi bakarra diat, bai,
|
baina
Jainkoak ere begi bakarra dik, eta ene begia, halatan, Jainkoaren begia duk, Frantziaren alde honetan bai bederen, zeren eta ene begia bizitzaren begia duk eta heriotzaren begia duk, eta zeren, halatan, ene begi hau zabaltzen denean, zabaltzen baita bizia ere, eta hersten denean... —eta, begia hertsirik, leporat eraman zuen eri erakuslea, alde batetik bertzerat, keinu ezin adierazgarriago batean.
|
|
Orain banekien, beraz, nor zen Alain Coup d’Œil, eta banekien, halatan, ezen gure harremanak ez zirela anaien artekoak, haren anaia oroitarazten banion ere,
|
baina
Jainko alditsuaren eta menekoaren artekoak, eta hala zor niola menekotasuna eta obedientzia, haren begi hersterik nahi ez banuen behintzat...!
|
|
...n eta, guardia buruak saskian zegoen jaka bat eskuan hartzen zuela, erran baitzigun ezen Kristoren manuak eta aginduak zituela berak bizibide eta jokabide... eta, nola haren manuetarik bat zen ezen jantzi beharra zegoela biluzgorri zegoena, hala itzultzen zizkigutela puta haiek edo puten konplizeek beren ihesaldian kanpoan utzi zituzten jantziak, ez geure amoreakatik, deus ere merezi ez genuelako,
|
baina
Jainkoaren amoreakatik.
|
2003
|
|
Nobela, igarlearen kondenarekin bukatzen da, nahiz eta emakume gajoak epailearen aurrean berak ez duela errurik errepikatzen duen, errudunik egotekotan bere baitako ahotsa dela esanez, berea ez den zerbait beraz, etorkizunaren lekuko gisa aritzen zaion mintzoa, belarriak itxi arren ozenki entzuten duena eta, idazle batek berea jasaten duen bezala, zigor baten antzera eraman beharrekoa. Eta epaileak ea nobela horiek hitzez hitz idazteko gauza izango ote zen galdegitean, emakumea negarrez hasten da, izuaren izuz, eta negar zotinen artean olerki bat edo ipuin labur bat beharbada jasango lukeela erantzuten du,
|
baina
Jainkoagatik ez ezartzeko horrelako zigorrik, ez eskatzeko arren bere baitako ahotsari horren kontakizun luze eta aspergarririk.
|
|
Bai, Wolff bekataririk handiena zen,
|
baina
Jainkoak bere erruki handian guztiok maite gaitu, eta hari ere eman zion aldatzeko aukera. Halako suertez, non, egun batean san Pablori bezala, berari ere tximistaren antzeko argi batek argitu baitzion adimena!
|
|
Eta eskulangintzen jarduera, ez al dakigu jainko hori irakasle duena ospetsu eta distiratsu gertatzen dela, eta Maitasunak ukitzen ez duena, ilun? ...ela, eta Musek musika, eta Hefestok errementaritza, eta Ateneak ehungintza, eta Zeusek ‘jainko eta gizakien gobernua’ Horren ondorioz jainkoen arazoak ere Maitasuna agertu eta gero antolatu ziren, edertasunarena noski (itsuskeriaren gainean ez baita maitasunik jartzen); eta bera baino lehen, hasieran nioenez, jainkoei izugarrikeria asko gertatu omen zitzaizkien Beharraren erregetzagatik;
|
baina
jainko hori sortu zenetik, edertasunaren maitatzetik onura guztiak sortu dira bai jainko eta bai gizakientzat.
|
|
Domatek, berriz, mailakatu egiten du ideia bera, moldatu eta leundu, arrazoia eta maitasuna ararteko dituela. Domatek ondotxo daki arrazoia bera ez dela beti gizabanakoaren jokaera nagusia,
|
baina
Jainkoaren probidentzia ere hor dago, Labur zurrean, Jainkoak arrazoiaren argia ematen die gizakiei, eta, berari esker, nork bere burua maitatze horretatik ondorio onuragarriak lor daitezke. Bi gertaera horien bitartez, gizarteak aurrera dirau, bera eratzen duten gizaki berberekin.
|
2004
|
|
–Zin egiten diat, Eneko, Jainkoa Errealaren bazkide egiten saiatuko naizela, hik jokatzen duan bakoitzean animo faltarik izan ez dezagun,
|
baina
Jainkoa ere burugogorra duk batzuetan eta...
|
2005
|
|
Zientzia eta teknologiaren eskutik, gainera, ma te riaespiri tu lehia klasikoa ahaztu eta filosofian hain gogaikarri izan den mundu erreala itxurazko mundua dikotomiaren inguruan hasi zen zientzia fikzioa giza-ingurunea kategorizatzen: supernat urala benetako errealitatea izanik; teknozientziaren —edoho rren asmakizun ideal baten— hizkuntza izanik balioduna; lehenagoko erlijio mitoak egungo gurtza berri bihurtuz,
|
baina
jainkoen ordez" alien" ak erabiliz. Zientzia fikzioaren irudi multzo teknozientifikoak, beraz, lehendabizikopu lp amerikar aldizkari, liburu eta filmei esker hartuzuen paregabeko indarra XX. mendean.
|
2006
|
|
Eta ene ez naute egundaino horretara bultzatu. Pentsa, Baionara joan aitzin, nik hamaika urte, bezperan, ene aferak prestatzen ari nintzela, amak erran zidan, «bagenian eta etxean hire beharra zaharrena bainintzen
|
baina
jainkoak galdetzen hau». Beraz ez nintzen pusatua, baina bazen giro bat, orain ez dena, horretaratzen gintuena.
|
|
|
baina
Jainkoak ez zidan erantzun.
|
|
|
baina
jainkoak tantrismotik. Eta gainera, ikusten duzunean
|
2007
|
|
Gizakia gizakiarentzat, ez otso,
|
baina
Jainko.
|
2008
|
|
Ez gara urrun ibiliko Diogenes Zinikoaren haritik abiatu eta Nietzscherengan bilatzen badugu erantzuna. Zientzia Alaia ren 125 aforismoan, zoroak berdintsu galdetzen du plaza publikoan
|
baina
Jainkoaren inguruan. Bere lepo trufaturik jendea begira zeukala, «Zoroak aurre egin zien, eta beha beha begiratzen zielarik oihu egin zuen:
|
|
Etorkizunari gehiegi begiratu gabe oraina bizitzea nahiago dut, eta eguneroko lanarekin osatzen du batek bere etorkizuna. Une hartan Lehen Mailan berriz entrenatzea ia ezinezkoa ikusten nuen,
|
baina
Jainkoari esker, lortu dut.
|
2009
|
|
2 Alkohola edango duzu,
|
baina
Jainkoak berak ere ez du edalontzia hautsiko.
|
|
–El mundo es mi representación? biribila eta buelta gabekoa iruditzen zaio;
|
baina
Jainkoa ene errepresentazioa baino, gehiago, ez bada, ez da ezer nonbait.
|
|
Egun batean, gainera, tuberkuloso batzuk marraztu nituen, Napoleonen armadari aurre egiten ziotenak: gustu txarreko marrazki bat zen, aitari min handia egin ziona,
|
baina
Jainkoak guztia ikusten du eta ni neu egin nau azkenean tuberkuloso, epelak ematen dituenak epelagoak hartzen ditu-eta.
|
|
esan zion txoferrak, eta Nazariok baietz: . Halaxe da, bai, Timoteo, norberaren haragia hiltzea baino berri gaiztoagorik!,
|
baina
Jainkoak hala nahiko zuen eta zer egingo diogu, bada??, nahiz eta segundo bat lehenago beste pentsamendu bat izan zuen, ausaz, begiratu ere, begiratu zion orduan txoferrari, kexuzkoa izan zitekeèn begirada batekin, kexu nolabaitekoa konpromisozko irri bihurtu bazuen ere istantean?, ezpainetan halabeharrez isildu behar izan zuena: –Urte erdi lehenago esan behar zenuen hori, adixkide!?.
|
|
–Bai,
|
baina
Jainkoak bitxi egin zintuen, harribitxi bat bezala, eta eskerrak eman zenizkioke?
|
|
–Bai,
|
baina
Jainkoak egin zituen tximeletak? –erantzun zion Domingok zorrotz, hitzetik hortzera; eta nola nabaritu baitzuen aitaren begirada ukabilkada bat bezala, honela jarraitu zuen, atzetik etor zitezkeèn ukabilkadak saihesteko edo?:
|
|
Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai,
|
baina
Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
|
|
Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai,
|
baina
Jainkoa ez da zepelin bat. Zoritxarrez, baina, badakizue zer gertatzen den askotan:
|
|
–Bilbo maitatuko duzu guztiaren gainetik. Alkohola hartuko duzu,
|
baina
Jainkoak ere ez du edalontzia hautsiko, eta edateari utziko diozu zure izenaz ez gogoratzean. Ez dituzu jaiak politizatuko, ezta santutuko ere.
|
|
Aldare bikiak dira,
|
baina
jainko ezberdinei eskainiak, eta pentsatzekoa da, horregatik, bi jainkoen gurtzaren arteko elkartze bat izan zela. Galian ere gertatu zen hori, Tutatis jainkoaren eta Merkurio jainkoaren artean identifikazio bat izan zen.
|
|
Jainkoaren Eskua izena du Maccabiren kantxak,
|
baina
Jainkoa bosniarra izan zen atzo, eta Mirza Teletovic aukeratu zuen Tel Aviven esku bedeinkatua izan zedin. Boston Celticseko Larry Bird jokalari mitikoak 90 hamarkada hasieran esan bezala, Michael Jordan handiak Jainko mozorroa jantzi zuen, beste mundu bateko jokalariek bakarrik egin ditzaketen jokaldiak egiteko.
|
|
–Bai,
|
baina
Jainkoak egin zituen tximeletak... –erantzun zion Domingok zorrotz, hitzetik hortzera; eta nola nabaritu baitzuen aitaren begirada ukabilkada bat bezala, honela jarraitu zuen, atzetik etor zitezkeèn ukabilkadak saihesteko edo–:
|
|
Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai,
|
baina
Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
|
|
Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai,
|
baina
Jainkoa ez da zepelin bat. Zoritxarrez, baina, badakizue zer gertatzen den askotan:
|
|
Egun batean, gainera, tuberkuloso batzuk marraztu nituen, Napoleonen armadari aurre egiten ziotenak: gustu txarreko marrazki bat zen, aitari min handia egin ziona,
|
baina
Jainkoak guztia ikusten du eta ni neu egin nau azkenean tuberkuloso, epelak ematen dituenak epelagoak hartzen ditu-eta.
|
|
" Berri gaiztoak dira horiek, inondik ere" esan zion txoferrak, eta Nazariok baietz: " Halaxe da, bai, Timoteo, norberaren haragia hiltzea baino berri gaiztoagorik!,
|
baina
Jainkoak hala nahiko zuen eta zer egingo diogu, bada?", nahiz eta segundo bat lehenago beste pentsamendu bat izan zuen, ausaz –begiratu ere, begiratu zion orduan txoferrari, kexuzkoa izan zitekeèn begirada batekin, kexu nolabaitekoa konpromisozko irri bihurtu bazuen ere istantean–, ezpainetan halabeharrez isildu behar izan zuena: " Urte erdi lehenago esan behar zenuen hori, adixkide!".
|
|
–Bai,
|
baina
Jainkoak bitxi egin zintuen, harribitxi bat bezala, eta eskerrak eman zenizkioke...
|
2010
|
|
Nonbait irakurria dut Kafkaren mundua Itun Zaharrekoa dela,
|
baina
Jainkorik gabe.
|
|
Horrez gero nahikoa ikusita zegoenez, azken urteak itsu pasatu zituen. Power Balance pulsera jantzita daramat artikulua idazten hasi naizenetik, eta, egia esan, ez dakit zer sinestu,
|
baina
Jainkoak bakardadeari beldurra bere irudira egin zuen teoria aise defendituko nuela sinesten hasia naiz.
|
|
motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste, erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai,
|
baina
Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko?, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da, edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dira, eta halaxe gabiltza gizakiok, mundua mundu denetik, batzuk besteen kontra, harri jaurtika:
|
|
Baina orduan ere, aitagurea errezitatu eta etengabe errepikatzen nuen, egin bedi zure nahia?: nik ez nuen hura ulertzen, nola ulertuko nuen, bada, Jainko akasgabe batek horrelako munstro bat egitea, akatsez josia!?,
|
baina
Jainkoak bai, eta hura zen inportanteena, Berak bazekiela, nahiz eta gauza bat zen buruz esatea eta bestea bihotzean sentitzea, hain egiten zitzaidan latza batzuetan Jainkoaren ausentzia?. Aita, zergatik utzi nauzu bazterrera??
|
|
Jainkoaren grazia da?, Lisieuxekoak aditzera ematen duena baino sosegu handiagoarekin bizi naiz bederen, Jainkoaren gauak hartzen nauenean ere gaua hartzen baitut Jainkoaren sehaskatzat, eta haur txiki batek bezala egiten baitiot otoitz, egin bedi eta egin bedi? gaua baita, azken batean, egunsentirako bidea; Benjamin Mariaren itsustasunarekin topatu nintzenean ulertu nuen, halaber, norberak bizitzan koadro bat pintatu behar duela, bai,
|
baina
Jainkoak jartzen dizkiola lehen baldintzak: markoaren neurriak eta mihisea, baita kolore batzuk ere, kolore ezin zatarrago batzuk tartean; eta nik hantxe nuen, bada, haurra, semetxotzat ere banuena, arras itsusia; handik aurrera, baina, neuri zegokidan harekin jainkozko koadro bat osatzea, harekiko jarrera baldintzarik gabea sendotuz eta neurririk gabeko maitasunez maitatuz, Jainkoaren baldintzak abiapuntutzat harturik, Jainkorik gabe ez baitzegoen jainkozko kadrorik egiterik, egin eta egon, egon eta egin?
|
|
–Hori bai, mirarira jotzen duen ateko atezaina Bera da, noiznahi ireki lezakeena, eta Hari eskatu zenioke?. Eta Heinrichek Jainkoari eskatzen zion,
|
baina
Jainkoak entzuten ez, eta Heinrich gero eta estuago, harik eta egunkarian berri baten titularra irakurri zuen arte:
|
|
Arrazoi bat ere bazenuen, itsu sinesten zenuena eta berehala aditzera eman zenidana: . Nik huts egin dezaket,
|
baina
Jainkoak ez, eta nire meza berria orbetarron salbazioaren alde eskaini dut: zure arimaren salbazioaren alde bereziki??.
|
|
galdetu nuen nik;. Nik galdetu diot lehendabizi!? esan zuen Adak;. Bai,
|
baina
Jainkoak Adan egin zuen lehendabizi eta Eba gero, badakizu?, erantzun zion amak; gero, markesarengana jiratzen zela, jarraitu zuen:
|
|
Popatik hartzera?! Aitak, beraz, bere amorru eta bere ezinikusi hura zuen, ordura arte bere aurka bideratu zuena
|
baina
Jainkoaren aurka ere bidera zezakeena: aski zuen hartarako Haren agindua haustea, Jainkoak bekatu mortaltzat baitzuen nork bere burua hiltzea; eta orduan, ispiluari, bere buruari, alegia?
|
|
il suffit d? être aussi cruel qu, eux??, halakorik onartzekotan! . Bai,
|
baina
Jainkoak libre egiten gaitu, eta gu geu kondenatzen gara, esaten ziguten apaizek?
|
|
Ederki ikasi nion esaldi hori frai Millani, eta arrazoi osoa zuelakoan nago. Izan ere, nik ezer gutxi dakit mundualdi honetaz, eta gero eta gutxiago dakit,
|
baina
Jainkoak badaki, eta hori da garrantzizkoa: Jainkoak badakiela?.
|
|
Historiador hombre: â? ¦ bi jainko izaera zeuden, bata eguzkia zen, eztabaida ezinezkoa bizitza sortzen zuelako eta hori zen jainko sortzailea â? ¦
|
baina
jainkoak bizitza sortu zuen eta itsasoan egin zuen gainera â? ¦ orduan lehenengo gizakia, gure arbasoentzat inondik inora emakumea izan zen, eta itsas emakumea â? ¦ jainkosa horri izen asko jarri zaizkio eta horietako bat hain ezaguna den â?. Mari â?
|
|
Arantzazun dena dago hain berde, non harkaitz zuriak ere berdea baitirudi. Ez da ordu erosoa,
|
baina
Jainkoz betea dago dena. Bakean nago eta ez dut gorrotorik, baina deliberatu beharrean naiz.
|
|
Nik bai. Txikitatik hala irakatsi zidatelako izango da,
|
baina
Jainkoaren eskua ikusten nuen gauza guztietan. Eta Eliasen heriotza ere, ez nekien zergatik gertatu zen, zergatik kendu zigun Jainkoak lehen eman zigun opari hura, baina arrazoiren bat izango zuela pentsatzen nuen eta konfiantza osoa nuen epaiketan.
|
|
Baina orduan ere, aitagurea errezitatu eta etengabe errepikatzen nuen" egin bedi zure nahia": nik ez nuen hura ulertzen —nola ulertuko nuen, bada, Jainko akasgabe batek horrelako munstro bat egitea, akatsez josia! —,
|
baina
Jainkoak bai, eta hura zen inportanteena, Berak bazekiela... nahiz eta gauza bat zen buruz esatea eta bestea bihotzean sentitzea, hain egiten zitzaidan latza batzuetan Jainkoaren ausentzia —" Aita, zergatik utzi nauzu bazterrera?" esan zuen Kristok gurutzetik—, Lisieuxeko Teresari egiten zitzaion bezala, inor gutxik pairatu baitu Jainkoaren ausentzia eta fedearen laiotza hark ... hain ilun, non, bere bizitzako azken hilabeteetan, ez zerurik ez Jainkorik ez zela iruditzen baitzitzaion...
|
|
obligazioa ere bai, nire kasuan—, nahiz eta, neure izaeragatik, nekez desesperatzen naizen, Gabino —hori, baina, ez da nire meritua: ...era ematen duena baino sosegu handiagoarekin bizi naiz bederen, Jainkoaren gauak hartzen nauenean ere gaua hartzen baitut Jainkoaren sehaskatzat, eta haur txiki batek bezala egiten baitiot otoitz, egin bedi eta egin bedi... gaua baita, azken batean, egunsentirako bidea; Benjamin Mariaren itsustasunarekin topatu nintzenean ulertu nuen, halaber, norberak bizitzan koadro bat pintatu behar duela, bai,
|
baina
Jainkoak jartzen dizkiola lehen baldintzak: markoaren neurriak eta mihisea, baita kolore batzuk ere, kolore ezin zatarrago batzuk tartean; eta nik hantxe nuen, bada, haurra, semetxotzat ere banuena, arras itsusia; handik aurrera, baina, neuri zegokidan harekin jainkozko koadro bat osatzea, harekiko jarrera baldintzarik gabea sendotuz eta neurririk gabeko maitasunez maitatuz, Jainkoaren baldintzak abiapuntutzat harturik, Jainkorik gabe ez baitzegoen jainkozko kadrorik egiterik, egin eta egon, egon eta egin...
|
|
Ederki ikasi nion esaldi hori frai Millani, eta arrazoi osoa zuelakoan nago. Izan ere, nik ezer gutxi dakit mundualdi honetaz, eta gero eta gutxiago dakit,
|
baina
Jainkoak badaki, eta hori da garrantzizkoa: Jainkoak badakiela".
|
|
Umetan jaso genituèn Jainkoaren irudi haiek —tronu batetik sariak eta kondenak banatzen zituèn aita bizardun hura, adibidez— motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste —erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai,
|
baina
Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko—, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da... edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dira, eta halaxe gabiltza gizakiok, mundua mundu denetik, batzuk besteen kontra, harri jaur... hots, Jainkoa Jainkoaren kontra eta harresia harresiaren kontra; izan ere, Jainkoari buruzko definizioak —eta definizoek idolatriarako bidean jartzen gaituzte, gero eta ziurrago nago horretaz— arma hutsak dira, guk noiznahi erabil ditzakegunak, gezi batzuk bezala, etsaiari aurre egiteko; izan ere, Jainkoaz mintzo diren mintzo guztiak muga bat dira... eta horregatik geratzen naiz isilik, isiltasuna misterioaren mugagabetasuna hobekien definitzen duen hitza delakoan, hitz orotatik haratago dagoena...
|
|
gaua egun bihur dezake, ezerezetik eguzki bat sortuta"; nik ez dakit zer bururatu zitzaidan orduan, baina, pasarte hura oroitzen dudan bakoitzean, beti pentsatzen dut bezperan Benjamin Mariaz jardun zutela, eta markesak hitz haiekin ama lasaitu nahi izan zuela, Jainkoak munduko gauzarik itsusiena ederren bihur zezakeelakoan; gero, Ama Birjinaren agerketez aritu ziren, markesa anderea gai hartan espezialista baitzen, bere kontakizunak etengabe apaintzen zituena, harik eta, halako batean, esan zuen arte: " Ama Birjina merezi duenari agertzen zaio, eta zuk ere merezi duzu, Regina...";" Eta niri...?" galdetu zuen Adak;" Eta niri...?" galdetu nuen nik;" Nik galdetu diot lehendabizi!" esan zuen Adak;" Bai,
|
baina
Jainkoak Adan egin zuen lehendabizi eta Eba gero, badakizu..." erantzun zion amak; gero, markesarengana jiratzen zela, jarraitu zuen: " Oi, mutil honena adierazgarria da!
|
|
il suffit d’être aussi cruel qu’eux" —, halakorik onartzekotan! " Bai,
|
baina
Jainkoak libre egiten gaitu, eta gu geu kondenatzen gara" esaten ziguten apaizek...
|
|
‘Baina sendatuko naiz, bai ala ez...? ’ Eta Schultz agurgarriak erantzuten zion Jainkoak bakarrik zekiela hura: ‘Hori bai, mirarira jotzen duen ateko atezaina Bera da, noiznahi ireki lezakeena, eta Hari eskatu zenioke’ Eta Heinrichek Jainkoari eskatzen zion,
|
baina
Jainkoak entzuten ez, eta Heinrich gero eta estuago... harik eta egunkarian berri baten titularra irakurri zuen arte: ‘Sendaketa miragarria Lourdesen! ’.
|
|
Arrazoi bat ere bazenuen, itsu sinesten zenuena eta berehala aditzera eman zenidana: " Nik huts egin dezaket,
|
baina
Jainkoak ez, eta nire meza berria orbetarron salbazioaren alde eskaini dut: zure arimaren salbazioaren alde bereziki...".
|
|
Popatik hartzera...! Aitak, beraz, bere amorru eta bere ezinikusi hura zuen, ordura arte bere aurka bideratu zuena
|
baina
Jainkoaren aurka ere bidera zezakeena: aski zuen hartarako Haren agindua haustea, Jainkoak bekatu mortaltzat baitzuen nork bere burua hiltzea; eta orduan, ispiluari —bere buruari, alegia— tiro egin ondoren, bere buruari egin zion tiro —Jainkoari, alegia—, horra nola ulertzen dudan nik aitari gertatua.
|
|
|
baina
Jainkotik haratago baizik
|
|
Izaki guztien gozamenezko dardarak eta oinazezko ikarak Jainkoaren gozamenezko dardara eta oinazezko ikara dira. Ontasun eta zorion betetik urrun gaude, ontasun eta zorionetik urrun dago mundua, bai,
|
baina
Jainkoa geure haragian daramagu eta saia gaitezke dena jainkotzen. Bihur dezagun guk ere hitza haragi, Jesusek egin zuen bezala:
|
|
Haatik, kontu horiek ez dira garrantzitsuak eta deuseztaturik geratzen dira, hitz gutxitan bada ere, kontuan hartzen badugu zeregin legegile oro, aitatasun oro bezalaxe, Jainkoarengandik datozela, eta azken batean, Hark eratorri behar duela lege guztien aginpidea. Legea jainkotiarra bada, Hari dario zuzenean; giza legea bada, gizakiak ematen du,
|
baina
Jainkoaren ministro eta ordezkari gisa, Apostoluak Erromatarrei egindako gutunaren lekukotzak jasotzen duen bezala. Horiek horrela, ikuspegi horren azpian, legeen ikerketa teologiari dagokio, horrek xede duelako Jainkoaren ikuspegia, legegile unibertsal eta hur hurreko gisa nahiz irudi gisa, filosofoek esan ohi duten moduan.
|
|
Moralerako gizakiak Jainkoa gutxieneko baldintza gisa onartu behar zuen. Askatasuna onartu behar zen bezalaxe, Jainkoa ere bai,
|
baina
Jainko horrek gutxi agintzen zuen gizakiengan. Filosofia kantiarrak abiapuntu xume baina sendo hauei gorputza eman zien eta berebiziko hezurdura teorikoz hornitutako etika molde bat proposatu zuen.
|
2011
|
|
–Guztiok mozkortzen gara noizbait lehen aldiz, etxekoandre, eta ohartu zenean ez zuela zure ama guztiz konbentzitu, bertze argudio bat asmatu behar izan zuen?: Noe ere mozkortu zen behin batean,
|
baina
Jainkoak salbatu zituen hura eta haren familia uholdetik, saindu handia den seinale?
|
|
INES. Batzuetan bizitzak froga handiak bidaltzen dizkigu,
|
baina
Jainkoak beti babesten gaitu...
|
|
Auzoen aurrean, bai... Jaiotzez gara harroak, odolak eskatzen digu hori,
|
baina
Jainkoaren aurrean garen bezalakoxe aurkezten gara, Marcelle.
|
|
Arrunta haiz, esaten zidan erlijioak,
|
baina
Jainkoak den dena lezakek, mugarik gabea duk haren altzoa. Alienatua haiz, esaten zidan ideologiak, baina iraultzak den dena alda lezakek, mugarik gabea duk mundu berri baten esperantza.
|
|
Ez dut uste ez zeru ez infernurik egongo denik, besteak beste pentsatzen dudalako gizona aski eskasa eta miserablea dela horrelako sari edo zigorrak merezi ahal izateko. Nik ez dakit guzti hori nola espresa eta irudika daitekeen,
|
baina
Jainko edo transzendentzia deitzen den printzipio batean, ez dakit sinistu egiten dudan, baina kezkatzen nauen zerbait dela egia da. Nigan badago, momentu honetan, halako zera bat, halako bilaketa bat bezala...
|
|
Egia, letra larrizkoa. Platonek Jainkoak arbuiatzen baditu, ez da Jainko gabe gelditzeko,
|
baina
Jainkoaren ideia absolutuena aldarrikatzeko. Erlijioa kritikatzen badu, erreforma erlijioso erradikalena eragiteko xedearekin da.
|
|
Nihaurek aditu dut, haurrean, sagarrez ase eta, sagarroia ihauskatzen dela sagarpean, eta bere ile zorrotzetan sarturik bizkarrean badaramatzala sagarrak gordegialat. Ez guti,
|
baina
Jainkoak daki zenbat. Ageri da ile bakoitzean bat hartuz, baleramakeela zenbait.
|
2012
|
|
Denek oso damututa ziruditen, eta bizia barkatzeko erregutu zioten. Baina kapitainak esan zien ez zirela bere presoak, uharteko agintariarenak baizik; ustez, uharte soil eta jendeztatu gabe batean lehorreratuko zituztela,
|
baina
Jainkoaren mesedea izan zela uharte jendeztatu horretan egokitzea, eta hango gobernaria gizon ingeles bat izatea. Hark nahi izanez gero, denak urkatuko zituela; baina barkamena eman zienez gero, uste zuela Ingalaterrara bidaliko zituela, hango legearen aurrean erantzutera; denak Atkins izan ezik, gobernariak agindua eman baitzuen hiltzeko presta zedin, goizean urkatuko baitzuten.
|
|
INES. Bai? horrelako tronbosiak zailak izaten dira erabat gainditzen,
|
baina
Jainkoa lagun, ea bizkortzen den?
|
|
ANGELA: Bai,
|
baina
Jainkoak barkatu badizu, nor gara gu haren borondateari aurka egiteko?
|
|
Olan aaltsuak gogoan izanez eta patu benazko adinbakoa, zegaztak geu be, eta gazte,
|
baina
Jainko aratzagandikoak, zaldien antzeko, ara goaz antzinakoak, jainkoz ezitakoolerkariak lez, geure erriko argiaz, lurraldean gora.Wirtemberg da. An antzin antzinako mendi esanaitsuetan sortzen dira gazte asko, muinoetatik datoz beera.
|
|
13 Eta Jesusen signoetan ikasten dena da Jainkorik badagoela (hori nik egiten dut a priorizko metodoarekin, eta ez a posteriori), eta Jainkoaren aintzaz esan nahiko nuke zerbait. Gu denok gara momentu historiko batean sortuak, eta deituak gara inmortal izateko,
|
baina
Jainkoa (Jesusen arabera, aditu egin behar zaio, Trinitate Santua) eternoa da. Zer erakusten du horrek?, bada Jainkoaren baitatik gure baitara beti dagoela distancia bat infinitua, beti.
|
|
...nire artean sekula egon ez den adeitasun antzeztu batez, eta Jainkoaren borondatea aipatu dit leun leun, nire samina arindu nahi zuen, badakit, baina ez dit batere onik egin, horixe egia, lanak izan ditut nire hira kontrolatzen, zerraldo neukan mundu honetan gehien maitatu izan dudan pertsona, eta apaizak zer esango ukondotik heldu didanean, eta Jainkoaren borondatea izan omen dela hala gertatzea,
|
baina
Jainkoaren borondateak zergatik ez du ezer egin gehien maite nuenaren alde, zergatik ez dio agindu irteteko hilkutxatik eta itzul dadila nirekin etxera?, hori baino gehiago dezake Jaungoiko Jaungoikoa den batek, baina nire maiteak zerraldoan segitzen du, eta laster erraustu egingo dute, eta akabo guztia, Jainkoaren borondateak betetzat joko du bere lana, eta apaiza ere horretan ari zait, bere lan...
|
2013
|
|
16:58 Jainkoaren errukiaren botereaz fidatu behar dugu beti. Denok gara bekatari,
|
baina
Jainkoaren graziak gure bizitza eraldatu eta berritu egiten du. Hori izan da Benedikto XVI.ak @Pontifex_es Twitterreko kontuan atzo argitaratu zuen azken txioa.
|
|
–Oraindik ume bat zara, baina jakizu mundu guztiak huts egin diezazukeela? baita aitak, amak, aititak, amamak eta izeko Josefinak ere,
|
baina
Jainkoak ez. Horregatik, norbaitek huts egiten dizunean, begiak Jainkoarengan iltzatu, eta esaiozu buruz:
|
|
–Jokabide horrekin, baina, ez al nioke Paulari traizio egingo??. . Gizonon ikuspegitik bai, beharbada,
|
baina
Jainkoarenetik ez, Jainkoak, itxura guztien arabera, aukeratu egin baitzaitu, eta zure otoitzak eta zure erabateko leialtasuna erabil baititzake ordain gisa, Paula ere biderik onenean ipintzeko?.
|
|
Paula ikusi ez beste, besoetan hartu eta traizioaren itzalak hartu zuen bere mende berriro, bestela ez baitago esplikatzerik zelan, hamaika muxu eman ostean, esan zion: . Mundu guztiak huts egin diezazuke,
|
baina
Jainkoak ez, eta nik ere ez, ni Jainkoarena naiz-eta dagoeneko!?.
|
|
Murugari mesede eske joaten dira sinestunak, eta ordainetan bide luzez oinez doaz tenpluetaraino, oinutsik, buru gainean Murugari eskaintzeko esne pitxer astunak daramatzatela. Beste batzuek, Espainian Aste Santuan bezala, pausuak daramatzate sorbaldan,
|
baina
jainko hinduekin. Hala ere, harrigarrienak fakirrak izaten dira.
|
|
Kristok eman zion aurkajartze horri. Andra Mariak argudiatu zuen Satanek edukitze baimena zuela,
|
baina
Jainkoaren intereserako bakarrik, eta Kristok ezezkoa eman zion actio spolii izenekoari. Orduan Satanek erreibindikazio akzioa erabili nahi zuen, ulertu baitzuen gizateriaren gaineko eskubidea zuela, jatorrizko bekatuaren ondorioz eta Jainkoak Adani esan ziolako fruitu debekatua jatean hil egingo zela.
|
|
" Jokabide horrekin, baina, ez al nioke Paulari traizio egingo?". " Gizonon ikuspegitik bai, beharbada,
|
baina
Jainkoarenetik ez, Jainkoak, itxura guztien arabera, aukeratu egin baitzaitu... eta zure otoitzak eta zure erabateko leialtasuna erabil baititzake ordain gisa, Paula ere biderik onenean ipintzeko".
|
|
Paula ikusi ez beste, besoetan hartu eta traizioaren itzalak hartu zuen bere mende berriro, bestela ez baitago esplikatzerik zelan, hamaika muxu eman ostean, esan zion: " Mundu guztiak huts egin diezazuke,
|
baina
Jainkoak ez... eta nik ere ez, ni Jainkoarena naiz-eta dagoeneko!".
|
|
ipuinak kontatzen zizkion, aholkuak ematen, gaueko errezo laburrak elkarrekin egiten... baita, gelako argia amatatu baino lehenago, bolada batean ohikotzat hartu zituèn berbak esan ere: " Oraindik ume bat zara, baina jakizu mundu guztiak huts egin diezazukeela... baita aitak, amak, aititak, amamak eta izeko Josefinak ere,
|
baina
Jainkoak ez... Horregatik, norbaitek huts egiten dizunean, begiak Jainkoarengan iltzatu, eta esaiozu buruz:
|
|
Baina kritika zorrotza eta gupidagabea izan arren, nostalgia kutsua geratzen da modernitatearen gogoeta kritikoetan. Erlijioa eta erlijioaren jainkoa (k) desagertzen dira,
|
baina
jainko horiek gizakiaren garapen betea oztopatzen dutelako. Modernitatearen ateismo humanistaren tradizioetan erlijioa kritikatzen da, errealitatearen zentroan gizakia ipini nahi baitute.
|
2014
|
|
287 Beti ezagutu nahi izan dut Absolutu bat,
|
baina
Jainkoak ez zidan horretarako behar adina talentu eman.
|
|
–Bai, erantzun Mikel Strogoffek?,
|
baina
jainkoa gurekin dago!
|
|
Emakume horren humanitatea, feminitatea eta amatasunabere birjintasunarekin uztartzea eragiketa diskurtsibo konplexuen fruitu izan zen.Erdi Aroko hainbat teologorentzat Aristotelesen ikuspegi teleologikoak aterabideaeskaini zuen. Menstruazioa orban bat zen,
|
baina
Jainkoak dena helburutasun batenarabera sortutako munduan, orban beharrezkoa, emakumea gizona baino gutxiagozela justifikatzen zuen argudio teologiko zientifikorik egokiena gainera.
|
|
Hermafroditaren, sexu aldaketen eta androginiaren irudikapenek esanahikultural desberdinak hartzen zituzten, garaian garaiko eredu interpretatiboenarabera. Horrela, Morenok eta Vazquezek (2000) penintsulako hainbat kasuri buruzdiotenez, XV.eko eta hurrengo mendeetako literatur medikoak eta filosofia naturalak«kreatura» haiek jainkozkoa zen ordena naturalaren barnean kokatzen zituzten.Alegia, ordena kosmikoaren barnean berezia zen kasua,
|
baina
Jainkoaren asmoperfektuen barruan kontenplagarria. Hala ere, hermafroditismo eta sexu aldaketakasu horiek ere negatiboan ulertzen eta azaltzen ziren.
|
|
Alkamak borrokarako deia egin zuen; soldaduek armak hartu zituzten. Musulmanek, harriak, geziak eta beste hainbat gauza bota zituzten leizera,
|
baina
Jainkoaren ontasun mugagabea agertu zen. Leizearen barruan, Ama Birjinaren etxea zegoen, eta, katapultetatik botatako harriek hara iritsi orduko, atzera egiten zuten jaurtitzaileen gainera, eta musulman askoren heriotza eragin zuten.
|
|
Alde batetik ez du ulertzen, ez du ulertzen nola gerla aitzin apez batzuek debekatzen zutena orain bilakatzen den haizu. Hots gizon argia da, ikusten du haizearen aldaketa, nigarra begian ikusten ditu pettarra eta bazka lekuak frantsesten, abertzale mugimenduaren kontradikzioak, oihu egile erdaldun horien predikuen ergelkeria,
|
baina
Jainkoa eta ni k oportunismo kutsua dauka, bertsolari mota berriari identifikatzeko manifestua dirudi. Gipuzkoan dabilen giroa jastatzen duelarik, Uztapide bezalakoen parean jartzen, ulertzen du beretako den herria dela.
|
|
Arratsean afari gisako bat ere egin zuten, lau lekukoekin. Jaun meraren aitzinean paperak egin bai,
|
baina
Jainkoaren begien aitzinean esposatzekoak ziren oraino, eta argia gabe ernatu dira gaur goizean. Soinekoak, urreria eta bertze beharrekoak erosiak zituzten gurasoek iragan astean, bai eta ganbera eder bat eginarazia ere.
|
|
Sentitzen dut,
|
baina
Jainkoa puta errukigabe bat da.
|
2015
|
|
Morok ez zuen erregearen tirania onartu eta, urkabean, legendara pasatu diren hitzak jaulki zituen: erregearen menpeko zintzo gisa hiltzen naiz,
|
baina
Jainkoarena lehenago. Ez dago guztiz garbi hitzok benetan ahoskatu zituenetz, baina hori da, ziur aski, berak esan nahiko zukeena bere azken unean, alegia, badela gizakiaren baitan aginte zibilak, legitimoa izanik ere, ezin hunki dezakeen espazio bat, kontzientziarena.
|
|
|
baina
Jainkoak esango zukeen
|