Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 92

2000
‎—Aita hil zaigu, Mattin hil zaigu, eta zu zaitugu orain herederoa eta etxeko gizon bakarra —erran zidan— Baina Jainkoaren deia ere tartean dago, eta jakin nahi nuke ea oraino apez izan nahi duzunetz...
‎—Zer erran nahi didak horrekin, Jainkoa mago bat dela, eta hala egin zuela mundua, inkaminari eleontziak eta malabarista enganatzaileak beren joko faun bezain hutsaletarat joka daitezen amoreakatik? Baina Jainkoa hori baino seriosagoa duk, eta, horregatik hain zuzen ere, hitzaren logos aldakorretik baino areago, matematikaren logos aldaezinetik sortu zian mundua... Eta numeroen etxea ez duk eroetxea, nola maiz baita hitzen etxea!
2001
‎Bere ontasuna urtaroek ere frogatzen omen zuten eta, Jainkoa belauniko bere buruari otoitzean imajinatzen genuen. Baina Jainkoaren justizia ez zen hain ulerterraza, hiltzeko kondena orokorraz aparte infernuan ezartzen zituen zigorren krudelegia esate baterako. Zeure ama bera ere infernuko suzko amildegian higatu zen, eta hatz puntak uretan bustiko zituen, Padre Mendiberen esanetan, eta hatz puntetako ur tanta hori ezpain erreetara eramaten ahaleginduko zen sekula betiko, alferrik beti.
2002
Baina jainkoren batek eguna alaitzea erabakia du, eta xirula zuberotar baten hotsak hasi dira sartzen tabernako ataritik. Hurbiltzen doa, gainean da, barrikadaren bat hausten ari direla iragartzen duen doinu jostalaria.
Baina Jainkoa bezalako azken esanahirik ez, eta gizakiak berak duenean hitza, beste aukera bat ere sor daiteke: aurkakoak diren definizio borroka, baina gutxi batzuk izanaz erabakia hartzeko aukera, betiere, segurtasun teknikoaren bidetik.
2003
Baina Jainkoak orregaitik dau/ ezin gorago goratu: izen guztien gaineko izena/ emonez dau sariztatu!"
‎Eta Eskilo11 txorakeriatan dabil Akiles Patrokloren maitale zela esaterakoan, ez Patroklo baino ederrago bakarrik, gainerako heroi guztiak ere baino ederrago zena, eta oraindik bizargabea, beraz askoz gazteago, Homerok dioen bezala. Baina jainkoek maitasunaren inguruko bertute hori izugarri aintzat hartzen badute ere, gehiago miretsi, poza hartu eta b saritzen dute ordea maiteak maitalea estimatzen duenean maitaleak maitea baino; maitalea maitea baino jainkozkoago baita jainkoa barneratuta edukirik. Horrexegatik ere gehiago ohoratu zuten Akiles Alkestis baino, zorionekoen uharteetara bidalita.
2004
‎Horrela bururatutako Jainkoak ez luke mugarik izango anabasa, eromen handiena, eragiteko orduan. Baina Jainkoa ahalguztiduna egiten badugu maila honetaraino, Jainkoa bera edozein lege logikotik kanpo jaregingo genuke, ulergarritasun aukera guztiak ukatuz, eta ez hori bakarrik, Jainkoaren autokontzientzia bera ere ezinezkoa izango litzateke gainera. Descartesentzat Jainkoak, beharbada, egin lezake mundua ametsetan agertzen zaigun xelebrekeriez osatuta, sar ditzake irudipen horiek guztiak gure buruan, baina du sartu bere mundu horretan lau alde dituen hirukia.
2006
‎Itzulerakoa ere ez zitzaigun oso samurra suertatu. Baina Jainkoak emandako 1725 urte hartan mirari bat gertatu zen, nekeen gozagarri.
2008
‎–Bai, ongi ulertu didazu. Baina Jainkoak bidaltzen dizkigun probei aurre egin behar diegu, eta horretan nabilkizu orain ere. Zuk, ordea, laguntza ezin baliotsuagoa eman diezadakezu, baldin eta ahizpari buruz dakizun guztia esaten badidazu?
‎eta muina ezerezetik hurbilago dago iruditik baino, ezer ez garela aitortzen dugun bakoitzean hutsune bat zabaltzen baita gure baitan, Jainkoak bere egonleku bihur dezakeena, bestela nekez. Baina Jainkoak akats bakoitzarentzako konponbide egokia eskaini zigun, eta hara zer bururatu zaidan ariketa gisa, gure bide espiritualean barrena aurrera egiteko asmotan: santu guztiak zapi morez estali, ea hiru egunetan zer esperientzia geureganatzen dugun:
‎Izan ere, kontu hauetan irudia beti da akzidentea, eta izatea muina... eta muina ezerezetik hurbilago dago iruditik baino, ezer ez garela aitortzen dugun bakoitzean hutsune bat zabaltzen baita gure baitan, Jainkoak bere egonleku bihur dezakeena, bestela nekez. Baina Jainkoak akats bakoitzarentzako konponbide egokia eskaini zigun, eta hara zer bururatu zaidan ariketa gisa, gure bide espiritualean barrena aurrera egiteko asmotan: santu guztiak zapi morez estali, ea hiru egunetan zer esperientzia geureganatzen dugun:
‎–Bai, ongi ulertu didazu. Baina Jainkoak bidaltzen dizkigun probei aurre egin behar diegu, eta horretan nabilkizu orain ere. Zuk, ordea, laguntza ezin baliotsuagoa eman diezadakezu, baldin eta ahizpari buruz dakizun guztia esaten badidazu...
2009
Baina Jainkoagana iristeko biderik ez du ikusten Leturiak, edo bide asko sumatzen du, erlijioen arabera. Eta badirudi hautatu ezinik geratzen dela Leturia:
‎G ANDIAGAK SEGURUENIK J AINKOA urrundu ez, baino hurrandu egin nahiko zukeen guregana, esperientziako Jainko baten bila. Baina Jainko filosofiko bati ihes egiten zion hark ere. Ez da posible filosofikoki eraikitako Jainkoaren kontzeptu bat erlijiosoki erabiltzea, Jainkoaren kontzeptu erlijiosoa filosofikoki erabiltzea posible ez den bezalaxe.
‎gizon emakumea nolako, bere Jainkoa halako, esan ohi da. Baina Jainkorik ez badago, ez dago, kito: –egiazko?
‎Jainkoa balitz, kontuak eskatzeko. Baina jainkorik ez da, ez, eta ezin daitekeela izan sentiarazteko, betidanik aipatu dira sofrimenduak eta heriotza; ahalguztidun batek horrelakoak sortzea, hori bai itsuskeria latza, ankerkeria gordinena. Bakuninek zioenez, jainkoa balitz, injustizia eta sofrimenduen sortzailerik balego, suntsitu genuke.
‎Heriotzak ez du erantzunik, horregatik dago Jainkoa. Baina Jainkoa ez da erantzun bat, erantzunik ez duen ate itxian, heriotza, gizakiak jarri duen ate irekia baino:
‎–Noski badela. Baina Jainkoarena soil soilik. Berak aterako gaitu ataka honetatik.
‎diozu zurean, baina adoretsu jokatu duzu errua aitortuz. ? Baina Jainkoa handia da, eta Jainkoari eskaintzen dizkiot neke guztiak, nire minak arin dezan zuk aurrerantzean izan dezakezun mina, diozu, eta nik, berriz, Jaunari eskainiko dizkiot min guztiak aurrerantzean, zuk minik izan ez dezazun.
‎–Min egin nion, bai, eta hari egin niòn min guztia nire aurka itzuli da. Baina Jainkoa handia da, eta Jainkoari eskaintzen dizkiot neke guztiak, nire minak arin dezan Felipek aurrerantzean izan dezakeen mina.
‎–Min egin nion, bai, eta hari egin niòn min guztia nire aurka itzuli da. Baina Jainkoa handia da, eta Jainkoari eskaintzen dizkiot neke guztiak, nire minak arin dezan Felipek aurrerantzean izan dezakeen mina.
‎Negar egin nuen pozaren pozez, Daniel jauna. Baina Jainkoak zigortu egin ninduen beste aita baten mina eta desohorea zirela-eta pozteagatik. Egoera ona lortu zuenetik, nitaz lotsatzen hasi zen semea.
Baina jainkoa jadanik beltza zen.
2010
‎–Bekatu egin genuen, bai, eta istripua Jainkoaren zigorra izan zen, nik guztiz onartzen dudana, besterik ez nuen merezi eta. Baina Jainkoak bizirik utzi nau, eta, damuaren bidetik, bide berri bati ekingo diot, zuk ere zeureari ekin??; gero, isilune baten ondotik, honela jarraitu zuen: –Barkatzen dizut, Tasio, baina ez zaitut hemen gehiago ikusi nahi.
‎Eta niri ere primeran iruditzen zait. Baina Jainkoak, zer?. Ez al luke Berak, berak?
Baina Jainkoak bere buruari halakoak onartu bazizkion, ez ziren txikiagoak izan Israelgo herritarrei eginaraziak: adulteriogileak hil behar zituzten (Lb 20, 10), baita homosexualak (Lb 20, 13) eta larunbatean lan egiten zutenak ere (Ir 35, 2); azaleko gaixoak erbesteratu behar zituzten (Lb 13, 46), biraogileak harrikatu (Lb 24, 16) eta beste hiri eta beste tribu batzuk suntsitu:
‎era horretan, etxea ere norberak egiteko moduan egongo ginateke, prezio ezin hobean, gure azienda eta bestelako ondasunak hipotekatu gabe??. Baina Jainkoak ez dit entzuten, eta zergatik ez diozu zuk eskatzen, zuri entzungo dizu-eta, beharbada, Gabino?
‎Nik sekula ez dut bat ikusi. Baina Jainkoa bada providenciala, badu mundu honetan errevelatzen bere mezua, eta Bera pertsonalki ere gure artean egona da, denbora gutxi, baina egona. Eta Elizaren historian hor dugu, adibidez, Lourdes, eta Fatima ere.
‎Eta niri ere primeran iruditzen zait. Baina Jainkoak, zer.... Ez al luke Berak —berak— obligazio handiagoa eduki behar, gu baino askoz onagoa eta infinituki hobea denez gero?
Baina Jainkoak bere buruari halakoak onartu bazizkion, ez ziren txikiagoak izan Israelgo herritarrei eginaraziak: adulteriogileak hil behar zituzten (Lb 20, 10), baita homosexualak (Lb 20, 13) eta larunbatean lan egiten zutenak ere (Ir 35, 2); azaleko gaixoak erbesteratu behar zituzten (Lb 13, 46), biraogileak harrikatu (Lb 24, 16) eta beste hiri eta beste tribu batzuk suntsitu:
‎probetxuko zerbait gutxienez... era horretan, etxea ere norberak egiteko moduan egongo ginateke, prezio ezin hobean, gure azienda eta bestelako ondasunak hipotekatu gabe...". Baina Jainkoak ez dit entzuten... eta zergatik ez diozu zuk eskatzen, zuri entzungo dizu-eta, beharbada, Gabino?
‎" Bekatu egin genuen, bai, eta istripua Jainkoaren zigorra izan zen, nik guztiz onartzen dudana, besterik ez nuen merezi eta. Baina Jainkoak bizirik utzi nau, eta, damuaren bidetik, bide berri bati ekingo diot, zuk ere zeureari ekin..."; gero, isilune baten ondotik, honela jarraitu zuen: " Barkatzen dizut, Tasio, baina ez zaitut hemen gehiago ikusi nahi.
‎Jainkoarekiko baizik ez da bekataria arduraduna, arazoa eta konponbidea giza harremanetatik atera eta Jainkoaren aurrean makurtzen da. Baina Jainkoa existitzen bada, ezkutaturik egon arren, dena dakien eta ahal duen juje hori, zeinaren aldean ez kaltetuek ez beste inork ez duen autoritaterik, orduan normaltzat jo daiteke gainerako gizakiak mespretxatzea.
Baina Jainkoa ez da nahikoa.
‎Ez duzue endelegatuko? Baina Jainkoa urrikalkor da, bihozbera, eskuzabal".
Baina Jainkoak —bitez harekin laudorioak—, nahi izan zuen Mustafa hiltzeko arriskutik ilki zedin; gorputzean ahuldurik egin ere, baina ahulago gogoan; aitzinera, botigako bazter batean eseria karrikara so iragaten zuen denbora; aldika, esku ikorziritsuei so, zozokeriak zezeltzen zituen behin eta berriz:
‎Zopa Gaitza aufragatu ondotik, Sindbad hareatza tipi batera iritsi ahal izan zen, gau osoa igerika eman ondotik. Baina Jainkoak begia jarririk zuen haren gainean, eta, India-tik heldua, arraun-ontzi bat iragan zen itsas hartatik, Sindbad antzeman eta hartu egin zuena. Ontziko bazter guztietan irudiak kandelekin jarriagatik, halaber, sandalo eta mirra haien aitzinean erreagatik ere, kapitaina gizon bihotz gogorra zen eta bidaia arraunetan ordainduko zuela erran zion Sindbad i.
2011
‎Ateismoa monoteismoaren geroz eta metafisikoago bihurtzeko prozesuaren azkenburu logikoa baino ez da; teologia greko kristauaren ondorioa. Baina Jainkoak joatearekin ez da Aro Berri bat etorri, ezereza gelditu da. Nihilismoa.
2012
Baina Jainkoak, zorionez, itsasontzia itsasertzetik horren gerturaino bidali duenez gero, premiazko gauza guztiak eskuratu ahal izan ditut, edo aukera eman dit bizirik irauteko nituzkeenak eskuratu ahal izateko.
‎ANJELA. Holako galera handi baten aurrean, nori ez? Baina Jainkoaren bideak ulergaitzak dira eta onartu egin behar ditugu.
‎Bizidun baten definizio unibertsala lortzea egiazki ezinezkoa da cosmos material honetan, hor tara bat dugu nabari nabaria. Baina Jainkoak badu halako bizidun bakoitzaren definizio unibertsal hori, guretzat misterio dena, baina Harentzat ez, eta ezagutza unibertsala du Jainkoak, cosmos material honena eta baita bizidun guztiena, banan banan, denona (denok baikaude cosmos material honetan). Haren baitan zientzia ez da nola infinitua potentzian, sekula ez dena iristen bere helmugara, eta bai da Haren zientzia nola infinitua aktoan, helmugan dago jada betidanik, horregatik da, formen emailea?, formen emaile perfektua (Bera da eta Santu den bakarra).
2013
‎Klasikoa da Holderlin, Grezia eta Erroma alemandu zituelako, ilustratua da Bonaparteren alde eta kontra agertu zelako Europa guztia lez, erromantikoa da maitasuna eta natura direlako bere eskuetan ederrak, eta nazionalista da zapaltzaileek erabili zituztelako bere aberriak zeru herri patriarkalak egiteko: " Baina Jainkoak zaintzen gaitu, nire aberria/ gainberatu nai leukean bat agertzean".
Baina Jainkoa alde zutela azpimarratzearen gibelean, otoitz egiteko eskaera ere ikusi behar zen. Frantses guztiak ez zirela hain giristino erakusten zuten hainbat aldiz, eta horren adibide da Oxobi-ren artikulu zati hau:
2014
‎Zu Txillardegi zalea zara. Baina Jainkoak zeruko grazia Doloresi eman zeraukan. Angustiasi ez, Angustias ipurdi lodi, begi ezkel eta bular gabe egin zuen.
‎Sutzar handi bat, uholde on bat, hori da gertatzen dena. Baina jainkoak desagertzen diren une berean desagertu baino lehenago, Brunnhildek azaltzen du, edo, hobeto esanda, musikak laburbiltzen du. Bertan dago, zutik Siegfrieden gorpuaren aurrean, eta bera traizionatu duen hura begiratzen du; kontatzen du inor ez zela izan hain fidela eta hain traidorea.
Baina Jainkoak bihurtu zion gau hartan bular mindua.
2015
‎Jainkoaren eta andre yoruba baten alabak dira. Baina Jainkoa Boa suge bat izan liteke.
‎Bakoitzak eskubide osoa du bere pentsakera edo ikusmolde berezia izateko euskera idatziaren batasun kontuan. Baina Jainkoaren amorioarren! ez daitezela zeruko gauzak eta lurrekoak berriro nahas.
‎Eta gerta daiteke, gure Jaunari maitasunez gauza bat eskatzea, eta nahi dutena esaten dietela iruditzea, eta hau noizbehinka gertatzen da. Baina Jainkoaren hizketei buruz esperientzia handia dutenei, ezin izango zaie, nire iritziz, engainurik sartu irudimen kontu honetan.
‎7 Izan ere, nik dakidanez, gaztelu honetara sartzeko atea otoitza eta gogoeta da, ez diot gogoetazko otoitza denik ahozkoa baino gehiago, otoitza benetakoa izango bada, gogoeta lagun duena izan behar baitu; izan ere, norekin hitz egiten den eta zer eskatzen duen eta nork eskatzen duen eta nori konturatu gabe egiten den horri, ezpainak asko mugitu arren, nik ez diot deitzen otoitza; hala ere, batzuetan otoitza da, une hartan ardura hori izan ez arren, beste batzuetan ardura hori izan duelako. Baina Jainko handiarekin bere esklaboarekin egingo lukeen bezala hitz egiteko ohitura duenak, gaizki esaten duen ala ez begiratu gabe, ahora datorkiona eta beste batzuetan egin duelako ikasita daukana, hori ez dut hartzen nik otoiztzat, eta Jainkoak nahi beza ez dezala har halakotzat kristau den inork ere; zuen artean, ene ahizpak, Jaunagan uste dut ez dela izango halakorik, barruko gauzetan jarduteko ...
‎Hau da benetan tamalgarria. Baina Jainkoagatik guztia gorroto badugu, eta gurutzea besarkatzen badugu, eta egiaz haren zerbitzuan saiatzen bagara, ihes egingo du hark egia hauetatik izurritik bezala. Gezurren zalea da, eta gezurra bera; ez du itunik egingo egian dabilenarekin.
‎–Nirea ez, behintzat, oso kaskarra eta probetxu gabea baita eta miseriaz betea. Baina Jainkoak ez du jokatzen jendeen antzera, gure ahuleziak ulertzen baititu. Haatik, aieru handietatik sumatzen du arimak egiaz maite duen ala ez, egoera honetara iristen direnengan maitasuna ez delako hasi berriengan bezain ezkutuan geratzen, Jainkoa ikusteko oldar eta irrika gartsuz agertzen baizik, gero esango dudanez edo dagoeneko esanda geratu denez:
‎Hain gaixotia naizenez gero, gorputzaz eta osasunaz ez kezkatzeko erabakia hartu nuen arte, beti egon izan naiz loturik, ezertarako gauza ez naizela; eta orain oso gutxi egiten dut. Baina Jainkoak deabruaren trikimailu hau uler dezadala nahi izan zuenez gero, eta osasuna galtzearen zera aurrean jartzen zidanez gero, esaten nuen nik: –eta hiltzen banaiz niri zer??
‎Oi, nork eman diezazkiokeen hemen sobera dauden mojak! Baina Jainkoak emango dizkio. Gogoan dut otoitzetan irteteko den itsas ontziteria; konturatzen naiz hor duten nekea eta ardura handiaz nauka; hala ere, badut ustea Jainkoagan konponduko duela guztia, osasunez ongi bada.
‎❖ Ordenak, mendebaldeko gure gizartean, bere egiten ditu ezaugarri on guztiak; desordenak, ordea, ezaugarri txarrak... Baina Jainkoa bezalako batek mundu osoa sortu badu Kaosetik, zer sortuko ote du gizaki gizajoak Ordenatik?
Baina Jainkoaren zientzia arras aintzinatua zegoen, ustelkeri gabekoa, gizon kaka garbi bat lorturik, digeritu gabeko gizon urtsu argi kolorezkoa, bere idurikoa argia, txuri airekoa eta itxura onekoa eta begi urdinetakoa ator xuriz jantzitakoa ttettarra apaindura dotorez emandakoa eta berekoitz erakoa beste koloreen bozemaile izandakoa.
2016
‎Bikoteak ongi zer zen dirua ez zekien eta hura gogoaren menetik kanpo zeukaten, kontzeptu berriak zirela ohartuz. Baina Jainkoa hain modernoa ez ote zen?
Baina Jainkoaren hitzak beti iraungo du.
2017
‎Munduko atsegintasunek, diren handienek ere, denborarekin unatzen dute; berebat, aitzinago higuintza ematen dute. Baina Jainkoarenek gero eta gero apetitua pizten eta berretzen dute. Eta handik aurrera, hala berretuz gero, arituz gero, atsegin da eta plazent Jainkoaren bidean eta zerbitzuan ibiltzea, haren aginduak konplitzea eta prestuki bizitzea.
Baina Jainkoak emanik gehiagoren ere ahala duzunez gero, behar duzu informatu, galdetu eta jakin ea nor den herrian pobre beharrik, gosez denik, sabel uzkur dabilenik, ahalkez eskatzera ausartzen ez denik.
Baina Jainkoaren ordaintze hartaz, haren pasio santuaz eta infinituaz aprobetxatzen ez denak eta aprobetxatu gabe hemendik ateratzen denak, nola zor infinituarekin ateratzen baita, justuki eta arrazoirekin pairatzen du eta pairatuko du pena infinitua, amaierarik eta bukatzerik izango ez duena.
‎–Ederki, Zorba, esan nion, xaxatu beharrez?, ederki. Baina Jainkoak ez dik galdetzen zer jan duan, nola gobernatu haizen baino!
‎Gogoan dut nola gau hartan, Zorba bere kakolakeria haiek aletzen ari zèn bitartean, nik barre egiten nuen. Baina Jainkoaren harako handitasun hura ni baitan gorpuztuz eta zohituz joan zen bere muin errukitsu, eskuzabal eta ahalguztidunean.
‎Deabruak, Zaharias madarikatuaren arimaz jabeturik, herenegun monasterio santua petrolioz bustitzera bultzatu zuen. Baina Jainkoak lotatik astindu gintuen, esnatu ginen, ikusi genuen sua eta jauzian jaiki ginen. Higumenoaren egoitza, galeria eta zeldak, denak sutan zeuden.
‎Jaiki duk eguzkia eta monjeak entzun ditiat basoan barrena tarrapataka nire bila. Baina Jainkoak laino bat bota zidak gainera eta ez naitek ikusi. Iluntze aldera ahots bat entzun diat berriro:
‎Esanak esan, Izatearen izateko jomugari dagokionez, Sartrek giza errealitatea izateko pasiotzat jotzen du, hau da, esentziazkoa izatera proiektatzen den eta bere baitarakoa izateari utzi gabe bere baitakoa izatera jotzen duen izatetzat, hain zuzen," bere izatearen funtsa bera izanez, kontingentzia saihestuko duen Bere baitako gisa eratzeko, erlijioek Jainko esaten dioten Ens causa sui. Baina Jainkoaren ideia kontraesankorra da, alferrik galduko gara horretan; gizakia alferrikako pasioa da". 68 Horra Sartreren teoriaren azken lerroak. Giza izatea, izango bada, izate betiro fundatu gabea eta betiro bere baitarakoa behar du.
2018
Baina Jainkoaren beldur nauzu
‎Zer izan zen Remediosek seme bat izan zuenean! Baina Jainkoaren zigor guztia niri, seme asto horren aita ni banaiz! Remediosek ez zuen semearen aitaz hitzik esan.
‎" Aita gurea, zeruetan zaudena". Baina Jainkoak ez dik tokirik. Orduan gure otoitzak faltsutuak zaudek.
‎Orduan gure otoitzak faltsutuak zaudek. Baina Jainkoa norberaren barnean dagoela esaten duenean, pauso kontraesankor bat ematen dik. Tokirik ez badu, zelan norberaren barnean jarri?
‎" Baina Jainkoak berak eman digu hondamenditik hastantzeko bidea, zein baita Beckford jauna bera, udal hauteskundeetan hautagai duguna. Bai feligres maiteak, Beckford jauna, Fonthilleko abade tegia eraiki duena!
Baina Jainkoa ere bazara, ezta?
2019
‎Mateolok espero du emakumea ez dela piztuko azken judizioko egunean. Baina Jainkoak erantzuten dio ezkontza purgatorio moduko bat dela zerua irabazteko, eta Mateolok, ametsetan zeruraino goraturik, senar andana bat ikusiko du, bera hartzeko zain oihuka: –Hona hemen zinezko martiria!?.
‎Aise irakurriko zuen Abarbanelen liburua, hitz ilunak interpretatuko zituen, eta haren arima jakintzaren eta ezagutzaren hatsa izango zen. Baina Jainkoak ez du nahi izan. Haurrik gabe hilko naiz, eta nire ondasun guztiak ezezagunentzat geratuko dira.
‎Bakoitzak eskubide osoa du bere pentsakera eta ikusmolde berezia izateko euskera idatziaren batasun kontuan. Baina Jainkoaren amorioarren! ez daitezela zeruko gauzak eta lurrekoak berriro nahas.
Baina Jainkoak sortu eta haiek elkartzen dira.
2020
‎Ehunka urte lehenagotik abandonatuta daude etxe guztiak, eta hango biztanle desagertuen ondasunak bertan ageri dira. Baina Jainkoen Aitak kola intxaur bat hartu duenean, ahots bat entzun eta bizkarrez aurrera dabilen gizon bat ikusi dute".
‎– Baina Jainkoa?
‎Emakume lurtar hilkorrez maitemintzen diren jainko horietako bat. Baina jainkoek ez dute loturarik. Jainko baten eremua lurra eta itsasoa dira, eta baita parnasoa ere.
Baina jainko berri hori ilusio bat besterik ez da, orain arteko beste jainko guztiak bezala.
2021
‎[...] eta zahagirik ez baitut nik hemen, errekako uretik edan ezak, ordainez, trago bat ona (Barbier); Baina hotza baitzen gaua eta haize bizi bat ari, laster ernatu zen (J. P. Arbelbide); Baina Jainkoaren loriak hala galdatzen baitu, urteak eta urteak ez zaizkio sobera izanen liburuen erdian (Laphitz). Ez eta nagusian tartekatua joatea ere:
‎Ene anderea, hala balitz ez zintuzket gupida izanen; zeren ongi dakit zure bihotzeko maitasun zintzoak oso pozik jarriko zintuzkeela, Erregeren bihotzean idurikorik kausituko balu. Baina Jainkoak ongi begiratzen zaitu ez dezazun hura zure lurreko jainko bihur, ez baituzu harengan nahi zenukeena kausitzen.
2022
‎Ados nago, guk ez dugu mundua salbatuko. Baina Jainkoak edo Estatuak ere ez dute egingo. Geratzen zaigun aukera krisia etengabe kudeatzea da," staying with the trouble".
‎Jende jatorra badago, e. Pertsona on asko. Baina Jainkoak (eta hau ni fededuna izan gabe diot) mundua itzaltzea erabakiko balu, ulertuko nuke. Bueno, ulertu bakarrik ez, super ongi irudituko litzaidake.
‎Bazuen zerbait. Baina Jainkoak igorria hura dela... Halarik ere...
Baina Jainkoaren mirariak salbatu zuen.
2023
‎Hori egin ondoren, erauntzarazi egin zuen atorra has gelditu arte, eta bere abitu ttipia jauntzi zion, berak ohikoa zuena gibelerat hartuz; eta ahalik eta lasterrena jalgi zen handik, berekin harturik hain luzaz desira ukan zuen kordelier ttipia. Baina Jainkoak, zeina urrikari baitzaio atsekabean denari, gaizo emazte haren negar xortei behatu zien, halako maneran, ezen senarra, bere egitekoak uste baino lehen bururaturik, emaztea zihoan ber bidetik itzularazi baitzuen etxerat. Baina kordelierrak, urrunetik ikusi baitzuen, erran zion damari:
‎Esaterako, mito batek dio irakasle guztiak apartak direla. Baina Jainko gutxi daude, eta profesional apartek ere boladak dituzte. Normalean eskoletan, leku guztietan bezala, profesional arruntak topatzen ditugu.
‎Erantzunak gauaren bakea utzi zion doi doia. " Baina Jainkoa baino lehen zer zen. Nork sortu zuen Jainkoa?".
‎Eta bukatzen zuelarik, uzkurtu eta esaten zuen," Jainkoak abandonatu nain". Baina Jainkoak ez zuen abandonatu. Jainkoak, bildotsa larrutzen utzi zuenak, semea martiri bihurtzen utzi zuenak, hautatu egin zuen Jainkoak.
‎–Betebehar sakratuak dira, noski... Baina Jainkoaren aginduak ere hortxe, denok behartzen gaituzten legeak bezalaxe. Aita amekiko eginbeharrak ezin gaitu delitura eraman.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina jainko ez 12 (0,08)
baina jainko handi 4 (0,03)
baina jainko bera 3 (0,02)
baina jainko eman 3 (0,02)
baina jainko akats 2 (0,01)
baina jainko bezalako 2 (0,01)
baina jainko bidali 2 (0,01)
baina jainko bizirik 2 (0,01)
baina jainko agindu 1 (0,01)
baina jainko ahalguztidun 1 (0,01)
baina jainko aita 1 (0,01)
baina jainko alde 1 (0,01)
baina jainko bada 1 (0,01)
baina jainko baino 1 (0,01)
baina jainko bat 1 (0,01)
baina jainko begi 1 (0,01)
baina jainko beldur 1 (0,01)
baina jainko berri 1 (0,01)
baina jainko bide 1 (0,01)
baina jainko bihurtu 1 (0,01)
baina jainko boa 1 (0,01)
baina jainko deabru 1 (0,01)
baina jainko dei 1 (0,01)
baina jainko desagertu 1 (0,01)
baina jainko erantzun 1 (0,01)
baina jainko ere 1 (0,01)
baina jainko existitu 1 (0,01)
baina jainko filosofiko 1 (0,01)
baina jainko gero 1 (0,01)
baina jainko gutxi 1 (0,01)
baina jainko guzti 1 (0,01)
baina jainko hain 1 (0,01)
baina jainko harako 1 (0,01)
baina jainko hitz 1 (0,01)
baina jainko hizketa 1 (0,01)
baina jainko hori 1 (0,01)
baina jainko ideia 1 (0,01)
baina jainko igorri 1 (0,01)
baina jainko iritsi 1 (0,01)
baina jainko jadanik 1 (0,01)
baina jainko joan 1 (0,01)
baina jainko justizia 1 (0,01)
baina jainko laino 1 (0,01)
baina jainko lo 1 (0,01)
baina jainko loria 1 (0,01)
baina jainko maitasun 1 (0,01)
baina jainko mirari 1 (0,01)
baina jainko norbera 1 (0,01)
baina jainko ongi 1 (0,01)
baina jainko ordaindu 1 (0,01)
baina jainko orregai 1 (0,01)
baina jainko soil 1 (0,01)
baina jainko sortu 1 (0,01)
baina jainko ukan 1 (0,01)
baina jainko urrikalkor 1 (0,01)
baina jainko zaindu 1 (0,01)
baina jainko zeru 1 (0,01)
baina jainko zientzia 1 (0,01)
baina jainko zigor 1 (0,01)
baina jainko zigortu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia