2010
|
|
Moralerako gizakiak Jainkoa gutxieneko baldintza gisa onartu behar zuen. Askatasuna onartu behar zen bezalaxe, Jainkoa ere bai,
|
baina
Jainko horrek gutxi agintzen zuen gizakiengan. Filosofia kantiarrak abiapuntu xume baina sendo hauei gorputza eman zien eta berebiziko hezurdura teorikoz hornitutako etika molde bat proposatu zuen.
|
|
Erakaspen horiek ez dakarkete ez itsumendurik, ez etsimendurik: girichtinoaren arabera, zeru lurrak adimenduari idekiak daude, adimendu batek eginak direnaz geroz, eta beraz jakintsunek ez dute zeren duda beren iker-lanetan; hala hala, bizia ez zaio biharamunik gabeko ziliporta ez deus bat,
|
bainan
Jainko on baten gerizapean baliatu behar duen arte saindu bat. Zoin urrun giren gogo ilhun eta kechu batzuen elhe beltzetarik!".
|
|
Jainkoarekiko baizik ez da bekataria arduraduna, arazoa eta konponbidea giza harremanetatik atera eta Jainkoaren aurrean makurtzen da.
|
Baina
Jainkoa existitzen bada, ezkutaturik egon arren, dena dakien eta ahal duen juje hori, zeinaren aldean ez kaltetuek ez beste inork ez duen autoritaterik, orduan normaltzat jo daiteke gainerako gizakiak mespretxatzea.
|
|
|
Baina
Jainkoa ez da nahikoa.
|
|
Ez duzue endelegatuko?
|
Baina
Jainkoa urrikalkor da, bihozbera, eskuzabal".
|
|
|
Baina
Jainkoak —bitez harekin laudorioak—, nahi izan zuen Mustafa hiltzeko arriskutik ilki zedin; gorputzean ahuldurik egin ere, baina ahulago gogoan; aitzinera, botigako bazter batean eseria karrikara so iragaten zuen denbora; aldika, esku ikorziritsuei so, zozokeriak zezeltzen zituen behin eta berriz:
|
|
Zopa Gaitza aufragatu ondotik, Sindbad hareatza tipi batera iritsi ahal izan zen, gau osoa igerika eman ondotik.
|
Baina
Jainkoak begia jarririk zuen haren gainean, eta, India-tik heldua, arraun-ontzi bat iragan zen itsas hartatik, Sindbad antzeman eta hartu egin zuena. Ontziko bazter guztietan irudiak kandelekin jarriagatik, halaber, sandalo eta mirra haien aitzinean erreagatik ere, kapitaina gizon bihotz gogorra zen eta bidaia arraunetan ordainduko zuela erran zion Sindbad i.
|
2011
|
|
Nihaurek aditu dut, haurrean, sagarrez ase eta, sagarroia ihauskatzen dela sagarpean, eta bere ile zorrotzetan sarturik bizkarrean badaramatzala sagarrak gordegialat. Ez guti,
|
baina
Jainkoak daki zenbat. Ageri da ile bakoitzean bat hartuz, baleramakeela zenbait.
|
2014
|
|
Alde batetik ez du ulertzen, ez du ulertzen nola gerla aitzin apez batzuek debekatzen zutena orain bilakatzen den haizu. Hots gizon argia da, ikusten du haizearen aldaketa, nigarra begian ikusten ditu pettarra eta bazka lekuak frantsesten, abertzale mugimenduaren kontradikzioak, oihu egile erdaldun horien predikuen ergelkeria,
|
baina
Jainkoa eta ni k oportunismo kutsua dauka, bertsolari mota berriari identifikatzeko manifestua dirudi. Gipuzkoan dabilen giroa jastatzen duelarik, Uztapide bezalakoen parean jartzen, ulertzen du beretako den herria dela.
|
|
|
Baina
Jainkoak bihurtu zion gau hartan bular mindua.
|
2015
|
|
❖ Ordenak, mendebaldeko gure gizartean, bere egiten ditu ezaugarri on guztiak; desordenak, ordea, ezaugarri txarrak...
|
Baina
Jainkoa bezalako batek mundu osoa sortu badu Kaosetik, zer sortuko ote du gizaki gizajoak Ordenatik?
|
2016
|
|
Natura tresna bat da, Natura jainkoen borondatearen menpeko da. Natura gizakiak baino indartsuago da,
|
baina
jainkoak Natura bera baino indartsuagoak dira: jainkoak hilezkorrak dira, ez dute ez hotzik ez berorik, ez dira gaixotzen eta ez dira hiltzen ere.
|
2017
|
|
Atal honetan munduan herri bakar bat zegoela ageri da, hizkuntza bakarrekoa, jakina. Ospea lortuko zuelakoan, zerurainoko dorre bat egitea erabaki zuen,
|
baina
Jainkoak lana oztopatzea pentsatu zuen. Horretarako, mintzaira desberdin guztiak zituen sortu eta dorrea eraikitzen ari zirenen artean banatu, nahasmen handia piztuz gizakien artean.
|
2018
|
|
—Biki bereziak ziren, ama berarenak baina aita desberdina zutenak. Ez dakit zer gertatu zitzaien,
|
baina
jainkoengandik zerbait nahi zuenak baldintzaren batekin lortzen zuen beti. Eta Castorrek eta Poluxek ere berdin:
|
|
"
|
Baina
Jainkoak berak eman digu hondamenditik hastantzeko bidea, zein baita Beckford jauna bera, udal hauteskundeetan hautagai duguna. Bai feligres maiteak, Beckford jauna, Fonthilleko abade tegia eraiki duena!
|
|
Aitzitik, arima ez da nehorena,
|
baina
Jainkoak bere irudira eta antzera egina, mirail batean bezala irudikatua eta presona baten baitan behere honetara igorria. Izpiritu Sainduak utziko du Jainkoarengandik sortu printza hola hola iraungitzera?
|
2019
|
|
—Oso gogorra izan da,
|
baina
Jainkoari eskerrak lortu dut. Asko errezatu dut hona ailegatzeko.
|
|
Asaldatu nintzen eta presazko keinuak egin nizkion Alfonsori, graziako tiroa eman ziezaiola buruan. Erdi hilarengana ondo makurtu gabe, begi hertsiekin edo lausotuekin bere eritasuna zela-eta, Alfonsok tiroa jo zion,
|
baina
Jainkoak daki nora joan zen bala. Hiltzear zenak aieneka segitzen zuen:
|
2020
|
|
Bada, ezin dut erantzun zehatzik eman. Emango dut, nik uste,
|
baina
Jainkoarekin hitz egin beharra daukat aurrena. Ea ba, datorren astean.
|
|
Direnak direla. Montaignek ez ditu Jean Bodinen ziurtasun politiko ekonomikoak izango, imajina daiteke barre batzuk ere egingo zituela Demonomanie des sorciers irakurriz,
|
baina
Jainkoaren bedeinkazioarekin mundua gobernatu nahi duen elitearen partea da.
|
2021
|
|
Lafitteren dema intelektualak Etxepare hil eta gero ere iraun zuen, eta, besteak beste, 1952an erantzun zion explizituki Gure Herria aldizkarian, ziotsola: " Bizia ez da biharamunik gabeko ziliporta ez deus bat,
|
bainan
Jainko on baten gerizapean [gizakiak] baliatu behar duen [t] arte saindu bat". Lerroartean, zalantzarik ez, mediku disidentearekin mintzo da, bizirik bailegoen.
|
2022
|
|
Haren auzokideak jende bitxia dira. Ez dute jainkoarengan" sinesten",
|
baina
jainkorik ez dagoela" sinesten" dute. Sinesmenaren bitartez imajinazioa handitzen dugu.
|