Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 160

2000
‎Argi fokoek begiak itsutu zizkiguten, ez genuen asmatzen kameren aurrean zein jarrera hartu. Patxi Otsotzarmendiren hitzaurrea luzea izan zen, txuria eta biguna, morborik gabea; programaren xedea argi adierazi zuen, uste okerrerako biderik utzi gabe, esanez saio hura elkarkidetasunezkoa zela, anaien arteko solas bihozkor polit bat, gure esperientzia borti  tzetatik lezio zorrotzak ikasteko aukera ezin hobea zela, beti bezala, Oinazeak orduak luze ditu berezi hura, baina, aurrez ikusle minberak ohartarazi nahi zituela, badaezpada ere, han bizitzaren laztasuna ez areagotua baina bai bere horretan azal zitekeelako, hau da, bere gordintasun guztian, eta auskalo. " Eta auskalo esan zuen atzera Otsotzarmendik ahots hari apurtuz, bai, auskalo non dauden hondamendi eta giza zoritxar hauen arrazoiak.
2001
‎Bestalde, esperientziaren mailan dagoen ezer ez dugu hartu behar azken oinarri gisa. Honekin, ordea, ez dugu gure esperientzia gutxienean ere zabaltzen, baina esperientzia zabaltzeko bidean laguntzen digu, norabide egokia hartzen laguntzen digu. Ideiek, beraz, mugapen hauekin ere esperientziaren zabalpenari laguntzen diote; zentzu horretan beharrezkoak dira, eta hauxe litzateke" dedukzioa", hau da, beren legeztapena.
2002
‎Gure ustez, saio horiek errepikatu egin lirateke, ikertzaileeuskaldunen artean euskara lan harremanetarako hizkuntza izan dadin. Zoritxarrez, gure esperientziak ikusita, oso zaila da gaur egun ikertzaile soilaren ibilbideaEuskal Herrian, eta horrek baldintzatzen du gure hizkuntza komunitateak, txikiabaina oso berezia denak, irautea unibertsitate munduan.
‎Hori esan eta gero, nahiko nabaria da gure lantxo honen helburua: hiri arkeologiaren problematikak azterturik, eta gure esperientzia praktikoan oinarriturik, definiziorako proposamen bat egitea, etorkizunari begira gehienbat. Beraz, hemenez duzue aurkituko azken urteotako hiri arkeologiari buruzko balantzea, edotaaurkikuntzen berri, baina bai balorazio orokorra, eta oinarrizko hausnarketateorikoa, definizio egoki bat bilatu nahian eginikoa.
2004
‎Euskaldunaren hizkuntza kontzientzia higatua dagoelako irudipena oso zabaldurik dago, nahiz eta han eta hemen egindako neurketetan besterik frogatu. Neurketa horien metodologia auzitan ipini gabe ere, badirudi eguneroko gure esperientzia linguistikoak ez duela halako zantzurik hautematen, ezagutzaren eta erabileraren arteko proportzio zehatzetan sartu gabe. Gure inguruan ditugun euskaldunen hizkuntza jokamoldea balioesten hasita, ezin, izan ere, tamalez, besterik aitortu.
‎ikusmoldearen arabera?, aldiz, baliteke ezagutzaren kanpoko kausak, mundu materiala? ez ezagutzea, kanpoko munduari buruzkousteak justifikatu ahal izanez gero, uste horien edukiak soilik gure esperientzia subjektiboarekin baitauka zerikusia. Horñfenomenismo esaten zaio.
‎Egon badago hirugarren altematiba bat, kantiar jiteko eszeptizismo antzeko zerbait, eta horren arabera, gure esperientziak zerbaitek kausatzen dituela jakin dezakegu, baina ezzerbait horren izatea zein den. Kantek hautematearen eskutik kanpoko gauzak ezagutditzakegula dio (ikus Filosofia Modernoa).
‎Beraz, hautemateaz baliatuz, espazioan dauden objektuak zuzenean atzeman ditzakegu. Alabaina, horrek ez du esan nahi objektu horiek gure gogamenarekiko independente direnik, zeren horrela balitz, onartu genuke objektu horiekirtoiz ez direla gure esperientziaren pcan cgongo, hau du, iiautcmaicaren eta objektuenarteko banaketa gertatzen dela. Eta banaketa hori izanez gero, berdin dio esperientzia batdugunean aurrean objekturen bat izatea edo ez izatea, hautemateak ez baitu harremanikharekin.
‎Metodo horrek enpirismoa eta razionalismoa bildu nahi zituen, esperientzia eta logika elkartzeko ahalegin izugarria egiten du; izan ere," pentsamenduak edukirik gabe hutsak dira, begiespenak adigairik gabe itsuak dira". Esperientziatik hasten gara, baina gure esperientzia ez da orain eta hemen egiten dugun esperientzien batuketa soila. Bestalde, adimena beharrezkoa da, baina adimenak bere kabuz ekiten duenean airerik gabe hegan hobeto egingo lukeela uste duen usoaren antzera ari da (ondorioz, lehengo Psikologia, Kosmologia eta Teologia razionalak ez dute inolako bermerik).
2005
‎Hauxe duzue boilur beltza. Arteak, hurritzak eta haritzak erabiltzen genituen lehen; gaur egun, arteak eta haritzak bakarrik, gure esperientziaren arabera horietxek baitira onenak. Boilurrak ekoizteko orduan, zuhaitz horiekin lortzen ditugu emaitzarik onenak.
‎Gizakiengan antzematen dugun aniztasuna, ‘guretzat’, jatorriz eta naturaz horrela agertzen zaigun zerbait da. Haurra amaren sabela utzi aurretik ere situazio jakin batean aurkitzen da, ze ama honek eta sortzen duen gorputzaren eraketak haren karakterean eragina izango du bere bizitza guztian zehar, nahiz eta kausa zerrenda hau guztia gure esperientzia esparrutik aparte egon. Horrela, bada, ‘guk’ aniztasun hau jatorrizko eta esentzial bezala ikusten dugu, nahiz eta honek egiaz kanpotik eragiten duen.31
2006
‎Hortaz, zer literatura klasek ematen ahal dio zentzua, egun, gure esperientzia kolektiboari, edo gure esperientzia kolektiboei idatzi nuke. Hori jakiteko ez da erantzun dugun galdera bakarra, baina bai galderetako bat, noski, honako hau:
‎Hortaz, zer literatura klasek ematen ahal dio zentzua, egun, gure esperientzia kolektiboari? edo gure esperientzia kolektiboei idatzi nuke. Hori jakiteko ez da erantzun dugun galdera bakarra, baina bai galderetako bat, noski, honako hau: zer larru aire harrapatzen diogu bestari?
‎Guk oreka jarri genion, baina ez bakarrik txalaparta jotzerakoan oreka hori beharrezkoa delako. Eta oreka izenak txalapartarekin ez ezik gure esperientziarekin ere harreman zuzena du. Gure bikotea oreka batek eusten du:
‎Tresna horrek muga asko irekitzen ditu. Atari bat sortu genuen, www.bancodeltempo.org, eta hor jarri genituen gure esperientziak eta Denbora Bankuaren nazioarteko eta estatuko beste sistema batzuenak. Zenbat pertsona daude Banku honetan?
‎Moralaz mintzatzeko ez da beharrezkoa gizakia naturatik erauztea eta, esaterako, jainkotzea. Gizakia naturaren baitan utziz, gure esperientziekin eta behaketekin bat datorren moralaren gaineko ikuspegi bat eraiki daiteke.
2007
‎Zuzendaritza utzita ere, ez dut LAB utziko. Sindikatuan arlo nahiko dago gure esperientzia baliatzeko". Sindikalgintzaz hasi eta politikagintzaz bukatu dugu solasaldia ezker abertzaleko kide garrantzizko honekin.
‎Hizkuntza, bere osotasunean harturik, mundu berrirako atea gertatzen da. Horretan egindako edonolako aurrerapenak ikuspegi berria irekitzen digu eta gure esperientzia konkretua zabaltzen eta aberasten digu. Haurraren hitz egiteko irrikak eta berotasunak ez dute beren jatorria izenak ikasteko eta erabiltzeko gogo hutsean; mundu objektiboa aurkitu eta konkistatzeko gogoaren seinale dira horiek1403.
‎Hizkuntzaren forma perfektuagaz batbat etorri, egon daudenetako hizkuntz leinuren bat edo hizkuntza bakarren bat ere etor daitekeela zeharo eta punturik puntu, itxarotea dagoena ez da, eta gutxienez ez da gure esperientziaren barrutian sartzen. Baina forma horri gehien gehiena hizkuntza sanskritikoak hurrantzen zaizkio eta, aldi berean, horiek dira, non ere dohatsukien garatu den gizajendearen hazkunde (Bildung) izpirituala aurrerapausoen lerro luzeenean626.
‎Gizakiok betidanik izan dugu gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko beharra eta joera.
‎Gizakiok betidanik izan dugu [beharra eta joera][ gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko].
‎Gizakiok betidanik izan dugu [beharra eta joera] [ondorengoei transmititzeko edo igortzeko gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere].
‎Gizakiok betidanik izan dugu [beharra eta joera] [ondorengoei transmititzeko edo igortzeko gure esperientziak, baita gure bizitzaren pasadizoak ere].
‎Gizakiok betidanik izan dugu gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko beharra eta joera.
‎Ez dakit, gure esperientzia lehenengoa da, irailean hasi ginen. Baina laguntza talde bat aspalditik ari da lanean.
2008
‎Leiho unibertsala da Internet, eta ez dugu berez bitartekaririk behar Altzo eta Vancouver konektatzeko. Baina agian faktikoki, gure esperientzia horretan filtro batzuk ezarriko balizkigu Espainiak edo Euskal Herriko gehiengo erdaldunak... Filtro teknologikoak edo mentalak izan daitezke.
‎Kola intxaurrak banatu ditugu, Xixok bat hartu eta zati bi egin ditu. Eman diogu gure esperientziaren berri, baina berak dastatu gura du:
‎Zer da Alcoholicos Anónimos (A.A.). Gizon eta emakumez osatutako komunitate bat da, gure arazo komuna den alkoholismoa konpontzeko gure esperientzia, adorea eta esperantza konpartitzen dugunak. Aldi berean beste batzuei alkoholismotik errekuperatzen laguntzen diegu.
‎Gurasotasun biologikoaren aldeko panfleto bat bezain absurdoa litzateke adopziozko gurasotasunaren aldekoa, azken batean, nork bere bidea egin behar baitu. Guk gurea egin dugu eta horixe kontatuko dut, gure istorioa, gure esperientzia. Txinan gauzatutako adopzio baten istorioa, gure alabarengana eraman gintuen istorioa da liburu honetan aurkituko duzuna.
‎Guztion esperientzia subjektiboan, errealitateaz ohartu, gure buruaz jabetu eta asmoak geroan proiektatzen dituen instantzia bezala kontsideraturik. Bizi garen bitartean gure esperientziaren gunean dagoena; eta lo sakonean, anestesiapean, konortea galtzen den bakoitzean ezabatzen dena berriro agertzeko lehengo forma berean; gure identitatearen sentimenduan batasuna eta jarraitutasuna sustatzen duena; gure portaera aukera libre baten ondoriotzat hartzeko bidea ematen diguna.
‎Neurozientziek XX. mendean eskuratu ahal izan dituzten tresna berriek aukera eman dute lehen opakoak ziren fenomenoak orain gardenki behatu ahal izateko. Neuroirudiaren eremua soilik aipatzearren, erresonantzia magnetiko funtzionalak, positroi kamerak eta abar, posible egin dute gure esperientzia mental subjektiboekin, pentsamendu eta sentimenduekin, garunean gertatzen diren aldaketa fisiologikoak aztertzea. Arimaren prozesuak ez dira jadanik behaketa eta neurketa objektibotik guztiz aparte; bere korrelatu neurofisiologikoak bederen zientziaren eskura daude, nahiz eta gogoan izan behar den korrelazio batek ez duela kausa efektuaren norabidea argitzen, eta erredukzionismoa tentuz erabili beharreko prozedura dela, tautologian ez erortzeko.
2009
‎19 Euskal Herrian dugu munduko herri eta hizkuntza gutxituen artean komunitate dinamikoenetako bat. Baina nago indar hori ez dugula baliatu gure esperientzia eraginkorrago egiteko edo antzeko egoeran daudenei gure ezagumendua eskaintzeko. Ez ditut ikusten soziolinguistika alorreko ikerketan edo glotopolitikaren analisian aintzindari egiten gaituzten lan lerro sendoak.
‎Inoiz ez dakigu nahiko, betirako irakasgaia da, bestela aspertuko ginateke! Jakin, gure esperientziaren arabera dakigu, baina jarraitu behar dugu gure burua hezten. Batzuek badakite teknikaren inguruko asko, baina agian ez dakite zelan egon gustura euren gorputzarekin.
‎Jaiotze hiltze, animaliak? gure esperientzi mundu naturaletik baztertuak dauzkagu. Natura guretzat ekologiko edo estetikoki kanpotik kontenplatu egiten dugun zerbait da, ez berak gu barruan gauzkana.
‎Desagertu egin behar du hautematemodu mitikoak zientziaren argi berriaren aurrean. Horrek ez du esan gura, ordea, gure esperientzia fisionomikoaren datuek, halakoak diren aldetik, suntsituta eta ezereztuta geratu behar dutenik. Galdua dute horiek beren balio objektibo edo kosmologiko osoa, baina horien balio antropologikoak iraun egiten du.
‎Hori bai, Arabako Errioxako ardoa, olioa eta baliabideak ditugu ekimen guztien ardatz. Gure ondare baliabideak eta gure esperientziak arte eta kultura mailara jasoko dira. Berdin berdin egingo dugu inguruetako herrietan ditugun ohiturekin.
‎Bere hitzetan, subjektibotasunaren mugak gainditzendituztenez interpretazio hutsak dira eta fenomeno kolektiboak sistematizatzea eragozten dute. Aldiz, lehen aipatu dugu ere, lekukotzak, gure esperientzian behintzat, grabatze hutsak egiaren ezagutzatik harago konponketa moralerako ere baliodezakeela, ezta?
‎Liburuaren atal hau, batez ere, gure esperientzian zein bi artikulu teknikotan (Harris et al., 2006; Hoffpauir et al., 2007) oinarriturik dago.
‎Beldur ginen, euskaraz bizi nahi dugunon hiri honetan aldaketa handiak izan direlako oso urte gutxian. Beldur ginen gure esperientzia ezagatik Korrika bezalako ekimen handi eta polit batek behar bezalako erantzunik jasoko ez ote zuen.
‎Ostera, ezkerreko pentsamenduak, eta baita pentsamendu soziologikoak ere, iruzur errentagarritzat hartu du indibiduoaren muga bako ahalmena, eta gizarteak duen eragina azpimarratu du. Alegia, jatorri sozialak baldintzatzen duela gure esperientzia eta bizitza, hainbat kategoriaren aterpean bizi garela: generoa, klasea, jatorri etnikoa, jatorri geografikoa...
‎Gaur, indibiduoak puntuak galdu ditu(" ahalegin indibidualak ematen digu gizartean lekua"), baina, beste horrenbeste gizarteak(" determinazio sozialek neurri handian baldintzatzen dute gure esperientzia"). Norbanakoa eta gizartea ahulduta, bestelako determinazioez hitz egitea dago modan.
‎Uste kategoria oso zabala da. Bertan sar daitezke, mutur batean, eguneroko bizitzan gure esperientziak eta ezagutzak ehuntzen dituzten usteak, eta, beste muturrean, teoria zientifiko sofistikatuenek garraiatzen dituzten usteak. Bi mutur horien artean uste (edo teoria) filosofikoak koka daitezke.
2010
‎Ahuldutako hiztun elkartea duten Europako beste esperientziak hartzen baldin badira konparazio gune, zertan moldatu da ongi (ongi samar) EAEko eskola esperientzia elebiduna? Zer da gure esperientziatik, nagusiki, kanpoko adituei eta hiztun herri horietako eragile saiatuei gehien atentzioa deitzen diena?
‎100 biderrez kopiatu egin behar izaten gendun. Ez gendun gure esperientzia gure umeentzat gura, eta zerbait egin beharrak, ez geniken zer, eroan gintuen ikastola izango dena sortzera?.
‎Azken urteotan legeztatu diren arauek aldaketak ezartzen laguntzen dute, baina ohiturak aldatzeko denbora gehiegi behar da. Gainera, ezin gara inplementazioan errotiko izan; izan ere, gure esperientziak argi uzten digu ezen, nutrizio gomendioekin errespetuzko maila goreneko menua betetzera behartzen badugu, gatazka sortzen dugula. Nola egiten da aurrera orduan ohitura hobeetarantz?
‎Aipatu baliabideak agian ez dira baliabide guztiak, baina baliabide oinarri oinarrizkoak eta ezinbestekoak dira. Azken buruan, mundua nolakoa den ikertzen dugunean (eta hori da eguneroko bizitzan nahiz jarduera zientifikoan egiten dena), gertakarien gaineko gure esperientzietan oinarritzen gara, bai eta gertakari horiek azaltzeko proposatzen ditugun hipotesi eta legeetan ere, bai eta horien gainean egiten ditugun arrazonamenduetan ere. Horregatik esango diogu eredu horri zentzu komunaren eredua, baita, ikusiko ditugun arrazoiak direla-eta, eredu zientifikoa (edo zientziaren eredua) ere.
2011
‎Artelanak behatzeaz gain, interpretatu, pentsatu, esperimentatu eta bizi ere egin daitezke, baina museo gehienek artelanen kontenplaziora mugatzen dute gure esperientzia, nahiz eta artelan asko kontenplaziorako eginak ez izan. Hori da, adibidez, arte garaikiderik gehienaren kasua.
‎Kultura industrializatuaren produktu esanguratsuenen adibidea da The Lion King filma. Liburuaren kapitulu honetan, gure esperientzia bat kontatu nahi dugu. 14 eta 18 urte bitarteko gazteekin burutu genuen esperientzia hori.
‎Orain ere, bi atal nagusi horiek erreferentziatzat hartu eta gure esperientziatik jaso ditugun ondorio nagusiak, honako bi atalotara ekarriko ditugu: gazteen hiria eta adinekoen hiria.
‎Ideologikoki gizarte guztia lanean jarri nahi dugu, herriarentzat gauza politak egiteko. Aurten pentsatu genuen gure esperientzia hau zabaltzeko proba egin behar genuela. Hala, Gipuzkoako Diputaziora joan ginen gure proposamenarekin, eta asko gustatu zitzaien.
‎Beraz, ez gara osotasunaren ordenaz ari, baizik eta pentsaturiko ordenaren osotasunaz. Arrazoimena lehenesteak, berak baitaki izateaz eta berak jartzen baitio izena, gauza daitekeen bide bat egiten du eta helburu baterantz garamatza, eta helburu hori gure esperientzia munduan hautatu eta ordena oso gisa ezartzen dugu. Orduan bai, orduan izatearen ordena eta esatearen ordena bat bera dira.
2012
‎Askoz beranduago Pitrauk idatzi omen zuen, Aguxtin Errotabeherek bildu duenez: " Arduradun politiko eta sindikalak baliatu ziren gure esperientziarik ezaz eta beraiek goietan zeuzkaten babesleez gure proiektu guztiak torpedeatzeko, gure eskariak desegiteko, gure proposamenak baztertzeko, gure ahaleginak blokatu eta berenganatzeko beren aintzarako, ahal zuten guztia suntsitu dute". Ahultzea ikusita, ASAMen partaide ziren bazkide instituzionalek jadanik beren lana egiten ez zutela ohartuta, elkartea berrantolatzeko lehen gogoetatan ari ziren.
‎Bost ordukoak izan ziren saioak, eta Cuestaren pena bakarra denbora gehiago eduki ez izana da: «Sukaldean ari ginela hitz egiten genuen, baina tarte txikia izan genuen gure esperientziak partekatzeko. Hala ere, oso gustura egon nintzen haiekin, harrera beroa egin baitzidaten.
‎Taldearen laguntza psikologikoa Lan-taldearekin gure esperientziak partekatu ahal izatea oso lagungarria da gaixo terminalekin lan egiten duten profesionalentzat. Edozein une eta leku balia daiteke; adibidez, kafea hartu bitartean.
‎27.Balioztatuz herrialde batzuetan egin diren aurrerapenak epidemia geldiarazteko, bereziki honako hauen bitartez: ..., erkidegoen maila barne; eskuragarri dauden baliabideen eta tradiziozko medikuntzaren erabilera eraginkorra; prebentzio, arreta, babesa eta tratamendurako estrategia erabilgarriak; hezkuntza eta informazio ekimenak; erkidego, gizarte zibila, GIB/ HIESa duten pertsonen eta talde ahulenen arteko elkarlana; giza eskubideen sustapena eta babesa modu aktiboan; halaber, aitorturik zein garrantzitsu den gure esperientzia kolektibo eta askotarikoak partekatzea eta aprobetxatzea, erregio eta nazioarteko lankidetzarekin, barne hartuta iparralde hegoalde, hegoalde hegoalde lankidetza eta hiru aldeko lankidetza;
‎beste taldeenak baino askoz emaitza funtzional hobeak eta protesi batenak baino nabarmen hobeak lortzeko gai gara. Hala erakusten dute gure esperientzia luzeak eta gure taldeak sortutako literatura zientifikoaren bolumenak”, azaldu zuen Cavadas doktoreak. Zirujauak adierazi zuenez, “berrezarpen bikoitz hori askoz aukera hobea zen haurrarentzat protesi bat jartzea baino.
‎Bakoitzak berari dagokiona bizi eta sufritu behar du. Egin diezaiekegun mesederik handiena gure esperientziaren partaide izaten ez uztea da. Sinets iezadazu, maitea, sinetsi zeure ama zaharrari.
‎Platonen testua (Politeia) da hemen abiapuntua: egia unibertsalak ezagutzeko esperientzia" egian" ezarri, kokatu, egokitu behar dela dio berak; hau da, gure esperientzia egiaren elementuan jartzen den heinean, munduaren objektu partikular bat ezagutu dezakegu, eta ez bere partikulartasunean soilik, baita bere Izatean ere. Eta munduaren objektua bere Izatean hartuz gero, pentsamenduari azaldua zaion heinean bakarrik den objektuaren zati hori" egian" hartzen delako gertatzen da.
‎errealitatea inoiz ez da guztiz bat etortzen errealitatearekin, errealitatea inoiz ez da guztiz Errealitatea. Errealitatearen gure esperientziak ez digu errealitatea bera ematen, betidanik eta jadanik sinbolizatuta dagoelako; hau da: mekanismo edo fikzio sinbolikoen (edota hainbat errepresentazio moduen) bitartekaritzak, hizkuntzaren bitartekaritzak, hain zuzen, errealitatea bera eratu eta egituratu egiten du; zeharo inperfektuki eratu eta egituratu.
2013
‎Berriki galdu dugun eta seguru asko euskara batuaren alde beste inork baino ekarpen handiagoa egin duen Txillardegiri omenaldi xume gisa, Huntaz etaHartaz (1976) saiakeran zioen harako hura gogorarazi nahiko nuke: ...r eta gaitasunak ahalbidetu nauten neurrian, eta orain neure 66 urteren gaindegitik atzera begiratzean harridura sentitzen dut euskararekin batera egin dudan ibilbidea begiestean, adiskide sentitzen ditut egiteko bikain horretan bidaide izan ditudan guztiak eta azken aldi honetan, Huhezi Garabideren eskutikAbia Yala edo Hego Amerikako, hizkuntza gutxituen ordezkariei euskara batu eta gaurkotzearen gure esperientzia nolakoa izan den azaltzeko aukera izan dut, eta horretan jarraituko dut ahal dudan bitartean gure harridura eta poza beste batzuengan ere loratu dadin. Nire belaunaldiko askok, gutxi gorabehera antzera ikusten dugu euskararen ibilbide hau, baina badira gerora etorri diren beste belaunaldi batzuk, euskara batuaren baitan jaio direnak, eta batez ere horiei begira idatzi ditut lerro hauek nondik gatozen jakin dezaten eta guztion ahaleginarekin geroan noraino irits gintezkeen suma dezaten.
‎Hori motxilan darama komunitate honen erdiguneak. Enpatia potentzial bat sortzen du horrek, beste hizkuntzen aurrean, hiztun moduan gure esperientzia bitala den modukoa delako. Migratzaileen hizkuntzei harrera egiteko elementu eragile bat izan liteke.
2014
‎Bada ere gure baitarik zerbait eman dezakegulako sentimendua. Horko bilkuretan gure esperientzia parteka dezakegulako. Ene xedearen aipatzeko gunea izan da, eta banuen horren beharra, etxean ez baitzuten entzun nahi gehiago!
‎Adibide honekin gure lurraldearen inguruko erabakiak hartzeko orduan jakintza teknikoa soilik erabiltzeak dakartzan arazoak erakutsi nahi izan dira. Aurkeztu den ikerketatik, hizkuntza ezberdinekin lotutako sozio ekosistemek balore ezberdinetatik kudeatzen dutela lurraldea, antzeman da. Etorkizuneko lanerako bide egokiago batean, gure jakintza teknikoaz gain, kontutan izan dugu gure esperientzia, gure usteak, sentsazioak, afektibitateak, gizartearen aniztasuna eta konplexutasuna, eta hauekiko gure lurraldean dauden hizkuntzek osatzen dituzten sozio ekosistemek dituzten pertzepzioa ezberdinak. Aniztasun hauek gure pentsaera eta erabakietan txertatu ditugu, ikuspuntu honetatik bizitza egokiago, errespetagarriago eta parekideago baterako bidea hartu dezakegu, lurralde berriak amesteaz gain gauzatzea ere posible delako modu berri eta zentzudunagoetatik.
‎Bestelako egitekoak ditu Similiak, Aintzane Santamaria elkarteko kideak adierazi duenez. «Homeopatiarekin zerikusia daukan ezagutza zabaldu nahi dugu, eta gure esperientziak jendeari kontatu». Homeopatia oso bakarkako kontua dela uste du Santamariak, eta bakarrik sentitzen direla askotan erabiltzaileak.
‎Estatistikek eta gure esperientziak esaten digutenez, hala da.
‎Zalantzarik gabe. Gure ustez, beraiek gidatu behar dute beren prozesua, baina gure esperientzia eskaini nahi diegu, baliagarria izan daitekeelakoan. Guk topatu dugun arazo nagusia ez da teknologikoa, baizik eta soziolinguistikoa, batez ere estandarizazio falta.
‎–Ba, batez beste, eta gure esperientziaren arabera, sei hilabete.
‎Ez nuen inon aurkitzen ale zahar mitikoa, itxaropenak 64an atera zuena. Lekunberrira eraman izanen nuen, bertze liburuekin ba tera, han etxea erostea gogoratu zitzaigularik, eta gero hura ere kaxa bete batean ezkutatu izanen, gure esperientzia landatarrari amaiera ematera deliberatu ginelarik. iruñeko etxe berria gure li burutegi mardulerako tikixkoa izan eta kaxen erditsuak, berrogei bat banatu behar izan genituen amaren trastelekuaren eta ama ginarrebarenaren artean. Ez nintzen harritu mende erdiko liburua etxean ez atzemanik.
‎Osea bat bestearekin doana da, azken batean, ehh, eboluzio bat, bilakaera bat izan da zentzu horretan ere bai, ez? Ze azkenean eh... eta denbora gutxian... eta horregatik bada beno, beti joango da hobetzen, baina eh... gure kasuan, gure esperientziatik, ez. Bada beno, gu... gure ama zen zaintzen gintuena, ze ama zegoen, bazegoen garai hartan kanpoan eta etxean lan egiten zuena, baina gehienbat amak egiten zuen, eta kanpoan lan egiten zuenak, kanpoan eta etxean egiten zuten.
‎Egileak azaldu du izen bereko bloga dagoela Sabeletik mundura ren sorreran. . Hor gure haurdunaldia eta gure esperientzia kontatu genituen, baina bloga zen. Hor iritzia sartzen genuen?.
‎Ereiteko sasoirik onena zein den jakiteko, hainbat informazio iturri daukagu: gure esperientzia, inguruko pertsonen esperientzia edo ohitura, behaketa, haziei buruzko liburu eta katalogoak, gomendio teknikoak, garaiaren arabera uztaren prezioan izaten diren gorabeherak?
‎Bai esperientziaaskotarikoa baita irudikapenak ere batera doaz baina ez dira gauza bera. Irakurketaberriek eragin zuzena izan dezakete gure esperientzietan. Eta alderantziz.
‎Salbuespena, Nuevo Catecismo Catolicoren argazkian, publikoanemakume bat mikrofonoan kantuan. Hortaz, entzule modura emakume gutxi lehenlerroetan, horren lekuko da gure esperientzia. Maialen Altunak (2010:
‎Psikologiak ere lan ildo garrantzitsu bat eskaintzen du. Ingurune eraikiarekiko dugun pertzepzioak gure esperientziak baldintzatzen dituela argi dago, eta espazioen eraikuntzatik esperientzia horiek optimizatu eta edertzea da eraikuntzaren biologiaren asmo nagusietako bat. Horretan, kolorearen inguruko lanketa handi bat egina dago eta jarduera bakoitzerako kolorerik egokienak modu nahiko objektiboan zehazten dira, bakoitzaren subjektibotasuna baztertu behar ez den eragile garrantzitsua dela kontuan hartuz.
‎Horretan, kolorearen inguruko lanketa handi bat egina dago eta jarduera bakoitzerako kolorerik egokienak modu nahiko objektiboan zehazten dira, bakoitzaren subjektibotasuna baztertu behar ez den eragile garrantzitsua dela kontuan hartuz. Horretaz gain, beste sentsazio batzuk ezin dira baztertu, adibidez, espazio bakoitzaren eta hango elementuen testura gure esperientziak aberasteko potentzialtasunez betetako arkitekturaren elementu gisa berreskuratuz.
‎Elkarrizketa arruntetan, sarritan igorleari arreta jartzeari utzi eta gure buruan erreparatzen dugu: batzuetan, gure esperientzian oinarritutako sentimenduak eta arazoak planteatuz, eta, beste batzuetan, aholkuak eman edo iradokizunak eginez, esaterako. Hala eta guztiz ere, entzute aktiboak behin eta berriz eskatzen digu geure barne erreakzioak alde batera utzi eta arreta igorlearengan jartzeko.
‎Gure ideia da lanbiderakoez ezik, autoenplegurako prestakuntza ere ematea. Alegia, gure esperientzian oinarrituta, zergak nola prestatu edo administrazioen deialdiei nola erantzun, profesional gisa egin beharrekoak eta halakoak azaltzea?.
2015
‎Emakume baten bizitza osoa baldintzatzen du ablazioak. Garrantzitsua da mutilatuta gauden emakumeok gure esperientziaren berri zabaltzea.
‎Zer eskaini nahi dugu gune honetan? Guk, egitasmoan parte hartu duten ikasle eta irakasleen lanak eta gure esperientzia besteekin partekatu nahi izan dugu; plataforma dinamikoa izanen da aldatzen joango dena, atalak osatuta eta berreginda.
‎–Oso ona. Munduko beste leku batzuetako hezitzaileekin gure esperientziak trukatu ahal izan ditudanean, berretsi ahal izan dut pribilegiatuak garela herri honetan. Uste dut une honetan eraldatzen ari garela Kubako hezkuntza, eta zeregin handia dagoela guk nahi dugun helmugara iristeko.
‎Komunitatearen teoria espazialitateberriaren agerpena balioztatzen du izan ere,, komunean izatea?,, ni, a erlazio moduan ulertzeada,, harremanean izatea?. Gatazka modu erlazional batean ulertuta gure esperientzia kolektiboasare komunikatibo eta artistiko globalean kokatuko dugu, politikoki arazo larriak ekarri zituzteneta elementuak artistikoki oso praktika interesgarriak bihurtu.
‎Definizioak berak dio paisaia lurraldearen zati bat dela, bertako biztanleek hautematen duten moduan.Argi adierazten du paisaia ez dela lurraldearen baliokidea. Paisaia dela guk geure buruan sortzen dugun irudi bat, lurralde horrekin harremanetan sartzen garenean, eta gainera errekonozitzen du ikuspegi horren alde indibiduala; hau da, nik eta zuk paisaiari begiratzen diogunean, paisaia desberdinak ikusten ditugu gure esperientzia pertsonalen ondorioz. Baina esperientzia kulturalak ere, hau da, gizarte osoak partekatzen dituen esperientziak eta urteen poderioz eta kulturaren bitartez transmititu dituenak, horiek ere, bakoitzak ditugun paisaiaren betaurrekoetako kristaletan daude.
‎Goizez eta arratsaldez ordutegiak nahiko finkatuta zeuden eta errespetatu beharra zegoen.Andoaingo gazteek ezagutzen al dituzte horrelako programak. I.: Ez, jendeak ez ditu ezagutzen eta harritu egiten dira gure esperientzia kontatzen diegunean. Horrelako aukera asko daude, baina jendeak ez ditu bilatzen eta, ez bazaie eskura ematen, ez dute ezer egiten.
‎Nor bere buruarekin zintzo izateak, gure barne esperientzia eta errealitateari uko ez egitea suposatzen du; hau da, sentitu eta bizitzen duguna, den bezala onartzea. Hau askotan zaila egiten zaigu, gure esperientzia beste modu batera izatea nahiko genukeelako.
‎Baina esperientziak trukatzeko, gure esperientzia ere ezagutu behar dugu. Eta, horrela, Garabideko kideek, besteak beste, azken 50 urtetan euskara biziberritzearen alde egin diren lanak sintetizatu eta sistematizatu egin dituzte lau liburuxka dibulgatibotan (eta haiei lotutako lau dokumentaletan).
‎Zerbaiten sintoma da. Sintoma horrek adierazten duenaren susmotik abiatu ginen duela hamasei urte Lanki ikertegia sortzerakoan, gure esperientzia honen potentzialen, ezintasunen eta kontraesanen bila. Orain urrunduago sentitzen naiz, objektiboago edo, patxadatsuago, kooperatiben gaiarekiko.
2016
‎138 Gipuzkoako gazteriaren datu hori ez dator bat gure esperientzia pertsonalarekin. Bistan da inpresio pertsonalek ezin dutela inkesta baten emaitza baliogabetu, eta ez diogula goiko hori inolako epai asmoz.
‎Errebultsibo bat dira behar dugun eta herri honek merezi duen eredu polizialaren inguruan hausnarketa egiteko. Izan ere, gure esperientziak esaten baitigu zenbait praktika, instrukzio, prozedura, armategi... debekatu behar diren betiko, atzerapenik eta aitzakiarik gabe. Guk geuk pairatu ditugun lesio fisiko eta moralek, guri ere bultzada ematen digutelako egia eta justiziaren aldeko aldarrikapenak egiteko.Errekonozimendu eta erreparazio guztia nahi dugu guk ere, kategorizazioetan erori gabe eta eskubideen berdintasunez, urraketak pairatu dituzten beste edonork jaso duen maila berean.
‎Azkenez eta bukatzearren, gure garaiotako kultura gehiegikeriaren kultura izaki, batez ere gehiegizko irudi prezipitazioarena, kontrakotasuna dirudien arren horrek eragiten digu gure esperientzia sentsorialaren nolabaiteko kamustasuna, batik bat irudiak interpretatzeko demasiaren aldetik. Bizi dugun ikono esferaren baldintzek gure zentzumenezko gaitasunak (edo behintzat ikusgarrienak direnak) kolapsoan jartzearen arazoaz eta arriskuaz mesfidati, irudietan interpretagarria eta ez kodifikagarria den artea egitea posible den ala ez den galdetzea zalapartatsua bezain kontzientzia asaldatzailea izan daiteke.
‎249. ..., 49)," gizakiek eta babuinoek hautespen naturalaren bidez eboluzionatu dute" (32); abere taldea, espeziea, aipatzen da, eta arraza, sindikatua, aberria aipatuz segitzen da (38); abere taldea eta giza familia (161), ama (163) nahiz aita amak (180), sexuen arteko estrategiak, aberezkoak izan hala gizajendezko, etab. Eboluzioari buruz gogojardutean" ezinezkoa zaigu gure espezieari eta gure esperientziei buruz ez hausnartzea" (208).
2017
‎Holantxe amaitu zan Tour de Vaucluseko gure esperientzia.
‎Zalantzaren eta ezinaren aldarteak bizi du euskalduna, eguneroko gure esperientzia linguistikoa da horren lekuko. Menderatuaren nolabaiteko sindromearen gatibu gara.
‎Haurtzarotik egoten gara urarekin kontaktuan. Balia ditzagun gure esperientziak.
‎Okerra litzateke hori bateratzea, esaterako, ‘gela’ edo ‘auditorio’ izenen pean, ez baitugu izate konkretu eta bereizi baten kontzientziarik kontzientzia kolektiboa lukeenik. Horiek gerora balia daitezkeen irudiak dira gure esperientzia azaltzeko, eta erdizka baino gehiago salatuko dutena. Baina ez dugu atzematen ere begirada plural bat.
‎saio teorikoak, literatura lanak...{ 20}. Eta beti lotzen genituen teoriak (askotariko joeretakoak) gure esperientziekin, teoria haiek berresteko, baina baita haiek ezeztatzeko ere, edo gutxienez, haiei ñabardurak egiteko.
‎Hau da, aurrera egin dugu maila teorikoan, espezializazioan eta profesionalizazioan, baina galdu egin dugu horizontaltasunari eta ikerketa (arautua nahiz arautu gabea) gure esperientziarekin uztartzeari dagokienez, baita ideiak eta jakintza osotasunean nola sortzen eta artikulatzen diren ikusgarri egiteari dagokionez ere.
2018
‎Euskal kultura esaten dugunean, euskaratik ari gara. Batzuek euskara oztopo gisa ikusten dute elkar ezagutzeko, eta gure esperientziak erakutsi diguna kontrakoa da, gau eskoletan eta herrietan egiten ari garen aniztasun dinamiketan. Beraz, euskal aniztasuna da bultzatu nahi duguna.
‎Esaterako, ekimenaren aurkezpena hainbat bikote parekideen ahotik egin dute eta hitzaldiak ere banatu egin dituzte: “Inork ezin du eman hitzaldi bat baino gehiago gure esperientziaren berri emanez”.
‎O.: Niretzat garrantzitsuena gazteekin egotea da. Asko dugu ikasteko gazteekin, eta geuk ere, gure esperientziarengatik, badugu zer irakatsi, beharbada.
‎Jamesen ustez, ideiak, hipotesiak bideratzen du esperientzia. Egia gure esperientzia partikularrean egikaritzen da aurretiaz hor zegoelako hipotesi gisa, lan hipotesi baten modura (edo gure imajinarioan errotutako zentzu, sentiera gisa). Hipotesi biziak ekiteko motibagarriak izaten dira sinesgarriak direlako, eta horregatik ere sinesmen gaia egikaritzera bultzatzen gaituzte, aurrera begira jartzen gaituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU 21 (0,14)
Berria 17 (0,11)
ELKAR 14 (0,09)
Alberdania 10 (0,07)
Argia 9 (0,06)
Consumer 8 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Pamiela 7 (0,05)
Jakin liburuak 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
Susa 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
Osagaiz 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu esperientzia oinarritu 6 (0,04)
gu esperientzia ez 5 (0,03)
gu esperientzia pertsonal 5 (0,03)
gu esperientzia berri 4 (0,03)
gu esperientzia partekatu 4 (0,03)
gu esperientzia beste 3 (0,02)
gu esperientzia ere 3 (0,02)
gu esperientzia esan 3 (0,02)
gu esperientzia kolektibo 3 (0,02)
gu esperientzia aberastu 2 (0,01)
gu esperientzia hau 2 (0,01)
gu esperientzia ikasi 2 (0,01)
gu esperientzia ikusi 2 (0,01)
gu esperientzia kontatu 2 (0,01)
gu esperientzia linguistiko 2 (0,01)
gu esperientzia mundu 2 (0,01)
gu esperientzia pertsona 2 (0,01)
gu esperientzia trukatu 2 (0,01)
gu esperientzia aberasgarri 1 (0,01)
gu esperientzia argi 1 (0,01)
gu esperientzia arte 1 (0,01)
gu esperientzia azaldu 1 (0,01)
gu esperientzia baldintzatu 1 (0,01)
gu esperientzia baliatu 1 (0,01)
gu esperientzia balio 1 (0,01)
gu esperientzia barruti 1 (0,01)
gu esperientzia bat 1 (0,01)
gu esperientzia begiratu 1 (0,01)
gu esperientzia behintzat 1 (0,01)
gu esperientzia berezi 1 (0,01)
gu esperientzia biltegi 1 (0,01)
gu esperientzia bital 1 (0,01)
gu esperientzia bort 1 (0,01)
gu esperientzia edota 1 (0,01)
gu esperientzia egia 1 (0,01)
gu esperientzia erabili 1 (0,01)
gu esperientzia eragin 1 (0,01)
gu esperientzia eraginkor 1 (0,01)
gu esperientzia erakutsi 1 (0,01)
gu esperientzia eredu 1 (0,01)
gu esperientzia ereserki 1 (0,01)
gu esperientzia eskaini 1 (0,01)
gu esperientzia esparru 1 (0,01)
gu esperientzia ezagun 1 (0,01)
gu esperientzia ezagutu 1 (0,01)
gu esperientzia galbahe 1 (0,01)
gu esperientzia gastronomiko 1 (0,01)
gu esperientzia geratu 1 (0,01)
gu esperientzia gogobetegarri 1 (0,01)
gu esperientzia gu 1 (0,01)
gu esperientzia gune 1 (0,01)
gu esperientzia gutxi 1 (0,01)
gu esperientzia heldu 1 (0,01)
gu esperientzia hori 1 (0,01)
gu esperientzia horiek 1 (0,01)
gu esperientzia horra 1 (0,01)
gu esperientzia jakin 1 (0,01)
gu esperientzia jakitun 1 (0,01)
gu esperientzia jaso 1 (0,01)
gu esperientzia jende 1 (0,01)
gu esperientzia konkretu 1 (0,01)
gu esperientzia kooperatibo 1 (0,01)
gu esperientzia landatar 1 (0,01)
gu esperientzia lehenengo 1 (0,01)
gu esperientzia luze 1 (0,01)
gu esperientzia mental 1 (0,01)
gu esperientzia nolako 1 (0,01)
gu esperientzia oso 1 (0,01)
gu esperientzia partaide 1 (0,01)
gu esperientzia parte 1 (0,01)
gu esperientzia partikular 1 (0,01)
gu esperientzia politiko 1 (0,01)
gu esperientzia praktiko 1 (0,01)
gu esperientzia sentsorial 1 (0,01)
gu esperientzia sortu 1 (0,01)
gu esperientzia subjektibo 1 (0,01)
gu esperientzia uztartu 1 (0,01)
gu esperientzia zabaldu 1 (0,01)
gu esperientzia zein 1 (0,01)
gu esperientzia zerbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia